Dział poświęcony płatnym samolotom i śmigłowcom (czyli opinie, recenzje, poradniki). Z problemami technicznymi proszę do działu Problemy Techniczne-Samoloty.
kowalski89 pisze:...MCDU obługiwany przez smartfon działa świetnie(choć na SII trochę mały ekran przeszkadza-na tablecie musi działać super.)
Samolotem bawiłem się dosłownie chwilę, ale albo u mnie jest coś nie tak z MCDU przez www, albo spodziewałem się czegoś znacznie lepszego.
Mianowicie każde wpisanie literki/cyfry powoduje zniknięcie górnej połowy MCDU na ok 1 sek. - widać że odświeżana jest strona. Na dodatek czasami wczyta pusty ekran. Zdarzył się też 2 razy CTD. Nie wiem jak to działa w locie gdzie dane same zmieniają się np. w PROG.
Czy tak to wygląda również u Was?
Jeśli tak to ma docelowo wyglądać, to przyznam, że dla mnie jest to nie do zaakceptowania. Wolę już wywołać sobie panel 2d.
Generalnie jest mniej klatkożerny niż każdy zaawansowany samolot, jaki posiadam. Jest lepiej/podobnie jak Avro QWSim, i duużo lepiej niż CaptainSimy i iFly737. Żadnych zacięć ani opóźnień nie zauważyłem.
Pozdrawiam
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
Jaki sprzęt i jakie ustawienia (zwłaszcza autogen)? :>
U mnie działa zauważalnie lepiej niż PMDG 737, ale np. na EPPO od DDsign przy zachmurzeniu spada momentami nawet do 13 FPS.
Witam serdecznie. Od wczoraj jestem szczęśliwym posiadaczem Airbus X Extended. Wszystko byłoby super gdyby nie problem z przypisaniem przepustnicy Saitek-a. Dzięki radom umieszczonym na tym forum poradziłem sobie z przypisaniem przepustnicy do FSUIPC. Jednak pozostał problem z jej dokładnym ustawieniem tzn . przy delikatnym ruchu przepustnicy silniki bardzo szybko zwiększają obroty a samolot przyspiesza nienaturalnie. Po ponad 8 godzinnej walce z problemem poddałem się i postanowiłem poprosić o pomoc szanownych bardziej doświadczonych użytkowników tego forum. Link do forum Aerosoftu podany w jednym z wcześniejszych postów niestety nie działa a dokładniej pokazuje, że nie znaleziono tego tematu. Byłbym ogromnie wdzięczny za wszelkie rady, sugestie albo jeszcze lepiej screeny z ustawieniami przepustnicy, żeby działała jak najbliżej "as real". Przy okazji prosiłbym również o pomoc przy ustawieniu revers-u do osi przepustnicy. W innych maszynach nie miałem z tym problemu a w najnowszym produkcie Aerosoftu nie mogę sobie z tym poradzić. Z góry pięknie dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam.
Ja z przepustnicami poradziłem sobie tak: Aerosoft Forum
Po prostu ustawiłem osie tak jak na tym screenie pokazuje Mathijs - jako "Send to FS as normal axis" i wybralem "Axis Throtle 1 Set" i dla drugiej "Axis Throttle 2 Set", i po prawej stronie odpowiednio z listy.
Niestety chyba nie da się w prosty sposób przypisać reversu do osi - ja przynajmniej nie umiem. A zależałoby mi na przypisaniu rewersów obu przepustnic do oddzielnej osi.
Pozdrawiam
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
Dziękuję bardzo za szybką i pomocną odpowiedź. Mam jeszcze jedno pytanie. Czy możliwe jest przypisanie reversu do tej samej osi, do której są przypisane przepustnice, np żeby revers działał od pewnego momentu przesuwania przepustnicy w dół?
Nie sprawdzałem dokładnie (nie zależy mi na tym), ale wątpię, bo bezpośrednio FSX nie obsługuje tego. Co więcej rewers w defaultowym przypisaniu w FSX jest stworzony jako przycisk (on/off) a nie jako oś. Dopiero FSUIPC pozwala to ucywilizować, a niestety nasz arbuz nie działa z przypisaniem FSUIPCowym.
Pozdrawiam
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
Czy w mcdu da się władować gotowy plan lotu?
W formie pln lub rte bo jakoś nie można
Można zapisać plan lotu w zakładce "MENU"(chyba?) w formacie ICAOICAOXX np. EPGDEPWA01
W sumie to tak poznaję ten autobus coraz głębiej i nasuwa mi się parę pytań...
1. Jeżeli dobrze rozumiem to nie jest do końca poprawnie symulowany managed decent- brak "widełek" prędkości i kropki pokazującej zaplanowaną prędkość opadania. Dodatkowo nie ma punktu DECEL. Wszystko to ma prawdopodobnie pojawić się w SP1?
2. Gdy przechodzę w tryb managed decent (parę mil przed TOD ustawiam wysokość np. 5000 i naciskam push pokrętło ALT) to samolot najpierw zwalnia do 220 knots a potem dopiero rozpoczyna zniżanie- czy to jest normalne zachowanie czy np. powinienem ustawić w MCDU w zakładce DES prędkość podczas zniżania? Co wtedy z prędkością poniżej FL100?
3. Nie wiem jak zmusić ND aby pokazywał "igiełki" z dwóch VOR-ów jednocześnie. Próbowałem różnych sposobów ale dalej się z tym męczę.
Pozdrawiam serdecznie i powoli wesołych świąt życzę
Wg mnie managed descend jest spartolony dość intensywnie. U mnie po wciśnięciu pokrętła ALT przed TOD zaczyna zniżać jak opętany 3500-4000 ft/min a powinien 1000 ft/min. W ogóle ścieżka zniżania jest planowana zbyt stromo - wychodzi około 3200-3500 ft/min cały czas.
Pozdrawiam
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
Kirow pisze:Wg mnie managed descend jest spartolony dość intensywnie. U mnie po wciśnięciu pokrętła ALT przed TOD zaczyna zniżać jak opętany 3500-4000 ft/min a powinien 1000 ft/min. W ogóle ścieżka zniżania jest planowana zbyt stromo - wychodzi około 3200-3500 ft/min cały czas.
Na to chyba wszystkie arbuzy są uczulone- w wilco było to samo, nie wiem jak w leciwym PSS. Widocznie spieszno mu na ziemię
Heh... U mnie to samo. Ale zauważyłem, że jak się zmniejszy trochę prędkość z przykładowego 335 na 290 to najpierw wyrówna, zwolni i zacznie schodzić trochę wolniej Ewentualnie można ustawić schodzenie samemu, co przy kontroli jest nawet konieczne.
Edit: Bardziej dobijający jest jednak fakt, że w tym arbuzie squawk code można ustawić dopiero po starcie...
Ja mogę na ziemi ustawić. Zawsze zaczynam od załadowania trybu cold&dark (zaznaczenie w MCDU tego trybu jako DEFAULT jest bez reakcji).
Ja ładuje jako cold and dark jako default i na ziemi jak zmieniam squawk to po kilku sekundach wraca do 1200. Teraz mam zamiar polecieć EGCN EPKT LON.CTR siedzi nie moge sie odezwać bo squawk ciagle na 1200 wraca...
W tym airbusie czułość (wolantu) musi być na maks, bo lata jak by był ociężały?
Ta opcja airbus connect z mcdu na stronie po co to cudo?
Nadal nie można załadować gotowego planu do mcdu - każdy punkt trzeba wkepywać ręcznie.
Jest to dość kłopotliwe na dlugie trasy eddf lppt?
Cold nad dark działa tylko z menu mcdu po wczytaniu zawsze jest gotowy do startu inaczej się nie da.
Jak sprawa wygląda u was?
Nadal nie można załadować gotowego planu do mcdu - każdy punkt trzeba wkepywać ręcznie.
U mnie działa zapisany plan lotu.
Cold nad dark działa tylko z menu mcdu po wczytaniu zawsze jest gotowy do startu inaczej się nie da.
Ja ustawiłem jako default i jak tylko włączam FSa samolot jest całkowicie wyłączony.
Już doszedłem (chyba) z tym squawkiem. Jak próbowałem zmienić z 1200 na 2200 klikałem tylko 2, samolot myślał, że przerwałem wpisywanie kodu i wracał do poprzedniego. jak dostałem od kontroli 0505 wpisałem i wszedł pięknie.
Czy ktoś wrzuci screena z ładowania planu do mcdu lub filmik?
Tak jak ma pmdg czy level folder z planami, bo nie mogę tego przejść.
Gdzie ma ten Airbus folder do wrzucania gotowych planów do loty, aby je wczytać od razu w fsx mcdu?
Czy w realu ładowane są plany - czy wpisywane ręcznie w mcdu lub fmc?
Pisz poprawnie i zdecyduj, czy używasz polskich znaków.
Ostatnio zmieniony pn 24 gru, 2012 13:08 przez Olaf, łącznie zmieniany 2 razy.
Nie ma możliwości ZAŁADOWANIA wcześniej nie zapisanego planu lotu. Jest możliwość ZAPISANIA aktualnie wprowadzonego planu aby potem móc go wgrać i do tego służy opcja save co route. Jednym słowem nie ściągniesz "gotowca" i automatycznie wklepiesz w MCDU. Za to jeżeli zapiszesz ręcznie wklepany plan będziesz go mógł wczytać.
Znalezione na szybko pomiędzy wstawianiem chlebka na stół a przelewaniem barszczu.
"As the airbus x extended does not have the ability to import flight plans at this stage, you need to create the route in the airbus yourself and once created you can save the flight plan as a company route for use on later flights."
Tak więc wychodzi na to że aerosoft się nie szanuje...
Ano nie szanuje się i swoich klientów. Chociaż niepoprawnie uważam, że Aerosoft celował w tych zaawansowanych. Na nich się nie zarabia. Zarabia się na "tłumie", dla których ważne jest to, żeby był ładny VC oraz prosty, łatwy GPS... znaczy się FMC.
Tutaj muszę wziąć aerosoft trochę w obronę. Owszem gdy sam kupowałem ten samolot bazowałem głównie na wątku preview na forum aero. I w sumie nastawiałem się na to że systemy będą odwzorowane lepiej niż np. wilco evolution. I wg mnie-choć zaznaczam że swoje wiadomości opieram na filmach pokroju ITVV- taki np. FBW jest odwzorowany bardzo dobrze. Jeżeli chodzi o symulację awarii- jestem z tych dla których przelot na spokojnie z punktu A do B jest największą frajdą-od uszkodzonych silników,nie wysuwającego się podwozia e.t.c. mam Ił-a i Lock-ona. Choć nie ukrywam że moim marzeniem jest aby jakaś firma wydała samolot pokroju 737 czy a320 z systemami odwzorowanymi na podobieństwo tych z Katany 4X (silniki zużywające się z czasem, reakcja na zbyt wysokie obroty silnika, kontrolowanie ilości płynów w przewodach i.t.d.). Wracając do arbuza-to co dla mnie jest na minus to przede wszystkim tryb decent-brak punktu deceleracji, igiełek pokazujących potrzebny kąt opadania i tego typu rzeczy. Jednak aerosoft cały czas bardzo mocno wspiera support,dodatkowo obiecując brakujące rzeczy w SP1 który będzie darmowy, tak więc pozostaje czekać. Jakby nie patrzeć z airbusami wszyscy mają problem i wg. mnie na tą chwilę X extended jest najlepiej rozbudowanym dodatkiem symulującym airbusa zwłaszcza jeżeli chodzi o FSX. I myślę że zadowoleni z niego będą nie tylko ci którzy chcą "żeby był ładny VC oraz prosty, łatwy GPS... znaczy się FMC", lecz także Ci na którym zależy na jakości symulacji.
Zgadzam się z powyższą wypowiedzią w całej rozciągłości. Mnie też akurat na awariach nie zależy i myślę, że dla większości największą frajdę sprawia prawidłowe wykonanie lotu. Zważywszy że jest to produkt mid-range-price, co podkreśla na forum Aerosoft, ten samolot może się sprawdzić i dla mniej i dla bardziej zaawansowanych.
Na forum Aerosoftu zostały dzisiaj wrzucone screeny z działającego (?) VNAV - dodane zostało "speed window" i "VDEV bug", co może znaczyć że wkrótce będzie działający geom. descend. Po ostatnich poprawkach jest ciut lepiej, więc jak jeszcze dojdzie pełnosprawny VNAV to będzie naprawdę nieźle.
Pozdrawiam
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
Witam. Kupiłem Airbus X Extended i zastanawiam się czy ktoś z Was jest może w posiadaniu innego malowania Wizz-u do tego produktu niż to ogólnodostępne z forum Aersosoftu dla maszyny HA-LPO. Byłbym bardzo wdzięczny za malowanie np. któregoś z nowszych nabytków Wizz-u w reg. np HA-LWQ lub HA-LWP. Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi i ewentualne linki do malowań. Pozdrawiam.
Mam pewien problem z programowaniem trasy, na przykładzie lotu EPWA_EPKK, otóż po wprowadzeniu procedury odlotu i punktu EVINA, chcę dodać następny M985 i tu FMC nie ma takiego w bazie i chce bym podał jego współrzędne geograficzne, o co chodzi?
Nie mogę wykonać lotu wg planu, tlko z EVINY leci odrazu na POBOK.
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie www.rcklub.jun.pl