Dział poświęcony płatnym samolotom i śmigłowcom (czyli opinie, recenzje, poradniki). Z problemami technicznymi proszę do działu Problemy Techniczne-Samoloty.
Witam mam pewien problem z tym oto Benkiem. Wprowadzam trasę do FMC ustawiam wysokość przelotową np. FL190 startuje wszystko ładnie pięknie, dolatuje do EPWA wybieram STAR LOGDA1U i tu mój problem FMC przez cały STAR każe mi utrzymywać FL190 (w np. LEVEL-D po wprowadzeniu STARa automatycznie zmienia mi się wysokość jaką muszę mieć przy danym punkcie). I tu moje pytanie czy to ja robię coś źle czy takie to ''uroki'' tej maszyny.
PS. Dodam że posiadam legalnie zakupionego CS757 i AIRAC1001
Musisz 'nakarmić' FMC danymi żeby VNAV mógł obliczyć ścieżkę zniżania. Spróbuj w zakładce LEGS wpisać przy punkcie LOGDA parametry z mapy - 280/21000B i zatwierdzasz klawiszem po prawej. Tak samo w punkcie BEMRA 250/12000B. I tak dalej dla całego STARa. Po wciśnięciu EXEC będzie ok.
Warto, żebyś dodał czy wersja pod fs9 czy fsx, bo to dwa produkty o różnej jakości dopracowania.
Np. FS9 ma wspaniały bug : nie działa VOR/DME - jak kręcisz OBS to igła na CDI (course deviation indicator) ciągle na środku. Na ichnim forum, aż grzmi od niedziałającego instrumentu nawigacji klasycznej. No i oficjalnie nie ma wsparcia do FS9.
Napisz jeszcze jaką masz wersję.
Ja walczyłem z tym problemem jakiś czas. W końcu odkryłem, że należy aktywować plan lotu (naciskać EXEC) dopiero po wprowadzeniu danych w PERF INIT (czyli mas, poziomu lotu itp.). Od tej pory jak ręką odjął - za każdym razem mam prawidłowy profil pionowy - także bez wprowadzania od razu STARA i pasa docelowego.
Pozdrawiam
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
Nawiązując do tego beznadziejnego buga (FS9) z nieruchomym wskaźnikiem radiala przy namierzaniu VORa... Czy jest w 757 jakaś inna opcja przechwycenia radiala w locie automatycznym? Ten 757 w wersji FSX odczytuje ładnie radial, ale co z tego jeśli nie potrafię lecieć wg niego...
Pozdrawiam
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
Co to znaczy lot automatyczny, z autopilotem?!
1) Jak nie działa igła na CDI to można wpisać radial w FMC / pod FREQ.
NA EHSI będziesz miał zieloną przerywaną linię od VOR po której możesz sunąć na HDG.
2) Zaprogramować w FMC (LEGS) : np. WAR190/12.5, WAR
3) Przenieść się na dodatek obsługujący podstawowe / klasyczne instrumenty nawigacji.
No właśnie - sunięcie w trybie HDG nie jest prawidłowym sposobem latania przy RNAV i przypomina nieco RNAV w wykonaniu FS GPS
Drugi sposób lepszy, ale to też tylko proteza.
A jeśli mam już 757 i 767 dla FSXa i igła na HSI działa (bo działa), to jak zmusić autopilota to lotu po radialu. Bo wiem że mogę sobie wyświetlić zielone linie.... Tryb LOC działa tylko do localizera, w przypadku VORów... nic. Co więcej w oryginalnej dokumentacji też nie spotkałem wykorzystania LOCa do namierzania VORów. A w realu o ile może VOR - VOR jest rzadko używane, o tyle podejście VOR/DME już dość często....
Pozdrawiam
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
Kirow pisze:to jak zmusić autopilota to lotu po radialu.
No przecież pisałem :
2) Zaprogramować w FMC (LEGS) : np. WAR190/12.5, WAR
Jeżeli chodzi o tryb HDG + igła na HSI to nie widzę przeciwwskazań, aby lecieć przy RNAV. Poczytaj sobie o FTE (flight technical error).
http://en.wikipedia.org/wiki/Area_navigation pisze:FTE relates to the air crew or autopilot's ability to follow the defined path or track, including any display error (e.g. course deviation indicator (CDI) centring error). FTE can be monitored by the autopilot or air crew procedures and the extent to which these procedures need to be supported by other means depends, for example, on the phase of flight (i.e. take-off, climb, cruise, descent, landing) and the type of operations. Such monitoring support could be provided by a map display.
Witam
757-200 FSX ver 4.4
-pierwszy problem to c&d daję cessnę / powyłanczane wszystko / ,ale po załadowaniu benka nastawy ILS nie działają tzn. kurs mogę ustawić ale częstotliwości ILS już nie da rady
-drugi problem to FMS wstawiam trasę EPKK-EPWA / celem sprawdzenia parametrów lotu/ i już w Krakowie programuję Stara np.
LOGDA1U /trasa tylko prowadzi do LITVO- i koniec/ chociaż pas 33 wklepany/ tak ma być ? czy to bug jakiś
-wyświetlanie panelu 2D / na obrazku jestem gotowy do kołowania, ale drogi nie widać /wiem że na VC można się przełączyć- ale operacje lotniskowe wolę w 2d wykonać/
Poradzi ktoś
i5 6600K @ 4.5 GHz
Asus Z170 Pro gaming
16GB DDR4
Asus GTX970 Strix
TH Hotas Warthog
CH Pro Pedals + TIR5
-pierwszy problem to c&d daję cessnę / powyłanczane wszystko / ,ale po załadowaniu benka nastawy ILS nie działają tzn. kurs mogę ustawić ale częstotliwości ILS już nie da rady
Spróbuj włączyć baterie lub awionikę skrótem klawiszowym.
chociaż pas 33 wklepany/ tak ma być ? czy to bug jakiś
Nie wybrałeś przypadkiem podejścia VFR na pas 33 (wtedy pojawia się jego przedłużenie)?
-wyświetlanie panelu 2D / na obrazku jestem gotowy do kołowania, ale drogi nie widać /wiem że na VC można się przełączyć- ale operacje lotniskowe wolę w 2d wykonać/
Sprawdź, czy działa pochylanie widoku w 2d (skróty te same, co w FS9), jeśli nie - przesuń sobie panel w dół lub np. kliknij w.
Interesuje mnie czy w tym samolocie (VC) napisy na PDF i ND są zadowalająco czytelne. W 2D po screenach widzę, ze opcja wide-screen nie jest niestety dostępna. Poza tym jak wygląda sprawa z mapowaniem klawiszy na joysticku ("miękkie" odłączenie AP i AT)?
Zastanawiam się nad kupnem tego 757 bo nie bardzo wiadomo kiedy wyjdzie produkt Level-D. Jednak słyszałem, ze produkt CS na jakieś tam bugi (elektryka na ziemi, branie paliwa nie z ego zbiornika co trzeba, błędy autopilota) i niedociągnięcia (underpowered)...z drugiej strony graficznie wygląda na oko lepiej od LD 767. No ale pewnie za cenę FPS...
Faktycznie nawet dobrze widać te napisy. Jednak wolę poczekać na ten 757 od Level-D bo naczytałem się na forum Avsim niezbyt pochlebnych opinii o CS. Wygląda to jak druga liga po PMDG i Level-D. To co mają dobre to grafików komputerowych a z reszta jest już gorzej. Moim zdaniem te starsze samoloty (C-130, 727, teraz będzie 707) lepiej im wychodzą od nowszych choć tu i tu trzeba nieraz mocno pogrzebać w plikach tych samolotów, żeby działały poprawnie i realistycznie. Na szczęście są entuzjaści, którzy robią te "patche".
Witam. Mam kilka pytań odnośnie samolotu Captain Sim 757-200.
1. Czy po zaprogramowaniu wysokości i prędkości w zakładce LEGS, po naciśnięciu przycisków LNAV i VNAV samolot będzie leciał na tych wysokościach automatycznie? Bo ja mam taki problem, że po naciśnięciu tych guzików i oczywiście załączeniu autopilota samolot owszem wznosi się ale tylko do 100FL, a później muszę ręcznie wklepywać wysokość i prędkość wchodzenia na ALT. To samo dotyczy zniżania. Po minięciu punktu T/C samolot zniża się ale znowu tylko do 100FL. Może coś źle robię? A może tak ma być?
2. Mam problem z wypychaniem samolotu ponieważ po załączeniu ciągu wstecznego słychać że wszystko chodzi ale samolot w dalszym ciągu stoi w miejscu. Może trzeba przestawić jakiś przełącznik, o którym nie wiem ?
Samolot ma wszystkie service packi.
Bardzo proszę o pomoc i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pn 23 sie, 2010 15:28 przez kamex11, łącznie zmieniany 1 raz.
1. Pewnie masz na MCP ustawioną wysokość 10000. Najlepiej by było, gdybyś pokazał screena panelu AP z widocznym oknem FMC).
2. Przeważnie 757 nie robi powerbacku, jest normalnie wypychany (shift+P).
Bardzo ci dziękuję Belfegor. Rzeczywiście z tym wypychaniem chodziło o Shift+P. A z tymi wysokościami tak jak mówiłeś, przestawiłem ALT na wysokość przeletową, później dopiero VNAV i LNAV. Mam jeszcze takie jedno małe pytanie. Podczas lotu na FMC dostałem taki komunikat: RESET MCP ALT. Rozumiem, że mam zresetować wysokość na MCP. Ale mam ją resetować do zera czy jak ?
Ostatnio zmieniony pn 23 sie, 2010 15:28 przez kamex11, łącznie zmieniany 1 raz.
Samolot w trybie VNAV zatrzyma się na wysokości, jaką masz ustawioną w okienku AP - przy wznoszeniu i zniżaniu przy tym komunikacie powinieneś ją odpowiednio zwiększyć lub zmniejszyć.
Aj, sory. Litrówka się wdarła . Aaa i mam jeszcze jedno pytanie. Punkt T/C oznacza miejsce, w którym należy rozpocząć zniżanie. Ale przed minięciem tego punktu na ALT mam wpisać wysokość do kolejnej radiolatarni czy do progu pasa bo teraz na ślepo podchodzę wpisując różne wartości
T/C to Top of Climb (punkt, w którym osiągasz wysokość przelotową; koniec fazy climb, początek cruise). Piszesz o T/D (Top of Descent). Przy wyborze rodzaju podejścia wysokości same powinny być podane po prawej stronie punktu w zakładce planu lotu (przy samym wyborze pasa chyba też). Jeżeli nie, wpisz tylko wysokość pasa (gdzieś na końcu list punktów, oznaczenie RWxx), powinno wyliczyć.
PS: Litrówka fajna rzecz (zależy też czego).
EDIT: Nie złapałem sensu posta; na ALT wysokość przechwycenia G/S, albo jakiś dłuższy constraint (np. gdy 7000ft się ciągnie przez kilka punktów).
Wielkie dzięki budyniek. Akurat przeczytałem wszystkie 5 części Manuala i te moja pytania to były jedyne niezrozumiałe rzeczy. Zamówiłem fajną książkę dla początkujących pilotów, którzy wspierają swoją naukę właśnie Flight Simulator'em. Ale będzie dopiero za 2 tygodnie bo wysyłka jest zza oceanu, więc postanowiłem zapytać tutaj. Dziękuję i pozdrawiam
Za 60zł można kupić na miejscu "Podręcznik", który zawiera europejską szkołę.
A za darmo są poradniki i instrukcje.
A ze stanów, to niewiadomo co to może przyjść.
Rzemyk, przez ciebie białej gorączki dostanę. Bo zamówiłem coś ze stanów, nie przeglądając najpierw polskich sklepów. I do tego takie pociągające recenzje . Ale i tak dzięki za linka może zamówię po przeczytaniu tej pierwszej
kamex11 pisze:Aaa i mam jeszcze jedno pytanie. Punkt T/C oznacza miejsce, w którym należy rozpocząć zniżanie. Ale przed minięciem tego punktu na ALT mam wpisać wysokość do kolejnej radiolatarni czy do progu pasa bo teraz na ślepo podchodzę wpisując różne wartości
CS OM Part V pisze:
Strona : 12
The climb phase starts at the thrust reduction altitude and extends to the top of climb (T/C) point. The T/C is the position where the airplane reaches the cruise altitude entered on the PERF INIT page.
Strona : 20
5. Top of Climb (T/C)
The point where the climb phase meets the cruise altitude is called the top of climb. Approaching this point, the FMC changes from the climb phase to the cruise phase. The T/C point is displayed on the map as a green circle with the label T/C.
Strona : 76
9. TO Top Of Descent (T/D)
ETA and DTG to next VNAV profile point.
The line title and data change for other phases of flight. Other line titles:
TO T/C-top of climb data
TO STEP CLIMB - step climb data
TO E/D-end of descent data
LEVEL AT - time and distance to level off in engine out mode.
"Podręcznik" jest pisany z myślą o szkoleniu do PPL(A), poradnik natomiast dla CPL(A), zahaczając o IR i ME (ale pewności nie mam, bo tylko go przejrzałem, nie zagłębiałem się).