Świetnie zrobiony ten Tupolew, ale......... brak dokumentacji w pakiecie woła o pomstę do nieba. Pomimo, że jestem nieco obczajony w ruskich maszynach (regularnie latam Tu-114 i An-22), tutaj wymiękłem.some1 pisze:Wersja 1.0 Tupolewa Tu-134A od SCS:
http://www.sovclassim.org/tu134.html
Tupolew Tu-134A od SCS
Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk
Tupolew Tu-134A od SCS
Wątek wydzielony z: viewtopic.php?p=57448#57448 - konraf
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez Marcin77, łącznie zmieniany 1 raz.
Poczytaj to forum, zwłaszcza przyklejone wątki, trochę wyjaśni:
http://www.protu-154.com/forum/viewforum.php?f=24
http://www.protu-154.com/forum/viewforum.php?f=24
some1 pisze:Poczytaj to forum, zwłaszcza przyklejone wątki, trochę wyjaśni:
http://www.protu-154.com/forum/viewforum.php?f=24
Co prawda siedząc trochę w "sowieckich" klimatach nie moge nie znać tego forum, ale... mimo wszystko fajnie by było gdyby dokumentacja była dostępna w pakiecie.
Chciałem napisać przy okazji kilka słów o specyficznych rosyjskich dodatkach do FS-a. Samoloty tworzone m.in. przez Dymitra Samborskiego czy SCS wręcz powalają swoją złożonością i wykonaniem, które niejednokrotnie przewyższa poziom jaki prezentują znane i lubiane dodatki komercyjne. Zadziwiające, ale ogrom pracy włożonej w samolot imponuje, wszystkie systemy działają jak w rzeczywistości (wierzę na słowo autorom) - a ich działanie jest odmienne (i to bardzo) od systemów dzisiejszych. Dochodzi do tego, że te co bardziej skomlikowane samoloty (Tu-154, Ił-62) mają nawet własny panel konfiguracji joysticka, co jest konieczne, aby latać prawidłowo.
Tu-134
Wychodzi na to, że ten Tupolev to demówka payware'a , bo jeszcze wcześniej, przed aktualizacją strony przez Samdim, widziałem tam screeny panelu właśnie od tego 134 (SCS i Samdim współpracują ze sobą). Mając wersję 0.95 miałem sporo z nią problemów i doszedłem do wniosku, że w tym samolocie są ograniczone funkcje, i nie działa częśc gaugów.samdim.free.fr pisze:Tupolev Tu-134. Payware. In construction
A brak dokumentacji swoją drogą...
PZDR Rolas
Ja osobiście najbardziej boleję nad tym, że mój ulubiony ruski liniowiec czyli Ił-62M z Samdim Design ma jakieś zwalone wykonanie - nie dość, że posiada własny panel konfiguracyjny joy-a (koniecznością jest wyłączenie joya w FS-ie i skonfigurowanie go przez ten panel - inaczej nie da się latać) i nie można skonfigurować w nim dobrze przepustnicy, to jeszcze non-stop wykrzacza mi FS-a. Może mieliście podobne problemy z tym samolotem...?
Do Tu-154 nawet na razie nie podchodzę, przy poziomie skomplikowania tego samolotu nawet PMDG to "małe piwo"... Uruchomienie silników to już procedura niemal jak w statku Apollo (tez latam), a już nawigacja to "schody, schody, schody, schody - jak na filmie z Hollywood"...
Do Tu-154 nawet na razie nie podchodzę, przy poziomie skomplikowania tego samolotu nawet PMDG to "małe piwo"... Uruchomienie silników to już procedura niemal jak w statku Apollo (tez latam), a już nawigacja to "schody, schody, schody, schody - jak na filmie z Hollywood"...
Marcin77 napisał :
Pierwsze słyszę aby Samdim wydał jakiegoś ILuszyna 62 ProjectTupolev (PT)owszem i to bardzo zacnego. Jako symulacja platformy nawigacyjnej jest to faktycznie majstersztyk. Zrozumienie, logika działania i sprawna obsługa NVPB (Nawigationnyj pribor) stawia zdecydowanie wyższą poprzeczką niż jakikolwiek anglosaski system nawigacyjny (odwzorowany w realiach FS).
Co do Tupolewa 154 - nie mam w nim nic magicznie trudnego. Wymusza na przyszłym użytkowniku nieco staranniejsze podejście do samolotu i ...siebie samego. Czyli, dla czytających bez zrozumienia , przyczytanie dołączonej dokumentacji (razy kilka najlepiej), poćwiczenie przerobionego materiału, popytanie po forach (nie koniecznie polskojęzycznych), pokory i szacunku.
Czyli tak naprawdę uczy tego, jak powinniśmy podchodzić do zabawy w latanie w przypadku modeli samolotów, nad ktorymi ich autorzy spędzili wiele godzin projektując, programując (w ogromnym skrócie oczywiście) tylko po to aby przyszłym ich użytkownikom dostarczyć maksymalną dawkę realizmu. Oczywiście w ramach ograniczeń właściwych enginowi FSa.
Pozdrawiam
Grzegorz
Ił-62M z Samdim Design
Pierwsze słyszę aby Samdim wydał jakiegoś ILuszyna 62 ProjectTupolev (PT)owszem i to bardzo zacnego. Jako symulacja platformy nawigacyjnej jest to faktycznie majstersztyk. Zrozumienie, logika działania i sprawna obsługa NVPB (Nawigationnyj pribor) stawia zdecydowanie wyższą poprzeczką niż jakikolwiek anglosaski system nawigacyjny (odwzorowany w realiach FS).
Co do Tupolewa 154 - nie mam w nim nic magicznie trudnego. Wymusza na przyszłym użytkowniku nieco staranniejsze podejście do samolotu i ...siebie samego. Czyli, dla czytających bez zrozumienia , przyczytanie dołączonej dokumentacji (razy kilka najlepiej), poćwiczenie przerobionego materiału, popytanie po forach (nie koniecznie polskojęzycznych), pokory i szacunku.
Czyli tak naprawdę uczy tego, jak powinniśmy podchodzić do zabawy w latanie w przypadku modeli samolotów, nad ktorymi ich autorzy spędzili wiele godzin projektując, programując (w ogromnym skrócie oczywiście) tylko po to aby przyszłym ich użytkownikom dostarczyć maksymalną dawkę realizmu. Oczywiście w ramach ograniczeń właściwych enginowi FSa.
Pozdrawiam
Grzegorz
"...dobrze ze od 5 lat nie mam telewizora bo bym chyba sie zesral chinskim pudrem z gniewu i rozpaczy..." by Vert
Mea culpa. Pomyliło mi się, oczywiście, że chodzi o Project Tupolev Nie zmienia to faktu, że ja mam z tym Ił-em problemy jak powyżej...Gwidon pisze:Marcin77 napisał :Ił-62M z Samdim Design
Pierwsze słyszę aby Samdim wydał jakiegoś ILuszyna 62 ProjectTupolev (PT)owszem i to bardzo zacnego.
Dokładnie tak jak piszesz. Trudniejszy produkt wymusza od nas inne podejście, latając na przykład na defaultowych samolotach traktowałem to dość beztrosko, odkąd zacząłem używać takiego np.: LevelD 767 (nawiasem mówiąc - najlepszy moim zdaniem dodatek do FS9) - do lotu przygotowuję się starannie, dokładnie obliczam paliwo, podczas lotu mam skupiona uwagę na tym co się dzieje...Co do Tupolewa 154 - nie mam w nim nic magicznie trudnego. Wymusza na przyszłym użytkowniku nieco staranniejsze podejście do samolotu i ...siebie samego. Czyli, dla czytających bez zrozumienia , przyczytanie dołączonej dokumentacji (razy kilka najlepiej), poćwiczenie przerobionego materiału, popytanie po forach (nie koniecznie polskojęzycznych), pokory i szacunku.
Czyli tak naprawdę uczy tego, jak powinniśmy podchodzić do zabawy w latanie w przypadku modeli samolotów, nad ktorymi ich autorzy spędzili wiele godzin projektując, programując (w ogromnym skrócie oczywiście) tylko po to aby przyszłym ich użytkownikom dostarczyć maksymalną dawkę realizmu. Oczywiście w ramach ograniczeń właściwych enginowi FSa.
Trudność w lataniu ruską flotą powietrzna powoduje głównie fakt, że prezentuje ona nierzadko całkowicie odmienne rozwiązania technologiczne, po prostu trzeba się "przestawić" na nieco inne odruchy - i chociaż taki Tu-114 Samborskiego ma jeszcze dodatkowy (ukryty) panel z "euro-anglo-amerykańskimi" gauges'ami nawigacyjnymi i wysokością w ft gdyby ktoś się nie połapał o co biega - Tu-154 to już inna szkoła jazdy, bez kompleksowej lektury dokumentacji ani rusz, ale nie mniej fascynująca.
Dodatkowo instalując scenerię zawierająca charakterystyczne dla obszarów byłego CCCP punkty nawigacji systemu RSBN (a raczej owego systemu "emulację") zbliżamy się jeszcze bardziej do realizmu.
Cieszę się Marcinie, że tego typu wyzwania stanowią dla Ciebie frajdę.
Przy okazji systemy NVPB w ILuszynie, NVU w Tupolewie 154 oraz NAS-1 w małej Tutce (i nie tylko) to typowe systemowe zliczeniowe, pracujące w kartezjańskim układzie współrzędnych punktu x,y. Dla precyzji ich działania niezbędne jest wykorzystanie innch systemów nawigacyjnych. NVU, NAS-1, NVPB wykorzystywały do celów korekcji RSBN, dodatkowo, NVPB potrafi się "skorygować" od VORów. Tak więc, jeżeli ktoś nawiguje wyłącznie za pomocą NAS-1 i NVU warto latać w obszarze CIS. Po Europie również się da ale nie sądzę aby dwa wyżej wymienione systemy spełniały choćby wymogi BRNAV. Oczywiście zawsze można się posiłokować KLNka ale jak to już ktoś ładnie tu napisał - kanon zostanie złamany
Notabene RSBN (radionawigacjonaja systiema bliżniejszej nawigacji - radionawigacyny system krótkiego zasięgu) to posiada on dwie funkcjonalności więcej od nawigacji w oparciu o klasyczne VORy -
- możliwy jest lot nie tylko do/od radiolatarni ale również niejako "obok" niej. Należy wyliczyć parametry Orbita, Ugoł i "wuala" ,
- możliwe jest dokładne wypełnienie procedur typu ARC DME, warunek RSBN jest pomocą lotniskową, a nie tylko i wyłącznie "trasówką".
Pozdrawiam i życzę utrzymania zapału w zgłębianiu smaczków i tajników powoli już historycznych systemów nawigacji używanych w "russkoj awiacji"
Grzegorz
Przy okazji systemy NVPB w ILuszynie, NVU w Tupolewie 154 oraz NAS-1 w małej Tutce (i nie tylko) to typowe systemowe zliczeniowe, pracujące w kartezjańskim układzie współrzędnych punktu x,y. Dla precyzji ich działania niezbędne jest wykorzystanie innch systemów nawigacyjnych. NVU, NAS-1, NVPB wykorzystywały do celów korekcji RSBN, dodatkowo, NVPB potrafi się "skorygować" od VORów. Tak więc, jeżeli ktoś nawiguje wyłącznie za pomocą NAS-1 i NVU warto latać w obszarze CIS. Po Europie również się da ale nie sądzę aby dwa wyżej wymienione systemy spełniały choćby wymogi BRNAV. Oczywiście zawsze można się posiłokować KLNka ale jak to już ktoś ładnie tu napisał - kanon zostanie złamany
Notabene RSBN (radionawigacjonaja systiema bliżniejszej nawigacji - radionawigacyny system krótkiego zasięgu) to posiada on dwie funkcjonalności więcej od nawigacji w oparciu o klasyczne VORy -
- możliwy jest lot nie tylko do/od radiolatarni ale również niejako "obok" niej. Należy wyliczyć parametry Orbita, Ugoł i "wuala" ,
- możliwe jest dokładne wypełnienie procedur typu ARC DME, warunek RSBN jest pomocą lotniskową, a nie tylko i wyłącznie "trasówką".
Pozdrawiam i życzę utrzymania zapału w zgłębianiu smaczków i tajników powoli już historycznych systemów nawigacji używanych w "russkoj awiacji"
Grzegorz
"...dobrze ze od 5 lat nie mam telewizora bo bym chyba sie zesral chinskim pudrem z gniewu i rozpaczy..." by Vert
Spasibo, drug!Gwidon pisze: Pozdrawiam i życzę utrzymania zapału w zgłębianiu smaczków i tajników powoli już historycznych systemów nawigacji używanych w "russkoj awiacji"
Grzegorz
Obecnie jestem na etapie "obczajania" Tu-134, Tu-114 i An-22 już nie stanowią dla mnie tajemnic ani utrudnień poza tym, że musze latać z komórką obok joy-a (konwerter stopa-metr:) ) - niestety oba nie emulują w żaden sposób nawigacji RSBN czy innej charakterystycznej dla CCCP - An-22 ma jedynie panel RSBN ale nie funkcjonalny.
Czasami aż się normalnie dziwię, że tak wspaniałe dodatki jak produkty Dimitra Samborskiego czy PT są w większości freeware...
A oto polskojęzyczne forum, gdzie można znaleźć trochę złotych rad co do wirtualnych ruskich maszyn: http://www.vatsim.net.pl/forum/forumdisplay.php?f=52
No
Znam to forum i mam wrażenie, że jestem autorem topików związanych z nawigacją radzieckich maszyn
Niestety nie wiem, kto jest obecnie pod nimi podpisany jako autor. Taki LOL ROKU - jakich niestety wiele w naszej nieco gówniarskiej społeczności wirtualnoj awiacji
Do miłego
Grzegorz
Niestety nie wiem, kto jest obecnie pod nimi podpisany jako autor. Taki LOL ROKU - jakich niestety wiele w naszej nieco gówniarskiej społeczności wirtualnoj awiacji
Do miłego
Grzegorz
"...dobrze ze od 5 lat nie mam telewizora bo bym chyba sie zesral chinskim pudrem z gniewu i rozpaczy..." by Vert
Dym z silników..
Co zrobić, by widoczny był czarny dym spalin z silników? charakterystyczne zjawisko dla rosyjskich maszyn Pozdrawiam
Nie ma co generalizować. To nie jest charakterystyczne zjawisko dla rosyjskich maszyn, jest to natomiast charakterystyczne zjawisko dla nietkórych typów silników. I tak na przykład silniki Kuzniecowa używane w modelu TU154 B2 nie kopciły w ogóle (były natomiast cholernie głośne - zdecydowanie ponad normy zachodnie) natomiast silniki Sołowiowa używane w modelu TU154 M, a więc technologicznie nowszym, kopciły jak stare ciuchcie ale za to były dużo cichsze a więc bardziej przyjazne środkowisku.Co zrobić, by widoczny był czarny dym spalin z silników? charakterystyczne zjawisko dla rosyjskich maszyn Pozdrawiam
Poszukaj na AVSIMie w effectsach różnego rodzaju smoksów i poeksperymentuj (możesz uzależnić pojawianie się "czarnego dymu" od wartości N1).
Pozdrawiam
Grzegorz
"...dobrze ze od 5 lat nie mam telewizora bo bym chyba sie zesral chinskim pudrem z gniewu i rozpaczy..." by Vert
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Może ten wątek Ci pomoże: viewtopic.php?t=5327&highlight=%2Asmoke%2A Najprościej: dodajesz sekcje [Smokesystem] do aircraft.cfg, dajesz odpowiedni efekt i jego umiejscowienie (tak by dym pojawiał sie w silnikach, a nie np. na końcówkach skrzydeł), gdy najdzie Cie chęć na dymienie wciskasz domyślnie "I".Co zrobić, by widoczny był czarny dym spalin z silników?
Mam kłopot z Tu-114 od Samdim Design, a właściwie dwa:
1. Jak spowodować aby działało w pełni drugie radio nawigacyjne (NAV-2). próbowałem różnie, przewertowałem dokumentację i nic - częstotliwości VOR/ADF odbierane są tylko na pierwszym odbiorniku.
2. Wysokościomierz. Pokazuje wysokośc w metrach, owszem ale.... o połowę mniejszą niż rzeczywista (i jej odpowiednik w ft) - czyli mam wznieść się na 12 000 ft, wznosze się (uzywając panelu "pomocniczego") - altimeter winien pokazac coś koło 3650 m, a pokazuje o połowę mniej.
I proponuję utworzyć całkiem osobny wątek (najlepiej przyklejony) o wirtualnych samolotach produkcji Samdim Design, Project Tupolev itp.
1. Jak spowodować aby działało w pełni drugie radio nawigacyjne (NAV-2). próbowałem różnie, przewertowałem dokumentację i nic - częstotliwości VOR/ADF odbierane są tylko na pierwszym odbiorniku.
2. Wysokościomierz. Pokazuje wysokośc w metrach, owszem ale.... o połowę mniejszą niż rzeczywista (i jej odpowiednik w ft) - czyli mam wznieść się na 12 000 ft, wznosze się (uzywając panelu "pomocniczego") - altimeter winien pokazac coś koło 3650 m, a pokazuje o połowę mniej.
I proponuję utworzyć całkiem osobny wątek (najlepiej przyklejony) o wirtualnych samolotach produkcji Samdim Design, Project Tupolev itp.
-
- Cadet
- Posty: 37
- Rejestracja: wt 10 kwie, 2007 08:08
- Skąd jesteś: Opole
Proponuję wprowadzić modyfikacje wg. opisanego przeze mnie pomysłu:
viewtopic.php?t=6451&highlight=prze%B3%B1czanie+adf
a następnie opisać rezultaty na forum.
viewtopic.php?t=6451&highlight=prze%B3%B1czanie+adf
a następnie opisać rezultaty na forum.
Piotrze, dzięki.Piotr Uchtomski pisze:Proponuję wprowadzić modyfikacje wg. opisanego przeze mnie pomysłu:
viewtopic.php?t=6451&highlight=prze%B3%B1czanie+adf
a następnie opisać rezultaty na forum.
Jak na razie (nie testowałem głębiej, brak czasu) drugie NAV radio zdaje się zachowywać w porządku.
Dziwne, że w aircraft.cfg nie było w ogóle sekcji "[radios]"...
Pojawiło sie w końcu malowanie lotowskie, pięknie maszynka wyglada!
http://www.vatsim.net.pl/index.php?ind= ... ew&iden=33
http://www.vatsim.net.pl/index.php?ind= ... ew&iden=33
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Witam, nie wiem czy ktoś z forum lata jeszcze tą maszynką ale możę będziecie wiedzieć o co mi chodzi. No, a więc używam (od wczoraj) tego Tu-134 od SCS w FSX, gdzie działa dość dobrze (nie znalazłem jak narazie błedów) ale mam problem z uruchomieniem silników teoretycznie postępuje dokładnie wg. tutaj zamieszczonego manuala. Mimo to gdy klikam na ,,ЗАПУСК" to moc w 1 silniku dochodzi do ok 15-20% i dalej nic się nie dzieje. Tak więc czy ja robie coś źle czy może to winna FSX?
EDIT: Jednak była to wina FSX. Tutaj jest panel który zawiera w sobie update, powodujący poprawne działanie samolotu i jego systemów. Teraz już tylko brać i uczyć się rosyjskich przyżądów i systemów nawigacyjnych
EDIT: Jednak była to wina FSX. Tutaj jest panel który zawiera w sobie update, powodujący poprawne działanie samolotu i jego systemów. Teraz już tylko brać i uczyć się rosyjskich przyżądów i systemów nawigacyjnych
-
- Jet 1st Officer
- Posty: 283
- Rejestracja: pt 25 cze, 2010 11:32
- Skąd jesteś: Maastricht
Модели - есть. ВК есть(не до конца кое где доделана, но не суть), внешка тоже полузаконченная(переделанная), но это фигня все на самом деле. Программеров - нет, которые ожидалось что будут(когда анонсировали). В итоге висим со всем своим добром, никому не нужные... Без первоапрельства.
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Ukazał się Tu-134 SCS z wirtualnym kokpitem dla FS9.
http://scs.avsim.su/tu134.html
http://scs.avsim.su/tu134.html