Wilco Airbus series vol. 1
Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk
Zawsze piszecie, ze ktoś kto zadaje pytanie nie czyta manuala.
Co na str 14 pisze to ja wiem ale kolega chyba nie do końca.
Na str 14 pisze:
PPU Simulation in FS :
To control the PPU, use the keys or the device (such
as rudder pedals) that you usually use to turn the
nose wheel.
Note that the PPU pushback type is not available in
FSX.
W programie konfiguracyjnym pushback jest nie aktywny. Mówię o Vol1. bo w Vol2 działa i jest oki.
Może inaczej dlaczego nie działa kombinacja Shift+P+1 oraz Shift+P+2? Nie zmieniałem domyślnego przypisania klawiszy, wszystko jest defaultowe.
Co na str 14 pisze to ja wiem ale kolega chyba nie do końca.
Na str 14 pisze:
PPU Simulation in FS :
To control the PPU, use the keys or the device (such
as rudder pedals) that you usually use to turn the
nose wheel.
Note that the PPU pushback type is not available in
FSX.
W programie konfiguracyjnym pushback jest nie aktywny. Mówię o Vol1. bo w Vol2 działa i jest oki.
Może inaczej dlaczego nie działa kombinacja Shift+P+1 oraz Shift+P+2? Nie zmieniałem domyślnego przypisania klawiszy, wszystko jest defaultowe.
Skalarki
www.a320-project.skalarki.co.uk
www.a320-project.skalarki.co.uk
A nie jest tak w większości przypadków ?skalarki pisze:Zawsze piszecie, ze ktoś kto zadaje pytanie nie czyta manuala.
OK, przeczytałeś.
Sorki, ja popatrzyłem do guaida z vol 2.
Ale o pushbacku napewno nie szukałeś.
viewtopic.php?t=5015&highlight=pushback
viewtopic.php?t=6426&highlight=wypychanie
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Sprawdź, czy działa Shift+E+2. Jeśli nie, to znaczy, ze samolot co bardzo krótki czas wysyła sygnał, przez co kombinacje Shift+X+N nie działają. Rozwiązaniem jest to lub gauges do pushbacku tudzież FSCopilot.Może inaczej dlaczego nie działa kombinacja Shift+P+1 oraz Shift+P+2? Nie zmieniałem domyślnego przypisania klawiszy, wszystko jest defaultowe.
Shift+E działa i otwiera i zamyka drzw przednie i tylnie na raz, natomiast Shift+E+2 nie. Naciśnięcie Shift+P+1 lub 2 zmienia mi widok w kokpicie 2D tzn +1 usuwa panel a +2 usuwa gaugesy. Pokombinuję z tym co mi podałeś i zobaczymy. A nie ma jakiegoś myku żeby podczas wpychania sterować rudderem jak przy kołowaniu. Powinien być jakiś offset, który wykrywa pushaback i odłącza obracanie goleni ruderem. Ma ktoś jakieś sugestie?
Skalarki
www.a320-project.skalarki.co.uk
www.a320-project.skalarki.co.uk
Nie ma.skalarki pisze:Powinien być jakiś offset, który wykrywa pushaback i odłącza obracanie goleni ruderem
viewtopic.php?t=6426
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
FMC
Kilka tematów
1. Po załadowaniu trasy do FMC (używam możliwości załadowania planu lotu z FSX zamiast klepać punkty ręcznie) FMC przy każdym punkcie trasy umieszcza wysokość, na której jak rozumiem powinien znajdować się samolot w momencie mijania danego punktu (jeśli się mylę to proszę o sprostowanie). Problem polega na tym, że wysokości te w wielu przypadkach są co najmniej dziwne tzn. odległość między punktami np 20nm a różnica wysokości 10000ft. Dotyczy to punktów przed T/C i po T/D co w efekcie po włączeniu automatycznego wznoszenia lub zniżania daje tragiczne w skutkach efekty. Co jest nie tak?
2. Podczas wznoszenia z prędkością 290knots i pionową 1800ft/min samolot wznosi się poprawnie do około 25000ft po czym stopniowo wytraca prędkość i na wysokości 30000ft jest tylko 220 -250knots - co może być powodem?
3. Na trasie planu lotu FMC dodaje kilka punktów m.in. T/C , T/D, DECEL - czy jest możliwość usunięcia tych punktów z planu lotu ponieważ w niektórych przypadkach przeszkadzają.
1. Po załadowaniu trasy do FMC (używam możliwości załadowania planu lotu z FSX zamiast klepać punkty ręcznie) FMC przy każdym punkcie trasy umieszcza wysokość, na której jak rozumiem powinien znajdować się samolot w momencie mijania danego punktu (jeśli się mylę to proszę o sprostowanie). Problem polega na tym, że wysokości te w wielu przypadkach są co najmniej dziwne tzn. odległość między punktami np 20nm a różnica wysokości 10000ft. Dotyczy to punktów przed T/C i po T/D co w efekcie po włączeniu automatycznego wznoszenia lub zniżania daje tragiczne w skutkach efekty. Co jest nie tak?
2. Podczas wznoszenia z prędkością 290knots i pionową 1800ft/min samolot wznosi się poprawnie do około 25000ft po czym stopniowo wytraca prędkość i na wysokości 30000ft jest tylko 220 -250knots - co może być powodem?
3. Na trasie planu lotu FMC dodaje kilka punktów m.in. T/C , T/D, DECEL - czy jest możliwość usunięcia tych punktów z planu lotu ponieważ w niektórych przypadkach przeszkadzają.
Skalarki
www.a320-project.skalarki.co.uk
www.a320-project.skalarki.co.uk
Polecam planowanie lotu za pomcą tego narzędzia, ja korzystam wyłącznie z niego i nigdy nie miałem żadnych problemów. Możesz tam wybrać airac taki jakiego aktualnie używasz.
Co do prędkości na pewno odnosisz się do prędkości IAS (tak jak napisał kolega powyżej) która nie uwzględnia poprawek na wysokość i warunki atmosferyczne.
Punkty o których piszesz nie są cżeścią planu lotu to są punkty wyliczeniowe które ci wskazują np. moment rozpoczęcia schodzenia.
Szczerze powiedziawszy to Cię podziwiam budujesz domowy kokpit a brakuje ci jeszcze podstawowej wiedzy.
Co do prędkości na pewno odnosisz się do prędkości IAS (tak jak napisał kolega powyżej) która nie uwzględnia poprawek na wysokość i warunki atmosferyczne.
Punkty o których piszesz nie są cżeścią planu lotu to są punkty wyliczeniowe które ci wskazują np. moment rozpoczęcia schodzenia.
Szczerze powiedziawszy to Cię podziwiam budujesz domowy kokpit a brakuje ci jeszcze podstawowej wiedzy.
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez Adam_Max, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja trasę robię przy pomocy FScommandera a potem ją laduję do FMC
Jeśli FMC kieruje samolot dokladnie poprzez te punkty to dla mnie są one częścią planu lotu i wiem dobrze co one oznaczają. Chodzilo mi o fizyczną możliwośc usunięcia ich z planu lotu i tyle.Punkty o których piszesz nie są cżeścią planu lotu to są punkty wyliczeniowe które ci wskazują np. moment rozpoczęcia schodzenia.
W sumie to na jakiej podstawie oceniasz moją wiedzę? I co ma ta rzekoma niewiedza do budowania kokpitu. Żeby go zbudować nie trzeba nic wiedzieć o lataniu - wystarczy wiedzieć jak kokpit zbudować - a ja to wiem.Szczerze powiedziawszy to Cię podziwiam budujesz domowy kokpit a brakuje ci jeszcze podstawowej wiedzy.
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez skalarki, łącznie zmieniany 1 raz.
Skalarki
www.a320-project.skalarki.co.uk
www.a320-project.skalarki.co.uk
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
skalarki, wybacz, zadajesz po prostu banalne pytania, na które odpowiada manual samolotu.
1. Co to znaczy tragiczne w skutkach efekty? Poprawnie załadowałeś samolot, wpisałeś CG, ZFW?
2. Rozumiem, że wznosisz się przy użyciu AP. W jakich trybach? Powyżej FL250 powinien zmienić prędkość na liczbę macha.
3. W jakich wypadkach Ci te punkty przeszkadzają?
1. Co to znaczy tragiczne w skutkach efekty? Poprawnie załadowałeś samolot, wpisałeś CG, ZFW?
2. Rozumiem, że wznosisz się przy użyciu AP. W jakich trybach? Powyżej FL250 powinien zmienić prędkość na liczbę macha.
3. W jakich wypadkach Ci te punkty przeszkadzają?
Galimex pisze:w moim mniemaniu mam 100% racji.
Mam tylko nadzieję że nikt o Twoich poglądach nie był odpowiedzialny za konstrukcję samochodu którym jeżdzę po drogach czy też samolotów którymi czasami latam.skalarki pisze: W sumie to na jakiej podstawie oceniasz moją wiedzę? I co ma ta rzekoma niewiedza do budowania kokpitu. Żeby go zbudować nie trzeba nic wiedzieć o lataniu ...
No nie wiem, czy my rozmawiamy o rzeczach dotyczących virtualnego czy realnego latania - bo się już pogubiłem. Kolega chyba sobie światy pomylił - chyba się nalatał za dużo.Mam tylko nadzieję że nikt o Twoich poglądach nie był odpowiedzialny za konstrukcję samochodu którym jeżdzę po drogach czy też samolotów którymi czasami latam.
Skalarki
www.a320-project.skalarki.co.uk
www.a320-project.skalarki.co.uk
Jeszcze raz odnośnie problemów, o których pisałem powyżej.
Ad.1 top of climb
Jak widać na screenie punkty REMBA i T/C są zbyt blisko siebie. Samolot po przekroczeniu punktu REMBA zaczyna wznosic się z prędkością 6000 ft/min i więcej próbując dogonić punkt T/C. Czy problem tem może mieć coś wspólnego z nową bazą AIRAC, 3 tygodnie temu zainstalowałem 0813 w wersji specjalnie dla AIRBUS Wilco oraz dla FSCommandera.
Ad.2 Wznoszenie w trybie managed. Na poziomie 14000 ft, Prędkość IAS jest ok chociaż VS skacze od 1200 do 4500 ft/min
wznoszenie
ponad 25000 ft jest coraz gorzej IAS i TAS spadają chociaż IAS dużo szybciej.
wznoszenie powyżej 25000
To nie jest chyba mały spadek prędkości?
Jeśli zastosuję tryb SELECTED i ustawię VS na 1800 ft/min wtedy nie ma szans aby samolot wzniósł się na FL przelotowy przed T/C. Zwykle jest to około 20-40nm za tym punktem.
Ad.3 Wiem już że punkty o które pytałem są integralną częścią trasy lotu (nie planu lotu) - i nie można ich usunąć.
Ad.1 top of climb
Jak widać na screenie punkty REMBA i T/C są zbyt blisko siebie. Samolot po przekroczeniu punktu REMBA zaczyna wznosic się z prędkością 6000 ft/min i więcej próbując dogonić punkt T/C. Czy problem tem może mieć coś wspólnego z nową bazą AIRAC, 3 tygodnie temu zainstalowałem 0813 w wersji specjalnie dla AIRBUS Wilco oraz dla FSCommandera.
Ad.2 Wznoszenie w trybie managed. Na poziomie 14000 ft, Prędkość IAS jest ok chociaż VS skacze od 1200 do 4500 ft/min
wznoszenie
ponad 25000 ft jest coraz gorzej IAS i TAS spadają chociaż IAS dużo szybciej.
wznoszenie powyżej 25000
To nie jest chyba mały spadek prędkości?
Jeśli zastosuję tryb SELECTED i ustawię VS na 1800 ft/min wtedy nie ma szans aby samolot wzniósł się na FL przelotowy przed T/C. Zwykle jest to około 20-40nm za tym punktem.
Ad.3 Wiem już że punkty o które pytałem są integralną częścią trasy lotu (nie planu lotu) - i nie można ich usunąć.
Skalarki
www.a320-project.skalarki.co.uk
www.a320-project.skalarki.co.uk
A co za przeproszeniem piernik do wiatraka?Adam_Max pisze:.
Szczerze powiedziawszy to Cię podziwiam budujesz domowy kokpit a brakuje ci jeszcze podstawowej wiedzy.
Zadał konkretne pytania z sensownym opisem ,chyba po to jest forum?/pytanie retoryczne/,i nie trzeba od razu przycinać.
Ja tez buduje kokpit od 5 lat ,i co mam mieć cały manual w głowie ,a na cholerę,co ja pilot jestem?.
Ostatnio zmieniony ndz 18 sty, 2009 00:26 przez Jacek, łącznie zmieniany 1 raz.
- a6intruder
- Light Planes Captain
- Posty: 73
- Rejestracja: pt 04 lis, 2005 23:31
- Skąd jesteś: EPKT
Aby uprzedzić pytania:
Samolot WILCO A320 Vol1 Deluxe edition wersja "3_d". Mam również zainstalowaną Vol.2 ale one raczej na siebie nie wpływają w żaden sposób.
Ustawienia defaultowe zdefiniowane w progamie do konfiguracji załączonym w zestawie. Samolot odpalany zawsze na tym samym lotnisku cold and dark.
W kolejności czynności, które wykonuję.
1. Baterie, APU
2. Załadowanie planu lotu (plan lotu przygotowany przez FSCommander) najpierw do FSX a potem do FMC. Usunięcie DISCO.
3. W fsx ustawiam FUEL i PAYLOAD na podstawie planu lotu.
3. Zakładka FMC INIT - IRS, następnie FL. NEXT - ustawienie ZFWCG/ZFW. Używam wartości, które FMC podpowiada i je potwierdzam.
4. Zakładka FUEL PRED - GW/CG. Używam wartości, które FMC podpowiada i je potwierdzam.
4. Dane w PERF są ustawione domyślnie tzn zawsze używam wcześniej zapisanych.
5. Dane dotyczące lotnisa wylotu, nr pasa, ciśnienie na lotnisku.
Nie jestem pewien od kiedy dokładnie istnieje problem ponieważ zawsze latałem wg ATC FSX i zbytnio nie przejmowałem się układem punktów W FMC i wysokościami przy nich przypisanymi. Leciałem po trasie, używałem wznoszenia zawsze w trybie SELECTED z VS 1800 ft/min a ATC FSX dawał kolejne polecenia.
Natomiast ostatnio latam bez ATC FSX na podstawie map i planu lotu, ćwicząc starty, lądowania i procedury, no i natykam się na rzeczy, których wcześniej nie zauważałem.
No to tyle.
PS.
Nie lubię reinstalować softu ale być może muszę to zrobić?
Samolot WILCO A320 Vol1 Deluxe edition wersja "3_d". Mam również zainstalowaną Vol.2 ale one raczej na siebie nie wpływają w żaden sposób.
Ustawienia defaultowe zdefiniowane w progamie do konfiguracji załączonym w zestawie. Samolot odpalany zawsze na tym samym lotnisku cold and dark.
W kolejności czynności, które wykonuję.
1. Baterie, APU
2. Załadowanie planu lotu (plan lotu przygotowany przez FSCommander) najpierw do FSX a potem do FMC. Usunięcie DISCO.
3. W fsx ustawiam FUEL i PAYLOAD na podstawie planu lotu.
3. Zakładka FMC INIT - IRS, następnie FL. NEXT - ustawienie ZFWCG/ZFW. Używam wartości, które FMC podpowiada i je potwierdzam.
4. Zakładka FUEL PRED - GW/CG. Używam wartości, które FMC podpowiada i je potwierdzam.
4. Dane w PERF są ustawione domyślnie tzn zawsze używam wcześniej zapisanych.
5. Dane dotyczące lotnisa wylotu, nr pasa, ciśnienie na lotnisku.
Nie jestem pewien od kiedy dokładnie istnieje problem ponieważ zawsze latałem wg ATC FSX i zbytnio nie przejmowałem się układem punktów W FMC i wysokościami przy nich przypisanymi. Leciałem po trasie, używałem wznoszenia zawsze w trybie SELECTED z VS 1800 ft/min a ATC FSX dawał kolejne polecenia.
Natomiast ostatnio latam bez ATC FSX na podstawie map i planu lotu, ćwicząc starty, lądowania i procedury, no i natykam się na rzeczy, których wcześniej nie zauważałem.
No to tyle.
PS.
Nie lubię reinstalować softu ale być może muszę to zrobić?
Skalarki
www.a320-project.skalarki.co.uk
www.a320-project.skalarki.co.uk
skalarki, załaduj i zatankuj samolot przed włączeniem prądu. Tu obstawiam jakiąś nieścisłość.
Poza tym wydaje mi się, że w jakiś sposób FSComm może się kłócić z fmgc, więc spróbuj wklepać trasę ręcznie. Nie jest to trudne, w Wilco możesz wklepać punkty z klawiatury. (w manualu opis)
Poza tym wydaje mi się, że w jakiś sposób FSComm może się kłócić z fmgc, więc spróbuj wklepać trasę ręcznie. Nie jest to trudne, w Wilco możesz wklepać punkty z klawiatury. (w manualu opis)
Galimex pisze:w moim mniemaniu mam 100% racji.
Jest SP (do series 1 i 2).
http://www.wilcopub.com/display/ABSP_Description.html
http://www.wilcopub.com/display/ABSP_Description.html
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Ten manewr załatwił sprawę z problemami ze wznoszeniem, tzn samolot wznosi się mniej energicznie. W trybie MANAGED VS jest max 4000 poprzednio dochodziło do 8000ft/min no i nie spada teraz wogóle prędkość IAS. Cały czas utrzymuje się stała prędkość wznoszenia.Aaben pisze:skalarki, załaduj i zatankuj samolot przed włączeniem prądu. Tu obstawiam jakiąś nieścisłość.
A propo tej VS - czy to nie jest zbyt wiele? Czy może zamiast MANAGED używać SELECTED i ustawić VS na 1800ft/min? W zasadzie w manualu nie jest opisane kiedy i jakiego trybu używać. Czy ktoś może mnie w tej sprawie trochę oświecić?
Konraf - widziełem i już SP został załadowany i wgląda na to że również FMC działa trochę inaczej, tzn. już nie robi mi takich problemów z odległościami między punktami jak poprzednio (sprawdzałem dokłądnie na tym samym planie lotu dla pewności). Ale nie jestem pewien czy to zasługa tylko SP. Bo ten SP to nie jest tylko upgrade. Trzeba było odinstalować starą wersję i zainstalować nową - całkiem nowy samolot - mam nadzieję
W weekend więcej potestuję, zobaczymy czy problemy poszły precz.
Dzięki panowie za wskazówki.
Skalarki
www.a320-project.skalarki.co.uk
www.a320-project.skalarki.co.uk
Jakiś przykładowy locik np. A320 by się przydał ^^ chciałbym się nauczyć tą maszyną latać, nie wiecie skąd można znaleźć?
Ten manual co jest dołączony nie za bardzo mi się podoba...
Ten manual co jest dołączony nie za bardzo mi się podoba...
No jest na stronie Wilco bodajże ale nie mogę coś go otworzyć...GRYF830 pisze:Ma ktoś jakiś sample flight do series 1 bo trafiłem tylko na a330.
INSZALLAH
Win7, FSX, MX518, Saitek Yoko Pro, Logitech Extreme 3D PRO
Win7, FSX, MX518, Saitek Yoko Pro, Logitech Extreme 3D PRO
Powiadasz o tym ?
http://www.scribd.com/doc/6819409/PSS-A ... t-Tutorial
http://www.scribd.com/doc/6819409/PSS-A ... t-Tutorial
INSZALLAH
Win7, FSX, MX518, Saitek Yoko Pro, Logitech Extreme 3D PRO
Win7, FSX, MX518, Saitek Yoko Pro, Logitech Extreme 3D PRO
Szczerze mówiąc tego nie widziałem. Na stronie PSS kiedyś były poradniki do ich samolotów, teraz są udostępnione na stronce, która oferuje również instalki ich samolotów (dla ludzi, którzy kiedyś kupili ich samoloty), ale zabij, nie moge znaleźć adresu. Dobry jest też poradnik programowania FMC autorstwa Konrafa, dostępny w dziale Szkoła na aztec.pl.
http://www.xsimulate.net/temp/PSS/Na stronie PSS kiedyś były poradniki do ich samolotów, teraz są udostępnione na stronce, która oferuje również instalki ich samolotów (dla ludzi, którzy kiedyś kupili ich samoloty), ale zabij, nie moge znaleźć adresu.
AMD Athlon 3000+/3,25GB RAM/ATI 4870 512MB/nVidia nForce4-4X/CH Yoke/Logitech Cyborg X/MCP/Pro Pedals CH/350d/100-400L/17-40L
Marcin EPML
Marcin EPML
Witam;
dziś w końcu znalazłem czas na EGLL-KJFK na A346. Najpierw dam trasę:
No i lecę, lecę i boom: w pewnym momencie nad oceanem samolot zaczął zawracać Odwróciły się nawet odległości, o kierunkach nic nie mówiąc (w MDCU niby w PROG jeśli wpisałem punkt, to wszystko było prawdziwe).
Wyjściem okazało się za pomocą DIR przejście do następnego fixa. No i wrócił na drogę, leciał, ale po jakimś czasie znów zawracał... Przez to lot dopiero udał mi się za 4 razem O co chodzi? Nagle znikła trasa i samolot zaczął kręcić nie wiadomo gdzie I jeszcze jedno: przewidywana ilość paliwa w miejscu docelowym (EFOB?) zupełnie... nie działa? Na lot zabieram około 170000 paliwa, a on pokazuje że zostanie około 150000... Paranoja... Pomimo że wypełniam FMGC poprawnie. Ale ogólnie samolociki fajne
dziś w końcu znalazłem czas na EGLL-KJFK na A346. Najpierw dam trasę:
Kod: Zaznacz cały
ID FREQ TRK DIST Coords Name/Remarks
EGLL 0 0 N51°28'39.00" W000°27'41.00" LONDON HEATHROW
CPT 114.35 277 28 N51°29'30.00" W001°13'11.00" COMPTON
KENET 286 9 N51°31'14.00" W001°27'18.00" KENET
BEKSA 299 44 N51°49'04.00" W002°32'46.00" BEKSA
DOBEM 288 15 N51°52'11.00" W002°55'45.00" DOBEM
TOPRO 288 12 N51°54'42.00" W003°14'57.00" TOPRO
MEDOG 288 11 N51°57'01.00" W003°32'58.00" MEDOG
LANON 320 42 N52°25'52.00" W004°22'21.00" LANON
BADSI 320 20 N52°39'30.00" W004°46'17.00" BADSI
LIPGO 320 36 N53°03'50.00" W005°30'00.00" LIPGO
DUB 114.9 320 39 N53°29'57.75" W006°18'25.59" DUBLIN
DEXET 304 184 N54°46'52.00" W011°04'25.00" DEXET
ODLUM 303 35 N55°00'00.00" W012°00'00.00" ODLUM
PIKIL 313 118 N56°00'00.00" W015°00'00.00" PIKIL
57N020W 305 176 N57°00'00.00" W020°00'00.00" 57N020W
58N030W 301 328 N58°00'00.00" W030°00'00.00" 58N030W
58N040W 297 318 N58°00'00.00" W040°00'00.00" 58N040W
57N050W 291 328 N57°00'00.00" W050°00'00.00" 57N050W
LOACH 282 250 N55°31'00.00" W057°01'00.00" LOACH
YR 257 253 175 N53°20'16.00" W060°21'57.00" GOOSE
PN 360 245 258 N49°50'15.23" W064°23'10.63" PORT MENIER
CL 207 241 136 N48°00'32.00" W066°26'13.00" CHARLO
TAFFY 245 52 N47°22'24.00" W067°18'14.00" TAFFY
PQI 116.4 243 48 N46°46'27.00" W068°05'40.20" PRESQUE ISLE
FRIAR 228 159 N44°26'28.93" W069°53'04.38" FRIAR
ENE 117.1 225 69 N43°25'32.40" W070°36'48.60" KENNEBUNK
KJFK 238 219 N40°38'23.40" W073°46'44.40" JOHN F KENNEDY INTL
Wyjściem okazało się za pomocą DIR przejście do następnego fixa. No i wrócił na drogę, leciał, ale po jakimś czasie znów zawracał... Przez to lot dopiero udał mi się za 4 razem O co chodzi? Nagle znikła trasa i samolot zaczął kręcić nie wiadomo gdzie I jeszcze jedno: przewidywana ilość paliwa w miejscu docelowym (EFOB?) zupełnie... nie działa? Na lot zabieram około 170000 paliwa, a on pokazuje że zostanie około 150000... Paranoja... Pomimo że wypełniam FMGC poprawnie. Ale ogólnie samolociki fajne
A to mnie pocieszyłeś
Zniżanie pośrodku oceanu też miałem w 2 lotach
Czyli to nienormalne EFOB też jest normalne u Wilco? (ale brzmi )
I jeszcze do tego niedokładny fuel planner Wyliczył left/right 100& i left/right aux 20%, chociaż normalnie potrzebne jest około l/r 100& i l/r aux ~60% Dobrze że wziąłem tyle, bo inaczej byłoby nieciekawie Po porównaniu z MD11 PMDG... co ja gadam, PMDG wytoczyło by mi proces za porównanie ich ideału do tego... Airbusa Tylko MD11 jest bardzo dokładny jeśli chodzi o paliwo, mi na 3000nm trasie myli się o max 3 lbs
Zniżanie pośrodku oceanu też miałem w 2 lotach
Czyli to nienormalne EFOB też jest normalne u Wilco? (ale brzmi )
I jeszcze do tego niedokładny fuel planner Wyliczył left/right 100& i left/right aux 20%, chociaż normalnie potrzebne jest około l/r 100& i l/r aux ~60% Dobrze że wziąłem tyle, bo inaczej byłoby nieciekawie Po porównaniu z MD11 PMDG... co ja gadam, PMDG wytoczyło by mi proces za porównanie ich ideału do tego... Airbusa Tylko MD11 jest bardzo dokładny jeśli chodzi o paliwo, mi na 3000nm trasie myli się o max 3 lbs
Taki apropos, to jest to wątek dotyczący A32x
Kamil, zobaczy czy aby na pewno nie mylisz w jednostkach funtów z kilogramami. Ewentualnie, nie wyskakuje Ci komunikat, że obliczone paliwo może być niewystarczające?
Ja nie mam problemu z samoistnym zniżaniem, ale kiedyś miałem z wracaniem do poprzedniego punktu (na szczęście już problem zniknął ).
Pozdrawiam,
MW.
Co masz na myśli, że odległości się odwróciły?Skymad pisze: No i lecę, lecę i boom: w pewnym momencie nad oceanem samolot zaczął zawracać Odwróciły się nawet odległości, o kierunkach nic nie mówiąc
Zdarza się. Czasem po przeleceniu nad danym punktem nie kasuje go i powraca do ów punktu. DIR i jedziesz na następny.Skymad pisze: Wyjściem okazało się za pomocą DIR przejście do następnego fixa. No i wrócił na drogę, leciał, ale po jakimś czasie znów zawracał... Przez to lot dopiero udał mi się za 4 razem O co chodzi?
Musisz źle programować MCDU. Chyba, że przeczytałeś poradniki, manuale itp. dotyczące MCDU i jesteś pewien, że wszystko programujesz dobrze, to spróbuj przeinstalować dodatek.Skymad pisze: I jeszcze jedno: przewidywana ilość paliwa w miejscu docelowym (EFOB?) zupełnie... nie działa? Na lot zabieram około 170000 paliwa, a on pokazuje że zostanie około 150000...
Kamil, zobaczy czy aby na pewno nie mylisz w jednostkach funtów z kilogramami. Ewentualnie, nie wyskakuje Ci komunikat, że obliczone paliwo może być niewystarczające?
Ja nie mam problemu z samoistnym zniżaniem, ale kiedyś miałem z wracaniem do poprzedniego punktu (na szczęście już problem zniknął ).
Od tego jest się kapitanemmateo72 pisze: Niestety, na takie ekscesy trzeba być przygotowanym
Nie wiesz kiedy, gdzie, co i jak
Pozdrawiam,
MW.
To, że po tym jak maszyna zaczęła nagle zawracać, na ND zamiast odległość rosnąć to malała, tzn po nawrocie o 180 stopni, naprawdę samolot się oddalał od punktu, chociaż na ND było co innego - przybliżał.Mateo pisze:Co masz na myśli, że odległości się odwróciły?
Nie, po prostu w EFOB mam około 120, raz było 87, chociaż powinno być około 30.Mateo pisze:Ewentualnie, nie wyskakuje Ci komunikat, że obliczone paliwo może być niewystarczające?
[+] No i przeinstalowałem, i nadal to samo Mam 16.7 t paliwa, na standardowej trasie EPKK-EPWA pisze w EFOB... 15.2
Screen:
Mi nie chodzi o FOB, bo to jest dobrze, ale o EFOB, bo to jest źle :>
O ile dobrze rozumiem, w tej sytuacji wychodzi, że paliwo na miejscu docelowym ma być większe niż teraz, co jest niemożliwe
EFOB? ~11t, tyle było jak doleciałem do EPWA. Chyba że coś pomieszałem...
[+] Sorki za OT, ale pierwszy raz widzę coś takiego
O ile dobrze rozumiem, w tej sytuacji wychodzi, że paliwo na miejscu docelowym ma być większe niż teraz, co jest niemożliwe
EFOB? ~11t, tyle było jak doleciałem do EPWA. Chyba że coś pomieszałem...
[+] Sorki za OT, ale pierwszy raz widzę coś takiego
CG trochę dziwne, bo... 9.6? No i Route Reserve 20%? Może inaczej... Na jakich ustawieniach latasz? Początkujący, średni czy zaawansowany (w konfiguratorze od A)? Jeśli te 2 pierwsze, to w zakładce FUEL PRED kliknij 2 razy 3L (2 razy, żeby pojawiło się w linijce wpisywania i potem wpisało do GW/CG). No i upewnij się czy dobrze wypełniasz ZFW (druga strona w INIT). Tam także możesz postąpić z ww. dwoma kliknięciami. Wtedy masz pewność, że wszystkie wagi i "numerki" zostaną poprawnie wpisane (w INIT jedynie ZFW można tak wprowadzić, pozostałe, takie jak np. TAXI, Route Reserve ręcznie wprowadzasz). Jeśli natomiast ta trzecia opcja (zaawansowany), to spróbuj zmienić na któryś niższy, zrobić to co napisałem wcześniej i się przekonasz czy tu tkwi problem czy gdzieś indziej.
P.S. "to coś" na obrazku, to jest Cross The Pond
P.S. "to coś" na obrazku, to jest Cross The Pond