Autoland
Moderator: PZL Belfegor
Autoland
Kiedy, należy zastosować w samolocie auto-lądowanie i nie chodzi mi o przeszkolenia i pilotów i przystosowanie samolotów tylko o warunki pogodowe takiej jak podstawa chmur i widzialność?
P43+Quad core q8300+9600GT
Autoland można wykonać w każdych warunkach meteo. Od ćwiczenia przy CAVOK po "zwykłe" przy warunkach CAT III.
Coś do google: "CAT III minima"
Coś do google: "CAT III minima"
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
No nie tylko USA... Wiele dużych lotnisk w Europie ma CAT III. CAT IIIC (czyli teoretyczne minima 0/0) to już insza inność i rzeczywiście ja takich nie znam.RzEmYk pisze:Są w większych amerykańskich lotniskach, np. KJFK, KBOS, KSFO.
Pozdrawiam
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
Próbowałem je znaleźć, sprawdzałem mapki Jeppesena dla EDDF, EDDM, EGLL, LFPG, ale wszystkie mają do CAT II włącznie.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Ja korzystam z NDACa i na wszystkich większych lotniskach europejskich mam np. "CAT IIIB - Available". Inna sprawa, że w ogóle do CAT III nie publikuje się minimów - bo (ZTCW) są one ustalane dla indywidualnego połączenia lotnisko-linia-pilot-samolot.
Pozdrawiam
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
Możliwe, że tak jest w Europie. Za to Jeppesen w mapkach dla Ameryki podaje RVR w minimach. Swoją drogą, że te minima są rzeczywiście minimalne, rząd wielkości 6 - 12 m.
EDIT:
Moja wpadka, to jednak 600 do 1200 ft.
EDIT:
Moja wpadka, to jednak 600 do 1200 ft.
Ostatnio zmieniony czw 12 sie, 2010 16:08 przez RzEmYk, łącznie zmieniany 1 raz.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Dla mnie to ciekawe jest bardzo jaki procent przylotów w tak kiepską pogodę kończy się lądowaniem (w stosunku do diverta lub oczekiwania na poprawę), bo fakt, że takie instalacje muszą kosztować fortunę, jest niezaprzeczalny.
P.S. 6m RVR - nie wiem, czy samochodem bym dal radę zjechać z pasa we właściwą drogę
P.S. 6m RVR - nie wiem, czy samochodem bym dal radę zjechać z pasa we właściwą drogę
Pozdrawiam
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
-
- Turboprop Captain
- Posty: 242
- Rejestracja: pn 06 kwie, 2009 14:48
- Skąd jesteś: Tarnów, D. T.
W polskich bazach Su-22 są systemy automatycznego kołowania. Samolot ten ma tryb autopilota, który na to pozwala, ale lotnisko musi być odpowiednio wyposażone. Z tego co pamiętam są tam po obu stronach drogi kołowania co ileś metrów metalowe pręty, tylko nie wiem, czy to nadajniki radiowe, czy tworzą jakąś pętlę indukcyjną, po której samolot orientuje się gdzie jest, a włączenie odpowiednich prętów generuje ścieżkę od stanowiska postojowego do początku pasa (lotnisko musi włączyć tylko wymagane pręty aby stworzyć tą ścieżkę, bo autopilot nie rozróżnia rozjazdów i na skrzyżowaniach by zgłupiał - to dość stara w końcu technologia). Jakoś tak to działa w wielkim uproszczeniu.Kirow pisze: P.S. 6m RVR - nie wiem, czy samochodem bym dal radę zjechać z pasa we właściwą drogę
-
- Jet 1st Officer
- Posty: 283
- Rejestracja: pt 25 cze, 2010 11:32
- Skąd jesteś: Maastricht
Doświadczenie przede wszystkim. Niektóre linie w stanach maja nawet procedury, które zachęcają pilotów do manuala poniżej 18000ft.mbucholski pisze:Z tego co ja wiem, to autolandu raczej się unika na rzecz częstszego latania z ręki (doświadczenie itp.).
Co do autolandu to też samolot musi być dużo wcześniej skonfigurowany i ustabilizowany do lądowania (prędkość itd.). Tym samym mniej samolotów jest w stanie wylądować w tym samym przedziale czasowym. Ale to już ma znaczenie dla większych lotnisk.
W luźnej odpowiedzi na wszystko co się przez ten wątek przewinęło:
1. Lotnisko NIE MA autolandu. Autoland może mieć co najwyżej samolot.
2. Autoland trzeba wykonać podczas lądowań w CATIII, jeżeli samolot nie ma specjalnie przystosowanego HUDu.
3. Autoland powszechnie wykonuje się w CATII po uzyskaniu kontaktu na DH.
4. CATIIIc istnieje tylko teoretycznie...
5. Na lotniskach pod certyfikacją FAA z opublikowanymi minimami w rodzaju CATIIIB RVR 6 oznacza RVR 600ft, a nie 6m!
6. Autoland można wykonywać przy dobrej pogodzie i na lotniskach tylko CATI.
7. Autoland wykonuje się czasem z konieczności (przedłużenie zdatności do autolandu samolotu), albo treningowo.
8. W przypadku lotnisk JAA'owskich minimów dla CAT3 się zwyczajowo nie publikuje bo są one zawsze takie same zależnie czy jest to kat. A czy B.
1. Lotnisko NIE MA autolandu. Autoland może mieć co najwyżej samolot.
2. Autoland trzeba wykonać podczas lądowań w CATIII, jeżeli samolot nie ma specjalnie przystosowanego HUDu.
3. Autoland powszechnie wykonuje się w CATII po uzyskaniu kontaktu na DH.
4. CATIIIc istnieje tylko teoretycznie...
5. Na lotniskach pod certyfikacją FAA z opublikowanymi minimami w rodzaju CATIIIB RVR 6 oznacza RVR 600ft, a nie 6m!
6. Autoland można wykonywać przy dobrej pogodzie i na lotniskach tylko CATI.
7. Autoland wykonuje się czasem z konieczności (przedłużenie zdatności do autolandu samolotu), albo treningowo.
8. W przypadku lotnisk JAA'owskich minimów dla CAT3 się zwyczajowo nie publikuje bo są one zawsze takie same zależnie czy jest to kat. A czy B.
zapraszam ->http://www.vlatanie.blog.pl/ - aktualizacja 6.03.2011
Zacząłem ten temat ponieważ zdziwił mnie ten filmik: http://www.youtube.com/watch?v=bAIoFdxN ... re=related
Wydaje się, że piloci mieli na tyle widzialności pasa, że mogliby lądować samodzielnie od ok: 150ft, a jednak tego nie robią.
Wydaje się, że piloci mieli na tyle widzialności pasa, że mogliby lądować samodzielnie od ok: 150ft, a jednak tego nie robią.
P43+Quad core q8300+9600GT