Wilco Airbus series vol. 1

Dział poświęcony płatnym samolotom i śmigłowcom (czyli opinie, recenzje, poradniki). Z problemami technicznymi proszę do działu Problemy Techniczne-Samoloty.

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

Gwidon
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 149
Rejestracja: pn 19 lip, 2004 12:32
Skąd jesteś: Adamów

Mam i nie dam ;-)

Post autor: Gwidon »

Zanabyłem i nawet udało mi się ściągnąć :lol:
Narazie błądzę nieco po omacku (busiki do tej pory nie były bohaterami mojej bajki ;) ), wykonałem jeden testowy lot, czytam manual.
Pierwsze wrażenia bardzo pozytywne - ładne i funkcjonalne panele, przyzwoite klatki (z VC - niestety nie mamy wybory pomiędzy modelami VC non-VC), w pełni funcjonalne FMGC, samolot stabilny w locie w rękach. Dodatkowo otrzymujemy utilities w postaci Configrator - Load manager - Fuel managera.
Problem na ten moment - skonfigurowanie FSUiPC do prawidłowej obsługi ciągu (a zwłaszcza ustawienia zapadek Idle, CL, FLX/MCT, TOGA). Się rozwiąże prędzej czy później ;)

Zapowiada się ciekawie...

Pozdrawiam
Gwidon
"...dobrze ze od 5 lat nie mam telewizora bo bym chyba sie zesral chinskim pudrem z gniewu i rozpaczy..." by Vert
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Re: Mam i nie dam ;-)

Post autor: RzEmYk »

Gwidon pisze: Problem na ten moment - skonfigurowanie FSUiPC do prawidłowej obsługi ciągu (a zwłaszcza ustawienia zapadek Idle, CL, FLX/MCT, TOGA).
No właśnie, jak to jest zrealizowane w tym Arbuzku? Mi system PSS ze zmianą trybów za pomocą + / - z klawiatury numerycznej bardzo się podobał, jak jest tutaj to rozwiązane?
Z postu wnioskuję, że odbywa się to za pomocą ruchu przepustnicy :/
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Gwidon
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 149
Rejestracja: pn 19 lip, 2004 12:32
Skąd jesteś: Adamów

Uno momento bambino....

Post autor: Gwidon »

Krzychu, posiedzę dzisiaj nad tym trochę i jak dam radkę z problemem nie omieszkam się pochwalić :lol:
Z defaultu + i - jak w PSS nie działa :o
"...dobrze ze od 5 lat nie mam telewizora bo bym chyba sie zesral chinskim pudrem z gniewu i rozpaczy..." by Vert
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Re: Mam i nie dam ;-)

Post autor: RzEmYk »

No i zaczynamy dyskusję o gustach.
Wg. mnie taka zamiana jest bez sensu, ze względu na sposób działania przepustnicy w Arbuzkach.
Masz zakres płynnego sterowanie z ręki, ale już później A/T włączasz przez przesunięcie przepustnicy ponad hmm.. zapadką, wtedy masz zablokowaną przepustnicę w takim położeniu. Zmiana manetką na joyu nie powinna zmieniać trybu w FSie.
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez RzEmYk, łącznie zmieniany 1 raz.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
orek
Cadet
Cadet
Posty: 28
Rejestracja: pn 04 wrz, 2006 11:00
Skąd jesteś: Sosnowiec

Re: Mam i nie dam ;-)

Post autor: orek »

Witam

Ja tez juz jestem po pierwszych testach. Wrażenia dosyć mieszane, ale jeszcze za wcześnie by odradzać lub polecać nabycie samolot. Krótko mówiąc, moim zdaniem model zewnętrzny bardzo ładny, 2D obleci, a VC choć wygląda przyzwoicie to ma jedną (na ten moment), podstawową wadę. Otóż nie działa poketło do ustawania ciśnienia :( trzeba przejść do 2D, tam ustawić i dpoiero wrócić do VC.

Po 2 testowych lotach mogę zgozić się z Gwidonem, że "ręcznie" steruje się bardzo fajnie i precyzynie . Trzeba tylko ustawić dżoja zgodnie z manualem. Jeżli chodzi o bazę AIRAC to jest standardowa z FeelThere.FMGC jest bardziej okrojony niż ten w PSS. Największy minus to to,że do FMGC wprowadzać można TYLKO punkty nawigacyjne znajdujące się w bazie! i nie da się wprowadzać puntków tymczasowych(być może jeszcze czegoś nie doczytalem w manualu).

Sterowanie cięgiem odbywa się za pomocą ruchu przepustnicy. Przy ruchach w przód i w tył słychać KLIK i już mamy odpowiednią zapadkę. Rozwiązanie to bardzo mi się podoba.
Gwidon
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 149
Rejestracja: pn 19 lip, 2004 12:32
Skąd jesteś: Adamów

Nie, nie jest tak żle ;-)))

Post autor: Gwidon »

Działa pokrętło ciśnienia w VC - myszka z rolką i właśnie rolką. Zgodzę się, że zegar w VC jest ciemny jak kalesony Pani Mani...ale to tyle ;-))
FMGC - sprawdzałem narazie wprowadzanie tylko abeams i działa bez problemu. Format NAV/RAD/DIS , przykład OKE/271/22.

Pozdrawiam
Gwidon
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez Gwidon, łącznie zmieniany 1 raz.
"...dobrze ze od 5 lat nie mam telewizora bo bym chyba sie zesral chinskim pudrem z gniewu i rozpaczy..." by Vert
orek
Cadet
Cadet
Posty: 28
Rejestracja: pn 04 wrz, 2006 11:00
Skąd jesteś: Sosnowiec

Re: Nie, nie jest tak żle ;-)))

Post autor: orek »

Gwidon pisze:Działa pokrętło ciśnienia w VC - myszka z rolką i właśnie rolką. Zgodzę się, że zegar w VC jest ciemny jak kalesony Pani Mani...ale to tyle ;-))
FMGC - sprawdzałem narazie wprowadzanie tylko abeams i działa bez problemu. Format NAV/RAD/DIS , przykład OKE/271/22.
Hmm. Zrobilem reinstall i ciśnienia nadal nie mogę ustawić w VC. Najeżdżam na gałkę i nic... ale nie ma co zawracać sobie głowy pierdołami :)
Format NAV/RAD/DIS rzeczywiście działa!!! Od razu humor mi się poprawił. Pisze gdzieś o tym w manualu? Albo ja jestem ślepy albo tam nic nie ma na ten temat...
Gwidon
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 149
Rejestracja: pn 19 lip, 2004 12:32
Skąd jesteś: Adamów

Fakt

Post autor: Gwidon »

Seweryn, faktycznie sprawdziłem z knobem ciśnieniowym - racja Twoja :lol: Nie można z VC modyfikować nastaw ciśnienia. Niestety, również EFIS są sprzężone, co u cpt. to i u co. A szkoda.

Pozdrawiam
Gwidon
"...dobrze ze od 5 lat nie mam telewizora bo bym chyba sie zesral chinskim pudrem z gniewu i rozpaczy..." by Vert
AirMac

Post autor: AirMac »

Witajcie,
Ja niestety muszę podzielić się mało sympatycznymi wrażeniami... niestety nie z samego latania. Zakupiłem Airbusa w wersji delux w ubiegłą środę i niestety do tej pory nie udało mi się pobrać żadnego pliku ze strony Wilco. Licznik po pierwszym kliknięciu wskazuje mi od razu maksymalna liczbę pobrań :( Pisze do Wilco od czwartku wieczorem, resetuja mi licznik i jedyne co mi się udaje to ściągnąć jakieś 30% pliku przy transferze rzędu 5-6 kb/s (internet mam podłączony przez Aster) - potem serwer Wilco przerywa transfer i tak na okrągło. Szczerze mówiąc zaczynam być już wściekły! Sytuacja jest żenująca. Zacząłem używać Getrighta i na dziś mam ściągnięte jakieś 60% ze 114MB pliku, a to przez 3 dni:((( Dno i 3 metru mułu... aż szkoda gadać. Zazdroszczę Wam Panowie, tego że macie już te pliki na swoich kompach.
Pozdrawiam,
Mac.
Gwidon
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 149
Rejestracja: pn 19 lip, 2004 12:32
Skąd jesteś: Adamów

Post autor: Gwidon »

Witaj Maćku,
wcale się nie dziwię Twojemu rozdrażnieniu. Współczuję, powiem więcej.
Jakbym czuł pismo nosem - wersję delux zakupiłem z premedytacją od razu jako updatę do wcześniej nabytej wersji podstawowej. W ten sposób zapłaciłem ciut drożej, ale download mialem podzielony na trzy pliki (base, delux upgrade i filmik). I tak podzielony zakup udało mi się ściągnąć bez problemu - uwaga, za piewrszym razem ;-)))
Ściągam za pomocą Opery, która nie rwie sesji...

Jeszcze raz - wyrazy współczucie a że Wilco to leszcze jakich mało było wiadome od razu.

Latam nowym busem cały czas (320 CFM) i chociaż brak jeszcze malowań (mają być soon czyli obstawiam połowę marca :lol: ) to muszę przyznać, że samolot jest ciekawski jak cholercia. Coś w nim jest takiego, że nawet tak znudzonemu osobnikowi jak ja chce się latać. I mimo, że są bagi, nawet całe mnóstwo, to samolot jest wart zachodu. Chyba jednak polecam ;)

Pozdrawiam
Gwidon
"...dobrze ze od 5 lat nie mam telewizora bo bym chyba sie zesral chinskim pudrem z gniewu i rozpaczy..." by Vert
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Miałem okazję nim latać, szczerze mówiąc, to wróciłem do sprawdzonego tandemu PSS + iFDG.
Może jak dorzucą parę patchy do niego, to się zastanowię.
Latałem na najwyższym poziomie trudności (sic! Jak to brzmi) i mam kilka zastrzeżeń.

Dziwnie się w nim zachowuje system fly-by-wire, z jednej strony nie dopuszcza do przekroczenia kątów, z drugiej autotrymowanie jest co najmniej dziwne i dalej trzeba trzymać joya jak w Benkach.
FMC nie wylicza V1, VR, V2, to może nie jest jakaś wada, bo mogę sobie popatrzeć w tabele, ale jednak brakuje mi tej opcji.
Niedziałające pokrętło zmiany ciśnienia w VC.
Samolot osiąga większe kąty natarcia przy podobnych prędkościach niż PSSowy odpowiednik.
Panel 2D jest do d.... Widać za mało dolnego wyświetlacza, tak jakby się nie mogli zdecydować, czy ma być, czy nie. Przez to mało widać do przodu samolotu i jeszcze mniej na dolne przyrządy.

Chyba, że czegoś niedopatrzyłem, bo samolot widziałem dosłownie godzinę czasu.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Gwidon
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 149
Rejestracja: pn 19 lip, 2004 12:32
Skąd jesteś: Adamów

Post autor: Gwidon »

Krzychu napisał:
Dziwnie się w nim zachowuje system fly-by-wire, z jednej strony nie dopuszcza do przekroczenia kątów, z drugiej autotrymowanie jest co najmniej dziwne i dalej trzeba trzymać joya jak w Benkach.
Krzysiu, wydaje mi się , że jest to kwestia posiedzenia nad ustawieniami czułości i martwej strefy joya/wolantu (a fe, wiem , że wolant w busie to profan, no chyba, że w A300/A310... :lol: ) + filtracja i slope w FSUiPC.. Krzysiu ja sprawdzam możliwość prawidłowego (czytaj stabilnego) trymowania w trzech fazach lotu : t/o, rozłączenie AP na CR Level no i oczywiście na podejściu. W każdej z tych faz lotu po odpowiednum wytrymowaniu uzyskałem stabilny profil lotu, bez konieczności dotykania manipulatora.

FMC nie wylicza V1, VR, V2, to może nie jest jakaś wada, bo mogę sobie popatrzeć w tabele, ale jednak brakuje mi tej opcji.
W trybie beginer i intermediate kalkuluje za Ciebie, dwa razy LSK1, LSK2 i LSK3. W trybie "hardcore" trza wziąć reference table, i uzwględniając długość pasa, temp. , qnh i temp. assumed, klapki na t/o wyliczyć i wpisać samemu. Dla mnie OK ;)
Niedziałające pokrętło zmiany ciśnienia w VC.
Nie działa, wspominaliśmy o tym w psotach powyżej. Dla mnie dużo boleśniejszy jest sprzężony EFIS.
Samolot osiąga większe kąty natarcia przy podobnych prędkościach niż PSSowy odpowiednik.
Tu nie podejmuje się dyskusji, ponieważ nie wiem (nie leciałem w realu, nie oglądałem żadnych materiałów szkoleniowych tudzież wesołych filmów z Justplanes) , które z zachowań jest właściwsze, czy te od PSS+IFDG, czy też od Airbus by FT.
Panel 2D jest do d.... Widać za mało dolnego wyświetlacza, tak jakby się nie mogli zdecydować, czy ma być, czy nie. Przez to mało widać do przodu samolotu i jeszcze mniej na dolne przyrządy.
Krzychu, jest to kwestia podejścia projektanta przy budowie panela. Czy ma być zawarte, jak najwięcej informacji na jednym ekrania (tracąc w oczywisty sposób na czytelności gaugesów), czy też mniej informacji ale czytelne. Widocznie FT postawiło na to drugie. To jest troszkę dyskusja o gustach ale ja nie uważam aby ten "...Panel 2D jest do d.... ". Jest funkcjonalny (okienko popupowe do EICAS to żaden problem), czytelny - nie mam problemu z odczytywaniem jednostek i ich wartości i moim zdaniem po prostu ładny. ;) Ale oczywiście uznaje i szanuje Twoją oceną.


Tyle i zaznaczam, że z firmą Wilco i FT nic mnie nie łączy. 8-)

Pozdrawiam
Gwidas
"...dobrze ze od 5 lat nie mam telewizora bo bym chyba sie zesral chinskim pudrem z gniewu i rozpaczy..." by Vert
orek
Cadet
Cadet
Posty: 28
Rejestracja: pn 04 wrz, 2006 11:00
Skąd jesteś: Sosnowiec

Post autor: orek »

Witam

No niestety. Wykonałem kilka kolejnych lotów i wciaż wychodzą nowe bugi.

Po pierwsze przetestowałem HOLDING. Specjalnie sprawdziłem Paralell entry i Offset entry no i tragedia. Samolot wykonuje serię dziwnych skrętów to w lewo, to w prawo i leci sobie w siną dal. Nie ma to nic wspólnego z procedurta wejścia w holding.

Po drugie w FMGC czasem przestawieniu ulega układ klawiszy. Tzn. np. klikam na CLR a na wyświetlaczu nic nie wyskakuje. Dopiero jak kliknę na OVFY to wyskakuje CLR. Czyli tak jakby cala klawiatura jest przesunięta o jedna pozycję w lewo. Dzieje się tak aż do literki C lub D (teraz nie pamiętam).

Kolejna sprawa to baza danych. Standardowo instaluje się jakaś stara wersja. Nawet nie wiadomo jaka bo nic o niej nie pisze na wyświetlaczu FMGC, ale sprawdzilem procedury dla kilku lotnisk i są one mocno nieakualne. Ściągnąłem więc z FeelThere bazę 0610 i tu pojawia się kolejny problem. W zakładce wyboru procedur SID i STAR czasami są krzaczki zamiast nazw. Poza tym w bazie brakuje dzuej ilości punktów nawigacyjnych. Wykonywałem lot na trasie EPGD/EDHL i dla lotniska EDHL brakowało okolo 3/4 punktów nawigacyjnych włącznie z VOR'ami :lol:

W setup'ie jest opcja cool&dark. Niestety polega to na tym, że wyłączone są tylko baterie. Wystarczy na nie kliknąć i już wszystkie systemy są włączone. Nie pomogło nawet ręczne wyłączenie wszystkich systemów i zapsanie tego stanu jako "default".

I na koniec VC kontra 2D. W panelu 2D niektóre przełaczniki maja pozycję 3 stanową,a w VC juz tylko są 2 pozycje. Tak jest np. ze storbami i z landing lights. Doprowadza to do dziwnych sytuacji gdzie np. po kilkukrotnym przełączeniu położenie gałki w VC wskazuje na OFF, a w 2d jest juz ON. Nie mogę też za cholere w VC zanleźć punktu "-" przy gałce od zmiany wysokości. Na całe szczęśćie działa kółko od myszki.

A poza tym:
RzEmYk pisze:Dziwnie się w nim zachowuje system fly-by-wire, z jednej strony nie dopuszcza do przekroczenia kątów, z drugiej autotrymowanie jest co najmniej dziwne i dalej trzeba trzymać joya jak w Benkach.
Fly-by-wire moim zdaniem działa dosyć fajnie, ale koniecznie trzeba skonfigurować dżoja zgodnie z tym co pisze w manualu. Z autotrymowaniem u mnie jest tak, że samolot ciągle ściąga w dół. Nie wiem, ale może tak ma być??? bo jest to dosyć wygodne przy lądowaniu, ale tu proszę o wypowiedź expertów :)

Podsumowując chce jednak napisać, że miło jest polatać tym samolotem. Dobrze wykonuje poszczególne fazy lotu włącznie z autoland'em, ładnie przechwytuje kurs do zadanej radiolatarni, bardzo podobają mi się dźwieki, a szczególnie charakterystyczne "jęki" hydrauliki po uruchomieniu silników i jeszcze troszkę plusów by się znalazło. Dla mniej niecierpliwych polecam jednak poczekać, aż pojawią sie łatki.
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez orek, łącznie zmieniany 3 razy.
Gwidon
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 149
Rejestracja: pn 19 lip, 2004 12:32
Skąd jesteś: Adamów

Post autor: Gwidon »

Absolutna zgoda, ze wszystkim co napisałeś. O irytującym wejściu i zachowaniu w HOLDach pisałem w privie, bodajże do Konrafa. Kwestia "przeskoku" klawiatury jest istotnie dokuczliwa.
Powyższe niedociągnięcie zostaną poprawione, mocno w to wierzę. Nie są to błędy krytyczne. Aktualny AIRAC - to rzecz istotna dla braci VATSIMowej - podejrzewam, że kolejny AIRAC Circle 02/07 z NAVIGRAPH będzie już zawierał bazę dla FT z aktualnymi porcedurami terminalowymi.
A samolot jest faktycznie obiecujący.

Pozdrawiam
Gwidon
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez Gwidon, łącznie zmieniany 1 raz.
"...dobrze ze od 5 lat nie mam telewizora bo bym chyba sie zesral chinskim pudrem z gniewu i rozpaczy..." by Vert
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

Moje uwagi po kilku chwilach spędzonych z tym samolotem:
model zewnetrzny w porządku, panel 2D podoba mi sie chyba bardziej, niz w PSS (choc Wilco dało faktycznie ciała z tym dolnym wyświetlaczem wielofunkcyjnym; widoczny jest w połowie), o panelu VC sie nie wypowiadam, bo nie korzystam, lata to bardzo przyjemnie.

Z małych błędów: coś szaleje czasami MCDU/FMC. Wybrałem sobie A320 z silnikami CFM i było ok ale potem wyłączyłem FS i chciałem obadac A320 z silnikami IAE, to FMC jakby sie nie załączyło. Nie pokazywało na głównej stronie wersji AIRAC. Mam tez problemy ze sterowaniem przepustnicami. W trybie Intermediate ruchy przepustnicy joya powodowały wskakiwanie przepustnic albo na Idle albo na CLB. Zmiana trybu na Expert chyba (jeszcze musze to dokładnie potestowac) to wyeliminowała i przepustnica wyraźnie wklikuje się na odpowiednie zapadki.
W MCDU coś źle chyba podaje ZFW (w Perf Init). Zapisałem sobie na kartce wyliczoną z load managera wartosc i potem chcialem wbic ją w FMC, to nie przyjmowało, za to z automatu (w trybie Expert) zaproponowało zupełnie inną wartość (sprawa wymaga zerkniecia w aircraft.cfg). Jeszcze musze doczytac, co nalezy dokładnie podac, zeby FMC wyliczyło predkosci startu (w trybie Expert), np. w jakim formacie trzeba wpisać klapy.
W manualu pokazują, ze na panelu 2D są ikonki do poszczególnych subpaneli, a u mnie tego nie mam :(
Nie wiem jeszcze jak z bazą SID/STAR. Sam AIRAC 0610 ze strony Wilco działa ok.

Ogólnie musze tym wiecej polatać, zeby wyeliminować sprawy oczywiste, ktore teraz mogę uważać za błędy...ale...za tą cenę produkt powinien być lepiej dopracowany. Niestety, w tym kierunku idzie coraz wiecej dodatków. Wydają jakis produkt i traktują nabywców jako testerów (przoduje w tym Wilco i PSS).
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Gwidon
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 149
Rejestracja: pn 19 lip, 2004 12:32
Skąd jesteś: Adamów

Airbus

Post autor: Gwidon »

Co do ZFW, przekłamanie jest o ok. 600 kg. Ale ...to co pokazuje MCDU pokrywa się z FSowymi danymi a to co pokazuje Load manager jest jakby nieprawdziwe ;-)
Z konfiguratora (w FS9) proponuję w ogóle korzystać wyłącznie w trybie "zagnieżdzonym" w sesji FS a nie stand alone. To drugie powodowało czasami błąd nieładowania samolotu do FS z komunikatem błędu gauga głównego A320feelthere.gau.
Co do subpaneli , są :lol: Lewy dolny róg PFD i jeszcze troszkę powoli przejedż myszą w lewo - powinny się pokazać ;-)))
Polecam lekturę forum FT Airbus - są zgłoszone bugi (w większości zasadne) i jest topic z postępem prac związanych z usunięciem błędów. Troszkę mnie martwi, że jeszcze nikt nie zgłosił błędu przestawiającej się klawiatury (chyba pisał o tym Seweryn), obawiam się, że przyczyną może być polska strona kodowa naszych Wind.

Mam wrażenie, że sprawy idą w dobrym kierunku i każdy kto się wstrzyma jeszcze ze dwa miechy dostanie "gites" (nie mylić z Billem G. ;-)) produkt.

Co do klap, najlepiej w formacie z podaną wartości trymera : np 1/UP1.7 - czyli flapy 1+f i trymer 1,7 jednostki wychylony w górę. Nastawy trymera w zależności od CoG możesz sczytać z pierwszej strony checklist i tablic referencyjncych (oś na samym dole strony).
_________

Howgh
Gwidon
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez Gwidon, łącznie zmieniany 1 raz.
"...dobrze ze od 5 lat nie mam telewizora bo bym chyba sie zesral chinskim pudrem z gniewu i rozpaczy..." by Vert
orek
Cadet
Cadet
Posty: 28
Rejestracja: pn 04 wrz, 2006 11:00
Skąd jesteś: Sosnowiec

Re: Airbus

Post autor: orek »

Gwidon pisze: Troszkę mnie martwi, że jeszcze nikt nie zgłosił błędu przestawiającej się klawiatury (chyba pisał o tym Seweryn), obawiam się, że przyczyną może być polska strona kodowa naszych Wind.
Nie jestem pewien ale chyba znalazłem rozwiązanie. Wystarczy tylko minimalnie przeskalować okienko z MCDU i klawiatura wraca do normy. Moja niepewność jest spowodowana tym, że wypróbowałem ten sposób tylko jeden raz.
Konraf pisze: Mam tez problemy ze sterowaniem przepustnicami. W trybie Intermediate ruchy przepustnicy joya powodowały wskakiwanie przepustnic albo na Idle albo na CLB.
Też miałem ten problem. Rozwiązanie to wykasowanie "martwych stref" przepustnicy w FSUIPC.

Pozdrawiam.
Gwidon
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 149
Rejestracja: pn 19 lip, 2004 12:32
Skąd jesteś: Adamów

Post autor: Gwidon »

Seweryn,
dzięki za hint z okienkiem MCDU. Sprawdzę.

Co do dzwigni ciągu - opisz tak step-by-step jak usuwasz martwe strefy w FSUiPC.
Na stronce FT, scoobie podał ciekawy patent, choć nie mam możliwości go obecnie potestować (cięzko pracuję oj cięzko :lol: ) :
i found that the AXIS_SCALE numbers for the throttle were not at the 'full range or motion’ number (127).
the AXIS_NULL number was also greater than 1.

i decided to change the settings for both my yoke and throttle; and have FSUIPC running without the 'wilco workaround'
for "How can I setup my throttle to work with FSUIPC and A400M" posted by eric m. in the ‘off topic’ and
‘airbus pilot in command’ forums. with this mod, my Abus yoke/joystic throttle control work perfect .

i don't know if this will work for other users, but if you have a challenge give it a shot.

#1 rule: backup you FS9.cfg file before making the changes
#2 rule: use at your own risk. i'm not responsible nor make any claims that this mod will or will not cause any
damage to your FS, computer, car, dog, cat, fish, friends, family, home, street, town, city, county, country,
earth, and plane of existence.

look for FS9.cfg sections that read similar to this: (i have three as i have three controllers; i've shown only one in
this example.)

JOYSTICK_MAIN {7F638270-1BFE-11D7-8001-444553540000} <-- all this surrounded by square brackets
AXIS_EVENT_00=AXIS_AILERONS_SET
AXIS_SCALE_00=127
AXIS_NULL_00=36
AXIS_EVENT_01=AXIS_ELEVATOR_SET
AXIS_SCALE_01=127
AXIS_NULL_01=36
AXIS_EVENT_06=AXIS_THROTTLE_SET
AXIS_SCALE_06=127 <-- change to read like this
AXIS_NULL_06=1 <-- change to read like this

the section(s) with JOYSTICK_SLEW need not be changed (you guessed it, you don't have throttle in slew mode).
Pozdrowiska
Gwidon
"...dobrze ze od 5 lat nie mam telewizora bo bym chyba sie zesral chinskim pudrem z gniewu i rozpaczy..." by Vert
orek
Cadet
Cadet
Posty: 28
Rejestracja: pn 04 wrz, 2006 11:00
Skąd jesteś: Sosnowiec

Post autor: orek »

Gwidon pisze:Co do dzwigni ciągu - opisz tak step-by-step jak usuwasz martwe strefy w FSUiPC.
Na stronce FT, scoobie podał ciekawy patent, choć nie mam możliwości go obecnie potestować (cięzko pracuję oj cięzko :lol: ) :
W porównaniu z tym patentem to mój sposób okzazł sie prymitywny i głupi i wnioskuje z tego,że działać może tylko u mnie.

Otóż pisząc skasować martwe strefy miałem na myśli to, że kiedyś poustawiałem sobie w FSUiPC końcowe zakresy przy których przepustnica w dżoju przestaje reagować bo na 0 lub FULL miałem duże skoki wartości. Teraz gdy w Airbusie miałem problemy ze złym skokiem przepustnicy ( tak jak Konraf ), zresetowałem ( wyłaczyłem ) te martwe zakresy w FSUiPC, wracając do defaultowych (czyli brak jakiejkolwiek ingerencji FSUiPC). I juz ! wszystko działa OK.

Mam nadzieje,że napisałem wystarczająco jasno :)
Gwidon pisze:Seweryn,
dzięki za hint z okienkiem MCDU. Sprawdzę.
Sprawdź, sprawdź i daj znać, bo ja tylko raz tak zrobiłem i mógł to być zbieg okoliczności.

P.S.
Pod adersem http://wilcopub.com/index.cfm?fuseaction=extra_airbus1 są już malowania do samolotów :)

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez orek, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

Sprawdziłem dokładnie tego Load Manager. Liczy tragicznie. Ustawiłem sobie ładunek tak, ze pokazywal ZFW 144 158 lbs. Sprawdziłem potem aircraft.cfg i jak byk było 117 926 lbs i dokładnie tyle pobrał mi FMC. Czyli róźnica jest 26 232 lbs, czyli bardzo duzy byk.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Ostatnio przegapiłem "Checklists.pdf", a jest tam checklista, procedury, tabele, dzięki którym można obliczyć sobie obliczyć prędkości, czy pułap przelotowy. Wyglądają na skany z prawdziwego manuala, więc można ten element uznać za poprawny ;)

Porównałem prędkości z tabeli i prędkości obliczone przez Tomaflex, wyszły zbliżone, różniły się o około 5 węzłów. Tabele podawały większe prędkości, ale to być może dlatego, że jako wzór w Tomaflex służył PSS A320 (dla iFDG 320 prędkości różniły się znacznie).
Czyli można przyjąć obliczoną temperaturę FLEX za poprawną.
Przykładowy raport z Tomaflex:

Kod: Zaznacz cały

A/C&#58; Airbus PSS A320   D/R&#58; 

PAX 61 /150    BAG 1.2 /6.1    CARGO 7.6 /10.4    PYLD 13.9 /19.7
FUEL 14.3 /19.1    ZFW 56.5 /61.0    TOW 70.8 /77.0

Departing from EPWA,  Okecie /110

WX COND   /WINDS 170@1      /OAT 0 C      /BARO 1005

SEL RWY 29  /2800 ----------------------------
Flaps 1+F   /PTOW 73.6  /THR FLX54  /V-SPDS 145_151_152 <- Sel
Flaps  2    /PTOW 76.6  /THR FLX54  /V-SPDS 146_146_150
Flaps  3    /MTOW 77.0  /THR FLX54  /V-SPDS 141_141_145
Co do różnic mas, to w przypadku A320 po ustawieniu w Configuratorze masy 14 079kg w FSie mam 14 736kg, więc różnica 657kg, co stanowi 4,7% masy, to chyba pomijalny błąd.

Płynność jest na poziomie innych samolotów, z VC też nie ma problemów.

Autotrym jednak działa, tylko źle przedtem operwałem joyem.

Dalsze minusy:
a) wszystkie dźwięki silnika są przypisane do modelu A320 CFM, więc jeśli ktoś chce usłyszeć silniki IAE, to musi sobie ściągnąć soundpacka jakiegoś.
     Dobrze, że chociaż to można za darmo na Avsimie znaleźć...
b) jeśli włącze Arbuzka w trybie Expert mam czarne ekrany, dopiero włączenie trybu Cold&Dark ożywia je,
c) brak odwzorowania systemów gaśniczych, zarówno silników, jak i APU,
d) brak radaru pogodowego, mimo, że w PIC 737 taki był dostępny,
e) oprócz niedziałającego pokrętła ciśnienia dodać należy niedziałający przycisk chrono,
f) w nocy w VC g.. mało co widać,
g) brakuje wirtualnego co-pilota, który by mówił prędkości, fakt wciągnięcia podwozia, czy klap,
h) kombinowanie, żeby w panelu 2D oglądać i sterować dolnym panelem ECAM,
i) po LD B767 taki mało "klikalny" VC zostawia niesmak,
j) czasem wywali FSa:

Kod: Zaznacz cały

AppName&#58; fs9.exe	 AppVer&#58; 9.1.0.40901	 ModName&#58; a320cfm_feelthere.gau
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

Krzysiek, no ok ale ja mowie o tym, co podaje Load Manager, a co potem sobie pobiera FMC. W FS w załadunku pokazuje to, co jest w aircraft.cfg i u mnie, jak pisałem wyzej, różnica jest duża.
Co do FLEX to ja podaje tu 50 st (tak tez radzą w manualu do tego Airbusa).
Ad b. u mnie mam tez czarne ekrany ale włączenie baterii je ożywia.

I u mnie nie za bardzo działa Auto Break (praktycznie wogóle nie hamują).
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Gwidon
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 149
Rejestracja: pn 19 lip, 2004 12:32
Skąd jesteś: Adamów

Post autor: Gwidon »

No to się cieszę Krzyśku, że natknąłeś się na tą część manualla ;) Jest pomocna i mam wrażenie, że miarodajna. Przy okazji przypomniałeś mi programik TOMAFLEX, za którego pełną wersję przecież kiedyś zapłaciłem ;)
Jako planera - nie tylko lotu ale również prędkości konfiguracyjnych - używam FSBuilda. Model zrobiony przez E. Alstona, dedykowany pod A320 wylicza wszystkie wartości rewelecyjnie. Ustawienie inicjalne trymu przy t/o biorę właśnie z checklist (pisałem już o tym dwa posty wcześniej do Konarafa).
Owszem samolot ma sporo bugów ale wierzcie bądź nie wg mnie lata bardzo poprawnie i stabilnie. Usunięcie gwałtownie opadającego nosa samolotu (po rozłączeniu AP załączonego do tego momentu w trybie APPR) będzie dla mnie prawie pełnią szcześcią. A pełnia nastąpi po poprawieniu sprzężenia MCDU+FCU przy zarządzaniu pionowym profilem lotu (krótko i na temat : mam zastrzeżenia co do wyliczanych TOC/TOD i później lotu wg nich oraz uwzględniania wszystkich contrains).
Co do VC - tak jak już wiele razy pisałem, latanie z VC jetami jest wg mnie jakimś nieporozumieniem (co innego GA) toteż zawsze czym prędzej go usuwam - najlepszym urządzonkiem do tego typu operacji jest HEX edytor (w pliku *.mdl modyfikujemy drugi w kolejności string - pierwszy znaleziony pozostawiamy nie zmienony !!!! - z 0022003900 na 0022000000). Klatek przybywa jak diabli a uszczerbku na funkcjonalności żadnego - czysty biznes ;)

No to tyle, na razie maszynę odstawiam do hangaru w oczekiwaniu (cierpliwym) na SP1.
Seweryn : z MCDU sprawdziłem - Twoja metoda działa, Z ustawieniem throtlles poradziłem sobie w inny sposób a w jaki to nie powiem bo się wstydzę :oops: :lol:
Podpowiedż - był potrzebny klej i mały kawałeczek plastikowej zapadki :shock: :D

Pozdrówki
Gwidon
"...dobrze ze od 5 lat nie mam telewizora bo bym chyba sie zesral chinskim pudrem z gniewu i rozpaczy..." by Vert
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

Gwidon pisze:mam zastrzeżenia co do wyliczanych TOC/TOD i później lotu wg nich oraz uwzględniania wszystkich contrains).
Czy dotyczy to tez błędu (mojego, badz samolotu), iż nie mozna wpisac nad danym punktem wlasnego pułapu (i predkosci), w składni predkosc/pułap (np. 250/FL120)
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Gwidon
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 149
Rejestracja: pn 19 lip, 2004 12:32
Skąd jesteś: Adamów

Post autor: Gwidon »

Wpisać możesz, tylko procedura jest nieco inna. Klikasz RSK przy punkcie (wchodzisz w zakładkę weryfikacji i dopiero tam podajesz (oddzielnie) speed restriction i altitude restriction. Bezpośrednio na zakładce F-PLAN nie wbijesz w formacie (SPD/ALT) benkowym.

Nie Konrafie, to nie to. Prawidłowo wbite restrykcji (kolor magenta) nie są odpowiednio kalkulowane i cały profil pionowy lotu jest nieprawidłowy.

Pozdrówki
Gwidon
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez Gwidon, łącznie zmieniany 1 raz.
"...dobrze ze od 5 lat nie mam telewizora bo bym chyba sie zesral chinskim pudrem z gniewu i rozpaczy..." by Vert
orek
Cadet
Cadet
Posty: 28
Rejestracja: pn 04 wrz, 2006 11:00
Skąd jesteś: Sosnowiec

Post autor: orek »

konraf pisze:Czy dotyczy to tez błędu (mojego, badz samolotu), iż nie mozna wpisac nad danym punktem wlasnego pułapu (i predkosci), w składni predkosc/pułap (np. 250/FL120)
W ten sposób się nie da. Jedyne rozwiązanie to wpisanie wartości w dodatkowej zakładce po kliknięciu na prawy przycisk MCDU przy danym puncie. I tu odkryłem kolejny bug, bo w obliczniach TOD, wogóle mi nie uwzględnił zadanych ręcznie wartości wysokości i prędkości.

Pozdrawiam

---EDIT--

Widze,że Grzesiek mnie uprzedził, ale jego spostrzeżenia co do problemu z profilem pionowym, są podobnę do moich.
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

[quote="konraf"]Krzysiek, no ok ale ja mowie o tym, co podaje Load Manager, a co potem sobie pobiera FMC. W FS w załadunku pokazuje to, co jest w aircraft.cfg i u mnie, jak pisałem wyzej, różnica jest duża.[/url]
U mnie się zgadza ZFW z Configuratora z Empty weight + Payload w FSie, FMC poprawnie zczytuje GW, więc nie wiem o co Ci chodzi.
Co do FLEX to ja podaje tu 50 st (tak t ... IC_ID=6877
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
orek
Cadet
Cadet
Posty: 28
Rejestracja: pn 04 wrz, 2006 11:00
Skąd jesteś: Sosnowiec

Post autor: orek »

Witam ponownie.

Siedząc w pracy wygrzebałem na avsim'ie taki oto kalkulatorek TO:
http://library.avsim.net/esearch.php?DLID=57158

Jest bardzo prosty w użyciu, możemy wprowadzić wszystkie potrzeba wartości do oblicznia FLEX temp. V1, VR, V2

Mam nadzieję, że bedzie przydatny do latania na poziomie Expert
Niestety nie mam teraz tabel, więc nie mam pojęcie na ile prawidłowo liczy dla Airbusa z Wilco, ale "na oko" wydaje mi się,ze jest ok.

Pozdrawiam.

[Zmieniłem link z bezpośredniego ściągania, na link do strony informacyjnej, czy to tak trudno od razu tak dawać? Dodałem też tagi - Rz]
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez orek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Testowa wersja Tomaflex obsługuje PSS A320 i PMDG B737-600, więc do tego Arbuzka się nada.

EDIT:
Z tego wątku na forum Wilco Airbus wynika, że różnica mas w load configuratorze i FSie wynika z błędu podczas przeliczania między jednostkami (kg <-> lbs).
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
AirMac

Post autor: AirMac »

Witajcie,
To ja, tak z innej beczki odrobinę dziegciu dorzucę. Udało mi się wreszcie ściągnąć pliki ze strony Wilco - po tygodniu o 2 w nocy ale jest! :)
Spokojnie poczekam na SP, bo faktycznie w obecnej wersji trochę jeszcze brakuje do pełni szczęścia i zadowolenia z Airbusa.
Wiem, że być może dal niektórych to mało istotne, ale dla mnie liczy się też model zewnętrzny - wygląd i to co mnie szczególnie razi w tej chwili to wygląd świateł. Moje uwagi odnoszą się przede wszystkim do beacon light, które w moim odczuciu wygląda jak nie przymierzając szklanka z policyjnego radiowozu albo wiadro, oraz do strobe lihgts - zdaje mi się,że w zapowiedziach było powiedziane, że będzie jak w prawdziwym samolocie. Światła błyskowe miały działać jako sekwencja dwóch błysków, zsynchronizowanych na obu skrzydłach a tak nie jest. Chciałem poznać Wasze zdanie bo być może warto to zgłosić jako kolejny bug do kolejnego SP.
Pozdrawiam,
Maciek.
orek
Cadet
Cadet
Posty: 28
Rejestracja: pn 04 wrz, 2006 11:00
Skąd jesteś: Sosnowiec

Post autor: orek »

Witam

Na avsim pojawiły się alternatywne, nocne tekstury VC autorstwa Jure Dolanec'a.

Tutaj jest garść screenów.

Moim skromnym zdaniem VC prezentuje się teraz rewelacyjnie :shock: Szkoda tylko, że textury overhead nie zostały zmienione.

Pozdrawiam obgryzając paznokcie w oczekiwaniu na SP :lol:
lelumpolelum
Cadet
Cadet
Posty: 34
Rejestracja: pn 30 sty, 2006 21:54
Skąd jesteś: EPGL/EPRZ

Post autor: lelumpolelum »

Witam!

Nie wiem, czy to pytanie sie nadaje do tego watku, ale chodzi wlasnie o A320 od Wilco, wiec chyba jednak tu, mianowicie: Jak powinno wygladac rozlozenie cargo w samolocie? Bo latajac ww. A320 samolot osiaga duze katy natarcia podczas lotu i wydaje mi sie, ze jest to spowodowane wlasnie rozlozeniem cargo. Lecac np. lotem poziomym samolot osiaga katy natarcia ~5* (klapy sa dobrane odpowiednio do predkosci samolotu, wiec wina na pewno nie lezy tutaj), dzieje sie tak rowniez na podejsciu, a moze 'arbuzy' maja tendencje do zadzierania nosa? [;

pozdrawiam
Michal
orek
Cadet
Cadet
Posty: 28
Rejestracja: pn 04 wrz, 2006 11:00
Skąd jesteś: Sosnowiec

Post autor: orek »

Witam

Ta sprawa była poruszana na forum feelthere.
Approach angle too high on all models
High approach angle

Wnioski takie,że kąt natarcia powinien wynosić około 3,25 deg, ale przy zmieniającym się wietrze samolot ziwększa kąt przy spadku prędkości. Jest to logiczne ale czy w rzeczywistości tak się dzieje, czy też jest to bug to nie wiem. Szczególnie chodzi mi o opóźnienie z jakim następuje zwiększenie ciągu przy nagłym spadku prędkści (silny wiatr czołowy) podczas podejścia.
lelumpolelum
Cadet
Cadet
Posty: 34
Rejestracja: pn 30 sty, 2006 21:54
Skąd jesteś: EPGL/EPRZ

Post autor: lelumpolelum »

Czesc.

Czytalem te watki i dalej nie rozwialo to moich watpliwosci, bo jesli lece poziomo na FL100 z predkoscia 250 kts, to czy katy natarcia rzedu 5 deg sa normalne ? Przygladajac sie paru filmikom z flightlevel350.com nie zauwazylem tak duzych katow natarcia, jak w FSie ( w tym przypadku mowie o podejsciach do ladowania).

Pozdrawiam

P.S.
Swoja droga dalej interesuje mnie poprawne rozmieszczenie cargo w samolocie [;

edit:
Szczególnie chodzi mi o opóźnienie z jakim następuje zwiększenie ciągu przy nagłym spadku prędkści (silny wiatr czołowy) podczas podejścia.

Sprawdzalem, przy braku jakiegokolwiek wiatru... niestety to nie to.
Gwidon
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 149
Rejestracja: pn 19 lip, 2004 12:32
Skąd jesteś: Adamów

Który

Post autor: Gwidon »

Michale,
powiedz proszę, czy mówimy o :
1) A320 Profesional Wilco , czy też ,
2) Wilco Airbus Serie.

To dwa zupełnie odmienne dodatki. Co by pomóc najpierw ustalmy o czym mówimy ;-)


Pozdrawiam
Gwidon
"...dobrze ze od 5 lat nie mam telewizora bo bym chyba sie zesral chinskim pudrem z gniewu i rozpaczy..." by Vert
lelumpolelum
Cadet
Cadet
Posty: 34
Rejestracja: pn 30 sty, 2006 21:54
Skąd jesteś: EPGL/EPRZ

Post autor: lelumpolelum »

Mowa oczywiscie o Airbus Wilco series jak w temacie [;
orek
Cadet
Cadet
Posty: 28
Rejestracja: pn 04 wrz, 2006 11:00
Skąd jesteś: Sosnowiec

Post autor: orek »

Michale, czy myślisz,że rozmieszczenie cargo ma wpływ na kąt natarcia? Oczywiście pomijam jakieś ekstremalne przypadki. Dla mnie kąt natarcia jest zależny od tego ile potrzeba wytworzyć siły nośnej przy danej prędkości, a cargo wpłynie tylko na odpowiednie autotrymowanie samolotu. Tak więc jeżli kąt jest zbyt duży to pewnie jest to kolejny bug. Tyle tylko,że moje wypociny to rozumowanie na chłopski rozum, bo ekspertem nie jestem, więc proszę o ewentualną weryfikację tego co pisze.

Pozdrawiam
Gwidon
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 149
Rejestracja: pn 19 lip, 2004 12:32
Skąd jesteś: Adamów

Post autor: Gwidon »

A to już trochę dziwne. Akurat z A320 CFM nie ma żadnych problemów z "dziwnymi" AoA. Owszem, 318 i 319 wykazują nieco za duże kąty natarcia (dotyczy wyłącznie fazy podejścia a nie przelotówki) ale 320 jesy nijako wzorcowa.
Rada : nie kombinuj z załadunkiem, zostaw defaulotwy (ZFW chyba około 56 k KG, choć FS payloader pokazuje 57,1 k KG) i potestuj. Klapy wyrzucaj zaraz po spadku wartości V poniżej znaku = na speedtape (maksymalna prędkość dopuszczalna dla danych klap). Powinno być OK.

Może troszkę uchylę tzw. rąbka tajemnicy - testowałem kolejne pre-patcha i dodatek wydaje mi się prawie idealny. Niestety kochani dwie sprawy spędzają lekko błogi spokój :
1) algorytm holdingowy nie zostanie poprawiony (maszyna wykonuje prawidłowo jedynie wejścia direct w holdy, nie radząc sobie kompletnie z parallel i teadrop, no i wykonuje jedynie jedno kółko i automatycznie wychodzi z holda). Problem jest o tyle nie przyjemny, że po jednym kółku i automatycznym wyjściu z holda, kasowana jest jego (holdingu) prezentacja graficzna na ND. O ile hold jest oparty o jakąś navaids nie problem, można dalej kręcić samodzielenie na HDG w oparciu o prezentację na ND wskazań pomocy nawigacyjnej i zegareczek, natomiast w przypadku kiedy hold oparty jest o FIXa wtedy....no jest problem ,
2) algorytm pionowego profilu lotu w fazie descend nadal pozostawia sporo do życzenia, a zwłaszcza nieco tajemnicze i dziwne zarazem wyliczenia pseudo-waypointa LIM.

Miejmy nadzieję, że drugi problem w finalnym patchu zostanie usunięty. Jeżeli tak, samolot jest naprawdę rewelacyjny i pełen smaku ;-)

Pozdrawiam
Gwidon
"...dobrze ze od 5 lat nie mam telewizora bo bym chyba sie zesral chinskim pudrem z gniewu i rozpaczy..." by Vert
orek
Cadet
Cadet
Posty: 28
Rejestracja: pn 04 wrz, 2006 11:00
Skąd jesteś: Sosnowiec

Post autor: orek »

Grzesiu a czy masz już jakieś informacje kiedy patch będzie dostępny?
Gwidon pisze:Akurat z A320 CFM nie ma żadnych problemów z "dziwnymi" AoA. Owszem, 318 i 319 wykazują nieco za duże kąty natarcia (dotyczy wyłącznie fazy podejścia a nie przelotówki) ale 320 jesy nijako wzorcowa.
Ja korzystam z FSPassangers i przy A320 problemów z kątem natarcia na przelotowej też nie zauważyłem. Natomiast problem mam z A318 przy podejsciu, bo po odłączniu autopilota samolot zaczyna nurkować. Problem znany i dogłębnie analizowany na forum feelthere choć nie został uznany jako bug. Nawet gdy odczekam 2 sekundy i samolot znów stabilizuje lot to jestem już mocno pod GS.
Gwidon pisze:algorytm holdingowy nie zostanie poprawiony (maszyna wykonuje prawidłowo jedynie wejścia direct w holdy, nie radząc sobie kompletnie z parallel i teadrop, no i wykonuje jedynie jedno kółko i automatycznie wychodzi z holda). Problem jest o tyle nie przyjemny, że po jednym kółku i automatycznym wyjściu z holda, kasowana jest jego (holdingu) prezentacja graficzna na ND. O ile hold jest oparty o jakąś navaids nie problem, można dalej kręcić samodzielenie na HDG w oparciu o prezentację na ND wskazań pomocy nawigacyjnej i zegareczek, natomiast w przypadku kiedy hold oparty jest o FIXa wtedy....no jest problem ,
Zwłszcza tutaj liczyłem na poprawę bo kręcenie ręczne holdingu i do tego komunkacja txt online potrafi sprawić wiele problemów :cry:
lelumpolelum
Cadet
Cadet
Posty: 34
Rejestracja: pn 30 sty, 2006 21:54
Skąd jesteś: EPGL/EPRZ

Post autor: lelumpolelum »

Witam

Przetestowalem wszystkie modele i raczej wszedzie wyglada, ze dzieje sie to samo, wiec mysle, ze to chyba jakis bug, chociaz z A320 z silnikami CFM jest minimalnie lepiej. Pozostaje tylko czekac na patcha i zobaczyc co przyniesie.

Pozdrawiam
Michal
ODPOWIEDZ