Mapa podejscia do EPGD

Jeśli przeczytałeś materiały ze Szkoły Aztec.pl, a nadal masz wątpliwości i pytania związane z nawigacją, ten dział jest dla Ciebie.

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

Awatar użytkownika
puzii
Cadet
Cadet
Posty: 20
Rejestracja: czw 08 gru, 2005 16:50
Skąd jesteś: Ramsgate

Mapa podejscia do EPGD

Post autor: puzii »

Witam
(Moj pierwszy Newbiarki post wiec o wyrozumialosc please):)
Dolatujemy do EPGD i w/g mapy podejscia - Holding nad KRT, nastepnie kursem 093 na
19.1 NM od KRT.
Problemy
1 FMC (737NG) w polowie drogi do KRT01 programuje sobie skrot w lewo w kierunku EPGD
- jezeli zaprogramowaliscy w FMC jako ostatni punkt EPGD ARR - i jest to logiczne gdyz:
2 po dolocie do punktu KRT01 i skrecie w lewo na HDG 289 jestesmy juz ho ho za ILS.
3 Lecac na skroty (patrz pkt1) mamy dwa problemy:
a) jestesmy duzo za wyskoko zeby myslec o jakimkolwiek ladowaniu na EPGD
b) po lbie mozna dostac od ATC za latanie na skroty i nie wykonywanie procedor :)

Jakies pomysly, nie wiem co robie zle. Sorry za brak polskich znaczkow ale nie posiadam.
Pozdrawiam i dzieki z gory
Bodzio W.
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 197
Rejestracja: czw 08 gru, 2005 18:09
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: Bodzio W. »

Zadnych skrotow. Jak na mapie jest dolot do 19.1nm KRT, to tak ma byc. Wystarczy leciec z odpowiednia (mala) predkoscia.
Awatar użytkownika
puzii
Cadet
Cadet
Posty: 20
Rejestracja: czw 08 gru, 2005 16:50
Skąd jesteś: Ramsgate

Post autor: puzii »

:D to wiem - predkosc nie ma nic do rzeczy kiedy programuje FMC - Stoje na ziemi :) i po aktywacji widze na wyswietlaczu tor lotu i wielgachny zakret w polowie drogi od KRT.
Predkosc podczas lotu ( mowie o odlocie od KRT) jest prawidlowa - cwiczylem to pare razy. Start z EPGD, holding i proba ladowania. Zawsze to samo. Aaa - mowie o B737 nie o cessnie. :)
Bodzio W.
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 197
Rejestracja: czw 08 gru, 2005 18:09
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: Bodzio W. »

To gdzie programujesz podejscie jest bez znaczenia. Znaczenie ma z jaka predkoscia lecisz wykonujac zakret w momencie osiagniecia punktu 19.1nm od KRT. Jesli robisz to ze zbyt duza predkoscia, to nie dziwne ze wypadasz na druga strone. Promien zakretu bezposrednio zalezy od predkosci samolotu.
kozak
Cadet
Cadet
Posty: 10
Rejestracja: ndz 08 lut, 2004 17:08
Skąd jesteś: Bytów

Post autor: kozak »

.. ja to robię ;) z prędkością 170kts lecąc dc10 i zawsze idealnie wchodzę na ścieżkę
pozdrawiam
Obrazek
Awatar użytkownika
puzii
Cadet
Cadet
Posty: 20
Rejestracja: czw 08 gru, 2005 16:50
Skąd jesteś: Ramsgate

Post autor: puzii »

Heh no tak
Chyba czeka mnie reinstal gry, bo cos tu nie gra. To co w Gdansku to jeszcze do przelkniecia ale polecialem wczoraj do EPKK. Ale bylo moje zdziwienie :shock: .
Po pierwsze FMC zaczal burzyc sie o ALT na MCP, a byla ustawiona wlasciwie. Odlaczal tryb VNAV. W FMC alt= FL110 na MCP FL110.(sytuacja zaraz po ustabilizowaniu na FL)
Po dolocie do EPKK holding - i tu moja maszyna rozlozyla mnie na lopatki :lol: . Czy lecac w/g FMC i wchodzac w holding wasze maszynki robia to zgodnie z procedura?Powinny!! Dolatujac do KRW powinienem poleciec "Paralell entry" a moj pieszczoch ryp w prawo po przelocie nad KRW i zakretas o ponad 270 st i lot rownolegly pomiedzy Inbound and Outbund :) w polowie drogi holdingu ni z tad ni z owad ryp w prawo i wten sposob zwiedzilem Zakopane :lol:
Czy ktos wie co sie dzieje czy trza przeinstalowac gre czego prawde mowic nie chce mi sie robic bo to czasochlonne.
Pozdro
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

puzii pisze: Po pierwsze FMC zaczal burzyc sie o ALT na MCP, a byla ustawiona wlasciwie. Odlaczal tryb VNAV. W FMC alt= FL110 na MCP FL110.(sytuacja zaraz po ustabilizowaniu na FL)
Za mało danych. Jak odłaczyl VNAV znaczy cos było nie tak w zaprogramowanym FMC i samolot nie mógł utrzymac profilu pionowego.
puzii pisze: Czy lecac w/g FMC i wchodzac w holding wasze maszynki robia to zgodnie z procedura?
Jak dobrze zaprogramowany FMC to tak, choc nie kazdy samolot ładnie wejdzie w hold, nie mowiac juz o rozroznianiu roznych sposobow wejscia. W przypadku PMDG (a o nim chyba piszesz) wolę polegać na sobie niz na FMC.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Awatar użytkownika
puzii
Cadet
Cadet
Posty: 20
Rejestracja: czw 08 gru, 2005 16:50
Skąd jesteś: Ramsgate

Post autor: puzii »

No jak mowilem. Po reinstalce gry FMC wrocilo do normy. Choc wchodzenie w holding ciagle mu za bardzo nie wychodzi(nie zawsze - nie wiem czemu). Ale reszta problemow zniknela.
Pozdrawiam
ODPOWIEDZ