A jak się zmienia częstotliwość? Chodzi o to co ile minut?cuube pisze:Można np zmienić częstotliwość odświeżania.
Active Sky Evolution
Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk
Jak dla mnie to options/general options i tam Downloads ja jade bez auto.
A ma ktos ASE z REXv2 ?? I jak mu to hula??
A ma ktos ASE z REXv2 ?? I jak mu to hula??
Ostatnio zmieniony ndz 12 wrz, 2010 12:43 przez percio, łącznie zmieniany 1 raz.
W7/x64 GA-X58A-UD3R i7 975 6Gb 3Ch
HD 5900
HD 5900
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Szkoda tylko ze to AS6,5 a nie ASE ( roznica jest dosc znaczna- interfejs, opcje) generalnie wiem ze REX ma miec wyłaczone Wheater Engine a ASE ma miec disable graphics po to zeby nie podmieniał REXowi.
Dla mnie z samym Rexem wyglada bajecznie gorzej ze jeszcze do tego doszło mi ASE i nie moge w pelni zapanowac nad ta pogoda, generalnie sama wchodzi ( jest zawsze super ) ale nie zawsze taka jaka ja chce
Pozdro
Dla mnie z samym Rexem wyglada bajecznie gorzej ze jeszcze do tego doszło mi ASE i nie moge w pelni zapanowac nad ta pogoda, generalnie sama wchodzi ( jest zawsze super ) ale nie zawsze taka jaka ja chce
Pozdro
W7/x64 GA-X58A-UD3R i7 975 6Gb 3Ch
HD 5900
HD 5900
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Nie da sie, poniewaz troche sa za bardzo rozbiezne, zwłaszcza kiedy widze tylko jedna strone z AS.
Ostatnio zmieniony ndz 12 wrz, 2010 20:13 przez percio, łącznie zmieniany 1 raz.
W7/x64 GA-X58A-UD3R i7 975 6Gb 3Ch
HD 5900
HD 5900
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Ukazał się SP2 do ASE
http://www2.hifisim.com/node/1639
http://www2.hifisim.com/node/1639
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
-
- Cadet
- Posty: 5
- Rejestracja: czw 11 lut, 2010 21:07
- Skąd jesteś: Hrubieszów
Active Sky Evolution /Rz
Witam wszystkich!
Jakiś czas temu zakupiłem dodatek ASE który bardzo ładnie współpracował z FSXem lecz od jakiegoś czasu pojawił się problem szczególnie dokuczliwy gdy wykonuje lot na PMDG 747. Problem polega na tym ze w bardzo krótkich odstępach czasu zmienia się siła i kierunek wiatru co praktyczni uniemożliwia mi lot nie mówiąc już o podejściu i samym lądowaniu dzieje się to nieregularnie i na różnych wysokościach. Wygładzanie wiatru włączone, FSUIPC niezarejestrowany wcześniej ten problem był poruszany ale rozwiązania jako takiego nie było może teraz ktoś coś poradzi.
Jakiś czas temu zakupiłem dodatek ASE który bardzo ładnie współpracował z FSXem lecz od jakiegoś czasu pojawił się problem szczególnie dokuczliwy gdy wykonuje lot na PMDG 747. Problem polega na tym ze w bardzo krótkich odstępach czasu zmienia się siła i kierunek wiatru co praktyczni uniemożliwia mi lot nie mówiąc już o podejściu i samym lądowaniu dzieje się to nieregularnie i na różnych wysokościach. Wygładzanie wiatru włączone, FSUIPC niezarejestrowany wcześniej ten problem był poruszany ale rozwiązania jako takiego nie było może teraz ktoś coś poradzi.
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez michcio123, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Cadet
- Posty: 5
- Rejestracja: czw 11 lut, 2010 21:07
- Skąd jesteś: Hrubieszów
Niemozliwe, bo wszystkim jakos przydaly sie. Nieważne. Daj DWC na ON + FSUIPC wind smoothing na ON.
Mozesz jeszcze pobrykać w ustawieniach pliku CFG, ale musisz sam sobie znalezc watek, obojetnie czy to na stronie PMDG czy HiFi.
Mozesz jeszcze pobrykać w ustawieniach pliku CFG, ale musisz sam sobie znalezc watek, obojetnie czy to na stronie PMDG czy HiFi.
Ostatnio zmieniony pt 10 gru, 2010 20:14 przez st1322, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Cadet
- Posty: 5
- Rejestracja: czw 11 lut, 2010 21:07
- Skąd jesteś: Hrubieszów
Witam,
w zasadzie to nie wiem czy powinienem pisać w temacie ASE czy PIC737...
Napiszcie proszę, czy prawidłowe jest zachowanie samolotu przy takim wietrze, jaki wyświetlony jest na EHSI? (Podejście na autopilocie, pas 03 na LPPT)
Podpowiem, że wyświetlacz wskazuje wiatr 161/22; samolot - jak widać - kontruje nieco w lewo, co w ogóle mi nie pasuje.
Dodam również, że wiatr w METAR wg ASE był 340/15 i wg tego wiatru, takie zachowanie samolotu już bardziej rozumiem.
Co zatem "fiksuje" ASE czy PIC737?
Ps. Bardzo często, jak latam PICem, to dziwne wskazania wiatru mam na przelotowej - chociażby wczoraj, na FL330 pokazuje mi wiatr 33/11; ASE tymczasem, w zakładce Briefing, nad punktem, nad którym aktualnie przelatywałem, coś ok. 160/40. Sytuacja stabilizuje się (czyli ASE i wskazania PIC zgadzają się), po 20-30 min. lotu.
Ale to tak przy okazji... bardziej zastanawia mnie sytuacja na podejściu opisana wyżej.
Zapomniałem dodać: FSX (SP1, 2), ASE (SP1, 2), Vista 64, FSUIPC niezarejestrowany + inne dodatki, które raczej nie mają znaczenia w sprawie.
w zasadzie to nie wiem czy powinienem pisać w temacie ASE czy PIC737...
Napiszcie proszę, czy prawidłowe jest zachowanie samolotu przy takim wietrze, jaki wyświetlony jest na EHSI? (Podejście na autopilocie, pas 03 na LPPT)
Podpowiem, że wyświetlacz wskazuje wiatr 161/22; samolot - jak widać - kontruje nieco w lewo, co w ogóle mi nie pasuje.
Dodam również, że wiatr w METAR wg ASE był 340/15 i wg tego wiatru, takie zachowanie samolotu już bardziej rozumiem.
Co zatem "fiksuje" ASE czy PIC737?
Ps. Bardzo często, jak latam PICem, to dziwne wskazania wiatru mam na przelotowej - chociażby wczoraj, na FL330 pokazuje mi wiatr 33/11; ASE tymczasem, w zakładce Briefing, nad punktem, nad którym aktualnie przelatywałem, coś ok. 160/40. Sytuacja stabilizuje się (czyli ASE i wskazania PIC zgadzają się), po 20-30 min. lotu.
Ale to tak przy okazji... bardziej zastanawia mnie sytuacja na podejściu opisana wyżej.
Zapomniałem dodać: FSX (SP1, 2), ASE (SP1, 2), Vista 64, FSUIPC niezarejestrowany + inne dodatki, które raczej nie mają znaczenia w sprawie.
OS: Vista 64
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz
-
- Jet 1st Officer
- Posty: 283
- Rejestracja: pt 25 cze, 2010 11:32
- Skąd jesteś: Maastricht
Jeśli samolot znosi w lewo, to niczego dziwnego w tym nie widzę.
Uwaga, poniższe może być niezgodne z prawdą!
Cały szkopuł z ASE jest taki, że wiatr nie jest aktualizowany z tego co widziałem za jednym zamachem, a stopniowo, wysokościami poczynając od ziemi. Tak jest u mnie w trybie DWC, innych nie sprawdzałem. Ręczna aktualizacja rzadko pomaga, bo cykl zaczyna się od nowa i potrzeba kilku minut, aby program wreszcie doszedł do naszej wysokości. No a rozjeżdżanie się wiatru rzeczywistego z zadanym przez ASE to nic nowego niestety. Na forum HiFi były sugestie od użytkowników, że usunięcie FSUIPC (strzał w kolano de facto) załatwia wiele problemów z ASE.
Uwaga, poniższe może być niezgodne z prawdą!
Cały szkopuł z ASE jest taki, że wiatr nie jest aktualizowany z tego co widziałem za jednym zamachem, a stopniowo, wysokościami poczynając od ziemi. Tak jest u mnie w trybie DWC, innych nie sprawdzałem. Ręczna aktualizacja rzadko pomaga, bo cykl zaczyna się od nowa i potrzeba kilku minut, aby program wreszcie doszedł do naszej wysokości. No a rozjeżdżanie się wiatru rzeczywistego z zadanym przez ASE to nic nowego niestety. Na forum HiFi były sugestie od użytkowników, że usunięcie FSUIPC (strzał w kolano de facto) załatwia wiele problemów z ASE.
Nie bardzo Mateusz - nie znosi w lewo; znosi w prawo a samolot "kontruje" w lewo, aby pzostać w osi... spójrz jeszcze raz na zrzut ..przy czym wiatr na EHSI mam z kierunku 161 czyli samolot powinien być znoszony w lewo, a "kontrować" w prawombucholski pisze:Jeśli samolot znosi w lewo, to niczego dziwnego w tym nie widzę.
Jednak wg METARu, wiatr był z kierunku 340/15, czyli samolot rzeczywiście miał prawo być znoszony w prawą stronę, a kontrować sobie w lewo.
Nie wiem w czym tkwi szkopuł.
OS: Vista 64
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz
-
- Jet 1st Officer
- Posty: 283
- Rejestracja: pt 25 cze, 2010 11:32
- Skąd jesteś: Maastricht
Jeszcze w nawiązaniu do powyższego.. To musi być kwestia ASE. Wczoraj leciałem do GCLP, ale wcześniej przestawiłem w ASE z "DWC" na "Smooth Cloud Transitions" (gdzieś na anglojęz. forum przeczytałem, że rozwiązuje to problemy z wiatrem) .. i owszem na lotnisku odlotu oraz na całej trasie wiatr wskazywany przez PIC737 niemal cały czas zgadzał się z tym, co podawało ASE (nawet na różnych wysokościach..podczas wznoszenia i zniżania). Niemniej jednak przy lądowaniu, na lotnisku docelowym znowu kiszka... wiatr w METARze 360/19 a PIC pokazuje 260/38. Jakby wiatr w FSie nie zdążył się zaktualizować.. zwiększyłem więcz częstotliwość aktualizacji pogody w ASE do 100%, zobaczę co z tego wyjdzie.
Pozostaje jeszcze poeksperymentować z opcją "Standard" (zamiast "Smooth Cloud Transitions") w ASE.
Pojawił się jednak inny problem... jakby odbicia chmur na wodzie podążające razem z samolotem ..niestety nie mam pewności, że to nowy problem czy też po prostu nie zwóciłem na to wcześniej uwagi. Niestety i w tym przypadku stawiam na ASE. Otóż:
Poniżej screen z lotu, gdzieś nad Oceanem w drodze do GCLP:
..a tu po przebyciu kilkudziesięciu nm:
Postanowiłem wyłączyć ASE w czasie lotu. Problem nie zniknął (pewnie dlatego, że FS zachował ustawienia pogodowe ASE). Po chwili włączyłem ASE ponownie (ale nie wczytywałem planu lotu w zakładce Briefing) .. w pierwszym momencie pomogło (goniące odbicia zniknęły), choć mam pewne zastrzeżenia..no bo czy tak wygląda horyzont z FL350?
..niemniej jednak później znowu pojawiły sie tajemnicze, goniące odbicia chmur (nie wiem, a może to nie są odbicia chmur, a chmury na małej wysokości - niemniej jednak nie powinny za mną podążać ). Czy u Was też coś takiego ma miejsce? Dodam, że mam tekstury REX'a, ale to chyba raczej nie ma znaczenia.
I jeszcze przy okazji... podczas zniżania już nad Gran Canarią, miałem takie oto zjawiska na niebie:
..tylko, że w czasie lotu zwiększyłem w ASE ilość warstw chmur z 5 na 10.. może to spowodowało ten efekt?
Przepraszam za marudzenie, ale te "efekty" pogodowe są trochę irytujące, zwłaszcza, że soft pogodowy i teksturowy jest zachwalny, polecany, trochę też kosztuje, a tu masz...
Pozostaje jeszcze poeksperymentować z opcją "Standard" (zamiast "Smooth Cloud Transitions") w ASE.
Pojawił się jednak inny problem... jakby odbicia chmur na wodzie podążające razem z samolotem ..niestety nie mam pewności, że to nowy problem czy też po prostu nie zwóciłem na to wcześniej uwagi. Niestety i w tym przypadku stawiam na ASE. Otóż:
Poniżej screen z lotu, gdzieś nad Oceanem w drodze do GCLP:
..a tu po przebyciu kilkudziesięciu nm:
Postanowiłem wyłączyć ASE w czasie lotu. Problem nie zniknął (pewnie dlatego, że FS zachował ustawienia pogodowe ASE). Po chwili włączyłem ASE ponownie (ale nie wczytywałem planu lotu w zakładce Briefing) .. w pierwszym momencie pomogło (goniące odbicia zniknęły), choć mam pewne zastrzeżenia..no bo czy tak wygląda horyzont z FL350?
..niemniej jednak później znowu pojawiły sie tajemnicze, goniące odbicia chmur (nie wiem, a może to nie są odbicia chmur, a chmury na małej wysokości - niemniej jednak nie powinny za mną podążać ). Czy u Was też coś takiego ma miejsce? Dodam, że mam tekstury REX'a, ale to chyba raczej nie ma znaczenia.
I jeszcze przy okazji... podczas zniżania już nad Gran Canarią, miałem takie oto zjawiska na niebie:
..tylko, że w czasie lotu zwiększyłem w ASE ilość warstw chmur z 5 na 10.. może to spowodowało ten efekt?
Przepraszam za marudzenie, ale te "efekty" pogodowe są trochę irytujące, zwłaszcza, że soft pogodowy i teksturowy jest zachwalny, polecany, trochę też kosztuje, a tu masz...
OS: Vista 64
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz
-
- Jet 1st Officer
- Posty: 283
- Rejestracja: pt 25 cze, 2010 11:32
- Skąd jesteś: Maastricht
Rozumiem Mateusz, że to mogłoby poprawić zjawiska widoczne na ostatnim screenie?mbucholski pisze:Poeksperymentuj z ilością warstw chmur (ja mam marne 4).
A może wiesz, co może powodować "goniące" chmury (2 pierwsze screeny)? Tu jeszcze nadmienię, że wówczas miałem ustawione w ASE 5 warstw chmur (jak zwykle z resztą)..a wcześniej nie kojarzę, że były takie zjawska...
OS: Vista 64
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz
-
- Jet 1st Officer
- Posty: 283
- Rejestracja: pt 25 cze, 2010 11:32
- Skąd jesteś: Maastricht
Mam nadzieję, aczkolwiek teren górzysty, więc trzeba brać na to poprawkę (dziwne rzeczy się trafiają).
Nie wiem, może dany motyw chmur z REX, może przypadek, może taka warstwa, a może jeszcze coś innego. Na jednorazowe anomalie można przymknąć oko, jeżeli efekt będzie powtarzalny, to wtedy trzeba się będzie zagłębić w sprawę.
Nie wiem, może dany motyw chmur z REX, może przypadek, może taka warstwa, a może jeszcze coś innego. Na jednorazowe anomalie można przymknąć oko, jeżeli efekt będzie powtarzalny, to wtedy trzeba się będzie zagłębić w sprawę.
...z tego co pamiętam, wlezie 20 ..tylko obawiam się o płynność symulacji przy tylu warstwachKasztan pisze:Ustaw widoczność na przelotowej na niezbędne minimum o ile pamiętam miałem coś z 30-40mil, warstw chmur ile wlezie.
Co do widoczności... rozumiem, że chodzi o parametr Max. Upper Vis. - ustawiłem na 50SM
OS: Vista 64
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz
Ok Panowie, coś jest na rzeczy... dziś ponownie wystartowałem z Lizbony w stronę Gran Canarii. Ustawiam ASE w tryb "Standard" lub "Smooth cloud Transition"... problem z goniącymi chmurami nadal jest.
Zauważyłem, że warstwa ta jest na wysokości ok. 6800 ft. Fotka poniżej tej warstwy:
..tutaj ta ledwo widoczna warstwa chmur (coś jakby mgła) również porusza się razem z samolotem..
..i po przecięciu 6800ft:
Czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim?
Sama ta warstwa mi nie przeszkadza, gdyby nie to, że porusza się razem ze mną
Edit: Pomaga włączenie trybu Direct Weather Control. Jak macie chwilę, spróbujcie przełączyć tryb na Smooth Cloud Transition lub Standard - zobaczycie o co mi chodzi. No tak, tyle że w trybie Direct Weather Control znowu te wiatry na przelotowej wariują .. i tak źle i tak niedobrze
Zauważyłem, że warstwa ta jest na wysokości ok. 6800 ft. Fotka poniżej tej warstwy:
..tutaj ta ledwo widoczna warstwa chmur (coś jakby mgła) również porusza się razem z samolotem..
..i po przecięciu 6800ft:
Czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim?
Sama ta warstwa mi nie przeszkadza, gdyby nie to, że porusza się razem ze mną
Edit: Pomaga włączenie trybu Direct Weather Control. Jak macie chwilę, spróbujcie przełączyć tryb na Smooth Cloud Transition lub Standard - zobaczycie o co mi chodzi. No tak, tyle że w trybie Direct Weather Control znowu te wiatry na przelotowej wariują .. i tak źle i tak niedobrze
OS: Vista 64
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz
Zrob tak:
1. Idz do folder ASE i wejdz w plik IMAGES;
2. Skopiuj plik o nazwie "cirrus_overcast03" - podkreslam, SKOPIUJ nie wycinaj!!!
3. Plik wsadz do folderu: FlightSimulator X - folder Textures.
Systam sie zapyta czy skopiowac, i ze nowy plik jest mnijszy od tego co tam siedzi. Odpiwiedz tak. Wystartuj FSXa i powiedz czy problem sie rozwiazal.
Na wszelki wypadek zrob kopie tego pliku z folderu FSX.
1. Idz do folder ASE i wejdz w plik IMAGES;
2. Skopiuj plik o nazwie "cirrus_overcast03" - podkreslam, SKOPIUJ nie wycinaj!!!
3. Plik wsadz do folderu: FlightSimulator X - folder Textures.
Systam sie zapyta czy skopiowac, i ze nowy plik jest mnijszy od tego co tam siedzi. Odpiwiedz tak. Wystartuj FSXa i powiedz czy problem sie rozwiazal.
Na wszelki wypadek zrob kopie tego pliku z folderu FSX.
Hej, ostatnio przesiadłem się z AS6.5 na nowy silniczek ASE i mam taki jeden mały problemik z teksturami chmur które znajdują się w tle, dokładniej zamieszczam screena :
http://img23.imageshack.us/img23/3522/problemsw.jpg
Czy to jest wina komputera który 'nie ma siły' wczytać ich do końca ? Muszę też dodać, że korzystam z tekstur REX'a.
http://img23.imageshack.us/img23/3522/problemsw.jpg
Czy to jest wina komputera który 'nie ma siły' wczytać ich do końca ? Muszę też dodać, że korzystam z tekstur REX'a.
INSZALLAH
Win7, FSX, MX518, Saitek Yoko Pro, Logitech Extreme 3D PRO
Win7, FSX, MX518, Saitek Yoko Pro, Logitech Extreme 3D PRO
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
FS9
tutaj jeszcze screen sprzed chwili, ten sam problem ciągle :
http://img805.imageshack.us/img805/7172/problem2.jpg
tutaj jeszcze screen sprzed chwili, ten sam problem ciągle :
http://img805.imageshack.us/img805/7172/problem2.jpg
Ostatnio zmieniony śr 01 cze, 2011 18:41 przez leF, łącznie zmieniany 1 raz.
INSZALLAH
Win7, FSX, MX518, Saitek Yoko Pro, Logitech Extreme 3D PRO
Win7, FSX, MX518, Saitek Yoko Pro, Logitech Extreme 3D PRO
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Witam,
chciałbym zwiększyć swoje doświadczenie w lotach VFR i do poprawnych wyliczeń NKDM, KM (uwzględniającego kierunek i siłę wiatru) potrzebuję oczywiście informacji o wietrze na planowanej wysokości.
Weźmy przykładowy lot na Wyspach Kanaryjskich: La Gomera - Gran Canaria (GCGM - GCLP).
Planowana wysokość 3000ft.
NKDG na najdłuższym odcinku między wyspami = 102 st., NKDM = 108 st. (deklinacja 6 st. W).
ASE pokazuje Wind aloft na 3k nad GCGM = ok 170/10, nad GCLP na 3k = ok. 010/11.
Kiedy w zakładce BRIEFING wpisuję ten lot (wklepuję tylko te dwa lotniska, bez żadnych punktów pośrednich oraz oczywiście planowaną wysokość), to w tabelce na dole, w pozycji AVERAGES mam wartość wiatru 123/04 - nie bardzo rozumiem, jak średnia siła wiatru na 3000ft w tym przypadku może wynosić 4kt?
Generalnie ASE zaczyna mnie trochę zawodzić... lecę kursem 110, wiatr z kierunku 160 (sprawdzony poprzez wciśnięcie Shift+Z), a samolot znosi w prawo.. coś chyba nie tak.
Nie mówię już o tym, że wiatr w FS nieraz w ogóle nie zgadza się z tym z ASE.. czyżby tylko zarejestrowany FSUIPC rozwiązywał wszelkie problemy z wiatrami przy duecie FS+ASE...
Ogólnie chciałbym wiedzieć jak najlepiej ustalić średni wiatr na trasie, na danej wysokości, planując lot VFR?
chciałbym zwiększyć swoje doświadczenie w lotach VFR i do poprawnych wyliczeń NKDM, KM (uwzględniającego kierunek i siłę wiatru) potrzebuję oczywiście informacji o wietrze na planowanej wysokości.
Weźmy przykładowy lot na Wyspach Kanaryjskich: La Gomera - Gran Canaria (GCGM - GCLP).
Planowana wysokość 3000ft.
NKDG na najdłuższym odcinku między wyspami = 102 st., NKDM = 108 st. (deklinacja 6 st. W).
ASE pokazuje Wind aloft na 3k nad GCGM = ok 170/10, nad GCLP na 3k = ok. 010/11.
Kiedy w zakładce BRIEFING wpisuję ten lot (wklepuję tylko te dwa lotniska, bez żadnych punktów pośrednich oraz oczywiście planowaną wysokość), to w tabelce na dole, w pozycji AVERAGES mam wartość wiatru 123/04 - nie bardzo rozumiem, jak średnia siła wiatru na 3000ft w tym przypadku może wynosić 4kt?
Generalnie ASE zaczyna mnie trochę zawodzić... lecę kursem 110, wiatr z kierunku 160 (sprawdzony poprzez wciśnięcie Shift+Z), a samolot znosi w prawo.. coś chyba nie tak.
Nie mówię już o tym, że wiatr w FS nieraz w ogóle nie zgadza się z tym z ASE.. czyżby tylko zarejestrowany FSUIPC rozwiązywał wszelkie problemy z wiatrami przy duecie FS+ASE...
Ogólnie chciałbym wiedzieć jak najlepiej ustalić średni wiatr na trasie, na danej wysokości, planując lot VFR?
OS: Vista 64
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz
Witamluko pisze:ASE pokazuje Wind aloft na 3k nad GCGM = ok 170/10, nad GCLP na 3k = ok. 010/11.
(...) w pozycji AVERAGES mam wartość wiatru 123/04 - nie bardzo rozumiem, jak średnia siła wiatru na 3000ft w tym przypadku może wynosić 4kt?
Jest to możliwe, bo jak widać te kierunki wiatru są niemal przeciwne (różnica to 160st) i przez to wartość średnia może wynieść 4kt. Jakby się różniły o 180st. i miały taką samą siłę... to średnia byłaby 0kt.
AMD64 x2 5200+, 2GB DDR2, PowerColor HD4850 PCS+, Corsair 450W
Z tym średnim wiatrem o sile 4kt to chyba całkiem logicznie. Różnica w kierunku wiatru nad dwoma punktami to 160*, czyli wieje prawie w przeciwnych kierunkach, z podobną prędkością. Więc niska wartość średnia prędkości wydaje się być zrozumiała.
Generalnie dla mnie też nie jest do końca zrozumiała współpraca ASE z FS-em. Miałem ze dwa razy sytuację, że FS po wciśnięciu Shift-Z pokazywał co innego niż ASE (z opcją Direct Wind Control), ale za to samolot md-11 od pmdg na wskazaniach wiatru pokazywał to co ASE, i w zasadzie odpowiadało to stanowi faktycznemu (podejście z bocznym wiatrem). Czyli wynikałoby z tego, że to FS źle pokazywał.
Ostatnio nie patrzę już na Shift-Z, sprawdzam pogodę w ASE i jestem generalnie zadowolony. jedyne czego się czepiam, to skopane wg mnie algorytmy interpolacji, które wyliczają bzdury.
A co do znoszenia w prawo przy wietrze z lewej - to spróbuj opisać co dokładnie się dzieje. Jesteś pewien, że samolot znosi na prawo, czy ma tendencję do skręcania w prawo? Za to mogłyby odpowiadać inne zjawiska.
Generalnie dla mnie też nie jest do końca zrozumiała współpraca ASE z FS-em. Miałem ze dwa razy sytuację, że FS po wciśnięciu Shift-Z pokazywał co innego niż ASE (z opcją Direct Wind Control), ale za to samolot md-11 od pmdg na wskazaniach wiatru pokazywał to co ASE, i w zasadzie odpowiadało to stanowi faktycznemu (podejście z bocznym wiatrem). Czyli wynikałoby z tego, że to FS źle pokazywał.
Ostatnio nie patrzę już na Shift-Z, sprawdzam pogodę w ASE i jestem generalnie zadowolony. jedyne czego się czepiam, to skopane wg mnie algorytmy interpolacji, które wyliczają bzdury.
A co do znoszenia w prawo przy wietrze z lewej - to spróbuj opisać co dokładnie się dzieje. Jesteś pewien, że samolot znosi na prawo, czy ma tendencję do skręcania w prawo? Za to mogłyby odpowiadać inne zjawiska.
Paweł Dragan
Gdańsk
Gdańsk
.pawel-d pisze:A co do znoszenia w prawo przy wietrze z lewej - to spróbuj opisać co dokładnie się dzieje. Jesteś pewien, że samolot znosi na prawo, czy ma tendencję do skręcania w prawo? Za to mogłyby odpowiadać inne zjawiska
Masz rację... raczej to był delikatny skręt w prawo a nie znoszenie.
OS: Vista 64
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Kilka dni temu ukazał się SP3: http://www.hifitechinc.com/news/27-acti ... 3-released
Witam,
Mam dosyć upierdliwy problem, mianowicie AS generując pogodę, zapomina o ustawieniach widoczności. Mam ustawione na ziemi 25mil, na przelocie 50mil, jednakże AS tych ustawień nie łapie, przez co mam nieograniczoną niczym widoczność, co przez rozmyte tekstury na horyzoncie wygląda dosyć paskudnie.
Posiadam SP3, i ostatnie fsuipc.dll. Ostatnio niczego nowego nie instalowałem, problem pojawił się znikąd.
Reinstalacja ASE nie pomogła.
Mam dosyć upierdliwy problem, mianowicie AS generując pogodę, zapomina o ustawieniach widoczności. Mam ustawione na ziemi 25mil, na przelocie 50mil, jednakże AS tych ustawień nie łapie, przez co mam nieograniczoną niczym widoczność, co przez rozmyte tekstury na horyzoncie wygląda dosyć paskudnie.
Posiadam SP3, i ostatnie fsuipc.dll. Ostatnio niczego nowego nie instalowałem, problem pojawił się znikąd.
Reinstalacja ASE nie pomogła.