Kąt pochylenia samolotu.

Dział dla początkujących pilotów. Uwaga - przed zadaniem pytania sprawdź (SZUKAJ) czy dany temat nie był już poruszany.

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

SP-LAA
Cadet
Cadet
Posty: 20
Rejestracja: sob 16 paź, 2010 01:31
Skąd jesteś: xxx

Kąt pochylenia samolotu.

Post autor: SP-LAA »

Witam serdecznie szanownych Użytkowników. Zarejestrowałem się jakiś czas temu na Forum lecz nie odzywałem się , gdyż wpierw wolałem poznać poruszane tematy i podszkolić się trochę w wiedzy z MSFS. ;-) Nie powiem w kilku przypadkach wiedza zawarta na łamach Forum okazała się kluczem do rozwiązania sprawy. Mimo to nie udało mi się rozwiązać pewnej sprawy. Otóż lubię bardzo samoloty z zakładów Airbusa więc na takowych latam. Maszyny są od Project Airbus i IFDG. Wpierw idąc tropem forum znalazłem modyfikacje do plików aircraft.cfg , które zwiększyły moc silników , ustabilizowały wznoszenie itp. Jednak jest pewna rzecz , która mnie już denerwuje od dłuższego czasu. Mianowicie chodzi o pochylenie samolotu. Na Boeingach od Posky (również ze zmodyfikowanym cfg i FDE) lot poziomy i osiągi maszyn są jak należy , jednak z Airbusami ciągle ten kąt pochylenia samolotu mnie gnębi. Zamieszczam tu link do screena z lotu na A320 od IFDG.
http://img221.imageshack.us/img221/4688/a320lz.jpg
FL340; Mach.78; Pitch trim 0.8.(Autotrim) Stosowałem kilka różnych FDE i aircraft.cfg. Najlepszym wpisem cfg był zamieszczony na flightsimie pliczek od Pedro J. Mesa. Z FDE znowu najbardziej nos da się opuścić na pliku od IFDG. Bardzo proszę o pomoc lub jakąś podpowiedź co trzeba by zmienić , żeby pochylenie nie było takie coby stewardessy nie musiały zasuwać ze stolikami jak Syzyf pod górę.
Awatar użytkownika
wojtek_84
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 932
Rejestracja: pn 10 maja, 2010 16:09
Skąd jesteś: EPKT

Post autor: wojtek_84 »

Ale na tym screenie wszystko wygląda prawidłowo... albo wręcz zbyt poziomo. Dopiero zakończyłeś wznoszenie - masz 90% paliwa na pokładzie, jak mniemam samolot pełen paxów i raptem ok. 3 stopnia pochylenia przy niskiej prędkości przelotowej.

Standardowo samoloty rejsowe są projektowane do lotu z prędkością ekonomiczną na wysokości przelotowej ze średnio 3-4 stopniowym pochyleniem na ogon. Biorąc pod uwagę, że masz prawie pełne zbiorniki paliwa - 4 było by ok.; 5 albo nawet więcej pewnie też...

Nie ma co kombinować ;) - samolot nie lata "prosto". Gdybyś przy takim obciążeniu miał samolot ustawiony "płasko" to w okolicach portu docelowego, przy wyższej prędkości i nie daj Boże bez paxów musiał by mieć silne pochylenie negatywne...
PK
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 151
Rejestracja: ndz 08 sie, 2010 00:05
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: PK »

SP-LAA
Cadet
Cadet
Posty: 20
Rejestracja: sob 16 paź, 2010 01:31
Skąd jesteś: xxx

Post autor: SP-LAA »

Dziękuję bardzo za odpowiedź. Uspokoiliście mnie Koledzy. Ja z branży kolejowej więc tak mnie to lekko dziwiło.Swego czasu latało się trochę w Ił-2 ale to maszyny innej kategorii , innych pułapów itp. A jak pytałem brata po przelocie Wizzem z EPKT do ENTO to stwierdził , że było równo. Rozumiem symulator to nie życie ale kto pyta nie błądzi ;-) Jeszcze raz dzięki.
Awatar użytkownika
D. Design
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 1297
Rejestracja: pt 29 kwie, 2005 07:42
Skąd jesteś: Warszawa EPGO

Post autor: D. Design »

Np. w 737 średni "pitch" podczas lotu (oczywiście w zależności od wielu czynników) to ok. 3°. Fioletowy krzyż to kierunek ustawienia kadłuba. Białe kółko (trochę z prawej i niżej od krzyża) to rzeczywisty kierunek lotu - oznacza, że samolot leci poziomo i lekko w prawo (prawdopodobnie wieje wiatr z lewej strony).

Obrazek

W razie czego tu jest kilka filmów z lotów na simie: http://www.drzewiecki-design.net/ddatwo ... photos.htm .
Obrazek
SP-LAA
Cadet
Cadet
Posty: 20
Rejestracja: sob 16 paź, 2010 01:31
Skąd jesteś: xxx

Post autor: SP-LAA »

Gwoli zakończenia tematu jeszcze 3 screeny przedstawiające dokładnie to co powiedzieli Koledzy. Rzeczywiście Panowie duże piwko dla was za wiedzę i pomoc. Temat niech zostanie dla innych co mają podobne wątpliwości ;-)

Screen z kabiny Airbusa. Pogoda defaultowa (Lato ; alti 2992 ; brak opadów )
http://img600.imageshack.us/img600/63/a320kab.jpg

A tutaj Boeing 737-700(PoSky)

http://img819.imageshack.us/img819/5338/hapag.jpg

http://img442.imageshack.us/img442/3438/hapag1.jpg
Awatar użytkownika
wojtek_84
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 932
Rejestracja: pn 10 maja, 2010 16:09
Skąd jesteś: EPKT

Post autor: wojtek_84 »

Taka luźno związana ciekawostka - niektóre bardziej ekstremalne samoloty(m.in. SR-71) latają ze znacznie większym kątem natarcia niż normalne maszyny i dla ułatwienia mają dwa sztuczne horyzonty, z których jeden dostraja się tak by pokazywał "poziomo" przy zadanym dla danego etapu lotu kącie natarcia.
ODPOWIEDZ