Realistyczne oświetlenie samolotu
Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk
Realistyczne oświetlenie samolotu
Cześć wszystkim, wiecie może coś jak zrobić, lub co dodać, żeby światła samolotu: pozycyjne, antykolizyjne itp. wyglądały bardziej realistycznie, nie mówię, że nie są ale chodzi mi o to na przykład żeby były mocniejsze, w nocy odbijały się na pasie tak jak jest naprawdę
Przepraszam z góry bo kiedyś chyba widziałem podobny temat, to jak trzeba to - delete
Przepraszam z góry bo kiedyś chyba widziałem podobny temat, to jak trzeba to - delete
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Nie, można je dodać do dowolnego samolotu.JacekB pisze:Dzięki, o właśnie takie coś mi chodziło, ale ten pakiet świateł (co proponuje Konraf) są chyba tylko do standardowych samolotów :/
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Nie, nie tylko do standardowych -na ich forum (shockwave) masz mnóstwo ustawień tych świateł do różnych samolotów płatnych i darmowychJacekB pisze:Dzięki, o właśnie takie coś mi chodziło, ale ten pakiet świateł (co proponuje Konraf) są chyba tylko do standardowych samolotów :/ a mi by pasowało na przykład do ATR-72 Eurowings. pozdrawiam
http://shockwaveproductions.com/forum/index.php
Osobiście bardzo polecam te światła, są realistyczne i bardzo mocne -dla mnie rewelacja!
Core2DuoE6550 2,33 GHz
Asus P5K SE
DDR2 2GB dual Patriot
Geforce 8600 GTS Silent Asus
zasilacz Chieftec 650 W
Asus P5K SE
DDR2 2GB dual Patriot
Geforce 8600 GTS Silent Asus
zasilacz Chieftec 650 W
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Edytujesz sobie sekcję [lights] w aircraft.cfg, na forum Shockwave opisywano to nie raz.JacekB pisze:Heh no jak byś mógł to napisz jak to sie robi, bo nie bardzo wiem, a chciałbym mieć te światła (FS9 Shockwave 3D Lights) w ATR-72 Eurowings
Momentami aż zbyt mocne, te xenony w Mooney'u w dzień dają strasznieOsobiście bardzo polecam te światła, są realistyczne i bardzo mocne -dla mnie rewelacja!
-
- Turboprop Captain
- Posty: 184
- Rejestracja: pn 09 lut, 2004 20:19
- Skąd jesteś: EPWR
Tutaj masz do ATR 72-500 pod FS9 --- edytujesz plik AIRCRAFT.CFG
AIRCRAFT.CFG
[LIGHTS]
//Types: 1=beacon, 2=strobe, 3=navigation, 4=cockpit, 5=landing
light.0=3, -3.60, -43.00, 5.90, fx_shockwave_navred , // Shockwave light
light.1=3, -3.60, 43.00, 5.90, fx_shockwave_navgre , // Shockwave light
light.2=2, -3.28, -42.85, 6.00, fx_shockwave_strobe_l_2 , // Shockwave light
light.3=2, -3.28, 42.85, 6.00, fx_shockwave_strobe_l_2 ,// Shockwave light
light.4=2, -51.95, 0.02, 3.05, fx_shockwave_strobe_l_3 , // Shockwave light
light.5=3, -51.95, -0.25, 3.42, fx_shockwave_navwhi , // Shockwave light
light.6=1, -49.56, 0.00, 18.40, fx_shockwave_beaconh , // Shockwave light
light.7=1, -2.15, 0.00, -5.54, fx_shockwave_beaconb , // Shockwave light
light.8=4, 27.60, -1.80, 3.50, fx_shockwave_vclight , // Shockwave light
light.9=4, 27.60, 1.80, 3.50, fx_shockwave_vclight , // Shockwave light
light.10=5, 4.35, 2.75, -4.20, fx_Shockwave_landing_light // Shockwave light
light.11=5, 4.35, -2.75, -4.20, fx_Shockwave_landing_light // Shockwave light
light.12=6, 29.80, 0.00, -4.30, fx_shockwave_landing_light_small_xenon // Shockwave light
A tutaj pod FSX
ATR 72-500
AIRCRAFT.CFG
[LIGHTS]
light.10=5, 4.35, 2.75, -4.20, fx_Shockwave_landing_light // Shockwave light
light.11=5, 4.35, -2.75, -4.20, fx_Shockwave_landing_light // Shockwave light
AIRCRAFT.CFG
[LIGHTS]
//Types: 1=beacon, 2=strobe, 3=navigation, 4=cockpit, 5=landing
light.0=3, -3.60, -43.00, 5.90, fx_shockwave_navred , // Shockwave light
light.1=3, -3.60, 43.00, 5.90, fx_shockwave_navgre , // Shockwave light
light.2=2, -3.28, -42.85, 6.00, fx_shockwave_strobe_l_2 , // Shockwave light
light.3=2, -3.28, 42.85, 6.00, fx_shockwave_strobe_l_2 ,// Shockwave light
light.4=2, -51.95, 0.02, 3.05, fx_shockwave_strobe_l_3 , // Shockwave light
light.5=3, -51.95, -0.25, 3.42, fx_shockwave_navwhi , // Shockwave light
light.6=1, -49.56, 0.00, 18.40, fx_shockwave_beaconh , // Shockwave light
light.7=1, -2.15, 0.00, -5.54, fx_shockwave_beaconb , // Shockwave light
light.8=4, 27.60, -1.80, 3.50, fx_shockwave_vclight , // Shockwave light
light.9=4, 27.60, 1.80, 3.50, fx_shockwave_vclight , // Shockwave light
light.10=5, 4.35, 2.75, -4.20, fx_Shockwave_landing_light // Shockwave light
light.11=5, 4.35, -2.75, -4.20, fx_Shockwave_landing_light // Shockwave light
light.12=6, 29.80, 0.00, -4.30, fx_shockwave_landing_light_small_xenon // Shockwave light
A tutaj pod FSX
ATR 72-500
AIRCRAFT.CFG
[LIGHTS]
light.10=5, 4.35, 2.75, -4.20, fx_Shockwave_landing_light // Shockwave light
light.11=5, 4.35, -2.75, -4.20, fx_Shockwave_landing_light // Shockwave light
Uratowałeś mnie Castor (tam odrobinkę do kalibracji jest, bo troszeczkę wychodzą, ale i tak jest super) ..Dzięki chłopaki, no teraz można w nocy polatać
A co do efektów Nicka v2
http://forum.vatsim.pl/viewtopic.php?t= ... t=tekstury
Pozdrawiam gorąco.
A co do efektów Nicka v2
http://forum.vatsim.pl/viewtopic.php?t= ... t=tekstury
Pozdrawiam gorąco.
Witam .Nie wiem czy było ,ale może sie przydać.
http://www.shockwaveproductions.com/sto ... .htm#Posky
http://www.shockwaveproductions.com/sto ... .htm#Posky
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Manual - jest specjalny gauges od gaszenia takich świateł w zależności od stanu podwozia.
http://www.a2asimulations.com/forum/vie ... 76&start=0
http://www.a2asimulations.com/forum/vie ... 76&start=0
No oki a powiedzcie mi bo nie kumam czegoś. Jest napisane że dodajemy podany wers w panel.cfg w częćsi VCocpit01, a jeśli nie korzystam z VC?PZL Belfegor pisze:Manual - jest specjalny gauges od gaszenia takich świateł w zależności od stanu podwozia.
http://www.a2asimulations.com/forum/vie ... 76&start=0
Niech mi to ktoś łopatologicznie wytłumaczy bez odsyłania do forum SWave. Postąpiłem zgodnie z instrukcją i dodałem gauge-a z kolejnyum numerkiem w dane miejsce i nic wciąż pod nosem 767 mam światło.
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
To bez znaczenia, nawet jak samolot nie ma VC, nadal go tam dodajesz (choć może dla jego aktywacji wymagane jest włączenie widoku VC przynajmniej raz). Albo postąpiłeś nie do końca zgodnie z instrukcją, albo dodałeś gauges gaszący landing lights zamiast taxi, albo światło na przednim goleniu podwozia w Level-D nie jest typem taxi (definiuje to cyfra w sekcji [lights] aircraft.cfg). Sprawdź na forum A2A, może jest tam gotowiec albo ktoś opisał podobny problem.
Jeszcze pokombinuję bo w 767 jest układ taki że Landing Lights (5) są na goleni na samej górze natomiast (6) taxi są na goleni gdzieś na wysokości osi kół.
Czy jeżeli Landing i Taxi są na goleni trzeba dodać dwa gaugsy? chyba tak?
Jako tymczasowe rozwiązanie usunąłem z wpisu do aircraft.cfg wpis o nosegear landing lights z rodzinki shockwave i oślepiająca poświata znikła z goleni więc na pewno światła maja status Landing lights. Poza tym taxi przed startem wyłączam więc nie trzeba by było korygować panel.cfg gdyby to były taxi.
Wyrwę się z roboty do chaty to powstawiam zaraz wpisy o jakich mówimy, to chyba ułatwi sprawę.
Czy jeżeli Landing i Taxi są na goleni trzeba dodać dwa gaugsy? chyba tak?
Jako tymczasowe rozwiązanie usunąłem z wpisu do aircraft.cfg wpis o nosegear landing lights z rodzinki shockwave i oślepiająca poświata znikła z goleni więc na pewno światła maja status Landing lights. Poza tym taxi przed startem wyłączam więc nie trzeba by było korygować panel.cfg gdyby to były taxi.
Wyrwę się z roboty do chaty to powstawiam zaraz wpisy o jakich mówimy, to chyba ułatwi sprawę.
Ostatnio zmieniony pn 07 wrz, 2009 12:53 przez GRYF830, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Witam serdecznie,
mógłby ktoś pomóc mi w zrozumieniu tych manuali do edycji świateł 3D redux? Chciałbym, aby w defaultowym B737-800 (FSX) przy chowaniu podwozia nie gasły światła lądowania na skrzydłach, tylko to na podwoziu (obecnie gasną wszystkie) ..chociaż nie wiem jak jest w rzeczywistości, czy na podwoziu jest taxi czy landing.. pewnie taxi..więc tu też pewnie jakaś konfiguracja by się przydała, bo jak przełączam włącznik świateł lądowania, to świecą się też te na przednim podwoziu.
2. Jak przełączam włącznik 'taxi', to nie włączają się żadne światła..
PS. Myślę, że jak "załapię" na przykładzie B737, to w innych samolotach już sobie poradzę..
Dzięki z góry,
Pozdrawiam,
Łukasz
mógłby ktoś pomóc mi w zrozumieniu tych manuali do edycji świateł 3D redux? Chciałbym, aby w defaultowym B737-800 (FSX) przy chowaniu podwozia nie gasły światła lądowania na skrzydłach, tylko to na podwoziu (obecnie gasną wszystkie) ..chociaż nie wiem jak jest w rzeczywistości, czy na podwoziu jest taxi czy landing.. pewnie taxi..więc tu też pewnie jakaś konfiguracja by się przydała, bo jak przełączam włącznik świateł lądowania, to świecą się też te na przednim podwoziu.
2. Jak przełączam włącznik 'taxi', to nie włączają się żadne światła..
PS. Myślę, że jak "załapię" na przykładzie B737, to w innych samolotach już sobie poradzę..
Dzięki z góry,
Pozdrawiam,
Łukasz
..a jednak można zrobić światła taxi w B737..
..a może chociaż wiecie dlaczego na światłach nav na skrzydłach (zielonym i czerwonym) oraz 'beacon' mam coś jakby półprzeźroczysty czarny prostokącik? Widać to dobrze jak się da duże zbliżenie na w/w światła.. Spotkał się ktoś z Was z tym?
Pozdrawiam,
Łukasz
..a może chociaż wiecie dlaczego na światłach nav na skrzydłach (zielonym i czerwonym) oraz 'beacon' mam coś jakby półprzeźroczysty czarny prostokącik? Widać to dobrze jak się da duże zbliżenie na w/w światła.. Spotkał się ktoś z Was z tym?
Pozdrawiam,
Łukasz
Ostatnio zmieniony pt 18 wrz, 2009 11:41 przez luko, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Mam parę pytań..
1. Czy światła Nicka są na pewno pod FSX (pobrałem v2, ale np. w katalogu \Aircraft lights mam instalator FS9 aircraft lights
2. Jak odinstalować 3d light redux? W manualu nie ma o tym mowy, a nie ma też Deinstalatora (w Panelu starowania w Dodaj/usuń programy też nie ma) ..a ręcznie usunąć katalogu chyba nie można, bo domyślam się że muszą być z powrotem podmienione jakieś pliki na defaultowe.
Chcę odinstalować reduxa, aby zainstalować tylko Nicka.. zobaczę jak one będą się sprawować..
3. o co chodzi z tym halo..nie rozumiem tomcata..jak podmienić halo?
4. Belfegor, Twojej wypowiedzi także nie rozumiem.."Nicka podmieniają defaultowe" ..a 3d light redux , to nie? .."można stosować oba dodatki na raz (choć spotlight.bmp itp. można mieć tylko w jednej instancji)." - tego także nie rozumiem.
5. Zauważyłem jeszcze jeden problem przy reduxie.. gdy podchodzę na pas i ustawię widok kamery zza samolotu tak, że widzę ogon i pas w oddali (na jednej linii), to przy mignięciu "bacon'a" (albo stroba - nie pamietam) migną również światła pasa. W widoku VC tego nie ma.. jeśli kamerę ustawię na zewnątrz, ale samolot nie będzie w jednej linii z pasem (chodzi o ustawienie kamery a nie o to ze samolot nie jest w osi na podejściu), to światła pasa już nie migają.. mam nadzieję, że zbyt nie pokręciłem
Pozdrawiam,
1. Czy światła Nicka są na pewno pod FSX (pobrałem v2, ale np. w katalogu \Aircraft lights mam instalator FS9 aircraft lights
2. Jak odinstalować 3d light redux? W manualu nie ma o tym mowy, a nie ma też Deinstalatora (w Panelu starowania w Dodaj/usuń programy też nie ma) ..a ręcznie usunąć katalogu chyba nie można, bo domyślam się że muszą być z powrotem podmienione jakieś pliki na defaultowe.
Chcę odinstalować reduxa, aby zainstalować tylko Nicka.. zobaczę jak one będą się sprawować..
3. o co chodzi z tym halo..nie rozumiem tomcata..jak podmienić halo?
4. Belfegor, Twojej wypowiedzi także nie rozumiem.."Nicka podmieniają defaultowe" ..a 3d light redux , to nie? .."można stosować oba dodatki na raz (choć spotlight.bmp itp. można mieć tylko w jednej instancji)." - tego także nie rozumiem.
5. Zauważyłem jeszcze jeden problem przy reduxie.. gdy podchodzę na pas i ustawię widok kamery zza samolotu tak, że widzę ogon i pas w oddali (na jednej linii), to przy mignięciu "bacon'a" (albo stroba - nie pamietam) migną również światła pasa. W widoku VC tego nie ma.. jeśli kamerę ustawię na zewnątrz, ale samolot nie będzie w jednej linii z pasem (chodzi o ustawienie kamery a nie o to ze samolot nie jest w osi na podejściu), to światła pasa już nie migają.. mam nadzieję, że zbyt nie pokręciłem
Pozdrawiam,
Ad.2 Włącz instalkę i tam powinna być opcja "uninstal" albo coś takiego.luko pisze:2. Jak odinstalować 3d light redux?
4. Belfegor, Twojej wypowiedzi także nie rozumiem.."Nicka podmieniają defaultowe" ..a 3d light redux , to nie? .."można stosować oba dodatki na raz (choć spotlight.bmp itp. można mieć tylko w jednej instancji)." - tego także nie rozumiem.
Ad.3 Tylko te "spotlight.bmp" jest wspólne z redux i default - czytanie ze zrozumieniem.
Ostatnio zmieniony śr 23 wrz, 2009 23:21 przez matx1234, łącznie zmieniany 1 raz.
AMD64 x2 5200+, 2GB DDR2, PowerColor HD4850 PCS+, Corsair 450W
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
1. Są pod FS9, można sprawdzić czy działają z FSX.
2. Nie muszą, bo jak napisałem nie podmieniają defaultowych efektów.
3. Normalnie, jedno halo.bmp zamieniasz na inne (zrób backup).
4. Nie wiem, czego nie rozumiesz - opisz dokładniej. Efekty świateł A2A mają inne nazwy, tak więc można mieć i ich światła, i defaultowe. Jednak niektóre pliki (np. spotlight.bmp odpowiedzialny za wygląd snopu światłą świateł lądowania) są wspólne - w tym wypadku można mieć albo brzydki default, albo wersje A2A.
2. Nie muszą, bo jak napisałem nie podmieniają defaultowych efektów.
3. Normalnie, jedno halo.bmp zamieniasz na inne (zrób backup).
4. Nie wiem, czego nie rozumiesz - opisz dokładniej. Efekty świateł A2A mają inne nazwy, tak więc można mieć i ich światła, i defaultowe. Jednak niektóre pliki (np. spotlight.bmp odpowiedzialny za wygląd snopu światłą świateł lądowania) są wspólne - w tym wypadku można mieć albo brzydki default, albo wersje A2A.
1.O ile dobrze pamietam plik halo.bmp jest w kat. \FSX\Texture. Obecnie w tym katalogu mam halo z A2A, natomiast w katalogu \FSX\Shockwavelight\Backup\Texture mam również halo.bmp i to pewnie jest defaultowe halo (skoro w katalogu Backup) ..dobrze rozumiem?
- tomcat wcześniej napisał: "Ściągnij sobie zastępcze halo i sprawdź - np. Nick's light fix." - ścignąłem tego Nicka, ale nie widzę tam żadnego pliku halo.bmp
Zatem które halo na które podmienić? ..wiecie co..gubię się już w tym
2. Fakt, że mimo świateł reduxa, snop światła mam nadal defaultowy.. co w takim razie zrobiłem nie tak?
3. Czy coś odnośnie punktu 5. moglibyście napisać? Znany Wam jest ten problem?
Przepraszam Was, że tak męczę, ale myślę, że moim podstawowym problemem jest brak dokładnej znajomości struktury plików odpowiedzialnych za te wszystkie efekty. Proszę zatem o cierpliwość
Pozdrawiam
- tomcat wcześniej napisał: "Ściągnij sobie zastępcze halo i sprawdź - np. Nick's light fix." - ścignąłem tego Nicka, ale nie widzę tam żadnego pliku halo.bmp
Zatem które halo na które podmienić? ..wiecie co..gubię się już w tym
2. Fakt, że mimo świateł reduxa, snop światła mam nadal defaultowy.. co w takim razie zrobiłem nie tak?
3. Czy coś odnośnie punktu 5. moglibyście napisać? Znany Wam jest ten problem?
Przepraszam Was, że tak męczę, ale myślę, że moim podstawowym problemem jest brak dokładnej znajomości struktury plików odpowiedzialnych za te wszystkie efekty. Proszę zatem o cierpliwość
Pozdrawiam
Niestety pokazana procedura dopisu linijki gauge w panel.cfg , w Wilco E-Jet nie chce zadziałać. Przy włączonych światłach landing i schowanym podwoziu ciągle jest widoczna "świetlna aureolka nad kokpitem". ktoś się uporał może z tymi światłami do E-jet.
Czy ewentualnie można usunąć te modelowe światła odcinając jakiś wpis ??
Czy ewentualnie można usunąć te modelowe światła odcinając jakiś wpis ??
Światła nawigacyjne
Witam
Właśnie staram się coś zrobić by w samolotach którymi latam były widoczne efekty których spodziewałem się po zainstalowaniu 3D Light. Nie mam pojęcia jak to zrobić...
I mam problem bo żaden samolot nie ma światła na ogonie (niewiem czy dobrze nazwe ale chodzi mi o światło nawigacyjne na górze tj nad sterem kierunku), co zrobić ??
Pomocy:))
Właśnie staram się coś zrobić by w samolotach którymi latam były widoczne efekty których spodziewałem się po zainstalowaniu 3D Light. Nie mam pojęcia jak to zrobić...
I mam problem bo żaden samolot nie ma światła na ogonie (niewiem czy dobrze nazwe ale chodzi mi o światło nawigacyjne na górze tj nad sterem kierunku), co zrobić ??
Pomocy:))
Pozdrawiam
Seba_EPLL
Intel Core 2 Guad CPU Q8300,RAM 4GB, GeForce GTX260, System Win 7 Pro wersja 64Bit
Microsoft Flight Simulator X Deluxe Edition SP1 i SP2
Seba_EPLL
Intel Core 2 Guad CPU Q8300,RAM 4GB, GeForce GTX260, System Win 7 Pro wersja 64Bit
Microsoft Flight Simulator X Deluxe Edition SP1 i SP2
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
A szukałeś?
viewtopic.php?t=8913&start=0
viewtopic.php?t=8408&highlight=lights
viewtopic.php?t=7795&highlight=lights
viewtopic.php?t=5335&highlight=lights
Zapoznaj się z poradnikami na forum producenta dodatku, tam tez znajdziesz bazę gotowych konfiguracji do wielu samolotów.
viewtopic.php?t=8913&start=0
viewtopic.php?t=8408&highlight=lights
viewtopic.php?t=7795&highlight=lights
viewtopic.php?t=5335&highlight=lights
Zapoznaj się z poradnikami na forum producenta dodatku, tam tez znajdziesz bazę gotowych konfiguracji do wielu samolotów.
"Wilco E-Jet Series 3D Lights Configs
If anyone is having problems with the taxi light not going off or flashing after the gear is raised, just add // to the start of the line "line.11" of Mark,s configs. this will remove the shockwave light and give you back the default taxi light which will go off when the gear "
If anyone is having problems with the taxi light not going off or flashing after the gear is raised, just add // to the start of the line "line.11" of Mark,s configs. this will remove the shockwave light and give you back the default taxi light which will go off when the gear "