Rzemyk dziękuje za wyczerpująca odpowiedz. Sam się zastanawiam czy chce mi się bawić w coś nowego, w coś co nie ma jeszcze dodatków itp. Bo przyznam szczerze ze ostatnia przygodę na stacjonarnym kompoe zakończyłem na Windows xp. Obawiam się ze mogę mieć problem z nowym windowsem, bo przyzwyczaiłem się do androidów i ios. Ale chce latać, na vatsim szczególnie. Dlatego chyba skuszę się na fsx.
PS a czy tu zagląda ktoś z wawy kto pomógłby mi zmontować w domu kokpit na 2 lub 3monitory?
X-plane vs FSX
Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk
Jeżeli FSX, to polecam zakupić wersję na steam. To zawsze parę usprawnień więcej w starym gruchocie.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Do zaawansowanych dodatków - P3Dv4. Do prostych - zdecydowanie FSX. Spośród tej dwójki.
P3Dv4 to lepsza wydajność i lepsze efekty wizualne. Przyda się przy dopracowanych sceneriach i samolotach. Wiele darmowych scenerii nie działa w 100% (szczególnie w nocy). W dzień zdecydowana większość darmowych scenerii działa ok. Nowsze płatne scenerie są przerabiane dla P3Dv4, więc tu nie ma problemu. Choć dalej istnieją scenerie, które działają w FSX, a w P3D nie (patrz opisy na stronach developerów).
Z XP sprawa jest nieco bardziej skomplikowana. Rozwój przynajmniej niektórych dodatków jest hamowany przez możliwość generowania bardzo dobrych scenerii samodzielnie. To ma swoje złe (mniejszy rynek) i dobre strony. Do dobrych należy przede wszystkim to, że przepiękną scenerię regionalną można sobie zrobić samemu. Na forum (tym i PL-VACC) są poradniki i kilka osób zaangażowanych w tę zabawę. Społeczność XP jest bardzo twórcza, więc z wielu darmowych rzeczy zrobionych przez innych można skorzystać. Pod tym względem środowisko P3D/FSX się w znacznym stopniu skomercjalizowało.
W temacie latania - dużo zależy od tego co chcesz widzieć i czym chcesz latać. Jeśli masz swoje ulubione maszyny to najlepiej kierować się ich dostępnością. Nieliczne mają wersje na oba symulatory. Dostępność na FSX/P3D jest większa, ale są też perełki w XP, których na takim samym poziomie w FSX/P3D nie uświadczysz.
Domyślne samoloty latają lepiej w XP. Drugi w kolejności jest P3D, a na szarym końcu - FSX. P3D korzysta z kilkunastu maszyn, które zostały stworzone przez developerów płatnych dodatków i włączone do podstawowej wersji symulatora. Z tym, że nie są to najwyższe osiągnięcia tych developerów.
P3Dv4 to lepsza wydajność i lepsze efekty wizualne. Przyda się przy dopracowanych sceneriach i samolotach. Wiele darmowych scenerii nie działa w 100% (szczególnie w nocy). W dzień zdecydowana większość darmowych scenerii działa ok. Nowsze płatne scenerie są przerabiane dla P3Dv4, więc tu nie ma problemu. Choć dalej istnieją scenerie, które działają w FSX, a w P3D nie (patrz opisy na stronach developerów).
Z XP sprawa jest nieco bardziej skomplikowana. Rozwój przynajmniej niektórych dodatków jest hamowany przez możliwość generowania bardzo dobrych scenerii samodzielnie. To ma swoje złe (mniejszy rynek) i dobre strony. Do dobrych należy przede wszystkim to, że przepiękną scenerię regionalną można sobie zrobić samemu. Na forum (tym i PL-VACC) są poradniki i kilka osób zaangażowanych w tę zabawę. Społeczność XP jest bardzo twórcza, więc z wielu darmowych rzeczy zrobionych przez innych można skorzystać. Pod tym względem środowisko P3D/FSX się w znacznym stopniu skomercjalizowało.
W temacie latania - dużo zależy od tego co chcesz widzieć i czym chcesz latać. Jeśli masz swoje ulubione maszyny to najlepiej kierować się ich dostępnością. Nieliczne mają wersje na oba symulatory. Dostępność na FSX/P3D jest większa, ale są też perełki w XP, których na takim samym poziomie w FSX/P3D nie uświadczysz.
Domyślne samoloty latają lepiej w XP. Drugi w kolejności jest P3D, a na szarym końcu - FSX. P3D korzysta z kilkunastu maszyn, które zostały stworzone przez developerów płatnych dodatków i włączone do podstawowej wersji symulatora. Z tym, że nie są to najwyższe osiągnięcia tych developerów.