Cześć
Z przyczyn ode mnie niezależnych, musiałem pożegnać się z forum opartym o phpBB by Przemo (które nie jest już od dawna rozwijane i aktualizowane). Dokonałem więc migracji na zwykłe phpBB 3. Migracja taka niesie za sobą spore ryzyko (utrata postów, utrata użytkowników, uszkodzenie bazy danych itp.. Na szczęście udało mi się uniknąć tych problemów.

Pozostał tylko jeden problem, a mianowicie Wasze hasła. W phpBB by Przemo hasła te były inaczej kodowane, niż są w phpBB 3. Dlatego też Wasze hasła nie działają. Proszę więc podczas logowania o skorzystanie z opcji "Zapomniałem hasła". Otrzymacie wówczas w mailu instrukcje resetu hasła. W razie problemów, proszę o kontakt ze mną pod adresem konraf@aztec.pl

Airbus A320 - Aerosoft

Dział poświęcony płatnym samolotom i śmigłowcom (czyli opinie, recenzje, poradniki). Z problemami technicznymi proszę do działu Problemy Techniczne-Samoloty.

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

Zgredd
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 188
Rejestracja: pn 21 kwie, 2008 23:00
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: Zgredd »

kowalski89 pisze:...MCDU obługiwany przez smartfon działa świetnie(choć na SII trochę mały ekran przeszkadza-na tablecie musi działać super.)
Samolotem bawiłem się dosłownie chwilę, ale albo u mnie jest coś nie tak z MCDU przez www, albo spodziewałem się czegoś znacznie lepszego.
Mianowicie każde wpisanie literki/cyfry powoduje zniknięcie górnej połowy MCDU na ok 1 sek. - widać że odświeżana jest strona. Na dodatek czasami wczyta pusty ekran. Zdarzył się też 2 razy CTD. Nie wiem jak to działa w locie gdzie dane same zmieniają się np. w PROG.
Czy tak to wygląda również u Was?
Jeśli tak to ma docelowo wyglądać, to przyznam, że dla mnie jest to nie do zaakceptowania. Wolę już wywołać sobie panel 2d.
Awatar użytkownika
slysy
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 125
Rejestracja: pt 06 lut, 2004 19:11
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: slysy »

Coś musi być nie tak, u mnie działa idealnie płynnie, bez opóźnień, tak na lapku jak i na smartfonie
Obrazek
Awatar użytkownika
Kirow
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 277
Rejestracja: wt 06 maja, 2008 08:20
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: Kirow »

Generalnie jest mniej klatkożerny niż każdy zaawansowany samolot, jaki posiadam. Jest lepiej/podobnie jak Avro QWSim, i duużo lepiej niż CaptainSimy i iFly737. Żadnych zacięć ani opóźnień nie zauważyłem.
Pozdrawiam
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
Zgredd
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 188
Rejestracja: pn 21 kwie, 2008 23:00
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: Zgredd »

Jaki sprzęt i jakie ustawienia (zwłaszcza autogen)? :>
U mnie działa zauważalnie lepiej niż PMDG 737, ale np. na EPPO od DDsign przy zachmurzeniu spada momentami nawet do 13 FPS.

i7 2600K, 8GB DDR3, GTX 560 Ti
autogen max, rozdzielczość textur 1024
Awatar użytkownika
djmarcel
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 51
Rejestracja: śr 03 mar, 2010 22:25
Skąd jesteś: Gdańsk

Problem z przepustnicą

Post autor: djmarcel »

Witam serdecznie. Od wczoraj jestem szczęśliwym posiadaczem Airbus X Extended. Wszystko byłoby super gdyby nie problem z przypisaniem przepustnicy Saitek-a. Dzięki radom umieszczonym na tym forum poradziłem sobie z przypisaniem przepustnicy do FSUIPC. Jednak pozostał problem z jej dokładnym ustawieniem tzn . przy delikatnym ruchu przepustnicy silniki bardzo szybko zwiększają obroty a samolot przyspiesza nienaturalnie. Po ponad 8 godzinnej walce z problemem poddałem się i postanowiłem poprosić o pomoc szanownych bardziej doświadczonych użytkowników tego forum. Link do forum Aerosoftu podany w jednym z wcześniejszych postów niestety nie działa a dokładniej pokazuje, że nie znaleziono tego tematu. Byłbym ogromnie wdzięczny za wszelkie rady, sugestie albo jeszcze lepiej screeny z ustawieniami przepustnicy, żeby działała jak najbliżej "as real". Przy okazji prosiłbym również o pomoc przy ustawieniu revers-u do osi przepustnicy. W innych maszynach nie miałem z tym problemu a w najnowszym produkcie Aerosoftu nie mogę sobie z tym poradzić. Z góry pięknie dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Kirow
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 277
Rejestracja: wt 06 maja, 2008 08:20
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: Kirow »

Ja z przepustnicami poradziłem sobie tak:
Aerosoft Forum

Po prostu ustawiłem osie tak jak na tym screenie pokazuje Mathijs - jako "Send to FS as normal axis" i wybralem "Axis Throtle 1 Set" i dla drugiej "Axis Throttle 2 Set", i po prawej stronie odpowiednio z listy.

Niestety chyba nie da się w prosty sposób przypisać reversu do osi - ja przynajmniej nie umiem. A zależałoby mi na przypisaniu rewersów obu przepustnic do oddzielnej osi.
Pozdrawiam
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
Awatar użytkownika
djmarcel
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 51
Rejestracja: śr 03 mar, 2010 22:25
Skąd jesteś: Gdańsk

Post autor: djmarcel »

Dziękuję bardzo za szybką i pomocną odpowiedź. Mam jeszcze jedno pytanie. Czy możliwe jest przypisanie reversu do tej samej osi, do której są przypisane przepustnice, np żeby revers działał od pewnego momentu przesuwania przepustnicy w dół?
Awatar użytkownika
Kirow
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 277
Rejestracja: wt 06 maja, 2008 08:20
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: Kirow »

Nie sprawdzałem dokładnie (nie zależy mi na tym), ale wątpię, bo bezpośrednio FSX nie obsługuje tego. Co więcej rewers w defaultowym przypisaniu w FSX jest stworzony jako przycisk (on/off) a nie jako oś. Dopiero FSUIPC pozwala to ucywilizować, a niestety nasz arbuz nie działa z przypisaniem FSUIPCowym.
Pozdrawiam
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
Awatar użytkownika
Kirow
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 277
Rejestracja: wt 06 maja, 2008 08:20
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: Kirow »

Pojawił się pierwszy HOTFIX
Pozdrawiam
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
Tomek1158
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 293
Rejestracja: wt 26 kwie, 2011 11:02
Skąd jesteś: EGCN

Post autor: Tomek1158 »

AutoRudder on Ground enabler as option in Right MCDU
Hah... A ja sobie specjalnie nowy Joystick ze skrętną osią kupiłem :D No cóż.
Olaf
Cadet
Cadet
Posty: 30
Rejestracja: pt 21 gru, 2012 22:52
Skąd jesteś: EPPW

Post autor: Olaf »

Czy w mcdu da się władować gotowy plan lotu?
W formie pln lub rte bo jakoś nie można
kowalski89
Cadet
Cadet
Posty: 30
Rejestracja: śr 06 maja, 2009 11:03
Skąd jesteś: Gdańsk

Post autor: kowalski89 »

Czy w mcdu da się władować gotowy plan lotu?
W formie pln lub rte bo jakoś nie można
Można zapisać plan lotu w zakładce "MENU"(chyba?) w formacie ICAOICAOXX np. EPGDEPWA01


W sumie to tak poznaję ten autobus coraz głębiej i nasuwa mi się parę pytań...

1. Jeżeli dobrze rozumiem to nie jest do końca poprawnie symulowany managed decent- brak "widełek" prędkości i kropki pokazującej zaplanowaną prędkość opadania. Dodatkowo nie ma punktu DECEL. Wszystko to ma prawdopodobnie pojawić się w SP1?

2. Gdy przechodzę w tryb managed decent (parę mil przed TOD ustawiam wysokość np. 5000 i naciskam push pokrętło ALT) to samolot najpierw zwalnia do 220 knots a potem dopiero rozpoczyna zniżanie- czy to jest normalne zachowanie czy np. powinienem ustawić w MCDU w zakładce DES prędkość podczas zniżania? Co wtedy z prędkością poniżej FL100?

3. Nie wiem jak zmusić ND aby pokazywał "igiełki" z dwóch VOR-ów jednocześnie. Próbowałem różnych sposobów ale dalej się z tym męczę.

Pozdrawiam serdecznie i powoli wesołych świąt życzę ;)
Awatar użytkownika
Kirow
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 277
Rejestracja: wt 06 maja, 2008 08:20
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: Kirow »

Wg mnie managed descend jest spartolony dość intensywnie. U mnie po wciśnięciu pokrętła ALT przed TOD zaczyna zniżać jak opętany 3500-4000 ft/min a powinien 1000 ft/min. W ogóle ścieżka zniżania jest planowana zbyt stromo - wychodzi około 3200-3500 ft/min cały czas.
Pozdrawiam
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
kowalski89
Cadet
Cadet
Posty: 30
Rejestracja: śr 06 maja, 2009 11:03
Skąd jesteś: Gdańsk

Post autor: kowalski89 »

Kirow pisze:Wg mnie managed descend jest spartolony dość intensywnie. U mnie po wciśnięciu pokrętła ALT przed TOD zaczyna zniżać jak opętany 3500-4000 ft/min a powinien 1000 ft/min. W ogóle ścieżka zniżania jest planowana zbyt stromo - wychodzi około 3200-3500 ft/min cały czas.
Na to chyba wszystkie arbuzy są uczulone- w wilco było to samo, nie wiem jak w leciwym PSS. Widocznie spieszno mu na ziemię :)
Tomek1158
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 293
Rejestracja: wt 26 kwie, 2011 11:02
Skąd jesteś: EGCN

Post autor: Tomek1158 »

Heh... U mnie to samo. Ale zauważyłem, że jak się zmniejszy trochę prędkość z przykładowego 335 na 290 to najpierw wyrówna, zwolni i zacznie schodzić trochę wolniej :D Ewentualnie można ustawić schodzenie samemu, co przy kontroli jest nawet konieczne.

Edit: Bardziej dobijający jest jednak fakt, że w tym arbuzie squawk code można ustawić dopiero po starcie...
mbucholski
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 283
Rejestracja: pt 25 cze, 2010 11:32
Skąd jesteś: Maastricht

Post autor: mbucholski »

Edit: Bardziej dobijający jest jednak fakt, że w tym arbuzie squawk code można ustawić dopiero po starcie...
?

Ja mogę na ziemi ustawić. Zawsze zaczynam od załadowania trybu cold&dark (zaznaczenie w MCDU tego trybu jako DEFAULT jest bez reakcji).
Awatar użytkownika
Kirow
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 277
Rejestracja: wt 06 maja, 2008 08:20
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: Kirow »

A u mnie działa i jedno i drugie :P
Pozdrawiam
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
mbucholski
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 283
Rejestracja: pt 25 cze, 2010 11:32
Skąd jesteś: Maastricht

Post autor: mbucholski »

Szczęściarz. :lol:
Tomek1158
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 293
Rejestracja: wt 26 kwie, 2011 11:02
Skąd jesteś: EGCN

Post autor: Tomek1158 »

Ja mogę na ziemi ustawić. Zawsze zaczynam od załadowania trybu cold&dark (zaznaczenie w MCDU tego trybu jako DEFAULT jest bez reakcji).
Ja ładuje jako cold and dark jako default i na ziemi jak zmieniam squawk to po kilku sekundach wraca do 1200. Teraz mam zamiar polecieć EGCN EPKT LON.CTR siedzi nie moge sie odezwać bo squawk ciagle na 1200 wraca...
Olaf
Cadet
Cadet
Posty: 30
Rejestracja: pt 21 gru, 2012 22:52
Skąd jesteś: EPPW

Post autor: Olaf »

W tym airbusie czułość (wolantu) musi być na maks, bo lata jak by był ociężały?
Ta opcja airbus connect z mcdu na stronie po co to cudo?
Nadal nie można załadować gotowego planu do mcdu - każdy punkt trzeba wkepywać ręcznie.
Jest to dość kłopotliwe na dlugie trasy eddf lppt?
Cold nad dark działa tylko z menu mcdu po wczytaniu zawsze jest gotowy do startu inaczej się nie da.
Jak sprawa wygląda u was?
Tomek1158
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 293
Rejestracja: wt 26 kwie, 2011 11:02
Skąd jesteś: EGCN

Post autor: Tomek1158 »

Nadal nie można załadować gotowego planu do mcdu - każdy punkt trzeba wkepywać ręcznie.

U mnie działa zapisany plan lotu.
Cold nad dark działa tylko z menu mcdu po wczytaniu zawsze jest gotowy do startu inaczej się nie da.
Ja ustawiłem jako default i jak tylko włączam FSa samolot jest całkowicie wyłączony.

Już doszedłem (chyba) z tym squawkiem. Jak próbowałem zmienić z 1200 na 2200 klikałem tylko 2, samolot myślał, że przerwałem wpisywanie kodu i wracał do poprzedniego. jak dostałem od kontroli 0505 wpisałem i wszedł pięknie.
Zgredd
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 188
Rejestracja: pn 21 kwie, 2008 23:00
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: Zgredd »

Olaf pisze: Ta opcja airbus connect z mcdu na stronie po co to cudo?
Po to, aby inni cieszyli się tym, czego Ty nie potrzebujesz.
Olaf
Cadet
Cadet
Posty: 30
Rejestracja: pt 21 gru, 2012 22:52
Skąd jesteś: EPPW

Post autor: Olaf »

Czy ktoś wrzuci screena z ładowania planu do mcdu lub filmik?
Tak jak ma pmdg czy level folder z planami, bo nie mogę tego przejść.
Gdzie ma ten Airbus folder do wrzucania gotowych planów do loty, aby je wczytać od razu w fsx mcdu?
Czy w realu ładowane są plany - czy wpisywane ręcznie w mcdu lub fmc?

Pisz poprawnie i zdecyduj, czy używasz polskich znaków.
Ostatnio zmieniony pn 24 gru, 2012 13:08 przez Olaf, łącznie zmieniany 2 razy.
kowalski89
Cadet
Cadet
Posty: 30
Rejestracja: śr 06 maja, 2009 11:03
Skąd jesteś: Gdańsk

Post autor: kowalski89 »

Nie ma możliwości ZAŁADOWANIA wcześniej nie zapisanego planu lotu. Jest możliwość ZAPISANIA aktualnie wprowadzonego planu aby potem móc go wgrać i do tego służy opcja save co route. Jednym słowem nie ściągniesz "gotowca" i automatycznie wklepiesz w MCDU. Za to jeżeli zapiszesz ręcznie wklepany plan będziesz go mógł wczytać.
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2746
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Każdy szanujący się wydawca umożliwia w swoim produkcie wczytanie panu, który został wygenerowany "na zewnątrz".
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG Z390 TOMAHAWK, i5 9600K, 2x16GB dual, GTX1080, W10, P3D 4.5
kowalski89
Cadet
Cadet
Posty: 30
Rejestracja: śr 06 maja, 2009 11:03
Skąd jesteś: Gdańsk

Post autor: kowalski89 »

Znalezione na szybko pomiędzy wstawianiem chlebka na stół a przelewaniem barszczu.

"As the airbus x extended does not have the ability to import flight plans at this stage, you need to create the route in the airbus yourself and once created you can save the flight plan as a company route for use on later flights."


Tak więc wychodzi na to że aerosoft się nie szanuje...
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2746
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Ano nie szanuje się i swoich klientów. Chociaż niepoprawnie uważam, że Aerosoft celował w tych zaawansowanych. Na nich się nie zarabia. Zarabia się na "tłumie", dla których ważne jest to, żeby był ładny VC oraz prosty, łatwy GPS... znaczy się FMC.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG Z390 TOMAHAWK, i5 9600K, 2x16GB dual, GTX1080, W10, P3D 4.5
kowalski89
Cadet
Cadet
Posty: 30
Rejestracja: śr 06 maja, 2009 11:03
Skąd jesteś: Gdańsk

Post autor: kowalski89 »

Tutaj muszę wziąć aerosoft trochę w obronę. Owszem gdy sam kupowałem ten samolot bazowałem głównie na wątku preview na forum aero. I w sumie nastawiałem się na to że systemy będą odwzorowane lepiej niż np. wilco evolution. I wg mnie-choć zaznaczam że swoje wiadomości opieram na filmach pokroju ITVV- taki np. FBW jest odwzorowany bardzo dobrze. Jeżeli chodzi o symulację awarii- jestem z tych dla których przelot na spokojnie z punktu A do B jest największą frajdą-od uszkodzonych silników,nie wysuwającego się podwozia e.t.c. mam Ił-a i Lock-ona. Choć nie ukrywam że moim marzeniem jest aby jakaś firma wydała samolot pokroju 737 czy a320 z systemami odwzorowanymi na podobieństwo tych z Katany 4X (silniki zużywające się z czasem, reakcja na zbyt wysokie obroty silnika, kontrolowanie ilości płynów w przewodach i.t.d.). Wracając do arbuza-to co dla mnie jest na minus to przede wszystkim tryb decent-brak punktu deceleracji, igiełek pokazujących potrzebny kąt opadania i tego typu rzeczy. Jednak aerosoft cały czas bardzo mocno wspiera support,dodatkowo obiecując brakujące rzeczy w SP1 który będzie darmowy, tak więc pozostaje czekać. Jakby nie patrzeć z airbusami wszyscy mają problem i wg. mnie na tą chwilę X extended jest najlepiej rozbudowanym dodatkiem symulującym airbusa zwłaszcza jeżeli chodzi o FSX. I myślę że zadowoleni z niego będą nie tylko ci którzy chcą "żeby był ładny VC oraz prosty, łatwy GPS... znaczy się FMC", lecz także Ci na którym zależy na jakości symulacji.
Zgredd
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 188
Rejestracja: pn 21 kwie, 2008 23:00
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: Zgredd »

Zgadzam się z powyższą wypowiedzią w całej rozciągłości. Mnie też akurat na awariach nie zależy i myślę, że dla większości największą frajdę sprawia prawidłowe wykonanie lotu. Zważywszy że jest to produkt mid-range-price, co podkreśla na forum Aerosoft, ten samolot może się sprawdzić i dla mniej i dla bardziej zaawansowanych.
Awatar użytkownika
Kirow
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 277
Rejestracja: wt 06 maja, 2008 08:20
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: Kirow »

Do ściągnięcia wersja 1.02 (pełny instalator) oraz - zaraz potem - hotfix 1.02b.

EDIT: Hotfix psuje Ailerony - trzeba podmienić jednego XMLa STĄD

EDIT2: hotfix 1.02c naprawia, co zepsuł 1.02b ;)
Pozdrawiam
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
Awatar użytkownika
Kirow
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 277
Rejestracja: wt 06 maja, 2008 08:20
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: Kirow »

Filmik z kompletnego lotu A320 z ładnie nagłośnionymi checklistami i koresp. radiową.

http://www.aztec.pl/forum/viewtopic.php?p=120129#120129
Pozdrawiam
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
kowalski89
Cadet
Cadet
Posty: 30
Rejestracja: śr 06 maja, 2009 11:03
Skąd jesteś: Gdańsk

Post autor: kowalski89 »

Jest już wersja 1.03. Co jak co ale trzeba przyznać że prężnie wydają te łatki... Choć lepiej by było jakby w ogóle nie musieli tego robić.
Awatar użytkownika
Kirow
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 277
Rejestracja: wt 06 maja, 2008 08:20
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: Kirow »

Na forum Aerosoftu zostały dzisiaj wrzucone screeny z działającego (?) VNAV - dodane zostało "speed window" i "VDEV bug", co może znaczyć że wkrótce będzie działający geom. descend. Po ostatnich poprawkach jest ciut lepiej, więc jak jeszcze dojdzie pełnosprawny VNAV to będzie naprawdę nieźle.
Pozdrawiam
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
Awatar użytkownika
djmarcel
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 51
Rejestracja: śr 03 mar, 2010 22:25
Skąd jesteś: Gdańsk

Malowanie Wizz do Airbus X Extended

Post autor: djmarcel »

Witam. Kupiłem Airbus X Extended i zastanawiam się czy ktoś z Was jest może w posiadaniu innego malowania Wizz-u do tego produktu niż to ogólnodostępne z forum Aersosoftu dla maszyny HA-LPO. Byłbym bardzo wdzięczny za malowanie np. któregoś z nowszych nabytków Wizz-u w reg. np HA-LWQ lub HA-LWP. Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi i ewentualne linki do malowań. Pozdrawiam.
Tomek1158
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 293
Rejestracja: wt 26 kwie, 2011 11:02
Skąd jesteś: EGCN

Post autor: Tomek1158 »

Ja korzystam z tego
adiks7
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 178
Rejestracja: czw 04 lis, 2010 13:56
Skąd jesteś: Mińsk EPMM

Post autor: adiks7 »

Czy w tym Airbusie działa FMC w pełni, by wykonać procedury SID/STAR, i nawigować się zgodnie z planami lotów dostępnych np. przez Vroute?
Ostatnio zmieniony pt 25 sty, 2013 15:22 przez adiks7, łącznie zmieniany 1 raz.
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2851
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

W zwykłym nie (brak obsługi SID-ów i STAR-ów), w Extended tak (choć chyba nie da się importować planów lotu innych niż samodzielnie zapisane).
Zgredd
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 188
Rejestracja: pn 21 kwie, 2008 23:00
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: Zgredd »

Importować nie można. Można samemu stworzyć i zapisać. FMC nie jest jeszcze dopracowany do końca, ale SID/STAR można spokojnie wykonywać.
adiks7
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 178
Rejestracja: czw 04 lis, 2010 13:56
Skąd jesteś: Mińsk EPMM

Post autor: adiks7 »

Mam pewien problem z programowaniem trasy, na przykładzie lotu EPWA_EPKK, otóż po wprowadzeniu procedury odlotu i punktu EVINA, chcę dodać następny M985 i tu FMC nie ma takiego w bazie i chce bym podał jego współrzędne geograficzne, o co chodzi?
Nie mogę wykonać lotu wg planu, tlko z EVINY leci odrazu na POBOK.
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2851
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

To nie punkt, to droga.
ODPOWIEDZ