Freeware Tu-154
Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk
Powiedz coś więcej oprócz samego zarzutu, u mnie spalanie paliwa i wyliczanie są raczej okej. Na dodatek wiedz o tym że Tupolewem Polacy czasami przy bardzo korzystnych wiatrach ze stanów lecieli do EPWA bez żadnego międzylądowania, ale nie za często, bo paliwa i tak zostawało bardzo mało. Można to nazwać połową świata w w pewnym sensie choć to ćwiartka, także podaj więcej informacji
TVN mój kokpit ? Nic mi o tym nie wiadomo... Nikomu go nie udostępniałem. Lot do Zurich'u z EPWA wykonałem akurat niedawno i paliwo zeszło na prawdę ładnie, dokładnie tak jak wyliczyłem - chyba do 6t na kołowaniu na stanowisko, coś u Ciebie musi być nie tak w plikach, u mnie spala ładnie. Spróbuj te pliki zamienić u siebie, a plik tekstowy 'moj aircraft' otwórz, skopiuj wszystko oprócz wersów należących do [flightsim.0] i wklej do siebie zamieniając wszystko po swoim ostatnim [flightsim.xx] i może ruszy, bo inne pliki chyba za to nie są odpowiedzialne. Przed lotem użyj LoadManagera żeby zapisał w aircraft.cfg nowe dane dla Twojego lotu, bo to jest dosyć ważne.
Air i aircraft używamy identycznych, zwłaszcza w kluczowych kwestiach, Lm zawsze używam a do lotu do Zurichu z premedydacją załadowałem mniej paliwa niż potrzeba znając spalanie z poprzednich krótkich lotów, ESSA, XUBS, EPPO, EPGD. No nic w wolnej chwili przyjrzę się dokładniej gdzie tkwi u mnie błąd.
P.S.
Przyjrzałem sie dopiero dzisiaj, TVN sam zrobił wizualizację kabiny.
P.S.
Przyjrzałem sie dopiero dzisiaj, TVN sam zrobił wizualizację kabiny.
Dwa pytania do expertów:
1) czy w panelu mechanika pokładowego klikając na górę panelu wyskakuje wam moduł przeciwpożarowy(strzałka czerwone)? Zainstalowałem jakiś dodatek z modułem przeciwoblodzeniowym (na niebiesko), może on ma jakiś wpływ na wyświetlanie fire alert. W panel.cfg mam pod window07 bitmapy poprawnego panelu(Bi_over.bmp), nie wiem w czym rzecz.
2) Jak ma się sprawa oświetlenia kabiny w VC, u mnie włączając światła Shift + L oświetlenie włącza się na pół sekundy, oddzielne fazy kokpitu zostają oświetlone po czym kabina gaśnie..
Czy oba te problemy są związane z dodaniem tego nieszczęsnego "nowego/dodatkowego" panelu przeciwoblodzeniowego (tam też są jakieś cargo lights'y, panel lights'y)? Czy ktoś z Was nagrał ten dodatek i ma też takie jazdy?
Pozdrawiam
węgorz
EDIT: odpowiedziałem sobie sam na postawione pytania, ale opiszę je bo może ktoś będzie mieć takie same:
ad1) Ściągnięty panel posiada ową instalację ppoż, różni sie ona od defaultowej ale jest
ad2) Światła VC znalazłem na forum PT i działają---> http://www.avsimrus.com/f/fs2004-effekt ... 12347.html
1) czy w panelu mechanika pokładowego klikając na górę panelu wyskakuje wam moduł przeciwpożarowy(strzałka czerwone)? Zainstalowałem jakiś dodatek z modułem przeciwoblodzeniowym (na niebiesko), może on ma jakiś wpływ na wyświetlanie fire alert. W panel.cfg mam pod window07 bitmapy poprawnego panelu(Bi_over.bmp), nie wiem w czym rzecz.
2) Jak ma się sprawa oświetlenia kabiny w VC, u mnie włączając światła Shift + L oświetlenie włącza się na pół sekundy, oddzielne fazy kokpitu zostają oświetlone po czym kabina gaśnie..
Czy oba te problemy są związane z dodaniem tego nieszczęsnego "nowego/dodatkowego" panelu przeciwoblodzeniowego (tam też są jakieś cargo lights'y, panel lights'y)? Czy ktoś z Was nagrał ten dodatek i ma też takie jazdy?
Pozdrawiam
węgorz
EDIT: odpowiedziałem sobie sam na postawione pytania, ale opiszę je bo może ktoś będzie mieć takie same:
ad1) Ściągnięty panel posiada ową instalację ppoż, różni sie ona od defaultowej ale jest
ad2) Światła VC znalazłem na forum PT i działają---> http://www.avsimrus.com/f/fs2004-effekt ... 12347.html
Odstawiłem na moment Tupolewa, teraz spróbowałem ponownie. Ustawiłem osie sterowania, przepustnicy w Tu-154m 2.02. Przy następnym locie ustawienia nie chcą się odczytać, a przy zapisywaniu przypisań w katalogu JOY nie powstaje żaden plik o nazwie JOY.cfg, o którym pisze autor. Co powinienem uczynić?
Z tego co pamiętam to on nie powstaje tylko ma być, wybierasz tylko ustawienia przypisane do funkcji, więc jeśli konfigurując joystik miałeś wyświetlane funkcje to po prostu źle szukasz lub źle obsługujesz program konfiguracyjny, Joy.cfg ma być tu: Gauges/Tu154m_cfg/Joy/kobra123 pisze:przy zapisywaniu przypisań w katalogu JOY nie powstaje żaden plik o nazwie JOY.cfg, o którym pisze autor. Co powinienem uczynić?
U mnie jest zdecydowanie źle: rozruch, kołowanie, szybkie wejście na przelotową, ok. 10km - spala tylko circa 1.5t, do tego wskazówki zbiornika nr. 1 zamieniły się rolami (sumaryczna pokazuje stan jednego zbiornika), w zasadzie wygląda to tak jakby .gau zliczał spalanie tylko z jednego silnika i to też zaniżone.tomcat pisze: Lot do Zurich'u z EPWA wykonałem akurat niedawno i paliwo zeszło na prawdę ładnie, dokładnie tak jak wyliczyłem - chyba do 6t na kołowaniu na stanowisko
Parę pytań do expertów:
1) Czy tez macie problemy w czasie czytania checklisty w pozycji na priedwaritelnom startje (holding point) wysotamiery? Mam włączony RA, mam wysokość 0 na barometrycznym a nie chce mi tego zaliczyć, dodam że sytuacja nie jest tak oczywista, gdyż wiele razy zalicza mi ten punkt (nie wiedzieć czemu). Zawsze ustawiam tak samo, przeliczam z QNH na QFE, itp.
2) Czy w czasie rozruchu silników zasilanie RAP (zewnetrzne) jest niezbędne? Jak to wygląda w rzeczywistości? Parę razy mi zdechł w czasie rozruchu, mimo że jeden generator i silnik już był ciepły, do tego grało BCY.
3) Ostatnie pytanie, na filmach widać że F/O wypuszcza szasi po klapach 28', jednak w manualu PT piszą że podwozie w pierwszej kolejności, potem klapy.. nie kumam, wszędzie idą najpierw flapy. Dodatkowo włącza się syrena, obchodzę to wyłączając ją, ale nie wiem czy słusznie, jak Wy latacie? :
Pozdrawiam serdecznie
1) Czy tez macie problemy w czasie czytania checklisty w pozycji na priedwaritelnom startje (holding point) wysotamiery? Mam włączony RA, mam wysokość 0 na barometrycznym a nie chce mi tego zaliczyć, dodam że sytuacja nie jest tak oczywista, gdyż wiele razy zalicza mi ten punkt (nie wiedzieć czemu). Zawsze ustawiam tak samo, przeliczam z QNH na QFE, itp.
2) Czy w czasie rozruchu silników zasilanie RAP (zewnetrzne) jest niezbędne? Jak to wygląda w rzeczywistości? Parę razy mi zdechł w czasie rozruchu, mimo że jeden generator i silnik już był ciepły, do tego grało BCY.
3) Ostatnie pytanie, na filmach widać że F/O wypuszcza szasi po klapach 28', jednak w manualu PT piszą że podwozie w pierwszej kolejności, potem klapy.. nie kumam, wszędzie idą najpierw flapy. Dodatkowo włącza się syrena, obchodzę to wyłączając ją, ale nie wiem czy słusznie, jak Wy latacie? :
Pozdrawiam serdecznie
1. Lewy (elektroniczny) QNH, prawy (analog) QFE, one współpracują ten sposób w ramach kompensatora wysokości, do tego trzeba zrobić też check "wysokomierów" i prędkościomierza z overhead, już po ustawieniu ciśnienia.
2. Nie, pewnie przekraczasz max. pobór prądu. Zapewne elektryczne pompy hydrauliki nie wyłączone?
3. Nie wszędzie "najpierw klapy" w PT najpierw podwozie.
2. Nie, pewnie przekraczasz max. pobór prądu. Zapewne elektryczne pompy hydrauliki nie wyłączone?
3. Nie wszędzie "najpierw klapy" w PT najpierw podwozie.
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Tak naprawdę to jest różnie i zależy m.in. od kąta podejścia, prędkości, sposobów oszczędzania paliwa etc. "Najpierw podwozie" jest sposobem tradycyjnym włącznie z syreną sygnalizującą otwarcie klap bez podwozia.
To tak przypomina mi się opowieść znakomitego przedwojennego pilota z okresu szkolenia na Hurricane'ach w Angli: "Mały skok, obroty ustabilizowane, chłodnice otwarte, klapy wypuszczone, syrena wyje a kontroler strzela czerwoną racę, co jest!!!!"
To tak przypomina mi się opowieść znakomitego przedwojennego pilota z okresu szkolenia na Hurricane'ach w Angli: "Mały skok, obroty ustabilizowane, chłodnice otwarte, klapy wypuszczone, syrena wyje a kontroler strzela czerwoną racę, co jest!!!!"
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Jaki overhead prędkościomierz ten na pulpicie inzyniera pokładowego? O co chodzi z tym checkiem :] Raz mi to zalicza, nie wiadomo skąd, a raz nie.wibwk pisze:1. Lewy (elektroniczny) QNH, prawy (analog) QFE, one współpracują ten sposób w ramach kompensatora wysokości, do tego trzeba zrobić też check "wysokomierów" i prędkościomierza z overhead, już po ustawieniu ciśnienia.
hmm.. pompy uruchamiam po włączeniu APU, gasną czerwone lampki, wyłączam przełączniki (w dół), zamykam klapkę. Gdy po włączeniu GEN1 i silnika "1" trwał rozruch "3" APU nie dostarczyło powietrza do rozkrcania "3", w lewym górnym rogu na pokrętle/przełączniku BCY strzałka wskazywała zero. Mimo że było zasilanie z silnika, air bleed z "1" wyłączony to nie chciał rozkręcić mi silników a co najlepsze zgasła juz włączona "1" . Dopiero jak podłączyłem PAN (zewnętrzne zasilanie) udadło mi się uruchomić (od zera) ponownie 1,3,2wibwk pisze:2. Nie, pewnie przekraczasz max. pobór prądu. Zapewne elektryczne pompy hydrauliki nie wyłączone?
czyli jak, przechwytuję LOC z prędkością 350km/h, łapię glide -szasi w dół i dalej hamowanie do tych około 250km/h (podaję prędkości najczęściej używane) wypuszczając przy odpowiednich prędkościach klapy. Szczerze myslałem że do przechwytu glide'a już mam klapy min na 18', potem kiedy zaczynam approach tylko szasi i dohamowanie klapami do Vref. Zacna maszynka-nie ma cowibwk pisze:3. Nie wszędzie "najpierw klapy" w PT najpierw podwozie.
1. Na pilotów, jest tam przycisk "check".
2. Nie wiem co źle robisz. osobiście odłączam zewnętrzne różnie: przed uruchomieniem silników, czasem po, ale zawsze przed włączeniem "Gen" i stopowaniem "BCY" bo inaczej automatyka nie załączy generatorów lub odłączy transformatory.
3. Glisada uzbraja się sama jeśli jesteś w pełnej konfiguracji do lądowania, jeśli nie masz konfiguracji trzeba kombinować żeby zdążyć zwolnić przed progiem.
PZL Belfegor: nie podam bo mi dawno szczury zjadły podręczniki z Tu-134 czy Ił-62, to co wiem to z opowieści ojca, był na nich kapitanem swego czasu gdy latało się trochę po kozacku czasem.
Z grubsza chodzi o to że podwozie to najlepszy "zpowalniacz" do tego po ich wypuszczeniu podchodzi się na "gazie" więc i ew. przerwanie może być błyskawiczne, nie traci sie czasu na rokręcenie turbin. W teraźniejszych czasach gdy głównie chodzi o oszczędzanie paliwa często podwozie wypuszcza się tuż przed glisadą ale podejście musi być płaskie aby nie rozpędzić maszyny.
2. Nie wiem co źle robisz. osobiście odłączam zewnętrzne różnie: przed uruchomieniem silników, czasem po, ale zawsze przed włączeniem "Gen" i stopowaniem "BCY" bo inaczej automatyka nie załączy generatorów lub odłączy transformatory.
3. Glisada uzbraja się sama jeśli jesteś w pełnej konfiguracji do lądowania, jeśli nie masz konfiguracji trzeba kombinować żeby zdążyć zwolnić przed progiem.
PZL Belfegor: nie podam bo mi dawno szczury zjadły podręczniki z Tu-134 czy Ił-62, to co wiem to z opowieści ojca, był na nich kapitanem swego czasu gdy latało się trochę po kozacku czasem.
Z grubsza chodzi o to że podwozie to najlepszy "zpowalniacz" do tego po ich wypuszczeniu podchodzi się na "gazie" więc i ew. przerwanie może być błyskawiczne, nie traci sie czasu na rokręcenie turbin. W teraźniejszych czasach gdy głównie chodzi o oszczędzanie paliwa często podwozie wypuszcza się tuż przed glisadą ale podejście musi być płaskie aby nie rozpędzić maszyny.
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Wspólcześnie, to się wypuszcza jak najpóźniej, zazwyczaj 1500-2000ft AGL więc zazwyczaj będąc już ustabilizowanym na G/S.wibwk pisze: W teraźniejszych czasach gdy głównie chodzi o oszczędzanie paliwa często podwozie wypuszcza się tuż przed glisadą ale podejście musi być płaskie aby nie
rozpędzić maszyny.
zapraszam ->http://www.vlatanie.blog.pl/ - aktualizacja 6.03.2011
-
- Cadet
- Posty: 11
- Rejestracja: pn 21 cze, 2010 19:39
- Skąd jesteś: Mysłowice
- danielkornuta
- Cadet
- Posty: 28
- Rejestracja: sob 21 lut, 2009 20:18
- Skąd jesteś: EPRG
Czy mi się wydaje czy MAK użył gauges'ów z PT Tu-154 w animacjach ?
http://www.youtube.com/watch?v=OfVePVH7Jxk
http://www.youtube.com/watch?v=OfVePVH7Jxk
Latam:
Captain Sim B-52H
Captain Sim C-130
Carenado Cessna C182Q
Level-D 767
PMDG 747-400X
Captain Sim B-52H
Captain Sim C-130
Carenado Cessna C182Q
Level-D 767
PMDG 747-400X
-
- Cadet
- Posty: 3
- Rejestracja: wt 25 sty, 2011 00:17
- Skąd jesteś: Białystok
Problem z TUTKĄ
Witam ... Mam problem z tą maszyną...Jestem tu pierwszy raz...przeczytałem cały ten temat , ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem , a więc do rzeczy.
Swoją przygodę z tym samolotem zaczęłem od Tu-154M w wersji v2.02 http://www.fs-proteam.com/products.html ... alog&sop=2 lecz nie działały mi animowane gaugest typu np : ta klapka za którą umiejscowione są włączniki do rozruchu silników... postępuję według manuala lecz w momencie rozruchu mam juz problem... ściagnąłem patch wersji v2.03... wybieram pierwszy sposób instalacji panelów lecz i to nie pomaga ... APU rospędza się prawidłowo i wszytko jest ok do tego momentu z rozruchem... ściągałem też wersję BETA , lecz samolot pojawia mi się na pasie z odpalonymi już silnikami niestety bez GAUGESÓW...proszę o pomoc poniewarz chicałbym polatać tym cudeńkiem..prubowałem już różnych sposobów i nic nie skutkuje...HEELP
Byków nie poprawiam, bo są godne uwagi. Kolejny taki post skończy się ostrzeżeniem.
Swoją przygodę z tym samolotem zaczęłem od Tu-154M w wersji v2.02 http://www.fs-proteam.com/products.html ... alog&sop=2 lecz nie działały mi animowane gaugest typu np : ta klapka za którą umiejscowione są włączniki do rozruchu silników... postępuję według manuala lecz w momencie rozruchu mam juz problem... ściagnąłem patch wersji v2.03... wybieram pierwszy sposób instalacji panelów lecz i to nie pomaga ... APU rospędza się prawidłowo i wszytko jest ok do tego momentu z rozruchem... ściągałem też wersję BETA , lecz samolot pojawia mi się na pasie z odpalonymi już silnikami niestety bez GAUGESÓW...proszę o pomoc poniewarz chicałbym polatać tym cudeńkiem..prubowałem już różnych sposobów i nic nie skutkuje...HEELP
Byków nie poprawiam, bo są godne uwagi. Kolejny taki post skończy się ostrzeżeniem.
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez x0paraglider0x, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
-
- Cadet
- Posty: 3
- Rejestracja: wt 25 sty, 2011 00:17
- Skąd jesteś: Białystok
No właśnie polega to na tym , że nie mogę ich otworzyc i nacisnąć włączników które są pod tymi zabezpieczeniami , klikam normalnie lewym przyciskiem myszy , a jeśli chodzi o te klapki to chodzi mi między innymi o te z tego tutorialu http://www.youtube.com/watch?v=t50Qcxke ... re=related dokładnie w momencie 2:49 oraz ta duża klapa z rozruchem silników głownie przez nia nie mogę uruchomić tutki
Ostrzeżenie.
Ostrzeżenie.
Ostatnio zmieniony wt 25 sty, 2011 16:58 przez x0paraglider0x, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Który Tu-154M jest aktualnie najlepszy na rynku? Po przeczytaniu całego wątku znalazłem te dwie strony : http://www.protu-154.net oraz http://www.fs-proteam.com/. Pytam się ponieważ mój staruszek chciałby spróbować polatać na tym ustrojstwie ( przynajmniej spróbować ). Może być płatna wersja.
A rzeczywiście, nie zauważyłem. Myślałem że są to dwie inne firmy tworzące tutka.
Co to za ekranik pokazujący się w 3:44 na tym filmiku : http://www.youtube.com/watch?v=p6_cwO4X ... r_embedded. Ten który pokazuje trasę, czy to GPS? Czy może ktoś dać linka do ściągnięcia go.
Co to za ekranik pokazujący się w 3:44 na tym filmiku : http://www.youtube.com/watch?v=p6_cwO4X ... r_embedded. Ten który pokazuje trasę, czy to GPS? Czy może ktoś dać linka do ściągnięcia go.
Jak ściągniesz Tu-154 to KLN zainstaluje się razem z nim, możesz go wtedy użyć też w innym samolocie, jeżeli zależy Ci na KLN'ce 'stand alone' to linki do znajdziesz na forum PT.
Ostatnio zmieniony pn 07 mar, 2011 18:47 przez tomcat, łącznie zmieniany 1 raz.
A czymś się to różni, od tego zrobionego i udostępnionego na avsimie przez Tomcat'a ?
Oglądam zdjęcia z ćwiczeń Tutki z EPKK z 12 marca i jakichś wielkich różnic nie zauważam...
Oglądam zdjęcia z ćwiczeń Tutki z EPKK z 12 marca i jakichś wielkich różnic nie zauważam...
Ostatnio zmieniony śr 23 mar, 2011 21:35 przez hideto, łącznie zmieniany 1 raz.
Co do malowania tupolewa: różnic jest wiele, przede wszystkim inaczej poprowadzone linie, minimalnie inny kolor, szara farba nie odbijająca tak mocno światła przed oknami kabiny, inne oznaczenia ewakuacyjne na skrzydłach, nowe schematy szachowniczki i parę innych, nie będę ich wszystkich wymieniał, nikomu to raczej do niczego nie potrzebne. Na chwilę obecną postęp w pracach jest, ale podobnie jak z troszkę wiszącymi projektami Iskry i Orlika do FSXa i ja dołączyłem chyba do grona projektów średnio realizowanych, choć to tylko przeróbki a nie cały samolot od zera. Tekstury wersji po remoncie są prawie gotowe, wymagają poprawek w dwóch miejscach, wersja do modelu VITAMIN'a. Screenów nie mam za wiele, mogę ewentualnie zrobić. Na filmie prezentuje się mniej więcej tak.
Ostatnio zmieniony pt 25 mar, 2011 17:32 przez tomcat, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Light Planes Captain
- Posty: 127
- Rejestracja: pn 26 maja, 2008 17:40
- Skąd jesteś: Bielsko-Biała
-
- Light Planes Captain
- Posty: 127
- Rejestracja: pn 26 maja, 2008 17:40
- Skąd jesteś: Bielsko-Biała
A te tekstury to będą wydane razem z "polskim" panelem?tomcat pisze: Na chwilę obecną postęp w pracach jest, ale podobnie jak z troszkę wiszącymi projektami Iskry i Orlika do FSXa i ja dołączyłem chyba do grona projektów średnio realizowanych, choć to tylko przeróbki a nie cały samolot od zera. Tekstury wersji po remoncie są prawie gotowe, wymagają poprawek w dwóch miejscach, wersja do modelu VITAMIN'a. Screenów nie mam za wiele, mogę ewentualnie zrobić. Na filmie prezentuje się mniej więcej tak.
Pozdrawiam