Realistyczny crash w FSX

Ogólna dyskusja na temat FS2002, FS2004, FSX.

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

Awatar użytkownika
gate
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 159
Rejestracja: ndz 16 maja, 2010 13:46
Skąd jesteś: Kraków - EPKC

Realistyczny crash w FSX

Post autor: gate »

Witam!
Czy istnieje taki dodatek do FSX dzięki któremu rozbicie samolotu byłoby efektywniejsze niż napis ZDERZENIE?
Chodzi mi o to, że jak np. trzaśnie się skrzydłem w drzewo to skrzydło jest uszkodzone (wizualnie i technicznie) i żeby można było próbować kontynuować lot, a nie wyłączać FSX.
Chętnie bym coś takiego kupił (lub ściągnął - jeśli darmowe)
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Wizualnie - nie ma. Systemowo - FSPassengers wprowadza m.in. awarie.
Awatar użytkownika
gate
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 159
Rejestracja: ndz 16 maja, 2010 13:46
Skąd jesteś: Kraków - EPKC

Post autor: gate »

PZL Belfegor pisze:Wizualnie - nie ma.
na pewno nic?
A są jakieś informacje co do FS11? Może warto poczekać zamiast szukać dodatków do FSX jak by tam coś takiego było
Awatar użytkownika
Vesper
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 196
Rejestracja: czw 31 lip, 2008 10:22
Skąd jesteś: Kraśnik/EPLR

Post autor: Vesper »

Micro$oft pozbył się studia które stworzyło FSa, podobno Aerosoft coś kiedyś wspominał o kolejnej części ale to chyba nie potwierdzone :| .
Awatar użytkownika
gate
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 159
Rejestracja: ndz 16 maja, 2010 13:46
Skąd jesteś: Kraków - EPKC

Post autor: gate »

Kiedy można się spodziewać bardziej "potwierdzonych" informacji?
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

na pewno nic?
Nie da się wprowadzić porządnego wizualnego modelu zniszczeń do istniejących samolotów.
Awatar użytkownika
gate
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 159
Rejestracja: ndz 16 maja, 2010 13:46
Skąd jesteś: Kraków - EPKC

Post autor: gate »

PZL Belfegor pisze:
na pewno nic?
Nie da się wprowadzić porządnego wizualnego modelu zniszczeń do istniejących samolotów.
To są dodatkowe samoloty z taką opcją?
Ostatnio zmieniony wt 20 lip, 2010 14:22 przez gate, łącznie zmieniany 2 razy.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Owszem, niektóre samoloty mają wizualny model zniszczeń (a raczej jego elementy)... choć nie są to odpadające skrzydła.
st1322
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 174
Rejestracja: pn 10 sie, 2009 15:56
Skąd jesteś: ELLX

Post autor: st1322 »

Vesper pisze:Micro$oft pozbył się studia które stworzyło FSa, podobno Aerosoft coś kiedyś wspominał o kolejnej części ale to chyba nie potwierdzone :| .
Potwierdzone na tyle ze w roku 2013 powinien sie pojawic symulator of Aerosoftu. oczywiscie moze to byc i 2014 bo sztywnej daty nie ma. informacje te pochodza z wywiadu z mathijsem Kok'iem w PC Pilocie oraz z forum Aerosoftu od samego Mathijsa.
Awatar użytkownika
Cpt.H.M Murdock
Cadet
Cadet
Posty: 31
Rejestracja: śr 28 kwie, 2010 08:07
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: Cpt.H.M Murdock »

W symulatorze X-Plane 9, istnieje możliwość oderwania się skrzydła, klapy itp. Widać to chyba na tym wideo[chyba, bo łącze się przez gprs i nie mam możliwości się upewnić: http://www.youtube.com/watch?v=3PifvZf4q-I na 90% tak].

Ogólnie z X-Plane jest o tyle fajna sprawa, że kosztuje razem z przesyłką do polski 128,01zł[tyle mi pobrało z pay pala].
http://www.x-plane.com/
Awatar użytkownika
wojtek_84
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 932
Rejestracja: pn 10 maja, 2010 16:09
Skąd jesteś: EPKT

Post autor: wojtek_84 »

Niektóre samoloty "doradzają" na przykład zmianę czułości na "crashe" - Real Air Beach Duke i A2A P-47, które mam tak mają. Dzięki temu jest możliwość wykonywania nieco cięższych awaryjnych lądowań, które kończą się pojawieniem się iskier, dymu, kurzu itp (w A2A jeszcze pogięciem śmigła i uszkodzeniem silnika, przenoszonym do następnego lotu, jeśli lądowanie jest na brzuchu).

Czy AFS nie ma być na 2012?
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Dornier Do-27 od Aerosoftu symuluje uszkodzenia:
http://secure.simmarket.com/aerosoft-on ... 27-x.phtml

Generalnie FS nie służy do rozwalania się, tylko do latania.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Łukasz
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 277
Rejestracja: ndz 26 paź, 2008 13:48
Skąd jesteś: EPGD

Post autor: Łukasz »

PZL Belfegor pisze: choć nie są to odpadające skrzydła.
Dam głowę, że kiedyś mi odpadły stateczniki poziome w B737 od POSKY. A to prawie jak skrzydła... :P Więc jakieś tam efekty to są. Co prawda nie traktuję FSa jako gry służącej do rozbijania samolotów, ale faktycznie fajnie by było, gdybym na przykład popełnił błąd w pilotażu i nie byłoby od razu końca, tylko musiałbym jakoś próbować np. awaryjnie lądować. Np przy zbyt twardym lądowaniu mógłby czasem odpaść silnik, jak to było w przypadku DC-8 Air Canada lot nr 621 w Toronto.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Oprócz wymienionych samolotów kojarzę jeszcze T-34C Alphasimu w którym można przebić oponę, w Concordzie FSlabs można zdaje się spalić m.in. hamulce... i to chyba było tyle.
Np przy zbyt twardym lądowaniu mógłby czasem odpaść silnik
Latając w miarę normalnie prawdopodobnie nigdy byś tego nie uświadczył, a dla tych rzadkich przypadków wystąpienie tego typu zdarzenie po prostu nie opłaca się tego modelować - co innego w symulatorach militarnych.
Awatar użytkownika
Shifti
Cadet
Cadet
Posty: 33
Rejestracja: pn 29 wrz, 2008 16:10
Skąd jesteś: Poznań

Post autor: Shifti »

Dużo zależy od tego czy samolot ma poprawnie wykonane [contact_points]. Wtedy, gdy się postarać, istnieje możliwość urwania skrzydła i kontynuowania lotu. Niestety nie jest to ukazane graficznie (samolot nadal ma skrzydło, lecz zachowuję się w powietrzu jakby go nie miał). Kiedyś, startując def. Learjetem z pewnego lotniska, zahaczyłem lewą klapą o skałę (zabawy z cyklu "Start z ciekawych lotnisk"), reakcja samolotu była natychmiastowa. Prawe skrzydło w górę i uderzenie o ziemie.
Niestety defaultowych samolotów tego typu jest parę. W naszym zlinie można urwać wszystko... kiedyś zdarzyło mi się urwać ogon (ew. uszkodzić.. nie wiem, bo nie widziałem :P) wrażenia niesamowite, :P
Gdy taka sytuacja, występuje nagle i nie jest planowana, jest naprawdę fantastycznym sprawdzianem umiejętności.
PS. Od [contact_points] zależy także, czy da się wylądować bez podwozia itp itd
Pozdrawiam! #2 Rządzą Wilki! ;P
Sereno
Cadet
Cadet
Posty: 40
Rejestracja: pt 25 cze, 2010 11:21
Skąd jesteś: EPKK

Post autor: Sereno »

Ah gdyby w FS były takie uszkodzenia jak w IŁ2 sturmovik ;)
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

Po co?
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Sereno
Cadet
Cadet
Posty: 40
Rejestracja: pt 25 cze, 2010 11:21
Skąd jesteś: EPKK

Post autor: Sereno »

As real as it gets :)
PK

Post autor: PK »

W ciągu roku uszkodzeniom ulega tyle samolotów ile w ciągu jednej godziny odczuwa błędy radiolatarni, w ciągu jednego kwadransa wpada w turbulencje czy w ciągu jednej minuty odczuwa gradient cisnienia czy wiatru. Jakby "as real" było kryterium czego FSowi brak, to zacząłbym od symulacji błędów radiopomocy i maszyny, do bardziej realnej pogody.

Piotr
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez PK, łącznie zmieniany 1 raz.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

konraf pisze:Po co?
Aby samolot powstawał 3 razy dłużej i był 2 razy droższy... no i dobrze wyglądał na screenach!
Rafał
Cadet
Cadet
Posty: 22
Rejestracja: czw 05 sie, 2010 14:04
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: Rafał »

Czy według Ciebie Murdock x-plane jest lepszy od FSX i czy warto go zamieniać?

Wg. mnie FS nie jest do rozwalania się, ale fajnie byłoby gdyby chociaż technicznie odczuć[odczuwać?] awarie i próbować dalej kontynuować lot, a nie napis ZDERZENIE.
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez Rafał, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Cpt.H.M Murdock
Cadet
Cadet
Posty: 31
Rejestracja: śr 28 kwie, 2010 08:07
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: Cpt.H.M Murdock »

Szczerze mówiąc nie wiem. Dopiero od niedawna mam X-plane i jeszcze go nie poznałem. Jeżeli ktoś ma FSX z dodatkami, to na pewno pod względem zwykłego latania bije X-Plana na głowę(co tu dużo mówić, płatne dodatki samolotów wyglądają świetnie w FSX).
Awatar użytkownika
Shifti
Cadet
Cadet
Posty: 33
Rejestracja: pn 29 wrz, 2008 16:10
Skąd jesteś: Poznań

Post autor: Shifti »

Pisałem już, że TECHNICZNIE jest taka możliwość.
Awatar użytkownika
gate
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 159
Rejestracja: ndz 16 maja, 2010 13:46
Skąd jesteś: Kraków - EPKC

Post autor: gate »

Ostatnio znalazłem coś takiego: http://www.youtube.com/watch?v=jVl3HDv5VkA - co o tym sądzicie?
A co do wszystkich poprzednich postów to racja, FS nie jest do rozwalania tylko do latania, ale fajnie by było radować samolot po takim zderzeniu: http://www.youtube.com/watch?v=Jl-DIGR3ATg (samolot DHL).
ODPOWIEDZ