Embraer 170/190 od Wilco

Dział poświęcony płatnym samolotom i śmigłowcom (czyli opinie, recenzje, poradniki). Z problemami technicznymi proszę do działu Problemy Techniczne-Samoloty.

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

aliant
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 70
Rejestracja: sob 30 sty, 2010 22:51
Skąd jesteś: Jaktorów

Post autor: aliant »

Ja ustalam na oko ale tak żeby mieć minimum 30nm na przelotowej.
Obrazek
Awatar użytkownika
mysterio4555
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 152
Rejestracja: ndz 10 maja, 2009 20:44
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: mysterio4555 »

Ok zgadza się, jednak co w przypadku dalekodystansowych lotów, gdzie nawet na FL410 (max dla E170) mamy sporo mil do przelecenia? Chodzi mi o limitacje wynikające nie tyle z odległości, a masy SP/temperatury .
st1322
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 174
Rejestracja: pn 10 sie, 2009 15:56
Skąd jesteś: ELLX

Post autor: st1322 »

W FMC po wpisani wszystkich danych wyskakuje ci optymalna wysokosc.
Awatar użytkownika
mysterio4555
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 152
Rejestracja: ndz 10 maja, 2009 20:44
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: mysterio4555 »

Próbowałem na trasach EPWA-->EPKK, EPWA-->EPWR, EPWA-->EPGD i zawsze jako optymalną wys. podaje mi 2000ft. Czy ktoś wie co może powodować taki problem?
Awatar użytkownika
Vesper
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 196
Rejestracja: czw 31 lip, 2008 10:22
Skąd jesteś: Kraśnik/EPLR

Post autor: Vesper »

Nie wiem czym to jest spowodowane ale u mnie zazwyczaj pomagało kilka razy naciśnięcie przycisku CLR, i klikanie do ,,upadłego" na 2KL, za którymś razem powinno ,,zaskoczyć" ;) .
Awatar użytkownika
mysterio4555
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 152
Rejestracja: ndz 10 maja, 2009 20:44
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: mysterio4555 »

Dzięki wielkie, pomogło :) . Że też sam na to nie wpadłem.

Tak na marginesie może dysponuje ktoś tablicami dotyczącymi MAX CEILING ALT w zależności od masy/warunków atmosf., co by móc stosować step climb ? Chodzi oczywiście o E170/E175.
st1322
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 174
Rejestracja: pn 10 sie, 2009 15:56
Skąd jesteś: ELLX

Post autor: st1322 »

Na Jowisza, max altitude podaje ci komputer. Nie chce mi sie odpalax symulatora, ale sprawdz zakladke perf. Albo inaczej 2 przycisk w linii poziomej na gorze. Sorry ze tak, ale tam jest napisane max altitude i tyle. A swoja droga step climb dla EMB... ciekawa opcja ale czemu nie :)
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Bardziej Cię powinno obchodzić optimal altitude, a nie max.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
st1322
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 174
Rejestracja: pn 10 sie, 2009 15:56
Skąd jesteś: ELLX

Post autor: st1322 »

RzEmYk pisze:Bardziej Cię powinno obchodzić optimal altitude, a nie max.
No wlasnie, co racja to racja. W tej samej zakladce jest podana takze OPT altitude.
Awatar użytkownika
mysterio4555
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 152
Rejestracja: ndz 10 maja, 2009 20:44
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: mysterio4555 »

Fakt racja. Dzięki wielkie za pomoc. :) Teraz chyba już wszystko jasne i jak widać obeszło się bez tabel :) . Chociaż i tak tym obliczeniom opt. poziomu ufać nie zawsze można jak mi pokazuje FL300 jako optymalny na trasie EPWA-->EPWR. Niemniej dać radę sobie dam.

Pozdrawiam
Marek
wibwk
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 282
Rejestracja: śr 29 lis, 2006 13:49
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: wibwk »

mysterio4555 pisze: Chociaż i tak tym obliczeniom opt. poziomu ufać nie zawsze można jak mi pokazuje FL300 jako optymalny na trasie EPWA-->EPWR.
Przecież pokazuje tylko optymalny i max. pułap w stosunku do masy samolotu, trasa nie ma znaczenia.
Awatar użytkownika
mysterio4555
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 152
Rejestracja: ndz 10 maja, 2009 20:44
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: mysterio4555 »

Dziwne, bo dla takiej samej masy/warunków dla trasy EPWA-->EPGD pokazał prawidłowo FL240. Ale tak jak mówiłem da się to łatwo skorygować własnymi obliczeniami, także nie ma problemu.
Awatar użytkownika
Nygas
Cadet
Cadet
Posty: 47
Rejestracja: czw 10 gru, 2009 17:16
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: Nygas »

Witam, mam pewien problem z FMC, a dokładniej z trybem LNAV. Gdy już startuję, według checklisty na ok. 1000ft. powinienem włączyć LNAV, i wtedy nad sztucznym horyzontem, po
winno mi się pojawić na różowo LNAV, a nie ma. Zamiast tego, pojawia mi się tylko HGD LOC,
i to wszystko w tym temacie. Nic, próbowałem wielu metod, ale nie działa. Nawet przeinstalowanie nic nie dało. Kiedyś też robiłem tak, że np. na SIDdzie, musiałem pierwsze dwa(ok. 2) puntky w procedurze, nakierować ręcznie, za pomocą HDG, a potem się włączało.

Co z tym zrobić?? Proszę o pomoc, to bardzo ważne!

Pozdrawiam. :(
Obrazek
Snajper
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 53
Rejestracja: sob 01 maja, 2010 20:24
Skąd jesteś: Sosnowiec

Post autor: Snajper »

Czasem nie jest zalecane początkowe naprowadzenie na pierwszy punkt trasy po starcie za pomocą trybu HDG (Bądź ręki :D ) a dopiero potem włączenie trybu LNAV?
Awatar użytkownika
Nygas
Cadet
Cadet
Posty: 47
Rejestracja: czw 10 gru, 2009 17:16
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: Nygas »

Nie, raczej nie mam w chklscie czegoś takiego.
Obrazek
Awatar użytkownika
mysterio4555
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 152
Rejestracja: ndz 10 maja, 2009 20:44
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: mysterio4555 »

Ale dokładnie tak jest. LNAV dla RNAV działa tak jak dla V/L, to jest musisz najpierw naprowadzić samolot na punkt w którym złapie on kurs do fix'a. Było już o tym w tym wątku. ;)
Awatar użytkownika
Nygas
Cadet
Cadet
Posty: 47
Rejestracja: czw 10 gru, 2009 17:16
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: Nygas »

Ok, dzięki, popróbuję jeszcze :]
Obrazek
uminus
Cadet
Cadet
Posty: 15
Rejestracja: czw 10 sie, 2006 15:12
Skąd jesteś: Bydgoszcz

Post autor: uminus »

Witam

nie mogę się doszukać, jak sprawić, żeby wskazania DME na MFD przełączyć na VOR2? domyślnie mi pokazuje wskazania z VOR1. Jak to przestawić?
Awatar użytkownika
mysterio4555
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 152
Rejestracja: ndz 10 maja, 2009 20:44
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: mysterio4555 »

Podpinam się do pytania kolegi. Czy istnieje w E170 coś takiego jak tryb HOLD w AT72 pozwalający na odczyt DME i kierunku z dwu osobnych częstotliwości? Przydatne np. przy SID'ach na EPWA czy podejściu ILS w EDDM.
Awatar użytkownika
Vesper
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 196
Rejestracja: czw 31 lip, 2008 10:22
Skąd jesteś: Kraśnik/EPLR

Post autor: Vesper »

mysterio4555 pisze:Czy istnieje w E170 coś takiego jak tryb HOLD w AT72 pozwalający na odczyt DME i kierunku z dwu osobnych częstotliwości? Przydatne np. przy SID'ach na EPWA czy podejściu ILS w EDDM.
Na PFD 1 i 2 masz przecież odpowiednio wyświetlenia kursu i odległości od VOR1 i VOR2, tylko częstotliwości ustawiasz sobie w FMC. Nie wiem czy o to Ci chodziło?
Awatar użytkownika
mysterio4555
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 152
Rejestracja: ndz 10 maja, 2009 20:44
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: mysterio4555 »

Po części tak, niemniej to wiem. Chodziło mi o to czy na PFD'ie CPT można zmienić wskazania DME na inne źródło z zachowaniem wskazań kursu ze starego.

W AT72 HOLD polega na tym iż ustawiamy np. częstotliwość OKE 113.4, aktywujemy tryb HOLD i ustawiamy drugą częstotliwość na 117.8, co daje nam odczyt DME z 113.4, a kurs z 117.8.

Dzięki za odpowiedź w każdym razie :)
Awatar użytkownika
Vesper
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 196
Rejestracja: czw 31 lip, 2008 10:22
Skąd jesteś: Kraśnik/EPLR

Post autor: Vesper »

Po kliknięciu na "2nd Bearing Source Selection", na PFD wyświetli ci się strzałka pokazująca kurs do ustawionego VOR 2, jednocześnie możesz zachować odczyt DME z VOR 1.
Awatar użytkownika
mysterio4555
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 152
Rejestracja: ndz 10 maja, 2009 20:44
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: mysterio4555 »

To nic nie da, bo nie zadziała to dla ILS'a. Potrzebuje zrobić tak aby będąc ustabilizowanym w ILS na ten przykład mieć wskazania z drugiego DME. (na tym samym PFD, o ile się da.) Poszperałem gdzie się dało na ten temat i nic nie znalazłem, niemniej może ktoś wie czy da się tak zrobić... ;)
Awatar użytkownika
Nygas
Cadet
Cadet
Posty: 47
Rejestracja: czw 10 gru, 2009 17:16
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: Nygas »

Witam. A więc, tak jak wcześniej. Próbowałem już nakierować normalnie HDG na punkt, włączam, ale znowu jest tak jak wcześniej!! Że jest HDG i na dole LOC to na zielono, nie LNAV na różowo.. Proszę o pomoc!!
Obrazek
mirage9
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 170
Rejestracja: ndz 25 maja, 2008 16:56
Skąd jesteś: Irlandia

Post autor: mirage9 »

Nygas moglbys jakiegos screena wzucic bo moglbym pomoc tyle ze ja teraz bez FSX i za ch...re nie moge sobie przypomniec.
Obrazek
progress4
Cadet
Cadet
Posty: 43
Rejestracja: sob 01 lis, 2008 22:45
Skąd jesteś: epnt

Post autor: progress4 »

Jeżeli lecisz mając ustawiony jakiś HDG a chcesz zmienić na LNAV to najpierw w FMC ustawiasz bezpośrednio na kolejny punkt w trasie, lub dowolny inny, a następnie na MCP wciskasz NAV. W ten sposób samolot będzie podążał zaprogramowaną wcześniej trasą.
Awatar użytkownika
mysterio4555
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 152
Rejestracja: ndz 10 maja, 2009 20:44
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: mysterio4555 »

I przede wszystkim musisz zmienić źródło z V/L na FMS (przyciski pomiędzy BARO a DH/DA, na lewo od NAV bodajże). ;)
jeanz_1
Cadet
Cadet
Posty: 22
Rejestracja: sob 27 mar, 2010 19:45
Skąd jesteś: Kraków

E-170 ILS

Post autor: jeanz_1 »

Mam problem z przechwyceniem ILS-a w Embraerze od Wilco.
w oklicach EPKK po minięciu SONUS przechodzę z nav na hdg wpisuję częstotliwość i app i samolot mija ścieżkę i leci sobie w huhu tylko nie tam gdzie przeba kiedy lecę starem do końca jest to samo jak przechwycić ścieżkę prawidłowo??
oczywiście wszystko orginalne wersja v10 ariac 1010
ylid
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 90
Rejestracja: śr 29 wrz, 2010 22:48
Skąd jesteś: Olkusz

Re: E-170 ILS

Post autor: ylid »

jeanz_1 pisze:...jak przechwycić ścieżkę prawidłowo??
Znaleźć się w zasięgu ścieżki, pod nią, w strefie która jest wycinkiem koła o kącie ok. 30*, zacząć "uzbrajanie" systemów pokładowych od LOC, a dopiero potem APP. Włączenie od razu APP nie zawsze daje spodziewany efekt, czyli jest tak jak to opisałeś, że chcesz lądować, a samolot leci i leci i leci. Też miałem ten sam problem przy Airbusie, że pomijałem LOC, i od razu dawałem APP. Ale od kiedy się dokształciłem nagle lądowanie przy pomocy ILS zaczęło działać. Spróbuj - powinno zadziałać bez problemu.
Snajper
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 53
Rejestracja: sob 01 maja, 2010 20:24
Skąd jesteś: Sosnowiec

Post autor: Snajper »

Z reguły w Boeingu- najpierw LOC potem APP.
W Airbusie tylko APP.
aliant
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 70
Rejestracja: sob 30 sty, 2010 22:51
Skąd jesteś: Jaktorów

Post autor: aliant »

W EMB najpierw tryb v/l, ustawiasz wszystko później NAV, po "ożyciu" GS wciskasz APP.
Obrazek
Awatar użytkownika
mysterio4555
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 152
Rejestracja: ndz 10 maja, 2009 20:44
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: mysterio4555 »

Z trybu FMS również się da podejść ILS. Wystarczy PREV włączyć i AP zbliżywszy się do ścieżki sam zmieni tryb na V/L ;)

Tak troche z innej beczki:
Mam pytanie dotyczące A/I.

Mianowicie procedury głoszą iż w przypadku REF A/I (ustawianego w FMS) ustawionego na OFF or ENG należy wyłączyć X-Bleed na czas startu. Zatem czy normalnym jest gdy to zrobie na EICAS pojawia mi się na żółto X-BLEED i odzywa się CAUTION? Dodam iż wyłączam X-BLEED na Air Conditioning/Pneumatic Panel.
jeanz_1
Cadet
Cadet
Posty: 22
Rejestracja: sob 27 mar, 2010 19:45
Skąd jesteś: Kraków

Post autor: jeanz_1 »

Wecie dlaczego w FMS nie mogę wpisać częstotliwości 134.920 itp prawie żadna częstotliwość EPWW nie wchodzi ??
aliant
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 70
Rejestracja: sob 30 sty, 2010 22:51
Skąd jesteś: Jaktorów

Post autor: aliant »

Wpisz 134.925 i będzie śmigać.
Obrazek
E-Jet
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 114
Rejestracja: wt 09 mar, 2010 18:11
Skąd jesteś: pl

Post autor: E-Jet »

Witam
Mam następujący problem z Wilco Fellethere E-Jets V.2. (175/195)
Zakupiłem to kilka dni temu, i jestem dość zadowolony - jednak mam kłopot;
http://www.feelthere.com/2010/22_embrae ... d-195.html
co zrobić, by widzieć coś takiego jak na trzecim zdjęciu od lewej na powyższej stronie? Nie mogę na to wpaść, jak to włączyć. Proszę o pomoc :)

Pozdrawiam
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Włącz widok panelu, wciśnij w.
E-Jet
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 114
Rejestracja: wt 09 mar, 2010 18:11
Skąd jesteś: pl

Post autor: E-Jet »

Niestety, nic się nie pokazuje...
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Być może nie masz przypisanego "w" do wyboru minipanelu, sprawdź czy zadziała w domyślnej C172.
Jaruzel666
Cadet
Cadet
Posty: 4
Rejestracja: pn 15 lis, 2010 21:41
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: Jaruzel666 »

Gdzie znajdują sie pliki odpowiedzialne za światło padające na ziemie w tym samolocie?
Awatar użytkownika
tidit
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 744
Rejestracja: czw 16 gru, 2004 17:05
Skąd jesteś: EPBC

Post autor: tidit »

Właśnie mam chyba podobny problem. Ani z panelu 2D ani z VC nie widać świateł kołowania ani lądowania. Widać je za to dopiero w widoku z zewnątrz. W innych samolotach wszystko jest ok. Mam FS9.1.
ODPOWIEDZ