Airbus A320 - Aerosoft
Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk
Tzn. że dróg nie ma w komputerze? Jeszcze jedno, dlaczego samolot nie rozpoczyna zniżania po minięciu T/D, strzałki na ekranie? Autopilota ustawiam przed minięciem punkt np. na 3000ft.?
Ostatnio zmieniony czw 14 lut, 2013 14:19 przez adiks7, łącznie zmieniany 1 raz.
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl
www.rcklub.jun.pl
http://www.simflight.com/2013/02/15/air ... itor-1-01/ - zewnętrzny edytor planów lotu.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
[FSX] Airbus X problem z ILS
Witam, jestem posiadaczem Airbus X nie extended, problem polega na tym że podczas kiedy zaczynam dolatywać już do lotniska przechodzę w MCDU do strony gdzie wpisuje się częstotliwości. Kłopot zaczyna się gdy chce wpisać np. 110.30 w punkcie ILS. Zamiast pojawić się 110.30 pojawia się tylko 110.00 tak samo jest z VOR1. Samolot po prostu nie reaguje.
Mam zainstalowaną wersję 1.22
Może ktoś się spotkał z czymś takim, lub ma pomysł jak to rozwiązać.
Mam zainstalowaną wersję 1.22
Może ktoś się spotkał z czymś takim, lub ma pomysł jak to rozwiązać.
Polecam video tutorial do A320 Extended. Poradnik po polsku zawiera cały lot z Frankfurtu do Wiednia. Filmik można zobaczyć na stronie http://www.youtube.com/watch?v=A8jVyINHkA0
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez raflat96, łącznie zmieniany 1 raz.
Dzine zachowanie w locie Airbus X Extended
Bardzo fajny i pomocny jest w/w tutorial od SkyNews. Dziękuję za linka. Mam natomiast inny problem z Airbusem X Extended. W trakcie wznoszenia jak i samego lotu, a szczególnie przy wykonywaniu zakrętów za pomocą AP maszyna dziwnie się zachowuje tzn. gwałtownie opada i wznosi się np. o ponad 2.000 ft, oraz cały samolot się trzęsie jak przy trudno wyobrażalnych turbulencjach. Do tego Airbus najczęściej traci prędkość, tak znacznie, że przeciąga i pojawia się ostrzeżenie dźwiękowe "Speed" i na wyświetlaczu "A floor". Myślałem, że samolot reaguje tak na wiatry generowane przez Rex Essentials, ale bez uruchomienia programu pogodowego przy ładnej pogodzie również tak się dzieje. Mam zainstalowaną najnowszą oczywiście oryginalną wersję 1.04 i nie wiem co może powodować takie zachowanie maszyny. Czy ktoś z Was może miał podobny problem i wie jak z nim sobie poradzić. Z góry dziękuję za wszystkie pomocne odpowiedzi. Pozdrawiam.
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Błąd "g3d.dll" - Airbus X Extended
Witam ponownie. Z problemem opisanym w moim poprzednim poście poradziłem sobie w prosty sposób. Przeinstalowałem Airbusa i problem zniknął. Pojawił się natomiast kolejny i to dużo poważniejszy kłopot. Mianowicie po zainstalowaniu ponownym Airbusa od Aerosoftu, FSX zaczął się zawieszać na samym początku, lub też w trakcie ładowania lotu, czasami gdy lot uda się załadować to po jego zakończeniu FSX również pokazuje komunikat "fatal error occured". Wczoraj zdarzyło mi się jeszcze coś dziwniejszego. W trakcie lotu nagle FSX się zawiesił a następnie gdy "odżył" to zniknęły tekstury zewnętrzne samolotu, oraz wyświetlacze w kokpicie. Gdy chciałem zakończyć lot to oczywiście FSX pokazał błąd i koniec. Za każdym razem w raporcie o błędach jest wymieniony ten sam winny moduł "g3d.dll" Jak odinstaluję Airbusa to problem znika i wszystko jest ok. Wszystkie rady zamieszczone na forum Aerosoft nie przynoszą rezultatu. Próbowałem również usuwania pliku fsx.cfg, oraz dodałem do katalogu FSX plik uiautomationcore.dll, co też nic nie zmieniło. Mam najnowszego FSUIPC 4.86. FSX ma SP1 i SP2. Sprzęt to laptop Dell Inspiron 17, i5 2.8 GHz, 8 GB RAM, Karta GT525M, Windows7. Czy ktoś z Was miał podobny problem i wie jak sobie z nim poradzić. Proszę uprzejmie o pomoc.
Naprawa problemu Błąd "g3d.dll" - Airbus X Extende
Witam ponownie. Mój wyżej opisany problem został już rozwiązany. Ponieważ miałem tylko FSX w wersji Deluxe to zgodnie z wymaganiami systemowymi firmy Aerosoft należało zainstalować dodatek FSX Acceleration, który rozwiązał moje kłopoty z błędem "g3d.dll", oraz z zanikaniem tekstur samolotu. Nareszcie mogę się w pełni cieszyć wirtualnym lataniem bez denerwujących problemów. Pozdrawiam.
Witam
Czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem, iż nie można wychylić w żadną stronę steru kierunku? Jedynie co się dzieje, to to, że rudder tylko drga, nic więcej. Tak jakby, coś go blokowało
Na stronie aerosoft'u znalazłem pewnie rozwiązanie problemu za pomocą FSUIPC ( http://forum.aerosoft.com/index.php?/to ... tle-fadec/ ), lecz niestety mój FSUIPC nie posiada opcji "Key presses"
- Opcja "Autorudder" w MCDU, wyłączona
- Wychylanie steru kierunku jest przypisane do przycisków na Joy'u
- Aktualna wersja airbusa: Extended, 1.04 + Hotfix od 010-013
- FSX, SP1, SP2
Jeśli będzie taka potrzeba to dorzucę też właściwości systemu.
Pozdrawiam
Czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem, iż nie można wychylić w żadną stronę steru kierunku? Jedynie co się dzieje, to to, że rudder tylko drga, nic więcej. Tak jakby, coś go blokowało
Na stronie aerosoft'u znalazłem pewnie rozwiązanie problemu za pomocą FSUIPC ( http://forum.aerosoft.com/index.php?/to ... tle-fadec/ ), lecz niestety mój FSUIPC nie posiada opcji "Key presses"
- Opcja "Autorudder" w MCDU, wyłączona
- Wychylanie steru kierunku jest przypisane do przycisków na Joy'u
- Aktualna wersja airbusa: Extended, 1.04 + Hotfix od 010-013
- FSX, SP1, SP2
Jeśli będzie taka potrzeba to dorzucę też właściwości systemu.
Pozdrawiam
Nie ma szans by zadziałało w ten sposób. Musisz mieć to przypisane do osi.Wychylanie steru kierunku jest przypisane do przycisków na Joy'u
Ostatnio zmieniony wt 12 mar, 2013 18:44 przez Tomek1158, łącznie zmieniany 1 raz.
This, the mojave desert is the final resting place of thousands of unemployed aircraft. For the old ones, the best future they can look forward to is reincarnation as a coke can. - Bruce Dickinson
Nie i właśnie dlatego zaraz po kupieniu arbuza kupiłem sobie skrętny joystick do ruddera. Możesz jeszcze co najwyżej włączyć autorudder jak nie chcesz kupować joya...
This, the mojave desert is the final resting place of thousands of unemployed aircraft. For the old ones, the best future they can look forward to is reincarnation as a coke can. - Bruce Dickinson
W tym arbuzie to nie działa. Musisz mieć koniecznie oś. A jak nie to MCDU Auto Rudder.Tak też zrobiłem, lecz ster ani rusz.
This, the mojave desert is the final resting place of thousands of unemployed aircraft. For the old ones, the best future they can look forward to is reincarnation as a coke can. - Bruce Dickinson
-
- Cadet
- Posty: 30
- Rejestracja: śr 06 maja, 2009 11:03
- Skąd jesteś: Gdańsk
-
- Jet 1st Officer
- Posty: 283
- Rejestracja: pt 25 cze, 2010 11:32
- Skąd jesteś: Maastricht
http://forum.aerosoft.com/index.php?/to ... -projects/
W skrócie: dzieje się. Za kilka tygodni wyjdzie darmowy update VNAV; jesienią A318/A319 z wx & terrain radar, więcej systemów (33,61 Euro, 50% zniżki dla posiadaczy A320/A321); zimą darmowy update systemów z A318 do A320; a w 2014 premiera A330 (też 33,61 Euro, zniżka dla posiadaczy A318/A320).
W skrócie: dzieje się. Za kilka tygodni wyjdzie darmowy update VNAV; jesienią A318/A319 z wx & terrain radar, więcej systemów (33,61 Euro, 50% zniżki dla posiadaczy A320/A321); zimą darmowy update systemów z A318 do A320; a w 2014 premiera A330 (też 33,61 Euro, zniżka dla posiadaczy A318/A320).
-
- Cadet
- Posty: 30
- Rejestracja: śr 06 maja, 2009 11:03
- Skąd jesteś: Gdańsk
Wyszła wersja 1.10
Już po oblataniu na przykładzie EPWR-EPGD z domyślnym airac.
Traska DCT VAGSA N871 LDZ N133 GRUDA po starcie direct GRUDA ładnie wyznaczył trasę, TOC, w międzyczasie ustawiłem fl150 nad GRUDA-arbuzik wyznaczył TOD, przy zbliżaniu do TOD włączyłem tryb znizania-do przejęcia ścieżki opada v/s 1000 a potem jak mu ściażka zadała czyli jak być powinno. Tod oblicznoy bezbłędnie bo miałem dokładnie FL150 nad GRUDA. Bez problemu złapał LOC, lądowanko z łapy bez problemowo.
Podsumowując na szybko- nawet VATSIM mu nie straszny
Już po oblataniu na przykładzie EPWR-EPGD z domyślnym airac.
Traska DCT VAGSA N871 LDZ N133 GRUDA po starcie direct GRUDA ładnie wyznaczył trasę, TOC, w międzyczasie ustawiłem fl150 nad GRUDA-arbuzik wyznaczył TOD, przy zbliżaniu do TOD włączyłem tryb znizania-do przejęcia ścieżki opada v/s 1000 a potem jak mu ściażka zadała czyli jak być powinno. Tod oblicznoy bezbłędnie bo miałem dokładnie FL150 nad GRUDA. Bez problemu złapał LOC, lądowanko z łapy bez problemowo.
Podsumowując na szybko- nawet VATSIM mu nie straszny
-
- Jet 1st Officer
- Posty: 283
- Rejestracja: pt 25 cze, 2010 11:32
- Skąd jesteś: Maastricht
Jest już hotfix - http://forum.aerosoft.com/index.php?/to ... quick-fix/.
Witam, mam taki problem. Załączam checkliste na on i nic się nie dzieje. Niby jest on, ale nawet nie uaktywnia się COCKPIT REP. Na tym filmiku tutorialu od SkyNews nawet wszystko mam inaczej. Po wczytaniu Cold&Dark, załączeniu bat 1 i 2 przycisk EXT POWER jest nieaktywny. Nie wiem czemu innym się wyświetla ten przycisk, a mi nie. Druga sprawa, że udało mi się znaleźć w MCDU w ustawieniach Ground Services opcję, która go uaktywnia. Zadziałało raz. Włączyło się. Jednak checklista tak j/w pisałem nie uaktywniła 1 części mimo, że jest na on. Co ciekawe teraz nie działa mi już EXT POWER, a w GRD Services jest wszystko nieaktywne. Proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony sob 11 maja, 2013 15:33 przez lotnik555, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja nie do końca jestem zadowolony z SP1. Samolot nie respektuje 250KT poniżej FL100. Jest niby zaznaczony limit na speedtapie, ale na tym się sprawa kończy.
W dalszym ciągu nie rozwiązali starego problemu, gdzie w MCDU wyświetlane są niepoprawne poziomy lotu za TOD.
Wykonując stara EPWA BIMPA4N, wprowadziłem restrykcję FL170 nad BIMPA. Przelotową miałem FL210. TOD wyliczyło mi dopiero za OLGER, w ogóle nie respektując BIMPA FL170.
Ale już np. DME ARC od ARBIR przy podejściu do EPPO wykonuje lepiej niż NGX
W dalszym ciągu nie rozwiązali starego problemu, gdzie w MCDU wyświetlane są niepoprawne poziomy lotu za TOD.
Wykonując stara EPWA BIMPA4N, wprowadziłem restrykcję FL170 nad BIMPA. Przelotową miałem FL210. TOD wyliczyło mi dopiero za OLGER, w ogóle nie respektując BIMPA FL170.
Ale już np. DME ARC od ARBIR przy podejściu do EPPO wykonuje lepiej niż NGX
Wersja pudełkowa/download? Zaktualizowana? Wszystkie hotfixy? Samolot ustawiony jako domyślny? W jakim stanie? Itd. Po prostu nikt tu nie ma szklanej kuli, a nie napisałeś niczego więcej niż to, że masz problem. Więc z uprzejmości jesteś dopytywany o szczegóły w nadziei, że jednak pozwolisz sobie pomóc.lotnik555 pisze:Z aerosoftu, a skąd?
Ostatnio zmieniony ndz 12 maja, 2013 20:02 przez ylid, łącznie zmieniany 1 raz.
Lotnik555 miałem ten sam problem co ty Pomogła mi aktualizacja do wersji 1.10 wcześniej miałem 1.4. Moim zdaniem to wina RAASa, który się źle zainstalował razem z Airbusem. Inna rzecz to brak update dla RAAS. Taki komunikat miałem przy każdym uruchamianiu FSX-a. Więc albo update do wersji 1.10 albo update RAASa.
Kanał youtube: http://www.youtube.com/watch?v=TYmPhNKbi2M
Ale nie chodzi o wersję Airbusa, tylko o wersję aktualnej bazy AIRAC od http://www.navigraph.com/ jaką posiadasz.
Po wejsciu w planie w EPKK musisz najpierw wpisać punkt JED w next waypoint dopiero potem z JED wejsc do zakładki airways.
This, the mojave desert is the final resting place of thousands of unemployed aircraft. For the old ones, the best future they can look forward to is reincarnation as a coke can. - Bruce Dickinson
Tu i tu FMC/MCDU pozwala na praktycznie to samo. Różnica jest w obsłudze, której należy się nauczyć.
Ostatnio zmieniony wt 14 maja, 2013 00:04 przez RzEmYk, łącznie zmieniany 1 raz.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Myślałem, że to koniec moich problemów... Niestety po tym jak odbyłem piękny lot tym samolotem i wszystko udało się zrobić na 100% to tym razem, kiedy wypełniam check listę prosi mnie o ustawienie ciśnienia. Standardowo jest 1013(offline). No dobra sprawdziłem metar i 1014 tak też ustawiłem, niestety ciągle słyszę głos sprawdzający ustawione ciśnienie. Namachałem się już mocno pokrętłem i niestety w kółko to samo. Zresetowałem FSX-a i jeszcze raz. Niestety... Czy ktoś wie, w czym może być problem?