Strona 4 z 7

: czw 14 lut, 2013 12:59
autor: adiks7
Tzn. że dróg nie ma w komputerze? Jeszcze jedno, dlaczego samolot nie rozpoczyna zniżania po minięciu T/D, strzałki na ekranie? Autopilota ustawiam przed minięciem punkt np. na 3000ft.?

: czw 14 lut, 2013 13:04
autor: Kirow
Po prostu punkty wpisuje się z jednej strony a drogi między punktami z drugiej. Airbusy tak mają, że nie zniżają same po minięciu TOD. Trzeba mu wcisnąć ALT knob.

: pt 15 lut, 2013 16:50
autor: RzEmYk

[FSX] Airbus X problem z ILS

: sob 02 mar, 2013 12:30
autor: mpawlus97
Witam, jestem posiadaczem Airbus X nie extended, problem polega na tym że podczas kiedy zaczynam dolatywać już do lotniska przechodzę w MCDU do strony gdzie wpisuje się częstotliwości. Kłopot zaczyna się gdy chce wpisać np. 110.30 w punkcie ILS. Zamiast pojawić się 110.30 pojawia się tylko 110.00 tak samo jest z VOR1. Samolot po prostu nie reaguje.
Mam zainstalowaną wersję 1.22

Może ktoś się spotkał z czymś takim, lub ma pomysł jak to rozwiązać.

: sob 02 mar, 2013 15:53
autor: raflat96
Polecam video tutorial do A320 Extended. Poradnik po polsku zawiera cały lot z Frankfurtu do Wiednia. Filmik można zobaczyć na stronie http://www.youtube.com/watch?v=A8jVyINHkA0

Dzine zachowanie w locie Airbus X Extended

: pn 04 mar, 2013 13:13
autor: djmarcel
Bardzo fajny i pomocny jest w/w tutorial od SkyNews. Dziękuję za linka. Mam natomiast inny problem z Airbusem X Extended. W trakcie wznoszenia jak i samego lotu, a szczególnie przy wykonywaniu zakrętów za pomocą AP maszyna dziwnie się zachowuje tzn. gwałtownie opada i wznosi się np. o ponad 2.000 ft, oraz cały samolot się trzęsie jak przy trudno wyobrażalnych turbulencjach. Do tego Airbus najczęściej traci prędkość, tak znacznie, że przeciąga i pojawia się ostrzeżenie dźwiękowe "Speed" i na wyświetlaczu "A floor". Myślałem, że samolot reaguje tak na wiatry generowane przez Rex Essentials, ale bez uruchomienia programu pogodowego przy ładnej pogodzie również tak się dzieje. Mam zainstalowaną najnowszą oczywiście oryginalną wersję 1.04 i nie wiem co może powodować takie zachowanie maszyny. Czy ktoś z Was może miał podobny problem i wie jak z nim sobie poradzić. Z góry dziękuję za wszystkie pomocne odpowiedzi. Pozdrawiam.

: pn 04 mar, 2013 16:45
autor: raflat96
Może napisz w komentarzu pod filmikiem?

: pn 04 mar, 2013 18:49
autor: PZL Belfegor
Komentarze pod filmikiem nowym forum wsparcia producenta.

Błąd "g3d.dll" - Airbus X Extended

: śr 06 mar, 2013 09:49
autor: djmarcel
Witam ponownie. Z problemem opisanym w moim poprzednim poście poradziłem sobie w prosty sposób. Przeinstalowałem Airbusa i problem zniknął. Pojawił się natomiast kolejny i to dużo poważniejszy kłopot. Mianowicie po zainstalowaniu ponownym Airbusa od Aerosoftu, FSX zaczął się zawieszać na samym początku, lub też w trakcie ładowania lotu, czasami gdy lot uda się załadować to po jego zakończeniu FSX również pokazuje komunikat "fatal error occured". Wczoraj zdarzyło mi się jeszcze coś dziwniejszego. W trakcie lotu nagle FSX się zawiesił a następnie gdy "odżył" to zniknęły tekstury zewnętrzne samolotu, oraz wyświetlacze w kokpicie. Gdy chciałem zakończyć lot to oczywiście FSX pokazał błąd i koniec. Za każdym razem w raporcie o błędach jest wymieniony ten sam winny moduł "g3d.dll" Jak odinstaluję Airbusa to problem znika i wszystko jest ok. Wszystkie rady zamieszczone na forum Aerosoft nie przynoszą rezultatu. Próbowałem również usuwania pliku fsx.cfg, oraz dodałem do katalogu FSX plik uiautomationcore.dll, co też nic nie zmieniło. Mam najnowszego FSUIPC 4.86. FSX ma SP1 i SP2. Sprzęt to laptop Dell Inspiron 17, i5 2.8 GHz, 8 GB RAM, Karta GT525M, Windows7. Czy ktoś z Was miał podobny problem i wie jak sobie z nim poradzić. Proszę uprzejmie o pomoc.

Naprawa problemu Błąd "g3d.dll" - Airbus X Extende

: wt 12 mar, 2013 08:59
autor: djmarcel
Witam ponownie. Mój wyżej opisany problem został już rozwiązany. Ponieważ miałem tylko FSX w wersji Deluxe to zgodnie z wymaganiami systemowymi firmy Aerosoft należało zainstalować dodatek FSX Acceleration, który rozwiązał moje kłopoty z błędem "g3d.dll", oraz z zanikaniem tekstur samolotu. Nareszcie mogę się w pełni cieszyć wirtualnym lataniem bez denerwujących problemów. Pozdrawiam.

: wt 12 mar, 2013 13:38
autor: oskar1994
Witam

Czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem, iż nie można wychylić w żadną stronę steru kierunku? Jedynie co się dzieje, to to, że rudder tylko drga, nic więcej. Tak jakby, coś go blokowało

Na stronie aerosoft'u znalazłem pewnie rozwiązanie problemu za pomocą FSUIPC ( http://forum.aerosoft.com/index.php?/to ... tle-fadec/ ), lecz niestety mój FSUIPC nie posiada opcji "Key presses"


- Opcja "Autorudder" w MCDU, wyłączona

- Wychylanie steru kierunku jest przypisane do przycisków na Joy'u

- Aktualna wersja airbusa: Extended, 1.04 + Hotfix od 010-013

- FSX, SP1, SP2



Jeśli będzie taka potrzeba to dorzucę też właściwości systemu.


Pozdrawiam

: wt 12 mar, 2013 16:28
autor: Tomek1158
Wychylanie steru kierunku jest przypisane do przycisków na Joy'u
Nie ma szans by zadziałało w ten sposób. Musisz mieć to przypisane do osi.

: wt 12 mar, 2013 18:59
autor: oskar1994
Mam tylko 3 osie, które są kolejno przypisane steru wysokości, lotek i przepustnicy

Nie ma na to innego wyjścia?

: wt 12 mar, 2013 22:18
autor: Tomek1158
Nie i właśnie dlatego zaraz po kupieniu arbuza kupiłem sobie skrętny joystick do ruddera. Możesz jeszcze co najwyżej włączyć autorudder jak nie chcesz kupować joya...

: śr 13 mar, 2013 11:04
autor: oskar1994
Tak też zrobiłem, ale słabo widzę podejścia z crosswind'em

: sob 16 mar, 2013 10:48
autor: Genesis
Polecam kupić orczyk od CH albo przypisać 2 przyciski na joysticku do obsługi steru kierunku.

: ndz 17 mar, 2013 04:41
autor: Zgredd
Orczyk Saiteka tańszy i ma szerszy rozstaw pedałów. Warto porównać.

: pt 22 mar, 2013 12:31
autor: oskar1994
Genesis pisze: albo przypisać 2 przyciski na joysticku do obsługi steru kierunku.
Tak też zrobiłem, lecz ster ani rusz.

: pn 25 mar, 2013 13:54
autor: Tomek1158
Tak też zrobiłem, lecz ster ani rusz.
W tym arbuzie to nie działa. Musisz mieć koniecznie oś. A jak nie to MCDU Auto Rudder.

: śr 27 mar, 2013 21:04
autor: kowalski89
To raczej nie problem braku Acceleration bo u mnie śmiga na Deluxe z SP2 aż miło...

: wt 23 kwie, 2013 09:44
autor: mbucholski
http://forum.aerosoft.com/index.php?/to ... -projects/

W skrócie: dzieje się. Za kilka tygodni wyjdzie darmowy update VNAV; jesienią A318/A319 z wx & terrain radar, więcej systemów (33,61 Euro, 50% zniżki dla posiadaczy A320/A321); zimą darmowy update systemów z A318 do A320; a w 2014 premiera A330 (też 33,61 Euro, zniżka dla posiadaczy A318/A320).

: śr 08 maja, 2013 11:19
autor: kowalski89
Wyszła wersja 1.10

Już po oblataniu na przykładzie EPWR-EPGD z domyślnym airac.

Traska DCT VAGSA N871 LDZ N133 GRUDA po starcie direct GRUDA ładnie wyznaczył trasę, TOC, w międzyczasie ustawiłem fl150 nad GRUDA-arbuzik wyznaczył TOD, przy zbliżaniu do TOD włączyłem tryb znizania-do przejęcia ścieżki opada v/s 1000 a potem jak mu ściażka zadała czyli jak być powinno. Tod oblicznoy bezbłędnie bo miałem dokładnie FL150 nad GRUDA. Bez problemu złapał LOC, lądowanko z łapy bez problemowo.

Podsumowując na szybko- nawet VATSIM mu nie straszny :)

: śr 08 maja, 2013 19:01
autor: slysy
Teraz jest to już pełnowartościowy Arbuz, ładnie trzyma prędkości i bardzo dobrze liczy Cost Indexy (sprawdzone z PEP-em) no i w końcu zrobili porządek z klapami!!!

: czw 09 maja, 2013 13:02
autor: mbucholski

: sob 11 maja, 2013 14:38
autor: lotnik555
Witam, mam taki problem. Załączam checkliste na on i nic się nie dzieje. Niby jest on, ale nawet nie uaktywnia się COCKPIT REP. Na tym filmiku tutorialu od SkyNews nawet wszystko mam inaczej. Po wczytaniu Cold&Dark, załączeniu bat 1 i 2 przycisk EXT POWER jest nieaktywny. Nie wiem czemu innym się wyświetla ten przycisk, a mi nie. Druga sprawa, że udało mi się znaleźć w MCDU w ustawieniach Ground Services opcję, która go uaktywnia. Zadziałało raz. Włączyło się. Jednak checklista tak j/w pisałem nie uaktywniła 1 części mimo, że jest na on. Co ciekawe teraz nie działa mi już EXT POWER, a w GRD Services jest wszystko nieaktywne. Proszę o pomoc.

: sob 11 maja, 2013 18:46
autor: Tomek1158
skad masz samolot?

: ndz 12 maja, 2013 01:15
autor: Zgredd
Ja nie do końca jestem zadowolony z SP1. Samolot nie respektuje 250KT poniżej FL100. Jest niby zaznaczony limit na speedtapie, ale na tym się sprawa kończy.
W dalszym ciągu nie rozwiązali starego problemu, gdzie w MCDU wyświetlane są niepoprawne poziomy lotu za TOD.
Wykonując stara EPWA BIMPA4N, wprowadziłem restrykcję FL170 nad BIMPA. Przelotową miałem FL210. TOD wyliczyło mi dopiero za OLGER, w ogóle nie respektując BIMPA FL170.

Ale już np. DME ARC od ARBIR przy podejściu do EPPO wykonuje lepiej niż NGX :P

: ndz 12 maja, 2013 10:31
autor: lotnik555
Z aerosoftu, a skąd?

: ndz 12 maja, 2013 10:46
autor: ylid
lotnik555 pisze:Z aerosoftu, a skąd?
Wersja pudełkowa/download? Zaktualizowana? Wszystkie hotfixy? Samolot ustawiony jako domyślny? W jakim stanie? Itd. Po prostu nikt tu nie ma szklanej kuli, a nie napisałeś niczego więcej niż to, że masz problem. Więc z uprzejmości jesteś dopytywany o szczegóły w nadziei, że jednak pozwolisz sobie pomóc.

: ndz 12 maja, 2013 18:09
autor: karmel
Lotnik555 miałem ten sam problem co ty :) Pomogła mi aktualizacja do wersji 1.10 wcześniej miałem 1.4. Moim zdaniem to wina RAASa, który się źle zainstalował razem z Airbusem. Inna rzecz to brak update dla RAAS. Taki komunikat miałem przy każdym uruchamianiu FSX-a. Więc albo update do wersji 1.10 albo update RAASa.

: pn 13 maja, 2013 15:31
autor: lotnik555
Mam taki problem, chcę polecieć z EPKK do EPWA. No i zaczynają się schody bo pierwszy pkt wg planu to JED, a potem M866 LOGDA. Niestety nie da rady wpisać tego punktu. Gdy chcę wpisać po lewej stronie numer drogi M866 też nie znajduje. Tak więc co mam zrobić?

: pn 13 maja, 2013 16:11
autor: IkexI
Czy Airac w Airbusie jest aktualny? Może to jest problemem - zależy od kiedy obowiązują te nazwy nawigacyjne.

: pn 13 maja, 2013 16:14
autor: lotnik555
Mam najnowszą wersję 1.10. Ale dlaczego nie można zacząć od wpisywania punktu?

: pn 13 maja, 2013 16:31
autor: XxCloudy
Ale nie chodzi o wersję Airbusa, tylko o wersję aktualnej bazy AIRAC od http://www.navigraph.com/ jaką posiadasz.

: pn 13 maja, 2013 16:41
autor: lotnik555
najnowszą. 1305. Kiedy jest SID np. z EDDF to jest wszystko ok. Zaczyna się od nr drogi. Jednak kiedy nie ma SIDA, a drogę trzeba zacząć od punktu na trasie to niestety. Nie wyszukuje mi ponadto ani drogi M985 jak i M866

: pn 13 maja, 2013 16:49
autor: Tomek1158
Po wejsciu w planie w EPKK musisz najpierw wpisać punkt JED w next waypoint dopiero potem z JED wejsc do zakładki airways.

: pn 13 maja, 2013 18:49
autor: lotnik555
Ok dzięki :). Latam PMDG 737 ngx i tam na trochę więcej FMC pozwala :P

: pn 13 maja, 2013 19:03
autor: RzEmYk
Tu i tu FMC/MCDU pozwala na praktycznie to samo. Różnica jest w obsłudze, której należy się nauczyć.

: pn 13 maja, 2013 20:08
autor: lotnik555
Myślałem, że to koniec moich problemów... Niestety po tym jak odbyłem piękny lot tym samolotem i wszystko udało się zrobić na 100% to tym razem, kiedy wypełniam check listę prosi mnie o ustawienie ciśnienia. Standardowo jest 1013(offline). No dobra sprawdziłem metar i 1014 tak też ustawiłem, niestety ciągle słyszę głos sprawdzający ustawione ciśnienie. Namachałem się już mocno pokrętłem i niestety w kółko to samo. Zresetowałem FSX-a i jeszcze raz. Niestety... Czy ktoś wie, w czym może być problem?

: pn 13 maja, 2013 20:33
autor: Tomek1158
Naciśnij "B"