Embraer 170/190 od Wilco
Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk
- mysterio4555
- Turboprop Captain
- Posty: 152
- Rejestracja: ndz 10 maja, 2009 20:44
- Skąd jesteś: EPWR
- mysterio4555
- Turboprop Captain
- Posty: 152
- Rejestracja: ndz 10 maja, 2009 20:44
- Skąd jesteś: EPWR
- mysterio4555
- Turboprop Captain
- Posty: 152
- Rejestracja: ndz 10 maja, 2009 20:44
- Skąd jesteś: EPWR
- mysterio4555
- Turboprop Captain
- Posty: 152
- Rejestracja: ndz 10 maja, 2009 20:44
- Skąd jesteś: EPWR
- mysterio4555
- Turboprop Captain
- Posty: 152
- Rejestracja: ndz 10 maja, 2009 20:44
- Skąd jesteś: EPWR
Witam, mam pewien problem z FMC, a dokładniej z trybem LNAV. Gdy już startuję, według checklisty na ok. 1000ft. powinienem włączyć LNAV, i wtedy nad sztucznym horyzontem, po
winno mi się pojawić na różowo LNAV, a nie ma. Zamiast tego, pojawia mi się tylko HGD LOC,
i to wszystko w tym temacie. Nic, próbowałem wielu metod, ale nie działa. Nawet przeinstalowanie nic nie dało. Kiedyś też robiłem tak, że np. na SIDdzie, musiałem pierwsze dwa(ok. 2) puntky w procedurze, nakierować ręcznie, za pomocą HDG, a potem się włączało.
Co z tym zrobić?? Proszę o pomoc, to bardzo ważne!
Pozdrawiam.
winno mi się pojawić na różowo LNAV, a nie ma. Zamiast tego, pojawia mi się tylko HGD LOC,
i to wszystko w tym temacie. Nic, próbowałem wielu metod, ale nie działa. Nawet przeinstalowanie nic nie dało. Kiedyś też robiłem tak, że np. na SIDdzie, musiałem pierwsze dwa(ok. 2) puntky w procedurze, nakierować ręcznie, za pomocą HDG, a potem się włączało.
Co z tym zrobić?? Proszę o pomoc, to bardzo ważne!
Pozdrawiam.
- mysterio4555
- Turboprop Captain
- Posty: 152
- Rejestracja: ndz 10 maja, 2009 20:44
- Skąd jesteś: EPWR
- mysterio4555
- Turboprop Captain
- Posty: 152
- Rejestracja: ndz 10 maja, 2009 20:44
- Skąd jesteś: EPWR
Na PFD 1 i 2 masz przecież odpowiednio wyświetlenia kursu i odległości od VOR1 i VOR2, tylko częstotliwości ustawiasz sobie w FMC. Nie wiem czy o to Ci chodziło?mysterio4555 pisze:Czy istnieje w E170 coś takiego jak tryb HOLD w AT72 pozwalający na odczyt DME i kierunku z dwu osobnych częstotliwości? Przydatne np. przy SID'ach na EPWA czy podejściu ILS w EDDM.
- mysterio4555
- Turboprop Captain
- Posty: 152
- Rejestracja: ndz 10 maja, 2009 20:44
- Skąd jesteś: EPWR
Po części tak, niemniej to wiem. Chodziło mi o to czy na PFD'ie CPT można zmienić wskazania DME na inne źródło z zachowaniem wskazań kursu ze starego.
W AT72 HOLD polega na tym iż ustawiamy np. częstotliwość OKE 113.4, aktywujemy tryb HOLD i ustawiamy drugą częstotliwość na 117.8, co daje nam odczyt DME z 113.4, a kurs z 117.8.
Dzięki za odpowiedź w każdym razie
W AT72 HOLD polega na tym iż ustawiamy np. częstotliwość OKE 113.4, aktywujemy tryb HOLD i ustawiamy drugą częstotliwość na 117.8, co daje nam odczyt DME z 113.4, a kurs z 117.8.
Dzięki za odpowiedź w każdym razie
- mysterio4555
- Turboprop Captain
- Posty: 152
- Rejestracja: ndz 10 maja, 2009 20:44
- Skąd jesteś: EPWR
- mysterio4555
- Turboprop Captain
- Posty: 152
- Rejestracja: ndz 10 maja, 2009 20:44
- Skąd jesteś: EPWR
E-170 ILS
Mam problem z przechwyceniem ILS-a w Embraerze od Wilco.
w oklicach EPKK po minięciu SONUS przechodzę z nav na hdg wpisuję częstotliwość i app i samolot mija ścieżkę i leci sobie w huhu tylko nie tam gdzie przeba kiedy lecę starem do końca jest to samo jak przechwycić ścieżkę prawidłowo??
oczywiście wszystko orginalne wersja v10 ariac 1010
w oklicach EPKK po minięciu SONUS przechodzę z nav na hdg wpisuję częstotliwość i app i samolot mija ścieżkę i leci sobie w huhu tylko nie tam gdzie przeba kiedy lecę starem do końca jest to samo jak przechwycić ścieżkę prawidłowo??
oczywiście wszystko orginalne wersja v10 ariac 1010
Re: E-170 ILS
Znaleźć się w zasięgu ścieżki, pod nią, w strefie która jest wycinkiem koła o kącie ok. 30*, zacząć "uzbrajanie" systemów pokładowych od LOC, a dopiero potem APP. Włączenie od razu APP nie zawsze daje spodziewany efekt, czyli jest tak jak to opisałeś, że chcesz lądować, a samolot leci i leci i leci. Też miałem ten sam problem przy Airbusie, że pomijałem LOC, i od razu dawałem APP. Ale od kiedy się dokształciłem nagle lądowanie przy pomocy ILS zaczęło działać. Spróbuj - powinno zadziałać bez problemu.jeanz_1 pisze:...jak przechwycić ścieżkę prawidłowo??
- mysterio4555
- Turboprop Captain
- Posty: 152
- Rejestracja: ndz 10 maja, 2009 20:44
- Skąd jesteś: EPWR
Z trybu FMS również się da podejść ILS. Wystarczy PREV włączyć i AP zbliżywszy się do ścieżki sam zmieni tryb na V/L
Tak troche z innej beczki:
Mam pytanie dotyczące A/I.
Mianowicie procedury głoszą iż w przypadku REF A/I (ustawianego w FMS) ustawionego na OFF or ENG należy wyłączyć X-Bleed na czas startu. Zatem czy normalnym jest gdy to zrobie na EICAS pojawia mi się na żółto X-BLEED i odzywa się CAUTION? Dodam iż wyłączam X-BLEED na Air Conditioning/Pneumatic Panel.
Tak troche z innej beczki:
Mam pytanie dotyczące A/I.
Mianowicie procedury głoszą iż w przypadku REF A/I (ustawianego w FMS) ustawionego na OFF or ENG należy wyłączyć X-Bleed na czas startu. Zatem czy normalnym jest gdy to zrobie na EICAS pojawia mi się na żółto X-BLEED i odzywa się CAUTION? Dodam iż wyłączam X-BLEED na Air Conditioning/Pneumatic Panel.
Witam
Mam następujący problem z Wilco Fellethere E-Jets V.2. (175/195)
Zakupiłem to kilka dni temu, i jestem dość zadowolony - jednak mam kłopot;
http://www.feelthere.com/2010/22_embrae ... d-195.html
co zrobić, by widzieć coś takiego jak na trzecim zdjęciu od lewej na powyższej stronie? Nie mogę na to wpaść, jak to włączyć. Proszę o pomoc
Pozdrawiam
Mam następujący problem z Wilco Fellethere E-Jets V.2. (175/195)
Zakupiłem to kilka dni temu, i jestem dość zadowolony - jednak mam kłopot;
http://www.feelthere.com/2010/22_embrae ... d-195.html
co zrobić, by widzieć coś takiego jak na trzecim zdjęciu od lewej na powyższej stronie? Nie mogę na to wpaść, jak to włączyć. Proszę o pomoc
Pozdrawiam
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
-
- Cadet
- Posty: 4
- Rejestracja: pn 15 lis, 2010 21:41
- Skąd jesteś: Warszawa