Add-in Checklist system: semi-automated audio checklists. Checklist has two options, callouts only, or callouts with semi-automation (think virtual co-pilot).
Airbus A320 - Aerosoft
Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
W dobrym Crjocie i w FMC byś znalazł
http://books.google.pl/books?id=oJHNHhR ... ge&f=false
http://books.google.pl/books?id=oJHNHhR ... ge&f=false
Czy to normalne, jak samolot mija T/D i wcisnę zniżanie powiedzmy do 3000ft to zniża bardzo szybko nie stosując się do danych w MCDU, prędkość w miarę utrzymuje, ale zniżanie z FL300 do FL100 trwa chwilę potem czasem trzyma wysokość z MCDU przy punktach a czasem zejdzie do tych 3000 i stosuje się do ALT CSTR.
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl
www.rcklub.jun.pl
@ adiks7
Arbuziki to latające kalkulatory, i są bardzo grzeczne w lataniu. Wiec zanim zaczniesz wciskać i ciągnąć za pokrętła i gałki w kokpicie to dobrze by było gdybyś znalazł chwilkę i w międzyczasie poczytał w manualu albo gdzieś w przepastnych zasobach internetu o co chodzi z tymi trybami Open Descent, Open Climb i czym się to rożni od Desent i Climb. Jak poczytasz to od razu będziesz wiedział co też Twój samolot zaczął uskuteczniać po minięciu punktu TOD i dlaczego.
Oczywiście możesz też po prostu pociągnąć za gałkę...
Arbuziki to latające kalkulatory, i są bardzo grzeczne w lataniu. Wiec zanim zaczniesz wciskać i ciągnąć za pokrętła i gałki w kokpicie to dobrze by było gdybyś znalazł chwilkę i w międzyczasie poczytał w manualu albo gdzieś w przepastnych zasobach internetu o co chodzi z tymi trybami Open Descent, Open Climb i czym się to rożni od Desent i Climb. Jak poczytasz to od razu będziesz wiedział co też Twój samolot zaczął uskuteczniać po minięciu punktu TOD i dlaczego.
Oczywiście możesz też po prostu pociągnąć za gałkę...
Przy pociągnięciu przecież muszę podać prędkość opadania v/s, o ile się nie mylę, żeby była reakcja samolotu.
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl
www.rcklub.jun.pl
Witam wszystkich na forum.
Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Airbusa X Extended 1.15 (wersja download). Niestety pojawił się mały problem. Po wprowadzeniu do MCDU planu lotu, na wyświetlaczu pojawia się również plan lotu z FSX. Zaznaczam, że nie ustawiam planu lotu w FSX, wybieram tylko lotnisko i bramkę na której ma znaleźć się samolot. Co prawda Airbus trzyma się planu z MCDU ale denerwuje mnie kolejna zielona linia na wyświetlaczu. Ma ktoś pomysł, jak rozwiązać ten problem? Dodam, że posiadam FSX Acceleration.
Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Airbusa X Extended 1.15 (wersja download). Niestety pojawił się mały problem. Po wprowadzeniu do MCDU planu lotu, na wyświetlaczu pojawia się również plan lotu z FSX. Zaznaczam, że nie ustawiam planu lotu w FSX, wybieram tylko lotnisko i bramkę na której ma znaleźć się samolot. Co prawda Airbus trzyma się planu z MCDU ale denerwuje mnie kolejna zielona linia na wyświetlaczu. Ma ktoś pomysł, jak rozwiązać ten problem? Dodam, że posiadam FSX Acceleration.
Ostatnio zmieniony czw 24 paź, 2013 18:05 przez piwosz84, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Airbus Extended Aerosoftu nie używa FS-owych planów, chyba, że te zostaną uprzednio przekonwertowane do jego formatu.
http://forum.aerosoft.com/index.php?/to ... converter/
Mógłbyś pokazać obrazek, prezentujący tę dodatkową trasę na ND?
http://forum.aerosoft.com/index.php?/to ... converter/
Mógłbyś pokazać obrazek, prezentujący tę dodatkową trasę na ND?
Zaktualizowałem Airbusa do wersji 1.15 i jest tak jak piszesz, zielona linia na ND, ale nie jest to linia od planu z FSX, ja się we frazeologii lotniczej bardzo nie znam, ale jest to linia Track-jak dobrze pamiętam jest taki napis na wyświetlaczu gdy ta linia jest wyświetlana, tak jakby przedłużenie linii samolotu na ND,nie wiem też czemu to służy, może ktoś inny wyjaśni-bo z angielskim to już w ogóle u mnie kiepsko, po uzbrojeniu NAV(wciśnięciu pokrętła od zmiany kursu) ta linia znika.
Ostatnio zmieniony sob 26 paź, 2013 17:40 przez adiks7, łącznie zmieniany 1 raz.
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl
www.rcklub.jun.pl
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
To linia drogi. Samolot może celować nosem w jedną stronę (heading), ale z powodu wiatru, asymetrii itd. lecieć w inną (track).
http://www.photos4u2c.net/2011/09/28/sh ... rlie-west/
Zielona linia jest dołączana do diamencika w trybie HDG i TRK.
http://www.photos4u2c.net/2011/09/28/sh ... rlie-west/
Zielona linia jest dołączana do diamencika w trybie HDG i TRK.
Ale w wersji 1.10 tego nie było prawda? Bo nigdy nie rzuciło mi się w oczy. Od razu zapytam w tej wersji można wcisnąć przycisk Terrain, ale na ND nic nie widać, w 1.10 nie było można jak dobrze pamiętam, czy to nie jest symulowane? Czytam ten manual ale nie wszystko jest dla mnie jasne.
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl
www.rcklub.jun.pl
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Najwyraźniej była i w 1.10:
http://www.youtube.com/watch?v=uc0ekiUnasI
Mapa terenu nie działa, ma zostać wprowadzona po premierze A318 i 319.
http://forum.aerosoft.com/index.php?/to ... nd-button/
http://www.youtube.com/watch?v=uc0ekiUnasI
Mapa terenu nie działa, ma zostać wprowadzona po premierze A318 i 319.
http://forum.aerosoft.com/index.php?/to ... nd-button/
To może jeszcze wiadomo coś o WX radar?
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl
www.rcklub.jun.pl
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Z tego samego źródła wynika, że nie będzie.
http://forum.aerosoft.com/index.php?/to ... her-radar/
http://forum.aerosoft.com/index.php?/to ... her-radar/
-
- Cadet
- Posty: 9
- Rejestracja: czw 01 sie, 2013 11:44
- Skąd jesteś: Gdańsk
Nie chcąc zakładać nowego tematu na temat mojego pytania napiszę to tutaj.
Mianowicie chodzi mi o FS2Crew: Aerosoft Airbus X Voice Control. Wyczytałem w informacji, że aby go zainstalować należy ustawić rozpoznawanie mowy w Windows na English - US i tutaj się zaczyna moje pytanie. Czy jest to możliwe do zrobienia na polskiej wersji Windows 7. I jeszcze jedno - czy Voice Control jest bardzo trudny do ogarnięcia?
Mianowicie chodzi mi o FS2Crew: Aerosoft Airbus X Voice Control. Wyczytałem w informacji, że aby go zainstalować należy ustawić rozpoznawanie mowy w Windows na English - US i tutaj się zaczyna moje pytanie. Czy jest to możliwe do zrobienia na polskiej wersji Windows 7. I jeszcze jedno - czy Voice Control jest bardzo trudny do ogarnięcia?
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
To zależy od wersji Windowsa 7, względnie chęci do instalacji dodatkowego programu. Temat już był poruszany, szukaj przed pytaniem.
viewtopic.php?p=119853#119853
http://www.support.fs2crew.com/help/man ... ion_setup1
viewtopic.php?p=119853#119853
http://www.support.fs2crew.com/help/man ... ion_setup1
-
- Cadet
- Posty: 9
- Rejestracja: czw 01 sie, 2013 11:44
- Skąd jesteś: Gdańsk
Witam, jako, że zupełnie przesiadłem się na A320, chciałbym wyświetlić MCDU na telefonie, czy jest możliwość wyświetlenia go na telefonie z systemem Windows?
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl
www.rcklub.jun.pl
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
A jakby tak można prosić po polsku, w tej samej sieci czyli ten sam system? Jak to podłączyć przez sieć wifi?
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl
www.rcklub.jun.pl
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
W taj samej sieci, system na urządzeniu mobilnym nie ma znaczenia, o ile pozwala obsłużyć przeglądarkę internetową. Zajrzyj na stronę 12 pierwszej części instrukcji - na komputerze wystarczy uruchomić serwer, a w urządzeniu przenośnym wejść przez IP na stronę MCDU.Załączony serwer pozwala na dostęp i używanie MCDU z dowolnej przeglądarki; idealne rozwiązanie dla tabletów.
Ostatnio zmieniony ndz 10 lis, 2013 22:45 przez PZL Belfegor, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie wiem co robię źle, w konfiguratorze zaznaczyłem webserver, włączyłem Airbus connect, przepisałem adres do przeglądarki w telefonie i nic-błąd adresu. Przepisałem ten adres wyświetlany na zielono w Aibus connect. jak na niego klikne to otwiera mi przeglądarkę w kompie i widać parametry takie jak pułap, prędkość, paliwo, wszystko to robię już w locie, chyba nie ma to znaczenia.
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl
www.rcklub.jun.pl
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Mam tylko jedną sieć w domu, czy muszę adresy IP poprzypisywać czy coś w tym stylu, bo nie bardzo się na tym znam.
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl
www.rcklub.jun.pl
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Dzięki Dymitr, Firewalla może też trochę była wina, ale głównym problemem było to że miałem otwartą przeglądarkę w komputerze z tym adresem od Airbus Connect, po zamknięciu i wcześniejszym wyłączeniu firewalla otworzyłem to MCDU na telefonie, jednak nie podoba mi się to że każde kliknięcie klawisza MCDU w telefonie, literkę czy co inny przycisk, przeładowuje tak jakby stronę, poza tym MCDU wyświetla się nieforemnie. nie wiem co może być tego przyczyną.
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl
www.rcklub.jun.pl
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Spróbuj tej modyfikacji - według opisu ma rozwiązać problem z odświeżaniem po każdym kliknięciu.
Okej, pojawił się kolejny mały problem. Wpisując długi plan lotu, który ma więcej niż 5 numerów dróg i punktów zaczyna brakować miejsca w MCDU, nie mogę zjechać strzałką w dół aby wyświetliło się kolejne okienko do wpisania drogi a potem punktu. Ktoś się orientuje w tej kwestii?
Ostatnio zmieniony wt 12 lis, 2013 11:22 przez piwosz84, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Kliknij strzałkę w górę. Wykaż trochę samodzielności, klikologię można zobaczyć w jednym z poradników wideo, nie trzeba nawet otwierać instrukcji.
http://www.youtube.com/watch?v=nj5a9gARfoA
http://www.youtube.com/watch?v=nj5a9gARfoA
Pytanie do użytkowników FS2 Crew AirbusX Button Control:
1. Jak włączyć cockpit preparation checklist?
Da się to zrobić od podstaw z trybu Cold&Dark, czy trzeba sobie wydrukować checklistę?
2. W opcjach mam włączone AES, jednak nie da się nigdzie ustawić kąta i odległości na jaką ma być "wypchany" samolot. Niby mogę to zrobić przez standardową opcję w prawym MCDU, ale jaki to ma sens...
Ogólnie z BC od FS2Crew jestem zadowolony, kupiłem w promocji za około 60 zł i spełnia swoje zadanie, w końcu robię wszystko tak jak ja chcę, w odpowiedniej kolejności bo ten Copilot dostarczony z Airbusem to jakieś nieporozumienie, czasami musiałem 10 razy składać i rozkładać stolik przed lądowaniem bo na tej czynności się copilot zawiesił.
Przy opcji "Pushback" wszystko jedno jaką ustawiłem odległość, zawsze pchał do oporu.
1. Jak włączyć cockpit preparation checklist?
Da się to zrobić od podstaw z trybu Cold&Dark, czy trzeba sobie wydrukować checklistę?
2. W opcjach mam włączone AES, jednak nie da się nigdzie ustawić kąta i odległości na jaką ma być "wypchany" samolot. Niby mogę to zrobić przez standardową opcję w prawym MCDU, ale jaki to ma sens...
Ogólnie z BC od FS2Crew jestem zadowolony, kupiłem w promocji za około 60 zł i spełnia swoje zadanie, w końcu robię wszystko tak jak ja chcę, w odpowiedniej kolejności bo ten Copilot dostarczony z Airbusem to jakieś nieporozumienie, czasami musiałem 10 razy składać i rozkładać stolik przed lądowaniem bo na tej czynności się copilot zawiesił.
Przy opcji "Pushback" wszystko jedno jaką ustawiłem odległość, zawsze pchał do oporu.
Ostatnio zmieniony pn 09 gru, 2013 19:15 przez lor3ddr8d, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie ma sensu. Jak sama nazwa wskazuje, jest opcją dla posiadaczy AES, który precyzyjnie wypycha na drogę kołowania.lor3ddr8d pisze:2. W opcjach mam włączone AES, jednak nie da się nigdzie ustawić kąta i odległości na jaką ma być "wypchany" samolot. Niby mogę to zrobić przez standardową opcję w prawym MCDU, ale jaki to ma sens...
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
To co zrobić w tym wypadku:
Zawsze uruchamiam samolot w trybie Cold&Dark, korzystając z defaultowego copilota, pomagałem sobie nim przy cockpit preparation checklist bo było szybko, łatwo i przyjemnie.
Korzystając z ButtonControl muszę najpierw samodzielnie przygotować kokpit (bo BC nie ma takiej pozycji na swojej liście), korzystam z manula dostarczonego do samolotu. Następnie włączam BC, wpisuje plan lotu i wykonuje z jego pomocą kolejne checklisty.
I jak teraz włączyć defaultowy AES (ten dostarczony razem z Airbusem) ? Z prawego MCDU nie ma szans, bo wyłączyłem tam opcję checklisty i copilota.
Pozostaje jedynie kupno np. GSX (jest dość drogi) czy jest jakieś inne wyjście ?
(nie wspominając o CTRL+P).
Zawsze uruchamiam samolot w trybie Cold&Dark, korzystając z defaultowego copilota, pomagałem sobie nim przy cockpit preparation checklist bo było szybko, łatwo i przyjemnie.
Korzystając z ButtonControl muszę najpierw samodzielnie przygotować kokpit (bo BC nie ma takiej pozycji na swojej liście), korzystam z manula dostarczonego do samolotu. Następnie włączam BC, wpisuje plan lotu i wykonuje z jego pomocą kolejne checklisty.
I jak teraz włączyć defaultowy AES (ten dostarczony razem z Airbusem) ? Z prawego MCDU nie ma szans, bo wyłączyłem tam opcję checklisty i copilota.
Pozostaje jedynie kupno np. GSX (jest dość drogi) czy jest jakieś inne wyjście ?
(nie wspominając o CTRL+P).
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Domyślny skrót do wypychania to shift+P. FS2Crew nie wykorzystuje AES.
http://forum.aerosoft.com/index.php?/to ... /?p=509578
http://forum.aerosoft.com/index.php?/to ... /?p=509578
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa