Dział poświęcony płatnym samolotom i śmigłowcom (czyli opinie, recenzje, poradniki). Z problemami technicznymi proszę do działu Problemy Techniczne-Samoloty.
Może to bardziej poprawnie ujmę MCDU wylicza mi prędkość TAS tak mi się przynajmniej wydaje, albo jeszcze jedna możliwość czy można jakoś zmienić PFD żeby pokazywał prędkość KIAS.
Powrócę do pytania o prędkość proszę powiecie mi czy da się jakoś zmienić prędkość w PFD na KIAS. Bo posiadam również Fspasangers i ciągle dostaję -600 punktów ponieważ samolot leci ze zbyt dużą prędkością i pisze mi że to jest nie bezpieczne dla tego samolotu. A ja lecę rzeczywiście 250kt a fs pas pobiera prędkość z PFD gdzie prędkość wynosi 470 TAS i on tą prędkość traktuje jako KIAS.
Jeśli masz prędkość w km, to trzeba zmienić jednostki, w Settings...
Jeśli chcesz zmienić z True na Indicated, to w Settings --- >Realism (bodajże)...
Jeśli o coś innego, to sprecyzuj o co Ci chodzi...
Nie widzę opcji zmiany w ustawieniach tego samolotu, może kombinowałeś coś z profilem lotu, albo innymi plikami cfg??
Poza tym FS PAX nie bierze poprawki na wahnięcia... Lecisz 250, zawieje wiatr i już masz 260, i masz -600, dlatego ja stosuje dla bezp 235 poniżej FL100...
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez Artur Zadak, łącznie zmieniany 3 razy.
Artur Zadak pisze:Jeśli chcesz zmienić z True na Indicated, to w Settings --- >Realism (bodajże)...
Tak chodziło o Indicated ale nie wiem dla czego w PMDG cz E-series nie trzeba było zmieniać tego ustawienia, teraz już mogę normalnie lecieć bez wpisywania swojej prędkości w MCDU. A jak leciałem w trybie ECON to doleciałem do FL260 i przeciągnięcie. Dzięki za wyjaśnienie może banalnych przypadków ale bardzo denerwujących.
Od niedawna próbuje latać Airbusem a320 od feelthere, i generalnie nie umiem się jeszcze nim do końca obsługiwać. Mam jeden zasadniczy problem.
Na wszystkich monitorach wyświetla mi się komunikat w czerwonej ramce HEADING/HDG MAP NOT AVAIL.
O co chodzi i jak zlikwidować problem?
Proszę o pomoc i z góry dziękuje.
pzdr.
Kurde, no to mam problem chyba. Zastanawia mnie brak dobrego dodatku na busika. Te samoloty mi wyjatkowo "leza". Pamietam ze zaczalem nimi latac - A320 dokladnei - jakies ponad 15 lat temu. mialem wtedy Amige i gierke A320 wersja USA. Glowna zaleta tej gry byly kompletne plany lotnisk Jeppensena + mapy lotnicze dodane do gry. Cholera, zebym to ja wiedzial gdzie to wsadzilem...
To tak tymczasowo szarpnij się na PSSa (320 lub 330-340) od JustFlighta. Ja jakiś czas temu kupiłem 330-340 na ebay-u (używkę) za 35 zł + 12 za dostawę. A jak już wyjdzie Airsimmer, to odżałuj kasę i kup prawdziwego arbuza. Naprawdę jest na co czekać!
Pozdrawiam
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
Kliknąłeś kółkiem, tak jak to opisano na stronie producenta?
I load the airplane and the displays are dark no matter what I do ?
Please either middle mouseclick the displays or use the mousewheel to set the display brightness.
It is possible that luminosity changes will only take effect on the displays when you cycle the displaying of the screens off and then on using Shift-1.
In addition, make sure the 2D panel is not in zoomed mode. The EFIS are optimized to draw only once, so if the zoom view is active, the EFIS are not drawn in the VC.
A ja mam pytanie z innej beczułki...czy u was też połączenie Vista+Airbus vol.1+FSX coś nie bangla?? Kupiłem niedawno nową maszynę z wgranym już Winem no i tak sobie instaluje próbuje polatać i... kicha...jedyne co to samolot uruchamia się tylko w VC ale bez Glassu...gdy próbuje przeskoczyć do 2D to wywala mi FS-a (nawet nie raczy mi nic o błędach powiedzieć...po prostu czarno...pyk....i witamy u Billa). Próbowałem iść za stroną wilco i uruchomić w trybie administratora a także w ogóle wyłączyłem tą opcję ale nic dalej nie poskutkowało..
A ja mam pytanie z innej beczułki...czy u was też połączenie Vista+Airbus vol.1+FSX coś nie bangla?? Kupiłem niedawno nową maszynę z wgranym już Winem no i tak sobie instaluje próbuje polatać i... kicha...jedyne co to samolot uruchamia się tylko w VC ale bez Glassu...gdy próbuje przeskoczyć do 2D to wywala mi FS-a (nawet nie raczy mi nic o błędach powiedzieć...po prostu czarno...pyk....i witamy u Billa). Próbowałem iść za stroną wilco i uruchomić w trybie administratora a także w ogóle wyłączyłem tą opcję ale nic dalej nie poskutkowało..
Miałem coś podobnego, dodatki nie graly ze sobą... Problem polegał na tym, że trzeba było wszytko uruchamiać jako administrator, spróbuj...
Problem (jak na razie) rozwiązany połowicznie-przy uruchomieniu na razie wywala mi sterownik ekranu chociaż to w sumie na tym komputerze normalne tak więc problemem raczej jest karta graficzna niż FS.Ważne że arbuzik uruchamia się poprawnie.
Dla tych którzy mogą mieć taki problem:
U mnie podziałało coś takiego-uruchamiamy właściwości folderu z FS-em(chyba nie ma z tym problemu:) ) potem klikamy w zakładkę Zabezpieczenia. Ukazuje nam się lista "Nazwy Grupy lub użytkownika". U mnie to akurat były Twórca-właściciel,System,Administratorzy-(Nazwa),użytkownicy-(nazwa) no i trustedinstaller.
Myk polega na tym aby dodać użytkownikom pełen dostęp do plików a robimy to klikając edytuj a potem zaznaczamy właściwego UŻYTKOWNIKA i zaznaczamy w kolumnie Zezwalaj krateczkę "Pełen dostęp"
UWAGA-Nie biorę w żaden sposób odpowiedzialności za ten sposób-wszystko robisz na własne ryzyko.
Mam problem z Airbusem vol.1 od Wilco, problem polega na tym że sterowanie ciągiem z klawiatury nigdy nie było problemem ale odkąd mam przepustnice z wolantem od Saitek'a nie mogę sterować ciągiem, ponieważ gdy choć troszkę przesunę przepustnice do przodu moc silników idzie na około 70% czyli nawet nie na max nie mogę przejść do idle nie reaguje samolot na ruch przepustnicą, dodam że inne dodatki jak np 737 od PMDG nie robi problemów z regulacją ciągu. Przepustnica skalibrowana pod FSUIPC, A/T wyłączony. W vc jak i w 2D panelu przepustnica nie porusza się nawet gdy silniki pójdą na to 70% jednak przy klikaniu w F2 i F3 przepustnica działa normalnie i rusza się zarówno w vc jak i w 2D. Nie wiem w czym może tkwić błąd. Proszę o jakąś radę.
W Airbusie przepustnica działa na nieco innej zasadzie. W Benkach są dwa zakresy pracy - rewersery i ciąg 0 - max. W Airbusie masz rewersery, ręczną zmianę ciągu, CL, FLEX, TO/GA. Przesuwając dźwignię na zakres CL (i w górę) włączasz A/T.
Samolot powinien przełączać tryby podczas przesuwania dźwigni przepustnicy. Spróbuj zostawić przypisanie w FSie i zobacz czy działa, przełącza tryby.
Masz najnowszą wersję samolotu?
Nie mam wersję V1 z tego co szukałem są update spróbuje je zainstalowac. Co do przepustnicy to rozumiem te zakresy działania ale czy przy ruchu przepustnicą nie powinno przesuwac się to kółeczko na EICAS'ie które jest przy każdym gaugesie odnośnie silników? To co pokazuje jaką moc osiągnie po przesunięciu przepustnicy w dane położenie, jak zwiększam moc z klawiatury to kółko się przesuwa i słychac zapadki jednak z Saiteka po prostu moc się zwiększa i tyle....
Panowie pomóżcie bo mam dziwaczny problem przy wypychaniu arbuza przez AES-a, a mianowicie dostaję komendę że mogę zacząć rozruch silników,dobra 2 poszła na obroty wchodzi na obroty 1. I samolot zaczyna wariować kółka zaczynają się kręcić tak jakby samolot startował dochodzi do 180kt no i CRASH, lotnisko EPGD w czym może być problem wcześniej nie miałem takich cudactw.
Mam taki problem z Wilco Airbus Series 1 i 2, że po zainstalowaniu wchodze w FS2004, wybieram samolot (jednego z Airbusów) i nagle ekran robi się cały czarny, a FS się zawiesza.
Jeśli ktoś z Was wie jak to naprawić/temu zapobiec bardzo bym prosił o pomoc. Z góry dziękuje.
Mam taki problem z Wilco Airbus Series 1 i 2, że po zainstalowaniu wchodze w FS2004, wybieram samolot (jednego z Airbusów) i nagle ekran robi się cały czarny, a FS się zawiesza.
Jeśli ktoś z Was wie jak to naprawić/temu zapobiec bardzo bym prosił o pomoc. Z góry dziękuje.
1.Masz patcha zainstalowanego?
2. Najlepiej odinstaluj FS-a i zainstaluj jeszcze raz. To może pomóc w 90%
I5 3570K 16GB RAM 1600MHz GTX750TI 2GB Saitek X52 PRO
W 90% reinstall FSa to ostateczność, której można uniknąć kopiując pliki z płyty i wywalając fs9.cfg.
Czy masz najnowszą wersję, wraz z aktualnym FSUIPC? Sterowniki grafiki aktualne, komputer odpowiednio wydajny, samolot oryginalny?
Czy mam najnowszą wersję FSUIPC to nie wiem, ale sterowniki na 100% aktualne, a komputer nowy kupiony 2 miesiące temu więc na FS9 raczej wystarczy. Samoloty oryginalne tylko niestety kupowane w Niemczech. Nie wiem czy to ma znaczenie ale gram na laptopie.
W sumie to trochę dziwna sprawa bo przedtem miałem peceta i mi wszystko normalnie śmigało.
Alt>modules>FSUIPC - gdzieś powinno być napisane, na wszelki wypadek ściągnij sobie najnowszego, wtedy będziesz miał pewność. Czy przy innych cięższych samolotach nie miałeś podobnych objawów?
Mam mały problem.
W moim A320 podczas lądowania dopiero 50ft nad ziemia moge w pełni sterować samolotem. Jeśli porusze dżojem wyłącza się autoflight, a co jest dalej każdy wie.
Jak zmienić 'flare' na np. 1000ft. ?
Chyba nie rozumiesz zasady sterowania samolotem. Dopiero na niedużej wysokości względnej sterowanie przechodzi w direct law i można sterować powierzchniami sterowymi (niemal, bo dalej przez FBW) bezpośrednio.
Poza tym flare siłą rzeczy wykonuje się nad pasem.
Podejrzewam , ze Twoja wiedza nie wykracza poza 'wirtualne latanie' wiec, mógłbyś odpuścić sobie ten kometarz. No ale... Czy powiesz mi więc czy możliwa jest tego zmiana.
Nie podoba mi się że ręczne podejście robie 50ft nad pasem.
A może to Ty wyjaśnisz nam o co Ci chodzi? Co w tym dziwnego, że wyłącza Ci się autoflight jak poruszysz dżojem? Chcesz lądować ręcznie czy automatycznie - bo jednocześnie ręcznie i automatycznie się nie da...
Pozdrawiam
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart