Freeware Tu-154
Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk
-
- Light Planes Captain
- Posty: 127
- Rejestracja: pn 26 maja, 2008 17:40
- Skąd jesteś: Bielsko-Biała
Offline to chyba trochę inaczej niż online. W tym samolocie trzeba dużo rzeczy robić na raz. Latając nim offline z ATC FSowskim i tak było dość ciężko wyrobić z realizacją poleceń. Latając online komunikujesz się za pomocą SB i trzeba pisać odpowiedzi w oknie tego programu i jednocześnie wykonywać masę innych czynności.W przypadku Tutki na pewno jest o wiele więcej do zrobienia niż podczas lotu np. PMDG 737. Chodzi mi o to czy ktoś leciał tą maszyną online i mógłby się podzielić wrażeniami.
No i jeszcze jedno nurtujące mnie pytanie. Programując trasę w FMC wpisuje się ją w formacie UN### - GRU - UL### - DEDOL - itp. Podczas wpisywania trasy w KLNce Tupoleva nie wpisuje numerów dróg powietrznych,tylko same punkty. Czy lecąc tą trasą na GPSie nie lecę czasem Direct To do każdego punktu ,olewając lot odpowiednią drogą powietrzną ?
Czy może da się wpisać numer drogi i potem punkt jak np w PMDG 737 ?
Z góry dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam.
No i jeszcze jedno nurtujące mnie pytanie. Programując trasę w FMC wpisuje się ją w formacie UN### - GRU - UL### - DEDOL - itp. Podczas wpisywania trasy w KLNce Tupoleva nie wpisuje numerów dróg powietrznych,tylko same punkty. Czy lecąc tą trasą na GPSie nie lecę czasem Direct To do każdego punktu ,olewając lot odpowiednią drogą powietrzną ?
Czy może da się wpisać numer drogi i potem punkt jak np w PMDG 737 ?
Z góry dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam.
Alalalalalalaaaaaaaaaaaaaaaaaa...
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Jak ustawiać odpowiednie ciśnienie w kabinie? Jak lece ostro w górę to na 4000 m zaczyna piszczeć alarm i piszczy nawet po lądowaniu. Jak wzoszę się oko 4 m/s to alarm wchodzi około 10000m. Cos nie działa mi ustawianie tych ciśnień :/ Już nawet autopilota i gps opanowałem tylko ciśnienie kurcze jeszcze
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Manual, strona 47 i 196, a tutaj druga wersja - postępujesz zgodnie z instrukcją?
Dzięki - już wszystko ok - musiałem zapomnieć czegoś włączyć - wcześniej za nic nie działało teraz już wszystko ok - 11900m i spowrotem na lotnisko i wszystko bez alarmów no to już tu-154 da sie latać teraz jeszcze przyswoje inne systemu które nie są niezbędne do lotu
-----
Pojawił się nowy problem - podczas lotu z Warszawy do Londynu obliczyłem sobie paliwko, ale pod Heathrow zaczął brzęczeć nieznośnie alarm o poziomie paliwa poniżej 2500l da się go jakoś wyłączyć? Po lądowaniu wyłaczyłem wszystko i nadal niestety działał - tylko kompletne wyłączenie zasilania go wyłączyło (jak zresztą wszystko)
-----
Pojawił się nowy problem - podczas lotu z Warszawy do Londynu obliczyłem sobie paliwko, ale pod Heathrow zaczął brzęczeć nieznośnie alarm o poziomie paliwa poniżej 2500l da się go jakoś wyłączyć? Po lądowaniu wyłaczyłem wszystko i nadal niestety działał - tylko kompletne wyłączenie zasilania go wyłączyło (jak zresztą wszystko)
Ostatnio zmieniony pt 26 gru, 2008 14:29 przez bh91, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
- a6intruder
- Light Planes Captain
- Posty: 73
- Rejestracja: pt 04 lis, 2005 23:31
- Skąd jesteś: EPKT
-
- Light Planes Captain
- Posty: 127
- Rejestracja: pn 26 maja, 2008 17:40
- Skąd jesteś: Bielsko-Biała
Dziwne, kiedy pojawia się dźwięk zaraz poz załączeniu akumulatorów to należy zaraz po załączeniu RAP'a zająć się paliwem, gdyż alarm ten może świadczyć o zawieszeniu się wskaźników, taki bug to jest, tez tak mam jak zabieram nie za dużo paliwa.Artur Grabski pisze: dalsza procedura uruchaminia nie jest możliwa. Jakieś rady ??
Drugim rozwiązaniem jest odłączenie tych dźwięków, czyli ustawienie w pozycji wyłączonej dwóch przełączników na górnym pulpicie Inżyniera, obok instalacji gaszenia pożaru.
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
- a6intruder
- Light Planes Captain
- Posty: 73
- Rejestracja: pt 04 lis, 2005 23:31
- Skąd jesteś: EPKT
Podobno w jakiejś następnej wersji mają coś zrobić z tym, na razie jestem pełen podziwu, że zrobili taką brykę za free i dotychczas rozwiązują napotkane bugi, doskonały team
-
- Light Planes Captain
- Posty: 127
- Rejestracja: pn 26 maja, 2008 17:40
- Skąd jesteś: Bielsko-Biała
Nie pomogło, po prostu wyciszyłeś alaram. Samolot dalej jest źle zatankowany.Artur Grabski pisze:Pomogło wyłaczenie dwóch przycisków na panelu inżyniera.
Poza tym np teraz problemu nie stwierdziłem, więc wygląda na to że raz występuje a raz nie.
zapraszam ->http://www.vlatanie.blog.pl/ - aktualizacja 6.03.2011
-
- Light Planes Captain
- Posty: 127
- Rejestracja: pn 26 maja, 2008 17:40
- Skąd jesteś: Bielsko-Biała
- a6intruder
- Light Planes Captain
- Posty: 73
- Rejestracja: pt 04 lis, 2005 23:31
- Skąd jesteś: EPKT
Naprawdę warte polecenia alternatywne dźwięki do 154M.
http://www.protu-154.com/forum/viewtopic.php?t=10683
http://www.protu-154.com/forum/viewtopic.php?t=10683
Dziwne, mi jakoś bardziej przypominają real oryginalne "poprzednie", wydaje mi się, że to robili Słoweńcy i Czesi, D30KU brzmi fajnie może, ale kokpit jest gorzej odwzorowany do oryginału polskiego, jak będe na pokładzie i będę miał chwile odświeżę temat i wrzuce nagranie dźwięków z kokpitu.
Przypominam o poprawnej pisowni.
Przypominam o poprawnej pisowni.
Ostatnio zmieniony ndz 22 lut, 2009 22:38 przez tomcat, łącznie zmieniany 1 raz.
Testowałe juz różne dostępne pakiety soundowe do tutki - jest taki jeden zmieniający dzięki ( chyba Mike'a Maarse'a) wewnątrz maszyny i są jak dla mnie o niebo lepsze niż pro tu, natomiast ten pakiet o którym teraz mowa brzmi obiecująco i bardziej realistycznie na niskich obrotach i przy włączaniu/wyłączaniu silników niż wcześniejsze ale na wyższych obrotach coś jest nie tak i wydaje się byc "brudniejszy" dźwiek silników co zmniejsza atrakcyjnośc tego zestawu alternatywnego. Używam tego zestawu przerobionego na iła-62M PRO TU.
The Call Of Ktulu
- a6intruder
- Light Planes Captain
- Posty: 73
- Rejestracja: pt 04 lis, 2005 23:31
- Skąd jesteś: EPKT
Przepraszam, a jaki jest oryginał Polski ?tomcat pisze:Dziwne, mi jakoś bardziej przypominają real oryginalne "poprzednie", wydaje mi się, że to robili Słoweńcy i Czesi, D30KU brzmi fajnie może, ale kokpit jest gorzej odwzorowany do oryginału polskiego, jak będe na pokładzie i będę miał chwile odświeżę temat i wrzuce nagranie dźwięków z kokpitu.
Przypominam o poprawnej pisowni.
- a6intruder
- Light Planes Captain
- Posty: 73
- Rejestracja: pt 04 lis, 2005 23:31
- Skąd jesteś: EPKT
Mam rozumieć, że wolisz latać czeskim, rosyjskim lub słoweńskim Tupolewem ?*
* - wiem że do FSa nie ma jeszcze polskiego kokpitu ale niedługo będzie, na chwile obecną nie musisz latać niepolską maszyną, można latać chyba jak np. 15 lat temu kiedy Tutki nie miały jeszcze piaskowego koloru tablic i paru innych elementów różniących z czasem teraźniejszym.
Ach, tak - mamy UNSa od Universala, KLN89 a nie 90 i kokpit nie zielony tylko pustynny, dlatego też i dźwięki muszą być inne niż w np. w Aeroflocie. Wybacz ale nie rozumiem zupełnie o jakie przeróbki Ci chodzi, samolot jest eksploatowany przez Polaków, silniki w Rosji o i remonty w Rosji, powiedz mi tak na prawdę o jakie przeróbki Ci chodzi, jest to całkowicie normalna wersja Tu-154M, posiadająca wyposażenie kabiny pasażerskiej o podwyższonym standardzie i kabiny załogi odpowiadające normom, przerobione elementy jakie znam to łatki na krawędzi skrzydeł przy kadłubie oraz niektóre złącza lutowane przez Polaków i niektóre przyrządy są polskiego pochodzenia, montowane razem z Rosjanami.po n-przeróbkach.
* - wiem że do FSa nie ma jeszcze polskiego kokpitu ale niedługo będzie, na chwile obecną nie musisz latać niepolską maszyną, można latać chyba jak np. 15 lat temu kiedy Tutki nie miały jeszcze piaskowego koloru tablic i paru innych elementów różniących z czasem teraźniejszym.
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez tomcat, łącznie zmieniany 1 raz.
- a6intruder
- Light Planes Captain
- Posty: 73
- Rejestracja: pt 04 lis, 2005 23:31
- Skąd jesteś: EPKT
Wszystko jasne, trochę się chyba z resztą niepotrzebnie rozgadaliśmy, niech będzie, że dla jednych realistyczne są jedne dźwięki a dla innych inne, bo zależnie od maszyn i samolotu dźwięki się minimalnie różnią, większość maszyn brzmi "wsio rawno" ale większość to nie znaczy wszystkie
P.S. Jeszcze nawiązując do tych nowych dźwięków - w sumie są bardzo podobne, dziwnie brzmi jednak włączenie akumulatorów, właśnie to spowodowało u mnie taką opinie o tych dźwiękach.
P.S. Jeszcze nawiązując do tych nowych dźwięków - w sumie są bardzo podobne, dziwnie brzmi jednak włączenie akumulatorów, właśnie to spowodowało u mnie taką opinie o tych dźwiękach.
- danielkornuta
- Cadet
- Posty: 28
- Rejestracja: sob 21 lut, 2009 20:18
- Skąd jesteś: EPRG
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
- danielkornuta
- Cadet
- Posty: 28
- Rejestracja: sob 21 lut, 2009 20:18
- Skąd jesteś: EPRG
Niestety do M-ki nie ma a B2 mnie nie interesuje.
Z racji tego że Avsim padł. Do czasu podniesienia biblioteki serwisu avsim proszę kontaktować się z autorem tego malowania(Mateusz Tabula=tomcat14@o2.pl) gdyż jest bardzo uprzejmym człowiekiem i napewno wam je udostępni
Z racji tego że Avsim padł. Do czasu podniesienia biblioteki serwisu avsim proszę kontaktować się z autorem tego malowania(Mateusz Tabula=tomcat14@o2.pl) gdyż jest bardzo uprzejmym człowiekiem i napewno wam je udostępni