Strona 1 z 7

Airbus A320 - Aerosoft

: czw 06 sie, 2009 15:18
autor: Mateo
Przeglądając dzisiaj forum AirSimmera natknąłem się na taki oto link:
http://www.forum.aerosoft.com/index.php ... 27250&st=0

Szczerze mówiąc zdziwiło mnie to, że Aerosoft wydaje Airbusa, bo jakoś cicho o tym było, a pierwsze posty są z początku lipca. Ciekawe co z tego projektu wyjdzie. Wreszcie jakiś ruch wśród Airbusów do FSa.

P.S. Z początku lipca, wiem że nie jest to świeża wiadomość, ale ja o tym nic nie wiedziałem, być może inni również. To już się dowiedzą :wink:

Pozdrawiam,
MW.

: czw 06 sie, 2009 15:20
autor: konraf
Tia, najpierw jakiś nowy symulator, teraz Airbus. Zobaczymy.

: czw 06 sie, 2009 16:17
autor: RzEmYk
Szczerze mówiąc nie widzi mi się ten Arbuz, chwalą się VC, brakiem panelu 2D, no i "oczywiście" FSX only...
http://www.forum.aerosoft.com/index.php?showtopic=27250&st=40&p=171075&#entry171075 pisze:Yes, the external model will be 5 times more complex then FS2004 could handle and the VC at least 4 times too complex for FS2004. Internally we do not do FS2004 aircraft anymore because the limitations are just to great.
Użytkownicy też są nieźli, jeden płacze, że nie chce czekać 10 min. na ustawienie IRS i chce latać jak w defaultach, drugi chce as real.
O systemach na razie nie powiedzieli nic. Ciekawe co z tego zrobią, czy maszynę do latania, czy do oglądania i screenowania...

: czw 06 sie, 2009 17:24
autor: KaEn
W tym temacie przyznają, że pod względem skomplikowania obsługi to ma być coś pomiędzy default a PMDG - czyli będzie sporo "kompromisów"
http://www.forum.aerosoft.com/index.php?showtopic=25956
...the aircraft is aimed to be without getting into massive details.

: czw 06 sie, 2009 17:45
autor: Mateo
A da się tak iść na "kompromisy" w Airbusie? ;) No chyba że to będzie kolejny, którego obsługa nie będzie przypominała Airbusowej. Tylko w takim razie skoro
...the aircraft is aimed to be without getting into massive details.
to jaki jest sens robienia takiego samolotu?

: czw 06 sie, 2009 17:54
autor: PZL Belfegor
Na pewno jakaś grupa użytkowników się skusi - w końcu ktoś kupuje np. produkty CLS czy Alphasimu, które z rzeczywistością mają niewiele wspólnego, za to dobrze wyglądają na screenach.

: czw 06 sie, 2009 18:10
autor: Kasztan
Taa grunt, że beczki będzie robił


Jak kiedyś na forum Aerosoftu była dosyć burzliwa dyskusja, to stanęło po niej na tym, że dla ambitniejszych użytkowników jest AirSimmer, a dla tych nastawionych na tryb zręcznościowy jest Aerosoft.

W zasadzie dobrze, że będą na rynku dwa produkty odpowiadające skrajnym grupom użytkowników.

: czw 06 sie, 2009 20:21
autor: some1
Mateo pisze: to jaki jest sens robienia takiego samolotu?
Duży. Podejrzewam że Aerosoft sprzeda go tyle samo albo więcej niż airsimmer. Po 1 będzie ze 3 razy tańszy. Po 2 będzie do FSX, do FS9 kupują dodatki już tylko harkorowcy. Po 3 robi go Aerosoft, a ta firma ma dużą możliwość promocji. Po 4 Aerosoft mimo wszystko nie robi chłamu i nie ma go co porównywać z Alphasim czy CLS. Na dobrą sprawę współczynnik jakość / cena mają chyba najlepszy ze wszystkich producentów.

: czw 06 sie, 2009 20:37
autor: konraf
Poza tym tak na dobrą sprawę nie wiemy jakie są wyniki sprzedaży np. "hardcorowych" samolotów typu Maddog 2008, a jakie modeli prostych. Czuję jednak, że proporcje nie są równe i więcej mają dodatki prostsze.
Nie ma co się oszukiwać, że Maddoga czy LevelD kupują pasjonaci...tacy jak my ale są też mniej zaawansowani użytkownicy FS, dla ktorych taki Maddog i LD są za trudne i którzy chętnie sięgną po dodatek nieco lepszy, niż default ale też sporo łatwiejszy w obsłudze niż taki LevelD czy Maddog. Takim pewnie będzie Airbus od Aerosoft.

No chyba, że Aerosoft ma taki potencjał, że w krótkim czasie zrobi samolot podobny jakościowo do tego, jaki robi Airsimmer.

: czw 06 sie, 2009 20:47
autor: PZL Belfegor
Po 4 Aerosoft mimo wszystko nie robi chłamu i nie ma go co porównywać z Alphasim czy CLS.
Alphasim oraz CLS były przykładem pewnej strategii robienia płatnych dodatków do FSa (na jednym końcu skali te firmy, na drugim PMDG czy AirSimer, litościwie pomijając np. Abacusa), nie bezpośrednim porównaniem do produktu Aerosoftu, który celuje gdzieś w okolicy środka.

: czw 06 sie, 2009 22:49
autor: Olbi
Bleh nie podoba mi sie , popatrzcie na nowsze screeny na drugiej stronie w vc na ND jest odbicie reki co mi sie nie zbyt podoba 800,000 polygnow huh ? Jezeli zrobia to komaptybline z FSBUSem,Opencockpits bez danych kompilkacji to moze to bedzie plusem.

Do Moderatorow
Przepraszam za kompletny brak Polskich znakow ale siedze w hiszpanskiej kafejce i sie ciesze ze myslnik znalazlem :D .

Pozdrawiam Olbi

: czw 18 mar, 2010 10:34
autor: KaEn
Znane są już bliższe szczegóły, data premiery i cena.
Airbus X - preview

Jak dla mnie to z racji tego, że AirSimmer trochę dostał zadyszki, ten Airbus może być kolejnym poważnym powodem (obok 757 LDS i NGX PMDG) do podjęcia bardziej zdecydowanych kroków w celu finalnej przesiadki na FSX. Mając w perspektywie upgrade systemów do wersji advanced latem, to może być hit! Czekam z niecierpliwością na premierę i pierwsze recenzje.

: czw 18 mar, 2010 11:08
autor: witt
Wygląda świetnie. Jeśli recenzje będą pozytywne, to ten "arbuzek" znajdzie na mojej liście zakupów. Zastanawia mnie tylko to:
Lateral Flight planning (allowing to enter flight plan, airport, runways, waypoints, cruise alt, SIDs & STARs not used)

Czyżby brak obsługi SID'ów i STAR'ów? Pozdrawiam

: czw 18 mar, 2010 12:48
autor: KaEn
Tak, wersja która ma mieć premierę teraz nie będzie używała gotowych SID/STAR, bo będzie przewidziana do poruszania się w środowisku związanym z ATC wbudowanym w FSX, co nie oznacza, że nie będzie można sobie ręcznie procedur wklepać (AIRAC od Navigraph). Będzie też uproszczona VNAV. Nie wiadomo na czym będzie polegało rozszerzenie funkcjonalności systemów w dodatku planowanym na lato, ale podejrzewam, że te dwie rzeczy mogą się w nim pokazać.

: czw 18 mar, 2010 14:42
autor: oops2k
Wszystko fajnie. Tylko jak to tak bedzie wygladac w rzeczywistosci to trzeba bedzie kupic komputer za 5000zl :D

: czw 18 mar, 2010 15:07
autor: witt
Masz odpowiedź na swoje "pytanie":
Easy on FPS

: czw 18 mar, 2010 18:19
autor: trendus
Czyli że ta druga wersja będzie bardziej hardcorowa a ta pierwsza bardziej dla noobów?

: czw 18 mar, 2010 18:34
autor: witt
Ta pierwsza wersja ma być czymś pomiędzy defaultowym a bardziej zaawansowanymi samolotami, a druga ma być bardziej zaawansowana, ale niestety nie podali jak bardzo.

: pt 20 sie, 2010 20:21
autor: RzEmYk
Pojawił się kolejny filmik promujący tego Airbusa - http://www.youtube.com/watch?v=mOI9O1jJgCI
Co ja w tym widzę:
- niska jakość tekstur zewnętrznych;
- 3:38 - brak działającego FBW i ograniczenia bank angle;
- 6:05 - tzw. autoland, który przypiernicza samolotem o pas, czyli FS default. Brak flare, brak chociaż prostego zmniejszania V/S wraz z wysokością nad pasem.

Kolejny samolot screenshot-type.

: pt 20 sie, 2010 20:30
autor: mbucholski
- 0:12 - bzdurne stwierdzenie.

Z tym "superb exterior detail" faktycznie przesadzili. Filmik jest cwaniacki; to, co najciekawsze, poprzerywali i dali co innego.

: pt 20 sie, 2010 20:59
autor: Yeroon
witt pisze:Ta pierwsza wersja ma być czymś pomiędzy defaultowym a bardziej zaawansowanymi samolotami, a druga ma być bardziej zaawansowana, ale niestety nie podali jak bardzo.
Co to ma znaczyć? Coś pomiędzy zaawansowanym a defaultowym? Nie lećmy w kulki ludzie. Nauczenie się obsługi pilotażu "skomplikowanej" maszyny nie jest barierą nie do przeskoczenia dla ogarniętego człowieka. Polata takim "półprofesjonalnym", nabierze złych nawyków i tyle dobrego z tego będzie. Powinni bardziej skupić się na zrobieniu porządnych maszyn które realistycznie odwzorowują lot.

: pt 20 sie, 2010 21:28
autor: st1322
Dziwna sprawa, na ich forum ludzie sei zachwycaja a w PL jak zwykle narzekaja - zwlaszcza jak nie maja zadnej dobrej alternatywy - to jedno. A drugie to ze jak by sie poczytalo, to by sie wiedzialo ze wszystkie zdjecia oraz filmy to nadal wersja beta - nie dopracowana. Ba, jest nawet na forum kilka postow co jest zle i bedzie wygladalo inaczej...

A na koniec dodam, ze powinniscie sie jeszcze przyczepic do tego ze filmiki sa przyspieszone, dzieki temi unika sie efktu klatkowania. Jak kopac to na calego.

Skomentujcie prosze jak wyjdzie i polatacie tym.
Yeroon pisze:
witt pisze:Ta pierwsza wersja ma być czymś pomiędzy defaultowym a bardziej zaawansowanymi samolotami, a druga ma być bardziej zaawansowana, ale niestety nie podali jak bardzo.
Co to ma znaczyć? Coś pomiędzy zaawansowanym a defaultowym? Nie lećmy w kulki ludzie. Nauczenie się obsługi pilotażu "skomplikowanej" maszyny nie jest barierą nie do przeskoczenia dla ogarniętego człowieka. Polata takim "półprofesjonalnym", nabierze złych nawyków i tyle dobrego z tego będzie. Powinni bardziej skupić się na zrobieniu porządnych maszyn które realistycznie odwzorowują lot.
Jakich zlych nawykow? i do czego, do symulacji, bo chyba nikt nie wsiadzie do prawdziwego i nie zacznei latac. Polata tym, potem kupi zaawansowany produkt od np Sim Labs i poprawi swoja wiedze. I tyle. Nie chesz, nie kupuj.

: pt 20 sie, 2010 21:29
autor: RzEmYk
A co, mamy się cieszyć, że Aerosoft ma zamiar wypuścić gniota dla kasy?

: pt 20 sie, 2010 21:33
autor: Sterixx
Po cholere odwzorowane systemy ?? Teraz panuje epoka "for fun"

: pt 20 sie, 2010 22:01
autor: st1322
RzEmYk pisze:A co, mamy się cieszyć, że Aerosoft ma zamiar wypuścić gniota dla kasy?
Czemu gniota? Od poczatku pisali co to bedzie za produkt i do jakich ludzi/odbiorcow bedzie skierowany. Mathijs zaznaczyl ze ludzi poszukujacych wrazen takich jakie w sa zanane w PMDG odsyla do innego producenta.

Zazdroscisz im czy jak? Zrob lepszy produkt - ocenimy.

PS
Odczuwasz dodatkowy dreszcz emocji gdy włączasz chłodzenie cargo bay w FSXie?

: pt 20 sie, 2010 22:06
autor: RzEmYk
Wręcz przeciwnie, smucę się, że nie ma naprawdę dobrego, dopracowanego Airbusa 320 pod FSa.
A odczuwam dreszczyk emocji, gdy to co sobie klikam, działa tak jak w rzeczywistości, a nie jak w bajce dla dzieci.

: pt 20 sie, 2010 22:09
autor: seba_epll
A mnie się podoba zapowiedź, nawet złożyłem tzw pre-order. :))

: pt 20 sie, 2010 22:13
autor: konraf
st1322 pisze: Odczuwasz dodatkowy dreszcz emocji gdy włączasz chłodzenie cargo bay w FSXie?
No ba, żeby tylko dreszczyk.

A poważnie, po kiego robić samolot, tylko ciut lepszy od default? Ok, niech robią jak lubią ale kto to ma kupić? Początkującemu starczy to, co ma w FSX w default. Ktoś bardziej zaawansowany raczej chciałby bardziej zaawansowanego samolotu.

: pt 20 sie, 2010 22:27
autor: PZL Belfegor
Wbrew pozorom to się może dobrze sprzedać, w końcu firmy robiące płatne dodatki "lite" (przykładowo CLS) mają się nieźle, a użytkownicy chcą uproszczeń. Przykładowo, Razbam niedawno wypuścił A-7 - teraz będą wydawać pacza, by m.in. usunąć możliwośći uszkodzenia silnika, z którymi użytkownicy nie potrafili sobie poradzić (choć fakt, do samolotu mogliby dodać instrukcję obsługi). Inna ilustracja zjawiska to FW-190 Classics Hangar - jakiś czas po premierze dodano do niego mały programik, pozwalający wyłączyć konieczność zarządzania układem paliwowym i uszkodzenia systemów - ściągnęło go 80% użytkowników.

: pt 20 sie, 2010 22:28
autor: st1322
Panowie, przeciez napisali na ich forum po co. Serio. Mi tez to sie srednio podoba bo nie ma tego i tamtego, dlatego nie wiem czy kupie czy nie. Czekam na PMDG 737 ale dzis przeczytalem i ifly i... robi sie off topic :)

Chesz - kup. Nie chcesz - nie kupuj, ale powstrzymaj sie z krytykow typu, gniot bo nie ma advanced VNAV :)

: pn 23 sie, 2010 22:23
autor: RzEmYk
Aerosoft pochwalił się nowymi screenami oraz... częściami manuala.
Z ciekawostek:
a) będzie możliwość oglądania za pomocą przeglądarki statusu lotu Airbusa.
TRACKING YOUR FLIGHT ON YOUR SMARTPHONE
We all know how long a flight can be and how tedious it is to sit and wait for the miles to tick off. You have a life, you need to eat, watch TV. But you still like to keep an eye on your flight.
Źle, dobrze... chyba dobrze, w końcu będzie można zabrać ze sobą komórkę/net-/laptopa do kibelka na dłuższe posiedzenie i zerkać jak arbuz leci ;),
b) manual pisany pod "Kenny from Texas", z masą obrazków, żeby nie przemęczyć odbiorcy,
c) ustawianie TA w zakładce... TAKE OFF łącznie z prędkościami "V". Dawno nie latałem Arbuzkiem, ale nie przypominam sobie, żebym to tam wpisywał,
d) MCDU - zgodnie z przewidywaniami - skopane. Trasę wprowadza się nie jak na Arbuzka przystało metodą kliknięcia na punkt i wpisania drogi/fixa, tylko jak w Boeingowej zakładce LEGS. Czyli metodą: FIX, wprowadzić, FIX, wprowadzić...
e) problemy z obsługą przepustnicy przypisanej w FSUIPC,
Nie wiadomo skąd MCDU będzie czerpał dane nawigacyjne. Coś mi mówi, że będzie to FSowy AIRAC...

No, ale chociaż Aerosoft się przyznał co do grupy docelowej:
In our test we saw that people with little or no experience managed to fly the aircraft nearly perfect after just a few hours of use.
Poszli w ilość odbiorców... Szkoda. Ta pogoń za kasą nas kiedyś pozabija...
The Aerosoft Airbus X does not claim to be the most complex, the most realistic or the most demanding aircraft simulation. But it allows you to fly the Airbus in normal operation with a high degree of realism at a modest price and with great fluidity!
Jak to ma być high degree, to Levelek jest już Mt. Everest, a Maddog, to już kosmos...

I tak, będę narzekał, bo po Aerosofcie spodziewałem się, że będzie to jakość, a nie jakoś. A screenami z mierzeniem overhead mnie nie przekonają...

: pn 23 sie, 2010 23:59
autor: sww
RzEmYk pisze: a) będzie możliwość oglądania za pomocą przeglądarki statusu lotu Airbusa.
Źle, dobrze... chyba dobrze, w końcu będzie można zabrać ze sobą komórkę/net-/laptopa do kibelka na dłuższe posiedzenie i zerkać jak arbuz leci ;),
Teraz też się da. Jest kilka metod - bluetooth, widefs, itp.

: wt 24 sie, 2010 21:18
autor: st1322
RzEmYk pisze: Nie wiadomo skąd MCDU będzie czerpał dane nawigacyjne. Coś mi mówi, że będzie to FSowy AIRAC...
Polaczony z flight plannerem z FSa ale mozna updatetowac baze poprzez Navigraph... wszytsko na forum jest napisane, trzeba chciec tylko poczytac - wypadalo do pozniejszej krytyki.

A co do grupy docelowej. No, panie kolego, o tym to trabia zanim pierwsza linijka kodu zostala napisana. Dodam ze zakladaja ze bedzie wersja advanced (SID/STAR), ale o tym dowiemy sie pod koniec roku - moze :)

: pt 03 wrz, 2010 08:13
autor: marcpro
Już jest:
AIRBUS od AEROSOFT

Wygląd zewnętrzyny całkiem niezły.

Ciekawe tylko jak to lata?

: pt 03 wrz, 2010 09:33
autor: tidit
Wow, 40 euro za samolocik oparty na defaultowym GPSie? Powodzenia.

: pt 03 wrz, 2010 13:38
autor: PZL Belfegor
Chyba nie:
Navigation: Uses updatable Navigraph navigation database.

: pt 03 wrz, 2010 19:04
autor: RzEmYk
Ale co z tego, że Navigraph skoro ich tzw. MCDU nie obsługuje SIDów/STARów ani nawet dróg lotniczych?
http://www.forum.aerosoft.com/index.php?showtopic=37704
Niezłe są też known issues:
http://www.forum.aerosoft.com/index.php?showtopic=37730
2. Speed tape should start at 30 knots (now 40)
No tak, to jest bardzo trudno rozpoznawalny bug...
http://www.airliners.net/photo/TAM/Airb ... 1699808/L/ ://

: pt 03 wrz, 2010 21:48
autor: Kasztan
I tak odniesie sukces rynkowy - niestety 8-)

: pt 03 wrz, 2010 21:58
autor: RzEmYk
Widać odbiorcy celują bardziej w casual niż w reality...

: sob 04 wrz, 2010 12:50
autor: KaEn
Jak już ktoś tu słusznie zauważył... Skąd to Wasze zdziwienie? Od pierwszych postów na forum Aerofostu na temat tego Airbusa było wiadomo, że to konkurencja dla produktów pokroju CLS, a nie PMDG ;) Ich piaskownica i ich zabawki. Wydali produkt na wskroś KOMERCYJNY i jestem na 100% pewien, że okaże się kasowym sukcesem. Nie jestem ani trochę zainteresowany zakupem tego Airbusa, ale nie mam zamiaru się naśmiewać z Aerosoftu, bo sprawę od początku stawiali jasno i uczciwie.