Aztec.pl - Forum Dyskusyjne Strona Główna Aztec.pl - Forum Dyskusyjne
pasjonatów wirtualnego latania

FAQFAQ Regulamin  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Embraer 170/190 od Wilco
Autor Wiadomość
shaman
Turboprop Captain



Imię: Dawid Jawura
Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 193
Skąd: Częstochowa
Wysłany: Czw 24 Lis, 2011 14:51   

Oczywiście, że się da. Wszystko ustawisz na panelu autopilota. Możesz to zrobić w dowolnym momencie, jednak najczęściej to się robi przed lotem...
Sprawa dość prosta. Dziwię się, że nie wyczytałeś tego w manualu, lub samemu do tego nie doszedłeś.
_________________
C2D E8400@3.5Ghz,ASUS P5Q-E,DDR2 OCZ SLI Ready 800Mhz,GTX260,Chieftec 550W,HDD1TB,LCD 22'',Saitek Cyborg X
 
 
Snajper
Light Planes Captain


Imię: Michał
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 54
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: Sob 31 Gru, 2011 12:55   

A ja mam pytanie, czy jest tutaj symulowany FBW?
Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony przez RzEmYk Sob 31 Gru, 2011 12:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
E-Jet
Light Planes Captain


Imię: Maciej
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 114
Skąd: pl
Wysłany: Sob 31 Gru, 2011 14:38   

Jest.
 
 
Damiann
Cadet


Imię: Damian
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 2
Skąd: EPWR
Wysłany: Nie 02 Wrz, 2012 18:38   

Witam. Z racji tego, iż jest to mój pierwszy post na tym forum to pragnę się bardzo serdecznie przywitać. Jestem z Wrocławia i z FS9 bawię się już od dobrych dwóch lat, jednakże jeszcze nigdy nie spróbowałem swoich sił online. Przechodząc do rzeczy. Dzisiaj chciałem odbyć jeden z regularnych lotowskich lotów na trasie EPWA-EDDH. Po sumiennym przygotowaniu się nadeszła pora na oderwanie się od ziemi. Jako, że od niedawna jestem posiadaczem FSPax'a po raz pierwszy miałem do czynienia z sytuacją awaryjną, mianowicie podwozie nie wsunęło się do końca. Od razu zgłosiłem Emergency i robiąc krąg wróciłem na pas 15 i wylądowałem. Pozostał u mnie jednak pewien niedosyt. Nie miałem pojęcia co zrobić w takim momencie, postępowałem jedynie intuicyjnie. Czy ktoś mógłby podać jakieś źródło w którym są dokładnie opisane procedury awaryjne dla naszych E170/190? Pierwszą moją myślą było poszukanie na smartcockpit, jednakże dział E-jetów jest tam bardzo ubogi i tak zostałem z tym niedosytem aż do teraz.
 
 
leszek81
Light Planes Captain



Imię: Leszek
Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 115
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 03 Wrz, 2012 08:17   

Jeśli dopiero zaczynasz latać online to zdecydowanie radzę wyłączyć emergency situations w Paxach. Gwarantuję Ci, że emocji przy lotach online i bez awarii jest pod dostatkiem. To trochę tak jakbyś dzień po zrobieniu prawa jazdy zaczął ćwiczyć na Marszałkowskiej wchodzenie w zakręty na ręcznym :)
Procedury awaryjne możesz za to ćwiczyć offline. Oryginalna dokumentacja do Embraera od Wilco jest pod tym względem dosyć uboga, ale widziałem kiedyś w sieci oficjalną pełną POH z LOTu do Embrionów. (jakieś 1600 stron w dwóch tomach o ile się nie mylę...). Tam znajdziesz procedury awaryjne i możesz próbować je realizować w symulatorze (oczywiście na ile się da, bo pewnych przełączników itp. w ogóle nie będziesz miał dostępnych).

pozdrawiam,
Leszek
_________________
i7 4770 4,2GHz, ASUS MAXIMUS VI FORMULA, Z87, GeForce GTX 780, FSX, ASN i wiele wiele innych :)
 
 
Sebol
Turboprop Captain


Imię: Sebastian
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 151
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 03 Wrz, 2012 16:54   

leszek81 napisał/a:
To trochę tak jakbyś dzień po zrobieniu prawa jazdy zaczął ćwiczyć na Marszałkowskiej wchodzenie w zakręty na ręcznym :)

Tak dla wyjaśnienia Damianie, Marszałkowska to najbardziej ruchliwa ulica w Warszawie (jeżeli nie budują metra, wtedy jest zamknięta).
_________________
Pozdrawiam SEBOL
GG:7199365
Ostatnio zmieniony przez RzEmYk Pon 03 Wrz, 2012 17:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Damiann
Cadet


Imię: Damian
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 2
Skąd: EPWR
Wysłany: Pon 03 Wrz, 2012 17:00   

leszek81 napisał/a:
Jeśli dopiero zaczynasz latać online to zdecydowanie radzę wyłączyć emergency situations w Paxach.(...)


Nawet przez chwilę nie pomyślałem o tym by włączyć FSpax'a online, a przynajmniej na początku moich podróży w sieci :) . Pisząc ten post byłem bardziej ukierunkowany na ciekawość co w danej sytuacji należy zrobić. Dzięki wielkie za pomoc.
 
 
leszek81
Light Planes Captain



Imię: Leszek
Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 115
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 03 Wrz, 2012 21:18   

To żeby ułatwić Ci jeszcze bardziej zadanie mały link: POH E170

Co prawda to do 170tki i z virtualnej linii, ale myślę, że na nasze potrzeby powinno spokojnie wystarczyć. Rozdział 5 i 6. Chociaż jak latasz E170 to przebrnięcie przez całość na pewno nie zaszkodzi, to w końcu tylko tysiąc stron :D . Miłej lektury! Mnie się przebrnąć udało :D

pozdr,
Leszek
_________________
i7 4770 4,2GHz, ASUS MAXIMUS VI FORMULA, Z87, GeForce GTX 780, FSX, ASN i wiele wiele innych :)
 
 
PZL Belfegor
Moderator


Imię: Dymitr Osiński
Dołączył: 19 Lut 2005
Posty: 2887
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 03 Wrz, 2012 21:22   

Shuttle America to realna linia lotnicza.
 
 
dominik_d
Cadet


Imię: Dominik
Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 28
Skąd: Polska
Wysłany: Nie 23 Wrz, 2012 16:53   

Miał ktoś za was może problem z w vol. 2 z nietrzymaniem wysokości i błędnie działającymi przełącznikami od wysokości i prędkości pionowej?

Domino
_________________
CASSUBIAN GROUP
 
 
leszek81
Light Planes Captain



Imię: Leszek
Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 115
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 23 Wrz, 2012 19:57   

A opisałbyś problem troszkę dokładniej? Cały czas Ci przełączniki nie działają? Nie trzyma wysokości w trybie FMC czy w NAV też? Błędnie działające przełączniki tzn? Czy wartości się zmieniają na PFD czy nie? Jak ustawiasz wysokość? W którym momencie uzbrajasz AP?

Pozdrowienia,
Leszek
_________________
i7 4770 4,2GHz, ASUS MAXIMUS VI FORMULA, Z87, GeForce GTX 780, FSX, ASN i wiele wiele innych :)
 
 
dominik_d
Cadet


Imię: Dominik
Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 28
Skąd: Polska
Wysłany: Pon 24 Wrz, 2012 15:46   

Ok, bardziej precyzyjnie:
1) Nie da zwiększyć wartości wysokości przy pomocy PPM, a LPM powoduje zmianę o np. 8000ft, a nie o 10000.
2) Nie mogę ustawić przykładowo FL360 tylko FL359.
3) Nie mogę zmniejszyć prędkości poziomej w trybie VS, nie da się ustawić przykładowo 1800ft/min, ponieważ LPM powoduje przeskok o +200ft/min
4) Problem bujania samolotem (nietrzymania wysokości) występuje zarówno w trybie VASEL jak i ALT. Ostatnio zdarzyło mi się też, że na poziomie przelotowym nie reagował na tryb FPA.
5) A/P uzbrajam różnie, próbowałem go rozpiąć i uaktywnić ponownie na FL, ale to nic nie daje.

Dominik
_________________
CASSUBIAN GROUP
 
 
PZL Belfegor
Moderator


Imię: Dymitr Osiński
Dołączył: 19 Lut 2005
Posty: 2887
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 24 Wrz, 2012 16:03   

Ten opis nie trzyma się kupy.
Cytat:
1) Nie da zwiększyć wartości wysokości przy pomocy PPM, a LPM powoduje zmianę o np. 8000ft, a nie o 10000.
2) Nie mogę ustawić przykładowo FL360 tylko FL359.

Skoro możesz ustawić FL359, to znaczy, że możesz ustawić wysokośc z dokładnością 100 stóp - skąd wartość 8000 w punkcie pierwszym?
Cytat:
3) Nie mogę zmniejszyć prędkości poziomej w trybie VS, nie da się ustawić przykładowo 1800ft/min, ponieważ LPM powoduje przeskok o +200ft/min

Zaczynając od 0, dziewięć przeskoków o 200 daje 1800.

Może po prostu losowo nie trafiasz w clicksporty? W niektórych dodatkach należy klikać na pokrętle, w innych obok nich albo na wyświetlaczu, czasem zwiększanie lub zmniejszanie wartości zależy od tego którym przyciskiem myszy się kliknie, a czasem czy kliknie się w plus albo minus.
 
 
dominik_d
Cadet


Imię: Dominik
Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 28
Skąd: Polska
Wysłany: Pon 24 Wrz, 2012 16:11   

Pomyłka, oczywiście PPM powoduje zmianę o 8000ft albo o 10000ft- zależnie jak mu się podoba. Ciężko to bardzo dokładnie opisać. Są takie FL, których po prostu ustawić nie mogę, ponieważ LPM powoduje przeskok z FL361 od razu do FL359.

Co do VS, czasami przeskakuje o +100ft, a czasami o +200ft. Zmniejszać wartości nie mogę w ogóle.

Na Embraerze już trochę latam, a ten problem pojawił się niedawno. Wiem jak działają poszczególne knoby :)

Dominik
_________________
CASSUBIAN GROUP
Ostatnio zmieniony przez PZL Belfegor Pon 24 Wrz, 2012 17:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
PZL Belfegor
Moderator


Imię: Dymitr Osiński
Dołączył: 19 Lut 2005
Posty: 2887
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 24 Wrz, 2012 17:37   

A zatem może to problem przyspieszenia? Niektóre pokrętła zwiększają wartość o jaką następuje zmiana po chwili ich obsługi (przykładowo, na początku jedno kliknięcie może zmieniać wartość o 1, a po chwili klikania o 10 - gałki starają się "wyczuć", że użytkownik chce uzyskać większe nastawy). Zarejestrowany FSUIPC ma opcję, która to naprawia ("fix control acceleration").
 
 
dominik_d
Cadet


Imię: Dominik
Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 28
Skąd: Polska
Wysłany: Pon 24 Wrz, 2012 17:45   

To wiadomo, ale cały czas mam na myśli pojedyncze kliknięcia. Czyli wygląda na to, że niewiele z tym zrobię.
_________________
CASSUBIAN GROUP
 
 
wojtek_84
Jet Captain



Imię: Wojciech
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 902
Skąd: EPKT
Wysłany: Pon 24 Wrz, 2012 17:49   

Cytat:
To wiadomo, ale cały czas mam na myśli pojedyncze kliknięcia. Czyli wygląda na to, że niewiele z tym zrobię.

A jak działa na rolce scrolla?
 
 
RzEmYk
Moderator



Imię: Krzysiek
Dołączył: 18 Lut 2005
Posty: 2782
Skąd: KDA
Wysłany: Pon 24 Wrz, 2012 18:23   

A czy w FSie masz ustawione jednostki na anglosaskie? Coś, gdzieś, kiedyś powodem podobnego zachowania były jednostki ustawione na metryczne.
_________________
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX970, W7 64b SP1, (FS9.1), FSX SE
 
 
dominik_d
Cadet


Imię: Dominik
Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 28
Skąd: Polska
Wysłany: Pon 24 Wrz, 2012 18:35   

Rzemyk, dobrze coś gdzieś:) Robi jak trzeba, dzięki wielkie!
_________________
CASSUBIAN GROUP
 
 
dominik_d
Cadet


Imię: Dominik
Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 28
Skąd: Polska
Wysłany: Pon 17 Gru, 2012 16:53   

I przestało robić. Mieliście może kiedyś problem z tym, że samolot tankuje się na full, a wpisanie mu innych ilości powoduje, że przez chwilę jest tyle ile trzeba żeby znowu z chwile zbiorniki były pełne?
_________________
CASSUBIAN GROUP
 
 
PZL Belfegor
Moderator


Imię: Dymitr Osiński
Dołączył: 19 Lut 2005
Posty: 2887
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 17 Gru, 2012 16:56   

Nie stoisz czasem w pobliżu pomp na lotnisku?
 
 
dominik_d
Cadet


Imię: Dominik
Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 28
Skąd: Polska
Wysłany: Pon 17 Gru, 2012 17:03   

A ja całego FSX na nowo postawiłem... Dzięki, podziałało!
_________________
CASSUBIAN GROUP
 
 
konrad8071
Cadet


Imię: Konrad
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 8
Skąd: EPSO
Wysłany: Pon 14 Sie, 2017 13:29   [FSX] FSUIPC FSX

Witam. Czy da się zrobić konfigurację przycisków na padzie przez FSUIPC (zarejestrowany) do samolotu E-Jets Embraer 170 (wersja pudełkowa)?
Chodzi mi o kasowanie komunikatów czy błędów MASTER WARNING i MASTER CAUTION. W wyborze z listy FSUIPC nie wykrywa tych komunikatów, które znajdują się w folderze samolotu w panelu konfiguracyjnym, żeby zastąpić je przyciskami. Pomóżcie o ile będzie to możliwe. Dzięki.
Ostatnio zmieniony przez RzEmYk Pon 14 Sie, 2017 15:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
RzEmYk
Moderator



Imię: Krzysiek
Dołączył: 18 Lut 2005
Posty: 2782
Skąd: KDA
Wysłany: Pon 14 Sie, 2017 17:24   

W FSUIPC przypisz do przycisku na padzie ten sam klawisz co w konfiguratorze samolotu. Sprawdź.
Ewentualnie możesz nagrać mouse macro. Przykłady są np. na youtube.
_________________
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX970, W7 64b SP1, (FS9.1), FSX SE
 
 
konrad8071
Cadet


Imię: Konrad
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 8
Skąd: EPSO
Wysłany: Wto 22 Sie, 2017 19:48   

Przypisałem w konfiguratorze embraera te skróty pod X i C na klawiaturze,ale nie mogę użyć przycisków pada w embsetup ponieważ nie ma dostępu.Tylko jest opcja keyboard nie ma funkcji joystic.Jak naciskam przycisk na padzie w konfiguracji nie ma reakcji.Zależałoby mi na pomocy tworzę kabine embraera i już są zamontowane przełączniki ale bez efektu.
 
 
RzEmYk
Moderator



Imię: Krzysiek
Dołączył: 18 Lut 2005
Posty: 2782
Skąd: KDA
Wysłany: Wto 22 Sie, 2017 21:00   

Reasumując powyższe oraz wypowiedź Wojtka.

W konfiguratorze przypisałeś skróty pod X i C na klawiaturze.
Teraz w FSUIPC przypisz przyciski joypada do klawiszy X oraz C na klawiaturze.

Naciskając przycisk na joypadzie FSUIPC "przetłumaczy" to jako naciśnięcie klawisza. A przypisanie w konfiguratorze "przetłumaczy" to na np. naciśnięcie przycisku Master Warning na kokpicie.

Jeżeli to nie pomoże, to jeszcze można spróbować Mouse Macro.
_________________
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX970, W7 64b SP1, (FS9.1), FSX SE
 
 
konrad8071
Cadet


Imię: Konrad
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 8
Skąd: EPSO
Wysłany: Śro 23 Sie, 2017 07:24   

Postaram się coś z tym zrobić.Nie będzie łatwo.Tak naprawdę nie wiem od czego zacząc w FSUIPC.Oglądałem filmiki na youtube robiłem krok po kroku ale wiecie jak to jest :) zawsze coś pójdzie nie tak.Próbowałem juź zaznaczać dany przycisk w kokpicie embraera ale nic to nie dało.Dzieki za pomoc.
 
 
wojtek_84
Jet Captain



Imię: Wojciech
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 902
Skąd: EPKT
Wysłany: Śro 23 Sie, 2017 10:39   

Spróbuj przeczytać instrukcję...
_________________
CalypteAviation.com [PL] / facebook.com/CalypteAviation / C-Aviation.net [EN]
 
 
konrad8071
Cadet


Imię: Konrad
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 8
Skąd: EPSO
Wysłany: Śro 23 Sie, 2017 13:13   

Ciężki temat z FSUIPC.Nawet nie wiem od czego zacząć.Oglądam filmiki ale wszyscy pokazują na samolotach defultowych.Nie zaciekawie widzę konfiguracje mojego kokpitu.Niby jak przyciskam przyciski pada to coś się pokazuje w FSUIPC ale nie wiem jak to dopisac do Master Warning i Master Caution.

[ Dodano: Wto 12 Wrz, 2017 12:52 ]
Dzieki za pomoc.Usiadłem na spokojnie i udało mi się zrobić konfigurację przycisków do wilco emb170 WARN i CAUT.Wszystko działa jak należy.Powoli kokpit nabiera sensu.Dzieki.

[ Dodano: Czw 14 Wrz, 2017 13:20 ]
Może zabrzmi to dziwnie ale mam pytanie do forumowiczów.Może zna ktoś odpowiedz na pytanie dlaczego w wilco emb170 podczas lotu nie ma efektu uginających sie skrzydeł?Czy ten model już tak ma?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Configured by konraf

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania identyfikatora sesji użytkownika. Dzięki temu plikowi będziesz zalogowany w serwisie przez cały czas przebywania w witrynie bądź do momentu wylogowania się. Możesz zrezygnować ze zbierania informacji poprzez pliki cookies, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki - niemniej w takim przypadku nie gwarantujemy poprawnego działania serwisu.