Realistyczne oświetlenie samolotu

Ogólna dyskusja na temat FS2002, FS2004, FSX.

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

Awatar użytkownika
JacekB
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 57
Rejestracja: czw 03 kwie, 2008 00:29
Skąd jesteś: xxxxx

Realistyczne oświetlenie samolotu

Post autor: JacekB »

Cześć wszystkim, wiecie może coś jak zrobić, lub co dodać, żeby światła samolotu: pozycyjne, antykolizyjne itp. wyglądały bardziej realistycznie, nie mówię, że nie są ale chodzi mi o to na przykład żeby były mocniejsze, w nocy odbijały się na pasie tak jak jest naprawdę :D

Przepraszam z góry bo kiedyś chyba widziałem podobny temat, to jak trzeba to - delete ;)
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Albo światełka Nicka v2.
Awatar użytkownika
JacekB
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 57
Rejestracja: czw 03 kwie, 2008 00:29
Skąd jesteś: xxxxx

Post autor: JacekB »

Dzięki, o właśnie takie coś mi chodziło, ale ten pakiet świateł (co proponuje Konraf) są chyba tylko do standardowych samolotów :/ a mi by pasowało na przykład do ATR-72 Eurowings. pozdrawiam
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

JacekB pisze:Dzięki, o właśnie takie coś mi chodziło, ale ten pakiet świateł (co proponuje Konraf) są chyba tylko do standardowych samolotów :/
Nie, można je dodać do dowolnego samolotu.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Awatar użytkownika
JacekB
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 57
Rejestracja: czw 03 kwie, 2008 00:29
Skąd jesteś: xxxxx

Post autor: JacekB »

Heh no jak byś mógł to napisz jak to sie robi, bo nie bardzo wiem, a chciałbym mieć te światła (FS9 Shockwave 3D Lights) w ATR-72 Eurowings :oops:
kazio30
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 61
Rejestracja: pn 08 sie, 2005 18:30
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: kazio30 »

JacekB pisze:Dzięki, o właśnie takie coś mi chodziło, ale ten pakiet świateł (co proponuje Konraf) są chyba tylko do standardowych samolotów :/ a mi by pasowało na przykład do ATR-72 Eurowings. pozdrawiam
Nie, nie tylko do standardowych -na ich forum (shockwave) masz mnóstwo ustawień tych świateł do różnych samolotów płatnych i darmowych

http://shockwaveproductions.com/forum/index.php

Osobiście bardzo polecam te światła, są realistyczne i bardzo mocne -dla mnie rewelacja!
Core2DuoE6550 2,33 GHz
Asus P5K SE
DDR2 2GB dual Patriot
Geforce 8600 GTS Silent Asus
zasilacz Chieftec 650 W
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

JacekB pisze:Heh no jak byś mógł to napisz jak to sie robi, bo nie bardzo wiem, a chciałbym mieć te światła (FS9 Shockwave 3D Lights) w ATR-72 Eurowings :oops:
Edytujesz sobie sekcję [lights] w aircraft.cfg, na forum Shockwave opisywano to nie raz.
Osobiście bardzo polecam te światła, są realistyczne i bardzo mocne -dla mnie rewelacja!
Momentami aż zbyt mocne, te xenony w Mooney'u w dzień dają strasznie ;)
Przemek Tabisz
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 184
Rejestracja: pn 09 lut, 2004 20:19
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: Przemek Tabisz »

JacekB pisze:Heh no jak byś mógł to napisz jak to sie robi, bo nie bardzo wiem, a chciałbym mieć te światła (FS9 Shockwave 3D Lights) w ATR-72 Eurowings :oops:
Najpierw dokonujesz zakupu, potem instalujesz, potem wchodzisz na forum i to wszystko.
Awatar użytkownika
castor
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 57
Rejestracja: pt 01 gru, 2006 09:06
Skąd jesteś: Koszalin

Post autor: castor »

Tutaj masz do ATR 72-500 pod FS9 --- edytujesz plik AIRCRAFT.CFG

AIRCRAFT.CFG

[LIGHTS]
//Types: 1=beacon, 2=strobe, 3=navigation, 4=cockpit, 5=landing
light.0=3, -3.60, -43.00, 5.90, fx_shockwave_navred , // Shockwave light
light.1=3, -3.60, 43.00, 5.90, fx_shockwave_navgre , // Shockwave light
light.2=2, -3.28, -42.85, 6.00, fx_shockwave_strobe_l_2 , // Shockwave light
light.3=2, -3.28, 42.85, 6.00, fx_shockwave_strobe_l_2 ,// Shockwave light
light.4=2, -51.95, 0.02, 3.05, fx_shockwave_strobe_l_3 , // Shockwave light
light.5=3, -51.95, -0.25, 3.42, fx_shockwave_navwhi , // Shockwave light
light.6=1, -49.56, 0.00, 18.40, fx_shockwave_beaconh , // Shockwave light
light.7=1, -2.15, 0.00, -5.54, fx_shockwave_beaconb , // Shockwave light
light.8=4, 27.60, -1.80, 3.50, fx_shockwave_vclight , // Shockwave light
light.9=4, 27.60, 1.80, 3.50, fx_shockwave_vclight , // Shockwave light
light.10=5, 4.35, 2.75, -4.20, fx_Shockwave_landing_light // Shockwave light
light.11=5, 4.35, -2.75, -4.20, fx_Shockwave_landing_light // Shockwave light
light.12=6, 29.80, 0.00, -4.30, fx_shockwave_landing_light_small_xenon // Shockwave light

A tutaj pod FSX

ATR 72-500
AIRCRAFT.CFG

[LIGHTS]

light.10=5, 4.35, 2.75, -4.20, fx_Shockwave_landing_light // Shockwave light
light.11=5, 4.35, -2.75, -4.20, fx_Shockwave_landing_light // Shockwave light
Awatar użytkownika
JacekB
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 57
Rejestracja: czw 03 kwie, 2008 00:29
Skąd jesteś: xxxxx

Post autor: JacekB »

Uratowałeś mnie Castor ;) (tam odrobinkę do kalibracji jest, bo troszeczkę wychodzą, ale i tak jest super) ..Dzięki chłopaki, no teraz można w nocy polatać ;)


A co do efektów Nicka v2
http://forum.vatsim.pl/viewtopic.php?t= ... t=tekstury

Pozdrawiam gorąco.
Jacek
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 191
Rejestracja: czw 22 kwie, 2004 22:19
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: Jacek »

Witam .Nie wiem czy było ,ale może sie przydać.
http://www.shockwaveproductions.com/sto ... .htm#Posky
GRYF830
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 61
Rejestracja: wt 16 gru, 2008 10:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: GRYF830 »

A ja mam pytanko jak poradzić sobie z landing lights na nose gear? kołowanie i start oki ale to trochę dziwne jak chowam podwozie o pod dziobem maszyny podąża świetlista kula?? :)
Zaznaczam że mam Reduxa 3d
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Manual - jest specjalny gauges od gaszenia takich świateł w zależności od stanu podwozia.
http://www.a2asimulations.com/forum/vie ... 76&start=0
Eddie
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 140
Rejestracja: śr 29 sie, 2007 09:59
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: Eddie »

Dla mnie dziwne sa te swiatla - kolowania i ladowania fajne ale beacon i strobe? Ich swiatlo rozswietla mi cala kabine.
GRYF830
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 61
Rejestracja: wt 16 gru, 2008 10:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: GRYF830 »

I jeszcze jedno. Miałem nadzieje że redux poprawi światła w pss 777 a tu lipa, może któryś z kolegów posiada 777 i sam sprawdzi ale w aircraft.cfg w ogóle nie mam [LIGHTS] czyżby światła były w modelu?
GRYF830
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 61
Rejestracja: wt 16 gru, 2008 10:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: GRYF830 »

PZL Belfegor pisze:Manual - jest specjalny gauges od gaszenia takich świateł w zależności od stanu podwozia.
http://www.a2asimulations.com/forum/vie ... 76&start=0
No oki a powiedzcie mi bo nie kumam czegoś. Jest napisane że dodajemy podany wers w panel.cfg w częćsi VCocpit01, a jeśli nie korzystam z VC?

Niech mi to ktoś łopatologicznie wytłumaczy bez odsyłania do forum SWave. Postąpiłem zgodnie z instrukcją i dodałem gauge-a z kolejnyum numerkiem w dane miejsce i nic wciąż pod nosem 767 mam światło.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

To bez znaczenia, nawet jak samolot nie ma VC, nadal go tam dodajesz (choć może dla jego aktywacji wymagane jest włączenie widoku VC przynajmniej raz). Albo postąpiłeś nie do końca zgodnie z instrukcją, albo dodałeś gauges gaszący landing lights zamiast taxi, albo światło na przednim goleniu podwozia w Level-D nie jest typem taxi (definiuje to cyfra w sekcji [lights] aircraft.cfg). Sprawdź na forum A2A, może jest tam gotowiec albo ktoś opisał podobny problem.
GRYF830
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 61
Rejestracja: wt 16 gru, 2008 10:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: GRYF830 »

Jeszcze pokombinuję bo w 767 jest układ taki że Landing Lights (5) są na goleni na samej górze natomiast (6) taxi są na goleni gdzieś na wysokości osi kół.
Czy jeżeli Landing i Taxi są na goleni trzeba dodać dwa gaugsy? chyba tak?

Jako tymczasowe rozwiązanie usunąłem z wpisu do aircraft.cfg wpis o nosegear landing lights z rodzinki shockwave i oślepiająca poświata znikła z goleni więc na pewno światła maja status Landing lights. Poza tym taxi przed startem wyłączam więc nie trzeba by było korygować panel.cfg gdyby to były taxi.

Wyrwę się z roboty do chaty to powstawiam zaraz wpisy o jakich mówimy, to chyba ułatwi sprawę.
Ostatnio zmieniony pn 07 wrz, 2009 12:53 przez GRYF830, łącznie zmieniany 2 razy.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Tak, ale wtedy po wciągnięciu podwozia zgaszone zostaną także światła lądowania u nasady skrzydeł (jeśli ich typ to także 5).
luko
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 371
Rejestracja: ndz 20 sty, 2008 20:44
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: luko »

Witam serdecznie,

mógłby ktoś pomóc mi w zrozumieniu tych manuali do edycji świateł 3D redux? Chciałbym, aby w defaultowym B737-800 (FSX) przy chowaniu podwozia nie gasły światła lądowania na skrzydłach, tylko to na podwoziu (obecnie gasną wszystkie) ..chociaż nie wiem jak jest w rzeczywistości, czy na podwoziu jest taxi czy landing.. pewnie taxi..więc tu też pewnie jakaś konfiguracja by się przydała, bo jak przełączam włącznik świateł lądowania, to świecą się też te na przednim podwoziu.

2. Jak przełączam włącznik 'taxi', to nie włączają się żadne światła..

PS. Myślę, że jak "załapię" na przykładzie B737, to w innych samolotach już sobie poradzę..

Dzięki z góry,

Pozdrawiam,
Łukasz
Łukasz
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 277
Rejestracja: ndz 26 paź, 2008 13:48
Skąd jesteś: EPGD

Post autor: Łukasz »

1. SZUKAJKA!!!
2. W FSX w defaultowych samolotach światła taxi nie są "dostępne".
luko
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 371
Rejestracja: ndz 20 sty, 2008 20:44
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: luko »

..a jednak można zrobić światła taxi w B737..

..a może chociaż wiecie dlaczego na światłach nav na skrzydłach (zielonym i czerwonym) oraz 'beacon' mam coś jakby półprzeźroczysty czarny prostokącik? Widać to dobrze jak się da duże zbliżenie na w/w światła.. Spotkał się ktoś z Was z tym?

Pozdrawiam,
Łukasz
Ostatnio zmieniony pt 18 wrz, 2009 11:41 przez luko, łącznie zmieniany 1 raz.
tomcat
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 300
Rejestracja: ndz 29 paź, 2006 12:07
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: tomcat »

Na 99% problem z halo.bmp - jeden z obszarów przy świetle jest czytany jako nie do końca przezroczysty i pojawia się prawie (!) czarny prostokąt ;)
Ściągnij sobie zastępcze halo i sprawdź - np. Nick's light fix.
luko
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 371
Rejestracja: ndz 20 sty, 2008 20:44
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: luko »

tomcat,
dzięki za odpowiedź.

Czy tego "Nick'a" mam zainstalować dodatkowo, czy zamiast "3d light redux"?
tomcat
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 300
Rejestracja: ndz 29 paź, 2006 12:07
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: tomcat »

3D light redux to światła 3D więc zakrywają światła 2D, możesz pierwsze spróbować zainstalować w innej lokalizacji niż FS i potem zamienić tylko halo i sprawdzić czy problem jest nadal czy też nie, taki zabieg zapobiegnie bałaganowi w dodatkach FSa.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Efekty świateł 3d mają inne nazwy niż świateł 2d (te Nicka podmieniają defaultowe), można stosować oba dodatki na raz (choć spotlight.bmp itp. można mieć tylko w jednej instancji).
luko
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 371
Rejestracja: ndz 20 sty, 2008 20:44
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: luko »

Mam parę pytań..

1. Czy światła Nicka są na pewno pod FSX (pobrałem v2, ale np. w katalogu \Aircraft lights mam instalator FS9 aircraft lights

2. Jak odinstalować 3d light redux? W manualu nie ma o tym mowy, a nie ma też Deinstalatora (w Panelu starowania w Dodaj/usuń programy też nie ma) ..a ręcznie usunąć katalogu chyba nie można, bo domyślam się że muszą być z powrotem podmienione jakieś pliki na defaultowe.
Chcę odinstalować reduxa, aby zainstalować tylko Nicka.. zobaczę jak one będą się sprawować..

3. o co chodzi z tym halo..nie rozumiem tomcata..jak podmienić halo?

4. Belfegor, Twojej wypowiedzi także nie rozumiem.."Nicka podmieniają defaultowe" ..a 3d light redux , to nie? .."można stosować oba dodatki na raz (choć spotlight.bmp itp. można mieć tylko w jednej instancji)." - tego także nie rozumiem.

5. Zauważyłem jeszcze jeden problem przy reduxie.. gdy podchodzę na pas i ustawię widok kamery zza samolotu tak, że widzę ogon i pas w oddali (na jednej linii), to przy mignięciu "bacon'a" (albo stroba - nie pamietam) migną również światła pasa. W widoku VC tego nie ma.. jeśli kamerę ustawię na zewnątrz, ale samolot nie będzie w jednej linii z pasem (chodzi o ustawienie kamery a nie o to ze samolot nie jest w osi na podejściu), to światła pasa już nie migają.. mam nadzieję, że zbyt nie pokręciłem ;)

Pozdrawiam,
matx1234
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 92
Rejestracja: sob 14 mar, 2009 22:34
Skąd jesteś: Kraków

Post autor: matx1234 »

luko pisze:2. Jak odinstalować 3d light redux?
4. Belfegor, Twojej wypowiedzi także nie rozumiem.."Nicka podmieniają defaultowe" ..a 3d light redux , to nie? .."można stosować oba dodatki na raz (choć spotlight.bmp itp. można mieć tylko w jednej instancji)." - tego także nie rozumiem.
Ad.2 Włącz instalkę i tam powinna być opcja "uninstal" albo coś takiego.
Ad.3 Tylko te "spotlight.bmp" jest wspólne z redux i default - czytanie ze zrozumieniem.
Ostatnio zmieniony śr 23 wrz, 2009 23:21 przez matx1234, łącznie zmieniany 1 raz.
AMD64 x2 5200+, 2GB DDR2, PowerColor HD4850 PCS+, Corsair 450W
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

1. Są pod FS9, można sprawdzić czy działają z FSX.
2. Nie muszą, bo jak napisałem nie podmieniają defaultowych efektów.
3. Normalnie, jedno halo.bmp zamieniasz na inne (zrób backup).
4. Nie wiem, czego nie rozumiesz - opisz dokładniej. Efekty świateł A2A mają inne nazwy, tak więc można mieć i ich światła, i defaultowe. Jednak niektóre pliki (np. spotlight.bmp odpowiedzialny za wygląd snopu światłą świateł lądowania) są wspólne - w tym wypadku można mieć albo brzydki default, albo wersje A2A.
luko
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 371
Rejestracja: ndz 20 sty, 2008 20:44
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: luko »

1.O ile dobrze pamietam plik halo.bmp jest w kat. \FSX\Texture. Obecnie w tym katalogu mam halo z A2A, natomiast w katalogu \FSX\Shockwavelight\Backup\Texture mam również halo.bmp i to pewnie jest defaultowe halo (skoro w katalogu Backup) ..dobrze rozumiem?
- tomcat wcześniej napisał: "Ściągnij sobie zastępcze halo i sprawdź - np. Nick's light fix." - ścignąłem tego Nicka, ale nie widzę tam żadnego pliku halo.bmp
Zatem które halo na które podmienić? ..wiecie co..gubię się już w tym :)

2. Fakt, że mimo świateł reduxa, snop światła mam nadal defaultowy.. co w takim razie zrobiłem nie tak?

3. Czy coś odnośnie punktu 5. moglibyście napisać? Znany Wam jest ten problem?

Przepraszam Was, że tak męczę, ale myślę, że moim podstawowym problemem jest brak dokładnej znajomości struktury plików odpowiedzialnych za te wszystkie efekty. Proszę zatem o cierpliwość :)

Pozdrawiam
Yogi_89
Cadet
Cadet
Posty: 26
Rejestracja: pt 11 cze, 2004 16:19
Skąd jesteś: Lublin

Post autor: Yogi_89 »

Niestety pokazana procedura dopisu linijki gauge w panel.cfg , w Wilco E-Jet nie chce zadziałać. Przy włączonych światłach landing i schowanym podwoziu ciągle jest widoczna "świetlna aureolka nad kokpitem". ktoś się uporał może z tymi światłami do E-jet.
Czy ewentualnie można usunąć te modelowe światła odcinając jakiś wpis ??
Awatar użytkownika
seba_epll
Cadet
Cadet
Posty: 14
Rejestracja: wt 04 maja, 2010 17:59
Skąd jesteś: EPLL

Światła nawigacyjne

Post autor: seba_epll »

Witam

Właśnie staram się coś zrobić by w samolotach którymi latam były widoczne efekty których spodziewałem się po zainstalowaniu 3D Light. Nie mam pojęcia jak to zrobić...

I mam problem bo żaden samolot nie ma światła na ogonie (niewiem czy dobrze nazwe ale chodzi mi o światło nawigacyjne na górze tj nad sterem kierunku), co zrobić ??

Pomocy:))
Pozdrawiam
Seba_EPLL
Intel Core 2 Guad CPU Q8300,RAM 4GB, GeForce GTX260, System Win 7 Pro wersja 64Bit

Microsoft Flight Simulator X Deluxe Edition SP1 i SP2
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

A szukałeś?
viewtopic.php?t=8913&start=0
viewtopic.php?t=8408&highlight=lights
viewtopic.php?t=7795&highlight=lights
viewtopic.php?t=5335&highlight=lights
Zapoznaj się z poradnikami na forum producenta dodatku, tam tez znajdziesz bazę gotowych konfiguracji do wielu samolotów.
mirage9
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 170
Rejestracja: ndz 25 maja, 2008 16:56
Skąd jesteś: Irlandia

Post autor: mirage9 »

"Wilco E-Jet Series 3D Lights Configs

If anyone is having problems with the taxi light not going off or flashing after the gear is raised, just add // to the start of the line "line.11" of Mark,s configs. this will remove the shockwave light and give you back the default taxi light which will go off when the gear "
Awatar użytkownika
zonky12
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 90
Rejestracja: wt 04 lis, 2008 17:22
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: zonky12 »

Hej
Czy ktoś z was używa Redux 3d lights pod Wilco 737-500 i jest chętny aby się podzielić wpisem do aircraft?

Pozdro
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Na forum A2A masz takie wpisy.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
ODPOWIEDZ