Rzeczywiste trasy przelotów.
Rzeczywiste trasy przelotów.
Panowie ( i Panie),
szukam od jakiegoś czasu strony na której można by obejrzeć (ew pobrać),
rzeczywiste trasy przelotów samolotów pasażerskich...
Chodzi mi o coś takiego jak http://www.flightradar24.com/, tyle że z dokładnymi ścieżkami po których poruszały się samoloty w trakcie przelotów (dane GPS, najchętniej w .KML )
Czy znacie takie miejsca ?
Dzięki
szukam od jakiegoś czasu strony na której można by obejrzeć (ew pobrać),
rzeczywiste trasy przelotów samolotów pasażerskich...
Chodzi mi o coś takiego jak http://www.flightradar24.com/, tyle że z dokładnymi ścieżkami po których poruszały się samoloty w trakcie przelotów (dane GPS, najchętniej w .KML )
Czy znacie takie miejsca ?
Dzięki
Sprawdź to może to ci pomoże http://www.edi-gla.co.uk/fpl/index.php
>>>> A po co ktoś miałby zbierać takie dane i udostępniać publicznie
... może z tego samego powodu z którego masa ludzi stoi pod płotem lotniska z lornetkami
>>>> Zwolennicy teorii chemitrails?
... lub ujawnienia prawdy zamachu w Smoleńsku
>>>> że rzeczywista trasa przelotu samolotu to efekt zbiegu okoliczności ruchowych
... no właśnie dlatego że trasa samolotu różni się od teoretycznie założonej... bardzo interesuje
mnie jak wygląda np. HOLDING nad Piasecznem... jak teoretycznie wygląda, wiem z map, jak
naprawdę wygląda, chciałbym zobaczyć (dane GPS nałożone na google maps), ot, tyle
... może z tego samego powodu z którego masa ludzi stoi pod płotem lotniska z lornetkami
>>>> Zwolennicy teorii chemitrails?
... lub ujawnienia prawdy zamachu w Smoleńsku
>>>> że rzeczywista trasa przelotu samolotu to efekt zbiegu okoliczności ruchowych
... no właśnie dlatego że trasa samolotu różni się od teoretycznie założonej... bardzo interesuje
mnie jak wygląda np. HOLDING nad Piasecznem... jak teoretycznie wygląda, wiem z map, jak
naprawdę wygląda, chciałbym zobaczyć (dane GPS nałożone na google maps), ot, tyle
Tyle, że lotnisk się nie buduje i prowadzi specjalnie dla tych z lornetkami pod płotem. Podobnie wątpię aby ktoś finansował hektary dysków, by udostępniać takie dane publicznie.
Masz kilka opcji:
- oglądać loty w realtime na takich stronkach (podopcja - rozejrzeć się na nich albo nawet spytać adminów czy nie mają gdzieś w folderach historii z iluś tam minut do tyłu co jest prawdopodobne),
- zanabyć lub poszukać właściciela odbiornika eSek - tam w sofcie jest opcja obejrzenia historii obserwowanych lotów (tak jest w tym co ja widziałem) i prawie na pewno jest zapisana w formacie o jaki Ci chodzi.
Piotr
Też chciałbym zobaczyć holding nad Piasecznem.
Masz kilka opcji:
- oglądać loty w realtime na takich stronkach (podopcja - rozejrzeć się na nich albo nawet spytać adminów czy nie mają gdzieś w folderach historii z iluś tam minut do tyłu co jest prawdopodobne),
- zanabyć lub poszukać właściciela odbiornika eSek - tam w sofcie jest opcja obejrzenia historii obserwowanych lotów (tak jest w tym co ja widziałem) i prawie na pewno jest zapisana w formacie o jaki Ci chodzi.
Piotr
Też chciałbym zobaczyć holding nad Piasecznem.
-
- Turboprop Captain
- Posty: 242
- Rejestracja: pn 06 kwie, 2009 14:48
- Skąd jesteś: Tarnów, D. T.
No właśnie coś takiego umożliwia serwis flightradar24.com, z tym, że nie dla każdego typu samolotu. W zakładce About masz napisane jakie typy samolotów są widoczne. A jak sobie przybliżysz widok, to masz dokładnie rysowaną trasę z dokładnością do kilkuset, a moim zdaniem często nawet kilkudziesięciu metrów? Wystarczy? Myślę, ze taka dokładność Cię zadowoli. Ten serwis przechwytuje sygnał ADS-B, czyli z transpondera (mówiąc w WIELKIM uproszczeniu), a więc z GPS'a też.rymasek pisze:że rzeczywista trasa przelotu samolotu to efekt zbiegu okoliczności ruchowych
... no właśnie dlatego że trasa samolotu różni się od teoretycznie założonej... bardzo interesuje
mnie jak wygląda np. HOLDING nad Piasecznem... jak teoretycznie wygląda, wiem z map, jak
naprawdę wygląda, chciałbym zobaczyć (dane GPS nałożone na google maps), ot, tyle
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez TytusPZL, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Turboprop Captain
- Posty: 242
- Rejestracja: pn 06 kwie, 2009 14:48
- Skąd jesteś: Tarnów, D. T.
Masz rację. GPS nie jest używany do nawigacji lotniczej ze względu na swoją niedokładność. Tylko na niektórych lotniskach przy użyciu urządzeń do niwelowania błędów wskazań (radiostacje korygujące, czy specjalne satelity) można wykonywać starty i lądowania przy pomocy GPS. Na trasie, zwłaszcza długiej, używany jest zazwyczaj INS. I on podaje pozycję do FMC, a ten do transpondera.
Choć osobiście uważam, że skoro dopuszczają już GPS do użycia przy lądowaniach/startach (pod pewnymi warunkami), to możliwe, iż niedługo i on będzie nawigował na trasie w współdziałał z FMC.
Choć osobiście uważam, że skoro dopuszczają już GPS do użycia przy lądowaniach/startach (pod pewnymi warunkami), to możliwe, iż niedługo i on będzie nawigował na trasie w współdziałał z FMC.
Tomek, jak Cię proszę, nie pisz takich bzdur, bo witki opadają.
Systemy GPS są używane do nawigacji lotniczej.
FMS za pomocą m.in. GPS uaktualnia pozycję samolotu z platformy bezwładnościowej.
Stacje naziemne są wykorzystywane w systemach WAAS/EGNOS.
Nigdzie nie dopuszczają GPS do starów/lądowań. Podejścia RNAV to nie start/lądowanie przy pomocy GPS.
Transponder nie podaje pozycji samolotu, nawet w modzie S.
Nawigacja z pomocą GPS istnieje już od dawna.
Systemy GPS są używane do nawigacji lotniczej.
FMS za pomocą m.in. GPS uaktualnia pozycję samolotu z platformy bezwładnościowej.
Stacje naziemne są wykorzystywane w systemach WAAS/EGNOS.
Nigdzie nie dopuszczają GPS do starów/lądowań. Podejścia RNAV to nie start/lądowanie przy pomocy GPS.
Transponder nie podaje pozycji samolotu, nawet w modzie S.
Nawigacja z pomocą GPS istnieje już od dawna.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11