CaptainSim B757-200

Dział poświęcony płatnym samolotom i śmigłowcom (czyli opinie, recenzje, poradniki). Z problemami technicznymi proszę do działu Problemy Techniczne-Samoloty.

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

Awatar użytkownika
budyniek
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 303
Rejestracja: wt 14 lut, 2006 11:46
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: budyniek »

Jedna z osób z forum CS przerzuciła się na XP i problem zniknął.
some1 pisze: Co mają światła i spalanie z jednego zbiornika do wersji systemu?
No to może mi wytłumacz? :lol:

EDIT : W wersji FSX jest wpis WindowsŸ XP SP2 or Vista SP1
aliant
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 70
Rejestracja: sob 30 sty, 2010 22:51
Skąd jesteś: Jaktorów

Post autor: aliant »

Witam mam pewien problem z tym oto Benkiem. Wprowadzam trasę do FMC ustawiam wysokość przelotową np. FL190 startuje wszystko ładnie pięknie, dolatuje do EPWA wybieram STAR LOGDA1U i tu mój problem FMC przez cały STAR każe mi utrzymywać FL190 (w np. LEVEL-D po wprowadzeniu STARa automatycznie zmienia mi się wysokość jaką muszę mieć przy danym punkcie). I tu moje pytanie czy to ja robię coś źle czy takie to ''uroki'' tej maszyny.

PS. Dodam że posiadam legalnie zakupionego CS757 i AIRAC1001
Obrazek
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

A na MCP ustawiłeś docelową wysokość?
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
saint
Cadet
Cadet
Posty: 47
Rejestracja: ndz 06 wrz, 2009 19:48
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: saint »

Musisz 'nakarmić' FMC danymi żeby VNAV mógł obliczyć ścieżkę zniżania. Spróbuj w zakładce LEGS wpisać przy punkcie LOGDA parametry z mapy - 280/21000B i zatwierdzasz klawiszem po prawej. Tak samo w punkcie BEMRA 250/12000B. I tak dalej dla całego STARa. Po wciśnięciu EXEC będzie ok.
Awatar użytkownika
budyniek
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 303
Rejestracja: wt 14 lut, 2006 11:46
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: budyniek »

Warto, żebyś dodał czy wersja pod fs9 czy fsx, bo to dwa produkty o różnej jakości dopracowania.
Np. FS9 ma wspaniały bug : nie działa VOR/DME - jak kręcisz OBS to igła na CDI (course deviation indicator) ciągle na środku. Na ichnim forum, aż grzmi od niedziałającego instrumentu nawigacji klasycznej. No i oficjalnie nie ma wsparcia do FS9.
Napisz jeszcze jaką masz wersję.
aliant
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 70
Rejestracja: sob 30 sty, 2010 22:51
Skąd jesteś: Jaktorów

Post autor: aliant »

Mam wersje pod FS9 i tutaj daje skriny z FMC może coś pomogą
http://img532.imageshack.us/g/fs92010032322585209.jpg/
Obrazek
Awatar użytkownika
budyniek
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 303
Rejestracja: wt 14 lut, 2006 11:46
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: budyniek »

Wersja 2.1 czy 2.2?
Kirow
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 275
Rejestracja: wt 06 maja, 2008 08:20
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: Kirow »

Ja walczyłem z tym problemem jakiś czas. W końcu odkryłem, że należy aktywować plan lotu (naciskać EXEC) dopiero po wprowadzeniu danych w PERF INIT (czyli mas, poziomu lotu itp.). Od tej pory jak ręką odjął - za każdym razem mam prawidłowy profil pionowy - także bez wprowadzania od razu STARA i pasa docelowego.
Pozdrawiam
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
aliant
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 70
Rejestracja: sob 30 sty, 2010 22:51
Skąd jesteś: Jaktorów

Post autor: aliant »

Dziękuje wszystkim za zainteresowanie się moją sprawom rozwiązaniem okazał się sposób KIROWa, serdeczne dzięki :D
Obrazek
Kirow
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 275
Rejestracja: wt 06 maja, 2008 08:20
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: Kirow »

aliant pisze:Dziękuje wszystkim za zainteresowanie się moją sprawĄ rozwiązaniem okazał się sposób KIROWa, serdeczne dzięki :D
Czyli, że jednak.... sam nie byłem do końca pewny ://
Pozdrawiam
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
Kirow
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 275
Rejestracja: wt 06 maja, 2008 08:20
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: Kirow »

Nawiązując do tego beznadziejnego buga (FS9) z nieruchomym wskaźnikiem radiala przy namierzaniu VORa... Czy jest w 757 jakaś inna opcja przechwycenia radiala w locie automatycznym? Ten 757 w wersji FSX odczytuje ładnie radial, ale co z tego jeśli nie potrafię lecieć wg niego...
Pozdrawiam
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
Awatar użytkownika
budyniek
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 303
Rejestracja: wt 14 lut, 2006 11:46
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: budyniek »

Co to znaczy lot automatyczny, z autopilotem?!
1) Jak nie działa igła na CDI to można wpisać radial w FMC / pod FREQ.
NA EHSI będziesz miał zieloną przerywaną linię od VOR po której możesz sunąć na HDG.

2) Zaprogramować w FMC (LEGS) : np. WAR190/12.5, WAR

3) Przenieść się na dodatek obsługujący podstawowe / klasyczne instrumenty nawigacji.

4) Poczekać na D-Level 757 (FSX only :/)
Kirow
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 275
Rejestracja: wt 06 maja, 2008 08:20
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: Kirow »

No właśnie - sunięcie w trybie HDG nie jest prawidłowym sposobem latania przy RNAV i przypomina nieco RNAV w wykonaniu FS GPS ;)

Drugi sposób lepszy, ale to też tylko proteza.

A jeśli mam już 757 i 767 dla FSXa i igła na HSI działa (bo działa), to jak zmusić autopilota to lotu po radialu. Bo wiem że mogę sobie wyświetlić zielone linie.... Tryb LOC działa tylko do localizera, w przypadku VORów... nic. Co więcej w oryginalnej dokumentacji też nie spotkałem wykorzystania LOCa do namierzania VORów. A w realu o ile może VOR - VOR jest rzadko używane, o tyle podejście VOR/DME już dość często....
Pozdrawiam
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Awatar użytkownika
budyniek
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 303
Rejestracja: wt 14 lut, 2006 11:46
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: budyniek »

Kirow pisze:to jak zmusić autopilota to lotu po radialu.
No przecież pisałem :
2) Zaprogramować w FMC (LEGS) : np. WAR190/12.5, WAR

Jeżeli chodzi o tryb HDG + igła na HSI to nie widzę przeciwwskazań, aby lecieć przy RNAV. Poczytaj sobie o FTE (flight technical error).
http://en.wikipedia.org/wiki/Area_navigation pisze:FTE relates to the air crew or autopilot's ability to follow the defined path or track, including any display error (e.g. course deviation indicator (CDI) centring error). FTE can be monitored by the autopilot or air crew procedures and the extent to which these procedures need to be supported by other means depends, for example, on the phase of flight (i.e. take-off, climb, cruise, descent, landing) and the type of operations. Such monitoring support could be provided by a map display.
Kirow
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 275
Rejestracja: wt 06 maja, 2008 08:20
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: Kirow »

Dotarło... dzięki Panowie. :)

@Belfegor - Ale żeby poszukać w wątkach o Level-D to już nie pomyślałem... :oops:
Pozdrawiam
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
Awatar użytkownika
castor
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 57
Rejestracja: pt 01 gru, 2006 09:06
Skąd jesteś: Koszalin

Post autor: castor »

Witam
757-200 FSX ver 4.4
-pierwszy problem to c&d daję cessnę / powyłanczane wszystko / ,ale po załadowaniu benka nastawy ILS nie działają tzn. kurs mogę ustawić ale częstotliwości ILS już nie da rady
-drugi problem to FMS wstawiam trasę EPKK-EPWA / :oops: celem sprawdzenia parametrów lotu/ i już w Krakowie programuję Stara np.
LOGDA1U /trasa tylko prowadzi do LITVO- i koniec/ chociaż pas 33 wklepany/ tak ma być ? czy to bug jakiś
Obrazek
-wyświetlanie panelu 2D / na obrazku jestem gotowy do kołowania, ale drogi nie widać :shock: /wiem że na VC można się przełączyć- ale operacje lotniskowe wolę w 2d wykonać/
Obrazek
Poradzi ktoś :roll:
i5 6600K @ 4.5 GHz
Asus Z170 Pro gaming
16GB DDR4
Asus GTX970 Strix
TH Hotas Warthog
CH Pro Pedals + TIR5
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

-pierwszy problem to c&d daję cessnę / powyłanczane wszystko / ,ale po załadowaniu benka nastawy ILS nie działają tzn. kurs mogę ustawić ale częstotliwości ILS już nie da rady
Spróbuj włączyć baterie lub awionikę skrótem klawiszowym.
chociaż pas 33 wklepany/ tak ma być ? czy to bug jakiś
Nie wybrałeś przypadkiem podejścia VFR na pas 33 (wtedy pojawia się jego przedłużenie)?
-wyświetlanie panelu 2D / na obrazku jestem gotowy do kołowania, ale drogi nie widać :shock: /wiem że na VC można się przełączyć- ale operacje lotniskowe wolę w 2d wykonać/
Sprawdź, czy działa pochylanie widoku w 2d (skróty te same, co w FS9), jeśli nie - przesuń sobie panel w dół lub np. kliknij w.
Ultor
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 230
Rejestracja: czw 26 mar, 2009 17:05
Skąd jesteś: Kraków

Post autor: Ultor »

Interesuje mnie czy w tym samolocie (VC) napisy na PDF i ND są zadowalająco czytelne. W 2D po screenach widzę, ze opcja wide-screen nie jest niestety dostępna. Poza tym jak wygląda sprawa z mapowaniem klawiszy na joysticku ("miękkie" odłączenie AP i AT)?

Zastanawiam się nad kupnem tego 757 bo nie bardzo wiadomo kiedy wyjdzie produkt Level-D. Jednak słyszałem, ze produkt CS na jakieś tam bugi (elektryka na ziemi, branie paliwa nie z ego zbiornika co trzeba, błędy autopilota) i niedociągnięcia (underpowered)...z drugiej strony graficznie wygląda na oko lepiej od LD 767. No ale pewnie za cenę FPS...
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Tutaj masz zbliżenie na PFD i ND, są całkiem czytelne: http://www.screenshotartist.co.uk/image ... 757_45.jpg
Ultor
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 230
Rejestracja: czw 26 mar, 2009 17:05
Skąd jesteś: Kraków

Post autor: Ultor »

Faktycznie nawet dobrze widać te napisy. Jednak wolę poczekać na ten 757 od Level-D bo naczytałem się na forum Avsim niezbyt pochlebnych opinii o CS. Wygląda to jak druga liga po PMDG i Level-D. To co mają dobre to grafików komputerowych a z reszta jest już gorzej. Moim zdaniem te starsze samoloty (C-130, 727, teraz będzie 707) lepiej im wychodzą od nowszych choć tu i tu trzeba nieraz mocno pogrzebać w plikach tych samolotów, żeby działały poprawnie i realistycznie. Na szczęście są entuzjaści, którzy robią te "patche".
Awatar użytkownika
kamex11
Cadet
Cadet
Posty: 17
Rejestracja: czw 12 sie, 2010 15:40
Skąd jesteś: Lubań

Parę pytań od nowicjusza. [FSX] B753

Post autor: kamex11 »

Witam. Mam kilka pytań odnośnie samolotu Captain Sim 757-200.

1. Czy po zaprogramowaniu wysokości i prędkości w zakładce LEGS, po naciśnięciu przycisków LNAV i VNAV samolot będzie leciał na tych wysokościach automatycznie? Bo ja mam taki problem, że po naciśnięciu tych guzików i oczywiście załączeniu autopilota samolot owszem wznosi się ale tylko do 100FL, a później muszę ręcznie wklepywać wysokość i prędkość wchodzenia na ALT. To samo dotyczy zniżania. Po minięciu punktu T/C samolot zniża się ale znowu tylko do 100FL. Może coś źle robię? A może tak ma być?



2. Mam problem z wypychaniem samolotu ponieważ po załączeniu ciągu wstecznego słychać że wszystko chodzi ale samolot w dalszym ciągu stoi w miejscu. Może trzeba przestawić jakiś przełącznik, o którym nie wiem ?

Samolot ma wszystkie service packi.

Bardzo proszę o pomoc i pozdrawiam :D
Ostatnio zmieniony pn 23 sie, 2010 15:28 przez kamex11, łącznie zmieniany 1 raz.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

1. Pewnie masz na MCP ustawioną wysokość 10000. Najlepiej by było, gdybyś pokazał screena panelu AP z widocznym oknem FMC).
2. Przeważnie 757 nie robi powerbacku, jest normalnie wypychany (shift+P).
Awatar użytkownika
kamex11
Cadet
Cadet
Posty: 17
Rejestracja: czw 12 sie, 2010 15:40
Skąd jesteś: Lubań

Post autor: kamex11 »

Bardzo ci dziękuję Belfegor. Rzeczywiście z tym wypychaniem chodziło o Shift+P. A z tymi wysokościami tak jak mówiłeś, przestawiłem ALT na wysokość przeletową, później dopiero VNAV i LNAV. Mam jeszcze takie jedno małe pytanie. Podczas lotu na FMC dostałem taki komunikat: RESET MCP ALT. Rozumiem, że mam zresetować wysokość na MCP. Ale mam ją resetować do zera czy jak ?
Ostatnio zmieniony pn 23 sie, 2010 15:28 przez kamex11, łącznie zmieniany 1 raz.
Kirow
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 275
Rejestracja: wt 06 maja, 2008 08:20
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: Kirow »

W tym przypadku "reset" oznacza "przestaw". Prawdopodobnie minąłeś TOD i FMC prosi o podanie wysokości docelowej do zniżania.
Pozdrawiam
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Samolot w trybie VNAV zatrzyma się na wysokości, jaką masz ustawioną w okienku AP - przy wznoszeniu i zniżaniu przy tym komunikacie powinieneś ją odpowiednio zwiększyć lub zmniejszyć.
Awatar użytkownika
kamex11
Cadet
Cadet
Posty: 17
Rejestracja: czw 12 sie, 2010 15:40
Skąd jesteś: Lubań

Post autor: kamex11 »

Aha, jeszcze raz bardzo dziękuję. Dzięki wam udało mi się moje pierwsze lądwanie ILS :D
mbucholski
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 283
Rejestracja: pt 25 cze, 2010 11:32
Skąd jesteś: Maastricht

Post autor: mbucholski »

LNAV.
Kirow
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 275
Rejestracja: wt 06 maja, 2008 08:20
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: Kirow »

Co LNAV? ;)
Pozdrawiam
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
mbucholski
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 283
Rejestracja: pt 25 cze, 2010 11:32
Skąd jesteś: Maastricht

Post autor: mbucholski »

LNAV, a nie RNAV.
Awatar użytkownika
kamex11
Cadet
Cadet
Posty: 17
Rejestracja: czw 12 sie, 2010 15:40
Skąd jesteś: Lubań

Post autor: kamex11 »

Aj, sory. Litrówka się wdarła :). Aaa i mam jeszcze jedno pytanie. Punkt T/C oznacza miejsce, w którym należy rozpocząć zniżanie. Ale przed minięciem tego punktu na ALT mam wpisać wysokość do kolejnej radiolatarni czy do progu pasa bo teraz na ślepo podchodzę wpisując różne wartości
mbucholski
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 283
Rejestracja: pt 25 cze, 2010 11:32
Skąd jesteś: Maastricht

Post autor: mbucholski »

T/C to Top of Climb (punkt, w którym osiągasz wysokość przelotową; koniec fazy climb, początek cruise). Piszesz o T/D (Top of Descent). Przy wyborze rodzaju podejścia wysokości same powinny być podane po prawej stronie punktu w zakładce planu lotu (przy samym wyborze pasa chyba też). Jeżeli nie, wpisz tylko wysokość pasa (gdzieś na końcu list punktów, oznaczenie RWxx), powinno wyliczyć.

PS: Litrówka fajna rzecz (zależy też czego). :)

EDIT: Nie złapałem sensu posta; na ALT wysokość przechwycenia G/S, albo jakiś dłuższy constraint (np. gdy 7000ft się ciągnie przez kilka punktów).
Awatar użytkownika
kamex11
Cadet
Cadet
Posty: 17
Rejestracja: czw 12 sie, 2010 15:40
Skąd jesteś: Lubań

Post autor: kamex11 »

Dzięki ci wielkie, rzeczywiście wszystko teraz działa jak należy. I nie dziwię ci się, że nie załapałeś sensu posta :) Zielony jestem i głupoty piszę.
Awatar użytkownika
budyniek
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 303
Rejestracja: wt 14 lut, 2006 11:46
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: budyniek »

Pytania są na poziomie "nie chce mi się czytać OM, lepiej zapytać na forum".
Z takim podejściem za dużo nie zdziałasz, polecam np. Ace Combat
http://en.wikipedia.org/wiki/Ace_Combat ... Liberation
Awatar użytkownika
kamex11
Cadet
Cadet
Posty: 17
Rejestracja: czw 12 sie, 2010 15:40
Skąd jesteś: Lubań

Post autor: kamex11 »

Wielkie dzięki budyniek. Akurat przeczytałem wszystkie 5 części Manuala i te moja pytania to były jedyne niezrozumiałe rzeczy. Zamówiłem fajną książkę dla początkujących pilotów, którzy wspierają swoją naukę właśnie Flight Simulator'em. Ale będzie dopiero za 2 tygodnie bo wysyłka jest zza oceanu, więc postanowiłem zapytać tutaj. Dziękuję i pozdrawiam
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Za 60zł można kupić na miejscu "Podręcznik", który zawiera europejską szkołę.
A za darmo są poradniki i instrukcje.
A ze stanów, to niewiadomo co to może przyjść.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Awatar użytkownika
kamex11
Cadet
Cadet
Posty: 17
Rejestracja: czw 12 sie, 2010 15:40
Skąd jesteś: Lubań

Post autor: kamex11 »

Rzemyk, przez ciebie białej gorączki dostanę. Bo zamówiłem coś ze stanów, nie przeglądając najpierw polskich sklepów. I do tego takie pociągające recenzje :D. Ale i tak dzięki za linka może zamówię po przeczytaniu tej pierwszej :)
Awatar użytkownika
budyniek
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 303
Rejestracja: wt 14 lut, 2006 11:46
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: budyniek »

kamex11 pisze:Aaa i mam jeszcze jedno pytanie. Punkt T/C oznacza miejsce, w którym należy rozpocząć zniżanie. Ale przed minięciem tego punktu na ALT mam wpisać wysokość do kolejnej radiolatarni czy do progu pasa bo teraz na ślepo podchodzę wpisując różne wartości
CS OM Part V pisze: Strona : 12
The climb phase starts at the thrust reduction altitude and extends to the top of climb (T/C) point. The T/C is the position where the airplane reaches the cruise altitude entered on the PERF INIT page.

Strona : 20
5. Top of Climb (T/C)
The point where the climb phase meets the cruise altitude is called the top of climb. Approaching this point, the FMC changes from the climb phase to the cruise phase. The T/C point is displayed on the map as a green circle with the label T/C.

Strona : 76
9. TO Top Of Descent (T/D)
ETA and DTG to next VNAV profile point.
The line title and data change for other phases of flight. Other line titles:
TO T/C-top of climb data
TO STEP CLIMB - step climb data
TO E/D-end of descent data
LEVEL AT - time and distance to level off in engine out mode.
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Ostatni offtopic.
To jednak chodziło o "Poradnik pilota samolotowego", a nie o Podręcznik...
viewtopic.php?t=4124
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Awatar użytkownika
tidit
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 744
Rejestracja: czw 16 gru, 2004 17:05
Skąd jesteś: EPBC

Post autor: tidit »

"Podręcznik" jest pisany z myślą o szkoleniu do PPL(A), poradnik natomiast dla CPL(A), zahaczając o IR i ME (ale pewności nie mam, bo tylko go przejrzałem, nie zagłębiałem się).
ODPOWIEDZ