Cześć
Z przyczyn ode mnie niezależnych, musiałem pożegnać się z forum opartym o phpBB by Przemo (które nie jest już od dawna rozwijane i aktualizowane). Dokonałem więc migracji na zwykłe phpBB 3. Migracja taka niesie za sobą spore ryzyko (utrata postów, utrata użytkowników, uszkodzenie bazy danych itp.. Na szczęście udało mi się uniknąć tych problemów.

Pozostał tylko jeden problem, a mianowicie Wasze hasła. W phpBB by Przemo hasła te były inaczej kodowane, niż są w phpBB 3. Dlatego też Wasze hasła nie działają. Proszę więc podczas logowania o skorzystanie z opcji "Zapomniałem hasła". Otrzymacie wówczas w mailu instrukcje resetu hasła. W razie problemów, proszę o kontakt ze mną pod adresem konraf@aztec.pl

Zaprogramowamy plan lotu w FMC a polecenia ATC

Jeśli przeczytałeś materiały ze Szkoły Aztec.pl, a nadal masz wątpliwości i pytania związane z nawigacją, ten dział jest dla Ciebie.

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

Stephan85
Cadet
Cadet
Posty: 8
Rejestracja: czw 10 wrz, 2015 10:35
Skąd jesteś: Poznań

Zaprogramowamy plan lotu w FMC a polecenia ATC

Post autor: Stephan85 »

Panowie, taka kwestia do wyjaśnienia dla początkującego.

Używam modułu Pro ATC X do lotów i miałem taką sytuację wykonując nakazaną procedurę SID w pewnym momencie kontroler poprosił mnie o zmianę kierunku lotu na np. heading 189 wykonałem godnie z poleceniem a następnie po chwili kazał przestawić się już na łączność z radarem, po przełączeniu na radar, kontroler nie wydał żadnych poleceń i tu miałem zgryz, czy w takiej sytuacji mam prawo wrócić do pierwotnie zaprogramowanego planu lotu czy lecieć tym kierunkiem do odwołania ?

Mam nadzieję, że w miarę jasno opisałem sytuację :)

Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2767
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Problem z komputerowym ATC jest taki, że jest mniej lub bardziej głupi.
Ogólnie mówiąc, to skoro dostałeś pewne polecenie od "kontrolera", to go wykonujesz. Zwłaszcza, że nie dostałeś innego polecenia co do zmiany kierunku lotu.
Pytanie tylko czy ten nakaz był sensowny w danym momencie, bo już w zasadzie Zbliżanie powinno Cię skierować na któryś punkt trasy.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG Z390 TOMAHAWK, i5 9600K, 2x16GB dual, GTX1080, W10, P3D 4.5

Stephan85
Cadet
Cadet
Posty: 8
Rejestracja: czw 10 wrz, 2015 10:35
Skąd jesteś: Poznań

Post autor: Stephan85 »

W sumie przypominam sobie, że ta zmiana kierunku wyglądała trochę jak wykonanie skrótu z jakiegoś powodu, z tym, że kontroler nie podał dalej informacji, że mam lecieć następnie do konkretnego punktu, tylko po chwili żeby przejść na radar, a powinien przecież podać jakiś docelowy punkt lub że mam wrócić do pierwotnego planu lotu, zakładam, że to incydentalny "bug" Pro ATC.

[ Dodano: Pon 03 Paź, 2016 10:09 ]
Dobra, kolejne pytanie do elity od początkującego :)

Ponownie miałem sytuację przy wykonywaniu SID-a, że kontroler PRO ATC nakazał mi wykonanie zmiany kursu innego niż wstępnie zaprogramowanego w FMC, po przejściu na kontrolę radarową obszaru całą trasę od Poznania do Kopenhagi, byłem wektorowany od punktu do punktu jak w zaprogramowanym FMC z pewnymi odchyleniami.

Moje pytanie czy to jest normalne ? tzn. zdarza się, że kontroler obszaru zamiast po prostu nakazać lot wg planu FMC, wektoruje całą trasę od punktu do punktu bo to było dla mnie trochę dziwne....

Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2767
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Nie, to dziwne zachowanie. Normalnie, to dostaje się skrót na dany punkt trasy.
Dzięki temu, to po stronie pilota (samolotu i jego wyposażeniu nawigacyjnemu) leży kwestia utrzymania się na nakazanej drodze lotu uwzględniając wpływ wiatru.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG Z390 TOMAHAWK, i5 9600K, 2x16GB dual, GTX1080, W10, P3D 4.5

ODPOWIEDZ