[FSX] PMDG BAe Jetstream 4100

Dział poświęcony płatnym samolotom i śmigłowcom (czyli opinie, recenzje, poradniki). Z problemami technicznymi proszę do działu Problemy Techniczne-Samoloty.

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

luko pisze:Chciałbym na chwilę wrócić do kwestii usunięcia fsx.cfg (...) mam zainstalowane różne dodatki (...) czy po w/w zabiegu powinienem to wszystko instalować od nowa.. ?
Nie.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
luko
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 371
Rejestracja: ndz 20 sty, 2008 20:44
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: luko »

Krzysiek, dzięki za odp.
OS: Vista 64
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz
luko
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 371
Rejestracja: ndz 20 sty, 2008 20:44
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: luko »

Słuchajcie, takie pytanko (raczej do posiadaczy JS41):

1. Po pewnym czasie (kilka minut) od włączenia świateł STROBE, owe światła nie świecą się (chociaż zaraz po włączeniu migają) - czy też tak macie?

2. Dźwięk silników - czy to normalne, że niezależnie od ustawienia przepustnicy, słyszę cały czas to samo natężenie dźwięku silników?
(ja tłumaczę to tak, że przepustnicą ustawia się tylko ciąg /kąt łopatek śmigła/, a RPM są cały czas stałe /ustawienie CONDITION LEVERS/ - stąd to samo natężenie - mam rację?)

3. Silniki generalnie wyłącza się przyciskami STOP na panelu OVHD - a w jakim celu przesuwa się dźwignie CONDITION LEVERS w pozycję FEATHER? Wydaje mi się, że to również ma na celu wył. silników..
OS: Vista 64
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Na dwa pierwsze nie odpowiem, bo nie mam Jetstrema, natomiast odpowiedź na pytanie trzecie jest krótka (chyba, ze ma ono jakieś drugie dno?): by ustawić śmigła w chorągiewkę.
luko
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 371
Rejestracja: ndz 20 sty, 2008 20:44
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: luko »

Hm.. ale aby wyłączyć silniki z jednoczesnym ustawieniem śmigieł w pozycji startowej, to można też - jak podaje manual - dać REVERSE w momencie gdy RPM <= 50% (po wciśnięciu przycisków STOP ;) )
..no nic - muszę się jeszcze w to wgryźć. Mimo to, dzięki za odp. ;)

Pierwsze dwa pytania pozostają aktualne.

I dorzucę jeszcze kolejne:
4. w VC mam dość słabą jakość wyświetlanych informacji na EHSI, EADI, panelu radia (częstotliwości) czy też EIS - nie tyle niska rozdzielczość, co jakby brak AA - co w efekcie powoduje, że różne drobne cyferki stają się bardzo mało czytelne. Trzeba dać spory zoom, aby móc bez problemów czytać. Powiem szczerze, że już w PIC737, który był notabene pisany pod FS9, ten problem jest już mniejszy. W ustawieniach panelu JS41 rozdzielczości instrumentów mam na max. Da się coś z tym zrobić, czy trzeba z tym żyć..? ;) (po południu wrzucę jakiegoś screena)
OS: Vista 64
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Hm.. ale aby wyłączyć silniki z jednoczesnym ustawieniem śmigieł w pozycji startowej, to można też - jak podaje manual - dać REVERSE w momencie gdy RPM <= 50% (po wciśnięciu przycisków STOP ;) )
..no nic - muszę się jeszcze w to wgryźć.
Pozycja startowa tu akurat nie ma nic do rzeczy - gdy zajdzie potrzeba ustawienia śmigła w chorągiewkę (np. na skutek awarii) nikt nie będzie przecież włączał rewersu ;)
luko
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 371
Rejestracja: ndz 20 sty, 2008 20:44
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: luko »

Ok, jak wspomniałem wcześniej - wrzucam dwie fotki dla zobrazowania problemu z pyt. 4:
- większe zbliżenie, jest przyzwoicie..
Obrazek

- nieco dalej, i wygląda to marnie :( ..
Obrazek

EDIT:
Na innym forum dostałem wskazówkę, aby obniżyć nieco rozdzielczość VC w konfiguratorze, ew. obniżyć "refresh rate" - sprawdzę, zobaczymy co z tego wyjdzie.
EDIT:
Niestety - nie pomaga :( ..może macie jakieś inne sugestie?
OS: Vista 64
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz
luko
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 371
Rejestracja: ndz 20 sty, 2008 20:44
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: luko »

Witam,

poprzednie pytania nieaktualne.

mam jednak inne pytanie - po przeczytaniu manuala, nie bardzo mogę rozeznać się, co to jest GPWS FLAPS OVRD - czy to jest cos w stylu, że mogę podchodzić do lądowania bez klap a po wcisnięciu tego przycisku nie będę miał podawanych alertów?

..i jeszcze jedno - w instrukcji FMS mam taki fragment:
Zakładka FLIGHT PLAN DATA
FUEL RESERVE
Enter the reserve fuel.
(i) If no alternate is required, enter the larger of minimum desired landing fuel or FAR fuel.
(ii) If an alternate is required, enter the larger of burn to the most distant alternate or FAR fuel.
(iii) If an alternate is deleted or added enroute, update the FUEL RESERVE line.

Mnie generalnie interesuje punkt (ii), ponieważ przy planowaniu trasy do lotniska docelowego, planuję od razu trasę do zapasowego + oczywiście uwzględniam dodatkowe paliwo. ..i nie bardzo potrafię rozgryźć o co chodzi w pkt. (ii) - jaką mam wpisać ilość paliwa w RESERVE?
OS: Vista 64
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz
mirage9
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 170
Rejestracja: ndz 25 maja, 2008 16:56
Skąd jesteś: Irlandia

Post autor: mirage9 »

Luko a moglbys podac na przyszlosc jakie bylo rozwiazanie problemu z powyzszego postu?
Obrazek
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

luko pisze:(ii) If an alternate is required, enter the larger of burn to the most distant alternate or FAR fuel.
(...)jaką mam wpisać ilość paliwa w RESERVE?
Wpisujesz ilość paliwa, która jest większa - albo paliwo na przelot do najodleglejszego lotniska zapasowego albo rezerwę wynikającą z przepisów FAR (30 - 45 min lotu http://www.airliners.net/aviation-forum ... in/134720/).
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
luko
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 371
Rejestracja: ndz 20 sty, 2008 20:44
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: luko »

Ad. 1 - pytanie zadałem zbyt pochopnie.. strobe oczywiście są, tyle, że nie na skrzydłach, a na stateczniku i na "brzuchu" samolotu.

Ad. 2 - dźwięk silników - sądzę, że ten typ tak ma, poza tym da się wytłumaczyć - otóż podczas lotu CONDITION LEVERS są ustawione w jednej pozycji, na np. 98% RPM a PRZEPUSTNICĄ zmieniamy tylko kąt łopatek śmigieł (ciąg).. ponieważ RPM są stałe, stąd zmiana położenia przepustnicy nie wpływa na natężenie dźwięku silników.

Ad. 3 - wyjaśnione wyżej.

Ad. 4 - tak ma być. Forumowicz na AVSIM ma nVidię i ma tak samo jak u mnie. Wspomniał, że jak wyjdzie MS Flight, DX11 itd. itp. to nie powinno byc juz podobnych problemów :) ..ot taka dygresja ;)

Krzysiek,
"ilość paliwa, która jest większa" .. czyli? większa od..?

Ps. Czy GPWS FLAPS OVRD zrozumiałem poprawnie (post wcześniej)?
OS: Vista 64
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

luko pisze:Ad. 2 - dźwięk silników
Pamiętaj, że śmigła też wytwarzają hałas.
"ilość paliwa, która jest większa" .. czyli? większa od..?
No albo albo - albo najdalsze alt albo limity FAR.
Czy GPWS FLAPS OVRD zrozumiałem poprawnie?
Tak.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
luko
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 371
Rejestracja: ndz 20 sty, 2008 20:44
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: luko »

RzEmYk pisze: Pamiętaj, że śmigła też wytwarzają hałas.
..u mnie jest to niesłyszalne. Mam cały czas jednakowe natężenie dźwięku silników ..i przyznam, że jest to trochę męczące ;) Jedyna zmiana, to jak po starcie zmieniam ze 100% na 98% RPM :) Może ze słuchawkami na uszach byłbym w stanie wychwycić dodatkowe dźwięki wytwarzane przez śmigła..
RzEmYk pisze: No albo albo - albo najdalsze alt albo limity FAR.
..no przecież ;)

Dzięki za odp.
OS: Vista 64
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz
luko
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 371
Rejestracja: ndz 20 sty, 2008 20:44
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: luko »

Witajcie,

ćwiczę właśnie tę maszynę i mam w związku z tym 2 pytania:

1. przy dwóch wykonanych lotach (EDDM-LOWW oraz EPKK-EPWA) przy ppodejściu, w trybie APPROACH, niby "trzyma" localizer i GS, ale nie jest idealnie w osi. Przy obydwu lądowaniach zawsze byłem delikatnie z lewej strony osi. Nie pamiętam jaki miałem wiatr na LOWW, ale na EPWA miałem wiatr 190 (podchodziłem na 11), więc teoretycznie wiatr mógł być przyczyną, ale znowu nie był on taki silny. Poza tym w trybie APP samolot dobiera na tyle właściwą "kontrę", że i tak jest w osi (PIC737 nie ma z tym problemów, np. na Gran Canarii lądowałem z dużo silniejszym wiatrem z boku i leciał idealnie w pas) - czy to po prostu jakiś bug tego samolotu, czy mogę coś robić źle?

2. Nie zawsze aktywowane są spoilery po przyziemieniu i niestety nie zauważyłem zależności, kiedy się otwierają a kiedy nie - czysta losowość (tak mi się wydaje). Spoilery są oczywiście uzbrojone jeszcze przed startem (jak nakazuje manual) - też nie wiem czy coś nie tak z maszyną czy coś robię nie tak?

Koledzy lotnicy - latający tą maszyną - też macie/mieliście z tym problemy?

EDIT:
Ad 2. Przyczyną mogło być to, że samo lądowanie było przy prędkości niższej niż Vref (co prawda nie kojarzę jaką miałem prędkość w tym momencie, ale jest to możliwe), albo to, że RPM miałem na 98% a nie 100%.

Ad 1. - sprawa nadal pozostaje nierozwiązana.

Łukasz
OS: Vista 64
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz
luko
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 371
Rejestracja: ndz 20 sty, 2008 20:44
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: luko »

Ad. 1 - sprawa chyba rozwiązana. Uruchomiłem narzędzie naprawiające wpisy FSX do rejestru, pobrane ze strony Flight1 - sugestia z forum AVSIM.

Pojawiła się jednak taka wątpliwość - zrobię trochę OT:
Czy tworzone scenerie/AFCADy (darmowe lub płatne) poprawiają rzeczywisty kurs pasa, tak aby był zgodny z tym opublikowanym na mapie? Weźmy np. rwy 33 na EPWA - na mapie mamy 324 a w FSX 328; mam AFCAD dla EPWA pobrany z pl-vacc (był aktualny zanim pojawiła się sceneria Matta) i niestety, ale musiałem ustawić kurs 328 (czyli defaultowy z FSX) aby igła była idealnie w pionie podczas podejścia.
Mam nadzieję, że bardzo nie namieszałem ;)
OS: Vista 64
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz
wibwk
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 282
Rejestracja: śr 29 lis, 2006 13:49
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: wibwk »

Jeśli chcesz mieć to co na mapie, podmień plik magdec.bgl na taki który ma deklinację z czasów kompatybilnych z mapami.
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

ILS jest o tyle specyficznym systemem, że bez względu na to jaką wartość ustawisz kursu, to i tak wskazówka będzie pokazywała położenie samolotu względem ścieżki podejścia, a nie względem ustawionego kursu. To nie podejście na VOR, nieco inna zasada działania.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
luko
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 371
Rejestracja: ndz 20 sty, 2008 20:44
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: luko »

Racja, Krzysiek.. :)
Dzięki za odpowiedzi.
OS: Vista 64
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz
lukastur
Cadet
Cadet
Posty: 42
Rejestracja: pn 06 kwie, 2009 14:39
Skąd jesteś: Lublin

Post autor: lukastur »

Na stronie 143 podręcznika AOM, w części dot. podejścia znalazłem następującą informację:
FMS and Navaids
1) The J-41 is not authorized to fly FMS or GPS approaches.
....
Czy to oznacza że nie mogę wykonywać Jetstreamem STARów RNAV podchodząc na np.: Okęcie? Czyli muszę wołać do ATC o wektorowanie? Czy "not authorized" oznacza to samo co "is forbidden"?
Awatar użytkownika
tidit
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 744
Rejestracja: czw 16 gru, 2004 17:05
Skąd jesteś: EPBC

Post autor: tidit »

Mowa jest o podejściach, a nie STARach. Pytanie czy JS41 jest certyfikowany do P-RNAV czy tylko B-RNAV.
lukastur
Cadet
Cadet
Posty: 42
Rejestracja: pn 06 kwie, 2009 14:39
Skąd jesteś: Lublin

Post autor: lukastur »

Malutki OFF - Może to głupie pytanie :) ale, od którego momentu zaczyna się Approach a kończy Arrival?
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

Od IAF.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
lukastur
Cadet
Cadet
Posty: 42
Rejestracja: pn 06 kwie, 2009 14:39
Skąd jesteś: Lublin

Post autor: lukastur »

Ok. Dzięki Panowie. Wszystko jasne.
Grey
Cadet
Cadet
Posty: 1
Rejestracja: pn 26 gru, 2011 21:14
Skąd jesteś: Lublin

Post autor: Grey »

Witam. Mam problem z tym samolotem. Mianowicie gdy pokazuje się na lotnisku nie jest w trybie cold&dark, tylko jest częściowo uruchomiony. Mam zapisany samolot całkowicie wyłączony jako defaultowy. Dopiero po dodatkowym wczytaniu tego zapisu jest prawie tak jak ma być, bo np. światła nav i beacon są włączone i chyba przełącznik ap/trim pwr.

A samolotem lata się świetnie. Jeszcze tylko pozostało mi go opanować. :P
Kojarzycie może który samolot ma podobny FMC, bo to moja pierwsza maszyna z tym ustrojstwem, a poradników do niego po polsku nie ma (mój angielski nie być dobry)?

Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony pn 26 gru, 2011 23:27 przez Grey, łącznie zmieniany 1 raz.
piotr66
Cadet
Cadet
Posty: 18
Rejestracja: pt 01 wrz, 2006 07:39
Skąd jesteś: Sanok

Post autor: piotr66 »

Na forum PMDG ktoś publikował mały programik, który uruchamia się po załadowaniu już JS i wtedy stan samolotu ustawiany jest na Cold and Dark. Nie jestem teraz w domu i nie mam tego pod ręką. Jak nie znajdziesz, to daj znać.
Awatar użytkownika
kary
Cadet
Cadet
Posty: 34
Rejestracja: ndz 11 wrz, 2011 17:04
Skąd jesteś: Poznań

Post autor: kary »

Latam JS41 od kilku tygodni i mam wrażenie, że ster kierunku praktycznie się nie wychyla (ubiegając uwagi, gust lock mam odblokowany). Poruszając się po ziemi steruje pedałami i wszystko działa elegancko (samolot skręca), natomiast w powietrzu ster kierunku reaguje w minimalnym stopniu.
Poprzednio latałem E190 i tam przy bocznym wietrze trzeba było się sporo nakombinować żeby prawidłowo ustawić samolot w osi pasa, JS41 ustawia się tak jakby w FSX włączony był automatyczny ster kierunku mimo, że tak nie jest.

Pytanie do użytkowników tego modelu. Jak u Was sprawuje się ster kierunku, czy takie zachowanie to cecha charakterystyczna tego modelu, czy u mnie coś jest skopane?
Obrazek
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Cz jak wyłączysz yaw damper to sytuacja się polepsza?
Awatar użytkownika
kary
Cadet
Cadet
Posty: 34
Rejestracja: ndz 11 wrz, 2011 17:04
Skąd jesteś: Poznań

Post autor: kary »

PZL Belfegor pisze:Cz jak wyłączysz yaw damper to sytuacja się polepsza?

Tak, dzięki! :D
Obrazek
Awatar użytkownika
West
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 89
Rejestracja: śr 30 gru, 2009 22:00
Skąd jesteś: Pruszcz Gdański

Post autor: West »

Przymierzam się do zakupu Jetstreama.
Poczytałem na jego temat na avsimie, mam mieszane uczucia.

Z jednej strony dużo pochwał, z drugiej strony ogrom krytyki pod kątem PMDG za brak SP2.
Jakiś uprzejmy jegomość wypisał na forum ponad 80 rzeczy które powinny być naprawione, powiedzmy, że ponad połowa to pierdoły ale jest parę dość istotnych punktów "do naprawy".

Pytanie do użytkowników posiadających PMDG J4100 i ATRa od Flight1 - co lepiej wybrać?
(Oczywiście na temat ATRa również wiem co nieco, jednak poszukuję opinii kogoś kto latał na obydwu i może podzielić się wrażeniami).

Pozdrawiam,

West
i5-4670K + Thermalright HR-02 Macho, Asrock Fata1ty Performance, MSI GeForce GTX 760 TwinFrozr OC 2GB, Kingston HyperX Black 4GB, Western Digital Blue 1 TB, XFX Pro 550W, Zalman Z3
Awatar użytkownika
pawel-d
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 181
Rejestracja: czw 08 lut, 2007 13:24
Skąd jesteś: Gdańsk

Post autor: pawel-d »

Ja mogę spróbować coś napisać. Przy czym nie jestem w stanie rzetelnie odnieść się do tej listy 80 punktów które gość przedstawił.
J41 był pomyślany jako dodatek "lite", czyli na pewno można się spodziewać wielu uproszczeń. Ale w porównaniu do wielu innych wydawców i tak jest to dość głęboka symulacja. Nie da się porównać z NGX-em, ale też cena jest zupełnie inna. Samolot jest bardzo ładny, ma podstawowy fmc z updatowalną bazą, fajną symulację obsługi silników turbośmigłowych, dobrze prezentuje się wizualnie (szczególnie kokpit). Nie ma panelu 2d co może niektórym przeszkadzać, jedynie kilka paneli. Nie ma zaawansowanego modelu usterek, no i te uproszczenia wylistowane na forum.
Ja używam go na szybkie, krótsze przeloty, bez zbyt dużego kombinowania. I do takich celów nadaje się świetnie. Świetnie się nim lata, daje dużo radości. To naprawdę porządny dodatek, na poziomie. A że samo pmdg ustawia poprzeczkę coraz wyżej...
Co do ATR-a od F1 to mogę być nieobiektywny. Nigdy go nie polubiłem. Nie żebym się czegoś czepiał, tak po prostu mi nigdy nie leżał. Nie potrafię ocenić czy jest bardziej zaawansowany jeśli chodzi o symulację (fmc, systemy, model lotu itd). Na pewno jest dużo brzydszy. VC jest nieporównywalny (nawet nie wiem, czy vc w atr jest w pełni używalny), ale za to jest pełny kokpit 2d. FMC jest chyba na podobnym poziomie. ATR ma chyba mniejsze wymagania sprzętowe, ale też trudno mi jednoznacznie stwierdzić, bo niewiele nim latam.

Jeżeli jesteś świadom pewnych ograniczeń, to pewnie będziesz zadowolony z obydwu samolotów. Moja niechęć do atr-a jest chyba trudna do uzasadnienia i raczej mocno subiektywna.
Paweł Dragan
Gdańsk
mbucholski
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 283
Rejestracja: pt 25 cze, 2010 11:32
Skąd jesteś: Maastricht

Post autor: mbucholski »

Wreszcie ktoś, kto też nie lubi ATR-a. Cud! :D Latam raz w roku z przymusu, i i tak jest to zbyt często.
Awatar użytkownika
West
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 89
Rejestracja: śr 30 gru, 2009 22:00
Skąd jesteś: Pruszcz Gdański

Post autor: West »

No dobra Panowie, klamka zapadła - J4100 ląduje w moim koszyku.

Wczoraj miałem okazje zobaczyć toto u znajomego, wersja po SP1.

Wrażenia? Hm.. po przesiadce z Grand Caravana od Carenado czułem się lekko zagubiony. :lol:

Po 2 godzinach mniej więcej zrozumiałem "jak to się je".

Chociaż pierwsze nauki znajomego o Start Lock, Gust Lock, FMS i tym śmiesznym IASie wywołały u mnie mniej więcej następujące wyrazy twarzy :| :o :shock: :roll: .

Generalnie po paru Touch & Go mogę powiedzieć, że maszyna fajna, ciężko nią zwolnić na podejściu, jest bardzo wymagająca. Manual rozbraja, trzeba będzie wydrukować.

Model zewnętrzny super, w środku - cóż.. VC miodzio.. Fajne efekty wizualne oblodzenia kąta natarcia skrzydeł i owiewki - brakuje tylko kropli wody podczas lotu w deszczu.

Teraz tylko czekać na moją kopię... za trzy tygodnie dostawa... :twisted:
i5-4670K + Thermalright HR-02 Macho, Asrock Fata1ty Performance, MSI GeForce GTX 760 TwinFrozr OC 2GB, Kingston HyperX Black 4GB, Western Digital Blue 1 TB, XFX Pro 550W, Zalman Z3
Awatar użytkownika
kary
Cadet
Cadet
Posty: 34
Rejestracja: ndz 11 wrz, 2011 17:04
Skąd jesteś: Poznań

Post autor: kary »

Gratuluje zakupu. Również jestem świeżym posiadaczem JS41 i od jakiegoś miesiąca krok po kroku zgłębiam jego tajniki. Wydaje mi się, że dużą część podstawowej wiedzy przyswoiłem. Udało mi się też w pełni zintegrować Jetstreama z multi i switch panelem Saitka. Wszystko pięknie działa, także na chwilę obecną jest to podstawowy samolot, którym latam.

Jak by, co służę pomocą.
Obrazek
Awatar użytkownika
West
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 89
Rejestracja: śr 30 gru, 2009 22:00
Skąd jesteś: Pruszcz Gdański

Post autor: West »

No i dobra, mam gada. Co prawda chciałem koniecznie Jetstreama w wersji BOX ale nie wytrzymałem (trzeba było czekać + - 3 tygodnie) i kupiłem w wersji Download Delivery - trudno się mówi.

Co dziwne u mnie po zainstalowaniu pojawia się animacja kropli wody na owiewce (SP1) a u znajomego (również SP1) takiej animacji brak - może dlatego, że mam wyższe ustawienia?

Zaznajamiam się z samolotem, wertuję AOM i nigdzie nie mogę znaleźć procedur rozruchu silników w powietrzu oraz procedury manualnego rozruchu gdy temperatura EGT <200'C.

Albo jestem ślepy albo... :oops:
i5-4670K + Thermalright HR-02 Macho, Asrock Fata1ty Performance, MSI GeForce GTX 760 TwinFrozr OC 2GB, Kingston HyperX Black 4GB, Western Digital Blue 1 TB, XFX Pro 550W, Zalman Z3
ylid
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 90
Rejestracja: śr 29 wrz, 2010 22:48
Skąd jesteś: Olkusz

Post autor: ylid »

Piotrst pisze:Może ktoś by pokombinował z texturą LOT ?
Zdaję sobie sprawę z faktu, że pytanie padło jakiś czas temu i zapewne jest mocno nieaktualne, ale być może komuś się przyda fikcyjne malowanie J41 w barwach LOT'u. >>klik<<.
Trzeba wypakować ręcznie i ręcznie dopisać do aircraft.cfg, ale to oczywiste. Podobnie jak to żeby zrobić sobie kopię zapasową aicraft.cfg zanim się w nim cokolwiek dopisze.
Piterson
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 60
Rejestracja: pn 07 maja, 2007 23:12
Skąd jesteś: EPWA, EPBC

Post autor: Piterson »

Witam. Mam problem z hydrauliką samolotu. Odpalam go z c&d (na zasadzie ładowanej wstępnie defaultowej Cessny, ew. z za pomocą modułu .LUA). Cała procedura startu wg. checklisty, tj. BAT, GPU, power levers - reverse, propeler unfeather, power levers - idle, propelers - taxi, fuel pomps, ignit., starter itd. Silniki odpalone, GPU off, wszystkie systemy i temperatury w normie, ale: zawsze, za każdym razem na środkowym wyświetlaczu informacyjnym świeci się pomarańczowe HYD ze strzałeczką w dół. Natomiast na usytuowanym poniżej panelu hydrauliki (przy "anty skid") na żółto LOEMERG. Skutkuje to możliwością ustawienia klap tylko w poz. 9 (dalej ani w przód ani w tył). Ponadto w próbnym locie off-line nie działa hydraulika chowania i wypuszczania goleni. Ewidentnie problem z hydrauliką. Dziwne jest to, że uruchamiając samolot z menu FSX bez c&d - jest on odpalony, ale wykazuje powyższą awarię. Proszę o sugestie i wskazówki. AOM i tutorial PMDG nie podsunął mi rozwiązania.

PS. Samolot na SP1, ponadto FSX SP1 i SP2, Win7, Saitek ProFlight + "wajchy", FSUIPC full ... itd.
ODPOWIEDZ