Wilco Airbus series vol. 1

Dział poświęcony płatnym samolotom i śmigłowcom (czyli opinie, recenzje, poradniki). Z problemami technicznymi proszę do działu Problemy Techniczne-Samoloty.

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Jak punkt może się przenieść za Ciebie?
PS. Wiesz co oznaczają punkty FL100 i DECEL?
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
kuba933
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 53
Rejestracja: wt 11 gru, 2007 18:22
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: kuba933 »

wiem co oznaczają
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

http://www.fsvisions.nl/site/content/view/61/7/
Na samym dole, artykuł z kwietnia 2008 (choć wcześniejsze też są świetne), omawia Cold And Dark dla Airbusa.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
kuba933
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 53
Rejestracja: wt 11 gru, 2007 18:22
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: kuba933 »

A czy jest moze jakaś metoda żeby transponder można było włączać przełącznikiem z kokpitu Airbusa a nie z SQUAWKBOX-a????? Wiecie tak jak w Benku 737 PIC.
Awatar użytkownika
skalarki
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 54
Rejestracja: sob 05 sty, 2008 21:11
Skąd jesteś: EGBB

Post autor: skalarki »

Z tymi nagłymi zmianami prędkości o raz VS poradziłem sobie reinstalując samoloty od nowa. Dokupiłem Wilco Airbus Vol 2 i po zainstalowaniu wszystkiego problemu nie ma. Teraz nie ma nagłych zmian prędkości poza minimalnymi związanymi z turbulencjami. Więc ranking w XPax od razu mi się poprawił. Dzięki za wsześniejsze wskazówki.
kuba933
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 53
Rejestracja: wt 11 gru, 2007 18:22
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: kuba933 »

panowie prosze jescze o rade odnonie packów w Aibusie. Otóż gdy latałem benkiem 737 trzeba było je włączyć lub wyłaczać w zalezności od wysokości lub przy właczaniu silników. W tym airbusie zauważyłem że nie ma różnicy czy je włącze czy nie i nie wiem czy cos przeoczyłem czy tak poprostu ma byc. Prosze tez o radę dotyczącą ich ustawienia ponieważ na overhead mamy pokrętło pack flow i trzy pozycje.( nie wiem kiedy której uzywać)
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

kuba933 pisze:A czy jest moze jakaś metoda żeby transponder można było włączać przełącznikiem z kokpitu Airbusa a nie z SQUAWKBOX-a?????
Jest, wystarczy czytać manual, albo wejść w konfigurator.
kuba933 pisze:panowie prosze jescze o rade odnonie packów w Aibusie. Otóż gdy latałem benkiem 737 trzeba było je włączyć lub wyłaczać w zalezności od wysokości lub przy właczaniu silników.
Jak od wysokości?
W tym airbusie zauważyłem że nie ma różnicy czy je włącze czy nie i nie wiem czy cos przeoczyłem czy tak poprostu ma byc. Prosze tez o radę dotyczącą ich ustawienia ponieważ na overhead mamy pokrętło pack flow i trzy pozycje.( nie wiem kiedy której uzywać)
Arbuz steruje packami przy starcie. Pokrętło zostaw na normanlnym położeniu.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
kuba933
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 53
Rejestracja: wt 11 gru, 2007 18:22
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: kuba933 »

czytałem manual i nie napotkałem nic o transponderze i przełączaniu go. W kofiguratorze airbusa tez nic nie ma na ten temat...
Awatar użytkownika
shaman
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 191
Rejestracja: pt 11 kwie, 2008 00:05
Skąd jesteś: Częstochowa

Post autor: shaman »

Witam! Mam parę pytań co do Airbusa A321 od Wilco pod FSX.

1. Chcąc lecieć z EPWA do LCLK przez trasę: DEDOL UM985 JED UN133 KEKED UR232 KARIL UN127 LMO UL618 MES UN139 LURUS UL995 RDS UM601 DAROS

To w jaki sposób mam ją wpisać w FMC? Po kolei tak jak widzę, Punkt trasa, punkt trasa. czy jakoś inaczej?

2. Gdzie mógłbym znaleźć fuel planner do tegoż samolotu? W jaki sposób obliczyć ZFW?

3. Jeśli podchodząc do lądowania (STAR) To sam będę musiał w odpowiednich punktach zwalniać i zniżać? Czy może da się tak ustawić żeby FMC tym wszystkim kierował?


4. Jeśli podczas lotu na Vatsim z FMC kontroler powie abym skręcił na kurs np. 200, do konkretnego punktu nawigacyjnego, na który zmierzam za pomocą FMC, to mam wbić ten kurs 200 w HDG i od razu skręcić, czy może mam czekać aż FMC sam to zrobi?

Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi.
Awatar użytkownika
tidit
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 744
Rejestracja: czw 16 gru, 2004 17:05
Skąd jesteś: EPBC

Post autor: tidit »

shaman pisze:Witam! Mam parę pytań co do Airbusa A321 od Wilco pod FSX.

1. Chcąc lecieć z EPWA do LCLK przez trasę: DEDOL UM985 JED UN133 KEKED UR232 KARIL UN127 LMO UL618 MES UN139 LURUS UL995 RDS UM601 DAROS

To w jaki sposób mam ją wpisać w FMC? Po kolei tak jak widzę, Punkt trasa, punkt trasa. czy jakoś inaczej?
Manual się kłania. W Airbusach trasę wpisujesz: punkt, klikasz na niego a następnie trasa/punkt.
shaman pisze: 4. Jeśli podczas lotu na Vatsim z FMC kontroler powie abym skręcił na kurs np. 200, do konkretnego punktu nawigacyjnego, na który zmierzam za pomocą FMC, to mam wbić ten kurs 200 w HDG i od razu skręcić, czy może mam czekać aż FMC sam to zrobi?
Jeśli Ci tak nakaże, to pociągasz do siebie (PPM) pokrętło HDG i kręcisz na 200.[/quote]
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

Co do ZFW, podane jest to w Load Manager.
Przydatny programik
http://library.avsim.net/esearch.php?DLID=57158

Poprawnie zaprogramowany FMC będzie sam zniżał (oczywiście po minięciu TOD i zaznaczeniu descent w FMC).
Ostatnio zmieniony wt 19 paź, 2010 22:26 przez konraf, łącznie zmieniany 1 raz.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Awatar użytkownika
shaman
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 191
Rejestracja: pt 11 kwie, 2008 00:05
Skąd jesteś: Częstochowa

Post autor: shaman »

Do Airbusa nie dostałem fuel plannera, load menagera też nie wiedzę.
A wracając do tego fuel plannera, ten link nie działa..
Awatar użytkownika
tidit
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 744
Rejestracja: czw 16 gru, 2004 17:05
Skąd jesteś: EPBC

Post autor: tidit »

U mnie działa. Spróbuj wejść spod innej przeglądarki.
Awatar użytkownika
shaman
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 191
Rejestracja: pt 11 kwie, 2008 00:05
Skąd jesteś: Częstochowa

Post autor: shaman »

A jak z tym load manageram, a dokładnie ZFW?
Awatar użytkownika
tidit
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 744
Rejestracja: czw 16 gru, 2004 17:05
Skąd jesteś: EPBC

Post autor: tidit »

ZFW możesz odczytać chociażby w FSie, tam gdzie możesz zatankować samolot.
Awatar użytkownika
shaman
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 191
Rejestracja: pt 11 kwie, 2008 00:05
Skąd jesteś: Częstochowa

Post autor: shaman »

a Jak dokładnie ta rubryka się nazywa, w której mogę odczytać ZFW?
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

Chłopie, kupiłeś ten samolot czy ściągnąłes z sieci jakieś wybrakowane g...
Fuel Planner i Load Manager sa w komplecie. W Load Manager jak byk jest ZFW (wiesz wogóle co to jest?).
Dowód:
http://www.wilcopub.com/index.cfm?fusea ... rbus1_pics
Pierwszy screen. Mam Ci na nim zaznaczyć, gdzie podaje ZFW ?
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

kuba933 pisze:czytałem manual i nie napotkałem nic o transponderze i przełączaniu go. W kofiguratorze airbusa tez nic nie ma na ten temat...
No pewnie, że nie ma Use FSUIPC for Squawkbox 3 support...
shaman pisze:Do Airbusa nie dostałem fuel plannera, load menagera też nie wiedzę.
A wracając do tego fuel plannera, ten link nie działa..
Nie kłam, jest i load manager i fuel planner.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Awatar użytkownika
Vesper
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 196
Rejestracja: czw 31 lip, 2008 10:22
Skąd jesteś: Kraśnik/EPLR

Post autor: Vesper »

Ja też kupiłem Airbusa i jak narazie jestem bardzo zadowolony :D . Mam dwa pytania, tylko prosze o wyrozumiałość ja w te "klocki" jestem nowy :oops: . Po pierwsze czy można poruszać się po samolocie i jak? ,a po drugie jeden z wyświetlaczy EFIS- ND (tam gdzie powina byc trasa przelotu zaprogramowana wcześniej) wyświetla mi ,, HDG MAP NOT AVAILE" i nie wiem jak to zmienić :cry: .
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

HDG MAP NOT AVAILE - dokumentację przeczytać ;) (kalibracja IRS)

Poruszanie się po samolocie - było viewtopic.php?t=5917&highlight=cabin
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Awatar użytkownika
Vesper
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 196
Rejestracja: czw 31 lip, 2008 10:22
Skąd jesteś: Kraśnik/EPLR

Post autor: Vesper »

Już znalazłem i dzięki za wszystko :D
Awatar użytkownika
cuube
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 176
Rejestracja: sob 02 sie, 2008 19:49
Skąd jesteś: Bochnia

Post autor: cuube »

Ja mam jeszcze pytanie odnośnie lądowania - bo czytając ten wątek widzę, że Wy mieliście podobnie, ale wciąż nie ma na to odpowiedzi. :(

Dokładniej chodzi o hamowanie przy lądowaniu. Konfiguracja taka jak w manualu, tzn:
a) klapy na Full (chociaż nie zawsze, bo czasami nie widzę potrzeby, ale to i tak nie zmienia faktu, że efekt ten sam)
b) podwozie oczywiście wyciągnięte
c) FCU na LOC
d) Autobreake na medium (a czasami nawet na max)
e) spoilery uzbrojone
No i dotykam ziemi, hamuję silnikami, spoilery na full i zanim zwolnię do 90-100 KIAS, już mi się skończy pas. :( Przyziemiam raczej na początku pasa, ale pasu i tak nie wystarcza (chociaż jest długi). Hamowanie jest masakryczne, ale nie wiem wciąż czy to efekt tej maszyny czy o czymś zapominam?

Dzięki za pomoc.
Awatar użytkownika
Aaben
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 236
Rejestracja: czw 22 maja, 2008 18:39
Skąd jesteś: EPBC

Post autor: Aaben »

Jaką prędkość masz w chwili przyziemienia?
Awatar użytkownika
cuube
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 176
Rejestracja: sob 02 sie, 2008 19:49
Skąd jesteś: Bochnia

Post autor: cuube »

Około 130 węzłów.
Awatar użytkownika
Mateo
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 118
Rejestracja: śr 23 kwie, 2008 11:08
Skąd jesteś: EPKK

Post autor: Mateo »

Witam.
A na jakim lotnisku próbujesz lądować? ;)
Oraz śmieszne pytanie, ale zawsze rozwiązanie tkwi bliżej niż by się wydawało - hamujesz silnikami, to znaczy, że przytrzymujesz F2? Na pewno nie dodajesz mocy, że przepustnica "idzie" do przodu? :D

Pozdrawiam.
Obrazek
Awatar użytkownika
cuube
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 176
Rejestracja: sob 02 sie, 2008 19:49
Skąd jesteś: Bochnia

Post autor: cuube »

Głównie na Okęciu - ćwiczę sobie. ;)

Tak - przytrzymuję tylko F2 (przepustnica na bank nie idzie do przodu) i wysuwam spoilery. I pas się kończy... ;)
Awatar użytkownika
Mateo
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 118
Rejestracja: śr 23 kwie, 2008 11:08
Skąd jesteś: EPKK

Post autor: Mateo »

Na Okęciu pas długi, to nie wiem czemu się dzieje tak a nie inaczej. Choćbyś i wylądował (dotknął kołami pasa) i w ogóle nie hamował, to "chwilę byś sobie mógł pojeździć po pasie" :) A autobrakes się załączają?
Obrazek
Awatar użytkownika
cuube
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 176
Rejestracja: sob 02 sie, 2008 19:49
Skąd jesteś: Bochnia

Post autor: cuube »

Hm... Autobrakes czy się załączają to nie wiem (myślę, że tak). :D Poszukam jeszcze w manualu jak to sprawdzić, sprawdzę i się odezwę. ;) Na razie dzięki przynajmniej za wskazówkę. ;)
Awatar użytkownika
Mateo
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 118
Rejestracja: śr 23 kwie, 2008 11:08
Skąd jesteś: EPKK

Post autor: Mateo »

W lewym dolnym rogu masz napis BRAKES (czy w jakim języku tam masz FSa) ;) Jeśli podczas lądowania ten napis się pojawił, to oznacza, że hamulce się załączyły, jeśli napisu nie ma, oznacza, że hamulce się nie załączyły :) Bo nic innego na myśl już mi nie przychodzi. Lądujesz na początku pasa, włączasz odwracacze ciągu, automatyczne hamulce masz włączone (ta kwestia jeszcze do uzgodnienia jest ;) )... Ogólnie samolot powinien hamować :D

Pozdrawiam.
Obrazek
Awatar użytkownika
cuube
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 176
Rejestracja: sob 02 sie, 2008 19:49
Skąd jesteś: Bochnia

Post autor: cuube »

Włączają się również. ;) Hehe - coś mi te arbuziki nie są pisane chyba. ;)
kuba933
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 53
Rejestracja: wt 11 gru, 2007 18:22
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: kuba933 »

Panowie powiedzcie mi czy ten samolot moze wykonywać kategorie I i II podejścia ILS??
Za każdym razem kiedy wykonuje podejście pojawia sie na PFD napis " CAT III SINGLE" jak można to zmienić?
Artur Grabski
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 127
Rejestracja: pn 26 maja, 2008 17:40
Skąd jesteś: Bielsko-Biała

Post autor: Artur Grabski »

Wydaje mi się że dobrze Ci pokazuje. Myśle, że samolot pokazuje najwyższą kategorie jaką może na danym ILS wykonać w tm wypadku CAT III. Im wyżasza kategoria tym trudniejsza tak w skrócie mówiac, wiec samolot napewno spokojnie sobie poradzi z CAT I i II.

Pozdrawiam
kuba933
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 53
Rejestracja: wt 11 gru, 2007 18:22
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: kuba933 »

Ok dzięki. Jescze jedna sprawa: Jak ustawiacie trymer do startu, czy są jakies tabele??

---------------------

Mam też taki oto problem że nie chodzi pompa elektryczna_uruchamia się dopiero wówczas gdy pracują silniki, podczas gdy powinna pracować niezależnie od tego. Nie zapala sie także bursztynowe światło FAULT na wącznikach engine bleed i pack. A widziałem że się zapala po wyłączeniu silników bo pneumatyka przestaj być zasilana.
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez kuba933, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

kuba933 pisze:Ok dzięki. Jescze jedna sprawa: Jak ustawiacie trymer do startu, czy są jakies tabele??
http://pairbus.com/board/viewtopic.php?f=4&t=37
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Andy
Cadet
Cadet
Posty: 22
Rejestracja: pt 10 lut, 2006 22:40
Skąd jesteś: EPOW

Post autor: Andy »

Witam,
Czy coś równoległego dla 737-400 istnieje? Przeryłem forum i trochę netu ale może źle celuje określeniami.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Andy pisze:Czy coś równoległego dla 737-400 istnieje?
W FMC masz wyliczone CG i odpowiedni trym.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Andy
Cadet
Cadet
Posty: 22
Rejestracja: pt 10 lut, 2006 22:40
Skąd jesteś: EPOW

Post autor: Andy »

RzEmYk pisze:
Andy pisze:Czy coś równoległego dla 737-400 istnieje?
W FMC masz wyliczone CG i odpowiedni trym.
Zgadza się. Lecz nie używam FMC. Dlatego miałem na myśli wzór/tabele dla tych danych.
p.s - nie jest to odpowiedni wątek dla mojego pytania lecz nie chciałem dla takiej bzdury tworzyć nowego tematu w innym dziale.
marcpro
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 189
Rejestracja: czw 18 paź, 2007 23:05
Skąd jesteś: EPSO

Post autor: marcpro »

Jeżeli ktoś jest zaintersowany FCOM (China Eastern Airlines) do A320 to proszę bardzo:

http://www.sendspace.pl/file/jFAV4GuU/

Plik waży 82MB.

Miłej lektury. :D
Pozdrawiam,
Marcin
FS 9,1; FSG 2005; GE Pro; UTE; FE; WPS; TPS; FSPax; FS Nav, RC4, Wilco Airbus vol1.
C2D 8500, GF 9800GTX+ 1GB, SB Audigy 2 ZS, 2GB RAM, XP Pro SP3.
Awatar użytkownika
skalarki
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 54
Rejestracja: sob 05 sty, 2008 21:11
Skąd jesteś: EGBB

Pushback for Wilco Airbus Vol.1

Post autor: skalarki »

Nie mogłem się doszukać nigdzie. Chodzi mi o pushback dla tych samolotów, konkretnie do A320. Wypychanie działa Shift+P ale tylko do tyłu, nie można skręcać. Ktoś ma pomysły lub używa jakiegoś gaugesa. Nie używam FsInn.
pkris
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 211
Rejestracja: pt 09 lis, 2007 11:00
Skąd jesteś: Rybnik

Post autor: pkris »

Nigdzie nie mogłeś się doszukać ?
Niedawno komuś radziłeś :
W komplecie powinieneś dostać programik do konfiguracji
A ty tego programiku nie masz ?
Tam da się wybrać rodzaj pushbacka pomiędzy STANDARD a PPU.

Opis masz w Pilot's Guide na stronie 14.
Obrazek
ODPOWIEDZ