Tupolew Tu-134A od SCS

Ogólna dyskusja na temat FS2002, FS2004, FSX.

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

Marcin77
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 76
Rejestracja: pn 09 lip, 2007 06:52
Skąd jesteś: Głusk

Tupolew Tu-134A od SCS

Post autor: Marcin77 »

Wątek wydzielony z: viewtopic.php?p=57448#57448 - konraf
some1 pisze:Wersja 1.0 Tupolewa Tu-134A od SCS:
http://www.sovclassim.org/tu134.html
Świetnie zrobiony ten Tupolew, ale......... brak dokumentacji w pakiecie woła o pomstę do nieba. Pomimo, że jestem nieco obczajony w ruskich maszynach (regularnie latam Tu-114 i An-22), tutaj wymiękłem.
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez Marcin77, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
some1
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 242
Rejestracja: śr 05 paź, 2005 18:20
Skąd jesteś: Pruszków

Post autor: some1 »

Poczytaj to forum, zwłaszcza przyklejone wątki, trochę wyjaśni:
http://www.protu-154.com/forum/viewforum.php?f=24
Marcin77
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 76
Rejestracja: pn 09 lip, 2007 06:52
Skąd jesteś: Głusk

Post autor: Marcin77 »

some1 pisze:Poczytaj to forum, zwłaszcza przyklejone wątki, trochę wyjaśni:
http://www.protu-154.com/forum/viewforum.php?f=24
:)

Co prawda siedząc trochę w "sowieckich" klimatach nie moge nie znać tego forum, ale... mimo wszystko fajnie by było gdyby dokumentacja była dostępna w pakiecie.

Chciałem napisać przy okazji kilka słów o specyficznych rosyjskich dodatkach do FS-a. Samoloty tworzone m.in. przez Dymitra Samborskiego czy SCS wręcz powalają swoją złożonością i wykonaniem, które niejednokrotnie przewyższa poziom jaki prezentują znane i lubiane dodatki komercyjne. Zadziwiające, ale ogrom pracy włożonej w samolot imponuje, wszystkie systemy działają jak w rzeczywistości (wierzę na słowo autorom) - a ich działanie jest odmienne (i to bardzo) od systemów dzisiejszych. Dochodzi do tego, że te co bardziej skomlikowane samoloty (Tu-154, Ił-62) mają nawet własny panel konfiguracji joysticka, co jest konieczne, aby latać prawidłowo.
Awatar użytkownika
rolas
Cadet
Cadet
Posty: 11
Rejestracja: śr 01 sie, 2007 09:14
Skąd jesteś: ok. RZE

Tu-134

Post autor: rolas »

samdim.free.fr pisze:Tupolev Tu-134. Payware. In construction
Wychodzi na to, że ten Tupolev to demówka payware'a :| , bo jeszcze wcześniej, przed aktualizacją strony przez Samdim, widziałem tam screeny panelu właśnie od tego 134 (SCS i Samdim współpracują ze sobą). Mając wersję 0.95 miałem sporo z nią problemów i doszedłem do wniosku, że w tym samolocie są ograniczone funkcje, i nie działa częśc gaugów.
A brak dokumentacji swoją drogą...
PZDR Rolas
Marcin77
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 76
Rejestracja: pn 09 lip, 2007 06:52
Skąd jesteś: Głusk

Post autor: Marcin77 »

Ja osobiście najbardziej boleję nad tym, że mój ulubiony ruski liniowiec czyli Ił-62M z Samdim Design ma jakieś zwalone wykonanie - nie dość, że posiada własny panel konfiguracyjny joy-a (koniecznością jest wyłączenie joya w FS-ie i skonfigurowanie go przez ten panel - inaczej nie da się latać) i nie można skonfigurować w nim dobrze przepustnicy, to jeszcze non-stop wykrzacza mi FS-a. Może mieliście podobne problemy z tym samolotem...?
Do Tu-154 nawet na razie nie podchodzę, przy poziomie skomplikowania tego samolotu nawet PMDG to "małe piwo"... Uruchomienie silników to już procedura niemal jak w statku Apollo (tez latam), a już nawigacja to "schody, schody, schody, schody - jak na filmie z Hollywood"... :)
Gwidon
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 149
Rejestracja: pn 19 lip, 2004 12:32
Skąd jesteś: Adamów

Post autor: Gwidon »

Marcin77 napisał :
Ił-62M z Samdim Design

Pierwsze słyszę aby Samdim wydał jakiegoś ILuszyna 62 :shock: ProjectTupolev (PT)owszem i to bardzo zacnego. Jako symulacja platformy nawigacyjnej jest to faktycznie majstersztyk. Zrozumienie, logika działania i sprawna obsługa NVPB (Nawigationnyj pribor) stawia zdecydowanie wyższą poprzeczką niż jakikolwiek anglosaski system nawigacyjny (odwzorowany w realiach FS).

Co do Tupolewa 154 - nie mam w nim nic magicznie trudnego. Wymusza na przyszłym użytkowniku nieco staranniejsze podejście do samolotu i ...siebie samego. Czyli, dla czytających bez zrozumienia ;) , przyczytanie dołączonej dokumentacji (razy kilka najlepiej), poćwiczenie przerobionego materiału, popytanie po forach (nie koniecznie polskojęzycznych), pokory i szacunku.
Czyli tak naprawdę uczy tego, jak powinniśmy podchodzić do zabawy w latanie w przypadku modeli samolotów, nad ktorymi ich autorzy spędzili wiele godzin projektując, programując (w ogromnym skrócie oczywiście) tylko po to aby przyszłym ich użytkownikom dostarczyć maksymalną dawkę realizmu. Oczywiście w ramach ograniczeń właściwych enginowi FSa.

Pozdrawiam
Grzegorz
"...dobrze ze od 5 lat nie mam telewizora bo bym chyba sie zesral chinskim pudrem z gniewu i rozpaczy..." by Vert
Bodzio W.
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 197
Rejestracja: czw 08 gru, 2005 18:09
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: Bodzio W. »

Za to instalacja KLNa znacznie nawigacje uprosci i zblizy do realizmu, chociaz moze oddali od kanonu.
Marcin77
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 76
Rejestracja: pn 09 lip, 2007 06:52
Skąd jesteś: Głusk

Post autor: Marcin77 »

Gwidon pisze:Marcin77 napisał :
Ił-62M z Samdim Design

Pierwsze słyszę aby Samdim wydał jakiegoś ILuszyna 62 :shock: ProjectTupolev (PT)owszem i to bardzo zacnego.
Mea culpa. Pomyliło mi się, oczywiście, że chodzi o Project Tupolev :) Nie zmienia to faktu, że ja mam z tym Ił-em problemy jak powyżej... :(
Co do Tupolewa 154 - nie mam w nim nic magicznie trudnego. Wymusza na przyszłym użytkowniku nieco staranniejsze podejście do samolotu i ...siebie samego. Czyli, dla czytających bez zrozumienia ;) , przyczytanie dołączonej dokumentacji (razy kilka najlepiej), poćwiczenie przerobionego materiału, popytanie po forach (nie koniecznie polskojęzycznych), pokory i szacunku.
Czyli tak naprawdę uczy tego, jak powinniśmy podchodzić do zabawy w latanie w przypadku modeli samolotów, nad ktorymi ich autorzy spędzili wiele godzin projektując, programując (w ogromnym skrócie oczywiście) tylko po to aby przyszłym ich użytkownikom dostarczyć maksymalną dawkę realizmu. Oczywiście w ramach ograniczeń właściwych enginowi FSa.
Dokładnie tak jak piszesz. Trudniejszy produkt wymusza od nas inne podejście, latając na przykład na defaultowych samolotach traktowałem to dość beztrosko, odkąd zacząłem używać takiego np.: LevelD 767 (nawiasem mówiąc - najlepszy moim zdaniem dodatek do FS9) - do lotu przygotowuję się starannie, dokładnie obliczam paliwo, podczas lotu mam skupiona uwagę na tym co się dzieje...
Trudność w lataniu ruską flotą powietrzna powoduje głównie fakt, że prezentuje ona nierzadko całkowicie odmienne rozwiązania technologiczne, po prostu trzeba się "przestawić" na nieco inne odruchy - i chociaż taki Tu-114 Samborskiego ma jeszcze dodatkowy (ukryty) panel z "euro-anglo-amerykańskimi" gauges'ami nawigacyjnymi i wysokością w ft gdyby ktoś się nie połapał o co biega - Tu-154 to już inna szkoła jazdy, bez kompleksowej lektury dokumentacji ani rusz, ale nie mniej fascynująca.

Dodatkowo instalując scenerię zawierająca charakterystyczne dla obszarów byłego CCCP punkty nawigacji systemu RSBN (a raczej owego systemu "emulację") zbliżamy się jeszcze bardziej do realizmu.
Gwidon
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 149
Rejestracja: pn 19 lip, 2004 12:32
Skąd jesteś: Adamów

Post autor: Gwidon »

Cieszę się Marcinie, że tego typu wyzwania stanowią dla Ciebie frajdę. ;)

Przy okazji systemy NVPB w ILuszynie, NVU w Tupolewie 154 oraz NAS-1 w małej Tutce (i nie tylko) to typowe systemowe zliczeniowe, pracujące w kartezjańskim układzie współrzędnych punktu x,y. Dla precyzji ich działania niezbędne jest wykorzystanie innch systemów nawigacyjnych. NVU, NAS-1, NVPB wykorzystywały do celów korekcji RSBN, dodatkowo, NVPB potrafi się "skorygować" od VORów. Tak więc, jeżeli ktoś nawiguje wyłącznie za pomocą NAS-1 i NVU warto latać w obszarze CIS. Po Europie również się da ale nie sądzę aby dwa wyżej wymienione systemy spełniały choćby wymogi BRNAV. Oczywiście zawsze można się posiłokować KLNka ale jak to już ktoś ładnie tu napisał - kanon zostanie złamany :lol:

Notabene RSBN (radionawigacjonaja systiema bliżniejszej nawigacji - radionawigacyny system krótkiego zasięgu) to posiada on dwie funkcjonalności więcej od nawigacji w oparciu o klasyczne VORy -
- możliwy jest lot nie tylko do/od radiolatarni ale również niejako "obok" niej. Należy wyliczyć parametry Orbita, Ugoł i "wuala" ,
- możliwe jest dokładne wypełnienie procedur typu ARC DME, warunek RSBN jest pomocą lotniskową, a nie tylko i wyłącznie "trasówką".

Pozdrawiam i życzę utrzymania zapału w zgłębianiu smaczków i tajników powoli już historycznych systemów nawigacji używanych w "russkoj awiacji" ;)

Grzegorz
"...dobrze ze od 5 lat nie mam telewizora bo bym chyba sie zesral chinskim pudrem z gniewu i rozpaczy..." by Vert
Marcin77
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 76
Rejestracja: pn 09 lip, 2007 06:52
Skąd jesteś: Głusk

Post autor: Marcin77 »

Gwidon pisze: Pozdrawiam i życzę utrzymania zapału w zgłębianiu smaczków i tajników powoli już historycznych systemów nawigacji używanych w "russkoj awiacji" ;)

Grzegorz
Spasibo, drug! :)

Obecnie jestem na etapie "obczajania" Tu-134, Tu-114 i An-22 już nie stanowią dla mnie tajemnic ani utrudnień poza tym, że musze latać z komórką obok joy-a (konwerter stopa-metr:) ) - niestety oba nie emulują w żaden sposób nawigacji RSBN czy innej charakterystycznej dla CCCP - An-22 ma jedynie panel RSBN ale nie funkcjonalny.
Czasami aż się normalnie dziwię, że tak wspaniałe dodatki jak produkty Dimitra Samborskiego czy PT są w większości freeware...

A oto polskojęzyczne forum, gdzie można znaleźć trochę złotych rad co do wirtualnych ruskich maszyn: http://www.vatsim.net.pl/forum/forumdisplay.php?f=52
Gwidon
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 149
Rejestracja: pn 19 lip, 2004 12:32
Skąd jesteś: Adamów

No

Post autor: Gwidon »

Znam to forum i mam wrażenie, że jestem autorem topików związanych z nawigacją radzieckich maszyn :lol:

Niestety nie wiem, kto jest obecnie pod nimi podpisany jako autor. Taki LOL ROKU - jakich niestety wiele w naszej nieco gówniarskiej społeczności wirtualnoj awiacji :P

Do miłego
Grzegorz
"...dobrze ze od 5 lat nie mam telewizora bo bym chyba sie zesral chinskim pudrem z gniewu i rozpaczy..." by Vert
Awatar użytkownika
Olaffek
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 92
Rejestracja: wt 21 sie, 2007 23:27
Skąd jesteś: Ełk

Post autor: Olaffek »

Przydało by się malowanie LOT owskie do tutki, jakby ktos mógł udostępnić.Pozdrawiam
Awatar użytkownika
some1
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 242
Rejestracja: śr 05 paź, 2005 18:20
Skąd jesteś: Pruszków

Post autor: some1 »

Musisz poczekać aż zrobi nam je jakiś Niemiec czy Czech (jak w przypadku Tu-154). Na Polaków nie masz co liczyć.
Awatar użytkownika
Olaffek
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 92
Rejestracja: wt 21 sie, 2007 23:27
Skąd jesteś: Ełk

Dym z silników..

Post autor: Olaffek »

Co zrobić, by widoczny był czarny dym spalin z silników? charakterystyczne zjawisko dla rosyjskich maszyn Pozdrawiam
Awatar użytkownika
CHESTER
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 93
Rejestracja: wt 15 lut, 2005 22:04
Skąd jesteś: EPLR

Post autor: CHESTER »

Znaleźć jakiś samolot z podobnym efektem i skopiować wpis [EFFECTS] z jego pliku aircraft.cfg do pliku aircraft.cfg samolotu do, którego efekt chcesz dodać.
Gwidon
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 149
Rejestracja: pn 19 lip, 2004 12:32
Skąd jesteś: Adamów

Post autor: Gwidon »

Co zrobić, by widoczny był czarny dym spalin z silników? charakterystyczne zjawisko dla rosyjskich maszyn Pozdrawiam
Nie ma co generalizować. To nie jest charakterystyczne zjawisko dla rosyjskich maszyn, jest to natomiast charakterystyczne zjawisko dla nietkórych typów silników. I tak na przykład silniki Kuzniecowa używane w modelu TU154 B2 nie kopciły w ogóle (były natomiast cholernie głośne - zdecydowanie ponad normy zachodnie) natomiast silniki Sołowiowa używane w modelu TU154 M, a więc technologicznie nowszym, kopciły jak stare ciuchcie ale za to były dużo cichsze a więc bardziej przyjazne środkowisku.

Poszukaj na AVSIMie w effectsach różnego rodzaju smoksów i poeksperymentuj (możesz uzależnić pojawianie się "czarnego dymu" od wartości N1).

Pozdrawiam
Grzegorz
"...dobrze ze od 5 lat nie mam telewizora bo bym chyba sie zesral chinskim pudrem z gniewu i rozpaczy..." by Vert
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Co zrobić, by widoczny był czarny dym spalin z silników?
Może ten wątek Ci pomoże: viewtopic.php?t=5327&highlight=%2Asmoke%2A Najprościej: dodajesz sekcje [Smokesystem] do aircraft.cfg, dajesz odpowiedni efekt i jego umiejscowienie (tak by dym pojawiał sie w silnikach, a nie np. na końcówkach skrzydeł), gdy najdzie Cie chęć na dymienie wciskasz domyślnie "I".
Awatar użytkownika
Olaffek
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 92
Rejestracja: wt 21 sie, 2007 23:27
Skąd jesteś: Ełk

Post autor: Olaffek »

Dziękuję Wam za wyczerpujące odpowiedzi. Tutka czy Ił 62 bez dymu za silnikiem to jak..nieważne.
Pozdrawiam
Marcin77
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 76
Rejestracja: pn 09 lip, 2007 06:52
Skąd jesteś: Głusk

Post autor: Marcin77 »

Mam kłopot z Tu-114 od Samdim Design, a właściwie dwa:

1. Jak spowodować aby działało w pełni drugie radio nawigacyjne (NAV-2). próbowałem różnie, przewertowałem dokumentację i nic - częstotliwości VOR/ADF odbierane są tylko na pierwszym odbiorniku.

2. Wysokościomierz. Pokazuje wysokośc w metrach, owszem ale.... o połowę mniejszą niż rzeczywista (i jej odpowiednik w ft) - czyli mam wznieść się na 12 000 ft, wznosze się (uzywając panelu "pomocniczego") - altimeter winien pokazac coś koło 3650 m, a pokazuje o połowę mniej.

I proponuję utworzyć całkiem osobny wątek (najlepiej przyklejony) o wirtualnych samolotach produkcji Samdim Design, Project Tupolev itp.
Piotr Uchtomski
Cadet
Cadet
Posty: 37
Rejestracja: wt 10 kwie, 2007 08:08
Skąd jesteś: Opole

Post autor: Piotr Uchtomski »

Proponuję wprowadzić modyfikacje wg. opisanego przeze mnie pomysłu:

viewtopic.php?t=6451&highlight=prze%B3%B1czanie+adf

a następnie opisać rezultaty na forum.
Awatar użytkownika
rolas
Cadet
Cadet
Posty: 11
Rejestracja: śr 01 sie, 2007 09:14
Skąd jesteś: ok. RZE

re

Post autor: rolas »

A jeśli chodzi o wysokościomierz, to są dwie podziałki.
Wewnętrzna (z krótką wskazówką) pokazuje tysiące metrów, zaś zewnętrzna (z długą wskazówką) setki metrów.

Sam też się na tym naciąłem ;)
PZDR Rolas
Marcin77
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 76
Rejestracja: pn 09 lip, 2007 06:52
Skąd jesteś: Głusk

Post autor: Marcin77 »

Piotr Uchtomski pisze:Proponuję wprowadzić modyfikacje wg. opisanego przeze mnie pomysłu:

viewtopic.php?t=6451&highlight=prze%B3%B1czanie+adf

a następnie opisać rezultaty na forum.
Piotrze, dzięki.
Jak na razie (nie testowałem głębiej, brak czasu) drugie NAV radio zdaje się zachowywać w porządku.
Dziwne, że w aircraft.cfg nie było w ogóle sekcji "[radios]"...
Awatar użytkownika
Olaffek
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 92
Rejestracja: wt 21 sie, 2007 23:27
Skąd jesteś: Ełk

Post autor: Olaffek »

Pojawiło sie w końcu malowanie lotowskie, pięknie maszynka wyglada!
http://www.vatsim.net.pl/index.php?ind= ... ew&iden=33
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Awatar użytkownika
Olaffek
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 92
Rejestracja: wt 21 sie, 2007 23:27
Skąd jesteś: Ełk

Post autor: Olaffek »

Smakowicie! ciekawe jak w porównaniu do 1.0?
The Call Of Ktulu
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Z tego co czytałem, zmiany dotyczą głównie modelu zewnętrznego (zmienione okna, dodana animacja stabilizatora) i tekstur. W pakiecie znalazł się panel panoramiczny od dłuższego czasu dostępny na Avsim.ru, za to zniknął model z nosem bez oszklenia.
Awatar użytkownika
Vesper
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 196
Rejestracja: czw 31 lip, 2008 10:22
Skąd jesteś: Kraśnik/EPLR

Post autor: Vesper »

Witam, nie wiem czy ktoś z forum lata jeszcze tą maszynką ale możę będziecie wiedzieć o co mi chodzi. No, a więc używam (od wczoraj) tego Tu-134 od SCS w FSX, gdzie działa dość dobrze (nie znalazłem jak narazie błedów) ale mam problem z uruchomieniem silników teoretycznie postępuje dokładnie wg. tutaj zamieszczonego manuala. Mimo to gdy klikam na ,,ЗАПУСК" to moc w 1 silniku dochodzi do ok 15-20% i dalej nic się nie dzieje. Tak więc czy ja robie coś źle czy może to winna FSX?

EDIT: Jednak była to wina FSX. Tutaj jest panel który zawiera w sobie update, powodujący poprawne działanie samolotu i jego systemów. Teraz już tylko brać i uczyć się rosyjskich przyżądów i systemów nawigacyjnych :P
jarekkola
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 64
Rejestracja: pn 26 paź, 2009 16:00
Skąd jesteś: Lodz

Post autor: jarekkola »

Mam pytanie czy w Tu-134 od SCS latacie przy pomocy KLN, czy inaczej?A jeśli tak to jak go podpiąć pod AP?
jarekkola
Marcin77
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 76
Rejestracja: pn 09 lip, 2007 06:52
Skąd jesteś: Głusk

Post autor: Marcin77 »

jarekkola pisze:Mam pytanie czy w Tu-134 od SCS latacie przy pomocy KLN, czy inaczej?A jeśli tak to jak go podpiąć pod AP?
A w TU134 od SCS jest w ogóle KLN...?
Wydaje mi się, że jest tam tylko taka "parodia" KLN, która pokazuje nam tylko kurs do najbliższego punktu planu lotu.
jarekkola
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 64
Rejestracja: pn 26 paź, 2009 16:00
Skąd jesteś: Lodz

Post autor: jarekkola »

Czyli można nim latać punkt po punkcie? to moze jak nie KLN to INS? jak wy latacie?
jarekkola
Marcin77
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 76
Rejestracja: pn 09 lip, 2007 06:52
Skąd jesteś: Głusk

Post autor: Marcin77 »

jarekkola pisze:Czyli można nim latać punkt po punkcie? to moze jak nie KLN to INS? jak wy latacie?
Za pomocą klasycznej nawigacji, a w przypadku punktów nawigacyjnych posiłkuję się tą "podróbką" KLN'u - która na moje oko jest takim zwykłym GPS-em tylko udziwnionym.
Awatar użytkownika
Vesper
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 196
Rejestracja: czw 31 lip, 2008 10:22
Skąd jesteś: Kraśnik/EPLR

Post autor: Vesper »

No i stało się SCS wydał w końcu długo oczekiwany Tu-134A do FSX, model ma w pełni działający VC i 2D. Teraz tylko czekam na malowanie PLL LOT :D .
LINK
mbucholski
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 283
Rejestracja: pt 25 cze, 2010 11:32
Skąd jesteś: Maastricht

Post autor: mbucholski »

Awatar użytkownika
D. Design
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 1297
Rejestracja: pt 29 kwie, 2005 07:42
Skąd jesteś: Warszawa EPGO

Post autor: D. Design »

Модели - есть. ВК есть(не до конца кое где доделана, но не суть), внешка тоже полузаконченная(переделанная), но это фигня все на самом деле. Программеров - нет, которые ожидалось что будут(когда анонсировали). В итоге висим со всем своим добром, никому не нужные... Без первоапрельства.
Obrazek
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Ukazał się Tu-134 SCS z wirtualnym kokpitem dla FS9.
http://scs.avsim.su/tu134.html
ODPOWIEDZ