[FS2004] Gęsta warstwa chmur

Wszystko o płatnych sceneriach i innych dodatkach do FS'a. Z problemami technicznymi proszę do działu Problemy Techniczne-Scenerie lub Software.

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

huragan
Cadet
Cadet
Posty: 19
Rejestracja: sob 15 gru, 2007 02:10
Skąd jesteś: Siedlce

[FS2004] Gęsta warstwa chmur

Post autor: huragan »

Witam
Czy da się stworzyć za pomocą ActiveSky lub podobnego programu taką oto gęstą, śnieżnobiałą warstwę chmur?

http://www.jetphotos.net/viewphoto.php? ... 18&nseq=76
http://www.jetphotos.net/viewphoto.php? ... 8&nseq=271
http://www.jetphotos.net/viewphoto.php? ... 97&nseq=22
http://www.jetphotos.net/viewphoto.php? ... 46&nseq=89
http://www.jetphotos.net/viewphoto.php? ... 0&nseq=482
http://www.jetphotos.net/viewphoto.php? ... 7&nseq=466

dodam że używam ActiveSky oraz Flight Environment, chmury na 100%, 3D 100% no i niestety wciąż nie mogę osiągnąć takiego widoku. Macie jakiś pomysł?
pozdrawiam
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Ciężko będzie takie równiutkie pokrycie, ale da rady wygenerować skupiska chmurek koło siebie. Jak? Prawdę mówiąc nie wiem, zależy to od METARu. Wczoraj na przykład dość ładnie wygenerował mi na trasie takie skupisko CM jeden koło siebie. Nie było to 100% pokrycie, ale nie było tak tragicznie...
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
pkris
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 211
Rejestracja: pt 09 lis, 2007 11:00
Skąd jesteś: Rybnik

Post autor: pkris »

FSMeteo + Flight Envirenment i masz piękne OVC.
Obrazek
Jacek
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 191
Rejestracja: czw 22 kwie, 2004 22:19
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: Jacek »

Wiem ze post dotyczy FS9,ale mam pytanko jak wygląda sprawa z pełnym zachmurzeniem w FSX?.
Pytam dlatego ze od pewnego czasu sytuacja ,nie wiem dlaczego ,zaczęła u mnie wyglądać tak ze nawet przy pełnym zachmurzeniu ,po przebiciu się po starcie przez chmury,zachmurzenie znika,pozostają może pojedyncze chmurki.
Mam zainstalowany ASX i REX.
Pytanie brzmi ,czy taki jest urok FSXa? ,,czy coś namieszałem? ,lub ewentualnie czy to sprawa ustawień w FSUIPC lub ASX lub REX?.A moze jest to tylko kwestia, tak jak pisał wyżej Rzemyk ,Metaru ? jaki pobiera AS?.
pkris
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 211
Rejestracja: pt 09 lis, 2007 11:00
Skąd jesteś: Rybnik

Post autor: pkris »

Pod FSXem to już zupełnie nie ma problemu z OVC .
Wieczorkiem poszukam (lub wygeneruje) odpowiedniego METARu i wrzuce screeny.

Do FS9 stosuje zestaw FSMETEO + FE, do FSXa ASX + XG (czasami FSMeteo + XG).
IMHO FSMeteo jest o wiele lepszy od serii AS, w szczególności od AS6 i ASA, ASX z tej serii jest moim zdaniem najlepszy. FSMeteo może odstraszać surowością UI i prostotą obsługi, natomiast moim zdaniem swoją rolę spełnia idealnie.

Na forum jest sporo porad co do ustawień wiatru, chmur, widoczności itp. w FSUIPC.
Moja rada jest jedna, zgodna zresztą z manualami do serii AS - w FSUIPC należy wyłączyć wszelkie ustawienia związane z pogodą, robi się to jednym przyciskiem.
Fszelkie ustawienia robi się w AS a żeby działały ( wygładzanie wiatru, widoczności itp.) trzeba go odpowiednio obsługiwać (uruchamianie przed FSem, wpisanie trasy, poczekanie aż wygeneruje się wygładzanie itd).
Z mojego doświadczenia wynika, że ustawienia z FSUIPC tutaj przeszkadzają i psują efekt.

FSMeteo moim zdaniem znacznie lepiej generuje warunki pogodowe zgodne z METARem i wyglądają bardziej realistycznie. Oczywiście dobrze jest mieć do niego jakieś fajne teksturki, np. REX, XG, FE itp.
Obrazek
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

To ja znów widzialność i wygładzanie wiaterku zostawiam FSUIPC. Działa bardzo dobrze szczególnie, że mam zmienione widzialności w FSUIPC.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
pkris
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 211
Rejestracja: pt 09 lis, 2007 11:00
Skąd jesteś: Rybnik

Post autor: pkris »

Coś takiego znalazłem w Grenlandii :

Obrazek Obrazek
Obrazek
Jacek
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 191
Rejestracja: czw 22 kwie, 2004 22:19
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: Jacek »

Tylko pozazdrościć.Czyli ja u siebie musiałem coś namieszać w ustawieniach.
Na razie zrobiłem to z ustawieniami w FSUIPC.
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Overcast z pogodą z FSa 2004:
Obrazek

Overcast z pogodą z AS6.5:
Obrazek


PS. Podmieniona tekstura chmurek na wersję z REX-a oraz wgrane płynne przejście niebo/ziemia na horyzoncie.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Awatar użytkownika
wegi
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 338
Rejestracja: sob 23 lip, 2005 17:31
Skąd jesteś: EPBY

Post autor: wegi »

U mnie to wygląda tak (fs9, chmury przekonwertowane z rexa)
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
zapraszam ->http://www.vlatanie.blog.pl/ - aktualizacja 6.03.2011
aszczupal
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 79
Rejestracja: wt 29 maja, 2007 19:40
Skąd jesteś: EPKT

Post autor: aszczupal »

Piękne OVC ..
Piszecie że "chmurki przekonwertowane z REX'a" , może więcej szczegółów ?.
NA stronie REX'a można zakupić wersję do FSX'a, do FS9 jest coś na avsim'e , czy to te teksturki ?

pozdrawiam
Adam

p.s. mam AS6 i nie udało mi się takiego efektu osiągnąć (znaczy widać ziemię....)
pozdrawiam
Adam

Obrazek
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez RzEmYk, łącznie zmieniany 1 raz.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Awatar użytkownika
spaceman
Cadet
Cadet
Posty: 12
Rejestracja: ndz 18 sty, 2009 17:02
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: spaceman »

PS. Podmieniona tekstura chmurek na wersję z REX-a oraz wgrane płynne przejście niebo/ziemia na horyzoncie.[/quote]

Jakim programem "upłynniłeś" przejście niebo/ziemie? Wygląda bardzo ładnie. Czy działa pod FSX?

P.S. Poniżej widok z cocpitu zaraz po starcie z Okęcia dnia 18.05.2009. Chmurki z Active Sky, ,aktualizacja pogody z FSX.
Przeważnie korzystam z domyślnych ostawień FSa. Tutaj ustawienia grafiki pogody (tylko) na High, wiec jeszcze można coś wyciągnąć.
Jedyne co bym poprawił to szerszy zakres chmur by np. podczas zniżania dłużej w nich się przebywać.
Załączniki
Po starcie z Warszawy dn. 18.05.2009.
Po starcie z Warszawy dn. 18.05.2009.
tn_clouds.jpg (20.02 KiB) Przejrzano 11709 razy
spaceman
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

spaceman pisze:Jakim programem "upłynniłeś" przejście niebo/ziemie? Wygląda bardzo ładnie. Czy działa pod FSX?
Żadnym, to była teksturka z Avsim.
A co do FSXa, to - viewtopic.php?p=78875#78875
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Awatar użytkownika
spaceman
Cadet
Cadet
Posty: 12
Rejestracja: ndz 18 sty, 2009 17:02
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: spaceman »

A jakie masz ustawienia AS6.5 ze tak ładnie pokryły ziemie? Co trzeba ustawić? Czy same tekstury z X Graphics wystarczą + jakieś ustawienia?

Pozdr.
spaceman
spaceman
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Rozumiem nie czytać wątku, ale bez jaj...
viewtopic.php?p=80238#80238
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
huragan
Cadet
Cadet
Posty: 19
Rejestracja: sob 15 gru, 2007 02:10
Skąd jesteś: Siedlce

Post autor: huragan »

Skoro zacząłem temat o chmurach to mam kolejne pyatnie: czy jest taka możliwość żeby chmury rzucały cień na ziemi?
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

W FS9 nie, w FSX może być - twórcy REX pokazali screeny z chmurami rzucającymi cień.
tomcat
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 300
Rejestracja: ndz 29 paź, 2006 12:07
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: tomcat »

Wątek umarł, co nie zmienia faktu, że chmury w symulatorach serii FS wiążą się ze znaczącym spadkiem klatek, szczególnie chmury cumulus w 100% w 3D. Główny czynnik sprzyjający spadkom FPS to wygładzanie krawędzi, jednak nie sposób latać z wyłączonym wygładzaniem. Nie sposób także latać z chmurami 3D ograniczonymi do 10%. Rozdzielczość i format tekstur chmur ma duże znaczenie. Format DXT3 w takiej samej rozdzielczości jest znacznie "bardziej wydajny" od formatu "32-bit", przeznaczonego na mocne sprzęty, rozdzielczość, generalnie im mniejsza tym wydajniej aczkolwiek gorzej to wygląda. Każda konfiguracja komputera wymaga osobnej optymalizacji. Wiele osób inwestuje w REXa, AS, licząc przede wszystkim na poprawę grafiki, obok pozostaje ważny engine pogodowy. Nie każdy ma komputer pozwalający na ładne chmury i to w 100% pokrycia, 100% 3D. Ciekawym BEZPŁATNYM rozwiązaniem które pozwala osiągnąć dobre efekty wizualne jest High-Definition-Environment. Link do wersji 1.0, jest też v2 a także wersje do zarówno FS9 i FSX. Paczkę tekstur chwalę sobie za to, że wartość 3D chmur zmniejszona w FSowym menu do niskich wartości nie daje złych efektów wizualnych, AS6 oraz REX dają fatalne efekty zmniejszenia suwaka 3D chmur.

Na początek screeny autora promujące paczkę:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Poniżej zamieszczam kilka screenów moich przy ustawieniach które dają 30+ FPS bezwzględnie od warunków atmosferycznych. Chmury ustawiłem na Maximum pokrycia (ustawienia FS) i zaledwie w 20% są w 3D (ustawienia FS), pierwszy screen to overcast, drugi to scattered, trzeci few. Engine pogodowy FSa. Samolot to A320 od Project Airbus, efekt oceńcie sami.
Sprzęt E8400 @3.00 GHz, SLI 2x8600GT (ustawienia z pomocą nhancer), 3 GB RAM.

Obrazek Obrazek Obrazek

Jak widać przy 100% zachmurzeniu widać pewną linie na horyzoncie chmur, jednak nie jest ona uwidoczniona na tyle, aby grafika na tym tak bardzo traciła, być może zwiększając dystans rysowania chmur efekt ten udałoby się częściowo powstrzymać.

Chciałem się podzielić spostrzeżeniami i paczką HDE, mogą komuś pomóc w optymalizacji chmur.
ODPOWIEDZ