iFly 747-400

Ogólna dyskusja na temat FS2002, FS2004, FSX.

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

Awatar użytkownika
Kamandra
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 248
Rejestracja: pt 06 lut, 2004 17:51
Skąd jesteś: EPML

Post autor: Kamandra »

lece droga JED R23 ARDAG i przy wprowadzaniu danych STAR w FMC nie mam nic do wyboru autor pisze zeby wybrac ARDAG1U a ja mam pustke zero do wyboru dlaczego??
Po prostu baza danych 744 IFly nie zawiera procedur SID/STAR dla EPWA. Mozemy wstukiwać ręcznie...

i 2 pomozcie bo nigdzie tego nie znalazlem jak podmienic AIRAC w iFLY zeby baza w FMC zmienila sie z 0511 na 0513 oraz jak zaktualizowac(dodac) dane SID i STAR
Na to pytanie nikt chyba nie zna odpowiedzi. Trzeba poczekać na to co wymyśli IFLY
AMD Athlon 3000+/3,25GB RAM/ATI 4870 512MB/nVidia nForce4-4X/CH Yoke/Logitech Cyborg X/MCP/Pro Pedals CH/350d/100-400L/17-40L
Marcin EPML
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

Baze AIRAC mozna zaktualizowac.
Baza jest w formacie plików: wpNavFIX.txt, opis:
Worldwide Navaid Database VOR/NDB/ILSs for 767PIC & PMDG
Nie mam teraz zainstalowanego tego iFly ale jesli masz 767PIC albo jakis samolot PMDG, to po prostu przekopiuj odpowiednie pliki z katalogów PMDG do iFly. W PMDG znajdziesz je w jednym z podkatalogów (chyba NavData) katalogu PMDG (w głownym katalogu FS'a). Poradzisz sobie.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Bedi

Post autor: Bedi »

Po prostu baza danych 744 IFly nie zawiera procedur SID/STAR dla EPWA. Mozemy wstukiwać ręcznie...

a jak "wstukac recznie"???

Konraf: nie mam zadnego platnego PMDG bo narazie niechce kupowac platnych bo jeszcze duzo nauki przedemna wiec nie ma nic zeby przekopiowac. Sciagnelem PIC-PMDG z navdata ale tam jest to w formacie do zainstalowania.No ok zainstalowalem najpierw jak pisze w setup'ie do glownego katalogu nic, potem zainstalowalem do ify do katalogu navdata tam byl wczesniej ten plik o ktorym Ty pisales zainstalowalem i tez NIC(....łacina...-regulamin) iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii piszac tego posta kaplem sie o co chodzi:D A wiec:)

Jesli chce ktos w FMC zaktualizowac baze AIRAC to sciagamy sobie z navdata plik PIC-+PMDG 0513.Mamy plik instalacyjny robimy sobie nowy folder i w setup podajmy sciezke do tego nowego folderu instalujemy wszyszystko co chcemy. Teraz wchodzimy sobie do tego nowego folderu i mamy katalog FMCWP/Navdata wchodzimy do katalogu i kopjujemy cala jego zawartosc czyli wpNavFIX.txt wpNavAPT itd Potem wchodizmy do katalogu IFLY/navdata i wklejamy oczywiscie dajemy zamien na wszystko i juz mamy zaktualizowana baze. PS Jesli ktos zainstalowal juz w katalogu glownym PIC-PMDG0513 to instalka tworzy katalog o nazwie FMCWP w FS wystarczy tylko wejsc skopjowac bebechy i wkleic do IFLY i usunac ten folder bo jest nam nie potrzebny w katalogu glownym FS :)

Konraf: czytalem wczesniejszy post o ZFW i piszesz o uzyciu standardowego Fuel Loadera z FS'a to jest ten taki samolocik gdzie pisze w kilogramach ilosc paliwa ladunek itd itd ?? Przy programowaniu FMC poradnikiem z aztec szkola dochodze do momentu ZFW gdzie nie mam nic wpisanego atrzeba to wyliczyc . Mozecie mi wytlumaczyc krok po kroku jak sie to robie uzywajac Fuel Loadera z FS albo zaproponowac jakies inne rozwiazanie ??(mowie oczywiscie o 747400 z IFLY bo na platny dodatek szkoda mi kasy bo musze kupic vario i nowe skrzydlo wiec kazdy grosz sie liczy wiec bede bazowal i uczyl sie na tym ifly i Was meczyl :) Pozdrawiam i Dziekuje za wczesniejsza odpowiedz :)
ags
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 233
Rejestracja: wt 18 maja, 2004 22:21
Skąd jesteś: EPKK

Post autor: ags »

Od Gross Weight odejmij Fuel Weight, dostaniesz Zero Fuel Weight.
Bedi

Post autor: Bedi »

Ok dalej nie kapuje wiec pokaze co mam:
Empty wight 142789 kg
payload 32593 kg
Fuel 61382,94 kg
Gross weight 237764 kg
Max -----||----- 361953
Max allowable fulel 73092,63 jak z tych parametrow mam wyliczyc ZFW ?? bo ja Polibude koncze ale dalej nie kumam :P :twisted:
ags
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 233
Rejestracja: wt 18 maja, 2004 22:21
Skąd jesteś: EPKK

Post autor: ags »

Przecież Ci napisałem! ZFW = GW - Fuel
Masz podany wzór, masz dane, czego Ci jeszcze trzeba?
Podstawić umieć powinieneś po SP, tu nawet nie musisz niewiadomej wyznaczać.

Na litość....
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

Bedi pisze:Ok dalej nie kapuje wiec pokaze co mam:
Empty wight 142789 kg
payload 32593 kg
Fuel 61382,94 kg
Gross weight 237764 kg
Max -----||----- 361953
Max allowable fulel 73092,63 jak z tych parametrow mam wyliczyc ZFW ?? bo ja Polibude koncze ale dalej nie kumam :P :twisted:
Przeciez 100x pisałem: ZFW= masa samolotu + ładunek
142789 + 32593 = 175382 i to jest Twoje ZFW i to dajesz do FMC (tylko zaokrąglone: 175,4).

Radze po raz kolejny nie pytac o to, jak policzyc ZFW.
Ostatnio zmieniony pt 10 lut, 2006 22:17 przez konraf, łącznie zmieniany 1 raz.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Artur Zadak
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 75
Rejestracja: sob 21 sty, 2006 13:27
Skąd jesteś: EPKK

Post autor: Artur Zadak »

Ja takze mam problem z iFly jak pisalem wczesniej. Nie wiem czy wsytepuje rowniez u ktoregos kolwiek z Was. tzn FUEL SYSTEM nawala. silnik 1 nie dziala jesli nie ma paliwa w CWT. poza tym paliwo znika z CWT nawet przy wylaczonych pompach. Samolot zle pobiera paliwo tzn ciagnie najpierw z zewnetrznych zbiornikow a potem z wewnetrznych. i Zawsze trzeba brac poprawke na to paliwo. Nie chce aby wzieto to jako krytyke tego Samolotu bo naprawde Chinczycy zrobili kawal dobrej roboty ale akurat FUEL SYSTEM w 747 jest bardzo wazny. jesli waga w zbiornikach nie jest "idealna" ....(nie musze chyba konczyc). Nie pisal bym tego od tak sobie ale 747-400 znam od podszewki. Jesli ktos wiem jak sobie poradzic z problemem paliwa to reszte bledow mozna by juz pominac (sa malutkie)

P.S.
Mam prośbe. Fuel System w iFly 747 (przynajmniej u mnie) działa błędnie. Tzn 1 szy silnik nie działa jeśli nie ma paliwa w CWT. Poza tym źle pobiera paliwo (najpierw z zewniętrznych zbiorników potem z wewnętrznych). Nie wspomne już o tych smiesznych informacjach na EICAS. Próbowałem już wszystkiego. Czy znacie jakiś sposób żeby temu zaradzic??

Post edytowany - nie wiem dlaczego post (jako nowy) poleciał gdzies w srodek wątku, zamiast dokleić sie na koniec - konraf
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez Artur Zadak, łącznie zmieniany 1 raz.
sp_muw
Cadet
Cadet
Posty: 2
Rejestracja: pt 14 paź, 2005 16:14
Skąd jesteś: Łódź

A może by....ktoś pomógł

Post autor: sp_muw »

Może by ktoś z kolegów poprostu pomógł i podpowiedział jak uruchomić silniki w tym kitajcu.
Awatar użytkownika
Kamandra
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 248
Rejestracja: pt 06 lut, 2004 17:51
Skąd jesteś: EPML

Post autor: Kamandra »

AMD Athlon 3000+/3,25GB RAM/ATI 4870 512MB/nVidia nForce4-4X/CH Yoke/Logitech Cyborg X/MCP/Pro Pedals CH/350d/100-400L/17-40L
Marcin EPML
Awatar użytkownika
Kamandra
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 248
Rejestracja: pt 06 lut, 2004 17:51
Skąd jesteś: EPML

Post autor: Kamandra »

iFly 747-400 Service Pack 1 for FS2004.

http://library.avsim.net/download.php?DLID=85880
This Service Pack fixes some bugs in iFly 747-400 panel system and .air file. Requires Fly74710.zip. By iFly Developer Team.
AMD Athlon 3000+/3,25GB RAM/ATI 4870 512MB/nVidia nForce4-4X/CH Yoke/Logitech Cyborg X/MCP/Pro Pedals CH/350d/100-400L/17-40L
Marcin EPML
Awatar użytkownika
Kamandra
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 248
Rejestracja: pt 06 lut, 2004 17:51
Skąd jesteś: EPML

Post autor: Kamandra »

iFly Boeing 747-400 SID/STAR/APP Database and Additional 9 Livery
This package contains SID/STAR and APPROACH database for iFLY Beoing 747-400 aircraft for more than 800 airports. Also there is 9 additional livery included to this package; - KLM - British Airways - Virgin Atlantic - QANTAS
- Turkish Airlines - Kibris Turk Havayollari - Atlasjet - Ephesus Virtual - Turkish Virtual Airlines

Download 46,4MB
AMD Athlon 3000+/3,25GB RAM/ATI 4870 512MB/nVidia nForce4-4X/CH Yoke/Logitech Cyborg X/MCP/Pro Pedals CH/350d/100-400L/17-40L
Marcin EPML
Awatar użytkownika
Kamandra
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 248
Rejestracja: pt 06 lut, 2004 17:51
Skąd jesteś: EPML

Post autor: Kamandra »

iFly Boeing 747-400 Service Pack 2
This Service Pack improve the SID/STAR and fixes some bugs in iFly 747-400 panel system. Special thanks to http://PlanePath.com for their SID/STAR procedures. We recommend all iFly 747-400 users to update SID/STAR procedures from http://PlanePath.com. Requires Fly74710.zip. By iFly Developer Team.
http://library.avsim.net/download.php?DLID=90525 23,3MB
AMD Athlon 3000+/3,25GB RAM/ATI 4870 512MB/nVidia nForce4-4X/CH Yoke/Logitech Cyborg X/MCP/Pro Pedals CH/350d/100-400L/17-40L
Marcin EPML
wibwk
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 282
Rejestracja: śr 29 lis, 2006 13:49
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: wibwk »

Witam, jeśli ktoś jeszcze używa tego modelu a nie posiada SID/STAR dla EPWA to uprzejmie donoszę że właśnie kończę takowe (nie znalazłem dobrych w necie) i mogę udostępnić zainteresowanym, oparte na AIRAC-608 niestety (nowszych ze zrozumiałych względów nie posiadam), SIDy są praktycznie gotowe muszę jeszcze zmusić go do poprawnego latania po łukach, przydaje się na niektóre VEKER i SIE.

P.S.
Nie znalazłem miejsca gdzie mógłbym się poprawnie przywitać co niniejszym czynię, dzień dobry.
wibwk
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 282
Rejestracja: śr 29 lis, 2006 13:49
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: wibwk »

W zasadzie mogę powiedzieć że SID/STAR dla EPWA zrobiłem, ale nie napiszę że są skończone bo na "pewno" są tam błędy i pewne uproszczenia, ja nie jestem w stanie w rozsądnym czasie ich przetestować wszystkich, są to pliki procedur większe i bardziej skomplikowane niż te np. na PlanePath.com, nie ma ktoś z doświadczonych pilotów ochoty ich przetestować?, poprawki będę robił na bierząco.

Sam samolot a właściwie jego FMC są świetne, zwłaszcza jak na darmówkę, problem w tym że ciężko znaleść dobrze napisane procedury dla niego, większość jest "dziwaczna".
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

SP3:
http://library.avsim.net/esearch.php?DL ... D=fs2004ac
Changes for iFly 747-400 Service Pack 3
* Fixed. The CDU cruise N1 data may display incorrect.
* Fixed. The cargo fire discharge switch work incorrectly when only forward cargo catches fire.
* Fixed. The BARO setting knob may work incorrectly.
* Fixed. Many bugs in the autopilot system.
* Fixed. The MCP speed windows may display incorrect.
* Fixed. Can't add VFR final approach fix point to the route when select VFR procedure.
* Fixed. The DEP/ARR page may display incorrect.
* Fixed. The EICAS message may display incorrect.
* Fixed. The TCAS PFD vertical guidance may display incorrect.
* Fixed. The autobrake system may work incorrect.
* Fixed. The maximum speed and maximum maneuvering speed may display incorrect.
* Fixed. The elevator trim is far too sensitive.
* Fixed. May crash FS when lost some sound files.
* Fixed. The EEC system may work incorrect.
* Fixed. The master warning/caution reset switches may work incorrect.
* Fixed. The ND ETAs for applicable route waypoints may display incorrect.
* Fixed. Many other bugsĄ­
* Added. Added directly input CDU via Keyboard.
* Added. Added ADF2 function.
* Added. Added mouse wheel to control the MCP.
Ostatnio zmieniony śr 25 lip, 2007 12:49 przez konraf, łącznie zmieniany 1 raz.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Awatar użytkownika
some1
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 242
Rejestracja: śr 05 paź, 2005 18:20
Skąd jesteś: Pruszków

Post autor: some1 »

Super, czyli developerzy nie zarzucili projektu.
Awatar użytkownika
Biały
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 70
Rejestracja: wt 28 lis, 2006 13:40
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: Biały »

No proszę jaka niespodzianka z tym Service Pack 3.
Najwyższy czas odkurzyć "baryłę" iFly 747-400. :)
Obrazek
GA-Z170X-Gaming7-EU*I7-6700K*Corsair DDR4 3000MHz 2x8GB*Gigabyte GTX1080 Xtreme Gaming PP 8GB*SSD 240GB*3xHDD 2TB,1TB,500GB*EVGA GS650W Gold*E2607*LaCie526
Awatar użytkownika
Atago
Cadet
Cadet
Posty: 26
Rejestracja: wt 07 sie, 2007 13:38
Skąd jesteś: Zielona Góra

IFLY dla FSX'a

Post autor: Atago »

Witam.

Czy ktoś z Szanownych Forumowiczów korzysta z tego samolotu w wersji dla FSX'a?

Pozdrawiam
Tomek
woy
Cadet
Cadet
Posty: 11
Rejestracja: ndz 26 sie, 2007 20:09
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: woy »

Witam

"Korzystam" to trochę za dużo powiedziane;) Po długich przymiarkach i poczytaniu różnych manuali spróbowałem dzisiaj odbyć pierwszy lot. Niestety z marnym rezultatem...
A jak u Ciebie wrażenie? jakieś problemy? Bo ja mam kilka i chyba niedługo będę pytał na forum.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Atago
Cadet
Cadet
Posty: 26
Rejestracja: wt 07 sie, 2007 13:38
Skąd jesteś: Zielona Góra

Post autor: Atago »

Wsiadłem do tego Boeing'a bez czytania instrukcji. Udało mi sie wystartować z EPWA RWY 33, potem dolot do VOR KRN, VOR LIN i lądowanie. Za sukces uznałem zmieszczenie się na pasie. ;-)
Przez cały lot samolot "rozmawiał" ze mną, wrażenia z lotu bardzo pozytywne. Faktycznie czuje się ogrom tej maszyny. Jestem teraz na etapie czytania instrukcji i mam nadzieję odbyć (offline na razie) lot na dłuższym dystansie np. do Paryża, z pełnym wykorzystaniem FMC.
O wynikach napiszę na forum.

Pozdrawiam
Tomek
woy
Cadet
Cadet
Posty: 11
Rejestracja: ndz 26 sie, 2007 20:09
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: woy »

Dzisiaj u mnie było znacznie lepiej. Na większość problemów sam znalazłem odpowiedź (wcześniej nie do końca szła mi kalibracja IRS, że już o wcześniejszej walce przy rozgryzaniu procedury startu silników nie wspomnę) Dzisiaj nawet zaprogramowałem trasę w FMC. Lot Z Brukseli na Luton całkem udany, poza rozchwianym lądowaniem - i do tego pas króciutki.
Niestety samolot jest baaardzo wymagający jeśli chodzi o wymagania sprzętowe i przy mojej zasadzie lądowania na VC skakał niemiłosiernie (zresztą na ziemi ciągle skacze) - muszę coś z tym zrobić.
Pozdrawiam
kubahh
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 147
Rejestracja: ndz 31 gru, 2006 12:44
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: kubahh »

woy pisze:Niestety samolot jest baaardzo wymagający jeśli chodzi o wymagania sprzętowe i przy mojej zasadzie lądowania na VC skakał niemiłosiernie (zresztą na ziemi ciągle skacze) - muszę coś z tym zrobić.
Tą kwestię możesz sobie odpuścić, bo VC chyba w żadnym dodatkowym nie pójdzie tak jak w defaulcie. Oczywiście sprzęt ma tu duże znaczenie, ale z całkowitą płynnością, przy jeszcze innych dodatkach np. Active Sky, Radar Contact lub na Vatsim, będzie ciężko.
Kuba
Awatar użytkownika
some1
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 242
Rejestracja: śr 05 paź, 2005 18:20
Skąd jesteś: Pruszków

Post autor: some1 »

Niestety wersja FSX mocno klatkuje w VC, trzeba obniżyć detale scenerii, zwłaszcza autogen. Co ciekawe lepiej działa 2D, odwrotnie jak w wersji pod FS9.
ciemny21
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 273
Rejestracja: wt 18 paź, 2005 17:57
Skąd jesteś: Gdańsk

Post autor: ciemny21 »

woy pisze:Dzisiaj u mnie było znacznie lepiej. Na większość problemów sam znalazłem odpowiedź (wcześniej nie do końca szła mi kalibracja IRS, że już o wcześniejszej walce przy rozgryzaniu procedury startu silników nie wspomnę) Dzisiaj nawet zaprogramowałem trasę w FMC. Lot Z Brukseli na Luton całkem udany, poza rozchwianym lądowaniem - i do tego pas króciutki.
A mi dzisiaj wyłączyli prąd w mieszkaniu jak odpalałem FS'a... może sie nie znam, ale chyba nie chodzi tu o to, żeby każdy pisał jak mu sie dzisiaj latało i co mu sie nie udało. Jak będziecie mieć jakieś konkretne problemy, których nie będziecie potrafili rozwiącać to wtedy napiszcie ...
Pozdrawiam
Marcin
kubahh
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 147
Rejestracja: ndz 31 gru, 2006 12:44
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: kubahh »

some1 pisze:Niestety wersja FSX mocno klatkuje w VC, trzeba obniżyć detale scenerii, zwłaszcza autogen. Co ciekawe lepiej działa 2D, odwrotnie jak w wersji pod FS9.
No bardzo ciekawe co piszesz, bo już nie mówię że to wbrew samej logice żeby 2D kokpit klatkował więcej od 3D, ale mija się to z realiami. U mnie 2D kokpit ma tyle klatek, na ile dam mu limit.
Kuba
Awatar użytkownika
some1
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 242
Rejestracja: śr 05 paź, 2005 18:20
Skąd jesteś: Pruszków

Post autor: some1 »

Piszę na podstawie własnych doświadczeń, w fs9 mam w 2D 10-15 fps a w 3D 20+ fps. Tylko z iFly, niezależnie od wersji service packa. Dlaczego tak jest nie wnikałem, ale jak chcesz możesz przyjechać i wytłumaczyć mojemu komputerowi że to wbrew logice i niezgodne z realiami.
woy
Cadet
Cadet
Posty: 11
Rejestracja: ndz 26 sie, 2007 20:09
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: woy »

Zaobserwowałem problem najdziwniejszy jaki sobie można wyobrazić: tekstury VC wczytują mi się tylko jak wybiore samolot z malowaniem iFly. Przy wszystkich innych tekstury kokpitu są czarne za wyjątkiem wyśwetlaczy, kilku wskażników i paneli (AP, FMC). Czy ktoś coś o tym wie?
kubahh
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 147
Rejestracja: ndz 31 gru, 2006 12:44
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: kubahh »

No przedziwny problem... Po prostu zwykły błąd, może nie dograne do modelu.
Kuba
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

woy pisze:Zaobserwowałem problem najdziwniejszy jaki sobie można wyobrazić: tekstury VC wczytują mi się tylko jak wybiore samolot z malowaniem iFly. Przy wszystkich innych tekstury kokpitu są czarne za wyjątkiem wyśwetlaczy, kilku wskażników i paneli (AP, FMC). Czy ktoś coś o tym wie?
Zle zainstalowane alternatywne malowanie.
W readme prawdopodobnie było napisane, żeby skopiować wszystkie tekstury z default-owego katalogu do nowego, np texture.aab i dopiero te w folderze texture.aab nadpisać tymi z archiwum repainta.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
woy
Cadet
Cadet
Posty: 11
Rejestracja: ndz 26 sie, 2007 20:09
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: woy »

Nie wiem czy się rozumiemy. Pisząc o malowaniu iFly miałem na myśli to jedno konkretne z logiem ifly. Nie instalowałem żadnych dodatkowych malowań - mam tylko te zainstalowane oryginalnie (m. in. chińskie, lufthansa, air france) i właśnie te pozostałe źle działają. Nie wiem w takim razie czy mam jakoś wykorzystać twoją radę.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
some1
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 242
Rejestracja: śr 05 paź, 2005 18:20
Skąd jesteś: Pruszków

Post autor: some1 »

Sprawdź, czy w folderach pozostałych malowań (FSX\SimObjects\Airplanes\iFly 747-400\texture.CX na przykład) masz plik texture.cfg o zawartości:

Kod: Zaznacz cały

[fltsim]

fallback.1=..\Texture.iFly
Zakładam że folder texture.iFly istnieje i zawiera wszystkie tekstury.
woy
Cadet
Cadet
Posty: 11
Rejestracja: ndz 26 sie, 2007 20:09
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: woy »

Pliki o takiej zawartości były w każdym z katalogów. Zakłądam, że to właśnie one miały odpowiadać za to żeby dane malowanie kożystało z plików VC zawartych w katalogu iFly. Niestety jakoś to nie działało, więc po prostu przekopiowałem całą zawartość katalogu iFly do innych malowań i nadpisałem plikami tych malowań.
Właściwie więc faktycznie należało zrobić to o czym pisał RzEmYk.
Dzięki za pomoc
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez woy, łącznie zmieniany 1 raz.
woy
Cadet
Cadet
Posty: 11
Rejestracja: ndz 26 sie, 2007 20:09
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: woy »

Mam kolejny problem.
FMC bywa bardzo problematyczny. Tzn. wcześniej bywał ale chyba wynikało to z mojego braku umiejętności obsługi. Teraz co nieco już umiem ale on nadal mnie zaskakuje.
Po prostu przeszedł samego siebie. Nie mogę przełączyć na tryb LNAV w AP. Nawet nie dostaję żadnego alertu co jest nie tak (jak wcześniej przy moich kłopotach bywało).
Ustawiłem trasę: direct do punktu i dalej po trasie, aktywuje, wciskam exec, próbuje włączyć LNAV i nie reaguje. Zeby pokazać dokładniej jak sprawy się mają link do screena w momencie kiedy chcę wciskam LNAV:

Kod: Zaznacz cały

http://img513.imageshack.us/img513/613/fstt1.png

Gdzie popełniłem błąd? Czy nie ustawiłem czegoś jeszcze na ziemi?

Na zdjęciu na wyświetlaczu trasy widać też dziwną niebieską linię. Skąd się wzięła?
I jeszcze jedna sprawa. W wyniku mojej walki z FMC zrobiłem sobie bałagan w route (Dlatego przerzucone już jest na RTE2). Czy taki bałagan da się tak posprzątać żeby w RTE było kompletnie pusto?

Pomocy!
I pozdrawiam ;)
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

Przełącz wyświetlacz ND na MAP, bo tak to nic nie widac.
W tym przypadku nie wiem, czy ta RTE 2 jest aktywna. Widac tylko, ze lecisz na HDG HOLD.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
woy
Cadet
Cadet
Posty: 11
Rejestracja: ndz 26 sie, 2007 20:09
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: woy »

Przełącz wyświetlacz ND na MAP, bo tak to nic nie widac.
Przecież jest na MAP (jeśli Cię dobrze rozumiem).
W tym przypadku nie wiem, czy ta RTE 2 jest aktywna. Widac tylko, ze lecisz na HDG HOLD.
Gdyby RTE2 nie była aktywna dostępny byłby przycisk Active. I musisz mi uwierzyć na słowo że w tym momencie i wielokrotnie wcześniej wciskam LNAV. Przecież próbowałem też z RTE1 i to nie raz - mijałem kolejne punkty trasy którą mi wyświetlał, tylko nie chciał włączyć LNAV. NIe przyjmując mojej próby włączenia LNAV automatycznie powraca do HDG HOLD - nawet nie HDG Sel.

PS
Liczyłem na pomoc osoby która się zetknęła z takimi problemami i może znalazła konkretną odpowiedz gdzie był błąd. Takie zgadywanie nie mając wcześniej do czynienia z taką sytuacją pewnie jest trudne.
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

Ok, to jeszcze napisz, czy przed wybraniem tego Direct leciałes na LNAV, czy tez nie dało się włączyć? Czy tak masz na każdej trasie, czy tylko na określonych?

Co do tego MAP, na pokrętle zmieniającym tryby wyswietalania masz napis CTR. Jak nacisniesz, to MAP zmieni się na taką tradycyjną mapę.
Takie coś:
http://www.aztec.pl/galeria/displayimag ... m=3&pos=19

Na dniach bede stawiał system. Jak sie z tym uporam to obadam tego iFly747 pod FSX.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
woy
Cadet
Cadet
Posty: 11
Rejestracja: ndz 26 sie, 2007 20:09
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: woy »

W ogóle nie leciałem na LNAV bo sytuacja ma miejsce zaraz po starcie czyli w momencie kiedy mogłem już sam nawigować. I to całkowity wyjątek bo latałem już wielokrotnie (kilka - kilkacaście) na ifly z LNAV i działało.
Co do MAP to napis CTR na pokrętle nic nie oznacza bo on tam jest zawsze - wciśnięcie pokrętła zmienia: Expanded Mode/Centered Mode. Zresztą widać tą trasę (nawet waypoint DINTY)

Kod: Zaznacz cały

http://img209.imageshack.us/img209/9977/fs2wv0.png - to akurat zdjęcia zaczerpnięte z instrukcji
Pewnie już nie dojdę co źle zrobiłem albo czego ne zrobiłem. Najśmieszniejsze jest to że tryb wreszcie się uruchomił po tym jak wpisałem po raz n-ty trasę tyle że dorzuciłem jeden waypoint pośredni na "korytarzu" (czy jak to się właściwie po polsku nazywa) z punktu do punktu. Nie wiem dlaczego to miało by coś akurat zmienić, bo trasa wcześniej też była "ciągła". Zresztą w międzyczasie może jeszcze coś kliknąłem (wpisałem Flight Level?) Niech żyje błoga nieświadomość :/
Pozdrawiam
woy
Cadet
Cadet
Posty: 11
Rejestracja: ndz 26 sie, 2007 20:09
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: woy »

Po kilkunastu dniach spokoju kolejny problem. Swoją drogą to chyba tylko ja latam na tym dodatku (na razie nie jestem przekonany do insestowania w płatny dodatek).

Byłem zmuszony ostatnio zrobić format komputera. Zatem zaistalowałem na świeżym systemie fsx, SP1 i zaisntalowałem iFly. Dodałem malowania i sprawdziłem czy działa. Tyle że w porze dziennej.
Komputer jednak potrafi człowieka zaskoczyć w każdej sytauacji, bo kiedy włączyłem po południu już konkretny lot, wykonywany zresztą wcześniej wielokrotnie (YSSY do VHHH) start w nocy około 1:00 lokalnego czasu to kokpit wyglądał już tak:

http://img509.imageshack.us/img509/636/fsx1bg5.jpg
http://img509.imageshack.us/img509/8996/fsx2sf8.jpg
http://img509.imageshack.us/img509/7452/fsx3am1.jpg
http://img509.imageshack.us/img509/1118/fsx4ld8.jpg

VC wygląda trochę lepiej - górny panel cały w porządku, tylko z przodu kilka miejsc:

http://img255.imageshack.us/img255/9971/fsx8vn4.jpg
http://img255.imageshack.us/img255/605/fsx9ng6.jpg

Odinstalowałem i zainstalowałem dodatek ponownie (dla formalności dodam, że nie pomogło), FSX jest (chyba) na tych samych ustawieniach grafiki co kiedyś (zachowałem sobie ustawienia) i wielokrotnie już latałem w nocy z tego lotniska i tego stanowiska.

Moje dokładne badania problemu ;) doprowadziły do odkrycia, że wiąże się to z włączonym przełącznikiem podświetlenia panelu. Przełączenie go na "off" wszystko naprawia, choć po ponownym przerzuceniu na "on" znowu jest źle. Aby przełącznik mógł być na "on" przy wyłączonej baterii i normalnym kokpicie trzeba włączyć baterię i zasilanie i podświetlić panel. Kiedy się wszystko wyłączy jest już w porządku.
Fakt fatkem, iż zawsze uruchamiał mi się samolot w trybie cold and dark z wyłączonym podświetleniem kokpitu, stąd być może nigdy się z problemem nie spotkałem. Zastanawiam się gdzie można ustawić taką rzecz jak podświetlenie panelu przy uruchomieniu w cold and dark - jest jakiś pliczek z którego iFly korzysta? To chyba by naprawiło problem... Wcześniej (przed formatem) w tym trybie miałem włączone tylko beacon, teraz - też nav i ten feralny kokpit.
Liczę na pomoc, chociaż błąd jest tak kuriozalny, że aż wierzyć mi się nie chcę, że ktoś się z nim spotkał. Ale może ktoś wie jak ustawić podświetlenie w cold and dark.

Aż muszę zrobić edycję postu:
Otóż wcześniej napisałem, że uruchamia mi się kokpit w trybie Cold and dark z włączonymi światłami nav. Jest śmieszniej: przełącznik nav w magiczny sposób łączy się z podświetleniem kokpitu (tylko w VC). Zatem: wyłączenie podświetlenia - czyli pierwsza czynność którą muszę wykonać żeby kokpit nie wyglądał jak sieczka - powoduje włączenie nav.
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

woy pisze: Zastanawiam się gdzie można ustawić taką rzecz jak podświetlenie panelu przy uruchomieniu w cold and dark - jest jakiś pliczek z którego iFly korzysta?
Z tego co pamietam iFly korzysta z ustawienia defaultowego lotu. Znaczy, ze jesli w masz jakis defaulotowy lot zapisany tak, że samolot w nim ma swiatła wyłączone, to iFly sie tez tak włączy. Próbowałeś może ładować iFly z defaultowej Cessny? Czyli odpalasz Cessne, wyłączasz co tam musisz (osobiście mam w niej wyłączone wszystko, poza Master Avionics) i dopiero po tym ładujesz iFly.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
ODPOWIEDZ