Aztec.pl - Forum Dyskusyjne Strona Główna Aztec.pl - Forum Dyskusyjne
pasjonatów wirtualnego latania

FAQFAQ Regulamin  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zaprogramowamy plan lotu w FMC a polecenia ATC
Autor Wiadomość
Stephan85
Cadet


Imię: Marcin
Dołączył: 10 Wrz 2015
Posty: 8
Skąd: Poznań
Wysłany: Śro 07 Wrz, 2016 09:09   Zaprogramowamy plan lotu w FMC a polecenia ATC

Panowie, taka kwestia do wyjaśnienia dla początkującego.

Używam modułu Pro ATC X do lotów i miałem taką sytuację wykonując nakazaną procedurę SID w pewnym momencie kontroler poprosił mnie o zmianę kierunku lotu na np. heading 189 wykonałem godnie z poleceniem a następnie po chwili kazał przestawić się już na łączność z radarem, po przełączeniu na radar, kontroler nie wydał żadnych poleceń i tu miałem zgryz, czy w takiej sytuacji mam prawo wrócić do pierwotnie zaprogramowanego planu lotu czy lecieć tym kierunkiem do odwołania ?

Mam nadzieję, że w miarę jasno opisałem sytuację :)
 
 
RzEmYk
Moderator



Imię: Krzysiek
Dołączył: 18 Lut 2005
Posty: 2771
Skąd: KDA
Wysłany: Śro 07 Wrz, 2016 09:46   

Problem z komputerowym ATC jest taki, że jest mniej lub bardziej głupi.
Ogólnie mówiąc, to skoro dostałeś pewne polecenie od "kontrolera", to go wykonujesz. Zwłaszcza, że nie dostałeś innego polecenia co do zmiany kierunku lotu.
Pytanie tylko czy ten nakaz był sensowny w danym momencie, bo już w zasadzie Zbliżanie powinno Cię skierować na któryś punkt trasy.
_________________
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX970, W7 64b SP1, (FS9.1), FSX SE
 
 
Stephan85
Cadet


Imię: Marcin
Dołączył: 10 Wrz 2015
Posty: 8
Skąd: Poznań
Wysłany: Czw 08 Wrz, 2016 11:21   

W sumie przypominam sobie, że ta zmiana kierunku wyglądała trochę jak wykonanie skrótu z jakiegoś powodu, z tym, że kontroler nie podał dalej informacji, że mam lecieć następnie do konkretnego punktu, tylko po chwili żeby przejść na radar, a powinien przecież podać jakiś docelowy punkt lub że mam wrócić do pierwotnego planu lotu, zakładam, że to incydentalny "bug" Pro ATC.

[ Dodano: Pon 03 Paź, 2016 10:09 ]
Dobra, kolejne pytanie do elity od początkującego :)

Ponownie miałem sytuację przy wykonywaniu SID-a, że kontroler PRO ATC nakazał mi wykonanie zmiany kursu innego niż wstępnie zaprogramowanego w FMC, po przejściu na kontrolę radarową obszaru całą trasę od Poznania do Kopenhagi, byłem wektorowany od punktu do punktu jak w zaprogramowanym FMC z pewnymi odchyleniami.

Moje pytanie czy to jest normalne ? tzn. zdarza się, że kontroler obszaru zamiast po prostu nakazać lot wg planu FMC, wektoruje całą trasę od punktu do punktu bo to było dla mnie trochę dziwne....
 
 
RzEmYk
Moderator



Imię: Krzysiek
Dołączył: 18 Lut 2005
Posty: 2771
Skąd: KDA
Wysłany: Pon 03 Paź, 2016 16:57   

Nie, to dziwne zachowanie. Normalnie, to dostaje się skrót na dany punkt trasy.
Dzięki temu, to po stronie pilota (samolotu i jego wyposażeniu nawigacyjnemu) leży kwestia utrzymania się na nakazanej drodze lotu uwzględniając wpływ wiatru.
_________________
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX970, W7 64b SP1, (FS9.1), FSX SE
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Configured by konraf

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania identyfikatora sesji użytkownika. Dzięki temu plikowi będziesz zalogowany w serwisie przez cały czas przebywania w witrynie bądź do momentu wylogowania się. Możesz zrezygnować ze zbierania informacji poprzez pliki cookies, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki - niemniej w takim przypadku nie gwarantujemy poprawnego działania serwisu.