Freeware Tu-154

Ogólna dyskusja na temat FS2002, FS2004, FSX.

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

Awatar użytkownika
SW
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 58
Rejestracja: pt 22 sie, 2008 13:28
Skąd jesteś: VOR KMI

Post autor: SW »

Panowie, czy ktoś z was próbował latać tym samolotem online ? Da się ?
Alalalalalalaaaaaaaaaaaaaaaaaa...
Artur Grabski
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 127
Rejestracja: pn 26 maja, 2008 17:40
Skąd jesteś: Bielsko-Biała

Post autor: Artur Grabski »

Skoro offilne się da to czemu online miało by się nie dać??
Awatar użytkownika
SW
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 58
Rejestracja: pt 22 sie, 2008 13:28
Skąd jesteś: VOR KMI

Post autor: SW »

Offline to chyba trochę inaczej niż online. W tym samolocie trzeba dużo rzeczy robić na raz. Latając nim offline z ATC FSowskim i tak było dość ciężko wyrobić z realizacją poleceń. Latając online komunikujesz się za pomocą SB i trzeba pisać odpowiedzi w oknie tego programu i jednocześnie wykonywać masę innych czynności.W przypadku Tutki na pewno jest o wiele więcej do zrobienia niż podczas lotu np. PMDG 737. Chodzi mi o to czy ktoś leciał tą maszyną online i mógłby się podzielić wrażeniami.

No i jeszcze jedno nurtujące mnie pytanie. Programując trasę w FMC wpisuje się ją w formacie UN### - GRU - UL### - DEDOL - itp. Podczas wpisywania trasy w KLNce Tupoleva nie wpisuje numerów dróg powietrznych,tylko same punkty. Czy lecąc tą trasą na GPSie nie lecę czasem Direct To do każdego punktu ,olewając lot odpowiednią drogą powietrzną ?
Czy może da się wpisać numer drogi i potem punkt jak np w PMDG 737 ?
Z góry dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam.
Alalalalalalaaaaaaaaaaaaaaaaaa...
JeV
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 447
Rejestracja: pt 06 lut, 2004 17:33
Skąd jesteś: z vaccu

Post autor: JeV »

Wpisujesz wszystkie punkty jakie są na drogach lotniczych.

On-line jak najbardziej da się latać.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Awatar użytkownika
Olaffek
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 92
Rejestracja: wt 21 sie, 2007 23:27
Skąd jesteś: Ełk

Post autor: Olaffek »

Nie sądziłem że do tego pięknego samolotu da się jeszcze coś dołożyć. Wybornie!
wibwk
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 282
Rejestracja: śr 29 lis, 2006 13:49
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: wibwk »

Oj można, to nie jest ciągle "skończony" projekt, chociażby można dołożyć funkcjonalność znaną z wersji B czyli stanowisko drugiego, bardziej rozbudować elektrykę, ponadto nie wiem czy zauważyliście jak mało jest awaryjny, itd.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Tu-154M już dostępny w wersji 2.0.2 - poprawiono kilka bugów.
wibwk
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 282
Rejestracja: śr 29 lis, 2006 13:49
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: wibwk »

Przy okazji mam pytanie, u mnie VC v.2.01 migocze w dziwnym rytmie, sądziłem początkowo że to od beacona ale tempo jest inne, nie miałem czasu tego analizować, miał ktoś takie problemy?
Awatar użytkownika
Olaffek
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 92
Rejestracja: wt 21 sie, 2007 23:27
Skąd jesteś: Ełk

Post autor: Olaffek »

Toć masz poprawioną wersję, ściągaj i sprawdź czy jest ok.
wibwk
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 282
Rejestracja: śr 29 lis, 2006 13:49
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: wibwk »

Doprawdy? Na pewno wiesz najlepiej że też występuje aczkolwiek z tą wersją ewidentnie to beacon, pytanie brzmiało czy w 2.01 u kogoś też migocze bo może coś się źle zainstalowało u mnie i błąd sam nie zniknie po instalacji następnych wersji.
Mam nadzieję że teraz przystępniej to napisałem.
Awatar użytkownika
Olaffek
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 92
Rejestracja: wt 21 sie, 2007 23:27
Skąd jesteś: Ełk

Post autor: Olaffek »

U mnie w każdym bądź razie w wersji poprzedniej w czasie lotu w nocy zauważyłem że światła w kokpicie faktycznie jakby przygasały/rozjaśniały się- ale nie zwróciłem na to do tej pory uwagi.
tomcat
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 300
Rejestracja: ndz 29 paź, 2006 12:07
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: tomcat »

U mnie tez takie coś występuje, obecnie używam świateł od Shockwave i jest o niebo lepiej, nie ma błysków i kokpit VC jest jaśniejszy. Spróbuj przeinstalować, u mnie reinstall pomógł.
bh91
Cadet
Cadet
Posty: 4
Rejestracja: pt 05 gru, 2008 20:18
Skąd jesteś: Radom

Post autor: bh91 »

Jak ustawiać odpowiednie ciśnienie w kabinie? Jak lece ostro w górę to na 4000 m zaczyna piszczeć alarm i piszczy nawet po lądowaniu. Jak wzoszę się oko 4 m/s to alarm wchodzi około 10000m. Cos nie działa mi ustawianie tych ciśnień :/ Już nawet autopilota i gps opanowałem :D tylko ciśnienie kurcze jeszcze :D
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Manual, strona 47 i 196, a tutaj druga wersja - postępujesz zgodnie z instrukcją?
bh91
Cadet
Cadet
Posty: 4
Rejestracja: pt 05 gru, 2008 20:18
Skąd jesteś: Radom

Post autor: bh91 »

Dzięki - już wszystko ok - musiałem zapomnieć czegoś włączyć - wcześniej za nic nie działało teraz już wszystko ok - 11900m i spowrotem na lotnisko i wszystko bez alarmów :D no to już tu-154 da sie latać :D teraz jeszcze przyswoje inne systemu które nie są niezbędne do lotu :)
-----

Pojawił się nowy problem - podczas lotu z Warszawy do Londynu obliczyłem sobie paliwko, ale pod Heathrow zaczął brzęczeć nieznośnie alarm o poziomie paliwa poniżej 2500l da się go jakoś wyłączyć? Po lądowaniu wyłaczyłem wszystko i nadal niestety działał - tylko kompletne wyłączenie zasilania go wyłączyło (jak zresztą wszystko)
Ostatnio zmieniony pt 26 gru, 2008 14:29 przez bh91, łącznie zmieniany 1 raz.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Da się, manual, strona 156.
Awatar użytkownika
a6intruder
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 73
Rejestracja: pt 04 lis, 2005 23:31
Skąd jesteś: EPKT

Post autor: a6intruder »

Strona 156 instrukcji - wyłącznik nr 9.

Dymitr był szybszy - jak zawsze ;)
bh91
Cadet
Cadet
Posty: 4
Rejestracja: pt 05 gru, 2008 20:18
Skąd jesteś: Radom

Post autor: bh91 »

Dziękuję za pomoc - rzeczywiście się da. Przytłaczający czasem ten samolot, ale nie zamienie go teraz na jakikolwiek inny :)

P.S no tak - pisze jak byk, że wycisza ten alarm :D jeszcze raz dzięki :)
Artur Grabski
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 127
Rejestracja: pn 26 maja, 2008 17:40
Skąd jesteś: Bielsko-Biała

Post autor: Artur Grabski »

Mam problem z FSPax i tą Tutką.

Otóż po załadowaniu przez FsPax paliwa i paxów przy próbie załączenia baterii pojawia się dźwięk i niby wsio się załączą, ale dalsza procedura uruchaminia nie jest możliwa. Jakieś rady ??
tomcat
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 300
Rejestracja: ndz 29 paź, 2006 12:07
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: tomcat »

Artur Grabski pisze: dalsza procedura uruchaminia nie jest możliwa. Jakieś rady ??
Dziwne, kiedy pojawia się dźwięk zaraz poz załączeniu akumulatorów to należy zaraz po załączeniu RAP'a zająć się paliwem, gdyż alarm ten może świadczyć o zawieszeniu się wskaźników, taki bug to jest, tez tak mam jak zabieram nie za dużo paliwa.
Drugim rozwiązaniem jest odłączenie tych dźwięków, czyli ustawienie w pozycji wyłączonej dwóch przełączników na górnym pulpicie Inżyniera, obok instalacji gaszenia pożaru.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Może FSPax nie wie, jak poprawnie ładować paliwo i zostawia Ci pusty zbiornik zbiorczy?
Awatar użytkownika
a6intruder
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 73
Rejestracja: pt 04 lis, 2005 23:31
Skąd jesteś: EPKT

Post autor: a6intruder »

Ilość paliwa ustawiona w FS-ie musi być taka sama jak ta obliczona i zapisana w Load Menager TU-154. Jeśli zatankujesz inaczej, będziesz miał ryczącą syrenę i migającą kontrolkę "pozostało 2,5 tony paliwa"
tomcat
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 300
Rejestracja: ndz 29 paź, 2006 12:07
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: tomcat »

Podobno w jakiejś następnej wersji mają coś zrobić z tym, na razie jestem pełen podziwu, że zrobili taką brykę za free i dotychczas rozwiązują napotkane bugi, doskonały team
Artur Grabski
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 127
Rejestracja: pn 26 maja, 2008 17:40
Skąd jesteś: Bielsko-Biała

Post autor: Artur Grabski »

Pomogło wyłaczenie dwóch przycisków na panelu inżyniera.

Poza tym np teraz problemu nie stwierdziłem, więc wygląda na to że raz występuje a raz nie.
tomcat
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 300
Rejestracja: ndz 29 paź, 2006 12:07
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: tomcat »

Wydaje mi się że każda z powyżej wymienionych metod jest skuteczna, jeżeli te przełączniki masz wyłączone to pamiętaj żeby na kołowaniu najpóźniej je włączyć bo żadnych alarmów nie będziesz miał.
Awatar użytkownika
wegi
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 338
Rejestracja: sob 23 lip, 2005 17:31
Skąd jesteś: EPBY

Post autor: wegi »

Artur Grabski pisze:Pomogło wyłaczenie dwóch przycisków na panelu inżyniera.

Poza tym np teraz problemu nie stwierdziłem, więc wygląda na to że raz występuje a raz nie.
Nie pomogło, po prostu wyciszyłeś alaram. Samolot dalej jest źle zatankowany.
zapraszam ->http://www.vlatanie.blog.pl/ - aktualizacja 6.03.2011
Artur Grabski
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 127
Rejestracja: pn 26 maja, 2008 17:40
Skąd jesteś: Bielsko-Biała

Post autor: Artur Grabski »

Pisząc pomogło miałem na myśli to że lata bez problemów i da się go normalnie uruchomić.
Awatar użytkownika
a6intruder
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 73
Rejestracja: pt 04 lis, 2005 23:31
Skąd jesteś: EPKT

Post autor: a6intruder »

Naprawdę warte polecenia alternatywne dźwięki do 154M.

http://www.protu-154.com/forum/viewtopic.php?t=10683
tomcat
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 300
Rejestracja: ndz 29 paź, 2006 12:07
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: tomcat »

Dziwne, mi jakoś bardziej przypominają real oryginalne "poprzednie", wydaje mi się, że to robili Słoweńcy i Czesi, D30KU brzmi fajnie może, ale kokpit jest gorzej odwzorowany do oryginału polskiego, jak będe na pokładzie i będę miał chwile odświeżę temat i wrzuce nagranie dźwięków z kokpitu.

Przypominam o poprawnej pisowni.
Ostatnio zmieniony ndz 22 lut, 2009 22:38 przez tomcat, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Olaffek
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 92
Rejestracja: wt 21 sie, 2007 23:27
Skąd jesteś: Ełk

Post autor: Olaffek »

Testowałe juz różne dostępne pakiety soundowe do tutki - jest taki jeden zmieniający dzięki ( chyba Mike'a Maarse'a) wewnątrz maszyny i są jak dla mnie o niebo lepsze niż pro tu, natomiast ten pakiet o którym teraz mowa brzmi obiecująco i bardziej realistycznie na niskich obrotach i przy włączaniu/wyłączaniu silników niż wcześniejsze ale na wyższych obrotach coś jest nie tak i wydaje się byc "brudniejszy" dźwiek silników co zmniejsza atrakcyjnośc tego zestawu alternatywnego. Używam tego zestawu przerobionego na iła-62M PRO TU.
The Call Of Ktulu
Awatar użytkownika
a6intruder
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 73
Rejestracja: pt 04 lis, 2005 23:31
Skąd jesteś: EPKT

Post autor: a6intruder »

tomcat pisze:Dziwne, mi jakoś bardziej przypominają real oryginalne "poprzednie", wydaje mi się, że to robili Słoweńcy i Czesi, D30KU brzmi fajnie może, ale kokpit jest gorzej odwzorowany do oryginału polskiego, jak będe na pokładzie i będę miał chwile odświeżę temat i wrzuce nagranie dźwięków z kokpitu.

Przypominam o poprawnej pisowni.
Przepraszam, a jaki jest oryginał Polski ?
tomcat
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 300
Rejestracja: ndz 29 paź, 2006 12:07
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: tomcat »

;) Z 36.SPLT (realne samoloty oczywiście)
Awatar użytkownika
a6intruder
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 73
Rejestracja: pt 04 lis, 2005 23:31
Skąd jesteś: EPKT

Post autor: a6intruder »

Ale piszesz tu o samolotach rządowych, po n-przeróbkach.
tomcat
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 300
Rejestracja: ndz 29 paź, 2006 12:07
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: tomcat »

Mam rozumieć, że wolisz latać czeskim, rosyjskim lub słoweńskim Tupolewem ?*
po n-przeróbkach.
Ach, tak - mamy UNSa od Universala, KLN89 a nie 90 i kokpit nie zielony tylko pustynny, dlatego też i dźwięki muszą być inne niż w np. w Aeroflocie. Wybacz ale nie rozumiem zupełnie o jakie przeróbki Ci chodzi, samolot jest eksploatowany przez Polaków, silniki w Rosji o i remonty w Rosji, powiedz mi tak na prawdę o jakie przeróbki Ci chodzi, jest to całkowicie normalna wersja Tu-154M, posiadająca wyposażenie kabiny pasażerskiej o podwyższonym standardzie i kabiny załogi odpowiadające normom, przerobione elementy jakie znam to łatki na krawędzi skrzydeł przy kadłubie oraz niektóre złącza lutowane przez Polaków i niektóre przyrządy są polskiego pochodzenia, montowane razem z Rosjanami.

* - wiem że do FSa nie ma jeszcze polskiego kokpitu ale niedługo będzie, na chwile obecną nie musisz latać niepolską maszyną, można latać chyba jak np. 15 lat temu kiedy Tutki nie miały jeszcze piaskowego koloru tablic i paru innych elementów różniących z czasem teraźniejszym.
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez tomcat, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
a6intruder
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 73
Rejestracja: pt 04 lis, 2005 23:31
Skąd jesteś: EPKT

Post autor: a6intruder »

Kolego, widzę, że nie rozumiemy się.
Jeśli w kokpicie są zamontowane stare urządzenia i przyrządy, to trudno wymagać żeby je było słychać tak samo jak te w samolocie rządowym.
Robisz nowy kokpit (chwała Ci za to), zmienisz dźwięki na te które są generowane przez nowszą awionikę - proste.
tomcat
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 300
Rejestracja: ndz 29 paź, 2006 12:07
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: tomcat »

Wszystko jasne, trochę się chyba z resztą niepotrzebnie rozgadaliśmy, niech będzie, że dla jednych realistyczne są jedne dźwięki a dla innych inne, bo zależnie od maszyn i samolotu dźwięki się minimalnie różnią, większość maszyn brzmi "wsio rawno" ale większość to nie znaczy wszystkie :)

P.S. Jeszcze nawiązując do tych nowych dźwięków - w sumie są bardzo podobne, dziwnie brzmi jednak włączenie akumulatorów, właśnie to spowodowało u mnie taką opinie o tych dźwiękach.
Awatar użytkownika
danielkornuta
Cadet
Cadet
Posty: 28
Rejestracja: sob 21 lut, 2009 20:18
Skąd jesteś: EPRG

Post autor: danielkornuta »

Czy ktoś posiada malowanie Polskiego rządu dla PT Tu-154? Bardzo bym prosił o takowe malowanie. Z racji tego ze avsim padł znalazłem tylko malowanie PLL Lot :( Z góry dziękuje
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Na Avsim.su na pewno jest do B-2, może i do Mki się znajdzie.
Awatar użytkownika
danielkornuta
Cadet
Cadet
Posty: 28
Rejestracja: sob 21 lut, 2009 20:18
Skąd jesteś: EPRG

Post autor: danielkornuta »

Niestety do M-ki nie ma a B2 mnie nie interesuje.

Obrazek

Z racji tego że Avsim padł. Do czasu podniesienia biblioteki serwisu avsim proszę kontaktować się z autorem tego malowania(Mateusz Tabula=tomcat14@o2.pl) gdyż jest bardzo uprzejmym człowiekiem i napewno wam je udostępni ;)
ODPOWIEDZ