PMDG 747-400 Queen of the Skies
Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk
http://www.meriweather.com/747/deck-747.html bardzo ciekawie zrobiona strona (do PMDG 747-400 jak znalazł).
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Zgadza sie - Ready for Pushback wymiata
Jezeli jestes hardcorowcem, nie przeszkadza Ci poswiecenie godziny na przygotowanie samolotu do uruchomienia, chcesz miec realnie odwzorowana wiekszosc systemow (glareshield panel, uklad paliwowy JEST najprawdziwszy z prawdziwych) i lubisz sam panowac nad wszystkim - polecam RFP 742. Wiekszosci systemow trzeba pilnowac samemu, a RFP 742 jest w wersji obslugiwanej przez zaloge 3-osobowa, wiec jest co robic
PMDG 747 to w porownaniu z RFP 742 "troszke" wiekszy B737NG - praktycznie sama automatyka.
Jezeli jestes hardcorowcem, nie przeszkadza Ci poswiecenie godziny na przygotowanie samolotu do uruchomienia, chcesz miec realnie odwzorowana wiekszosc systemow (glareshield panel, uklad paliwowy JEST najprawdziwszy z prawdziwych) i lubisz sam panowac nad wszystkim - polecam RFP 742. Wiekszosci systemow trzeba pilnowac samemu, a RFP 742 jest w wersji obslugiwanej przez zaloge 3-osobowa, wiec jest co robic
PMDG 747 to w porownaniu z RFP 742 "troszke" wiekszy B737NG - praktycznie sama automatyka.
Pozdrawiam
http://smithplanet.com/fs2004/pmdg/index.htm mały poradnik (również w pdf).
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Mam pytanko do szanownych kolegów, dotyczące działania systemu nawigacyjnego tej maszynki. Mianowicie za żadne skarby nie mogę włączyć trybu LNAV, pomimo zaprogramowania FMC, uzgodnienia IRS, wpisaniu trasy itd. FMC wyśwetla wszystkie punkty, kolejny jest wyświetlany na ND, podany jest czas dolotu itd. Niestety po starcie nie mogę włączyć LNAV, tak aby samolot leciał po trasie. VNAV wchodzi bez problemu, wszystkie inne tryby autopilota działają poprawnie. Czy ktoś z użytkowników spotkał się z takim problemem?
z góry dziękuje za pomoc
PS
Dla formalności tylko dodam że posiadam oryginalną wersję...
z góry dziękuje za pomoc
PS
Dla formalności tylko dodam że posiadam oryginalną wersję...
Mam takie pytanko, czy przy lądowaniu, przy przyziemieniu nie powinno się samo wyłączyć autothrottle, tak jak w 737, pytam dlatego, że kiedy ląduje i nie kontroluje prędkości ręcznie nie wyłącza się i samolot w efekcie nie zatrzymuje się.
I jeszcze jedna sprawa jak nawigować przy pomocy autopilota na radiolatarnie, bo chyba odbywa się to inaczej niż w 737, wpisuje w FMC częstotliwość VOR i kurs ale jak sprawić żeby samolot przechwycił wpisany radial ?
Proszę o wskazówki, pozdrawiam.
I jeszcze jedna sprawa jak nawigować przy pomocy autopilota na radiolatarnie, bo chyba odbywa się to inaczej niż w 737, wpisuje w FMC częstotliwość VOR i kurs ale jak sprawić żeby samolot przechwycił wpisany radial ?
Proszę o wskazówki, pozdrawiam.
A/T faktycznie się samo nie odłącza.
Co do VOR LOC, 747 nie ma takiej funkcji. Nie ma guziki VOR LOC. Ma co prawda LOC ale słuzy on tylko do przechwycenia localizer. Chcac wiec przechwycic radial danego VOR trzeba robić to poprzez FMC (i LNAV). Taki radial wprowadza sie na zasadzie składni VORradial/dystans. Czyli masz VOR ABC, chcesz go przechwycic, np. przy jakim podejsciu VOR DME na pas. Na mapie podejscia masz np. ze ten radial 123 nalezy przechwycic w odleglosci 10 nm od pasa. Wpisujesz ABC123/10.
Co do VOR LOC, 747 nie ma takiej funkcji. Nie ma guziki VOR LOC. Ma co prawda LOC ale słuzy on tylko do przechwycenia localizer. Chcac wiec przechwycic radial danego VOR trzeba robić to poprzez FMC (i LNAV). Taki radial wprowadza sie na zasadzie składni VORradial/dystans. Czyli masz VOR ABC, chcesz go przechwycic, np. przy jakim podejsciu VOR DME na pas. Na mapie podejscia masz np. ze ten radial 123 nalezy przechwycic w odleglosci 10 nm od pasa. Wpisujesz ABC123/10.
The 747 does not have a "NAV" or VOR tracking mode in its autopilot system like those you may have seen on other aircraft. It is quite easy to do though using the FMC:
1. Enter the VOR you wish to track a radial TO or FROM on the LEGS page at LSK 1L. (Just as you'd do to go direct to it)
2. Now, enter the correct course for the radial (same as what you'd set a CDI gauge's OBS knob to) into the INTC CRS prompt that appears at LSK 6R after step 1.
3. Press EXEC
You should now see a magenta line extending to infinity on the course you specified. Turn toward it and arm LNAV. The plane will capture it and you'll be on your way.
The LOC is not coupled with the NAV frequency but with the ILS localizer frequency since they are separated in B744 PMDG (not like in other aircraft where ILS freq is put on the NAV freq).
Ostatnio zmieniony sob 17 paź, 2009 18:02 przez konraf, łącznie zmieniany 1 raz.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Znaczy jak recznie? Ja do samego konca mam włączone A/T, predkosc ustawiona na predkosci wyliczone przez FMC. Tuż przed przyziemieniem odłączam A/T, włączam reverse.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Nie wiem czy trzeba czy nie, ale cztery lądowania jakie widziałem w kabinie 737-300 odbywały się "ręcznie" od około 1000AGL pilot trzymał wolant i przepustnicę w ręce.
A/T wyłączali na MCP, a na pytanie: czemu nie przyciskiem na przepustnicy, odpowiedzieli że to nie ma znaczenia i tam też można.
Ja, żeby uniknąć niespodzianek, AP odłączam najpóźniej na 500AGL a A/T najpóźniej przy Flare.
A/T wyłączali na MCP, a na pytanie: czemu nie przyciskiem na przepustnicy, odpowiedzieli że to nie ma znaczenia i tam też można.
Ja, żeby uniknąć niespodzianek, AP odłączam najpóźniej na 500AGL a A/T najpóźniej przy Flare.
Pojawił sie nowy, bardzo obszerny poradnik do PMDG747.
http://drk.free.fr/tutoriels/index2.php
około 20MB, ponad 230 stron. Radzę ściągać, póki jest na sieci.
http://drk.free.fr/tutoriels/index2.php
około 20MB, ponad 230 stron. Radzę ściągać, póki jest na sieci.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Tak tylko strzele bo niewiem jak to jest dokladnie odwzorowane w tym modelu, ale moze za duzo cargo/pax masz na ogonie ??ags pisze:Mam problem: W czasie lotu za rękę samolot strasznie ciągnie do góry. Trymuję, ale to nie pomaga [na moment tylko] - kończy mi się skala trimu, kończy oś joy'a - a on wciąż do góry :/ Ma ktoś jakiś pomysł? Żadnego AP włączonego, problem zarówno przy FD wł i wył.
Pozdrawiam
Łukasz
Łukasz
a czy mozna instalowac tego benka razem z b737 ng?? pytam, bo najpierw zainstalowalem 747, potem 737 i przy instalacji wyskakiwal mi blad (chodzilo o plik pmdgoptions czy cos). czyzby oba korzystaly z pliku o takiej nazwie? nie probowalem instalowac w odwrotnej kolejnosci bo sie boje ze mi sie 737 spieprzy, dlatego pytam.
| Athlon 2500+ Barton | 1,5GB RAM | 160GB HDD | ATI Radeon X1950GT | Philips 150S4 | FS2004 |
rozruch silnikow w PMDG 744
witam wszystkich....
mam taki problem podczas rozruchu silnikow ,po zaladowniu panelu cold&dark wszystko przebiega okay tylko nie moge sobie poradzic z IRS.W jednym tutorialu przeczytalem ze trzeba dac z pozycji off na nav i nastepnie na alig.I tutaj problem mimo ustawienia w opcjach pmdg irs laduje sie od razu zawszewyskakuje mi "time to alig 7min."...
napiszcie proszze jak to u was wyglada i jak to robicie.
Z gory dziekuje za wszelka pomoc
Daniel
mam taki problem podczas rozruchu silnikow ,po zaladowniu panelu cold&dark wszystko przebiega okay tylko nie moge sobie poradzic z IRS.W jednym tutorialu przeczytalem ze trzeba dac z pozycji off na nav i nastepnie na alig.I tutaj problem mimo ustawienia w opcjach pmdg irs laduje sie od razu zawszewyskakuje mi "time to alig 7min."...
napiszcie proszze jak to u was wyglada i jak to robicie.
Z gory dziekuje za wszelka pomoc
Daniel
Pojawiła sie nowa recenzja PMDG747 (pochodzi z magazynu PC Pilot:
http://www.precisionmanuals.com/images/ ... 47-400.pdf
http://www.precisionmanuals.com/images/ ... 47-400.pdf
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Take-Off Calculator for PMDG 747-400
Take-Off Calculator for PMDG 747-400
TOPCAT is its name, standing for Take-Off Performance Calculation Tool. It's a freeware utility developed by Christian Grill for the PMDG 747-400. Taking in consideration the runway length, weather conditions, actual weights - which are even compared to the maximum weights -, it will calculate your speeds V1, Vr, V2 and compute the assume temperatures and the respective engine thrust you may want. It will also generate an ACARS departure card and takeoff table. This program requires Microsoft Excel, a free registration, and the time of use will be limited in weeks although it remains absolutely free. http://topcat.ofplan.net/
AMD Athlon 3000+/3,25GB RAM/ATI 4870 512MB/nVidia nForce4-4X/CH Yoke/Logitech Cyborg X/MCP/Pro Pedals CH/350d/100-400L/17-40L
Marcin EPML
Marcin EPML
PMDG wydał cos na kształ lekcji do 747. Na razie jest czesc pierwsza
http://www.precisionmanuals.com/html/downloads/docs.htm Type Rating Lesson 1
http://www.precisionmanuals.com/html/downloads/docs.htm Type Rating Lesson 1
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Quick alligantion
Daniel napisał :
Trzeba jedynie pamiętać aby po szybkim uzgodnieniu selektor przestawić z ALIG na NAV.
To jest procedura "szybkiego" uzgadniania poszczególnych IRU. Możesz tak postąpić, jeżeli w wyniku jakichkolwiek zdarzeń, pierwotna (pełna alignacja o której pisał Rafał -tj. OFF-NAV) alignacja dla konkretnego IRU uległa rozkalibrowaniu (np. poprzez przypadkowe ustawienie na selektorze IRU pozycji ATT). Oczywiście szybką procedurę przeprowadzamy również przy zaciągniętych brakes.W jednym tutorialu przeczytalem ze trzeba dac z pozycji off na nav i nastepnie na alig.
Trzeba jedynie pamiętać aby po szybkim uzgodnieniu selektor przestawić z ALIG na NAV.
"...dobrze ze od 5 lat nie mam telewizora bo bym chyba sie zesral chinskim pudrem z gniewu i rozpaczy..." by Vert
Jest druga czesc kursu dla PMDG 747. Omawia b. dokładnie procedury startu:
http://www.precisionmanuals.com/file_li ... esson2.zip
http://www.precisionmanuals.com/file_li ... esson2.zip
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
747-400 Pushback-calculator V1.1
Tutorial
Calculator
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Trzecia część kursu:
http://www.precisionmanuals.com/file_li ... esson3.zip
Tutorial
Calculator
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Trzecia część kursu:
http://www.precisionmanuals.com/file_li ... esson3.zip
AMD Athlon 3000+/3,25GB RAM/ATI 4870 512MB/nVidia nForce4-4X/CH Yoke/Logitech Cyborg X/MCP/Pro Pedals CH/350d/100-400L/17-40L
Marcin EPML
Marcin EPML
http://ops.precisionmanuals.com/wiki/Main_Page
Polecam szczególnie Type Rating Course - absolutny "a must" dla każdego miłośnika 744.
Polecam szczególnie Type Rating Course - absolutny "a must" dla każdego miłośnika 744.
Pozdrawiam
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
-
- Light Planes Captain
- Posty: 75
- Rejestracja: sob 21 sty, 2006 13:27
- Skąd jesteś: EPKK
PMDG 747-400F
Dwa dni temu przyszedł do mnie zamówiony 747-400F. Pierwsze wrażenie CUDOWNY!!!!!!
Żadnych problemów z instalką. Cocpit - LCD. a najlepsze na zewnątrz. Nie tylko, że każde drzwi idzie otworzy ale................ wszystkie "maszyny" do ładowania można podstawi pod samolot. Ludziska polecambo jest to cudo. Narazie żadnych minusów nie znalazłem.
Żadnych problemów z instalką. Cocpit - LCD. a najlepsze na zewnątrz. Nie tylko, że każde drzwi idzie otworzy ale................ wszystkie "maszyny" do ładowania można podstawi pod samolot. Ludziska polecambo jest to cudo. Narazie żadnych minusów nie znalazłem.
A jak sie to ma do wersji pasazerskiej?
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
-
- Light Planes Captain
- Posty: 75
- Rejestracja: sob 21 sty, 2006 13:27
- Skąd jesteś: EPKK
Do wersji pasażerskiej ?? Hmm trudno powiedzieć.
Zależy co chcesz wiedzieć. Jako tako wielkich zmian nie ma. model podobny i wykonanie VC też nie jest lepsze. Na pewno rzucają sie w oczy wyświetlacze LCD no i oczywiście zmieniony Overhead. Nie ma zbiorników stabilizacyjnych tzw STAB. Inna jest także cześć OVHD odpowiedzialna za wentyalcję itp. Większych różnic nie widze. Ale to dopiero kilka lotów. własnie sciagam Update.
Zależy co chcesz wiedzieć. Jako tako wielkich zmian nie ma. model podobny i wykonanie VC też nie jest lepsze. Na pewno rzucają sie w oczy wyświetlacze LCD no i oczywiście zmieniony Overhead. Nie ma zbiorników stabilizacyjnych tzw STAB. Inna jest także cześć OVHD odpowiedzialna za wentyalcję itp. Większych różnic nie widze. Ale to dopiero kilka lotów. własnie sciagam Update.
Witam!
Mam problem.Każdy manual mowi żeby uruchamiać w takiej kolejności:
1 Bateria
2 Bateria L i R
3 Stand By na AUTO
i w tym momencie powinienem miec zasilanie, ale nie mam.Juz nie wiem co robic,przejrzalem kazdy manual i kazdy mowi tak samo.
Nie wiem,w dodatku nie moge wlaczyc ENG CONTROL na NORM.
Nie mam zasilania.Robiłem reinstal 747PMDG ale nic nie pomoglo,sciaglem nawet Patche i tez nic.Podejrzewam ze albo cos zle robie ale ewidentnie cos z FS sie stalo Prosze o pomoc
P.S
Dla kolegów którzy maja problemy z tym zawsze-Mam orginał
Mam problem.Każdy manual mowi żeby uruchamiać w takiej kolejności:
1 Bateria
2 Bateria L i R
3 Stand By na AUTO
i w tym momencie powinienem miec zasilanie, ale nie mam.Juz nie wiem co robic,przejrzalem kazdy manual i kazdy mowi tak samo.
Nie wiem,w dodatku nie moge wlaczyc ENG CONTROL na NORM.
Nie mam zasilania.Robiłem reinstal 747PMDG ale nic nie pomoglo,sciaglem nawet Patche i tez nic.Podejrzewam ze albo cos zle robie ale ewidentnie cos z FS sie stalo Prosze o pomoc
P.S
Dla kolegów którzy maja problemy z tym zawsze-Mam orginał
Hmmm...
NIe ma czegos takiego jak "Bateria L i R". Jest UTILITY L R i pewnie to masz na myśli.
BATTERY - ON
STANDBY POWER - AUTO
W tej chwili masz zasilanie podstawowe (wyświetlacze i FMC). Jeżeli nie widzisz nic na wyświetlaczach - pisz do supportu.
Jeśli włączysz jeszcze EPU/APU - samolot bedzie w pełni zasilany.
PS: Polecam:
http://ops.precisionmanuals.com/wiki/PM ... ing_Course
i
http://www.precisionmanuals.com/file_li ... esson4.zip
Absolutne "A MUST" dla każdego, kto nie tylko chce umieć latać B744, ale też wiedzieć dlaczego toto się w ogóle odrywa od ziemi
NIe ma czegos takiego jak "Bateria L i R". Jest UTILITY L R i pewnie to masz na myśli.
BATTERY - ON
STANDBY POWER - AUTO
W tej chwili masz zasilanie podstawowe (wyświetlacze i FMC). Jeżeli nie widzisz nic na wyświetlaczach - pisz do supportu.
Jeśli włączysz jeszcze EPU/APU - samolot bedzie w pełni zasilany.
PS: Polecam:
http://ops.precisionmanuals.com/wiki/PM ... ing_Course
i
http://www.precisionmanuals.com/file_li ... esson4.zip
Absolutne "A MUST" dla każdego, kto nie tylko chce umieć latać B744, ale też wiedzieć dlaczego toto się w ogóle odrywa od ziemi
Pozdrawiam
Właśnie tak robie z tym ze włączam jeszcze "UTILITY L R" i nie mam zasilania na FMC i wyświetlaczasz.Jak włącze samolot nie z trybu Cold&Dark tylko normalnie to wszystko działa i prąd jest.Co robic?BATTERY - ON
STANDBY POWER - AUTO
W tej chwili masz zasilanie podstawowe (wyświetlacze i FMC). Jeżeli nie widzisz nic na wyświetlaczach - pisz do supportu.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Witam.
Ostatnio kupiłem PMDG B747-400 (VERSION v1.1R1).
Odpalam go z Cold and dark według poradnika:
http://smithplanet.com/fs2004/pmdg/index.htm
Kiedy włącze baterie to na wyświetlaczach brakuje sztucznego horyzontu
Konkretnie jest coś takiego: widoczne są: prędkość i wysokość i czarne tło a powinien być niebieski horyzont, którego nie ma. Na wyświetlaczu po prawej natomiast brakuje trasy lotu którą zaprogramowałem w FMC (na fioletowo) i nie ma fioletowego kursu HDG (jest tylko czarne tło).
I nie wiem czemu. Natomiast jak go odpalę z uruchomionymi silnikami to wszystko jest ok.
Czy może spotkał się ktoś z takim problemem (przypominam że posiadam orginał).
Ostatnio kupiłem PMDG B747-400 (VERSION v1.1R1).
Odpalam go z Cold and dark według poradnika:
http://smithplanet.com/fs2004/pmdg/index.htm
Kiedy włącze baterie to na wyświetlaczach brakuje sztucznego horyzontu
Konkretnie jest coś takiego: widoczne są: prędkość i wysokość i czarne tło a powinien być niebieski horyzont, którego nie ma. Na wyświetlaczu po prawej natomiast brakuje trasy lotu którą zaprogramowałem w FMC (na fioletowo) i nie ma fioletowego kursu HDG (jest tylko czarne tło).
I nie wiem czemu. Natomiast jak go odpalę z uruchomionymi silnikami to wszystko jest ok.
Czy może spotkał się ktoś z takim problemem (przypominam że posiadam orginał).