Wilco Airbus series vol. 1
Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk
Jak punkt może się przenieść za Ciebie?
PS. Wiesz co oznaczają punkty FL100 i DECEL?
PS. Wiesz co oznaczają punkty FL100 i DECEL?
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
http://www.fsvisions.nl/site/content/view/61/7/
Na samym dole, artykuł z kwietnia 2008 (choć wcześniejsze też są świetne), omawia Cold And Dark dla Airbusa.
Na samym dole, artykuł z kwietnia 2008 (choć wcześniejsze też są świetne), omawia Cold And Dark dla Airbusa.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Z tymi nagłymi zmianami prędkości o raz VS poradziłem sobie reinstalując samoloty od nowa. Dokupiłem Wilco Airbus Vol 2 i po zainstalowaniu wszystkiego problemu nie ma. Teraz nie ma nagłych zmian prędkości poza minimalnymi związanymi z turbulencjami. Więc ranking w XPax od razu mi się poprawił. Dzięki za wsześniejsze wskazówki.
Skalarki
www.a320-project.skalarki.co.uk
www.a320-project.skalarki.co.uk
panowie prosze jescze o rade odnonie packów w Aibusie. Otóż gdy latałem benkiem 737 trzeba było je włączyć lub wyłaczać w zalezności od wysokości lub przy właczaniu silników. W tym airbusie zauważyłem że nie ma różnicy czy je włącze czy nie i nie wiem czy cos przeoczyłem czy tak poprostu ma byc. Prosze tez o radę dotyczącą ich ustawienia ponieważ na overhead mamy pokrętło pack flow i trzy pozycje.( nie wiem kiedy której uzywać)
Jest, wystarczy czytać manual, albo wejść w konfigurator.kuba933 pisze:A czy jest moze jakaś metoda żeby transponder można było włączać przełącznikiem z kokpitu Airbusa a nie z SQUAWKBOX-a?????
Jak od wysokości?kuba933 pisze:panowie prosze jescze o rade odnonie packów w Aibusie. Otóż gdy latałem benkiem 737 trzeba było je włączyć lub wyłaczać w zalezności od wysokości lub przy właczaniu silników.
Arbuz steruje packami przy starcie. Pokrętło zostaw na normanlnym położeniu.W tym airbusie zauważyłem że nie ma różnicy czy je włącze czy nie i nie wiem czy cos przeoczyłem czy tak poprostu ma byc. Prosze tez o radę dotyczącą ich ustawienia ponieważ na overhead mamy pokrętło pack flow i trzy pozycje.( nie wiem kiedy której uzywać)
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Witam! Mam parę pytań co do Airbusa A321 od Wilco pod FSX.
1. Chcąc lecieć z EPWA do LCLK przez trasę: DEDOL UM985 JED UN133 KEKED UR232 KARIL UN127 LMO UL618 MES UN139 LURUS UL995 RDS UM601 DAROS
To w jaki sposób mam ją wpisać w FMC? Po kolei tak jak widzę, Punkt trasa, punkt trasa. czy jakoś inaczej?
2. Gdzie mógłbym znaleźć fuel planner do tegoż samolotu? W jaki sposób obliczyć ZFW?
3. Jeśli podchodząc do lądowania (STAR) To sam będę musiał w odpowiednich punktach zwalniać i zniżać? Czy może da się tak ustawić żeby FMC tym wszystkim kierował?
4. Jeśli podczas lotu na Vatsim z FMC kontroler powie abym skręcił na kurs np. 200, do konkretnego punktu nawigacyjnego, na który zmierzam za pomocą FMC, to mam wbić ten kurs 200 w HDG i od razu skręcić, czy może mam czekać aż FMC sam to zrobi?
Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi.
1. Chcąc lecieć z EPWA do LCLK przez trasę: DEDOL UM985 JED UN133 KEKED UR232 KARIL UN127 LMO UL618 MES UN139 LURUS UL995 RDS UM601 DAROS
To w jaki sposób mam ją wpisać w FMC? Po kolei tak jak widzę, Punkt trasa, punkt trasa. czy jakoś inaczej?
2. Gdzie mógłbym znaleźć fuel planner do tegoż samolotu? W jaki sposób obliczyć ZFW?
3. Jeśli podchodząc do lądowania (STAR) To sam będę musiał w odpowiednich punktach zwalniać i zniżać? Czy może da się tak ustawić żeby FMC tym wszystkim kierował?
4. Jeśli podczas lotu na Vatsim z FMC kontroler powie abym skręcił na kurs np. 200, do konkretnego punktu nawigacyjnego, na który zmierzam za pomocą FMC, to mam wbić ten kurs 200 w HDG i od razu skręcić, czy może mam czekać aż FMC sam to zrobi?
Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi.
Manual się kłania. W Airbusach trasę wpisujesz: punkt, klikasz na niego a następnie trasa/punkt.shaman pisze:Witam! Mam parę pytań co do Airbusa A321 od Wilco pod FSX.
1. Chcąc lecieć z EPWA do LCLK przez trasę: DEDOL UM985 JED UN133 KEKED UR232 KARIL UN127 LMO UL618 MES UN139 LURUS UL995 RDS UM601 DAROS
To w jaki sposób mam ją wpisać w FMC? Po kolei tak jak widzę, Punkt trasa, punkt trasa. czy jakoś inaczej?
Jeśli Ci tak nakaże, to pociągasz do siebie (PPM) pokrętło HDG i kręcisz na 200.[/quote]shaman pisze: 4. Jeśli podczas lotu na Vatsim z FMC kontroler powie abym skręcił na kurs np. 200, do konkretnego punktu nawigacyjnego, na który zmierzam za pomocą FMC, to mam wbić ten kurs 200 w HDG i od razu skręcić, czy może mam czekać aż FMC sam to zrobi?
Co do ZFW, podane jest to w Load Manager.
Przydatny programik
http://library.avsim.net/esearch.php?DLID=57158
Poprawnie zaprogramowany FMC będzie sam zniżał (oczywiście po minięciu TOD i zaznaczeniu descent w FMC).
Przydatny programik
http://library.avsim.net/esearch.php?DLID=57158
Poprawnie zaprogramowany FMC będzie sam zniżał (oczywiście po minięciu TOD i zaznaczeniu descent w FMC).
Ostatnio zmieniony wt 19 paź, 2010 22:26 przez konraf, łącznie zmieniany 1 raz.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Chłopie, kupiłeś ten samolot czy ściągnąłes z sieci jakieś wybrakowane g...
Fuel Planner i Load Manager sa w komplecie. W Load Manager jak byk jest ZFW (wiesz wogóle co to jest?).
Dowód:
http://www.wilcopub.com/index.cfm?fusea ... rbus1_pics
Pierwszy screen. Mam Ci na nim zaznaczyć, gdzie podaje ZFW ?
Fuel Planner i Load Manager sa w komplecie. W Load Manager jak byk jest ZFW (wiesz wogóle co to jest?).
Dowód:
http://www.wilcopub.com/index.cfm?fusea ... rbus1_pics
Pierwszy screen. Mam Ci na nim zaznaczyć, gdzie podaje ZFW ?
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
No pewnie, że nie ma Use FSUIPC for Squawkbox 3 support...kuba933 pisze:czytałem manual i nie napotkałem nic o transponderze i przełączaniu go. W kofiguratorze airbusa tez nic nie ma na ten temat...
Nie kłam, jest i load manager i fuel planner.shaman pisze:Do Airbusa nie dostałem fuel plannera, load menagera też nie wiedzę.
A wracając do tego fuel plannera, ten link nie działa..
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Ja też kupiłem Airbusa i jak narazie jestem bardzo zadowolony . Mam dwa pytania, tylko prosze o wyrozumiałość ja w te "klocki" jestem nowy . Po pierwsze czy można poruszać się po samolocie i jak? ,a po drugie jeden z wyświetlaczy EFIS- ND (tam gdzie powina byc trasa przelotu zaprogramowana wcześniej) wyświetla mi ,, HDG MAP NOT AVAILE" i nie wiem jak to zmienić .
HDG MAP NOT AVAILE - dokumentację przeczytać (kalibracja IRS)
Poruszanie się po samolocie - było viewtopic.php?t=5917&highlight=cabin
Poruszanie się po samolocie - było viewtopic.php?t=5917&highlight=cabin
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Ja mam jeszcze pytanie odnośnie lądowania - bo czytając ten wątek widzę, że Wy mieliście podobnie, ale wciąż nie ma na to odpowiedzi.
Dokładniej chodzi o hamowanie przy lądowaniu. Konfiguracja taka jak w manualu, tzn:
a) klapy na Full (chociaż nie zawsze, bo czasami nie widzę potrzeby, ale to i tak nie zmienia faktu, że efekt ten sam)
b) podwozie oczywiście wyciągnięte
c) FCU na LOC
d) Autobreake na medium (a czasami nawet na max)
e) spoilery uzbrojone
No i dotykam ziemi, hamuję silnikami, spoilery na full i zanim zwolnię do 90-100 KIAS, już mi się skończy pas. Przyziemiam raczej na początku pasa, ale pasu i tak nie wystarcza (chociaż jest długi). Hamowanie jest masakryczne, ale nie wiem wciąż czy to efekt tej maszyny czy o czymś zapominam?
Dzięki za pomoc.
Dokładniej chodzi o hamowanie przy lądowaniu. Konfiguracja taka jak w manualu, tzn:
a) klapy na Full (chociaż nie zawsze, bo czasami nie widzę potrzeby, ale to i tak nie zmienia faktu, że efekt ten sam)
b) podwozie oczywiście wyciągnięte
c) FCU na LOC
d) Autobreake na medium (a czasami nawet na max)
e) spoilery uzbrojone
No i dotykam ziemi, hamuję silnikami, spoilery na full i zanim zwolnię do 90-100 KIAS, już mi się skończy pas. Przyziemiam raczej na początku pasa, ale pasu i tak nie wystarcza (chociaż jest długi). Hamowanie jest masakryczne, ale nie wiem wciąż czy to efekt tej maszyny czy o czymś zapominam?
Dzięki za pomoc.
W lewym dolnym rogu masz napis BRAKES (czy w jakim języku tam masz FSa) Jeśli podczas lądowania ten napis się pojawił, to oznacza, że hamulce się załączyły, jeśli napisu nie ma, oznacza, że hamulce się nie załączyły Bo nic innego na myśl już mi nie przychodzi. Lądujesz na początku pasa, włączasz odwracacze ciągu, automatyczne hamulce masz włączone (ta kwestia jeszcze do uzgodnienia jest )... Ogólnie samolot powinien hamować
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
-
- Light Planes Captain
- Posty: 127
- Rejestracja: pn 26 maja, 2008 17:40
- Skąd jesteś: Bielsko-Biała
Ok dzięki. Jescze jedna sprawa: Jak ustawiacie trymer do startu, czy są jakies tabele??
---------------------
Mam też taki oto problem że nie chodzi pompa elektryczna_uruchamia się dopiero wówczas gdy pracują silniki, podczas gdy powinna pracować niezależnie od tego. Nie zapala sie także bursztynowe światło FAULT na wącznikach engine bleed i pack. A widziałem że się zapala po wyłączeniu silników bo pneumatyka przestaj być zasilana.
---------------------
Mam też taki oto problem że nie chodzi pompa elektryczna_uruchamia się dopiero wówczas gdy pracują silniki, podczas gdy powinna pracować niezależnie od tego. Nie zapala sie także bursztynowe światło FAULT na wącznikach engine bleed i pack. A widziałem że się zapala po wyłączeniu silników bo pneumatyka przestaj być zasilana.
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez kuba933, łącznie zmieniany 1 raz.
http://pairbus.com/board/viewtopic.php?f=4&t=37kuba933 pisze:Ok dzięki. Jescze jedna sprawa: Jak ustawiacie trymer do startu, czy są jakies tabele??
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Witam,RzEmYk pisze: http://pairbus.com/board/viewtopic.php?f=4&t=37
Czy coś równoległego dla 737-400 istnieje? Przeryłem forum i trochę netu ale może źle celuje określeniami.
Pozdrawiam
W FMC masz wyliczone CG i odpowiedni trym.Andy pisze:Czy coś równoległego dla 737-400 istnieje?
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Zgadza się. Lecz nie używam FMC. Dlatego miałem na myśli wzór/tabele dla tych danych.RzEmYk pisze:W FMC masz wyliczone CG i odpowiedni trym.Andy pisze:Czy coś równoległego dla 737-400 istnieje?
p.s - nie jest to odpowiedni wątek dla mojego pytania lecz nie chciałem dla takiej bzdury tworzyć nowego tematu w innym dziale.
Jeżeli ktoś jest zaintersowany FCOM (China Eastern Airlines) do A320 to proszę bardzo:
http://www.sendspace.pl/file/jFAV4GuU/
Plik waży 82MB.
Miłej lektury.
http://www.sendspace.pl/file/jFAV4GuU/
Plik waży 82MB.
Miłej lektury.
Pozdrawiam,
Marcin
FS 9,1; FSG 2005; GE Pro; UTE; FE; WPS; TPS; FSPax; FS Nav, RC4, Wilco Airbus vol1.
C2D 8500, GF 9800GTX+ 1GB, SB Audigy 2 ZS, 2GB RAM, XP Pro SP3.
Marcin
FS 9,1; FSG 2005; GE Pro; UTE; FE; WPS; TPS; FSPax; FS Nav, RC4, Wilco Airbus vol1.
C2D 8500, GF 9800GTX+ 1GB, SB Audigy 2 ZS, 2GB RAM, XP Pro SP3.
Pushback for Wilco Airbus Vol.1
Nie mogłem się doszukać nigdzie. Chodzi mi o pushback dla tych samolotów, konkretnie do A320. Wypychanie działa Shift+P ale tylko do tyłu, nie można skręcać. Ktoś ma pomysły lub używa jakiegoś gaugesa. Nie używam FsInn.
Skalarki
www.a320-project.skalarki.co.uk
www.a320-project.skalarki.co.uk