Real Environment Xtreme v.2
Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk
1. Czy jest jakiś inny opis konfiguracji REX + Active Sky (powyższy link wygasł)
2. Czy wczytując tekstury z REXa + WASYS w samym FSX pogodę należy ustawić na "clear weather"? Pytam dlatego ponieważ ostatnio pobrałem w REX metar z silną mgłą wczytałem tekstury, uruchomiłem FSX i WASYS, ustawiełem w FSX pogodę na "Clear", plan lotu itd. Stojąc na lotnisku WASYS wczytał pogodę i.......nie było żadnej mgły, nawet silnego zachmurzenia tylko parę chmurek.
2. Czy wczytując tekstury z REXa + WASYS w samym FSX pogodę należy ustawić na "clear weather"? Pytam dlatego ponieważ ostatnio pobrałem w REX metar z silną mgłą wczytałem tekstury, uruchomiłem FSX i WASYS, ustawiełem w FSX pogodę na "Clear", plan lotu itd. Stojąc na lotnisku WASYS wczytał pogodę i.......nie było żadnej mgły, nawet silnego zachmurzenia tylko parę chmurek.
Nie wygasł tylko była zmiana adresu:
http://forum.pl-vacc.org/viewtopic.php?p=287903#p287903
http://forum.pl-vacc.org/viewtopic.php?p=287903#p287903
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Odnośnie punktu 2:
Wygląda na to jakby Wasys nie ładował pogody, chociaż wszystko odbywa się tak ja należy (komunikat na ekranie "REX has finished loading weather into FSX"). Niebo jest prawie bezchmurne, żadnej mgły. Przy zastosowaniu tekstur z Rexa i silnika z Active Sky wszystko jest w porządku - pełne zamglenie, powyżej chmur bez liku. Co jest nie tak z silnikiem Rexa (Wasys)?
Wygląda na to jakby Wasys nie ładował pogody, chociaż wszystko odbywa się tak ja należy (komunikat na ekranie "REX has finished loading weather into FSX"). Niebo jest prawie bezchmurne, żadnej mgły. Przy zastosowaniu tekstur z Rexa i silnika z Active Sky wszystko jest w porządku - pełne zamglenie, powyżej chmur bez liku. Co jest nie tak z silnikiem Rexa (Wasys)?
-
- Cadet
- Posty: 4
- Rejestracja: pn 15 lis, 2010 21:41
- Skąd jesteś: Warszawa
Wróciwszy niedawno do wirtualnego latania miałem okazję przetestować swój pomysł - działa jak marzenieKasztan pisze:Wpadłem właśnie na dziki pomysł... teoretycznie jeśli poza Rex-em posiadasz jeszcze przykładowo AS Graphics 6.5, to możesz w Rex-ie odłączyć sobie teksturki zmierzchu i wrzucić te z AS 6.5.
A póki co to unikałem latania o zmierzchu, chociaż czasami ładowały sie jakieś sensowne kolorki.
- REALcarlsberg
- Light Planes Captain
- Posty: 75
- Rejestracja: wt 20 kwie, 2010 11:09
- Skąd jesteś: MORĄG
-
- Cadet
- Posty: 4
- Rejestracja: pn 15 lis, 2010 21:41
- Skąd jesteś: Warszawa
Nie wiem czy już była ta informacja - jeśli tak to proszę o usunięcie.
REX Overdrive do FS9:
http://www.realenvironmentxtreme.com/overdrivefs9.html
REX Overdrive do FS9:
http://www.realenvironmentxtreme.com/overdrivefs9.html
Pozdrawiam,
Marcin
FS 9,1; FSG 2005; GE Pro; UTE; FE; WPS; TPS; FSPax; FS Nav, RC4, Wilco Airbus vol1.
C2D 8500, GF 9800GTX+ 1GB, SB Audigy 2 ZS, 2GB RAM, XP Pro SP3.
Marcin
FS 9,1; FSG 2005; GE Pro; UTE; FE; WPS; TPS; FSPax; FS Nav, RC4, Wilco Airbus vol1.
C2D 8500, GF 9800GTX+ 1GB, SB Audigy 2 ZS, 2GB RAM, XP Pro SP3.
Po przeczytaniu wątku trochę zgłupiałem, czy dobrze rozumiem:
Wyszła druga część Rex-a (ver.2), oprócz tego jest dodatek do tej "dwójki", który się nazywa Overdrive (są to tylko dodatkowe tekstury). Żeby jednak zainstalować Overdrive, trzeba najpierw zainstalować Service Pack 3 (to znalazłem na Flightsim store).
Czy różnice pomiędzy "jedynką" i "dwójką" są na tyle znaczące, że warto wydać te kilkadziesiąt dolków ?
Wyszła druga część Rex-a (ver.2), oprócz tego jest dodatek do tej "dwójki", który się nazywa Overdrive (są to tylko dodatkowe tekstury). Żeby jednak zainstalować Overdrive, trzeba najpierw zainstalować Service Pack 3 (to znalazłem na Flightsim store).
Czy różnice pomiędzy "jedynką" i "dwójką" są na tyle znaczące, że warto wydać te kilkadziesiąt dolków ?
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
A, no to zmienia postać rzeczy
A swoją droga to warto bawić się w ta zmianę na ver. 2 ? Dopiero co znalazłem optymalne ustwienia, żeby wyciągnąć jak najwięcej FPS i co... znowu od nowa próbować, ustawiać, korygować ? Podejrzewam, że polepszyła się jakość tekstur, ale czy na tyle znacząco ? Poza tym jak z wydajnością systemu ? Czy ver. 2 jest bardziej wymagający (patrz kolejny spadek FPS ) ?
A swoją droga to warto bawić się w ta zmianę na ver. 2 ? Dopiero co znalazłem optymalne ustwienia, żeby wyciągnąć jak najwięcej FPS i co... znowu od nowa próbować, ustawiać, korygować ? Podejrzewam, że polepszyła się jakość tekstur, ale czy na tyle znacząco ? Poza tym jak z wydajnością systemu ? Czy ver. 2 jest bardziej wymagający (patrz kolejny spadek FPS ) ?
Kolejna rzecz kupiona, kolejne problemy - kupiłem REXa na FlightSim, pościągałem wszystko i nie wiem co mam z tym zrobić - jak uruchamiam REX20FSS2Go.exe to wyświetla mi czas coś ponad 7 godzin, więc zamykam go. Za pierwszym razem coś krócej to zrobił, ale jak uruchomił się instalator to przy czytaniu core data wyświetla " ERROR writing file"
Proszę o szybką odpowiedź!
Proszę o szybką odpowiedź!
RzEmYk czy może już wiadomo coś więcej na temat tego bajeru? Ten cień chmurek jest świetny, i czy będzie on dostępny pod FS2004, pytam bo nic nie znalazłem a może wy wiecie coś więcej.RzEmYk pisze:Ludzie z ekipy REXa cichaczem robią niezły bajer:
http://realenvironmentxtreme.com/forum/ ... pic=4769.0
Jeżeli użyjesz funkcji WX Textures REX sam dobierze sobie chmury. Żeby skrócić ( znacznie ) czas zmiany tekstur proponuję w opcjach odznaczyć tj. wyłączyć wszystko poza SKY THEMES i CLOUD THEMES.
Theme Creation dobierasz sobie wszystko sam wg. własnego uznania.
Osobiście sam ustawiam sobie wodę, animację fal, oświetlenie pasów itp. resztę zostawiam REXowi poprzez funkcję WX Textures. Kiedy REX załaduje tekstury wyłączam go i dalej korzystam już Active Sky Evolution, który mimo, że czasem coś odpieprzy głupiego jest wart każdej wydanej złotówki.
Theme Creation dobierasz sobie wszystko sam wg. własnego uznania.
Osobiście sam ustawiam sobie wodę, animację fal, oświetlenie pasów itp. resztę zostawiam REXowi poprzez funkcję WX Textures. Kiedy REX załaduje tekstury wyłączam go i dalej korzystam już Active Sky Evolution, który mimo, że czasem coś odpieprzy głupiego jest wart każdej wydanej złotówki.
i5-4670K + Thermalright HR-02 Macho, Asrock Fata1ty Performance, MSI GeForce GTX 760 TwinFrozr OC 2GB, Kingston HyperX Black 4GB, Western Digital Blue 1 TB, XFX Pro 550W, Zalman Z3
AS ma dodatek z własnymi teksturami, ale nikt go chyba już nie poleca. Ale potrafi też w pewnym sensie współpracować z innymi dodatkami. Wgrywasz kilka razy np. z REX'a różne zestawy tekstur na różne tematy pogodowe, a w ASE robisz równolegle (przy każdym takim zestawie) tzw. snapshot-y - czyli takie backupy zestawów tekstur. Potem ASE w zależności od pogody wybierze temat i go wrzuci do FS'a. Trzeba do tego zrobić w ASE briefing (czyli zapoznać go z planem lotu) i zrobić to przed uruchomieniem FS'a. Ale sama operacja trwa bardzo krótko w porównaniu z kopiowaniem kompletu tekstur z REX'a.
Paweł Dragan
Gdańsk
Gdańsk
REX vs Scenerie
Czy REX w zainstalowanych sceneriach "zewnętrznych" (doinstalowanych- darmowych czy też płatnych) jest w stanie podmienić tekstury znajdujące się pod opcjami Airport Environment, Runway/Taxiway ?
W sceneriach defaultowych w zależności od pogodny występują np. mokre pasy startowe natomiast przy scenerii EPKT Demo Polish Airports, REX poza teksturami nieba nic nie zmienia (pomimo ulewnego deszczu).
W sceneriach defaultowych w zależności od pogodny występują np. mokre pasy startowe natomiast przy scenerii EPKT Demo Polish Airports, REX poza teksturami nieba nic nie zmienia (pomimo ulewnego deszczu).
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Słuchajcie, taka sprawa... już wcześniej to zauważyłem, ale jakoś dopiero dziś zaczęło mnie to męczyć
Niektóre Cirrusy z pakietu REX2 wyświetlają się jakby podwójnie (jakby były dwie warstwy chmur) - na załączonych obrazkach widać ten efekt.
W czym jest problem?
- ten typ tak ma?
- wina karty graficznej?
- czy coś jeszcze innego?
PS. Z tego co kojarzę, są wersje Cirrusów, na których ten defekt nie występuje.. nie pamiętam niestety numerków.
Na poniższych zdjęciach, wgrany jest akurat #16 z Cirrusów - jeśli ktoś z Was miałby chwilę czasu i sprawdzić czy tak samo to wygląda, byłbym wdzięczny.. chyba, że wiecie w czym rzecz..
Niektóre Cirrusy z pakietu REX2 wyświetlają się jakby podwójnie (jakby były dwie warstwy chmur) - na załączonych obrazkach widać ten efekt.
W czym jest problem?
- ten typ tak ma?
- wina karty graficznej?
- czy coś jeszcze innego?
PS. Z tego co kojarzę, są wersje Cirrusów, na których ten defekt nie występuje.. nie pamiętam niestety numerków.
Na poniższych zdjęciach, wgrany jest akurat #16 z Cirrusów - jeśli ktoś z Was miałby chwilę czasu i sprawdzić czy tak samo to wygląda, byłbym wdzięczny.. chyba, że wiecie w czym rzecz..
OS: Vista 64
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz
Coś jest na rzeczy, dzisiaj również to zauważyłem krótko po starcie z EPGD.
Screen nie oddaje tego do końca.
REX w najnowszej wersji 2.5.10.1027 + Overdrive
No nic trzeba będzie się zapytać na forum REXa.
Screen nie oddaje tego do końca.
REX w najnowszej wersji 2.5.10.1027 + Overdrive
No nic trzeba będzie się zapytać na forum REXa.
- Załączniki
-
- cirruss.jpg (28.7 KiB) Przejrzano 18157 razy
i5-4670K + Thermalright HR-02 Macho, Asrock Fata1ty Performance, MSI GeForce GTX 760 TwinFrozr OC 2GB, Kingston HyperX Black 4GB, Western Digital Blue 1 TB, XFX Pro 550W, Zalman Z3
Tez to mam... W sumie coś mi się wydawało nie tak. Początkowo zwalilem to na ASE i jej cloud layers, ale to chyba nie to. Ustawienia mam na 4096 i hd, za porada samego REXa. Dziwne bo nie zauważyłem podobnych kłopotów na forum REXa. Może to są podwójne warstwy chmur wynikające z metara? Gdzieś na forum REXa wyczytałem ze on własnie czasami bierze to co metar daje. Mam pytanie, czy wy macie gołębi REXa, tzn bez ASE?
I tez mi sie tak wydaje. Ostatnio latam bez ASE na samym REXie - wiatr kontroluje przez FSUIPC i chyba wyglada to lepiej. Przypadkowo wrocilem do REXa bo ASE limituje chmury do FL25 a REX robi przyjemnie CB na wysokosci. Jakos nie zauwazylem tego problemu z Cirrusami, choc wczesniej byl. Musicie odpalic REXa bez ASE. Potem dodatkowo zmienic tekstury raz jeszcze i odpalic ponowinie. Chodzi o to, ze ASE bawi sie tekstura pod tytulem cirrus "cos tam". Wydae mi sie ze to tez moze miec wplyw.
Postanowiłem na jakiś czas odstawić ASE i polatać na samym REXie z jego silnikiem pogodowym, m.in. po to, aby sprawdzić czy poruszony wyżej problem się powtórzy.
Ponieważ nigdy nie korzystałem z silnika pogodowego REXa, mam kilka wątpliwości:
1. Jak już poruszano na pierwszych stronach wątku.. rozumiem, że aby "upłynnić" nieco zmianę wiatru na wysokości przelotowej, to w przypadku samego REXa konieczny jest zarejestrowany FSUIPC?
2. Wiem, że REX zmienia pogodę po przebyciu określonej drogi (minimum jakie można ustawić, to bodajże 60nm). Co się dzieje, jeśli stoję na lotnisku godzinę (albo i dwie) a w międzyczasie zmienia się pogoda (powiedzmy, zaczyna padać deszcz)? Skoro REX nie zmienia pogody co jakiś czas, to rozumiem, że jedyną możliwością aktualizacji pogody w tej sytuacji jest wciśnięcie przycisku LOAD WX w panelu WASys?
...albo też podobna sytuacja - REX ładuje pogodę na wszystkich stacjach po zaplanowanej trasie, ale jest to pogoda z danej, obecnej chwili.. Zakładamy, że lot trwa 2 godz. Startuję, dolatuję do lotniska docelowego. Wiadomo, że pogoda zmienia się w czasie. Jaką mam pogodę na lotnisku docelowym - aktualną, czy tą załadowaną w momencie startu, czyli sprzed dwóch godzin?
..chyba, że jest tak, że REX, z chwilą mijania powiedzmy tych 60nm, ustawia pogodę aktualną dla obszaru, nad którym aktualnie lecę... wtedy zakładam też, że pogodę na docelowym również będę miał aktualną.
Mam nadzieję, że nie zamieszałem zbytnio
Ponieważ nigdy nie korzystałem z silnika pogodowego REXa, mam kilka wątpliwości:
1. Jak już poruszano na pierwszych stronach wątku.. rozumiem, że aby "upłynnić" nieco zmianę wiatru na wysokości przelotowej, to w przypadku samego REXa konieczny jest zarejestrowany FSUIPC?
2. Wiem, że REX zmienia pogodę po przebyciu określonej drogi (minimum jakie można ustawić, to bodajże 60nm). Co się dzieje, jeśli stoję na lotnisku godzinę (albo i dwie) a w międzyczasie zmienia się pogoda (powiedzmy, zaczyna padać deszcz)? Skoro REX nie zmienia pogody co jakiś czas, to rozumiem, że jedyną możliwością aktualizacji pogody w tej sytuacji jest wciśnięcie przycisku LOAD WX w panelu WASys?
...albo też podobna sytuacja - REX ładuje pogodę na wszystkich stacjach po zaplanowanej trasie, ale jest to pogoda z danej, obecnej chwili.. Zakładamy, że lot trwa 2 godz. Startuję, dolatuję do lotniska docelowego. Wiadomo, że pogoda zmienia się w czasie. Jaką mam pogodę na lotnisku docelowym - aktualną, czy tą załadowaną w momencie startu, czyli sprzed dwóch godzin?
..chyba, że jest tak, że REX, z chwilą mijania powiedzmy tych 60nm, ustawia pogodę aktualną dla obszaru, nad którym aktualnie lecę... wtedy zakładam też, że pogodę na docelowym również będę miał aktualną.
Mam nadzieję, że nie zamieszałem zbytnio
OS: Vista 64
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz
Ciekaw jestem, jak można uzyskać taki zachód?
http://flyawaysimulation.com/article1657.html (2 ostatnie zdjęcia)
Raczej nie jest REX'owy (przynajmniej mi nie udało się dobrać tekstur, aby mieć taki efekt) ..może FEX?
http://flyawaysimulation.com/article1657.html (2 ostatnie zdjęcia)
Raczej nie jest REX'owy (przynajmniej mi nie udało się dobrać tekstur, aby mieć taki efekt) ..może FEX?
OS: Vista 64
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz