Pilot In Command 737-300/400/500
Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk
Witam.Mam mały problem a mianowicie po zainstalowaniu samolotu zaczynając lot chcę ustawić autopilota wysokości pokrętłem ale klikając na te pokrętło na wyświetlaczu w ogóle nie zmieniają się cyfry cały czas tylko 00000.Nie wiem co jest tego przyczyną....próbowałem odinstalować i ponownie zainstalować samolot ale to nic nie dało nawet odinstalowałem i zainstalowałem FS-a ale to tez nic nie pomogło.Proszę o pomoc...
Witam,
Ostatnio mam taką dziwną sytuację po starcie. Na wysokości pow. 1000 ft, załączam LNAV, ale samolot bardzo ospale skręca na wyznaczoną trasę w FMC - dlaczego? Czy ma znaczenie kolejność wciskania przycisków, np. najpierw CMD później LNAV lub odwrotnie? ..chyba nie powinna..
Mało tego - obserwując na EHSI położenie samolotu i trasę, nagle znajduję się daleko z boku trasy (zazwyczaj "po zewnętrznej" - czyli jak jest zakręt w lewo, to po prawej stronie trasy) i wtedy samolot wykonuje głęboki skręt w lewo, aby w końcu przechwycić trasę. Nie wiem, czy ja coś robię źle, czy to błąd AP w PIC737... ale nie kojarzę, żaby wcześniej też były takie historie..mam to od kilku ostatnich lotów. Wiecie może w czym rzecz?
Pozdrawiam,
Ostatnio mam taką dziwną sytuację po starcie. Na wysokości pow. 1000 ft, załączam LNAV, ale samolot bardzo ospale skręca na wyznaczoną trasę w FMC - dlaczego? Czy ma znaczenie kolejność wciskania przycisków, np. najpierw CMD później LNAV lub odwrotnie? ..chyba nie powinna..
Mało tego - obserwując na EHSI położenie samolotu i trasę, nagle znajduję się daleko z boku trasy (zazwyczaj "po zewnętrznej" - czyli jak jest zakręt w lewo, to po prawej stronie trasy) i wtedy samolot wykonuje głęboki skręt w lewo, aby w końcu przechwycić trasę. Nie wiem, czy ja coś robię źle, czy to błąd AP w PIC737... ale nie kojarzę, żaby wcześniej też były takie historie..mam to od kilku ostatnich lotów. Wiecie może w czym rzecz?
Pozdrawiam,
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez luko, łącznie zmieniany 1 raz.
OS: Vista 64
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Nic nie ruszałem.. poza tym, zakładam, że Angle Bank, w momencie uruchamiania FS i tegoż samolotu ma jakąś domyślną wartość i nawet jeśli przez nieuwagę coś bym zmienił podczas jednego lotu, to już przy następnym znowu byłoby dobrze.. Tak czy inaczej - wezmę to pod uwagę i sprawdzę. Dzięki.
OS: Vista 64
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Poza tym jeszcze jedna rzecz - gdyby był ustawiony jakiś limit bank angle, to każdy zakręt byłby z tak małym przechyłem.. a tak jak pisałem.. w pewnym momencie wszystko wraca do normy..
Edit:
Sprawdzone. Odpaliłem PIC'a i bank angle ustawione było na 30.. zatem przyczyna chyba leży gdzie indziej..
2. Przy okazji zapytam o jeszcze jedną rzecz. Podczas lotu EPRZ-EPWR na FL260, ASE podawał mi winds aloft na 24k 036/37, podczas gdy na EHSI miałem 344/19 - z czego to wynika?
Edit:
Sprawdzone. Odpaliłem PIC'a i bank angle ustawione było na 30.. zatem przyczyna chyba leży gdzie indziej..
2. Przy okazji zapytam o jeszcze jedną rzecz. Podczas lotu EPRZ-EPWR na FL260, ASE podawał mi winds aloft na 24k 036/37, podczas gdy na EHSI miałem 344/19 - z czego to wynika?
OS: Vista 64
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz
Witam,
postanowiłem podczepić się pod temat Wilco PIC 737, jako że mam problem przy programowaniu FMC w tym samolocie. Trasa:
EDDT-LHBP (35000 ft):
GERGA UL867 PEKOT UL616 NIT UM748 RUTOL
Przy podejściu do Budapesztu (LHBP) z punktu RUTOL do pasa 13L, wybieram procedurę RNAV transition o nazwie RUT1L (w Budapeszcie nie ma STARów). FMC wporwadza dwa "discontinuity", których w żaden sposób nie mogę usunąć:
- między punktami MAMOS i BP522
- prawie ns samym końcu za punktem BP106 (to już jest chyba część procedury Go Around)
Kombinowałem na różne sposoby kopiując zarówno punkt przed i za DISCo (a więc i MAMOS i BP522) w miejsce DISCO, oraz próbowałem usunąć (klawisz DEL) samo DISCO - na próżno. Problem występuje na dwóch AIRACACH które mam 0913 i najnowszy 1005. Przypuszczam, że będzie też występował na wszystkich pomiędzy (1001, itd.). Mam jeszcze jeden płatny samolot: Captain Sim 757 i tam problemu nie ma - po wyborze procedury RNAV domyślnie nie ma żadnych discontinuity.
Czy to jest jakiś bug? Co można z tym zrobić?
----- Update 21.05.10 ------
Po dalszych próbach i szukaniu w necie okazuje się, że póki nie wprowadzę na stronie PERF wysokości przelotowej, to nie mam discontinuity przy wyborze transition i cała trasa zachowuje ciągłość. Jak tylko wprowadzę wysokość i zatwierdzę EXEC to natychmiast wyskakuje "DISCO INSRTD AFTR MOMAS" i za cholerę nie da się tego usunąć. Tak jak by miał problem z obliczeniem profilu pionowego... Próbowałem dawać inne wysokości: schodziłem z FL350 co 2000, aż do FL250 i niestety nic to nie pomogło.
Ciągle więc nie zbliżyłem się do rozwiązania tego problemu. Być może ktoś z Was sptkał się z tym trickiem z wysokością.
Pozdrawiam
postanowiłem podczepić się pod temat Wilco PIC 737, jako że mam problem przy programowaniu FMC w tym samolocie. Trasa:
EDDT-LHBP (35000 ft):
GERGA UL867 PEKOT UL616 NIT UM748 RUTOL
Przy podejściu do Budapesztu (LHBP) z punktu RUTOL do pasa 13L, wybieram procedurę RNAV transition o nazwie RUT1L (w Budapeszcie nie ma STARów). FMC wporwadza dwa "discontinuity", których w żaden sposób nie mogę usunąć:
- między punktami MAMOS i BP522
- prawie ns samym końcu za punktem BP106 (to już jest chyba część procedury Go Around)
Kombinowałem na różne sposoby kopiując zarówno punkt przed i za DISCo (a więc i MAMOS i BP522) w miejsce DISCO, oraz próbowałem usunąć (klawisz DEL) samo DISCO - na próżno. Problem występuje na dwóch AIRACACH które mam 0913 i najnowszy 1005. Przypuszczam, że będzie też występował na wszystkich pomiędzy (1001, itd.). Mam jeszcze jeden płatny samolot: Captain Sim 757 i tam problemu nie ma - po wyborze procedury RNAV domyślnie nie ma żadnych discontinuity.
Czy to jest jakiś bug? Co można z tym zrobić?
----- Update 21.05.10 ------
Po dalszych próbach i szukaniu w necie okazuje się, że póki nie wprowadzę na stronie PERF wysokości przelotowej, to nie mam discontinuity przy wyborze transition i cała trasa zachowuje ciągłość. Jak tylko wprowadzę wysokość i zatwierdzę EXEC to natychmiast wyskakuje "DISCO INSRTD AFTR MOMAS" i za cholerę nie da się tego usunąć. Tak jak by miał problem z obliczeniem profilu pionowego... Próbowałem dawać inne wysokości: schodziłem z FL350 co 2000, aż do FL250 i niestety nic to nie pomogło.
Ciągle więc nie zbliżyłem się do rozwiązania tego problemu. Być może ktoś z Was sptkał się z tym trickiem z wysokością.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony śr 19 maja, 2010 21:40 przez esemi, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam,
miałem dziś taką sytuację przy podejściu na LTBA (pas 18L). Przed samym przyziemieniem, samolot gwałtownie skręcił w prawo, od razu zahaczył skrzydłem o ziemię.. i crash.. nawet nie zdążyłbym cokolwiek zrobić. Lądowanie było na autolandzie (obydwa AP CMD włączone). Co poszło nie tak? Czy to wina PIC'a (aczkolwiek pierwszy raz tak się stało), czy wina scenerii (mam tę darmową /53MB/ polecaną w wątku "Dobre, darmowe scenerie do FSX"). Może gwałtowny podmuch wiatru? (chociaż wiatr był z kierunku ok. 160 o sile ok. 4-5 kt).
miałem dziś taką sytuację przy podejściu na LTBA (pas 18L). Przed samym przyziemieniem, samolot gwałtownie skręcił w prawo, od razu zahaczył skrzydłem o ziemię.. i crash.. nawet nie zdążyłbym cokolwiek zrobić. Lądowanie było na autolandzie (obydwa AP CMD włączone). Co poszło nie tak? Czy to wina PIC'a (aczkolwiek pierwszy raz tak się stało), czy wina scenerii (mam tę darmową /53MB/ polecaną w wątku "Dobre, darmowe scenerie do FSX"). Może gwałtowny podmuch wiatru? (chociaż wiatr był z kierunku ok. 160 o sile ok. 4-5 kt).
Ostatnio zmieniony ndz 20 cze, 2010 16:08 przez luko, łącznie zmieniany 1 raz.
OS: Vista 64
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Może windshear z AS? Sprawdź, czy podobne zjawisko zajdzie przy suwakach prawdopodobieństwa/siły ustawionych na 100% - jeśli tak, masz winowajcę.
Posty zostawię, a nuż komuś się przydadzą. [Już je usunąłem - Rz]PS. Prośba do mod'a - 2 powyższe posty można usunąć.
Ostatnio zmieniony ndz 20 cze, 2010 16:07 przez PZL Belfegor, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Zrobiłem więc podejście.. z w/w opcjami na 100% i wylądował poprawnie na autloandzie. Zrobiłem touch and go.. kółeczko i drugie podejście (w międzyczasie w ASE, opcję "minimum wind share" zmieniłem na 99%) i również wylądował poprawnie..
Tak się zastanawiam, czy powyższe dwie opcje nie określają przypadkiem tylko siły windshare.. bo nie wygląda mi to na ustawienie prawdopodobieństwa wystąpienia zjawiska?
Tak się zastanawiam, czy powyższe dwie opcje nie określają przypadkiem tylko siły windshare.. bo nie wygląda mi to na ustawienie prawdopodobieństwa wystąpienia zjawiska?
OS: Vista 64
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Snajper, chyba będziesz musiał się zdecydować na Wilco SupportSnajper pisze:Nie no, nikt nie pamięta jak ten problem rozwiązać?
http://www.wilcopub.com/index.cfm?fusea ... pport_form
Ok, dzięki, spróbuję.
Dodatkowo mam jeszcze jeden problem który męczy mnie od dawna, żadne reinstalle FS nie pomogą. Na płatnych samolotach typu B737 którego dotyczy ten wątek albo A320 z Wilco podczas podchodzenia, wyłączam AP powiedzmy na 500ft AGL, przed samym progiem pasa zaczyna nim rzucać, słychać trymowanie - jakby AP znów przejął kontrolę. Może sposób wyłączania AP ma znaczenie?? Klikam na AP, potem AP bar (chyba tak to się nazywa) ten płaski, dłuższy przełącznik
Dodatkowo mam jeszcze jeden problem który męczy mnie od dawna, żadne reinstalle FS nie pomogą. Na płatnych samolotach typu B737 którego dotyczy ten wątek albo A320 z Wilco podczas podchodzenia, wyłączam AP powiedzmy na 500ft AGL, przed samym progiem pasa zaczyna nim rzucać, słychać trymowanie - jakby AP znów przejął kontrolę. Może sposób wyłączania AP ma znaczenie?? Klikam na AP, potem AP bar (chyba tak to się nazywa) ten płaski, dłuższy przełącznik
-
- Jet 1st Officer
- Posty: 283
- Rejestracja: pt 25 cze, 2010 11:32
- Skąd jesteś: Maastricht
Nie, na pewno nie przechodzę w CWS.
Latam przeważnie 2D, więc tutaj nie mam możliwości kliknięcia na AP DISC.
Muszę spróbować wyłączyć AP i nie ruszać BAR.
Trochę głupio mi Was pytać o takie rzeczy, latam nie od dziś w symulatorze a problem mam jak dla początkującego. Wygląda mi to na jakieś techniczne ustawienia albo coś.
Latam przeważnie 2D, więc tutaj nie mam możliwości kliknięcia na AP DISC.
Muszę spróbować wyłączyć AP i nie ruszać BAR.
Trochę głupio mi Was pytać o takie rzeczy, latam nie od dziś w symulatorze a problem mam jak dla początkującego. Wygląda mi to na jakieś techniczne ustawienia albo coś.
Ja nieco z innej beczki.. to chyba nie jest normalne, że .. nazwę to "w pierwszej fazie" zniżania w trybie VNAV, samolot potrafi schodzić nawet 3600-3800 fpm? Dziwne o tyle, że FMC oblicza T/D raczej dobrze (porównuję w własnym obliczeniem).
PS. Schodzenie najczęściej z pułapów pow. FL300, wersja B737-500.
ZWF: pax + cargo ok. 23000lbs, ale nie pamiętam na chwilę obecną jaka jest masa wersji -500.
I druga sprawa.. pewnie nie ma możliwości, ale zapytam.. czy można jakoś zamieszać w plikach PIC'a, aby o wcześniejszej godzinie wieczornej zmieniały się tekstury kokpitu na nocne, czyli z oświetleniem? Niestety, ale oświetlenie kokpitu w tym samolocie nie jest rewelacyjne .. najgorzej jest o zmierzchu, kiedy jest już ciemnawo, a oświetlenie nadal nie działa.
PS. Schodzenie najczęściej z pułapów pow. FL300, wersja B737-500.
ZWF: pax + cargo ok. 23000lbs, ale nie pamiętam na chwilę obecną jaka jest masa wersji -500.
I druga sprawa.. pewnie nie ma możliwości, ale zapytam.. czy można jakoś zamieszać w plikach PIC'a, aby o wcześniejszej godzinie wieczornej zmieniały się tekstury kokpitu na nocne, czyli z oświetleniem? Niestety, ale oświetlenie kokpitu w tym samolocie nie jest rewelacyjne .. najgorzej jest o zmierzchu, kiedy jest już ciemnawo, a oświetlenie nadal nie działa.
OS: Vista 64
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz
@luko: Ja akurat latam na 300-tce i i mam to samo. W realu 733 nigdy nie leciałem ale podejrzewam, że jest tak samo. Moim zdanie to jest normalne i tak powinno być. Spory wpływ na to może mieć "Cost Index" który wpisujesz w FMC. Oblicza on optymalną trajektorię dla CLB/DST/Prędkości przelotowej itd. Jeżeli chcesz aby samolot leciał b.ekonomicznie (małe zużycie paliwa) to podczas zniżania ciąg silników jest "Iddle" a prędkość powietrzna jest utrzymywana za pomocą właśnie ilości stóp na minutę . To samo tyczy się wznoszenia.
Jak się mylę to poprawcie.
A co do oświetlenia to zamiast edytować pliki nie prościej "Shift + L"? (Włącza oświetlenie kokpitu).
Jak się mylę to poprawcie.
A co do oświetlenia to zamiast edytować pliki nie prościej "Shift + L"? (Włącza oświetlenie kokpitu).
Już nie taki początkujący pasjonat lotnictwa.
-
- Jet 1st Officer
- Posty: 283
- Rejestracja: pt 25 cze, 2010 11:32
- Skąd jesteś: Maastricht
Z MD-82 jest podobnie, ale on w końcu ma silniki obok statecznika. 4000fpm to wcale nie tak dużo.
P.S. Szukam malowania SASu do PIC 737-500 pod FSX. Wie może ktoś, gdzie takowe znajdę? Jeżeli chodzi o SAS, udało mi się znaleźć jedynie malowanie do 734.
P.S. Szukam malowania SASu do PIC 737-500 pod FSX. Wie może ktoś, gdzie takowe znajdę? Jeżeli chodzi o SAS, udało mi się znaleźć jedynie malowanie do 734.
C2D E8400@3.5Ghz,ASUS P5Q-E,DDR2 OCZ SLI Ready 800Mhz,GTX260,Chieftec 550W,HDD1TB,LCD 22'',Saitek Cyborg X
..jest odpowiedz Dzięki panowie!
Co do tego oświetlenia.. ja akurat włączam oświetlenie kokpitu pokrętłem na panelu, ale do godz. ok. 19.30 czasu lokalnego, kiedy jest już spora szarówka, ledwie co podświetlają się same zegary i ogólnie jest b. słaba widoczność w kokpicie; po 19.30 (około) dopiero wskakują mi nocne tekstury kokpitu i wszystko jest w pełni oświetlone.
Co do tego oświetlenia.. ja akurat włączam oświetlenie kokpitu pokrętłem na panelu, ale do godz. ok. 19.30 czasu lokalnego, kiedy jest już spora szarówka, ledwie co podświetlają się same zegary i ogólnie jest b. słaba widoczność w kokpicie; po 19.30 (około) dopiero wskakują mi nocne tekstury kokpitu i wszystko jest w pełni oświetlone.
OS: Vista 64
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz
Co do widoczności to sprawdź czy jasne światło (jak latasz w dzień) nie pada na monitor bo będzie lustrzyć. Jak latasz gdy za oknem jest ciemno to wyłącz światła w pokoju. Gwarantuje poprawę jakości. (zakładam iż nie masz kineskopowego monitora ). Ja się na plikach nie znam, to była porada praktyczna
Już nie taki początkujący pasjonat lotnictwa.
A co ma wspólnego położenie silników z prędkością pionową?shaman pisze:Z MD-82 jest podobnie, ale on w końcu ma silniki obok statecznika. 4000fpm to wcale nie tak dużo.
Czy samolot z silnikami pod skrzydłami będzie się gorzej wznosił niż samolot z silnikami w gondolach obok statecznika? Jeśli tak, to czemu? Jeśli się zamontuje silniki na wysięgniku za ogonem to dostaniemy jeszcze większy bonus?
No i na koniec, czy zamontowanie ospoilerowania w malczaku daje +10KM do silnika?
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Tył samolotu jest cięższy, więc nie trzeba mocno wychylać ster wysokości, który daje duży opór powietrza, żeby unieść dziób do góry. Jeżeli samolot dysponuje odpowiednią mocą silników prędkość pionowa wzrośnie.
Wiadomo, dochodzi do tego wszystkiego jeszcze wiele innych aspektów, takich jak ilość pasażerów i miejsce ich posadzenia, ilość paliwa... Jednak czysto fizycznie, powyższe prymitywne objaśnienie jest prawdziwe.
Wiadomo, dochodzi do tego wszystkiego jeszcze wiele innych aspektów, takich jak ilość pasażerów i miejsce ich posadzenia, ilość paliwa... Jednak czysto fizycznie, powyższe prymitywne objaśnienie jest prawdziwe.
C2D E8400@3.5Ghz,ASUS P5Q-E,DDR2 OCZ SLI Ready 800Mhz,GTX260,Chieftec 550W,HDD1TB,LCD 22'',Saitek Cyborg X
Ale przecież wznosząc się nie mamy wychylonych sterów, tylko ustabilizowaną-wytrymowaną maszynę.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Tu i tu masz trymer.
Cały czas mówisz o pierwszej fazie - zmianie położenia maszyny, a nie o samym wznoszeniu.
Cały czas mówisz o pierwszej fazie - zmianie położenia maszyny, a nie o samym wznoszeniu.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Co z tego, że masz cięższy ogon, skoro położenie środka ciężkości w każdym samolocie musi znajdować się w pewnym ograniczonym zakresie. Wg. Ciebie natomiast w samolotach z silnikami przy kadłubie w części ogonowej jest on "bardziej z tyłu" niż w innych samolotach, co jest nieprawdą.shaman pisze:Tył samolotu jest cięższy, więc nie trzeba mocno wychylać ster wysokości, który daje duży opór powietrza, żeby unieść dziób do góry. Jeżeli samolot dysponuje odpowiednią mocą silników prędkość pionowa wzrośnie.
Wiadomo, dochodzi do tego wszystkiego jeszcze wiele innych aspektów, takich jak ilość pasażerów i miejsce ich posadzenia, ilość paliwa... Jednak czysto fizycznie, powyższe prymitywne objaśnienie jest prawdziwe.
Co za różnica gdzie rozmieszczone są silniki? Bo nie rozumiem. Nie wpływa to na właściwości lotne maszyny w jakiś drastyczny sposób. Co do CLB i sterów/trymerów... Masz T/O. Po rozpoczęciu wznoszenia trymujesz maszynę aby ta utrzymała kąt wznoszenia do momentu odpalenia AP. (nie musisz dzięki temu trzymać wolantu cały czas między nogami).Co do ciężkości tyłu samolotu. Otóż to czy silniki są pod skrzydłami czy na ogonie nie ma najmniejszego znaczenia. Środek ciężkości i tak jest mniej więcej na środku maszyny.
Jak nie wierzysz to postaw najpierw kadłub MD-81 na wadze a potem ogon. Wskazania będą podobne.
Jak nie wierzysz to postaw najpierw kadłub MD-81 na wadze a potem ogon. Wskazania będą podobne.
Już nie taki początkujący pasjonat lotnictwa.
Czy ktos uzywa Pic'a (FS9) pod W7 (32bit)? Przesiadlem sie z XP i 7/7 prob lotu zakonczylo sie 'zamarznieciem' ekranu - konieczny restart. Przy innych samolotach problem nie wystepuje.
Avast nie wykryl wirusow, sprawdzilem rowniez HijackThis. Temperatura procesora w zakresie 60-65 przy obciazeniu. GPU: do 60C (sprawdzane speedfan'em i coretemp).
FS'a przydzielam do rdzenia 2, ktory jest zostawiony tylko dla niego.
Kod: Zaznacz cały
FS9.1; W7; PIC737 v9b. Intel Core 2 Duo P8400, Nvidia 9600M GT, 4GB RAM (laptop Amilo Xi3650)
FS'a przydzielam do rdzenia 2, ktory jest zostawiony tylko dla niego.
Jeśli masz tylko wersję pod Win XP, to będą problemy. Wilco oferuje jakieś update-y:
http://www.wilcopub.com/index.cfm?fusea ... ic_pricing
Szczerze mówiąc, to nie orientuje się w tej kombinacji (sam mam tylko XP i FS9, nie instalowałem w FSX), zerknij na ich forum albo napisz do supportu.
http://www.wilcopub.com/index.cfm?fusea ... ic_pricing
Szczerze mówiąc, to nie orientuje się w tej kombinacji (sam mam tylko XP i FS9, nie instalowałem w FSX), zerknij na ich forum albo napisz do supportu.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11