Aztec.pl - Forum Dyskusyjne Strona Główna Aztec.pl - Forum Dyskusyjne
pasjonatów wirtualnego latania

FAQFAQ Regulamin  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[FSX] PMDG 737NGX
Autor Wiadomość
Vesper
Turboprop Captain



Imię: Bartek
Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 196
Skąd: Kraśnik/EPLR
Wysłany: Czw 28 Lip, 2011 13:51   

Jest już także lista dostępnych malowań i screen menadżera tychże malowań. Lista ma się ciągle zwiększać ale i tak sądzę że większość z nas czeka na Enter Air i Air Poland ;) .
PMDG 737NGX Livery Availability
 
 
Matt
Light Planes Captain


Imię: Mateusz
Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 124
Skąd: EPWA
Wysłany: Czw 28 Lip, 2011 14:57   

Z Enterem to nie bedzie problemu :)
 
 
Tomek1158
Jet 1st Officer


Imię: Tomasz Faszcza
Dołączył: 26 Kwi 2011
Posty: 293
Skąd: EGCN
Wysłany: Czw 04 Sie, 2011 20:14   

No i nie wyszedł.
_________________
This, the mojave desert is the final resting place of thousands of unemployed aircraft. For the old ones, the best future they can look forward to is reincarnation as a coke can. - Bruce Dickinson
 
 
gate
Turboprop Captain



Imię: Michał
Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 159
Skąd: Kraków - EPKC
Wysłany: Czw 04 Sie, 2011 22:28   

Na moje urodziny :)
_________________
YT: http://www.youtube.com/user/ILSimulation
Moje zdjęcia: http://www.skrzydla.org/photodb.php?user_id=1141
http://lotnictwo.net.pl/g...in_author=15629
 
 
Vesper
Turboprop Captain



Imię: Bartek
Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 196
Skąd: Kraśnik/EPLR
Wysłany: Czw 04 Sie, 2011 22:37   

Panowie jest jeszcze czas, u nas może 22 ale w Nevadzie w US, gdzie ma główną siedzibę PMDG jest dopiero 13. Tak więc może jeszcze wydadzą :D .

EDIT: Serwery forum avsim-u nie wytrzymują, tylu rządnych informacji. Pół tysiąca userów naraz :lol: .
 
 
Ultor
Turboprop Captain


Imię: Tomek
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 236
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 05 Sie, 2011 00:23   

Ponad półtora tysiąca naraz...a na ich Facebooku 5800.
 
 
Matt
Light Planes Captain


Imię: Mateusz
Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 124
Skąd: EPWA
Wysłany: Pią 05 Sie, 2011 00:36   

Padlo. Lepiej isc spac. ;)
 
 
Ultor
Turboprop Captain


Imię: Tomek
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 236
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 05 Sie, 2011 00:38   

Randazzo napisał, że za chwilę jego team się objawi na forum Avsim w pełnej krasie. Problem w tym, ze to forum co chwilę pada...może się przeniosą z premierą na Facebook lub swoją stronę internetową.
 
 
Ultor
Turboprop Captain


Imię: Tomek
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 236
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 05 Sie, 2011 02:13   

JEST!!!

http://www.precisionmanua...roduct/ngx.html
 
 
matx1234
Light Planes Captain


Imię: Mateusz
Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 92
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 05 Sie, 2011 09:42   

Cytat:
Minimum

OS: Windows XP/Windows Vista/Windows 7 (latest service packs), Flight Simulator X with SP2 or Acceleration installed.
Processor: Intel Core 2 Duo or AMD equivalent
RAM: 2GB if only running the NGX, 4GB if running other addons (scenery, traffic etc)
Video Card: DirectX 9 compatible with 512MB of video memory (examples: Nvidia 8800GT, AMD/ATI Radeon 4870)

Best Performance

OS: Windows 7 64-bit
Processor: Intel Core i5 or i7 (Sandy Bridge core) or better
RAM: 4GB+
Video Card: Nvidia GTX560 Ti, 570 or 580 with 1GB+ of video memory or better
Monitor: Widescreen 1920x1080+


To do ceny samego NGX'a większość użytkowników musi dopisać cenę komputera :roll:
_________________
AMD64 x2 5200+, 2GB DDR2, PowerColor HD4850 PCS+, Corsair 450W
 
 
dominik_d
Cadet


Imię: Dominik
Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 28
Skąd: Polska
Wysłany: Pią 05 Sie, 2011 10:02   

Cóż, racja. Mimo tego wygląda to oszałamiająco!

Domino
_________________
CASSUBIAN GROUP
 
 
Ultor
Turboprop Captain


Imię: Tomek
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 236
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 05 Sie, 2011 10:04   

No tak, nie wiem czy zapowiedzi, że 737NGX dzięki różnym optymalizacjom będzie chodził dobrze na takim samym sprzęcie, który uciągnie ich MD-11 się potwierdzą. A chyba takie głosy dochodziły wcześniej od PMDG...

Na razie jednak sklep internetowy PMDG jest nieczynny...Chińczycy atakują ich DDOS-em!!! :)
 
 
Matt
Light Planes Captain


Imię: Mateusz
Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 124
Skąd: EPWA
Wysłany: Pią 05 Sie, 2011 10:14   

Dziala. Wyglada swietnie. Oprawa dzwiekowa jeszcze lepsza.
Klatkowanie na poziomie MD11, nie powiem lepiej, ale cos kolo tego. ;)
 
 
Ultor
Turboprop Captain


Imię: Tomek
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 236
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 05 Sie, 2011 10:23   

Jeśli chodzi u mnie płynnie ich 747 i MD-11 to chyba ten też powinien pójść?
 
 
Matt
Light Planes Captain


Imię: Mateusz
Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 124
Skąd: EPWA
Wysłany: Pią 05 Sie, 2011 10:25   

Mysle, ze bez najmniejszego problemu.
 
 
Ultor
Turboprop Captain


Imię: Tomek
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 236
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 05 Sie, 2011 10:26   

A to sobie go zapodam jak ich sklep opuszczą Chińczycy! ://

Hehe, AoA sprzedaje swój kurs treningowy na 737NGX w trzech częściach po 80 dolców za całość i 50+50+15 dolców z osobna.
 
 
stanislaw5b
Light Planes Captain


Imię: Stanisław
Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 115
Skąd: Łomianki
Wysłany: Pią 05 Sie, 2011 12:00   

Chińczycy niech się wezmą za coś pożytecznego a nie atakują biednego PMDG!
Użytkownicy piszą, że u nich działa w miarę ok - 20-30fps z addonami (i5) jednak myślę, że my jeszcze trochę poczekamy zanim odpalimy go w naszych domach (za względu na klateczki i żółtków).

PS.
Posty i nowe tematy na ich forum mnożą się w zastraszającym tempie - moderator będzie miał co sprzątać. ;)
 
 
Ultor
Turboprop Captain


Imię: Tomek
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 236
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 05 Sie, 2011 12:37   

Właśnie na Facebooku PMDG ogłosiła, że czeka nas jeszcze kilka godzin oczekiwania na otwarcie ich sklepu. Czyli w Polsce chyba dziś późnym popołudniem będzie można ściągnąć ten samolot.

Klatkowanie podobno dużo zależy od poziomu autogeniu i wyłączenia wyświetlaczy drugiego pilota. Tak czy inaczej z czytania forum Avsim wnioskuję, że jeśli ma się FSX bez żadnych innych scenerii itp. dodatków to 737NGX wydaje się chodzić tak samo, jak 744X.
 
 
radib25
Cadet



Imię: Radosław
Dołączył: 04 Maj 2007
Posty: 24
Skąd: EPKK
Wysłany: Pią 05 Sie, 2011 13:45   

Sklep działa ponownie :D BENEK zakupiony i w trakcie ściągania :D
_________________
 
 
Ultor
Turboprop Captain


Imię: Tomek
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 236
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 05 Sie, 2011 16:20   

U mnie już zainstalowany i buja!

Pierwsze wrażenia mam takie, że grafika kabiny 737NGX jakby przypominała tą znaną z CS 727. Jeśli chodzi o klatkowanie to po poustawianiu pewnych opcji w menu i fsx.cfg zgodnie z zaleceniami manuala jest całkiem nieźle. Na to trzeba zwrócić uwagę bo może pojawić się wam "szkieletor", czyli samolot bez tekstur poszycia kadłuba. Tak jak pisałem - jeśli komuś buja 744X to i 737NGX powinien tak samo lub lepiej ale zaznaczam, że nie używam żadnych scenerii. Bardzo ciekawy bajer to likwidacja config managera jako osobnej aplikacji odpalanej pod Windows. Wszystkie opcje ustawia się wewnątrz simu przez FMS 737NGX! Poza tym samolot ma nowy livery manager, który podobno obsługuje też wcześniejsze produkcje PMDG. Właśnie ściągam jakieś "skórki" bo zakupiony NGX ma tylko malowania producenta.
 
 
Matt
Light Planes Captain


Imię: Mateusz
Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 124
Skąd: EPWA
Wysłany: Pią 05 Sie, 2011 17:14   

Szkoda, ze nadal paintkit jest niedostepny.
 
 
Ultor
Turboprop Captain


Imię: Tomek
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 236
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 06 Sie, 2011 01:56   

Powinni go chyba wypuścić niedługo. Z kolei "cockpit builderzy" domagają się wydania SDK.

Ja zebrałem takie swoje spostrzeżenia o tym samolocie po 1/2 dnia zapoznawania się z nim:

- na razie przegryzłem się przez wszystkie opcje konfiguracyjne tego samolotu a jest ich mnóstwo więc w dowolnym locie można sobie wybierać np. wyposażenie kokpitu lub też sposób prezentacji danych na MFD. Ciekawą opcję jaką tam znalazłem jest statystyczny model zużycia samolotu, podobno zgodny z rzeczywistym, który można aktywować w podmenu awarii. Ponadto w manualu wprowadzającym wspomniano, ze zachowanie samolotu przebiega w czasie rzeczywistym a nie na zasadzie "wciśnięty przycisk - urządzenie natychmiast działa". Innymi słowy maksymalnie wprowadzono inercję do działania tego grata.

- jednakowoż trochę trzeba się przestawić z konfigurowania samolotu przed lotem na robienie wszystkiego przez FSX.

- obsługa FMS jak to FSM Boeinga ale ten jest bardziej rozbudowany niż FMS w 744X i 767 od Level-D (innych nie znam). Aczkolwiek nie wszystkie bajery jeszcze w nim są. Trzeba poczekać na SP1 aby dostać działające planowanie czasów przelotu zdaje się.

- bardzo fajny jest HUD bo na full opcjach znacznie wspomaga lądowanie i ogólnie orientację w locie. Ciekawe czy w realu jest to standard czy raczej ciekawostka?

- na forum Avsim ludziska piszą, że klatkowanie jest bardzo nierówne w funkcji użytego sprzętu. Nawet goście z wypasionymi kompami (i7 na OC) narzekają na spadki do 5 FPS w VC...

- poza tym userzy wykryli trochę bugów aczkolwiek trudno ocenić czy to nie wynik błędnej obsługi wynikającej z nieprzeczytania manuala co z przyczyn oczywistych jest na dzień premiery raczej nierealne poza osobami, które kupiły zawczasu jego wersję drukowaną.
 
 
Ultor
Turboprop Captain


Imię: Tomek
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 236
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 07 Sie, 2011 16:36   

Na forum Avsim PMDG zamieściło listę potwierdzonych i badanych bugów: http://forum.avsim.net/to...racking-thread/

Chyba jest jakiś problem w zarządzaniem pamięcią przez FSX w czasie używania tego samolotu i to zarówno pod 32- jak i 64-bitowymi Windowsami. Objawia się to różnie: "szkieletorami" w menu "Lot Swobodny" i w świecie 3D, komunikatem o braku pamięci wirtualnej itd. W sumie FSX ma już 5 lat i jest to aplikacja 32-bitowa więc ma swoje ograniczenia. Czyżby goście z PMDG napchali do 737NGX aż tak dużo bajerów, że zjadają one ten symulator? Katalogi z teksturami malowań po rozpakowaniu mają 100 MB...katalogi tekstur malowań 744X i MD-11 ściągnięte ze strony PMDG mają po 4-5 MB.
 
 
karmel
Light Planes Captain


Imię: Karol
Dołączył: 16 Cze 2007
Posty: 50
Skąd: EPWR
Wysłany: Nie 07 Sie, 2011 17:02   

Mam taki problem, iż po załadowaniu samolotu na lotnisku, FSX przestaje działać. Robiłem reinstalkę ale nic nie pomaga.
_________________
Kanał youtube: http://www.youtube.com/watch?v=TYmPhNKbi2M
 
 
Ultor
Turboprop Captain


Imię: Tomek
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 236
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 07 Sie, 2011 18:59   

A jaki masz sprzęt i OS?
 
 
karmel
Light Planes Captain


Imię: Karol
Dołączył: 16 Cze 2007
Posty: 50
Skąd: EPWR
Wysłany: Nie 07 Sie, 2011 19:59   

Ultor napisał/a:
A jaki masz sprzęt i OS?


Już sobie poradziłem, przeinstalowałem DX i chodzi jak bajka. Jedynie co zabiera fpsy to VC, reszta jest super, żadnych spadków fps ani nic. Samolot jest świetny. Druga sprawa mam jakiegoś buga, który powoduje czasem skakanie skrzydeł. Mój sprzęt to i5 2500k, gf450gts 1gb, 4gb ramu.
_________________
Kanał youtube: http://www.youtube.com/watch?v=TYmPhNKbi2M
 
 
Matt
Light Planes Captain


Imię: Mateusz
Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 124
Skąd: EPWA
Wysłany: Nie 07 Sie, 2011 21:51   

Jesli o VC chodzi to polecam zmniejszyc odswiezanie wyswietlaczy + w razie koniecznosci wylaczyc czesc dla F/O. Jest troche lepiej.

Skrzydla 'podskakuja' np w czasie kolowania. Mi to sie akurat podoba. ;)

Rozmiar tekstur wynika z tego, ze sa 4 razy wieksze od standardowych 1024x1024. HD kosztuje, ale za to jak wyglada. Na upartego mozna pomniejszyc.
 
 
Ultor
Turboprop Captain


Imię: Tomek
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 236
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 08 Sie, 2011 00:49   

- nie zauważyłem dotąd czy zmiana odświeżania i wyłączenie MFD należących do F/O coś daje.

- te podskakujące skrzydła to bug do poprawki

- a jak zmniejszyć rozdzielczość tych tekstur z 4096 do 1024? Być może ta duża rozdzielczość powoduje znikanie fragmentów poszycia 737NGX u niektórych użytkowników.
 
 
Matt
Light Planes Captain


Imię: Mateusz
Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 124
Skąd: EPWA
Wysłany: Pon 08 Sie, 2011 02:20   

DXTBmp + podstawowy program do grafiki. Trzeba pamietac o odznaczeniu mipmaps i pomniejszeniu alphy (rowniez).
 
 
karmel
Light Planes Captain


Imię: Karol
Dołączył: 16 Cze 2007
Posty: 50
Skąd: EPWR
Wysłany: Pon 08 Sie, 2011 10:23   

Matt napisał/a:
Jesli o VC chodzi to polecam zmniejszyc odswiezanie wyswietlaczy + w razie koniecznosci wylaczyc czesc dla F/O. Jest troche lepiej.

Skrzydla 'podskakuja' np w czasie kolowania. Mi to sie akurat podoba. ;)

Rozmiar tekstur wynika z tego, ze sa 4 razy wieksze od standardowych 1024x1024. HD kosztuje, ale za to jak wyglada. Na upartego mozna pomniejszyc.


Jak Ci się może coś takiego podobać? Wygląda to bardzo sztucznie... Może efekt u Ciebie jest inny niż u mnie.
_________________
Kanał youtube: http://www.youtube.com/watch?v=TYmPhNKbi2M
 
 
KubusS95
Cadet


Imię: Kuba
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 9
Skąd: Tarnów
Wysłany: Pon 08 Sie, 2011 10:45   

Robi wrażenie, naprawdę! Zaskoczył mnie :D
 
 
Ultor
Turboprop Captain


Imię: Tomek
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 236
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 08 Sie, 2011 11:12   

Matt napisał/a:
DXTBmp + podstawowy program do grafiki. Trzeba pamietac o odznaczeniu mipmaps i pomniejszeniu alphy (rowniez).


Aha, czyli dekompresujemy pliki DDS malowań do BMP, potem przerabiamy je na nową rozdziałkę i pakujemy ponownie. A jaki "podstawowy program do grafiki" wystarczy? Sorry ale nie siedzę w takich rzeczach na co dzień.
 
 
wojtek_84
Jet Captain



Imię: Wojciech
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 943
Skąd: EPKT
Wysłany: Pon 08 Sie, 2011 11:30   

Cytat:
A jaki "podstawowy program do grafiki" wystarczy?

GIMP - jest darmowy.
 
 
Ultor
Turboprop Captain


Imię: Tomek
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 236
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 08 Sie, 2011 13:16   

Dzięki! Przekażę.
 
 
LukasDoUrden
Cadet



Imię: Łukasz
Dołączył: 02 Cze 2006
Posty: 25
Skąd: Częstochowa
Wysłany: Wto 09 Sie, 2011 20:11   

Właśnie zakupiłem ten samolot i jestem zachwycony :) Tak szczegółowego samolotu jeszcze chyba nie było. Zachwycają też manuale - ponad 3000 stron robi wrażenie.

Jednak mam pytanie odnośnie FCOMv2 gdzie opisane są systemy samolotu. Czy można gdzieś znaleźć informację które z opisywanych tam systemów działają, a które nie są symulowane lub są tylko żeby dobrze wyglądało?

Kłopot w tym że w manualu są opisane wszystkie możliwe systemy i przełączniki, a taki choćby radar pogodowy mimo że opisany nie jest symulowany. W takim ATR od flitght1 w manualu było zaznaczone, że dany przełącznik nie jest symulowany....
W manualu do 737 mimo uważnych oględzin, nic takiego nie znalazłem. Ja rozumiem, że to ma wyglądać jak realny manual itp. ale takie zestawienie co jest symulowane, a co nie by się jednak przydało..
_________________
http://www.thesunrise.pl - spolszczenie manuala ATR 72-500 od Flight1
Intel Core 2Duo E8400 3.00Ghz, 4 Gb RAM, NVIDIA GeForce GTX 550 Ti,HDD Segate 1 Tb, Windows 7 64-bits, Saitek AV8R-01
 
 
Ultor
Turboprop Captain


Imię: Tomek
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 236
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 09 Sie, 2011 21:07   

Wygląda na to, ze to są po prostu manuale rzeczywistych samolotów od Boeinga i to chyba z różnym opcjami wyposażenia. Z tego co obecnie nie działa poza radarem pogodowym to wypatrzyłem jeszcze EFB (taki tablet, hehe!) i jedną opcję FMS, która ma się pojawić w SP1. Diabeł jak zwykle tkwi w szczegółach bo nie działać mogą jakieś detale skryte w skomplikowanych podzespołach samolotu. No ale jest jeszcze moduł awarii i to dopiero szykuje się zabawa! A z tych 3000 stron to tak na oko z 1000-1500 trzeba przerobić... :)

Sam samolot faktycznie bomba! Właściwie w jednym gracie ma się praktycznie wszystkie działające bajery spotykane w nowoczesnych samolotach pasażerskich. Mnie najbardziej spodobał się HUD, graficzna prezentacja pionowego profilu lotu oraz zarządzanie samolotem z wnętrza sima przez FMS.
Jak za tą cenę nie ma się co zastanawiać, jeśli nie planuje się dokupować następnych modułów (wedle mnie to średnio opłacalne poza fanbojami 737-700 z USA bo tam ich dużo lata w liniach Southwest a reszta wersji 737NG to raczej folklor) i ma się wystarczająco mocnego kompa. Po kilku dniach widać bowiem, że ten dodatek jest bardziej wymagający od MD-11X a także 744X. Tekstury zrobione w rozdzielczości HD (4096) i masa animacji oraz knobów wraz z symulowanym FM, awioniką i awariami zżerając masę pamięci i mocy CPU. Wydaje mi się, że PMDG doszło prawie do kresu możliwości platformy FSX tworząc ten dodatek...
Ostatnio zmieniony przez Ultor Wto 09 Sie, 2011 21:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
LukasDoUrden
Cadet



Imię: Łukasz
Dołączył: 02 Cze 2006
Posty: 25
Skąd: Częstochowa
Wysłany: Wto 09 Sie, 2011 21:30   

Poszperałem na oficjalnym forum i rzeczywiście, to są manuale od Boeinga. Co więcej PMDG nic tam nie zmieniał oprócz wyrzucenia kilku rozdziałów dotyczących zabezpieczeń (wiadomo terroryści itp.). Tak więc opis dotyczy realnego Boeinga ale jak podkreślano na forum 99% tego co opisano jest symulowane!. Nie są symulowane tylko te elementy których nie można odtworzyć ze względu na ograniczenia FSX-a.

Cytat:
The only things that wouldn't apply are things like the weather radar and ACARS which were not simulated due to FSX limitations. The manuals also talk about stuff outside the cockpit. For example, there are several pages that mention the locations of BCF, H2O, and CO2 fire extinguishers, along with other emergency supplies. Stuff like this obviously wont make a difference in the NGX, but that is understandable. All-in-all, the manuals are an excellent buy, and 99% of the contents will match perfectly with the NGX.


Co ciekawe twórcy nie wykluczają, ze niektóre rzeczy będą dodane w przyszłości w SP.

Jednak najważniejsze jest to że używając tych oryginalnych manuali od Boeinga , możemy w pełni cieszyć się tym samolotem, a brak niektórych funkcjonalności nie powinien dawać się we znaki :)
_________________
http://www.thesunrise.pl - spolszczenie manuala ATR 72-500 od Flight1
Intel Core 2Duo E8400 3.00Ghz, 4 Gb RAM, NVIDIA GeForce GTX 550 Ti,HDD Segate 1 Tb, Windows 7 64-bits, Saitek AV8R-01
 
 
Ultor
Turboprop Captain


Imię: Tomek
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 236
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 09 Sie, 2011 21:34   

No tak. Oczywiście NGX to nie samodzielny sim tylko add-on do FSX a ten z kolei ma swoje ograniczenia co tam można symulować i co w ogóle jest sens symulować. Tym niemniej podejrzewam, że w dużej mierze 737NGX może być domowym odpowiednikiem prawdziwych symulatorów tego samolotu na zasadzie: "Bierzemy prawdziwy manual, otwieramy przypadkowo wybraną stronę, sprawdzamy i działa!" Tym niemniej cena drukowanych manuali bardzo zniechęcająca...

Zwróciłbym też uwagę na to, że 737 to jeden z najpopularniejszych airlinerów na świecie i w ogóle w historii lotnictwa cywilnego. W ciągu 44 lat jego produkcji powstało 6782 szt. tych samolotów w trzech kolejnych generacjach i to nie licząc wersji wojskowych. Ten fakt też może napędzać klientelę PMDG bo np. J41 i MD-11 to raczej niezbyt popularne maszyny.

A za jakiś czas PMDG wypuści kolejny hicior - "Triple Seven", następcę ich "Queen" w wadze ciężkiej! Potem się zobaczy ale chyba PMDG ma jakieś układy bezpośrednio z Boeingiem więc chyba dalej będą robić jego jety. Krążą pomysły o odświeżeniu "Queen" ale chyba już w wersji 747-8. Na najnowszego 787 chyba się nie porwą na razie... :)
 
 
LukasDoUrden
Cadet



Imię: Łukasz
Dołączył: 02 Cze 2006
Posty: 25
Skąd: Częstochowa
Wysłany: Śro 10 Sie, 2011 08:58   

Drukowana wersja ma zaporową cenę ale ja i tak zamierzam się pobawić tymi manualami i potem wydrukować... Wyjdzie prawie 300 zł za całość ale to mniej niż prawie 1000..... Tym bardziej że te w pdf-ie mają tą sama zawartość co te drukowane.

Szczerze mówiąc bardzo chciałbym zobaczyć 787 w wykonaniu PMDG, szczególnie że LOT ma takie posiadać, ale te samoloty to już chyba spore wyzwanie.
_________________
http://www.thesunrise.pl - spolszczenie manuala ATR 72-500 od Flight1
Intel Core 2Duo E8400 3.00Ghz, 4 Gb RAM, NVIDIA GeForce GTX 550 Ti,HDD Segate 1 Tb, Windows 7 64-bits, Saitek AV8R-01
 
 
pawel-d
Turboprop Captain



Imię: Paweł Dragan
Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 181
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 10 Sie, 2011 09:53   

Też stałem się posiadaczem NGX-a. Muszę przyznać, że samolot jest fantastyczny.
To jak dogłębnie symulowane są wszelkie elementy maszyny to jedno, ale same odczucia w czasie latania, szczególnie z ręki, są naprawdę rewelacyjne. Jestem już po pierwszych lotach i trochę polatałem kręgów na epgd. Samolot zachowuje się bardzo stabilnie, nie zanotowałem żadnych problemów z wykonywaniem procedur, działaniem AP i AT. Świetnie działa vnav. No i ten HUGS (czy jak tam się ten hud nazywa) - odwala za pilota kawał roboty. Lądowanie 'visual' z ręki, przy bocznym wietrze jest naprawdę dużo łatwiejsze. Trzeba uważać, żeby się nie przyzwyczaić (szczególnie, ze to wyposażenie jest chyba jeszcze rzadkością w prawdziwych maszynach).
Kokpit wirtualny robi duże wrażenie. Przy tym jest dobrze zoptymalizowany i u mnie spokojnie mogę latać, nawet na bardziej wymagających sceneriach. Mniej więcej na poziomie ich md-11 (sprzęt mam dość mocny chyba, choć na procku phenom x4, nie na i7). Jedno jest dziwne - każdy inny samolot działa dużo płynniej w czasie samego lotu, poza sceneriami lotnisk. A NGX nie. Ale to nie przeszkadza.
Warto wspomnieć, że PMDG zdecydowało się bardzo ograniczyć panele 2d. Dostępny jest tylko panel 2d strony kapitania, nie ma FO, i to w wersji na szerokie monitory. Posiadacze monitorów 4:3 w zasadzie nie mają panelu 2d. Dostępne jest kilka elementów w wersjach 2d: CDU, MCP, overhead, radia, panel "przeciwpożarowy", panel oświetlenia itd. Ale to wszystko w wersjach na szerokie monitory. Nie ma panelu kolumny przepustnicy, czyli nie da się w 2d kontrolować klap, speed-break'ów, ustawić trymera, kontrolować doprowadzenia paliwa (dźwigni fuel cut-off). Ja akurat mam drugi monitor i niektóre panele otwieram jako 'undocked' i mogę im zmienić proporcje, ale jeśli ktoś lata na pełnym ekranie, ma jeden monitor 4:3, to może być mało wygodnie. A pmdg zapowiada, że ich kolejne maszyny w ogóle nie będą miały 2d.

Co do manuali, to chyba zdecyduje się na wydrukowanie i dobre obrobienie QRH, włącznie z jakimiś przekładkami. Szczególnie kiedy zdecyduję się włączyć "service based failures".
_________________
Paweł Dragan
Gdańsk
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Configured by konraf

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania identyfikatora sesji użytkownika. Dzięki temu plikowi będziesz zalogowany w serwisie przez cały czas przebywania w witrynie bądź do momentu wylogowania się. Możesz zrezygnować ze zbierania informacji poprzez pliki cookies, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki - niemniej w takim przypadku nie gwarantujemy poprawnego działania serwisu.