Airbus A320 - Aerosoft

Dział poświęcony płatnym samolotom i śmigłowcom (czyli opinie, recenzje, poradniki). Z problemami technicznymi proszę do działu Problemy Techniczne-Samoloty.

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

adiks7
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 178
Rejestracja: czw 04 lis, 2010 13:56
Skąd jesteś: Mińsk EPMM

Post autor: adiks7 »

Tzn. że dróg nie ma w komputerze? Jeszcze jedno, dlaczego samolot nie rozpoczyna zniżania po minięciu T/D, strzałki na ekranie? Autopilota ustawiam przed minięciem punkt np. na 3000ft.?
Ostatnio zmieniony czw 14 lut, 2013 14:19 przez adiks7, łącznie zmieniany 1 raz.
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl
Kirow
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 275
Rejestracja: wt 06 maja, 2008 08:20
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: Kirow »

Po prostu punkty wpisuje się z jednej strony a drogi między punktami z drugiej. Airbusy tak mają, że nie zniżają same po minięciu TOD. Trzeba mu wcisnąć ALT knob.
Pozdrawiam
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
mpawlus97
Cadet
Cadet
Posty: 2
Rejestracja: ndz 03 lut, 2013 11:19
Skąd jesteś: Żywiec

[FSX] Airbus X problem z ILS

Post autor: mpawlus97 »

Witam, jestem posiadaczem Airbus X nie extended, problem polega na tym że podczas kiedy zaczynam dolatywać już do lotniska przechodzę w MCDU do strony gdzie wpisuje się częstotliwości. Kłopot zaczyna się gdy chce wpisać np. 110.30 w punkcie ILS. Zamiast pojawić się 110.30 pojawia się tylko 110.00 tak samo jest z VOR1. Samolot po prostu nie reaguje.
Mam zainstalowaną wersję 1.22

Może ktoś się spotkał z czymś takim, lub ma pomysł jak to rozwiązać.
raflat96
Cadet
Cadet
Posty: 4
Rejestracja: wt 26 lut, 2013 16:55
Skąd jesteś: Sochaczew

Post autor: raflat96 »

Polecam video tutorial do A320 Extended. Poradnik po polsku zawiera cały lot z Frankfurtu do Wiednia. Filmik można zobaczyć na stronie http://www.youtube.com/watch?v=A8jVyINHkA0
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez raflat96, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
djmarcel
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 51
Rejestracja: śr 03 mar, 2010 22:25
Skąd jesteś: Gdańsk

Dzine zachowanie w locie Airbus X Extended

Post autor: djmarcel »

Bardzo fajny i pomocny jest w/w tutorial od SkyNews. Dziękuję za linka. Mam natomiast inny problem z Airbusem X Extended. W trakcie wznoszenia jak i samego lotu, a szczególnie przy wykonywaniu zakrętów za pomocą AP maszyna dziwnie się zachowuje tzn. gwałtownie opada i wznosi się np. o ponad 2.000 ft, oraz cały samolot się trzęsie jak przy trudno wyobrażalnych turbulencjach. Do tego Airbus najczęściej traci prędkość, tak znacznie, że przeciąga i pojawia się ostrzeżenie dźwiękowe "Speed" i na wyświetlaczu "A floor". Myślałem, że samolot reaguje tak na wiatry generowane przez Rex Essentials, ale bez uruchomienia programu pogodowego przy ładnej pogodzie również tak się dzieje. Mam zainstalowaną najnowszą oczywiście oryginalną wersję 1.04 i nie wiem co może powodować takie zachowanie maszyny. Czy ktoś z Was może miał podobny problem i wie jak z nim sobie poradzić. Z góry dziękuję za wszystkie pomocne odpowiedzi. Pozdrawiam.
raflat96
Cadet
Cadet
Posty: 4
Rejestracja: wt 26 lut, 2013 16:55
Skąd jesteś: Sochaczew

Post autor: raflat96 »

Może napisz w komentarzu pod filmikiem?
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Komentarze pod filmikiem nowym forum wsparcia producenta.
Awatar użytkownika
djmarcel
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 51
Rejestracja: śr 03 mar, 2010 22:25
Skąd jesteś: Gdańsk

Błąd "g3d.dll" - Airbus X Extended

Post autor: djmarcel »

Witam ponownie. Z problemem opisanym w moim poprzednim poście poradziłem sobie w prosty sposób. Przeinstalowałem Airbusa i problem zniknął. Pojawił się natomiast kolejny i to dużo poważniejszy kłopot. Mianowicie po zainstalowaniu ponownym Airbusa od Aerosoftu, FSX zaczął się zawieszać na samym początku, lub też w trakcie ładowania lotu, czasami gdy lot uda się załadować to po jego zakończeniu FSX również pokazuje komunikat "fatal error occured". Wczoraj zdarzyło mi się jeszcze coś dziwniejszego. W trakcie lotu nagle FSX się zawiesił a następnie gdy "odżył" to zniknęły tekstury zewnętrzne samolotu, oraz wyświetlacze w kokpicie. Gdy chciałem zakończyć lot to oczywiście FSX pokazał błąd i koniec. Za każdym razem w raporcie o błędach jest wymieniony ten sam winny moduł "g3d.dll" Jak odinstaluję Airbusa to problem znika i wszystko jest ok. Wszystkie rady zamieszczone na forum Aerosoft nie przynoszą rezultatu. Próbowałem również usuwania pliku fsx.cfg, oraz dodałem do katalogu FSX plik uiautomationcore.dll, co też nic nie zmieniło. Mam najnowszego FSUIPC 4.86. FSX ma SP1 i SP2. Sprzęt to laptop Dell Inspiron 17, i5 2.8 GHz, 8 GB RAM, Karta GT525M, Windows7. Czy ktoś z Was miał podobny problem i wie jak sobie z nim poradzić. Proszę uprzejmie o pomoc.
Awatar użytkownika
djmarcel
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 51
Rejestracja: śr 03 mar, 2010 22:25
Skąd jesteś: Gdańsk

Naprawa problemu Błąd "g3d.dll" - Airbus X Extende

Post autor: djmarcel »

Witam ponownie. Mój wyżej opisany problem został już rozwiązany. Ponieważ miałem tylko FSX w wersji Deluxe to zgodnie z wymaganiami systemowymi firmy Aerosoft należało zainstalować dodatek FSX Acceleration, który rozwiązał moje kłopoty z błędem "g3d.dll", oraz z zanikaniem tekstur samolotu. Nareszcie mogę się w pełni cieszyć wirtualnym lataniem bez denerwujących problemów. Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
oskar1994
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 84
Rejestracja: pn 16 lis, 2009 16:25
Skąd jesteś: Gdynia

Post autor: oskar1994 »

Witam

Czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem, iż nie można wychylić w żadną stronę steru kierunku? Jedynie co się dzieje, to to, że rudder tylko drga, nic więcej. Tak jakby, coś go blokowało

Na stronie aerosoft'u znalazłem pewnie rozwiązanie problemu za pomocą FSUIPC ( http://forum.aerosoft.com/index.php?/to ... tle-fadec/ ), lecz niestety mój FSUIPC nie posiada opcji "Key presses"


- Opcja "Autorudder" w MCDU, wyłączona

- Wychylanie steru kierunku jest przypisane do przycisków na Joy'u

- Aktualna wersja airbusa: Extended, 1.04 + Hotfix od 010-013

- FSX, SP1, SP2



Jeśli będzie taka potrzeba to dorzucę też właściwości systemu.


Pozdrawiam
Tomek1158
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 292
Rejestracja: wt 26 kwie, 2011 11:02
Skąd jesteś: EGCN

Post autor: Tomek1158 »

Wychylanie steru kierunku jest przypisane do przycisków na Joy'u
Nie ma szans by zadziałało w ten sposób. Musisz mieć to przypisane do osi.
Ostatnio zmieniony wt 12 mar, 2013 18:44 przez Tomek1158, łącznie zmieniany 1 raz.
This, the mojave desert is the final resting place of thousands of unemployed aircraft. For the old ones, the best future they can look forward to is reincarnation as a coke can. - Bruce Dickinson
Awatar użytkownika
oskar1994
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 84
Rejestracja: pn 16 lis, 2009 16:25
Skąd jesteś: Gdynia

Post autor: oskar1994 »

Mam tylko 3 osie, które są kolejno przypisane steru wysokości, lotek i przepustnicy

Nie ma na to innego wyjścia?
Tomek1158
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 292
Rejestracja: wt 26 kwie, 2011 11:02
Skąd jesteś: EGCN

Post autor: Tomek1158 »

Nie i właśnie dlatego zaraz po kupieniu arbuza kupiłem sobie skrętny joystick do ruddera. Możesz jeszcze co najwyżej włączyć autorudder jak nie chcesz kupować joya...
This, the mojave desert is the final resting place of thousands of unemployed aircraft. For the old ones, the best future they can look forward to is reincarnation as a coke can. - Bruce Dickinson
Awatar użytkownika
oskar1994
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 84
Rejestracja: pn 16 lis, 2009 16:25
Skąd jesteś: Gdynia

Post autor: oskar1994 »

Tak też zrobiłem, ale słabo widzę podejścia z crosswind'em
Genesis
Cadet
Cadet
Posty: 2
Rejestracja: wt 12 mar, 2013 20:37
Skąd jesteś: Warsaw

Post autor: Genesis »

Polecam kupić orczyk od CH albo przypisać 2 przyciski na joysticku do obsługi steru kierunku.
Zgredd
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 188
Rejestracja: pn 21 kwie, 2008 23:00
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: Zgredd »

Orczyk Saiteka tańszy i ma szerszy rozstaw pedałów. Warto porównać.
Awatar użytkownika
oskar1994
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 84
Rejestracja: pn 16 lis, 2009 16:25
Skąd jesteś: Gdynia

Post autor: oskar1994 »

Genesis pisze: albo przypisać 2 przyciski na joysticku do obsługi steru kierunku.
Tak też zrobiłem, lecz ster ani rusz.
Tomek1158
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 292
Rejestracja: wt 26 kwie, 2011 11:02
Skąd jesteś: EGCN

Post autor: Tomek1158 »

Tak też zrobiłem, lecz ster ani rusz.
W tym arbuzie to nie działa. Musisz mieć koniecznie oś. A jak nie to MCDU Auto Rudder.
This, the mojave desert is the final resting place of thousands of unemployed aircraft. For the old ones, the best future they can look forward to is reincarnation as a coke can. - Bruce Dickinson
kowalski89
Cadet
Cadet
Posty: 30
Rejestracja: śr 06 maja, 2009 11:03
Skąd jesteś: Gdańsk

Post autor: kowalski89 »

To raczej nie problem braku Acceleration bo u mnie śmiga na Deluxe z SP2 aż miło...
mbucholski
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 283
Rejestracja: pt 25 cze, 2010 11:32
Skąd jesteś: Maastricht

Post autor: mbucholski »

http://forum.aerosoft.com/index.php?/to ... -projects/

W skrócie: dzieje się. Za kilka tygodni wyjdzie darmowy update VNAV; jesienią A318/A319 z wx & terrain radar, więcej systemów (33,61 Euro, 50% zniżki dla posiadaczy A320/A321); zimą darmowy update systemów z A318 do A320; a w 2014 premiera A330 (też 33,61 Euro, zniżka dla posiadaczy A318/A320).
kowalski89
Cadet
Cadet
Posty: 30
Rejestracja: śr 06 maja, 2009 11:03
Skąd jesteś: Gdańsk

Post autor: kowalski89 »

Wyszła wersja 1.10

Już po oblataniu na przykładzie EPWR-EPGD z domyślnym airac.

Traska DCT VAGSA N871 LDZ N133 GRUDA po starcie direct GRUDA ładnie wyznaczył trasę, TOC, w międzyczasie ustawiłem fl150 nad GRUDA-arbuzik wyznaczył TOD, przy zbliżaniu do TOD włączyłem tryb znizania-do przejęcia ścieżki opada v/s 1000 a potem jak mu ściażka zadała czyli jak być powinno. Tod oblicznoy bezbłędnie bo miałem dokładnie FL150 nad GRUDA. Bez problemu złapał LOC, lądowanko z łapy bez problemowo.

Podsumowując na szybko- nawet VATSIM mu nie straszny :)
Awatar użytkownika
slysy
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 123
Rejestracja: pt 06 lut, 2004 19:11
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: slysy »

Teraz jest to już pełnowartościowy Arbuz, ładnie trzyma prędkości i bardzo dobrze liczy Cost Indexy (sprawdzone z PEP-em) no i w końcu zrobili porządek z klapami!!!
Obrazek
mbucholski
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 283
Rejestracja: pt 25 cze, 2010 11:32
Skąd jesteś: Maastricht

Post autor: mbucholski »

lotnik555
Cadet
Cadet
Posty: 43
Rejestracja: czw 07 lip, 2011 15:01
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: lotnik555 »

Witam, mam taki problem. Załączam checkliste na on i nic się nie dzieje. Niby jest on, ale nawet nie uaktywnia się COCKPIT REP. Na tym filmiku tutorialu od SkyNews nawet wszystko mam inaczej. Po wczytaniu Cold&Dark, załączeniu bat 1 i 2 przycisk EXT POWER jest nieaktywny. Nie wiem czemu innym się wyświetla ten przycisk, a mi nie. Druga sprawa, że udało mi się znaleźć w MCDU w ustawieniach Ground Services opcję, która go uaktywnia. Zadziałało raz. Włączyło się. Jednak checklista tak j/w pisałem nie uaktywniła 1 części mimo, że jest na on. Co ciekawe teraz nie działa mi już EXT POWER, a w GRD Services jest wszystko nieaktywne. Proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony sob 11 maja, 2013 15:33 przez lotnik555, łącznie zmieniany 1 raz.
Tomek1158
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 292
Rejestracja: wt 26 kwie, 2011 11:02
Skąd jesteś: EGCN

Post autor: Tomek1158 »

skad masz samolot?
This, the mojave desert is the final resting place of thousands of unemployed aircraft. For the old ones, the best future they can look forward to is reincarnation as a coke can. - Bruce Dickinson
Zgredd
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 188
Rejestracja: pn 21 kwie, 2008 23:00
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: Zgredd »

Ja nie do końca jestem zadowolony z SP1. Samolot nie respektuje 250KT poniżej FL100. Jest niby zaznaczony limit na speedtapie, ale na tym się sprawa kończy.
W dalszym ciągu nie rozwiązali starego problemu, gdzie w MCDU wyświetlane są niepoprawne poziomy lotu za TOD.
Wykonując stara EPWA BIMPA4N, wprowadziłem restrykcję FL170 nad BIMPA. Przelotową miałem FL210. TOD wyliczyło mi dopiero za OLGER, w ogóle nie respektując BIMPA FL170.

Ale już np. DME ARC od ARBIR przy podejściu do EPPO wykonuje lepiej niż NGX :P
lotnik555
Cadet
Cadet
Posty: 43
Rejestracja: czw 07 lip, 2011 15:01
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: lotnik555 »

Z aerosoftu, a skąd?
ylid
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 90
Rejestracja: śr 29 wrz, 2010 22:48
Skąd jesteś: Olkusz

Post autor: ylid »

lotnik555 pisze:Z aerosoftu, a skąd?
Wersja pudełkowa/download? Zaktualizowana? Wszystkie hotfixy? Samolot ustawiony jako domyślny? W jakim stanie? Itd. Po prostu nikt tu nie ma szklanej kuli, a nie napisałeś niczego więcej niż to, że masz problem. Więc z uprzejmości jesteś dopytywany o szczegóły w nadziei, że jednak pozwolisz sobie pomóc.
Ostatnio zmieniony ndz 12 maja, 2013 20:02 przez ylid, łącznie zmieniany 1 raz.
karmel
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 50
Rejestracja: sob 16 cze, 2007 09:35
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: karmel »

Lotnik555 miałem ten sam problem co ty :) Pomogła mi aktualizacja do wersji 1.10 wcześniej miałem 1.4. Moim zdaniem to wina RAASa, który się źle zainstalował razem z Airbusem. Inna rzecz to brak update dla RAAS. Taki komunikat miałem przy każdym uruchamianiu FSX-a. Więc albo update do wersji 1.10 albo update RAASa.
lotnik555
Cadet
Cadet
Posty: 43
Rejestracja: czw 07 lip, 2011 15:01
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: lotnik555 »

Mam taki problem, chcę polecieć z EPKK do EPWA. No i zaczynają się schody bo pierwszy pkt wg planu to JED, a potem M866 LOGDA. Niestety nie da rady wpisać tego punktu. Gdy chcę wpisać po lewej stronie numer drogi M866 też nie znajduje. Tak więc co mam zrobić?
IkexI
Cadet
Cadet
Posty: 37
Rejestracja: ndz 28 kwie, 2013 20:51
Skąd jesteś: EPGD

Post autor: IkexI »

Czy Airac w Airbusie jest aktualny? Może to jest problemem - zależy od kiedy obowiązują te nazwy nawigacyjne.
Intel i3-2330M x2 2.2ghz
Intel HD Graphics 3000
4GB DDR3 RAM
Windows 7 Pro
lotnik555
Cadet
Cadet
Posty: 43
Rejestracja: czw 07 lip, 2011 15:01
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: lotnik555 »

Mam najnowszą wersję 1.10. Ale dlaczego nie można zacząć od wpisywania punktu?
Awatar użytkownika
XxCloudy
Cadet
Cadet
Posty: 43
Rejestracja: czw 28 cze, 2012 13:57
Skąd jesteś: EPGD

Post autor: XxCloudy »

Ale nie chodzi o wersję Airbusa, tylko o wersję aktualnej bazy AIRAC od http://www.navigraph.com/ jaką posiadasz.
lotnik555
Cadet
Cadet
Posty: 43
Rejestracja: czw 07 lip, 2011 15:01
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: lotnik555 »

najnowszą. 1305. Kiedy jest SID np. z EDDF to jest wszystko ok. Zaczyna się od nr drogi. Jednak kiedy nie ma SIDA, a drogę trzeba zacząć od punktu na trasie to niestety. Nie wyszukuje mi ponadto ani drogi M985 jak i M866
Tomek1158
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 292
Rejestracja: wt 26 kwie, 2011 11:02
Skąd jesteś: EGCN

Post autor: Tomek1158 »

Po wejsciu w planie w EPKK musisz najpierw wpisać punkt JED w next waypoint dopiero potem z JED wejsc do zakładki airways.
This, the mojave desert is the final resting place of thousands of unemployed aircraft. For the old ones, the best future they can look forward to is reincarnation as a coke can. - Bruce Dickinson
lotnik555
Cadet
Cadet
Posty: 43
Rejestracja: czw 07 lip, 2011 15:01
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: lotnik555 »

Ok dzięki :). Latam PMDG 737 ngx i tam na trochę więcej FMC pozwala :P
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Tu i tu FMC/MCDU pozwala na praktycznie to samo. Różnica jest w obsłudze, której należy się nauczyć.
Ostatnio zmieniony wt 14 maja, 2013 00:04 przez RzEmYk, łącznie zmieniany 1 raz.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
lotnik555
Cadet
Cadet
Posty: 43
Rejestracja: czw 07 lip, 2011 15:01
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: lotnik555 »

Myślałem, że to koniec moich problemów... Niestety po tym jak odbyłem piękny lot tym samolotem i wszystko udało się zrobić na 100% to tym razem, kiedy wypełniam check listę prosi mnie o ustawienie ciśnienia. Standardowo jest 1013(offline). No dobra sprawdziłem metar i 1014 tak też ustawiłem, niestety ciągle słyszę głos sprawdzający ustawione ciśnienie. Namachałem się już mocno pokrętłem i niestety w kółko to samo. Zresetowałem FSX-a i jeszcze raz. Niestety... Czy ktoś wie, w czym może być problem?
Tomek1158
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 292
Rejestracja: wt 26 kwie, 2011 11:02
Skąd jesteś: EGCN

Post autor: Tomek1158 »

Naciśnij "B"
This, the mojave desert is the final resting place of thousands of unemployed aircraft. For the old ones, the best future they can look forward to is reincarnation as a coke can. - Bruce Dickinson
ODPOWIEDZ