MD-82 Maddog 2006/2008
Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk
MD-82 Maddog 2006/2008
Ukazała się nowa wersja znanego samolotu MD-82 Maddog 2006:
http://www.flythemaddog.com/features.php
I tu pytanie do posiadaczy wersji 2004. Czy ten samolot posiada w pełni działające FMC? Na ww. stronie piszą, ze FMC jest i że korzysta z bazy AIRAC do PMDG ale na ile funkcjonalne jest to FMC? Produkt tani nie jest, a kusi.
Update: już pytanie w zasadzie nieaktualne. Sciagnałem sobie bowiem darmowy manual i widać, ze FMC jest chyba w pełni funkcjonalne.
http://www.flythemaddog.com/features.php
I tu pytanie do posiadaczy wersji 2004. Czy ten samolot posiada w pełni działające FMC? Na ww. stronie piszą, ze FMC jest i że korzysta z bazy AIRAC do PMDG ale na ile funkcjonalne jest to FMC? Produkt tani nie jest, a kusi.
Update: już pytanie w zasadzie nieaktualne. Sciagnałem sobie bowiem darmowy manual i widać, ze FMC jest chyba w pełni funkcjonalne.
Ostatnio zmieniony ndz 25 sty, 2009 15:59 przez konraf, łącznie zmieniany 2 razy.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Brać i się nie zastanawiać nawet
Bartek, kupuj. To add-on na poziomie LDS i PMDG razem wziętych. FMC jest w pełni funkcjonalne.
Posiadam, na moment pisania powyższego, wersję MADDOG2004 i jest rewelacyjna. Wersja 2006 to bardzo bogata modyfikacja poprzedniczki.
Kupuję w piątek.
Jak Ci się nie będzie podobać to wynagrodzę. Nie bój żaby i kupuj .
Pozdrawiam
Gwidon
Posiadam, na moment pisania powyższego, wersję MADDOG2004 i jest rewelacyjna. Wersja 2006 to bardzo bogata modyfikacja poprzedniczki.
Kupuję w piątek.
Jak Ci się nie będzie podobać to wynagrodzę. Nie bój żaby i kupuj .
Pozdrawiam
Gwidon
"...dobrze ze od 5 lat nie mam telewizora bo bym chyba sie zesral chinskim pudrem z gniewu i rozpaczy..." by Vert
Beauty
Rafał napisał :
Wreszcie i nareszcie LDS doczekał się konkurenta pełną gębą. Jeszcze raz - kapelusze z głowy.
Pozdrawiam
Gwidon
PS. Samolot absolutnie (!!!) nie polecany dla zaczynających swą przygodę z FSem. Nie kupujcie !
Po pierwszym locie i tak, jak napisałem Sewerynowi via priv : nie jestem zaskoczony - NUDNY W SWEJ GENIEALNOŚCI SAMOLOT. Rewelacja .Wczoraj kupilem, dzis moge powiedziec, że maddog 2006 to najlepszy add-on do fs. Polecam wszystkim.
Wreszcie i nareszcie LDS doczekał się konkurenta pełną gębą. Jeszcze raz - kapelusze z głowy.
Pozdrawiam
Gwidon
PS. Samolot absolutnie (!!!) nie polecany dla zaczynających swą przygodę z FSem. Nie kupujcie !
"...dobrze ze od 5 lat nie mam telewizora bo bym chyba sie zesral chinskim pudrem z gniewu i rozpaczy..." by Vert
Ciężko znaleść w kokpicie przycisk który nie działa... Oczywiście zacząłen NIEprofesjonalnie od tutoriala zamiast czytać manuala,ale i na to przyjdzie czas. Całe popołudnie spędziłem jedynie na wykonaniu "cockpit preparation" i nawet nie dobrnąłęm do 3/4 Samo przygotwanie samolotu to prawdziwa frajda i mam nadzieję,że w locie spisuje sie równie dobrze.
Samolot nie posiada VC i już wiem dlaczego. Po prostu obsłużenie wszystkich włączników i przełaczników w VC byłoby absolutnie niemożliwe.
Pozdrawiam
Samolot nie posiada VC i już wiem dlaczego. Po prostu obsłużenie wszystkich włączników i przełaczników w VC byłoby absolutnie niemożliwe.
Pozdrawiam
To ja żeby ostudzić dyskusję sypnę linkiem do rozwiązania prblemów użytkowników CHTQ z A/T w tej cudowniej maszynie: http://www.flythemaddog.com/forum/index ... topic=2584
I pytanie dotyczące ręcznego wklepywania punktów nawigacyjnych (FMC ma bardzo ubogą bazę SID / STAR). Będę się posługiwał przykładem - może ktoś przetestuje.
Odlatując z LOWW pas 34 mam do wykonania procedurkę ABLOM 2D. Po zaprogramowaniu FMC ręcznie dodaję punkty WW304 i WW278 w zakładce LEGS - i wszystko gra.
Dolatując do LOWW na 34 TRANSITION MABOD chcę wkepać ręcznie do LEGS punkty: WW434, WW433, WW431 i WW022 - i już nie daję rady. FMC proponuje mi inne punkty o nazwie WW (zazwyczaj oddalone o tysiące mil). Mam najnowszy AIRAC z Navigraph, więc to chyba nie jest problem bazy danych (a może jest).
Panowie, Gwidon w szczególności , czy macie jakieś pomysły?
Pzdr
Mikołaj
I pytanie dotyczące ręcznego wklepywania punktów nawigacyjnych (FMC ma bardzo ubogą bazę SID / STAR). Będę się posługiwał przykładem - może ktoś przetestuje.
Odlatując z LOWW pas 34 mam do wykonania procedurkę ABLOM 2D. Po zaprogramowaniu FMC ręcznie dodaję punkty WW304 i WW278 w zakładce LEGS - i wszystko gra.
Dolatując do LOWW na 34 TRANSITION MABOD chcę wkepać ręcznie do LEGS punkty: WW434, WW433, WW431 i WW022 - i już nie daję rady. FMC proponuje mi inne punkty o nazwie WW (zazwyczaj oddalone o tysiące mil). Mam najnowszy AIRAC z Navigraph, więc to chyba nie jest problem bazy danych (a może jest).
Panowie, Gwidon w szczególności , czy macie jakieś pomysły?
Pzdr
Mikołaj
Baze możesz bardzo łatwo rozszerzyć. Wystarczy z navdata.at zgrać procedury dla PMDG i wgrać do katalogu \MADDOG2006\ROUTES. Trzeba tylko dokładnie wszystko sprawdzić bo bazy nie są w 100% kompatybilne i mogą być drobne błędy w procedurach.MikkiMix pisze:FMC ma bardzo ubogą bazę SID / STAR
Pozdrawiam
Powinno być OK
Mikołaj napisał :
Sprawdzając przed chwilką ProMakerem w zakładce Procedures dla Approaches znalazłem prawidłowo (zgodnie z tym co napisałeś wyżej) zdefiniowaną całą procedurę.
Pytanie przekopiowałeś z podkatalogu PMDG SIDSTARS wszystkie pliczki tekstowe do podkatalogu MADDOG2005\Routes ? Jeżeli nie, zrób to (jak radzi Orek) - powinno być dobrze. Jeżeli nie będzie użyj Promaker a potem Clearup.
Odnośnie propozycji FMC by MADDOG - wybacz ale nie wiem jaki algorytm podpowiedzi punktów, w przypadku nie znalezienia "wbitego" przez użytkownika, zastosowali panowie z LS. ;-)))
Pozdrawiam
Gwidon
Dolatując do LOWW na 34 TRANSITION MABOD chcę wkepać ręcznie do LEGS punkty: WW434, WW433, WW431 i WW022 - i już nie daję rady. FMC proponuje mi inne punkty o nazwie WW (zazwyczaj oddalone o tysiące mil). Mam najnowszy AIRAC z Navigraph, więc to chyba nie jest problem bazy danych (a może jest).
Sprawdzając przed chwilką ProMakerem w zakładce Procedures dla Approaches znalazłem prawidłowo (zgodnie z tym co napisałeś wyżej) zdefiniowaną całą procedurę.
Pytanie przekopiowałeś z podkatalogu PMDG SIDSTARS wszystkie pliczki tekstowe do podkatalogu MADDOG2005\Routes ? Jeżeli nie, zrób to (jak radzi Orek) - powinno być dobrze. Jeżeli nie będzie użyj Promaker a potem Clearup.
Odnośnie propozycji FMC by MADDOG - wybacz ale nie wiem jaki algorytm podpowiedzi punktów, w przypadku nie znalezienia "wbitego" przez użytkownika, zastosowali panowie z LS. ;-)))
Pozdrawiam
Gwidon
"...dobrze ze od 5 lat nie mam telewizora bo bym chyba sie zesral chinskim pudrem z gniewu i rozpaczy..." by Vert
WW8xxxx
Witam ,
sprawdziłem ostatnie mapy z NAVIGRAPH dla LOWW Transiton to final approach rwy34 (GPS/FMS Overlay) i proszę bardzo :
- zmiana punktów z 4xx na 8xx (obecnie od MABOD na rwy 34 latamy : WW881, WW883, WW884 ,WW885, WW886, WW887, WW888, WW836, WW835, WW834).
Spróbuj wbić powyższe punkty w FMC i zamelduj, jak się FMC zachowuje ;-)))
Acha dla procedurki opisanej powyżej podałem tylko transition bez profile. Ważne jest abyś nad WW834 był na wysokości 3000ft.
Pozdrawiam
Gwidon
sprawdziłem ostatnie mapy z NAVIGRAPH dla LOWW Transiton to final approach rwy34 (GPS/FMS Overlay) i proszę bardzo :
- zmiana punktów z 4xx na 8xx (obecnie od MABOD na rwy 34 latamy : WW881, WW883, WW884 ,WW885, WW886, WW887, WW888, WW836, WW835, WW834).
Spróbuj wbić powyższe punkty w FMC i zamelduj, jak się FMC zachowuje ;-)))
Acha dla procedurki opisanej powyżej podałem tylko transition bez profile. Ważne jest abyś nad WW834 był na wysokości 3000ft.
Pozdrawiam
Gwidon
"...dobrze ze od 5 lat nie mam telewizora bo bym chyba sie zesral chinskim pudrem z gniewu i rozpaczy..." by Vert
No, w koncu udało mi sie znalezc chwilę (3 h) na obadanie samolotu. Odpaliłem według tutoriala...ba, nawet udało mi sie z powodzeniem ukończyć locik EPPO-EPWA (offline).
Podczas lotu bawiłem sie tym i owym. Jeszcze musze dokładnie dojść, jak działa AP (np. na razie nie wiem, co jest odpowiednikiem LVL CHG).
Z tymi schodami z tyłu też mam problem. Juz jutro obadam czy Ctrl+F6 je wciąga (ponoć - według manuala - tak).
Podczas lotu co jakiś czas odzywała się "stewka" i cos tam mamrotała...ale za cholerkę nie wiem co (prawdopodobnie cos o klimatyzacji...nie wiem).
Problem, a w zasadzie pytanie, mam o FMC i PERF INIT i ilość paliwa. Trzeba to wpisac:
NOTE: The fuel quantity must be inserted specifying the schedule, /A or /N.
Co znaczą te /A i /N ?
Przy okazji paliwa, to czy load editor, po obliczeniu paliwa, aplikuje te wartości do FS'a? Wydaje mi się, ze nie...a problem (pewien) jest, bo w FS pewnie większość z nas uzywa lbs zamiast kg (przynajmniej ja tak mam od zawsze), a w Maddog paliwo jest w kg.
To tak po kilku godzinach testów/nauki. Na EPWA, tuż po stabilizacji odłączyłem AP i lecialem z ręki. Samolocik lata świetnie. Jedyne co, to coś nie teges chyba pokazywało mi G/S na PFD. Pokazywało np. ze lece idealnie po G/S, a na pasie (33) widziałem światła cztery białe (czyli nie idealnie).
Ogólnie, sporo frajdy. Na pewno nie jest to samolot dla kogoś, kto chce szybko wzbić się w powietrze. Powiem, ze z tutorialem w łapce odpalałem (od C/D do kołowania) samolot chyba ze 50 minut. Fakt, ze masa tam testów, ktore niby mozna pominąc...ale
Podczas lotu bawiłem sie tym i owym. Jeszcze musze dokładnie dojść, jak działa AP (np. na razie nie wiem, co jest odpowiednikiem LVL CHG).
Z tymi schodami z tyłu też mam problem. Juz jutro obadam czy Ctrl+F6 je wciąga (ponoć - według manuala - tak).
Podczas lotu co jakiś czas odzywała się "stewka" i cos tam mamrotała...ale za cholerkę nie wiem co (prawdopodobnie cos o klimatyzacji...nie wiem).
Problem, a w zasadzie pytanie, mam o FMC i PERF INIT i ilość paliwa. Trzeba to wpisac:
NOTE: The fuel quantity must be inserted specifying the schedule, /A or /N.
Co znaczą te /A i /N ?
Przy okazji paliwa, to czy load editor, po obliczeniu paliwa, aplikuje te wartości do FS'a? Wydaje mi się, ze nie...a problem (pewien) jest, bo w FS pewnie większość z nas uzywa lbs zamiast kg (przynajmniej ja tak mam od zawsze), a w Maddog paliwo jest w kg.
To tak po kilku godzinach testów/nauki. Na EPWA, tuż po stabilizacji odłączyłem AP i lecialem z ręki. Samolocik lata świetnie. Jedyne co, to coś nie teges chyba pokazywało mi G/S na PFD. Pokazywało np. ze lece idealnie po G/S, a na pasie (33) widziałem światła cztery białe (czyli nie idealnie).
Ogólnie, sporo frajdy. Na pewno nie jest to samolot dla kogoś, kto chce szybko wzbić się w powietrze. Powiem, ze z tutorialem w łapce odpalałem (od C/D do kołowania) samolot chyba ze 50 minut. Fakt, ze masa tam testów, ktore niby mozna pominąc...ale
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Nie zawsze to wystarczy. Jeśli cały czas nie działa, to trzeba zremapować klawisze odpowiedzialne za drzwi i schodki (u mnie odpowiednia Shift_R i Ctrl_R i wszystko działa).w. pisze:jeżeli chodzi o AFT stairs to musisz włączyć Transfer i i Aux pumps no i oczywiście wcisnąć shift+f6
Za LVL CHG teoretycznie ma odpowiadać IAS/MACH (w sekcji nawigacji wertykalnej FGCP) - niestety u mnie na razie to nie działa. Po wybraniu tej opcji lewy silnik zmniejsza moc, a prawy zostaje tam, gdzie był. To chyba nie o to chodzi.... Jakieś sugestie?
Pzdr
Mikołaj
Kwestię schodków załatwiłem: po prostu nie korzystam z systemu Boarding.
Co do LVL CHG...no u mnie to tez nie do końca działa ale chyba musimy sie wczytać w manual, bo jesli sie nie mylę, ten tryb działa inaczej w zależności od pułapu. Coś mi sie o oczy obiło, że chyba (powtarzam: chyba) granicą jest FL270.
Inna sprawa: czy na wyświetlaczu nawigacyjnym (np. w trybie mapy) mozna nanieść wskazania VOR? Jakoś nie mogłem tego w manualu znaleźć.
Co do LVL CHG...no u mnie to tez nie do końca działa ale chyba musimy sie wczytać w manual, bo jesli sie nie mylę, ten tryb działa inaczej w zależności od pułapu. Coś mi sie o oczy obiło, że chyba (powtarzam: chyba) granicą jest FL270.
Inna sprawa: czy na wyświetlaczu nawigacyjnym (np. w trybie mapy) mozna nanieść wskazania VOR? Jakoś nie mogłem tego w manualu znaleźć.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Dzisiaj po raz pierwszy wybrałem sie Maddog 2006 na lot na VATSIM.
Powiem, ze ciezko było, bo:
1. przy uruchamianiu silników, ni z gruszki, ni z pietruszki miałem Right Engine Fire. Nie wiem co sie stało. Robiłem wszystko według tutoriala, poza jednym: włączyłem pitot heater przed włączeniem silników. Nie wiem, czy to przez to miałem fire
2. po wylądowaniu cały czas mi baba z autopilota nawijała "altitude", nawet podczas kołowania.
Tu nie mam pojecie o co chodzi. Klapy byly wciągniete, AP, FD, A/T wyłączone.
Powiem, ze ciezko było, bo:
1. przy uruchamianiu silników, ni z gruszki, ni z pietruszki miałem Right Engine Fire. Nie wiem co sie stało. Robiłem wszystko według tutoriala, poza jednym: włączyłem pitot heater przed włączeniem silników. Nie wiem, czy to przez to miałem fire
2. po wylądowaniu cały czas mi baba z autopilota nawijała "altitude", nawet podczas kołowania.
Tu nie mam pojecie o co chodzi. Klapy byly wciągniete, AP, FD, A/T wyłączone.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Dzieki. Sprawdzę to przy kolejnym locie.
Jeszcze jedno pytanko. Podczas lotu pojawił mi sie na wyswietlaczu na overhead taki monit:
R Ice Prot Temp Low.
Manual mowi:
Jeszcze jedno pytanko. Podczas lotu pojawił mi sie na wyswietlaczu na overhead taki monit:
R Ice Prot Temp Low.
Manual mowi:
No ok ale czy można coś z tym zrobic?L/R ICE PROT TEMP LOW Light:
Indicates that the temperature in the cross feed ducting is too low for satisfactory ice protection.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Konraf, też często otrzymuję ten komunikat na EOAP. Czasami zdarza się to na ziemi podczas przygotowywania samolotu do starto. Do tego dochodzi widoczne oblodzenie / ośnieżenie na szybie. Nie wiem, co to jest.
Wiem natomiast, że ten komunikat podczas lotu (przynajmniej u mnie) pojawia się, gdy silniki pracują na niskich wartościach (np. descent), blisko idle albo na idle. Jak zwiększa się moc, to komunikat, o którym piszesz, znika z EOAP.
Jeśli chodzi o pożar silnika, to akurat pitot heater chyba niue ma tu akurat na tę sytuację wpływu. Zgodnie z tutorialem Cpt Pitot Heater jest włączany przed start-up.
Ja z kolei chciałem poruszyć kwestię Maddoga i FSpax.
Pytanie brzmi tak: czy na wyważenie samolotu (waga, T.O.C.G.) wpływa w 100% Load Editor samolotu, czy też potem już w FS-sie zmienia to wszystko FSPax. Mam po prostu wrażenie, że nie wszystko jest w porządku z samolotem, od kiedy zacząłem nim latać z wykorzystaniem FSPax.
I druga sprawa: czy ktoś ma sensowny Payload Model do Maddoga? Na stronie FSPax nic niesteyt nie znalazłem.
Pzdr
Mikołaj
Wiem natomiast, że ten komunikat podczas lotu (przynajmniej u mnie) pojawia się, gdy silniki pracują na niskich wartościach (np. descent), blisko idle albo na idle. Jak zwiększa się moc, to komunikat, o którym piszesz, znika z EOAP.
Jeśli chodzi o pożar silnika, to akurat pitot heater chyba niue ma tu akurat na tę sytuację wpływu. Zgodnie z tutorialem Cpt Pitot Heater jest włączany przed start-up.
Ja z kolei chciałem poruszyć kwestię Maddoga i FSpax.
Pytanie brzmi tak: czy na wyważenie samolotu (waga, T.O.C.G.) wpływa w 100% Load Editor samolotu, czy też potem już w FS-sie zmienia to wszystko FSPax. Mam po prostu wrażenie, że nie wszystko jest w porządku z samolotem, od kiedy zacząłem nim latać z wykorzystaniem FSPax.
I druga sprawa: czy ktoś ma sensowny Payload Model do Maddoga? Na stronie FSPax nic niesteyt nie znalazłem.
Pzdr
Mikołaj
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez MikkiMix, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie używam FSPax ale tez nie wiem, jak Load Editor współgra z FS. Znaczy czy on przerzuca dane do FS? Jesli tak, to kiedy? Chyba tylko wtedy, gdy sie wszystko w nim poustawia, a potem wybierze opcje (ptaszka) przy Start FS.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Yeap
Hejka,
sporo zaległości się nazbierała a ja jestem właśnie "urlopowany" :
1. komunikat pojawia się zawsze wtedy, kiedy brakuje ciśnienia do normalnej pracy systemów odlodzeniowych , a brakuje zawsze jak EPR zjedzie poniżej 1.12. Rada : albo zaczynamy schodzić przed ToD (wypłaszczając profil zejścia i operując ciągiem powyżej 1.12 plus ewentualnie delikatny spoiler, jak za mocno nas rozpędza), albo schodzimy w IAS mode z wyłączonym A/T z zablokowanym ciągiem w okolicach 1.12 i z wywalonymi spoilerami.
2. co do wznoszenia ze stała prędkością IAS/MACH (czyli odpowiednik LVL) to podczas wznoszenia :
a) nastawy ALT na FMGC powyżej aktualnej wysokości ,
b) aktywowany EPR CL
c) aktywowane IAS/MACH
Jedna uwaga : jak chcemy się wznosić przykładowo z 280KIAS to nie aktywujmy powżyszej procedury jak mamy akurat 240 KIAS. Należy albo w rękach albo w modach VS/SPEED zbliżyć się delikatnie do oczekiwanej IAS i wtedy dopiero aktywować procedurę. Będzie i elegancko i łagodnie ;-)))
Co do palących się silników - nie mam zielonego pojęcia ;-)))
Pozdrawiam
Gwidon
sporo zaległości się nazbierała a ja jestem właśnie "urlopowany" :
1. komunikat pojawia się zawsze wtedy, kiedy brakuje ciśnienia do normalnej pracy systemów odlodzeniowych , a brakuje zawsze jak EPR zjedzie poniżej 1.12. Rada : albo zaczynamy schodzić przed ToD (wypłaszczając profil zejścia i operując ciągiem powyżej 1.12 plus ewentualnie delikatny spoiler, jak za mocno nas rozpędza), albo schodzimy w IAS mode z wyłączonym A/T z zablokowanym ciągiem w okolicach 1.12 i z wywalonymi spoilerami.
2. co do wznoszenia ze stała prędkością IAS/MACH (czyli odpowiednik LVL) to podczas wznoszenia :
a) nastawy ALT na FMGC powyżej aktualnej wysokości ,
b) aktywowany EPR CL
c) aktywowane IAS/MACH
Jedna uwaga : jak chcemy się wznosić przykładowo z 280KIAS to nie aktywujmy powżyszej procedury jak mamy akurat 240 KIAS. Należy albo w rękach albo w modach VS/SPEED zbliżyć się delikatnie do oczekiwanej IAS i wtedy dopiero aktywować procedurę. Będzie i elegancko i łagodnie ;-)))
Co do palących się silników - nie mam zielonego pojęcia ;-)))
Pozdrawiam
Gwidon
"...dobrze ze od 5 lat nie mam telewizora bo bym chyba sie zesral chinskim pudrem z gniewu i rozpaczy..." by Vert
To jest warte
Poszperałem, poszperałem i odnalazłem ciekawy wykład Stellana (najprawdziwszy z prawdziwych pilotów "ujeżdzaczy" MDków z SASu) :
http://www.hilmerby.com/forumet/topic.asp?TOPIC_ID=522&SearchTerms=,desc
Praktycznie odpowiedż na wszelkie pytania związane z naszym tematem rozmowy.
Pozdrawiam
Gwidon
---------------------------------------------------------------
Dodano by konraf:
Pozwoliłem sobie edytować i wkleic cytat:
http://www.hilmerby.com/forumet/topic.asp?TOPIC_ID=522&SearchTerms=,desc
Praktycznie odpowiedż na wszelkie pytania związane z naszym tematem rozmowy.
Pozdrawiam
Gwidon
---------------------------------------------------------------
Dodano by konraf:
Pozwoliłem sobie edytować i wkleic cytat:
The critical phase: You fly with VERT SPEED during descend and with the throttles not in idle. If you switch to IAS mode, be very careful when you retard the throttles to idle. Normally we increase the vert speed first in order to get the throttles into idle or close to, before switching to IAS.
If you want a descend, first select VERT SPEED/SPEED SELECT as I described in my other answer, then selsct IAS and retard the throttles. If you want to climb - first VERT SPEED/SPEED SELECT then, in stabilized climb, switch to IAS/EPR LIM.
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez Gwidon, łącznie zmieniany 1 raz.
"...dobrze ze od 5 lat nie mam telewizora bo bym chyba sie zesral chinskim pudrem z gniewu i rozpaczy..." by Vert
Jesli kogos interesuje, to Engine Fire pojawić się może, jesli np. zaczynamy uruchamiać silniki, procedurę przerwiemy i za chwilkę próbujemy ponownie. Wtedy EGT szybko przekracza 100 stopni, otwieramy dopływ paliwa i mamy fire.
Jesli wiec procedurę uruchamiania z jakiegoś powodu przerywamy, to nalezy odczekać, aż silniki się ochłodzą (EGT powinno być poniżej 90 stopni).
Można silniki schłodzić szybciej:
Jesli wiec procedurę uruchamiania z jakiegoś powodu przerywamy, to nalezy odczekać, aż silniki się ochłodzą (EGT powinno być poniżej 90 stopni).
Można silniki schłodzić szybciej:
You can cool faster the engines leaving the start valve open so the fresh air passes throught the engines and the temperature goes down faster.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Widzę, że na głównej stronie już jest, ale na wszelki wypadek wrzucam: http://www.avsim.com/pages/0407/Maddog/Maddog.htm z Avsim.
Pzdr
Mikołaj
Pzdr
Mikołaj
Jest patch 2.1 do Maddog 2006:
http://www.flythemaddog.com/forum/index ... topic=3406
Dodaje m.in. kompatybilność z FSX.
Uwaga, jesli ktoś ma wrzuconego FS2004 oraz FSX i chce zainstalować Madddoga pod FSX (mając juz zainstalowanego pod FS2004), to mogą być jaja. Po instalce na FSX, nie działa mi Manager & Setup w FS2004. Zgubił ścieżkę do FS2004. Za kazdym włączeniem pyta o podanie ściezki.
Pod FSX Maddog'a 2006 chwile potestowałem i działa tak samo - jak nie płynniej - niż w FS2004, wiec jest ogolnie nadzieja, że płatne samoloty - dobrze zrobione - do FSX nie będą dawały po klatkach.
http://www.flythemaddog.com/forum/index ... topic=3406
Dodaje m.in. kompatybilność z FSX.
Uwaga, jesli ktoś ma wrzuconego FS2004 oraz FSX i chce zainstalować Madddoga pod FSX (mając juz zainstalowanego pod FS2004), to mogą być jaja. Po instalce na FSX, nie działa mi Manager & Setup w FS2004. Zgubił ścieżkę do FS2004. Za kazdym włączeniem pyta o podanie ściezki.
Pod FSX Maddog'a 2006 chwile potestowałem i działa tak samo - jak nie płynniej - niż w FS2004, wiec jest ogolnie nadzieja, że płatne samoloty - dobrze zrobione - do FSX nie będą dawały po klatkach.
Ostatnio zmieniony pn 04 cze, 2007 12:18 przez konraf, łącznie zmieniany 1 raz.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Panowie, czy po instalacji 2.1 nie macie problemów z Maddogiem?
U mnie wczoraj podczas lotu wyszły dwie kwestie:
1. TCAS raz działa, raz nie działa. Na panelu radia oczywiscie TCAS załączony, a na glownym panelu pali się na żółto słowo TCAS ale TCAS nie działa. Tak główkuje, czy czasami ten "zegarek" od TCAS pełni podwójną rolę i nie da sie tych ról załączyć jednocześnie. Bo teraz kojarzę, że chyba przy climb i descent zegarek pokazywał VS, a przy locie w poziomie załączył się TCAS.
2. coś nie za bardzo mi na wersji 2.1 działa tryb LNAV. Jesli mam pkt. A i punkt B, leżący np. na odmiennym kursie, niż obecny, to gdy wybiorę w FMC Direct punkt B, to samolot mi na ten B nie zakręca. Stało mi się tak wczoraj przy locie do EYVI, na końcówce, gdzie sporo było roboty wiec nie miałem czasu się wgłębić, co się stało ale musiałem ratować sie HDG SEL, bo LNAV jakies cuda wyczyniał.
U mnie wczoraj podczas lotu wyszły dwie kwestie:
1. TCAS raz działa, raz nie działa. Na panelu radia oczywiscie TCAS załączony, a na glownym panelu pali się na żółto słowo TCAS ale TCAS nie działa. Tak główkuje, czy czasami ten "zegarek" od TCAS pełni podwójną rolę i nie da sie tych ról załączyć jednocześnie. Bo teraz kojarzę, że chyba przy climb i descent zegarek pokazywał VS, a przy locie w poziomie załączył się TCAS.
2. coś nie za bardzo mi na wersji 2.1 działa tryb LNAV. Jesli mam pkt. A i punkt B, leżący np. na odmiennym kursie, niż obecny, to gdy wybiorę w FMC Direct punkt B, to samolot mi na ten B nie zakręca. Stało mi się tak wczoraj przy locie do EYVI, na końcówce, gdzie sporo było roboty wiec nie miałem czasu się wgłębić, co się stało ale musiałem ratować sie HDG SEL, bo LNAV jakies cuda wyczyniał.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Witam.
Ja po zainstalowaniu wersji 2.1 takich problemow z funkcją DIRECT nie mam. Co do TCAS to na forum maddoga pisze, że patch już w drodze. Ja natomiast mam problem z HOLD'em. Dopóki wszystkie dane odnośnie trasy (włącznie z wyborem RWY DEP/APP, SID i STAR) nie są wklepane w FMC, próba wstawienia holdingu kończy się CTD.
Ja po zainstalowaniu wersji 2.1 takich problemow z funkcją DIRECT nie mam. Co do TCAS to na forum maddoga pisze, że patch już w drodze. Ja natomiast mam problem z HOLD'em. Dopóki wszystkie dane odnośnie trasy (włącznie z wyborem RWY DEP/APP, SID i STAR) nie są wklepane w FMC, próba wstawienia holdingu kończy się CTD.
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez orek, łącznie zmieniany 1 raz.
Polecam stronę http://www.md88online.com. Jest tam kilka dodatkwych malowań i wciąż pojawiaja się nowe.
Pzdr
Seweryn
Pzdr
Seweryn
Kolejna recenzja Maddoga:
http://www.screenshotartist.co.uk/Leona ... review.htm
http://www.screenshotartist.co.uk/Leona ... review.htm
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Z tego co wiem, to w żadnym samolocie taki save nie zadziała poprawnie (bo albo FMC zgubi dane, albo panel się nie "odpali" poprawnie).
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
W menu jest ocja zapisu aktualnego stanu kokpitu i danych w FMC. Myśle, że działa to porawnie ale ja tego nigdy jeszcze nie testowalem.pawel-d pisze:Takie pytanko do posiadaczy: czy da się 'zasejwować' maszynę, np. w trakcie lotu, aby zachowaney został pełen stan kokpitu i dane w FMC ? Chciałoby się mieć możliwość trenowania podejść itp.
Pozdrawiam
Latam czasem DF 727 i save-y robię z poziomu RadarContact 4. Lot również wgrywam z RC4. Nie ma z tym problemów.
Tak naprawdę zastanawiam się nad dobrym, wyposażonym RNAV, airlinerze, do latania na VATSIM niezbyt długich tras europejskich i krajowych. Chciałbym mieć możliwość łatwiejszego treningu poszczególnych faz lotu - np. wgrywania w momencie dolotu do TMA i próbowania różnych podejść i technik pilotażu. Przed lotami on-line chciałbym mieć maszynę dobrze opanowaną. Mam PMDG 737NG i tutaj sejwowanie praktycznie jest niemożliwe. Taki MD-82 wydaje się być OK.
Zajrzałem sobie do manuala i jest tam napisane, że można zapisywać stan kokpitu, nawet w trakcie lotu. Zapamiętuje również ostatni stan po wyłączeniu FS-a. Ale czy oznacza to, że zapis lotu (standardowy FS-owy) zadziała?
A czy ktoś z was próbował zapisu w trakcie lotu? Czy jest jednoznaczna odpowiedź czy działa, czy nie?
Tak naprawdę zastanawiam się nad dobrym, wyposażonym RNAV, airlinerze, do latania na VATSIM niezbyt długich tras europejskich i krajowych. Chciałbym mieć możliwość łatwiejszego treningu poszczególnych faz lotu - np. wgrywania w momencie dolotu do TMA i próbowania różnych podejść i technik pilotażu. Przed lotami on-line chciałbym mieć maszynę dobrze opanowaną. Mam PMDG 737NG i tutaj sejwowanie praktycznie jest niemożliwe. Taki MD-82 wydaje się być OK.
Zajrzałem sobie do manuala i jest tam napisane, że można zapisywać stan kokpitu, nawet w trakcie lotu. Zapamiętuje również ostatni stan po wyłączeniu FS-a. Ale czy oznacza to, że zapis lotu (standardowy FS-owy) zadziała?
A czy ktoś z was próbował zapisu w trakcie lotu? Czy jest jednoznaczna odpowiedź czy działa, czy nie?
Paweł Dragan
Gdańsk
Gdańsk
Próbowałem i działa bardzo ok. Trasa w fmc, wszystko było - jedynie crs się zresetował na 340.
zapraszam ->http://www.vlatanie.blog.pl/ - aktualizacja 6.03.2011
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Pod tym adresem jest prosty w użyciu konwerter procedur z PMDG do standardu MADDOG'a. Może komuś się przyda. Ja jeszcze tego nie testowałem.
Pozdr
Pozdr
ChecList Manager:
http://www.seadevelopment.altervista.org/clmeng.htm - płatne
Sofcik jest nie tylko do Maddoga. Lista:
http://www.seadevelopment.altervista.or ... shopmy.htm
http://www.seadevelopment.altervista.org/clmeng.htm - płatne
Sofcik jest nie tylko do Maddoga. Lista:
http://www.seadevelopment.altervista.or ... shopmy.htm
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
witam mam pytanie odnosnie autopilota a szczegolnie ustawienia wysokosci albo niedokladnie przetlumaczylem manuala albo tego tam nie ma nie wiem jak ustawic wysokosc z dokladnoscia do 100 ft powyzej 100 ft autopilot zwieksza lub zmiejsza wartosci o 1000 ft wiec nie jestem w stanie utrzymac np 2600 ft jak to rozwiazac? czy musze sledzic poczynia autopilota przy schodzeniu i gdy osiagnie 2600 kliknac w atl hold? chyba nie tak sie to robi. Dzieki z gory za wyjasnienie i wybaczcie noobowi. Aha i jeszcze jedno jak wylaczyc dzwiek chodzi mi o wyciszenie klikanie i robienie sound off nic nie daje nie wiem jak go mam wyciszyc?