Embraer 170/190 od Wilco
Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk
Jak wspomniałem, nie posiadam tego samolotu, ale...
W Benkach wystarczy wciśnięcie przycisku TO/GA, spowoduje to przejście FMS w tryb pracy Go Arround, FD przestawi wskazania, A/T przejdzie w tryb GA, itd...
W Benkach wystarczy wciśnięcie przycisku TO/GA, spowoduje to przejście FMS w tryb pracy Go Arround, FD przestawi wskazania, A/T przejdzie w tryb GA, itd...
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Właśnie zakupiłem ten samolot. I wynikami działania jest porażony. Klatkuje jak nie powiem co. W Wiedniu mam od 16 do ok może 25FPS. Na takiej maszynie jak Level-D czy ATR od Flight One mam więcej klatek spokojnie 30FPS na zablokowanym 35. Nie wiem czy to moja wina, mój sprzęt to Intel Core 2 Duo E8400, Radeon 5850, 4GB ram i windows 7 64 bitowy.
I5 3570K 16GB RAM 1600MHz GTX750TI 2GB Saitek X52 PRO
A nie ma to związku z systemem 64 bitowym ponieważ na PIC-u od wilco odczuwam ten sam problem. Na XP oba samoloty działały bez zarzutów. Jedynie od wilco to dobrze się sprawuje Airbus. Co zrobić z tym fantem?mirage9 pisze:Ja ten samolot posiadam i uwazam ze na klatkowanie to on ma najmniejszy wplyw.
I5 3570K 16GB RAM 1600MHz GTX750TI 2GB Saitek X52 PRO
- mysterio4555
- Turboprop Captain
- Posty: 152
- Rejestracja: ndz 10 maja, 2009 20:44
- Skąd jesteś: EPWR
- mysterio4555
- Turboprop Captain
- Posty: 152
- Rejestracja: ndz 10 maja, 2009 20:44
- Skąd jesteś: EPWR
Co do mojego poprzedniego pytania...
Proszę o pomoc, gdyż start bez FD nie jest zbyt realistyczny...
P.S
Dzięki za pomoc przy GA, przy najbliższej okazji przećwiczę
Czy ktoś wie jak to zrobić ?W jaki sposób mam zakończyć lot aby bo wyłączeniu E170 i włączeniu ponownym za parę minut bez wyłączania symulacji (tj. Embraer po wylądowaniu czeka spokojnie na płycie na start ) aby móc wykonać start w którym AP w trybie TOGA widzi to jako START a nie GA? Chodzi mi o to że w czasie eventu live vATC zrobiłem lot jeden po drugim, lecz podczas startu do drugiego lotu,aktywując TOGA PFD pokazywał mi nie TO a GA.....
Proszę o pomoc, gdyż start bez FD nie jest zbyt realistyczny...
P.S
Dzięki za pomoc przy GA, przy najbliższej okazji przećwiczę
Sprawdziłem sobie klatkowanie na deflautowym lotnisku, active sky i rex, praktycznie czyste niebo no i Embraer klatkowanie okazało się śmieszne bo w oklicach 15-20FPS(blokada 34). Na deflautowym lotnisku przy gorszej pogodzie ilość klatek z Level-D, PMDG, ATR i Fokker była 2 razy lepsza. Okazuje się że Embraer nie bardzo współpracuje z systemem 64 bitowym a dowodem jest to:
http://www.wilcopub.com/index.cfm?fuseaction=support
tabelka w tym linku pod spodem
Chyba jednak lepiej wrócić do starego FS-a
Chociaż problem jest z 737 PIC, Airbus jedynie od Wilco chodzi bez zarzutów.
Co robić?
http://www.wilcopub.com/index.cfm?fuseaction=support
tabelka w tym linku pod spodem
Chyba jednak lepiej wrócić do starego FS-a
Chociaż problem jest z 737 PIC, Airbus jedynie od Wilco chodzi bez zarzutów.
Co robić?
I5 3570K 16GB RAM 1600MHz GTX750TI 2GB Saitek X52 PRO
- mysterio4555
- Turboprop Captain
- Posty: 152
- Rejestracja: ndz 10 maja, 2009 20:44
- Skąd jesteś: EPWR
I ponownie z pytankiem, tym razem totalnie z innej beczki niż poprzednio
Czy linie lotnicze LOT mają narzucone ograniczenie prędkości IAS do 250KT poniżej poziomu FL100? Nie chodzi mi o limity wynikające z przepisów danego FIR'u, ale te wynikające z limitów nakładanych na pilotów przez linie? Pytam, gdyż dzisiaj kontroler w LKPR powiedział mi, że w przypadku linii CSA pilot nie może przekraczać tego limitu nawet dostając No Speed Restriction...
P.S
Co do mojego problemu poprzedniego, wydaje się że włączenie i wyłączenie TOGA przed startem rozwiązuje problem
Czy linie lotnicze LOT mają narzucone ograniczenie prędkości IAS do 250KT poniżej poziomu FL100? Nie chodzi mi o limity wynikające z przepisów danego FIR'u, ale te wynikające z limitów nakładanych na pilotów przez linie? Pytam, gdyż dzisiaj kontroler w LKPR powiedział mi, że w przypadku linii CSA pilot nie może przekraczać tego limitu nawet dostając No Speed Restriction...
P.S
Co do mojego problemu poprzedniego, wydaje się że włączenie i wyłączenie TOGA przed startem rozwiązuje problem
- mysterio4555
- Turboprop Captain
- Posty: 152
- Rejestracja: ndz 10 maja, 2009 20:44
- Skąd jesteś: EPWR
VNAV nie ma nic do działania LNAV (sam często latałem LNAV + VS mode).
Ten mod działa podobnie do tego który utrzymuje radial od VOR'a. Znaczy to tyle iż aby samolot "złapał" trasę wklepaną do FMC należy go najpierw na tą trasę naprowadzić kręcąc HDG (zauważ iż jak wciskasz LNAV to jest on wyświetlany na biało, co znaczy tyle że jest uzbrojony ale jeszcze nie aktywny). Ponadto pamiętaj żeby źródło FMS było wybrane dla LNAV.
Innym wyjściem jest ustawienie HDG "za" daną trasę i ustawienie ponowne pierwszego FIXA w FMC na DIRECT, wtedy łapie szybko (również źródło trasy z FMS)
P.S
To było już poruszane w tym wątku
Pozdrawiam
Marek
Ten mod działa podobnie do tego który utrzymuje radial od VOR'a. Znaczy to tyle iż aby samolot "złapał" trasę wklepaną do FMC należy go najpierw na tą trasę naprowadzić kręcąc HDG (zauważ iż jak wciskasz LNAV to jest on wyświetlany na biało, co znaczy tyle że jest uzbrojony ale jeszcze nie aktywny). Ponadto pamiętaj żeby źródło FMS było wybrane dla LNAV.
Innym wyjściem jest ustawienie HDG "za" daną trasę i ustawienie ponowne pierwszego FIXA w FMC na DIRECT, wtedy łapie szybko (również źródło trasy z FMS)
P.S
To było już poruszane w tym wątku
Pozdrawiam
Marek
Witam serdecznie.
E-Jety mam od jakiegoś roku, ale tak naprawdę zacząłem ich używać dopiero ostatnio. No i mam pytanie.
Czy możliwe jest zaplanowanie lotu od początku do końca w FMS, bez pomocy standardowego plannera lotu Flight Simulatora? W moim FSX niektóre VORy są już po prostu nieaktualne, punkty odlotu z Warszawy się zmieniły dawno, a FSX ma ciągle dane sprzed 2006 roku.
Kiedy bez zaplanowania lotu w plannerze FSa ustawiam mój samolot przy bramce, by spróbować zaplanować lot w FMS, odkrywam, że albo się po prostu nie da, albo ja jeszcze czegoś nie wiem. Czytałem manual, jednak za bardzo mi nie pomógł. czy ktoś może mi wyjaśnić, co powinienem zrobić, żeby zaplanować lot w Embraerowskim FMSie?
Pozdrawiam.
E-Jety mam od jakiegoś roku, ale tak naprawdę zacząłem ich używać dopiero ostatnio. No i mam pytanie.
Czy możliwe jest zaplanowanie lotu od początku do końca w FMS, bez pomocy standardowego plannera lotu Flight Simulatora? W moim FSX niektóre VORy są już po prostu nieaktualne, punkty odlotu z Warszawy się zmieniły dawno, a FSX ma ciągle dane sprzed 2006 roku.
Kiedy bez zaplanowania lotu w plannerze FSa ustawiam mój samolot przy bramce, by spróbować zaplanować lot w FMS, odkrywam, że albo się po prostu nie da, albo ja jeszcze czegoś nie wiem. Czytałem manual, jednak za bardzo mi nie pomógł. czy ktoś może mi wyjaśnić, co powinienem zrobić, żeby zaplanować lot w Embraerowskim FMSie?
Pozdrawiam.
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Dzięki za odpowiedź Pzl Belfegor, znalazłem już jeden poradnik (PL!), który powinien mi pomóc. Żeby ułatwić poznawanie EMBa początkującym pilotom, zamieszczam link.
>> http://xlineva.org/pawel_d/e170.pdf
Pozdrawiam.
>> http://xlineva.org/pawel_d/e170.pdf
Pozdrawiam.
Witam.
Chcialbym sie panow zapytac czy istnieje mozliwosc zmiany stopnia climbing-u?
Tzn.zamiast samolot leciec na 10 to chcialbym aby lecial na 5.
Czy da sie to ustawic w FMC.
O trybie VS wiem ale chcialbym tez o FMC wiedziec.
Ahh malo brakowala i bym zapomnial.
Interesuje mnie w jaki sposob dziala Yaw Damper.Kiedy sie go używa.
I jeszcze jedno pytanko.Gdy startuje to w kabinie rozlega sie warning "fly path"
Prosciej tlumaczac samolot twierdzi ze ja zle laduje jak ja startuje.
Takeoff config ok.
Bez ostrzezen na EICAS.
Chcialbym sie panow zapytac czy istnieje mozliwosc zmiany stopnia climbing-u?
Tzn.zamiast samolot leciec na 10 to chcialbym aby lecial na 5.
Czy da sie to ustawic w FMC.
O trybie VS wiem ale chcialbym tez o FMC wiedziec.
Ahh malo brakowala i bym zapomnial.
Interesuje mnie w jaki sposob dziala Yaw Damper.Kiedy sie go używa.
I jeszcze jedno pytanko.Gdy startuje to w kabinie rozlega sie warning "fly path"
Prosciej tlumaczac samolot twierdzi ze ja zle laduje jak ja startuje.
Takeoff config ok.
Bez ostrzezen na EICAS.
Ostatnio zmieniony sob 24 lip, 2010 18:56 przez mirage9, łącznie zmieniany 1 raz.
Co do yaw dampera http://www.forum.vatsim.pl/viewtopic.php?f=5&t=493 , i tu http://www.boeing-727.com/Data/systems/ ... mpers.html
C2D E8400@3.5Ghz,ASUS P5Q-E,DDR2 OCZ SLI Ready 800Mhz,GTX260,Chieftec 550W,HDD1TB,LCD 22'',Saitek Cyborg X
Witam,
Mam pewien problem jeśli chodzi o E-Jety. Podczas wznoszenia, mniej więcej od momentu przekroczenia 25000ft, samolot zaczyna powoli wytracać prędkość; a co za tym idzie, trzeba zmniejszyć prędkość pionową, bo jeśli będzie za duża, może dojść do przeciągnięcia. E-Jety są podobno świetnie odwzorowane, lecz kiedy leciałem "w prawdziwym świecie" w 2008 roku do St. Petersburga, to wysokość przelotowa wynosiła wtedy coś koło 37000ft a samolot bardzo szybko się na nią wzniósł. Nawet w świecie wirtualnym, kiedy spojrzałem na vataware, jeden z pilotów podczas lotu EPWA-ULLI też wzniósł się na FL370, tymczasem ja nie mogę ponieważ zajęło by mi to chyba połowę drogi więc poprzestaję na maksimum FL330. Staje się to powoli trochę uciążliwe. Co zrobić??
Pozdrawiam
Maciej
Mam pewien problem jeśli chodzi o E-Jety. Podczas wznoszenia, mniej więcej od momentu przekroczenia 25000ft, samolot zaczyna powoli wytracać prędkość; a co za tym idzie, trzeba zmniejszyć prędkość pionową, bo jeśli będzie za duża, może dojść do przeciągnięcia. E-Jety są podobno świetnie odwzorowane, lecz kiedy leciałem "w prawdziwym świecie" w 2008 roku do St. Petersburga, to wysokość przelotowa wynosiła wtedy coś koło 37000ft a samolot bardzo szybko się na nią wzniósł. Nawet w świecie wirtualnym, kiedy spojrzałem na vataware, jeden z pilotów podczas lotu EPWA-ULLI też wzniósł się na FL370, tymczasem ja nie mogę ponieważ zajęło by mi to chyba połowę drogi więc poprzestaję na maksimum FL330. Staje się to powoli trochę uciążliwe. Co zrobić??
Pozdrawiam
Maciej
Ile paliwa, jakie ZFW? A, i wznosisz na VNAV, czy VS? Może po prostu przeceniasz jego możliwości...
Jeszcze jedna sprawa, skąd czerpiesz warunki pogodowe? Pamiętam, że jak kiedyś używałem FSinna to temperatura wzrastała razem z wysokością, zamiast maleć..
Jeszcze jedna sprawa, skąd czerpiesz warunki pogodowe? Pamiętam, że jak kiedyś używałem FSinna to temperatura wzrastała razem z wysokością, zamiast maleć..
C2D E8400@3.5Ghz,ASUS P5Q-E,DDR2 OCZ SLI Ready 800Mhz,GTX260,Chieftec 550W,HDD1TB,LCD 22'',Saitek Cyborg X
E170, czy E190? I po wyżej tego Fl250 jaką nastawiasz VS? Możesz też spróbować wznosić na VNAV...
Wiele zależy od masy statku, jak lecę B763 na trasie 900nm spokojnie mogę wejść na FL350, 360. A na trasie 2000nm z tym samym ZFW już ciężko przekroczyć FL310, przynajmniej do momentu spalenia odpowiedniej ilości paliwa.
Wiele zależy od masy statku, jak lecę B763 na trasie 900nm spokojnie mogę wejść na FL350, 360. A na trasie 2000nm z tym samym ZFW już ciężko przekroczyć FL310, przynajmniej do momentu spalenia odpowiedniej ilości paliwa.
C2D E8400@3.5Ghz,ASUS P5Q-E,DDR2 OCZ SLI Ready 800Mhz,GTX260,Chieftec 550W,HDD1TB,LCD 22'',Saitek Cyborg X
-
- Jet 1st Officer
- Posty: 283
- Rejestracja: pt 25 cze, 2010 11:32
- Skąd jesteś: Maastricht
CZy ktos ma moze taki maly problem z nocna tekstura do EMB? Poswiata zostaje nawet jak landing lights sa wylaczone. Nie ma tego do momentu wlaczenia. Potem jak wlaczam to sa - ok tak powinno byc, ale jak wylaczma to poswiata pozostaje Dotychczasowa odpowiedz od Feelthere jest taka: masz wlaczone swiatla
Mam opcje "Pilot kontroluje swiatla statku powietrznego" i zaznaczone ptaszkiem. Powinno to byc wylaczone???wibwk pisze:A nie masz przypadkiem w opcjach FS'a włączonych automatycznych świateł?
Wlasnie sprawdzilem, to napewno nie to. Zauwazylem ze jak wlaczam swiatla panelu to zawsze oswietla mi automatycznie Logo i... wlasnie daje ta poswiate od swiatel ladowania, ale te sa wylaczone
Chmm no to mamy V2.I teraz jest pytanie.Czy przewiduja upust dla nabywcow v1?
A poza dodaniem co-pilota i mapy to roznicy nie widze.
http://www.wilcopub.com/index.cfm?fusea ... od_ejetsv2
A poza dodaniem co-pilota i mapy to roznicy nie widze.
http://www.wilcopub.com/index.cfm?fusea ... od_ejetsv2
APPR 2
Kilka osób pytało się jak uzbroić tryb APPR2, nie wiem jak Wam ale mi pomogło to, na MCDU klikam MENU i wybieramy MISC MENU, potem SETUP, a w nim AUTOLAND tak aby na zielono podświetlił się napis OFF. Oczywiście trzeba też ustawić NAV, RA i klapy tak jak pisze to w manualu. Co ciekawe przeczytałem o tym w manualu do E-jets v2, a w v1 słowa o tym nie ma (chyba że ja nie znalazłem ).
P.S. Nie można wtedy lądować z autolandem ale to nie stanowi chyba problemu .
P.S. Nie można wtedy lądować z autolandem ale to nie stanowi chyba problemu .
- mysterio4555
- Turboprop Captain
- Posty: 152
- Rejestracja: ndz 10 maja, 2009 20:44
- Skąd jesteś: EPWR
@st1322
Wydaje mi się iż Twój problem leży w malowaniu, a konkretniej w teksturach nocnych (swego czasu miałem bardzo podobnie w POSKY B737. Pomogło ręczne edytowanie tekstur nocnych.
Aby się upewnić sprawdź czy w innych malowaniach problem również występuje (zwłaszcza malowaniach od McPhatt, u mnie przy nich jest ok).
@ALL
1) Czy dysponuje ktoś z Was drodzy koledzy tablicą dystansów startowych dla E170/E175 (głównie 170'tka) w zależności od TOW i warunków atmosferycznych oraz PA ? Posiadam ją tylko odnośnie dystansów do lądowania, do startu nie mogę znaleźć.
Jeśli nie, to czy dystans wymagany do lądowania samolotu o danej masie wystarczy mi do startu z klapami 4 oraz w trybie pracy silników T/O-1 przy takiej samej masie?
2) W jaki sposób wyliczacie wymagane ustawienie trymera do startu? Wiem iż zależne jest ono od CG%, jednakże skąd mam wiedzieć jaki jest rozkład ładunku w samolocie, jeśli loader tego nie podaje? (Oczywiście tablice CG%/TRIM posiadam)
Marek
Wydaje mi się iż Twój problem leży w malowaniu, a konkretniej w teksturach nocnych (swego czasu miałem bardzo podobnie w POSKY B737. Pomogło ręczne edytowanie tekstur nocnych.
Aby się upewnić sprawdź czy w innych malowaniach problem również występuje (zwłaszcza malowaniach od McPhatt, u mnie przy nich jest ok).
@ALL
1) Czy dysponuje ktoś z Was drodzy koledzy tablicą dystansów startowych dla E170/E175 (głównie 170'tka) w zależności od TOW i warunków atmosferycznych oraz PA ? Posiadam ją tylko odnośnie dystansów do lądowania, do startu nie mogę znaleźć.
Jeśli nie, to czy dystans wymagany do lądowania samolotu o danej masie wystarczy mi do startu z klapami 4 oraz w trybie pracy silników T/O-1 przy takiej samej masie?
2) W jaki sposób wyliczacie wymagane ustawienie trymera do startu? Wiem iż zależne jest ono od CG%, jednakże skąd mam wiedzieć jaki jest rozkład ładunku w samolocie, jeśli loader tego nie podaje? (Oczywiście tablice CG%/TRIM posiadam)
Marek
- mysterio4555
- Turboprop Captain
- Posty: 152
- Rejestracja: ndz 10 maja, 2009 20:44
- Skąd jesteś: EPWR
Czy dysponuje ktoś tabelami/danymi na temat optymalnego poziomu lotu dla tej maszyny? Dla AT72 zawsze sprawdzałem w sekcji Climb na ile dam radę się wznieść przy określonej masie/temp., dla E170 czegoś takiego nie mam. Dodam, iż pozostawienie w PERF INIT opcji OPTIMAL FL daje mi w rezultacie 2000ft na trasie EPWR-->EPWA....
W jaki sposób Wy ustalacie na jakiej wysokości lecieć ?
W jaki sposób Wy ustalacie na jakiej wysokości lecieć ?