Real Environment Xtreme v.2

Wszystko o płatnych sceneriach i innych dodatkach do FS'a. Z problemami technicznymi proszę do działu Problemy Techniczne-Scenerie lub Software.

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

gregorio
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 113
Rejestracja: ndz 01 sie, 2010 09:33
Skąd jesteś: Krakow

Post autor: gregorio »

Nie, wszystko robię jak pokazane jest na forum Vatsim. Niestety REX nie prosi o podanie żadnych danych. :(
gregorio
mufio

Post autor: mufio »

1. Czy jest jakiś inny opis konfiguracji REX + Active Sky (powyższy link wygasł)
2. Czy wczytując tekstury z REXa + WASYS w samym FSX pogodę należy ustawić na "clear weather"? Pytam dlatego ponieważ ostatnio pobrałem w REX metar z silną mgłą wczytałem tekstury, uruchomiłem FSX i WASYS, ustawiełem w FSX pogodę na "Clear", plan lotu itd. Stojąc na lotnisku WASYS wczytał pogodę i.......nie było żadnej mgły, nawet silnego zachmurzenia tylko parę chmurek.
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

Nie wygasł tylko była zmiana adresu:
http://forum.pl-vacc.org/viewtopic.php?p=287903#p287903
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
mufio

Post autor: mufio »

Odnośnie punktu 2:
Wygląda na to jakby Wasys nie ładował pogody, chociaż wszystko odbywa się tak ja należy (komunikat na ekranie "REX has finished loading weather into FSX"). Niebo jest prawie bezchmurne, żadnej mgły. Przy zastosowaniu tekstur z Rexa i silnika z Active Sky wszystko jest w porządku - pełne zamglenie, powyżej chmur bez liku. Co jest nie tak z silnikiem Rexa (Wasys)?
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Jaruzel666
Cadet
Cadet
Posty: 4
Rejestracja: pn 15 lis, 2010 21:41
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: Jaruzel666 »

Jak sami dobrze wiecie REX dodaje realistyczniejsze światła do lądowania padające na podłoże. Światła te działają mi w FSowskich b-747 i A321, ale nie wiem dlaczego mam wciąż stare światła embraera 170 od Wilco, które powiem szczerze- wyglądają brzydko. Jak to naprawić?
Awatar użytkownika
Kasztan
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 308
Rejestracja: wt 02 paź, 2007 15:53
Skąd jesteś: EPGD

Post autor: Kasztan »

Kasztan pisze:Wpadłem właśnie na dziki pomysł... teoretycznie jeśli poza Rex-em posiadasz jeszcze przykładowo AS Graphics 6.5, to możesz w Rex-ie odłączyć sobie teksturki zmierzchu i wrzucić te z AS 6.5.

A póki co to unikałem latania o zmierzchu, chociaż czasami ładowały sie jakieś sensowne kolorki.
Wróciwszy niedawno do wirtualnego latania miałem okazję przetestować swój pomysł - działa jak marzenie :)

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
REALcarlsberg
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 75
Rejestracja: wt 20 kwie, 2010 11:09
Skąd jesteś: MORĄG

Post autor: REALcarlsberg »

Pewnie poprawia oświetlenie tylko w defaultowych maszynach. Mój default CRJ700 ma bardzo ładne światła, natomiast cały ruch AI (dodatek) ma inne.
Jaruzel666
Cadet
Cadet
Posty: 4
Rejestracja: pn 15 lis, 2010 21:41
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: Jaruzel666 »

No właśnie dlatego pisze czy można to jakoś ręcznie naprawic
marcpro
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 189
Rejestracja: czw 18 paź, 2007 23:05
Skąd jesteś: EPSO

Post autor: marcpro »

Nie wiem czy już była ta informacja - jeśli tak to proszę o usunięcie.

REX Overdrive do FS9:
http://www.realenvironmentxtreme.com/overdrivefs9.html
Pozdrawiam,
Marcin
FS 9,1; FSG 2005; GE Pro; UTE; FE; WPS; TPS; FSPax; FS Nav, RC4, Wilco Airbus vol1.
C2D 8500, GF 9800GTX+ 1GB, SB Audigy 2 ZS, 2GB RAM, XP Pro SP3.
slyszers
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 58
Rejestracja: czw 11 wrz, 2008 10:06
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: slyszers »

Po przeczytaniu wątku trochę zgłupiałem, czy dobrze rozumiem:

Wyszła druga część Rex-a (ver.2), oprócz tego jest dodatek do tej "dwójki", który się nazywa Overdrive (są to tylko dodatkowe tekstury). Żeby jednak zainstalować Overdrive, trzeba najpierw zainstalować Service Pack 3 (to znalazłem na Flightsim store).

Czy różnice pomiędzy "jedynką" i "dwójką" są na tyle znaczące, że warto wydać te kilkadziesiąt dolków ?
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Aktualizacja do dwójki dla posiadaczy jedynki jest darmowa...
slyszers
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 58
Rejestracja: czw 11 wrz, 2008 10:06
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: slyszers »

A, no to zmienia postać rzeczy ;)

A swoją droga to warto bawić się w ta zmianę na ver. 2 ? Dopiero co znalazłem optymalne ustwienia, żeby wyciągnąć jak najwięcej FPS i co... znowu od nowa próbować, ustawiać, korygować ? Podejrzewam, że polepszyła się jakość tekstur, ale czy na tyle znacząco ? Poza tym jak z wydajnością systemu ? Czy ver. 2 jest bardziej wymagający (patrz kolejny spadek FPS ) ?
Awatar użytkownika
gate
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 159
Rejestracja: ndz 16 maja, 2010 13:46
Skąd jesteś: Kraków - EPKC

Post autor: gate »

Kolejna rzecz kupiona, kolejne problemy - kupiłem REXa na FlightSim, pościągałem wszystko i nie wiem co mam z tym zrobić - jak uruchamiam REX20FSS2Go.exe to wyświetla mi czas coś ponad 7 godzin, więc zamykam go. Za pierwszym razem coś krócej to zrobił, ale jak uruchomił się instalator to przy czytaniu core data wyświetla " ERROR writing file"
Proszę o szybką odpowiedź!
gregee123
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 79
Rejestracja: czw 07 paź, 2010 21:11
Skąd jesteś: z Polski

Post autor: gregee123 »

Mówiąc skrótowo, instalator ściąga jakieś 4GB danych potrzebujesz odpowiednio dużo czasu i miejsca na dysku.
Ostatnio zmieniony wt 28 gru, 2010 17:05 przez gregee123, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
gate
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 159
Rejestracja: ndz 16 maja, 2010 13:46
Skąd jesteś: Kraków - EPKC

Post autor: gate »

gregee123 pisze:instalator
REX20FSS2Go.exe czy REX20Full.exe??
gregee123
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 79
Rejestracja: czw 07 paź, 2010 21:11
Skąd jesteś: z Polski

Post autor: gregee123 »

REX20Full.exe to właściwy instalator. Poza nim powinno być 7 plików rex2_X.dat oraz wystarczająco dużo miejsca na ich rozpakowanie i instalację.
Awatar użytkownika
gate
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 159
Rejestracja: ndz 16 maja, 2010 13:46
Skąd jesteś: Kraków - EPKC

Post autor: gate »

Udało mi się zainstalować! (tak na boku, to zanim napisałeś...)
Teraz mam problem z SP3, bo wyświetla, że REX nie jest zainstalowany.

SOS

edit: Już działa
mirage9
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 170
Rejestracja: ndz 25 maja, 2008 16:56
Skąd jesteś: Irlandia

Post autor: mirage9 »

Nie chcialo sie przeczytac co pisze na forum REX lub w readme? :D
Plik z SP3 nalezy przeniesc do folderu REX(tam gdzie masz go zainstalowanego) i wtedy odpalic.
Wua-la. 8-)
Obrazek
slyszers
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 58
Rejestracja: czw 11 wrz, 2008 10:06
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: slyszers »

A jak jest z tym wpływem na FPS, w stosunku do "jedynki" ?
Awatar użytkownika
gate
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 159
Rejestracja: ndz 16 maja, 2010 13:46
Skąd jesteś: Kraków - EPKC

Post autor: gate »

Nie miałem jedynki, ale w REX2 nie widze żadnego gubienia fps. (przy REX2, LVD 767 i scenerii EPWA mam ponad 20 fps)
Teraz z innej beczki:
Czy da się WAsys dać do samolotu w FS, albo chociaż do samego FSa?
Awatar użytkownika
wojtek_84
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 932
Rejestracja: pn 10 maja, 2010 16:09
Skąd jesteś: EPKT

Post autor: wojtek_84 »

:shock:
To albo masz niskie ustawienia albo chmury w niskiej rozdzielczości. Na najwyższych ustawieniach gubi fpsy że aż miło.
Awatar użytkownika
gate
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 159
Rejestracja: ndz 16 maja, 2010 13:46
Skąd jesteś: Kraków - EPKC

Post autor: gate »

REX mi jeździ (lub lata :D ) na pełnej parze. Dopiero z CS 757 jest 4-8 fps.
Bardzo proszę o odp na moje pytanie odnośnie WASys
Awatar użytkownika
SEBOS
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 151
Rejestracja: pn 28 gru, 2009 16:26
Skąd jesteś: Radom

Post autor: SEBOS »

RzEmYk pisze:Ludzie z ekipy REXa cichaczem robią niezły bajer:
http://realenvironmentxtreme.com/forum/ ... pic=4769.0
RzEmYk czy może już wiadomo coś więcej na temat tego bajeru? Ten cień chmurek jest świetny, i czy będzie on dostępny pod FS2004, pytam bo nic nie znalazłem a może wy wiecie coś więcej.
Awatar użytkownika
gate
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 159
Rejestracja: ndz 16 maja, 2010 13:46
Skąd jesteś: Kraków - EPKC

Post autor: gate »

Nie wiem czy było już to pytanie, ale nie wiem nawet jakie słowa wpisać do szukajki -
W theme creation w REX są też chmury do wyboru i tutaj pytanie - czy po zrobieniu planu w rexsie i naciśnięciu "WX textures" on sam wybiera jakie chmury są, czy sam muszę to robić?
Awatar użytkownika
West
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 89
Rejestracja: śr 30 gru, 2009 22:00
Skąd jesteś: Pruszcz Gdański

Post autor: West »

Jeżeli użyjesz funkcji WX Textures REX sam dobierze sobie chmury. Żeby skrócić ( znacznie ) czas zmiany tekstur proponuję w opcjach odznaczyć tj. wyłączyć wszystko poza SKY THEMES i CLOUD THEMES.

Theme Creation dobierasz sobie wszystko sam wg. własnego uznania.
Osobiście sam ustawiam sobie wodę, animację fal, oświetlenie pasów itp. resztę zostawiam REXowi poprzez funkcję WX Textures. Kiedy REX załaduje tekstury wyłączam go i dalej korzystam już Active Sky Evolution, który mimo, że czasem coś odpieprzy głupiego jest wart każdej wydanej złotówki.
i5-4670K + Thermalright HR-02 Macho, Asrock Fata1ty Performance, MSI GeForce GTX 760 TwinFrozr OC 2GB, Kingston HyperX Black 4GB, Western Digital Blue 1 TB, XFX Pro 550W, Zalman Z3
Awatar użytkownika
gate
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 159
Rejestracja: ndz 16 maja, 2010 13:46
Skąd jesteś: Kraków - EPKC

Post autor: gate »

Dzięki.
Ostatnio zmieniony sob 26 mar, 2011 21:57 przez gate, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
leF
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 100
Rejestracja: czw 23 sie, 2007 22:30
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: leF »

A jeśli można spytać to Active Sky Evolution zawiera w sobie tylko silnik pogodowy czy też załadowuje tekstury ?
INSZALLAH

Win7, FSX, MX518, Saitek Yoko Pro, Logitech Extreme 3D PRO
Awatar użytkownika
pawel-d
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 181
Rejestracja: czw 08 lut, 2007 13:24
Skąd jesteś: Gdańsk

Post autor: pawel-d »

AS ma dodatek z własnymi teksturami, ale nikt go chyba już nie poleca. Ale potrafi też w pewnym sensie współpracować z innymi dodatkami. Wgrywasz kilka razy np. z REX'a różne zestawy tekstur na różne tematy pogodowe, a w ASE robisz równolegle (przy każdym takim zestawie) tzw. snapshot-y - czyli takie backupy zestawów tekstur. Potem ASE w zależności od pogody wybierze temat i go wrzuci do FS'a. Trzeba do tego zrobić w ASE briefing (czyli zapoznać go z planem lotu) i zrobić to przed uruchomieniem FS'a. Ale sama operacja trwa bardzo krótko w porównaniu z kopiowaniem kompletu tekstur z REX'a.
Paweł Dragan
Gdańsk
mufio1
Cadet
Cadet
Posty: 14
Rejestracja: czw 24 mar, 2011 12:01
Skąd jesteś: EPKT

REX vs Scenerie

Post autor: mufio1 »

Czy REX w zainstalowanych sceneriach "zewnętrznych" (doinstalowanych- darmowych czy też płatnych) jest w stanie podmienić tekstury znajdujące się pod opcjami Airport Environment, Runway/Taxiway ?
W sceneriach defaultowych w zależności od pogodny występują np. mokre pasy startowe natomiast przy scenerii EPKT Demo Polish Airports, REX poza teksturami nieba nic nie zmienia (pomimo ulewnego deszczu).
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Zależy od scenerii, niektóre mają własne tekstury pasów i płyt, inne korzystają z tych, które są akurat w FSie.
luko
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 371
Rejestracja: ndz 20 sty, 2008 20:44
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: luko »

Słuchajcie, taka sprawa... już wcześniej to zauważyłem, ale jakoś dopiero dziś zaczęło mnie to męczyć ;)
Niektóre Cirrusy z pakietu REX2 wyświetlają się jakby podwójnie (jakby były dwie warstwy chmur) - na załączonych obrazkach widać ten efekt.
W czym jest problem?
- ten typ tak ma?
- wina karty graficznej?
- czy coś jeszcze innego?
PS. Z tego co kojarzę, są wersje Cirrusów, na których ten defekt nie występuje.. nie pamiętam niestety numerków.

Na poniższych zdjęciach, wgrany jest akurat #16 z Cirrusów - jeśli ktoś z Was miałby chwilę czasu i sprawdzić czy tak samo to wygląda, byłbym wdzięczny.. chyba, że wiecie w czym rzecz..

Obrazek

Obrazek
OS: Vista 64
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz
Awatar użytkownika
West
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 89
Rejestracja: śr 30 gru, 2009 22:00
Skąd jesteś: Pruszcz Gdański

Post autor: West »

Coś jest na rzeczy, dzisiaj również to zauważyłem krótko po starcie z EPGD.
Screen nie oddaje tego do końca.

REX w najnowszej wersji 2.5.10.1027 + Overdrive

No nic trzeba będzie się zapytać na forum REXa.
Załączniki
cirruss.jpg
cirruss.jpg (28.7 KiB) Przejrzano 18157 razy
i5-4670K + Thermalright HR-02 Macho, Asrock Fata1ty Performance, MSI GeForce GTX 760 TwinFrozr OC 2GB, Kingston HyperX Black 4GB, Western Digital Blue 1 TB, XFX Pro 550W, Zalman Z3
st1322
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 174
Rejestracja: pn 10 sie, 2009 15:56
Skąd jesteś: ELLX

Post autor: st1322 »

Tez to mam... W sumie coś mi się wydawało nie tak. Początkowo zwalilem to na ASE i jej cloud layers, ale to chyba nie to. Ustawienia mam na 4096 i hd, za porada samego REXa. Dziwne bo nie zauważyłem podobnych kłopotów na forum REXa. Może to są podwójne warstwy chmur wynikające z metara? Gdzieś na forum REXa wyczytałem ze on własnie czasami bierze to co metar daje. Mam pytanie, czy wy macie gołębi REXa, tzn bez ASE?
luko
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 371
Rejestracja: ndz 20 sty, 2008 20:44
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: luko »

Ja mam dodatkowo ASE.
OS: Vista 64
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz
Awatar użytkownika
West
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 89
Rejestracja: śr 30 gru, 2009 22:00
Skąd jesteś: Pruszcz Gdański

Post autor: West »

Ja również posiadam ASE z SP2.
i5-4670K + Thermalright HR-02 Macho, Asrock Fata1ty Performance, MSI GeForce GTX 760 TwinFrozr OC 2GB, Kingston HyperX Black 4GB, Western Digital Blue 1 TB, XFX Pro 550W, Zalman Z3
luko
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 371
Rejestracja: ndz 20 sty, 2008 20:44
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: luko »

Może rzeczywiście ASE płata figle... :roll:
OS: Vista 64
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz
st1322
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 174
Rejestracja: pn 10 sie, 2009 15:56
Skąd jesteś: ELLX

Post autor: st1322 »

I tez mi sie tak wydaje. Ostatnio latam bez ASE na samym REXie - wiatr kontroluje przez FSUIPC i chyba wyglada to lepiej. Przypadkowo wrocilem do REXa bo ASE limituje chmury do FL25 a REX robi przyjemnie CB na wysokosci. Jakos nie zauwazylem tego problemu z Cirrusami, choc wczesniej byl. Musicie odpalic REXa bez ASE. Potem dodatkowo zmienic tekstury raz jeszcze i odpalic ponowinie. Chodzi o to, ze ASE bawi sie tekstura pod tytulem cirrus "cos tam". Wydae mi sie ze to tez moze miec wplyw.
luko
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 371
Rejestracja: ndz 20 sty, 2008 20:44
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: luko »

Postanowiłem na jakiś czas odstawić ASE i polatać na samym REXie z jego silnikiem pogodowym, m.in. po to, aby sprawdzić czy poruszony wyżej problem się powtórzy.
Ponieważ nigdy nie korzystałem z silnika pogodowego REXa, mam kilka wątpliwości:

1. Jak już poruszano na pierwszych stronach wątku.. rozumiem, że aby "upłynnić" nieco zmianę wiatru na wysokości przelotowej, to w przypadku samego REXa konieczny jest zarejestrowany FSUIPC?

2. Wiem, że REX zmienia pogodę po przebyciu określonej drogi (minimum jakie można ustawić, to bodajże 60nm). Co się dzieje, jeśli stoję na lotnisku godzinę (albo i dwie) a w międzyczasie zmienia się pogoda (powiedzmy, zaczyna padać deszcz)? Skoro REX nie zmienia pogody co jakiś czas, to rozumiem, że jedyną możliwością aktualizacji pogody w tej sytuacji jest wciśnięcie przycisku LOAD WX w panelu WASys?

...albo też podobna sytuacja - REX ładuje pogodę na wszystkich stacjach po zaplanowanej trasie, ale jest to pogoda z danej, obecnej chwili.. Zakładamy, że lot trwa 2 godz. Startuję, dolatuję do lotniska docelowego. Wiadomo, że pogoda zmienia się w czasie. Jaką mam pogodę na lotnisku docelowym - aktualną, czy tą załadowaną w momencie startu, czyli sprzed dwóch godzin?

..chyba, że jest tak, że REX, z chwilą mijania powiedzmy tych 60nm, ustawia pogodę aktualną dla obszaru, nad którym aktualnie lecę... wtedy zakładam też, że pogodę na docelowym również będę miał aktualną.

Mam nadzieję, że nie zamieszałem zbytnio ;)
OS: Vista 64
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz
luko
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 371
Rejestracja: ndz 20 sty, 2008 20:44
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: luko »

Ciekaw jestem, jak można uzyskać taki zachód?

http://flyawaysimulation.com/article1657.html (2 ostatnie zdjęcia)

Raczej nie jest REX'owy (przynajmniej mi nie udało się dobrać tekstur, aby mieć taki efekt) ..może FEX?
OS: Vista 64
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz
ODPOWIEDZ