Cześć
Z przyczyn ode mnie niezależnych, musiałem pożegnać się z forum opartym o phpBB by Przemo (które nie jest już od dawna rozwijane i aktualizowane). Dokonałem więc migracji na zwykłe phpBB 3. Migracja taka niesie za sobą spore ryzyko (utrata postów, utrata użytkowników, uszkodzenie bazy danych itp.. Na szczęście udało mi się uniknąć tych problemów.

Pozostał tylko jeden problem, a mianowicie Wasze hasła. W phpBB by Przemo hasła te były inaczej kodowane, niż są w phpBB 3. Dlatego też Wasze hasła nie działają. Proszę więc podczas logowania o skorzystanie z opcji "Zapomniałem hasła". Otrzymacie wówczas w mailu instrukcje resetu hasła. W razie problemów, proszę o kontakt ze mną pod adresem konraf@aztec.pl

Airbus A320 - Aerosoft

Dział poświęcony płatnym samolotom i śmigłowcom (czyli opinie, recenzje, poradniki). Z problemami technicznymi proszę do działu Problemy Techniczne-Samoloty.

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

lor3ddr8d
Cadet
Cadet
Posty: 49
Rejestracja: czw 12 kwie, 2012 18:18
Skąd jesteś: Śląsk

Post autor: lor3ddr8d »

Znam ja na pamięć, ta opcja w Airbusie też nazywa się AES i działa na zasadzie: podaj odległość i kąt, samolot zostaje wypchany bez żadnych wizualizacji.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2851
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Zawodna ta pamięć.
MCDU>options>checklist>AES
AES* PUSH
The Aerosoft Airbus X Extended does not automatically detect an airport where AES can be used. If the AES pushback functionality should be used it is necessary to set this functionality to YES. Then during pushback the conversation between PF (pilot flying) and Ground is aligned, the AES pushback functionality will be used as well as the checklist and copilot functionality to start the engines.
In case only the AES clearance procedure but no pushback shall be used, leave this function to NO. Then after the AES procedure has been finished the checklist “ENGINE START [2]” has to be used and started.
Mylisz wypychanie samolotu (które w MCDU nazywa się po prostu pushback setup, co jest pokazane na stronie 36 instrukcji krok po kroku w sytuacji, gdy nie jest używane wypychanie AES-a) z AES-em oraz opcjami samolotu dotyczącymi współpracy z tymże (strona 25, z której pochodzi powyższy cytat).
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2746
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

lor3ddr8d pisze:Znam ja na pamięć, ta opcja w Airbusie też nazywa się AES i działa na zasadzie: podaj odległość i kąt, samolot zostaje wypchany bez żadnych wizualizacji.
Jak wyżej.
AES nigdy nie pyta o odległość ani o kąt. Nie ma "upośledzonego" AES. Albo jest albo go nie ma. Tutaj go NIE MA!
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG Z390 TOMAHAWK, i5 9600K, 2x16GB dual, GTX1080, W10, P3D 4.5
lor3ddr8d
Cadet
Cadet
Posty: 49
Rejestracja: czw 12 kwie, 2012 18:18
Skąd jesteś: Śląsk

Post autor: lor3ddr8d »

Obrazek

Wydaje mi się, że mówimy chyba o dwóch różnych samolotach.
Po włączeniu tej opcji wchodzisz w checklist>start push> i ustawiasz kierunek, ilość stopni i odległość na jaką samolot ma być wypchany.
W ustawieniach nazywa się AES.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2851
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Zobacz, co jest napisane dwa posty wyżej - wstawiłem tam definicję tej funkcji z instrukcji, co najwyraźniej Ci umknęło, bo nadal mylisz opcję checklisty z AES-em i wypychaniem, będącym funkcją samolotu. I nie, po włączeniu tej funkcji nie ustawia się kierunku i odległości wypychania - raczej przeciwnie, te ustawienia są przydatne właśnie gdy nie korzysta się z AES, co wskazał Rzemyk.
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2746
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Możesz również napisać na kilku forach, że masz "upośledzony" AES, ale to dalej nie zmieni tego, że samolot NIE ZAWIERA dodatku jakim jest AES. Nie ma i nie będzie.
Samolot nie wyczaruje AES-u, gdy go sobie nie ściągniesz (oraz ewentualnie dokupisz kredyty i aktywujesz daną scenerię).

Ta opcja w MCDU służy do ustawiania współpracy samolotu z AES gdy ten jest zainstalowany. Cytat z instrukcji został zamieszczony powyżej. Zapoznaj się z nim.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG Z390 TOMAHAWK, i5 9600K, 2x16GB dual, GTX1080, W10, P3D 4.5
lor3ddr8d
Cadet
Cadet
Posty: 49
Rejestracja: czw 12 kwie, 2012 18:18
Skąd jesteś: Śląsk

Post autor: lor3ddr8d »

Opcja nazywa się AES w ustawieniach MCDU i o to właśnie mi chodziło. Zamiast udzielić odpowiedzi na moje wcześniejsze pytanie to czepiacie się nazwy tej funkcji.

Z resztą taką samą nazwę dla tego systemu słyszałem w kilku wideorecenzjach. Dzięki za "pomoc".
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2746
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Pytałeś jak można włączyć AES w samolocie, który go nie posiada.
Ile razy i jak trzeba Ci napisać, że samolot NIE POSIADA AES?
W MCDU jest opcja służąca do konfiguracji obsługi AES na odpowiednich lotniskach. Jednak trzeba posiadać zainstalowany AES.
Dwuletnie dziecko to jest w stanie zrozumieć, ale Ty masz z tym problemy i jeszcze masz pretensje. Trudno, forum nie jest w stanie zastąpić samodzielnego myślenia...
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG Z390 TOMAHAWK, i5 9600K, 2x16GB dual, GTX1080, W10, P3D 4.5
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2851
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Opcja nazywa się AES w ustawieniach MCDU i o to właśnie mi chodziło. Zamiast udzielić odpowiedzi na moje wcześniejsze pytanie to czepiacie się nazwy tej funkcji.
I opis tejże funkcji dostałeś, a potem mimo to zacząłeś zarzucać interlokutorom, że piszą o innym samolocie. Dostałeś odpowiedzi, które ignorowałeś, bo nie pasowały do Twojej wizji - i nic dziwnego, że nie pasowały, bo wizja była błędna. Zamiast ją przemyśleć czy zweryfikować (tak trudno ustawić AES PUSH na NO i przekonać się, że opcje pushbacku w prawym MCDU się nie zmienią?), obstawałeś przy swoim. Teraz nie stać Cię nawet na przyznanie do błędu. Instrukcję jest lepiej zrozumieć, niż uczyć się jej na pamięć.
lor3ddr8d
Cadet
Cadet
Posty: 49
Rejestracja: czw 12 kwie, 2012 18:18
Skąd jesteś: Śląsk

Post autor: lor3ddr8d »

Tak ? Dziwne, po wyłączeniu AES w opcjach checklisty przycisk START PUSH jest u mnie nieaktywny.
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2746
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Domyślam się, że z angielskim u Ciebie kiepsko, bo cytat z instrukcji ciągle olewasz.
Więc w skrócie: po przestawieniu opcji w MCDU na AES, FS2Crew będzie starał się go wykorzystać podczas wypychania.
Jednak musi być zainstalowany AES, żeby to zadziałało. Z samolotem go nie ma i nawet we wigilię o północy się nie pojawi.
Znika przycisk wypychania, bo wypychaniem ma się zająć AES, a nie moduł zaszyty w samolocie.

Jak nie wierzysz, to napisz do producenta. Jak jemu też nie uwierzysz, to znaczy że problem siedzi przed monitorem.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG Z390 TOMAHAWK, i5 9600K, 2x16GB dual, GTX1080, W10, P3D 4.5
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2851
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Tak ? Dziwne, po wyłączeniu AES w opcjach checklisty przycisk START PUSH jest u mnie nieaktywny.
No patrz, a u mnie działa - co zresztą sprawdziłem wcześniej, zanim odpisałem na Twoje pytanie. Lepiej napisz do producenta, że Twój samolot jest specjalny albo instrukcja kłamie. Odnoszę wrażenie, ze trollujesz, bo wypisujesz łatwo weryfikowalne androny.
Obrazek
Włączony AES PUSH:
Obrazek
Obrazek
Wyłączony AES PUSH:
Obrazek
Obrazek
Tylko czekać na zarzut, że obrazki są sfabrykowane :lol:
Więc w skrócie: po przestawieniu opcji w MCDU na AES, FS2Crew będzie starał się go wykorzystać podczas wypychania.
Jednak musi być zainstalowany AES, żeby to zadziałało. Z samolotem go nie ma i nawet we wigilię o północy się nie pojawi.
Znika przycisk wypychania, bo wypychaniem ma się zająć AES, a nie moduł zaszyty w samolocie.
To nie tak. Ta opcja w MCDU nie dotyczy FS2Crew. Po jej aktywowaniu wypychaniem zajmie się AES, nie samolot. Używanie checklisty samolotu i jednocześnie wybranie wypychania z AES sprawiłoby, że użytkownik usłyszałby 2 nakładające się konwersacje, jedną z AES i jedną z samolotu. Po prostu używając AES użytkownik nie wykorzystuje wbudowanej w samolot opcji wypychania, a zamiast tego stosuje pushback oferowany przez tenże program.
konnradxs
Cadet
Cadet
Posty: 28
Rejestracja: sob 19 paź, 2013 23:58
Skąd jesteś: EPKM

Post autor: konnradxs »

Prosta zasada, jak masz AESa włączasz go w MCDU i wypchanie ustawiasz przez okno AESa, a jeśli go nie masz, lub jesteś na nieobsługiwanym lotnisku, wyłączasz go w opcjach checklisty i w checklistcie wybierasz START jeśli chcesz uruchomić silniki bez wypychania, lub START PUSH jeśli chcesz z wypychaniem i wtedy ustawiasz w MCDU pod jakim kątem, w która stronę i za ile metrów. Opcję wypychania masz też FSX bez dodatków i bynajmniej nie nazywamy go upośledzonym AESem.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2851
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Aerosoft jednak zabrał się za radar meteorologiczny:
http://forum.aerosoft.com/index.php?/to ... -progress/
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2746
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Nie da się, nie da się, nie da się, a nie, da się... ;P
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG Z390 TOMAHAWK, i5 9600K, 2x16GB dual, GTX1080, W10, P3D 4.5
konnradxs
Cadet
Cadet
Posty: 28
Rejestracja: sob 19 paź, 2013 23:58
Skąd jesteś: EPKM

Post autor: konnradxs »

Przy aktualizacji, do A320, która wyjdzie wraz z A318/A319 ma się pojawić radar terenu. A ze screenu, przedstawiającego update ECAMu, można się spodziewać, że panele pożarowe, staną się działające :) Duży krok a Arbuza :)
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2851
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Nie będzie działających systemów przeciwpożarowych.
http://forum.aerosoft.com/index.php?/to ... /?p=558558
adiks7
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 178
Rejestracja: czw 04 lis, 2010 13:56
Skąd jesteś: Mińsk EPMM

Post autor: adiks7 »

Czy ktoś mógłby mi napisać jak zrobić własne malowanie do Airbusa Aerosfotu? Jakiego programu użyć?
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2746
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Tak jak dla każdego innego samolotu w FSX.
viewtopic.php?t=11444
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG Z390 TOMAHAWK, i5 9600K, 2x16GB dual, GTX1080, W10, P3D 4.5
adiks7
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 178
Rejestracja: czw 04 lis, 2010 13:56
Skąd jesteś: Mińsk EPMM

Post autor: adiks7 »

A wiesz może skąd wziąć białego Airbusa Aerosoftu? Czy nie ma i trzeba edytować wgrane tekstury którejś linii.?
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl
Awatar użytkownika
wojtek_84
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 932
Rejestracja: pn 10 maja, 2010 16:09
Skąd jesteś: EPKT

Post autor: wojtek_84 »

Repaint Kit Aerosoftu jest zwykle dostępny na stronie supportu po zalogowaniu i rejestracji produktu - sprawdź tam.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2851
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Samolot ma paintkit dostępny na stronie Aerosoftu.
adiks7
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 178
Rejestracja: czw 04 lis, 2010 13:56
Skąd jesteś: Mińsk EPMM

Post autor: adiks7 »

Dziękuje, ale to na stronie, Aerosoftu, czy na forum, bo na stronie to tylko produkty, a w dziale free download nie ma.

Już mam- nieaktualne

[ Dodano: Wto 28 Kwi, 2015 20:26 ]
Po skopiowaniu malowania z http://simtexture.de/side/ , uruchomiłem symulator ale nie mam kokpitu, z zewnątrz samolot jest ok? Co może być przyczyną?
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl
Snajper
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 53
Rejestracja: sob 01 maja, 2010 20:24
Skąd jesteś: Sosnowiec

Post autor: Snajper »

Panowie, a ktoś wie co może być przyczyną tego, że MCDU nie działa? Tzn wyświetla odpowiednie...jakby to nazwać - komendy, ale mogę kliknąć tylko raz, np. zakładkę INIT a potem cały MCDU jest nieaktywne. Czy to problem z czcionkami ? Są wyświetlanie poprawnie moim zdaniem...
adiks7
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 178
Rejestracja: czw 04 lis, 2010 13:56
Skąd jesteś: Mińsk EPMM

Post autor: adiks7 »

Poszukuję nowego malowania Wizzair do a321, czy mógłby ktoś pomóc?
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl
Radeek56
Cadet
Cadet
Posty: 2
Rejestracja: wt 06 lut, 2018 22:02
Skąd jesteś: Wawa

Aerosoft Airbus A320

Post autor: Radeek56 »

Jak to jest z tymi Airbusami od Aerosoftu. Czy są kompatybilne z V4 czy tylko z V3?
Ostatnio zmieniony pn 12 lut, 2018 21:39 przez Radeek56, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2746
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG Z390 TOMAHAWK, i5 9600K, 2x16GB dual, GTX1080, W10, P3D 4.5
ODPOWIEDZ