[FS2004] i [FSX] Warsaw Airport 2010

Ogólna dyskusja na temat FS2002, FS2004, FSX.

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

Awatar użytkownika
cuube
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 176
Rejestracja: sob 02 sie, 2008 19:49
Skąd jesteś: Bochnia

Post autor: cuube »

Dzięki za szybką odp. ;)

Niestety po podmianie pliku dalej jest to samo. :/ Dodatkowo przy nowym AFCAD'zie spróbowałem usunąć plik EPWA_fltn.BGL, ale to również nie rozwiązało tego problemu. :(
Awatar użytkownika
ummagumma
Cadet
Cadet
Posty: 34
Rejestracja: pt 05 wrz, 2008 16:47
Skąd jesteś: EGAA

Post autor: ummagumma »

Sceneria dziala bez zadnego problemu i jest po prostu "zajewiaszcza".

Czy podmieniajac plik EPWA_fltn.BGL zmieniles jego nazwe ?.
(Chodzi mi o to, ze np. ja na poczatku, przez pomylke, wrzucilem ten plik nie zmieniajac nazwy pliku na EPWA.BGL i dlatego nie dzialalo mi poprawnie.)

Zanim wrzucisz plik EPWA_fltn.BGL, usun koncowke "fltn" tak aby plik wygladal, tak samo jak ten w folderze czyli: EPWA.BGL

Generalnie reasumujac zrobilem tak:
1) Sciagnalem oryginalna scenerie
2) Sciagnalem poprawki z linku podanego przez Matt-a na jego forum.
3) Rozpakowalem i podmienilem pliki, zmieniajac ten EPWA_fltn.BGL na EPWA.BGL*

...i jestem bardzo :DDDDD

*nie pamietam juz z glowy nazwy plikow.

Sprawdz, bo byc moze wlasnie to zostalo pominiete.

pzdr.
FSX,W 7 64, AMD FX8120, Sapphire HD5770, 8G RAM. Logitech G940, Logitech z906, Logitech G930, Samsung 46' LED Full HD, Airbus Extended X 1.10, GEX, REX, Opus, AES, UTX, UT2
Awatar użytkownika
ToTom
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 364
Rejestracja: pn 05 kwie, 2004 17:35
Skąd jesteś: Kraków

Post autor: ToTom »

Czy u kogokolwiek z Was ta sceneria działa poprawnie w FSX? Bo mnie ręce opadły. Nic nie mogę poradzić i ciągle mam tak jak tu:
treeq pisze:Ja z kolei mam następujący problem:
http://img152.imageshack.us/f/epwa.png/
Mały dopisek. Znalazłem. Zmiana parametru "mesh resolution" na najniższą wartość (czyli 305m) pomogła. Poprawnie działa również na ustawieniach od 19m do 1m.
Przebija przy ustawieniach: 152m, 76m, 38m.
Mesh mam standardowy. EPWA z wszystkimi poprawkami.
Awatar użytkownika
cuube
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 176
Rejestracja: sob 02 sie, 2008 19:49
Skąd jesteś: Bochnia

Post autor: cuube »

Odnowie temat...

Chciałem się zapytać czy znalazł ktoś jakieś rozwiązanie na migotanie tych tekstur w FS9, o których ostatnio pisałem. Mimo usilnych starań przez ostatnie długie czasy nic nie udało mi się wskórać. ;(

Będę wdzięczny za odp i ewentualną pomoc.
Matt
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 124
Rejestracja: pn 25 sie, 2008 02:58
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: Matt »

Sprobuj ze zmiana ustawien meshu.
Awatar użytkownika
cuube
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 176
Rejestracja: sob 02 sie, 2008 19:49
Skąd jesteś: Bochnia

Post autor: cuube »

Też kombinowałem z meshem, ale nic nie pomogło... Dezaktywowałem wszystkie dodatki ze Scenery Library (czyt. FSGlobal, UT oraz WPS i Ursynow), ale skutek migotania również nie ustał.

Jedyne co pomaga to przestawienie opcji Scenery complexity na Sparse lub Very sparse, ale dziwnie tak latać...

No nic - może z czasem coś będzie wiadomo na ten temat - wówczas będę wdzięczny za info. :)

A tak przy okazji - Meteusz - jeśli dysponujesz starymi wersjami lotniska mógłbyś podesłać mi je na maila cuube (at) interia.pl? Może na starszych wersjach efektu migotania nie będzie (chociaż wątpię, ale sprawdzić nie zaszkodzi). :)
Sebol
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 151
Rejestracja: sob 25 lut, 2006 21:08
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: Sebol »

U mnie migotania nie ma, u mnie po prostu nie ma połowy pasa i dróg kołowania :D Pokombinuję z instalacją scenerii może pomoże, bo usunięcie wszystkich i wgranie od nowa nie pomogło.
Pozdrawiam SEBOL
GG:7199365
Obrazek
Matt
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 124
Rejestracja: pn 25 sie, 2008 02:58
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: Matt »

Rzuc screena na PW Sebol.
Artur S.
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 287
Rejestracja: wt 17 lut, 2004 14:13
Skąd jesteś: WAW

Post autor: Artur S. »

cuube pisze: Chciałem się zapytać czy znalazł ktoś jakieś rozwiązanie na migotanie tych tekstur w FS9, o których ostatnio pisałem.
A próbowałeś (cyt. z forum pl-vacc):
Witam!
Dla wszystkich borykających się z migotaniem tekstur (a dokładniej czerwonych wysepek koło rękawów), i "trawiastym problemem": u mnie pomogło zainstalowanie scenerii w wersji 1.2.
?
Pzdr - Artur S.
AZT017 (WAW)

Core i7 6700K, ASUS MAXIMUS VIII RANGER, 16GB/2666MHz, MSI GTX970, OS Win7/64bit, SSD Crucial 250GB, FS2004
Sebol
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 151
Rejestracja: sob 25 lut, 2006 21:08
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: Sebol »

Mój problem wygląda mniej więcej tak:
viewtopic.php?t=11362

EPWA przed światłami PAPI na 33
Obrazek

EPWA za światłami na 33
Obrazek

Dodatkowo EPSC po zmianie z EPWA
Obrazek
Pozdrawiam SEBOL
GG:7199365
Obrazek
Awatar użytkownika
cuube
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 176
Rejestracja: sob 02 sie, 2008 19:49
Skąd jesteś: Bochnia

Post autor: cuube »

Artur S. pisze:A próbowałeś (cyt. z forum pl-vacc):
Witam!
Dla wszystkich borykających się z migotaniem tekstur (a dokładniej czerwonych wysepek koło rękawów), i "trawiastym problemem": u mnie pomogło zainstalowanie scenerii w wersji 1.2.
?
Pzdr - Artur S.
Teraz spróbowałem - efekt taki sam. :(

Ale dzięki za informację. :)
Sebol
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 151
Rejestracja: sob 25 lut, 2006 21:08
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: Sebol »

Ja już mam taki problem, że nawet po usunięciu scenerii nie mam tekstur niczego. Obawiam się, że będzie trzeba inaczej reagować.
Pozdrawiam SEBOL
GG:7199365
Obrazek
Awatar użytkownika
cuube
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 176
Rejestracja: sob 02 sie, 2008 19:49
Skąd jesteś: Bochnia

Post autor: cuube »

Hehe mały update w mojej sprawie. ;) Mateusz - to chyba nie wina scenerii - problem występuje już na dwóch sceneriach, ale go rozwiązałem (chociaż tylko pośrednio). ;)

Zainstalowałem AI traffic i w momencie, kiedy go włączę sceneria przestaje migotać. Teraz wyłączę AI traffic i sceneria dalej nie miga. Podłączam się do sieci przez SB - sceneria nie miga. :)
Jednakże jeśli wyłączę FS'a i go włączę na nowo bez ruchu AI to sceneria dalej miga... Oki - to podłączam się do sieci przez SB - sceneria dalej miga (nic to nie daje).

A teraz co ciekawe... Używam Eset Smart Security i do wyjątków dodałem FS9.exe (zezwolenie na wszystko). Teraz odpalam FS9, włączam AI i... sceneria miga nadal. Wyłączyłem FS9.exe jako wyjątek w zaporze i sceneria z ruchem AI nie miga. Po wyłączeniu ruchu AI lub podłączeniu się do sieci również wszystko jest oki. :) Ale po ponownym uruchomieniu symulatora, jeśli ruch AI jest wyłączony to wszystko miga na nowo...

Taka ciekawostka - w sumie cholernie dziwne, ale prawdziwe. :P
tomasz19700
Cadet
Cadet
Posty: 6
Rejestracja: czw 06 sty, 2011 12:59
Skąd jesteś: warszawa

Post autor: tomasz19700 »

Gdzie mogę ściągnąć łatkę do crasha przy starcie? :(

[Pisownia! - Rz]
Ostatnio zmieniony sob 24 wrz, 2011 09:35 przez tomasz19700, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ummagumma
Cadet
Cadet
Posty: 34
Rejestracja: pt 05 wrz, 2008 16:47
Skąd jesteś: EGAA

Post autor: ummagumma »

Tutaj masz wszystko, co Ci potrzeba:

http://mk-studios.com.pl/forum/index.php?board=13.0

Tylko postepuj dokladnie z instrukcja. Przeczytaj rowniez moj wpis (pare postow do gory) na temat podmiany plikow.
Czy podmieniajac plik EPWA_fltn.BGL zmieniles jego nazwe ?.
(Chodzi mi o to, ze np. ja na poczatku, przez pomylke, wrzucilem ten plik nie zmieniajac nazwy pliku na EPWA.BGL i dlatego nie dzialalo mi poprawnie.)

Zanim wrzucisz plik EPWA_fltn.BGL, usun koncowke "fltn" tak aby plik wygladal, tak samo jak ten w folderze czyli: EPWA.BGL

Generalnie reasumujac zrobilem tak:
1) Sciagnalem oryginalna scenerie
2) Sciagnalem poprawki z linku podanego przez Matt-a na jego forum.
3) Rozpakowalem i podmienilem pliki, zmieniajac ten EPWA_fltn.BGL na EPWA.BGL*
U mnie sceneria nie ma w ogole zadnych bledow...moze mam po prostu szczescie.

Gdy zainstalowalem ja po raz pierwszy, owszem, bledy byly ale odinstalowalem, zainstalowalem raz jeszcze, wgralem wszystkie poprawki ze strony autora i podmienilem nazwe jednego pliku, bo sie nie zgadzaly i sceneria daje czadu na max.

Moje dodatki to: REX, GEX, My Traffic 2010.
FSX,W 7 64, AMD FX8120, Sapphire HD5770, 8G RAM. Logitech G940, Logitech z906, Logitech G930, Samsung 46' LED Full HD, Airbus Extended X 1.10, GEX, REX, Opus, AES, UTX, UT2
nirvanes
Cadet
Cadet
Posty: 12
Rejestracja: wt 07 gru, 2010 14:26
Skąd jesteś: Wrocław

Post autor: nirvanes »

Witam. Ja z kolei mam straszny problem z klatkowaniem w nocnej porze dnia. Te światła dróg kołowania i pasów zabijają mój komputer, który radził sobie jak do tej pory prawie ze wszystkim w rozsądnych ustawieniach graficznych.. Widziałem w tym wątku, że ktoś również na to narzekał i rozwiązaniem okazał się jakiś magiczny plik od twórcy scenerii, który zamieniał światła na inne, mniej zasobożerne.. Tyle, że forum nie działa i nie mam możliwości by ten plik tam odnaleźć. Mógłby mi ktoś podać jakiś link, namiary na to cudo?:) Z góry dzięki wielkie.
Matt
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 124
Rejestracja: pn 25 sie, 2008 02:58
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: Matt »

nirvanes
Cadet
Cadet
Posty: 12
Rejestracja: wt 07 gru, 2010 14:26
Skąd jesteś: Wrocław

Post autor: nirvanes »

Podmieniłem pliki z podanego przez ciebie archiwum i faktycznie jest troszkę lepiej.. Ale nie dużo więc już sam nie wiem co może być przyczyną. Oczywiście mowa tu o wersji pod FSX. No trudno, w każdym bądź razie dzięki za reakcję na mój post i chęć pomocy :D
białko
Cadet
Cadet
Posty: 49
Rejestracja: wt 06 mar, 2012 13:30
Skąd jesteś: D.T

Post autor: białko »

Czy ktoś wie jak usunąć dźwig z terminala bo w wersji 3 dalej jest i nie pasuje z nowym terminalem. Który bgl za niego odpowiada? Chodzi o wersję fs2004.
skieras91
Cadet
Cadet
Posty: 4
Rejestracja: ndz 25 mar, 2012 23:12
Skąd jesteś: Chałupy

Post autor: skieras91 »

Witam!

U mnie również pojawił się problem z tym "pasem" przenikającym przez scenerię taki jak tu: viewtopic.php?t=11362
Pojawiał się on wyłącznie gdy przylatywałem do WAW. Gdy ładowałem lot z WAW problem nie miał miejsca. Używany samolot nie ma znaczenia, ruch AI też. Używam GEP, REX, FSpassengers, RadarContact 4.3. Problem pojawiał się również podczas lotów VAT-SIM. Wszystkie opcje grafiki mam ustawione na max. Problem zniknął gdy zmniejszyłem suwak mesh'a na 50%. Praktycznie nieodczuwalne dla oka, problem przestał nękać. Mój pc:

C2Q Q8300 @2.85; XFX ATI HD4870 1GB; 4GB DDR2 800; WIN7 64

Mam nadzieję, że komuś pomogę.
Pozdrowienia ;)

edit:
Przepraszam, że odkopuję trochę stary wątek, ale być może ktoś jeszcze szuka w tej kwestii podpowiedzi.
Tomek1158
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 292
Rejestracja: wt 26 kwie, 2011 11:02
Skąd jesteś: EGCN

Post autor: Tomek1158 »

Wejdź w górnym pasku do scenery library i przeładuj scenerie, a problem na czas pobytu na lotnisku zniknie całkowicie.
This, the mojave desert is the final resting place of thousands of unemployed aircraft. For the old ones, the best future they can look forward to is reincarnation as a coke can. - Bruce Dickinson
skieras91
Cadet
Cadet
Posty: 4
Rejestracja: ndz 25 mar, 2012 23:12
Skąd jesteś: Chałupy

Post autor: skieras91 »

W fs9 nie ma tego na pasku. Masz na myśli domyślny skrót klawiszowy ctrl+shift+f1 (refresh scenery) ? przetestuję i zobaczę, czy działa. Co do tego, co wcześniej napisałem - lipa. Nie wiem czemu, ale jak dziś przyleciałem do Warszawy, to znów się pojawiły pasy. Zmiana tego mesh'a na 50 jednak nic nie poprawia. Dziwne, bo jak to sprawdzałem zrobiłem lot testowy i działało dobrze... No nic, Dzięki za radę; dam znać czy to rozwiązanie omija problem 8-)
C2Q Q8300 @2.85; XFX ATI HD4870 1GB; 4GB DDR2 800; WIN7 64;
FS9: GEP, RC4.3, ASE, REX
Obrazek
Awatar użytkownika
SEBOS
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 151
Rejestracja: pn 28 gru, 2009 16:26
Skąd jesteś: Radom

Post autor: SEBOS »

Masz po prostu zdublowane scenery.cfg, i się nakłada lotnisko na lotnisko. Skasuj wszystkie zostaw tylko ten z folderu głównego.
skieras91
Cadet
Cadet
Posty: 4
Rejestracja: ndz 25 mar, 2012 23:12
Skąd jesteś: Chałupy

Post autor: skieras91 »

w folderze głównym mam takie pliki:
http://s17.postimage.org/7bcovotyl/image.jpg
Mam wywalić te, które stworzyły scenerie Aerosoftu i pozostawić ten główny plik scenery?
Czy masz na myśli to, co jest w addon scenery? W pliku scenery nic mi się nie dubluje, layer mam ustawiony na najwyższy dla EPWA. Tu jak coś jest moje scenery: http://www.sendspace.pl/file/39da10b7e0d8f719c0cd9c8

edit:

Refresh scenery nic nie daje. Priorytet scenerii ustawiony na najwyższy, też nic to nie zmieniło.
C2Q Q8300 @2.85; XFX ATI HD4870 1GB; 4GB DDR2 800; WIN7 64;
FS9: GEP, RC4.3, ASE, REX
Obrazek
skieras91
Cadet
Cadet
Posty: 4
Rejestracja: ndz 25 mar, 2012 23:12
Skąd jesteś: Chałupy

Post autor: skieras91 »

Dobra, moi drodzy. Przetestowałem wszystkie możliwe opcje. Problem zawsze powraca. Zainstalowałem wcześniejszą wersję (1.2). Problem zniknął. Dzięki za dobre rady, wszystkim którzy mają ten problem polecam zrobienie tego samego; 1.3 nie różni się znowu aż tak drastycznie od 1.2, więc za wiele się nie traci. Jeszcze raz dzięki! :D 8-)
C2Q Q8300 @2.85; XFX ATI HD4870 1GB; 4GB DDR2 800; WIN7 64;
FS9: GEP, RC4.3, ASE, REX
Obrazek
kubw19
Cadet
Cadet
Posty: 40
Rejestracja: wt 30 sie, 2011 21:50
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: kubw19 »

Cześć.
Mógłby ktoś mi dać linka do tych plików naprawczych? Forum nie działa, a ja kiedyś pobrałem, ale musiałem odinstalować FSX'a.
Mój problem polega na zmianie apronu w piasek kiedy na nim stoję.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
leF
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 100
Rejestracja: czw 23 sie, 2007 22:30
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: leF »

Na ten problem pomoże zmiana rozdzielczości mesh'u, pokombinuj z tym.
INSZALLAH

Win7, FSX, MX518, Saitek Yoko Pro, Logitech Extreme 3D PRO
wibwk
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 282
Rejestracja: śr 29 lis, 2006 13:49
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: wibwk »

białko pisze:Czy ktoś wie jak usunąć dźwig z terminala bo w wersji 3 dalej jest i nie pasuje z nowym terminalem. Który bgl za niego odpowiada? Chodzi o wersję fs2004.
Prosto się nie da, jeśli dobrze pamiętam to jest "zaszyty" w bgl'u któregoś terminala.
X52
dante91
Cadet
Cadet
Posty: 7
Rejestracja: pt 24 lip, 2009 23:00
Skąd jesteś: Bolesławiec

Post autor: dante91 »

Czy byłby ktoś tak miły i mógł podać linki do poprawek do scenerii, ponieważ nie można wejść na forum twórców, a pojawia się u mnie problemu crashu zaraz po załadowania się lotu.
ODPOWIEDZ