Freeware Tu-154
Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk
Głosy załogi będą po polsku, nie korzystam z żadnej 'bazy', przynajmniej na razie. A dźwięki samolotu są ogólnie dostępne, nagrane przez Rosjan, ja sam się nagrania tego już nie podejmuje, tym bardziej, że nie widzę takiej potrzeby
Ostatnio zmieniony ndz 27 mar, 2011 15:00 przez tomcat, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Jet 1st Officer
- Posty: 283
- Rejestracja: pt 25 cze, 2010 11:32
- Skąd jesteś: Maastricht
Mam dość uciążliwy problem z plikiem UTIL.EXE, podczas ładowania się Tu-154m na stanowisku. Wyskakuje błąd i w raporcie jest napisane że to właśnie ten plik. Czy wie ktoś może jak rozwiązać ten problem, szukałem i nie znalazłem nic.
EDIT : Problem rozwiązany, kolega wysłał mi od siebie ten plik i wszystko działa.
EDIT : Problem rozwiązany, kolega wysłał mi od siebie ten plik i wszystko działa.
Ostatnio zmieniony czw 12 maja, 2011 18:23 przez SEBOS, łącznie zmieniany 1 raz.
Na panelu nad głowami (shift+4) przełącz выкл w górę.
Musiałeś pominąć kilka prztyczków na tej konsoli, bo do odpalenia VBE, wystarczy uruchomić zasilanie w energię elektryczną i po tym przestawić выкл do górnej pozycji.
Dla ułatwienia, drugi rząd od góry, pierwsze co możesz przełączyć patrząc od lewej strony.
Po co te entery?
Musiałeś pominąć kilka prztyczków na tej konsoli, bo do odpalenia VBE, wystarczy uruchomić zasilanie w energię elektryczną i po tym przestawić выкл do górnej pozycji.
Dla ułatwienia, drugi rząd od góry, pierwsze co możesz przełączyć patrząc od lewej strony.
Po co te entery?
Ostatnio zmieniony pt 13 maja, 2011 13:07 przez hideto, łącznie zmieniany 1 raz.
Być może to głupie pytanie, ale:
Wg procedur, powinniśmy włączyć silniki w samolocie dopiero po zakończeniu wypychania. I teraz jak to się ma do tutki? Żeby wszystkie systemy działały, to od włączenia silników do zestrojenia systemów mija jakieś 5-6 minut.
Jak to się więc ma do Tutki? Stać te 6 minut na drodze kołowania? Czy silniki uruchomić przed wypychaniem? Nie chodzi mi o działanie na zasadzie 'zrób tak jak ci wygodnie'. Chciałbym postępować zgodnie z ew. procedurami.
Wg procedur, powinniśmy włączyć silniki w samolocie dopiero po zakończeniu wypychania. I teraz jak to się ma do tutki? Żeby wszystkie systemy działały, to od włączenia silników do zestrojenia systemów mija jakieś 5-6 minut.
Jak to się więc ma do Tutki? Stać te 6 minut na drodze kołowania? Czy silniki uruchomić przed wypychaniem? Nie chodzi mi o działanie na zasadzie 'zrób tak jak ci wygodnie'. Chciałbym postępować zgodnie z ew. procedurami.
Ostatnio zmieniony ndz 03 lip, 2011 22:30 przez hideto, łącznie zmieniany 1 raz.
Mateusz, dobrze wiem, że wg instrukcja do tutki, przed startem silników odpalamy tylko APU, ustawiamy klimatyzację i zapewniamy podstawową elektrykę i hydraulikę. Cała reszta jest po starcie silników.
Właśnie dlatego pytam, jak ta procedura jest realizowana przy tupolewie. Najłatwiej powiedzieć, że nasz Tupolev i tak stoi w porcie wojskowym, więc żadnego wypychania nie ma. Ale na całym świecie Tutki latają przecież również cywilnie (no dobra... we wschodnim świecie...). Wydawało mi się, że ta procedura (uruchomienia silników po wypychaniu) to sprawa dotycząca wszystkich maszyn. Stąd pytanie ;-)
Właśnie dlatego pytam, jak ta procedura jest realizowana przy tupolewie. Najłatwiej powiedzieć, że nasz Tupolev i tak stoi w porcie wojskowym, więc żadnego wypychania nie ma. Ale na całym świecie Tutki latają przecież również cywilnie (no dobra... we wschodnim świecie...). Wydawało mi się, że ta procedura (uruchomienia silników po wypychaniu) to sprawa dotycząca wszystkich maszyn. Stąd pytanie ;-)
Prawdę mówiąc to nie jest jednoznaczna 'procedura', co w jakiej kolejności włączać, są odstępstwa i wymogi, sugestie, spowodowane wieloma czynnikami, nawet specyfiką zabudowy na samolocie. Specyfikacje systemów są różne, czas wejścia do pracy również różny, a owa adnotacja, że wszystkie systemy należy włączać po uruchomieniu silników jest spowodowana tym, że BCY nie jest w stanie zapewnić zasilania dla wszystkiego co jest tylko zabudowane na samolocie i nie taka jego rola. Można bez żadnych negatywnych konsekwencji włączyć niektóre systemy wcześniej, niektóre nawet trzeba - np. UKF, UNS, Mars, MSRP. Warto także włączyć te, które mają długi czas wejścia do pracy (lepiej włączyć wcześniej niż stresować się czy do wjazdu na pas urządzenie wejdzie do pracy) lub długi czas włączania i ustawiania/korygowania wskazań - np. PKP. Przy włączaniu przedwczesnym, bez uruchomionych silników, trzeba dobrze zarządzać dostępną energią z BCY i kontrolować pobór prądu. Ogólnie rzecz biorąc okazuje się, że można włączyć niecałe 50% podstawowych systemów 'nawigacyjnych' wykorzystywanych w locie, które są najbardziej czasochłonne w ich włączaniu, co daje naprawdę niewiele (czasowo) rzeczy do zrobienia na kołowaniu, nawet jeżeli chce się każde urządzenie przetestować o ile się da (np. TCAS, RW, EUP).
Może i łatwo ale jeszcze łatwiej to zanegować - Tutka zwiedziła różne lotniska, od USA po Chiny, no i nadal lata, więc okazji do wypychania było i jest dużoNajłatwiej powiedzieć, że nasz Tupolev i tak stoi w porcie wojskowym, więc żadnego wypychania nie ma
wkurzający dźwięk tu 154m
Koledzy, wiem, że pytano już, ale rozwiązania nie ma chyba jak na razie.
Chodzi o strasznie głośny dźwięk jakiegoś ostrzeżenia w kokpicie (uruchamia się kiedy paliwa robi się mało, albo kiedy wysuwa się np podwozie przed ustawieniem klap, albo chyba nawet jak się klapy za mocne da.
W każdym razie rozwala mi to głośniki i chciałem to usunąć, lecz przeszukawszy i wysłuchawszy cały katalog sound w katalogu głównym FSX oraz sound z simobject jak i sound.cfg nie znalazłem tego dźwięku :/
Czy ktoś wie jak to znaleźć?
Chodzi o PT Tu154M v 3_06 latane w FSX
Chodzi o strasznie głośny dźwięk jakiegoś ostrzeżenia w kokpicie (uruchamia się kiedy paliwa robi się mało, albo kiedy wysuwa się np podwozie przed ustawieniem klap, albo chyba nawet jak się klapy za mocne da.
W każdym razie rozwala mi to głośniki i chciałem to usunąć, lecz przeszukawszy i wysłuchawszy cały katalog sound w katalogu głównym FSX oraz sound z simobject jak i sound.cfg nie znalazłem tego dźwięku :/
Czy ktoś wie jak to znaleźć?
Chodzi o PT Tu154M v 3_06 latane w FSX
-
- Light Planes Captain
- Posty: 127
- Rejestracja: pn 26 maja, 2008 17:40
- Skąd jesteś: Bielsko-Biała
Tak, ja się w sumie nawet przerzuciłem na ten model, KLNke z VC wyrzuciłem bo u mnie konflikt na tym tle był ogromny, uniemożliwiał latanie. Tekstura będzie, na samą teksture zgodzę się z wcześniejszą publikacją, zostało kilka poprawek, bo w niektórych miejscach linia prosta odczytywana jest jako zakrzywiona, to mozolne żeby zrobić wygiętą w taki sposób aby model nałożył ją prosto. Aktualnie wygląda tak jak na filmiku, Na razie dla odmiany dokończyłem prace nad teksturą do Jaka-40 od SD i jest na avsim.su.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Light Planes Captain
- Posty: 127
- Rejestracja: pn 26 maja, 2008 17:40
- Skąd jesteś: Bielsko-Biała
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Pojawiła się beta B-2 dla FSX:
http://www.protu-154.net/forum/viewtopic.php?t=12372
http://www.protu-154.net/forum/viewtopic.php?t=12373
http://www.protu-154.net/forum/viewtopic.php?t=12372
http://www.protu-154.net/forum/viewtopic.php?t=12373
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Tutaj przez brakujące systemy jest prościej, procedury startu są bardzo zbliżone w obu wersjach Tu-154.
Pojawiły się szerokie panele, do pobrania może być wymagane zalogowanie: http://www.sim-outhouse.com/sohforums/s ... tive/page5
Pojawiły się szerokie panele, do pobrania może być wymagane zalogowanie: http://www.sim-outhouse.com/sohforums/s ... tive/page5
Pojawił się update zmieniający wersje do Bety 2. Lista zmian
Do pobrania TUTAJ1. MSRP is fixed
2. Panel initialisation system fixed. But there is a small chance to have the old problems. Use in this case "Reload Aircraft" function.
3. Front wheel steering switch and "10-63" are clickable in VC now.
4. Animated and Clickable RSBN channel selector
5. TKS is clickable, lamps are working now. TKS is fully functional in VC
6. TKS Start lattitude fixed, RV selector Start altitude-fixed
7. 70's Bitmaps of overhead corrected- no more "holes" for TCAS and VBE.
8. Exterior textures corrected(assymetrical wheels)
8. UMRT in VC are in place now. 1-2-3.
9. TCAS panel opening fixed
10. Yoke and pedals animation in VC is not linked directly to control surfaces anymore.
11. FSsound.dll is needed. This file needed for Crew Voices
12. Added missing effects files
13. VC light changed, now pedestal and front part of overhead are visible at night.
14. PNK lightning changed, now gauge lights are linked to switch. But Engeneer's gauge have old light system now.
Tak, nie pomaga.
Edit:
Z dziennika zdarzeń wynika ze crash powoduje plik STT_RP_TCAS_V0_19L.GAU. Ściągnąłem z paru miejsc ten plik i dalej to samo. Crash podczas wczytywania samolotu z VC.
Edit 2:
Problem rozwiązany. W pliku Panel.cfg w sekcji [Vcockpit01] wystarczyło dopisać gauge15=STT_RP_TCAS_V0_19L!TCAS_Sys, 93,0,0,0
Edit:
Z dziennika zdarzeń wynika ze crash powoduje plik STT_RP_TCAS_V0_19L.GAU. Ściągnąłem z paru miejsc ten plik i dalej to samo. Crash podczas wczytywania samolotu z VC.
Edit 2:
Problem rozwiązany. W pliku Panel.cfg w sekcji [Vcockpit01] wystarczyło dopisać gauge15=STT_RP_TCAS_V0_19L!TCAS_Sys, 93,0,0,0
Project Tu-154B-2 X wchodzi w wersję BETA 3.
Lista zmian:
Lista zmian:
DOWNLOAD1.Re-Writed Service Gauge, most of problems with it must be fixed
2.Autopilot navigation logic changed. If You have RXP GNS-430 AP will automatically enable link to GPS if NAv Source is a GPS-unit, if RXP is not loaded, The link will be unavailable.
3.Fixed HSI modes in VC and 2d, in various navigation modes.
4.Unclickablility of some VC elements if the Light is on is Fixed. Now all clickable elements are functioning, with or without Light.
5. New SPU logic, SPU are now can to translate Beacon's ID's
6.In VC There is Clickable SPU's now.
7.Animated and clickable Kurs-MP's in VC
8.SPU On/Off switch is now present in 2d and VC.
-
- Light Planes Captain
- Posty: 127
- Rejestracja: pn 26 maja, 2008 17:40
- Skąd jesteś: Bielsko-Biała
-
- Light Planes Captain
- Posty: 127
- Rejestracja: pn 26 maja, 2008 17:40
- Skąd jesteś: Bielsko-Biała
-
- Light Planes Captain
- Posty: 127
- Rejestracja: pn 26 maja, 2008 17:40
- Skąd jesteś: Bielsko-Biała
Tak też jest. Problem nie leży w ustawieniach tylko w pewnie coś źle robie i dlatego tak jest.
Choć wcześniej schemat uruchamiania i ustawiania wszystkiego był identyczny, zgodny z manualem i revers działał.
Musze przeanalizować czemu tak jest.
EDIT: Zauważyłem, ze revers się otwiera, ale nie w pełni tylko tak jakby na kilka procent.
Choć wcześniej schemat uruchamiania i ustawiania wszystkiego był identyczny, zgodny z manualem i revers działał.
Musze przeanalizować czemu tak jest.
EDIT: Zauważyłem, ze revers się otwiera, ale nie w pełni tylko tak jakby na kilka procent.
Zdecydowanie M.
B2 nie ma polaczonej KLNki z autopilotem i ma slabsze silniki, i ma mniej przelacznikow, i...
[ http://so.pwn.pl/zasady.php?id=629519 ]
B2 nie ma polaczonej KLNki z autopilotem i ma slabsze silniki, i ma mniej przelacznikow, i...
[ http://so.pwn.pl/zasady.php?id=629519 ]
Ostatnio zmieniony pn 23 sty, 2012 15:45 przez Tomek1158, łącznie zmieniany 1 raz.
This, the mojave desert is the final resting place of thousands of unemployed aircraft. For the old ones, the best future they can look forward to is reincarnation as a coke can. - Bruce Dickinson