1. Czym różni się STAR victor od whiskey?
2. Dolatując wg STAR BAREP, mijając VOR ZLG i skęcając w lewo, wchodzę na ścieżkę racetracka 246 st. Czy można już wówczas lądować, czy należy kontynuować pełnego racetracka?
3. Dlaczego na mapach SID, STAR i podejść, wartości ograniczeń wysokości jak i minima wyrażone są w metrach a nie stopach? Jeżeli samolot nie ma opcji wyświetlania wysokości zarówno w stopach jak i w metrach, co robi pilot w realu? Przelicza sobie metry na stopy kalkulatorem?
EPZG - trzy pytania
Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk
Re: EPZG - trzy pytania
Ściągnij mapki STARów, zobacz (na drugich stronach) na jakiej radiolatarni się kończą.Zgredd pisze:1. Czym różni się STAR victor od whiskey?
Wchodzisz na outbound leg z kursem 066 stopni. Wejście w racetrack następuje w taki sam sposób jak w przypadku wejścia w holding.2. Dolatując wg STAR BAREP, mijając VOR ZLG i skęcając w lewo, wchodzę na ścieżkę racetracka 246 st. Czy można już wówczas lądować, czy należy kontynuować pełnego racetracka?
Minimalna wysokość STARa pokrywa się z wysokością początku podejścia (750m), więc wchodzisz w racetrack, wykonujesz go, stabilizujesz się końcowym traku i podchodzisz do lądowania.
Gdyż polski AIP wypuszcza takie mapy. Przeliczenie stóp na metry można zrobić w czasie briefingu, w głowie, za pomocą kalkulatora lotniczego, odczytać z tabel albo skorzystać z innego dostawcy map (np. Jeppesen).3. Dlaczego na mapach SID, STAR i podejść, wartości ograniczeń wysokości jak i minima wyrażone są w metrach a nie stopach?
PS http://www.aviation.home.pl/old/ - bo stary link nie działa
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
To jest kwestia decyzji kiedy w podejściu kończymy nawigację instrumentalną i kontynuujemy z widocznością. W każdym podejściu instrumentalnym (za wyjątkiem ILS CAT III) jest ustalony najpóźniejszy moment, od którego pilot wykonujący ma obowiązek traktować to co widzi za oknem z wyższym priorytetem niż wskazania instrumentów. Wolno mu to zrobić wcześniej o ile widzi pas, a przynajmniej ziemię. Jeśli na dolocie do lotniska przed lub w trakcie wykonywanej procedurki możesz kontynuować z widocznością, to możesz przerwać wykonywanie tej procedury o ile masz na to zgodę (*).Zgredd pisze:Pięknie dziękuję.
Tylko dopytam - jeżeli nadleciałbym do VOR ZLG nawet kursem 246, to rozumiem że procedura lądowania i tak wymaga wykonania wpierw pełnego racetracka?
Jeśli nie widzisz pasa albo ziemi, to wszelkie skróty procedury generują ryzyko. Podejście opublikowane gwarantuje Ci, że wykonując dokładnie profil poziomy trafisz tam gdzie publikacja wskazuje, a wykonując dokładnie profil pionowy nie zaczepisz o przeszkodę terenową. Skracając tracisz gwarancję. Sam przeanalizuj kiedy i jak się można zachować przy dolocie wprost czyli w osi pasa.
Piotr
(*) Kontynuacja z widocznością musi się "mieścić" w aktualnej zgodzie. Jeśli np. nie masz zgody na podejście i jesteś tylko w dolocie do IAF, to musisz zgłosić chęć kontynuacji z widocznością i dostać zgodę.