Aztec.pl - Forum Dyskusyjne Strona Główna Aztec.pl - Forum Dyskusyjne
pasjonatów wirtualnego latania

FAQFAQ Regulamin  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Autoland
Autor Wiadomość
Rafal102
Light Planes Captain



Imię: Rafał
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 100
Skąd: Włocławek
Wysłany: Pon 09 Sie, 2010 20:37   Autoland

Kiedy, należy zastosować w samolocie auto-lądowanie i nie chodzi mi o przeszkolenia i pilotów i przystosowanie samolotów tylko o warunki pogodowe takiej jak podstawa chmur i widzialność?
_________________
P43+Quad core q8300+9600GT
 
 
RzEmYk
Moderator



Imię: Krzysiek
Dołączył: 18 Lut 2005
Posty: 2798
Skąd: KDA
Wysłany: Pon 09 Sie, 2010 20:47   

Autoland można wykonać w każdych warunkach meteo. Od ćwiczenia przy CAVOK po "zwykłe" przy warunkach CAT III.
Coś do google: "CAT III minima"
_________________
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX1080, W7 64b SP1, P3D 4.5
 
 
TytusPZL
Turboprop Captain


Imię: Tomek
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 246
Skąd: Tarnów, D. T.
Wysłany: Pon 09 Sie, 2010 22:06   

A tak a propos, czy gdziekolwiek na świecie jest zainstalowany ILS spełniający wymogi CAT III? Bo mnie się wydaje, że spotyka się co najwyżej CAT II poszerzone o Autoland.
 
 
RzEmYk
Moderator



Imię: Krzysiek
Dołączył: 18 Lut 2005
Posty: 2798
Skąd: KDA
Wysłany: Pon 09 Sie, 2010 22:20   

Są w większych amerykańskich lotniskach, np. KJFK, KBOS, KSFO.
_________________
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX1080, W7 64b SP1, P3D 4.5
 
 
Kirow
Jet 1st Officer



Imię: Boguś
Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 277
Skąd: EPWR
Wysłany: Pon 09 Sie, 2010 22:44   

RzEmYk napisał/a:
Są w większych amerykańskich lotniskach, np. KJFK, KBOS, KSFO.


No nie tylko USA... Wiele dużych lotnisk w Europie ma CAT III. CAT IIIC (czyli teoretyczne minima 0/0) to już insza inność i rzeczywiście ja takich nie znam.
_________________
Pozdrawiam
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
 
 
RzEmYk
Moderator



Imię: Krzysiek
Dołączył: 18 Lut 2005
Posty: 2798
Skąd: KDA
Wysłany: Pon 09 Sie, 2010 22:49   

Próbowałem je znaleźć, sprawdzałem mapki Jeppesena dla EDDF, EDDM, EGLL, LFPG, ale wszystkie mają do CAT II włącznie. :?
_________________
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX1080, W7 64b SP1, P3D 4.5
 
 
Kirow
Jet 1st Officer



Imię: Boguś
Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 277
Skąd: EPWR
Wysłany: Pon 09 Sie, 2010 22:56   

Ja korzystam z NDACa i na wszystkich większych lotniskach europejskich mam np. "CAT IIIB - Available". Inna sprawa, że w ogóle do CAT III nie publikuje się minimów - bo (ZTCW) są one ustalane dla indywidualnego połączenia lotnisko-linia-pilot-samolot.
_________________
Pozdrawiam
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
 
 
RzEmYk
Moderator



Imię: Krzysiek
Dołączył: 18 Lut 2005
Posty: 2798
Skąd: KDA
Wysłany: Pon 09 Sie, 2010 23:03   

Możliwe, że tak jest w Europie. Za to Jeppesen w mapkach dla Ameryki podaje RVR w minimach. Swoją drogą, że te minima są rzeczywiście minimalne, rząd wielkości 6 - 12 m.

EDIT:
Moja wpadka, to jednak 600 do 1200 ft.
_________________
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX1080, W7 64b SP1, P3D 4.5
Ostatnio zmieniony przez RzEmYk Czw 12 Sie, 2010 16:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kirow
Jet 1st Officer



Imię: Boguś
Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 277
Skąd: EPWR
Wysłany: Pon 09 Sie, 2010 23:08   

Dla mnie to ciekawe jest bardzo jaki procent przylotów w tak kiepską pogodę kończy się lądowaniem (w stosunku do diverta lub oczekiwania na poprawę), bo fakt, że takie instalacje muszą kosztować fortunę, jest niezaprzeczalny.

P.S. 6m RVR - nie wiem, czy samochodem bym dal radę zjechać z pasa we właściwą drogę ;)
_________________
Pozdrawiam
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
 
 
TytusPZL
Turboprop Captain


Imię: Tomek
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 246
Skąd: Tarnów, D. T.
Wysłany: Wto 10 Sie, 2010 09:42   

Kirow napisał/a:

P.S. 6m RVR - nie wiem, czy samochodem bym dal radę zjechać z pasa we właściwą drogę ;)


W polskich bazach Su-22 są systemy automatycznego kołowania. Samolot ten ma tryb autopilota, który na to pozwala, ale lotnisko musi być odpowiednio wyposażone. Z tego co pamiętam są tam po obu stronach drogi kołowania co ileś metrów metalowe pręty, tylko nie wiem, czy to nadajniki radiowe, czy tworzą jakąś pętlę indukcyjną, po której samolot orientuje się gdzie jest, a włączenie odpowiednich prętów generuje ścieżkę od stanowiska postojowego do początku pasa (lotnisko musi włączyć tylko wymagane pręty aby stworzyć tą ścieżkę, bo autopilot nie rozróżnia rozjazdów i na skrzyżowaniach by zgłupiał - to dość stara w końcu technologia). Jakoś tak to działa w wielkim uproszczeniu.
 
 
mbucholski
Jet 1st Officer


Imię: Mateusz
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 284
Skąd: Maastricht
Wysłany: Wto 10 Sie, 2010 10:47   

Z tego co ja wiem, to autolandu raczej się unika na rzecz częstszego latania z ręki (doświadczenie itp.).
 
 
r.a.f
Light Planes Captain


Imię: Rafal
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 82
Skąd: EPZG/EPPO
Wysłany: Wto 10 Sie, 2010 11:15   

mbucholski napisał/a:
Z tego co ja wiem, to autolandu raczej się unika na rzecz częstszego latania z ręki (doświadczenie itp.).

Doświadczenie przede wszystkim. Niektóre linie w stanach maja nawet procedury, które zachęcają pilotów do manuala poniżej 18000ft.
Co do autolandu to też samolot musi być dużo wcześniej skonfigurowany i ustabilizowany do lądowania (prędkość itd.). Tym samym mniej samolotów jest w stanie wylądować w tym samym przedziale czasowym. Ale to już ma znaczenie dla większych lotnisk.
 
 
wegi
Moderator



Imię: Dominik
Dołączył: 23 Lip 2005
Posty: 345
Skąd: EPBY
Wysłany: Czw 12 Sie, 2010 02:06   

W luźnej odpowiedzi na wszystko co się przez ten wątek przewinęło:
1. Lotnisko NIE MA autolandu. Autoland może mieć co najwyżej samolot.
2. Autoland trzeba wykonać podczas lądowań w CATIII, jeżeli samolot nie ma specjalnie przystosowanego HUDu.
3. Autoland powszechnie wykonuje się w CATII po uzyskaniu kontaktu na DH.
4. CATIIIc istnieje tylko teoretycznie...
5. Na lotniskach pod certyfikacją FAA z opublikowanymi minimami w rodzaju CATIIIB RVR 6 oznacza RVR 600ft, a nie 6m!
6. Autoland można wykonywać przy dobrej pogodzie i na lotniskach tylko CATI.
7. Autoland wykonuje się czasem z konieczności (przedłużenie zdatności do autolandu samolotu), albo treningowo.
8. W przypadku lotnisk JAA'owskich minimów dla CAT3 się zwyczajowo nie publikuje bo są one zawsze takie same zależnie czy jest to kat. A czy B.
_________________
zapraszam ->http://www.vlatanie.blog.pl/ - aktualizacja 6.03.2011
 
 
Rafal102
Light Planes Captain



Imię: Rafał
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 100
Skąd: Włocławek
Wysłany: Czw 12 Sie, 2010 13:02   

Zacząłem ten temat ponieważ zdziwił mnie ten filmik: http://www.youtube.com/wa...feature=related
Wydaje się, że piloci mieli na tyle widzialności pasa, że mogliby lądować samodzielnie od ok: 150ft, a jednak tego nie robią.
_________________
P43+Quad core q8300+9600GT
 
 
Yeroon
Cadet


Imię: Andrzej
Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 30
Skąd: EPWR
Wysłany: Czw 12 Sie, 2010 15:10   

Mogli ale tego nie zrobili. Piloci to też ludzie. Może akurat mieli gorszy dzień i woleli jak zrobi to za nich automat? ;)
_________________
Już nie taki początkujący pasjonat lotnictwa.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Configured by konraf

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania identyfikatora sesji użytkownika. Dzięki temu plikowi będziesz zalogowany w serwisie przez cały czas przebywania w witrynie bądź do momentu wylogowania się. Możesz zrezygnować ze zbierania informacji poprzez pliki cookies, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki - niemniej w takim przypadku nie gwarantujemy poprawnego działania serwisu.