CaptainSim B757-200

Dział poświęcony płatnym samolotom i śmigłowcom (czyli opinie, recenzje, poradniki). Z problemami technicznymi proszę do działu Problemy Techniczne-Samoloty.

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

Awatar użytkownika
Kamandra
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 248
Rejestracja: pt 06 lut, 2004 17:51
Skąd jesteś: EPML

CaptainSim B757-200

Post autor: Kamandra »

757-200 od Captain Sim

http://www.captainsim.com/products/b757/

Czekam na screeny panelu...To będzie bój o klienta bo 757 zdecydował się już robić Level-D i PSS. Ciekawe który bedzie najlepszy...? Ciekawe co się stało ze sprawa 767CS.
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez Kamandra, łącznie zmieniany 4 razy.
AMD Athlon 3000+/3,25GB RAM/ATI 4870 512MB/nVidia nForce4-4X/CH Yoke/Logitech Cyborg X/MCP/Pro Pedals CH/350d/100-400L/17-40L
Marcin EPML
Gwidon
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 149
Rejestracja: pn 19 lip, 2004 12:32
Skąd jesteś: Adamów

Wstrzymajmy się...

Post autor: Gwidon »

Polityka developerska ( o ile w ogóle jakaś jest :lol: ) CS zawsze wydawała mi się, w najlepszym razie, zabawna.
Posiadam 767 LDS wraz z nabytą tydzień temu na F1 dokumentacją (rewelacyjna pozycja, warta każdych pieniędzy) do 767. Całość tworzy niepowtarzalny i perfekcyjny dodatek do FS. Nie ma żadnych przesłanek aby twierdzić, iż kolejny produkt LDS (B757) będzie na niższym poziomie. A jeżeli tak, to panowie, naprawdę warto czekać. Pośpiech jest właściwym rozwiązaniem jedynie w przypadku...polowania na pchły :lol:

Jakiekolwiek próby porównania jakości wyrobów CS i LDS są już z założenia wesołą twórczością ludową :lol:

O PSS nie będę się w ogóle wypowiadał ze względu na szacunek i sentyment związany z dawnymi produktami by PSS. ;)
"...dobrze ze od 5 lat nie mam telewizora bo bym chyba sie zesral chinskim pudrem z gniewu i rozpaczy..." by Vert
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

No ten system blokowy moze byc ciekawy, chociaz w wersji najtanszej nie ma chyba nawet pelnego panelu 2D, bo:
- Model Animation Control 2D Panel
- Icons 2D Panel
Dopiero w bloku B ma byc: Pop-up 2D systems panels. A ceny bloku B nie podano. Faktem jest jednak, ze mozna zaoszczedzic chocby na dzwiekach (7 dolców w kieszeni), a znaleźć jakies darmowe.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

Juz jest.
http://www.captainsim.com/store/b757/index.html

Uwaga - blok B zawiera blok A.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Gwidon
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 149
Rejestracja: pn 19 lip, 2004 12:32
Skąd jesteś: Adamów

Hold on...

Post autor: Gwidon »

Panowie,
proponuję się wstrzymać (nieustająco w odniesieniu do CS).
Jak zwykle, samolociki jak malowanie...tylko co poza tym ?
Blok F (czyli w pełni funkcjonalne FMC) przewidziano na drugi kwartał. Pytanie : czy CS wydał już jakikolwiek dodatek latający z zaimplementowanym skutecznie FMC ? Odpowiedż : nie. Wniosek : kompletny brak doświadczeń. Sprzężenie (skuteczne !) FMC z AFDS i A/T nie jest sprawą banalną o czym mógł już się przekonać niejeden developer .Skoro tacy geniusze, jak chłopaki z FT łamią sobie na tym problemie nogi, to w przypadku CS możemy oczekiwać niekończących się patchów (wcale bym się nie zdziwił, jeżeli za rok-dwa będziemy świadkami wyjścia patcha nr 23 :lol: ). O FDE do samolotu nie mam żadnych wieści to narazie wypowiadał się nie będę.
Oczywiście, moje nastawienie do CS jest powszechnie znane i nie ma co ukrywać, że nie należą oni do grona moich ulubionych developerów.
Kończąc tę nudną antyagitkę - warto czekać na 757 od LDS. Naprawdę warto 8-) Na dniach to może nie ale niebawem.... :P


Pozdrawiam
Gwidon
"...dobrze ze od 5 lat nie mam telewizora bo bym chyba sie zesral chinskim pudrem z gniewu i rozpaczy..." by Vert
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

Cytat z Avsim:
For Block B the cockpit and VC functionality is pretty much crippled and there is no FMC, VNAV / LNAV, etc! As a matter of fact it looks like part of Block B will be the use of....oh no...the GPS! (OUCH!) The meat and potatos for fully functioning Avionics won't be until the last block is released sometime in Q2 2006 (between April and June) via the "advanced systems programming".
I do not like this idea of partial releases because that tricks you into buying something on a promise and very often promises never materialise.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

Jak kogos samolot interesuje, to tu jest recenzja:
http://acn.waw.pl/sturm/FS2004_B757.html
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Stanel
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 104
Rejestracja: wt 11 sty, 2005 11:30
Skąd jesteś: Piaseczno

Post autor: Stanel »

Stanel
Awatar użytkownika
Kamandra
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 248
Rejestracja: pt 06 lut, 2004 17:51
Skąd jesteś: EPML

Post autor: Kamandra »

AMD Athlon 3000+/3,25GB RAM/ATI 4870 512MB/nVidia nForce4-4X/CH Yoke/Logitech Cyborg X/MCP/Pro Pedals CH/350d/100-400L/17-40L
Marcin EPML
Awatar użytkownika
Kamandra
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 248
Rejestracja: pt 06 lut, 2004 17:51
Skąd jesteś: EPML

Post autor: Kamandra »

Block F version 2.0 is available and includes the following new features, fixes and enhancements:
Block F
manual FMS
AMD Athlon 3000+/3,25GB RAM/ATI 4870 512MB/nVidia nForce4-4X/CH Yoke/Logitech Cyborg X/MCP/Pro Pedals CH/350d/100-400L/17-40L
Marcin EPML
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

Obszerna recenzja wersji dla FSX:
http://www.screenshotartist.co.uk/cs_757_review.htm
Niestety klatkowanie to poważna bolączka samolotu, co czym zresztą potwierdzają testy kolegi Stanela: http://www.vatsim.home.pl/viewtopic.php ... 53#p267553
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Łukasz
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 277
Rejestracja: ndz 26 paź, 2008 13:48
Skąd jesteś: EPGD

Post autor: Łukasz »

Już jest. Kupiłem tego 752, ale niestety już mam problemy, których rozwiązania nie mogę znaleść w manualu:
1. Przy autopilocie mogę ustawić tylko A/T i utrzymywanie prędkości. Kiedy klikam na przycisk utrzymywania wysokości, czy vertical speed, czy też utrzymywanie HDG, autopilot to ignoruje. Nie wiem, dlaczego tak się dzieje?
2. Wyświetlacze. Nie wiem, w jaki sposób mogę włączyć sztuczny horyzont. Sam monitor działa, ale nie wskazuje normalnego sztucznego horyzontu. Ekran poniżej także nie wskazuje kursu.
Jeżeli będą potrzebne jakieś screeny, to proszę pisać.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź.
Stanel
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 104
Rejestracja: wt 11 sty, 2005 11:30
Skąd jesteś: Piaseczno

Post autor: Stanel »

Wszystko jest bardzo dokładnie opisane w manualach (Part II - Aircraft Systems i Part III - Normal Procedures)
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez Stanel, łącznie zmieniany 1 raz.
Stanel
Awatar użytkownika
budyniek
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 303
Rejestracja: wt 14 lut, 2006 11:46
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: budyniek »

1. Co oznacza ustawić A/T? A/T możesz uaktywnić w różnych trybach : SPD, EPR, V NAV, FL CH oraz G/A. Jeżeli chodzi o autopilota to kiedy i jak go uaktywniasz? Czy włączasz autopilota z F/D czy bez?

Zrób tak: Jeszcze przed kołowaniem na płycie włącz F/D, uaktywnij tryb HDG (ustaw kierunek pasa), ustaw V/S i Alt. Potwierdź ustawione tryby na ADI. Po starcie z pasa utrzymuj wznoszenie zgodnie ze wskazaniami F/D i na wysokości 1000 AGL uaktywnij autopilota (klawisz Z lub kliknij na CMD L).

2. Proszę o zdjęcie.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

2. Stawiam na nieskalibrowane IRSy, jeśli wyświetlacze wyglądają mniej więcej tak:
Obrazek
Rada - skalibruj IRSy.
KaEn
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 217
Rejestracja: śr 08 paź, 2008 15:49
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: KaEn »

W najnowszym newsletterze z flightsim.com pojawiło się coś takiego:
757 Captain by JustFlight

Czy to jakaś reedycja 757 Catain Sim, czy to samo tylko w nowym opakowaniu i lekko odświeżone? Screeny wyglądają bardzo zachęcająco.

EDIT: z tego co wywnioskowałem z informacji w sieci jest to konfekcjonowany przez Just Flight pakiet 757 Captain Sim Pro Pack - różnic nie znalazłem.
Wie ktoś jaki jest sens sprzedawania tego samego pod dwoma nazwami i przez dwóch wydawców? (na simmarket są obie pozycje).
Obrazek
Core2Duo E8400 | GA-EP45-D3SL | 2x2GB DDR2 PC8500 | GF 9800GT/1GB | Win 7 64-bit | FS2004 | FSX
Awatar użytkownika
Yoda
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 144
Rejestracja: wt 13 kwie, 2004 17:39
Skąd jesteś: Zabrze

Post autor: Yoda »

To jest to samo.

Just Flight to kolejne źródło dystrybucji, czyli większa sprzedaż. DVD od JF można spotkać w media markt czy empiku, a od CS to zapomnij.
KaEn
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 217
Rejestracja: śr 08 paź, 2008 15:49
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: KaEn »

Zarówno Navigraph, jak i Captain Sim ogłosiły, że AIRAC dla 757 CS jest gotowy i w fazie ostatecznych testów. Jednak data jego publikacji nie jest jeszcze znana. Ja stawiam na cykl 0904. ;)
Obrazek
Core2Duo E8400 | GA-EP45-D3SL | 2x2GB DDR2 PC8500 | GF 9800GT/1GB | Win 7 64-bit | FS2004 | FSX
Łukasz
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 277
Rejestracja: ndz 26 paź, 2008 13:48
Skąd jesteś: EPGD

Post autor: Łukasz »

No i stało się... :|
Buźka powyżej chyba mówi sama za siebie? Jeżeli mógłbym poprosić, to miło by było, gdyby jakiś posiadacz B757 napisał, jak On ląduje na AP. Chciałbym poprosić o to kogoś, kto zrobi to chętnie, a nie kogoś, kto zrobi mi tym łaskę(np. teksty typu "Ehh... to się robi tak:"). Chodzi mi głównie o to, gdzie i jakie częstotliwości ustawić i ew. co i gdzie wpisać w FMC.
Pozdrawiam i z góry dziękuję.
Awatar użytkownika
Mateo
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 118
Rejestracja: śr 23 kwie, 2008 11:08
Skąd jesteś: EPKK

Post autor: Mateo »

Co rozumiesz przez "jak AP ląduje"? Autoland? Poza tym wybacz, ale na tego typu pytania odpowiedzi są w manualu do samolotu. Ta skarbnica wiedzy nie gryzie (zapewniam), a daje dużo radochy jak się wykonuje coś zgodnie z procedurami. Co z tego, że ktoś Ci napisze "ustaw cyferki z mapy tu i tu, tu kurs pasa, tutaj włącz te przyciski" itd? Chyba lepiej jak się samemu wie "co jest grane" ;) Nie traktuj mojego posta jako chęć dogryzienia (czy jak to tam można odebrać), ale jako wskazówkę. Manuale to świetna rzecz, prawdziwa skarbnica wiedzy - jak ją dają, to tylko korzystać :)

P.S. Żeby nie było "ee nie wiem gdzie są te całe manuale", to bardzo proszę:
http://www.captainsim.com/products/b757/manuals.html

Miłej lekturki i przyjemności z latania na B757 ;) CapitainSim nie jest banalnym samolotem, ma systemy symulowane itp, pełną radość będziesz czerpał jedynie po zapoznaniu się z nim (np poprzez manuala).

Pozdrawiam,
MW.
Obrazek
Łukasz
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 277
Rejestracja: ndz 26 paź, 2008 13:48
Skąd jesteś: EPGD

Post autor: Łukasz »

No, taka wypowiedź nie zostaje zaliczona do tych "złych" :P
Z tym manualem może masz rację, ale sparzyłem się na manualu od FMC :) Wiem, jaka to radość, kiedy sam do czegoś dojdę(patrz niepełne, ale jednak - rozpracowanie FMC). Ja rozumiem, o co chodzi w autolandach i podejściach ILS, ale kiedy ustawiałem poprawne częstotliwości w panelu radia(kiedy byłem wkurzony, w różnych konfiguracjach) i nie było efektów postanowiłem napisać tutaj - na forum. Wiem, że zapewne nie wklepuję czegoś poprawnie w FMC i dlatego nie ma efektów. Chciałem dowiedzieć się, jak Wy to robicie, co i gdzie wklepujecie(nie pojmuję tego, czemu w panelu radia są trzy pola - NAV1, NAV2 i o ile dobrze pamiętam ILS, jestem przyzwyczajony do NAV1 i NAV2 - tak, jak w defaultowych samolotach). Podsumowując moją wypowiedź: zajrzę do manuala i będę konsultował to, co robię z wirtualnymi i nie wirtualnymi pilotami ;) O postępach będę informował :)

Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony wt 10 mar, 2009 12:21 przez Łukasz, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Dlatego właśnie wymyślili instrukcje, żeby użytkownik miał się z czego nauczyć.
A takie dochodzenie powoduje najczęściej wyuczenie złych nawyków.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Awatar użytkownika
budyniek
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 303
Rejestracja: wt 14 lut, 2006 11:46
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: budyniek »

Łukasz pisze:Chodzi mi głównie o to, gdzie i jakie częstotliwości ustawić i ew. co i gdzie wpisać w FMC.
Poradnik w szkole Aztec.pl : link. Krok po kroku, ze zdjęciami.
KaEn
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 217
Rejestracja: śr 08 paź, 2008 15:49
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: KaEn »

Chyba muszę przestrzec potencjalnych nabywców przed zakupem wersji dla FS9. Ja tego dokonałem i w sumie chyba jednak żałuję. Na szczęście było całkiem tanio - 19.99 + 9.99EUR za Pro-pack i 75F.
Samolot jest wykonany przepięknie. Zaryzykuję stwierdzenie, że pod względem modelu, panelu i VC jest to najładniejszy samolot dostępny pod FS9. Tym bardziej bolą denerwujące braki...
Problemy z którymi się borykam i rozwiązania których raczej się nie doczekam:
- po pierwsze jakikolwiek rozwój wersji pod FS9 został zakończony i nie będzie kontynuowany
- nie ma możliwości wyznaczenia rzeczywistego CG - przy użyciu standardowego 27% i rekomendowanego trymowania rotacja zaczyna się samoistnie dużo przed osiągnięciem V1
- brak aktualnej bazy navdata (choć lada miesiąc powinien się pojawić AIRAC w formacie do CS)
- notoryczne CTD przy próbie modyfikacji trasy lotu w FMC po T/D
- pod Windows Vista ładowanie 75F przy użyciu cargo loadera w FS nie działa - odpowiedź z supportu CS była taka, że pod Vistą to w ogóle cud że samolot działa, mimo że wg. Microsoftu FS9 jest w pełni kompatybilny z Vistą.
I najważniejsze! - totalnie zrąbane zużycie paliwa!!! Ja nie miałem tyle samozaparcia żeby to sprawdzić, ale przy 100% paliwa w zbiornikach możliwe jest osiągnięcie zasięgu rzędu 13-15 tys. kilometrów!!! :shock:

Jeżeli w wersji do FSX te rzeczy zostaną poprawione, to na 99% go kupię i pod FSX jak tylko komputer na to pozwoli, ale pod FS9 to totalna porażka i jednak z przykrością odradzam.

PS: support CS jest najbardziej arogancką i zadufaną w sobie tego typu instytucją z jaką miałem w życiu do czynienia.
Obrazek
Core2Duo E8400 | GA-EP45-D3SL | 2x2GB DDR2 PC8500 | GF 9800GT/1GB | Win 7 64-bit | FS2004 | FSX
kamileq
Cadet
Cadet
Posty: 32
Rejestracja: sob 06 wrz, 2008 11:23
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: kamileq »

No, chyba, że ktoś napisze do WilcoPub na przykład o bugach w E170 lub CitationX. :) Też się strasznie przejmują faktem, że ktoś znalazł im bugi w produktach...
KaEn
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 217
Rejestracja: śr 08 paź, 2008 15:49
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: KaEn »

To nie kwestia przejmowania się problemami, bo powyższe przeze mnie wymienione zostaną najpewniej naprawione w wersji pod FSX. Szczytem bezczelności jest pozostawienie userów FS9 i Visty samym sobie. Rozumiem zamrożenie rozwoju wersji FS9, ale brak pomocy technicznej...? Argumentują brak supportu takiej kombinacji oficjalną stroną FS9, która zapewne powstałe kiedy o Viście nawet w MS mało kto słyszał... Oficjalne "centrum kompatybilności" Visty przy FS9 podaje "FULLY COMPATIBILE" i "Non actions required to run properly".
Obrazek
Core2Duo E8400 | GA-EP45-D3SL | 2x2GB DDR2 PC8500 | GF 9800GT/1GB | Win 7 64-bit | FS2004 | FSX
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Po lekturze postu KaEna zajrzałem na forum CS (które już wcześniej wywołało u mnie raczej nieprzyjemne wrażenie - obiecanego SP2 do C-130 pod FS9 nigdy nie wydali, a informację o błędzie w samolocie przekazywali twórcom po... szczegółowych raportach 10 użytkowników) i to nie koniec problemów z 757 - nie działa taka drobnostka jak obsługa VOR/DME, autopilot podobno dziwnie kołysze, a CTD przy używaniu FMC są dosyć częste.
kamileq
Cadet
Cadet
Posty: 32
Rejestracja: sob 06 wrz, 2008 11:23
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: kamileq »

To ja być może jestem jedynym szczęśliwym użytkownikiem CS757? U mnie ani nie kołysze AP. Ląduje ILS CAT III pięknie jak LDS767 i PMDG747. Nigdy też nie miałem CTD przy zmianach w FMS, a często je robię po T/D, jak mi przypiszą pas do lądowania. Ale sprawdzę, sprawdzę szczegółowiej...Generalnie jestem bardzo zadowolony z CS757.

...no i się przyjrzałem. U mnie wszystko w porządku. Opisywanego przez KaEna problemu z autorotacją u mnie nie ma. Przy 27%CG FMC pokazał mi trym 5,75 i taki też ustawiłem. Klapy do startu 20, Vr 126kts. Sam nie rozpoczął rotacji, natomiast na delikatne ściągnięcie drążka zareagował miło, płynną rotacją. Problem opisywany przez Łukasza polegający na sinusoidalnym "pływaniu" wokół zaprogramowanej wysokości zaczyna się przy x8 kompresji czasu i oscyluje +- 100fpm, przy x16 zaczyna robić do +-1000fpm, ale zauważyłem, że dość dużo samolotów tak robi, jak się przyspieszy czas na przelotowej (x8 i x16 to już znaczna kompresja i występują błędy inercji). Przy x1,x2, a nawet x4 mój CS757 ładnie wyrównuje i stabilizuje przelotową, nawet jak dochodzę do niej nie przy pomocy VNAV, czy FLCH, a tak jak robił to Łukasz poprzez VS. Jednym słowem - zadowolony z niego jestem nadal. VOR/DME również działa bez zarzutu. Automatycznie przełącza na najbliżej trackingowane dwa VORy w identyczny sposób jak 747PMDG. I do obu VORów zlicza DME. Jedynie co zauważyłem irytującego to ground speed na IRS jest pokazywany z rurki pitota i jak samolot stoi na ziemi, a wiater duje mu w rurkę :) to IRS pokazuje mi odczyty GS różne od zera, co jest śmiechu warte. No i jeszcze brak konsekwencji we włączaniu świateł lądowania w zależności od konkretnego przełącznika. Nose Gear włącza wszystkie światła, a left/right wing włącza światła po obu stronach kadłuba. Ale to już naprawdę mała drobnostka. Nigdy też nie stwierdziłem CTD. Z konsumpcją paliwa istotnie jest coś nie tak. Na dystansie 3300nm (HKJK to LSZH) spalił mi niecałe 35% objętości zbiorników. Ale to chyba tylko kwestia zmiany fuel_scalar_flow w pliku aircraft.cfg na jakąś rozsądniejszą wartość? - poprawcie mnie, jeżeli się mylę...
Natomiast całkowicie "leży" "cabbin pressurization". na FL410 mam diff press 6psi i cabin alt FL220!!! Przy wszystkich ustawieniah na auto. To jest dramat ni mniej, ni więcej. Poszedłem rozdać pasażerom maski. ://

No i na koniec znowu coś popsute z fuelem. Pod koniec lotu, kiedy w skrzydłach ilość paliwa zbliżała się do 1.0, pomimo, że w kadłubie było jeszcze 45.0, ogółem ok. 37% całości objętości CS757 wywalił żółty komunikat "low fuel".

Tym niemniej po drodze bawiłem się FMS wycinając i wstawiając waypointy oraz holdingi. Zarówno przed, jak i po T/D - żadnych CTD nadal nie było. Po T/D wstawiłem również STAR na ILS14 w LSZH. Wszystko w tym cały FMS (PROG, NAV-RAD inne przyciski) działa stabilnie. Jedyne co to na PFD podaje tylko częstotliwość ILS i DME do niego, nie podaje jego nazwy własnej. Ale może prawdziwy 757 też tak ma? Nie wiem.

Pomimo tej głównej wady z fuelem i kilku drobnych pierdół, nadal uważam ten samolot za godny polecenia, dobry, a przede wszystkim "cukierkowo" zrobiony na zewnątrz jak i w 2D i VC. No i te strugi na krawędziach klap - miodzio. :)
kamileq
Cadet
Cadet
Posty: 32
Rejestracja: sob 06 wrz, 2008 11:23
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: kamileq »

Sprawdziłem forum CS757 i potwierdziłem swoje podejrzenia: trzeba zmienić w pliku aircraft.cfg z fuel_flow_scalar = 0.4 na fuel_flow_scalar = 1.0 i powinien spalać paliwo bardziej wiarygodnie.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

VOR/DME również działa bez zarzutu. Automatycznie przełącza na najbliżej trackingowane dwa VORy w identyczny sposób jak 747PMDG. I do obu VORów zlicza DME.
Sprawdź, czy działa wskaźnik VOR na ND - według wątku na forum CS nie.
kamileq
Cadet
Cadet
Posty: 32
Rejestracja: sob 06 wrz, 2008 11:23
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: kamileq »

Oczywiście. Działają zarówno analogowe "igiełki" jak i cyfrowe wskazania na ND w każdym trybie (FULL VOR, FULL ILS, EXP VOR i ILS, MAP i PLAN). Obracają się parami wskazując azymuty do VOR-ów i DME-L i DME-R liczą sobie odległości cały czas. No chyba, że akurat nie ma już radiolatarni w zasięgu - wtedy prawidłowo wyskakują czerwone flagi. Właśnie jestem na FL390 i wszystko działa. Ja kupiłem CS niedawno, jak była u nich ta promocja cenowa. Może coś tam naprawili i upgrade'owali? Trudno stwierdzić. Ni mniej, ni więcej u mnie "wsjo w parjatkie", oprócz cabin press i spalania paliwa, które musiałem ręcznie poprawić, no i GS w IRS - jak pisałem powyżej. Wskaźnik VOR za chwilkę, bo właśnie mam czerwone flagi i nic w zasięgu.

No, tak... Nie działa. Nie zrozumiałem na początku pytania, ale już wiem o co chodzi. Główny wskaźnik VOR nie działa. Mogę sobie nim tylko pokręcić na jakiś radial w trybie MAN, ale różowa pałeczka ani drgnie w lewo czy w prawo. Jest na sztywno zgrana centralnie z radialem i się nie rusza.

Ale optymizm mnie nie opuszcza. Leciał ktoś kiedyś airlinerem VOR to VOR? I tak podejrzewam każdy lata LNAV + VNAV, a to działa. :)

Łatwo mnie nie zniechęcicie... :)
KaEn
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 217
Rejestracja: śr 08 paź, 2008 15:49
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: KaEn »

Pojawił się patch 4.3 dla wersji pod FSX. Podobno zniknęły wszystkie istotne problemy dotychczas omawiane m.in. tutaj i na forum CS. Od tej wersji będzie też dostępna baza AIRAC od Navigraph. To może (choć nie musi) być moment w którym 757 CS stał się najlepszym dodatkiem dostępnym do tej pory pod FSX.
Jak na razie nie ma jasnej informacji czy będzie można korzystać z baz od Navigraph w wersji pod FS9.
Obrazek
Core2Duo E8400 | GA-EP45-D3SL | 2x2GB DDR2 PC8500 | GF 9800GT/1GB | Win 7 64-bit | FS2004 | FSX
Łukasz
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 277
Rejestracja: ndz 26 paź, 2008 13:48
Skąd jesteś: EPGD

Post autor: Łukasz »

Żeby jeszcze pojawił się patch zmniejszający ilość "pożeranych" klatek :lol:
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

KaEn pisze:Pojawił się patch 4.3 dla wersji pod FSX.
Posiada ktoś ten samolocik w wersji 4.3 pod FSX? Klatkowanie jak wygląda? Obecnie, gdy Navigraph wydało AIRAC do CS, ten 757 zaczyna być godnym zainteresowania.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
KaEn
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 217
Rejestracja: śr 08 paź, 2008 15:49
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: KaEn »

757 CS 2.1 pod FS9 mimo braku oficjalnego wsparcia też współpracuje z AIRAC od Navigraph. Odbyłem już 5 lotów, wszystkie z SID i STAR, praktycznie do złapania LOC lot wg. FMC żeby sprawdzić AIRAC i śmiga pięknie.
Obrazek
Core2Duo E8400 | GA-EP45-D3SL | 2x2GB DDR2 PC8500 | GF 9800GT/1GB | Win 7 64-bit | FS2004 | FSX
pkris
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 211
Rejestracja: pt 09 lis, 2007 11:00
Skąd jesteś: Rybnik

Post autor: pkris »

Witam.
Gdy kręcę knobem od HDG czy SPD, pokrętła obracają sie w nieskończonośc i nie chcą się zatrzymać.
Ktoś ma taki problem i wie jak go rozwiązać ?
Obrazek
Awatar użytkownika
some1
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 242
Rejestracja: śr 05 paź, 2005 18:20
Skąd jesteś: Pruszków

Post autor: some1 »

Używać prawokliku i lewokliku. Captain Sim olewa w swoich addonach współpracę z rolką myszki.
mateo72

Post autor: mateo72 »

Piotrze, co Cię skłoniło na 757? Czyżby MDek Ci się znudził? :)

Pozdrawiam
pkris
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 211
Rejestracja: pt 09 lis, 2007 11:00
Skąd jesteś: Rybnik

Post autor: pkris »

Szukam godnego następcy .
Żeby w tak dopracowanym addonie nie zaimplementowali rolki. A fe...
Obrazek
KaEn
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 217
Rejestracja: śr 08 paź, 2008 15:49
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: KaEn »

pkris pisze:Żeby w tak dopracowanym addonie nie zaimplementowali rolki. A fe...
No wkurzające to jest bardzo, szczególnie jeżeli chce się wprowadzić korektę HDG o kilka stopni, a człowiek się zapomni i użyje rolki.

Ja po paru dniach latania i testowania AIRAC pod FS9 muszę przyznać, że lata się tym samolotem przepięknie. Fakt, że pod FS9 trzeba sobie kilka rzeczy "ulepszyć" w stosunku do tego co się kupiło (np. współczynnik spalania paliwa i parametry speed brake), ale efekty są naprawdę przednie. Przy małym derate i dużym cost index maszyna wyrywa w górę jak rakieta i wspominane wcześniej określenie "overpowered jet" pasuje do niej w 100% - robi to wrażanie! Za ręką chodzi bardzo przyjemnie, A/P wykonuje polecenia bez żadnych fochów, po wyłączeniu VC klatkowanie jest bardzo OK. Naprawdę tak "mała" rzecz jak wydanie AIRAC do 757 CS przez Navigraph uczyniła z niego chyba mój ulubiony samolot do FS9 i zdetronizowała 737 PMDG.
Obrazek
Core2Duo E8400 | GA-EP45-D3SL | 2x2GB DDR2 PC8500 | GF 9800GT/1GB | Win 7 64-bit | FS2004 | FSX
ODPOWIEDZ