Cześć
Z przyczyn ode mnie niezależnych, musiałem pożegnać się z forum opartym o phpBB by Przemo (które nie jest już od dawna rozwijane i aktualizowane). Dokonałem więc migracji na zwykłe phpBB 3. Migracja taka niesie za sobą spore ryzyko (utrata postów, utrata użytkowników, uszkodzenie bazy danych itp.. Na szczęście udało mi się uniknąć tych problemów.

Pozostał tylko jeden problem, a mianowicie Wasze hasła. W phpBB by Przemo hasła te były inaczej kodowane, niż są w phpBB 3. Dlatego też Wasze hasła nie działają. Proszę więc podczas logowania o skorzystanie z opcji "Zapomniałem hasła". Otrzymacie wówczas w mailu instrukcje resetu hasła. W razie problemów, proszę o kontakt ze mną pod adresem konraf@aztec.pl

Radiolatarnia VOR, st. Maarten

Jeśli przeczytałeś materiały ze Szkoły Aztec.pl, a nadal masz wątpliwości i pytania związane z nawigacją, ten dział jest dla Ciebie.

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

Awatar użytkownika
Damian88888888
Cadet
Cadet
Posty: 37
Rejestracja: sob 25 cze, 2011 23:21
Skąd jesteś: Garwolin

Radiolatarnia VOR, st. Maarten

Post autor: Damian88888888 »

Chciałbym wykonać misję w fsx dotyczącą lądowania na st. Maarten. Jak najprościej ustawić się na pas ? Wiem, że chyba można wspomóc się radiolatarnią VOR, lecz wydaje mi się, że jest ona z boku pasa i powoli będzie mnie spychało na bok. Co mogę zrobić ? Jakieś linki ? :cry:
"Jeśli choć raz zasmakowałeś latania, będziesz już zawsze chodził z oczami utkwionymi w niebo, bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić"

Leonardo da Vinci

hideto
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 121
Rejestracja: czw 10 lut, 2011 16:02
Skąd jesteś: Włocławek

Post autor: hideto »

Dziwne, żeby VORy budowali na środku pasa... Ustaw kurs pasa względem tego VOR'a i na końcu wykonaj podejście i lądowanie z łapy...

tomcat
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 304
Rejestracja: ndz 29 paź, 2006 12:07
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: tomcat »

Poczytaj o podejściach VOR/DME, materiałów jest bardzo dużo, wystarczy poczytać.

ylid
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 90
Rejestracja: śr 29 wrz, 2010 22:48
Skąd jesteś: Olkusz

Re: Radiolatarnia VOR, st. Maarten

Post autor: ylid »

Damian88888888 pisze:...Jak najprościej ustawić się na pas ?... Jakieś linki ?
Najprościej jest delikatnie manewrując celować prosto w próg pasa. Nie w pas gdzieś tam, tylko w jego próg. def. CRJ-700 nie jest jakoś super zwrotny, no ale też nie jest latającą cegłą. Poza tym nie ma w tej misji nic nadzwyczajnego - trzeba tylko wylądować...

Linków do filmików na YT nie ma co wstawiać - nie o to chodzi. Jak już zaczniesz doczytywać sobie o rodzajach podejść to będzie Ci potrzebna pewna mapa. Żeby trochę ułatwić Ci życie i może zachęcić do czegoś więcej niż trening zręcznościowy w lataniu CRJ'tem: >>wspomniana mapka<<.

PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2868
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Najprościej jest delikatnie manewrując celować prosto w próg pasa. Nie w pas gdzieś tam, tylko w jego próg.
Warto zapoznać się z oznaczeniami pasów i sprawdzić, które zostały tam umieszczone właśnie do celowania:
http://www.faa.gov/air_traffic/publicat ... html#2-3-3 (FAA, ICO można znaleźć w aneksie 14)

PK
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 152
Rejestracja: ndz 08 sie, 2010 00:05
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: PK »

Radiopomoce nie służą do "ustawiania się na pas", a do doprowadzenia samolotu w miejsce z którego przy nie gorszej pogodzie niż tzw. minimalna pilot ten pas zobaczy i dalej będzie mógł kontynuować z widzialnością (czyli "z łapki"). Dla oprzyrządowanych lotnisk przygotowuje się algorytmy postępowania zwane podejściami i publikuje w postaci mapki.

Zanim pokombinujesz jak tu dolecieć szukasz mapek dla danego lotniska. Jak znajdziesz to wykonujesz jak opublikowano. Jak znajdziesz ale dla innych pasów, to zawsze możesz wykonać manewr z okrążenia (szukajka CTL). Dopiero jak nic nie znajdziesz kombinuj jak przy pomocy jakiejś radiopomocy dolecieć do kregu pasa, na którym chcesz lądować.

Piotr

Awatar użytkownika
Damian88888888
Cadet
Cadet
Posty: 37
Rejestracja: sob 25 cze, 2011 23:21
Skąd jesteś: Garwolin

Post autor: Damian88888888 »

Na zamieszczonych mapkach są takie skróty: D7.0 lub D2.0 Co oznaczają?
Ostatnio zmieniony sob 16 lip, 2011 11:52 przez Damian88888888, łącznie zmieniany 1 raz.
"Jeśli choć raz zasmakowałeś latania, będziesz już zawsze chodził z oczami utkwionymi w niebo, bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić"

Leonardo da Vinci

Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2767
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

D = distance, D2.0 = odległość 2 mil.
http://www.aztec.pl/index.php?option=co ... &Itemid=39
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG Z390 TOMAHAWK, i5 9600K, 2x16GB dual, GTX1080, W10, P3D 4.5

Awatar użytkownika
Damian88888888
Cadet
Cadet
Posty: 37
Rejestracja: sob 25 cze, 2011 23:21
Skąd jesteś: Garwolin

Post autor: Damian88888888 »

Dzięki wielkie za wytłumaczenie i poradnik. ;)

EDIT:
I jeszcze jedno moje pytanie: Jak prawidłowo wykonać zakręt na pas lecąc kursem 318 od VOR tak, jak jest to pokazane na mapce?
Ostatnio zmieniony ndz 17 lip, 2011 13:40 przez Damian88888888, łącznie zmieniany 1 raz.
"Jeśli choć raz zasmakowałeś latania, będziesz już zawsze chodził z oczami utkwionymi w niebo, bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić"

Leonardo da Vinci

Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2767
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Można na przykład wykonać zakręt standardowy.
http://www.aztec.pl/forum/viewtopic.php?t=6947
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG Z390 TOMAHAWK, i5 9600K, 2x16GB dual, GTX1080, W10, P3D 4.5

Awatar użytkownika
Damian88888888
Cadet
Cadet
Posty: 37
Rejestracja: sob 25 cze, 2011 23:21
Skąd jesteś: Garwolin

Post autor: Damian88888888 »

A jak wiedzieć, kiedy go wykonać?
"Jeśli choć raz zasmakowałeś latania, będziesz już zawsze chodził z oczami utkwionymi w niebo, bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić"

Leonardo da Vinci

Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2767
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Może tak, najpierw powiedz o które podejście Ci chodzi - nazwa karty.
Bo chyba jednak mówimy o różnych podejściach.

Na mapce VOR RWY 09 masz podany czas, a na mapce VOR DME 09 masz do wykonania ARC DME. Technika została omówiona na forum.
http://www.aztec.pl/forum/viewtopic.php?t=9554
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG Z390 TOMAHAWK, i5 9600K, 2x16GB dual, GTX1080, W10, P3D 4.5

Awatar użytkownika
Damian88888888
Cadet
Cadet
Posty: 37
Rejestracja: sob 25 cze, 2011 23:21
Skąd jesteś: Garwolin

Post autor: Damian88888888 »

Chodzi mi o podejście na pierwszej mapce z miejsca, gdzie lecę kursem 318 od VOR.
"Jeśli choć raz zasmakowałeś latania, będziesz już zawsze chodził z oczami utkwionymi w niebo, bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić"

Leonardo da Vinci

Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2767
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Tak ciężko przepisać nazwę karty?
Tam jest ARC DME, link dostałeś.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG Z390 TOMAHAWK, i5 9600K, 2x16GB dual, GTX1080, W10, P3D 4.5

Awatar użytkownika
Damian88888888
Cadet
Cadet
Posty: 37
Rejestracja: sob 25 cze, 2011 23:21
Skąd jesteś: Garwolin

Post autor: Damian88888888 »

Mi chodzi najbardziej o to, po jakim czasie wykonać ten zakręt. Bardzo proszę o konkretną odp. :(
"Jeśli choć raz zasmakowałeś latania, będziesz już zawsze chodził z oczami utkwionymi w niebo, bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić"

Leonardo da Vinci

PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2868
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Na wałkowanej pierwszej mapce masz zaznaczony punkt w odległości 7 mil morskich od VORa PJM. Czas, po jakim przestajesz lecieć kursem 318° i zaczynasz zwrot by wykonać łuk DME możesz obliczyć znając GS samolotu.

Awatar użytkownika
Damian88888888
Cadet
Cadet
Posty: 37
Rejestracja: sob 25 cze, 2011 23:21
Skąd jesteś: Garwolin

Post autor: Damian88888888 »

Co to GS samolotu? A co oznacza 9 DME Arc? Sorka, że o tyle pytam. :?
"Jeśli choć raz zasmakowałeś latania, będziesz już zawsze chodził z oczami utkwionymi w niebo, bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić"

Leonardo da Vinci

PK
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 152
Rejestracja: ndz 08 sie, 2010 00:05
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: PK »

Damian88888888 pisze:Co to GS samolotu? A co oznacza 9 DME Arc? Sorka, że o tyle pytam. :?
A co to samolot?

Już wiem - wrzuciłem do szukajki.

Piotr

piccolo1972
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 57
Rejestracja: ndz 23 maja, 2010 20:33
Skąd jesteś: Radlin

Post autor: piccolo1972 »

Damianie....

Tutaj masz genialny materiał dotyczący procedury ARC DME

http://www.youtube.com/watch?v=bN_gVJewu-w

A teraz z innej beczki.

Niektórzy każą Ci celować w jakiś próg pasa, inni pokazują, co znaczą symbole na pasie i się przerzucają argumentami różniącymi się bodaj o kilkadziesiąt metrów.

A ja Tobie powiem tak, nie masz w nic celować. Bo jeśli na wysokości 2180 stóp w odległości 7 mil od VOR PJM będziesz miał widoczność, to zobaczysz światła podejścia PAPI. A jak nie będziesz miał widoczności... to ani nie zobaczysz świateł, ani progu pasa, ani początku strefy lądowania, więc w nic nie masz szans celować. Jeśli widoczności nie będzie na tej wysokości, to zgodnie z pierwszą mapką zaczynasz podejście z prędkością pionową adekwatną do prędkości samolotu - ta jest dokładnie podana na pierwszej mapce. I tak schodzisz do 600 stóp (? chyba stóp). Na tej wysokości musisz już mieć wzrokową orientację. Światła podejścia pomogą Ci znaleźć się na ścieżce schodzenia, natomiast wzrokowo musisz starać się ustawić samolot w osi pasa. Jeśli nie widzisz niczego, co pozwala Ci się zorientować jaka jest Twoja pozycja - bezwzględnie przerywasz podejście!

Bo już byli tacy... co celowali i nie trafili. I źle na tym wyszli. Bardzo źle.

Natomiast owe symbole D 7.0 są odległościami od radiolatarni VOR. Ta radiolatarnia jest wyposażona w DME i to dzięki temu przyrządy Twojego samolotu pokazują Ci w jakiej odległości od niej się znajdujesz. A o tym, na których przyrządach odczytać tę odległość jest mowa w filmie, który Ci podałem w linku.

Zwróć uwagę na to stwierdzenie:
"Po łuku lecimy dokładnie wtedy, kiedy igła wskazuje godzinę trzecią a ja dodam - lub dziewiątą - w zależności, po której stronie naszego samolotu znajduje się radiolatarnia.
ATC: Panie Kapitanie, lądując był pan troszkę na lewo od osi pasa...
Kapitan: Zgadza się... a mój pierwszy oficer troszkę na prawo.

PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2868
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

się przerzucają argumentami różniącymi się bodaj o kilkadziesiąt metrów.
Być może pomyliłeś tematy, w tym żadnego przerzucania argumentami nie było. Tak przy okazji, jako przykład tych "kilkudziesięciu metrów", odległość między progiem pasa 29 na EPWA a aiming pointem wynosi prawie kilometr (a około 400 metrów od przesuniętego progu).
I tak schodzisz do 600 stóp (? chyba stóp).
Tak, stóp.
Na tej wysokości musisz już mieć wzrokową orientację. (...) Jeśli nie widzisz niczego, co pozwala Ci się zorientować jaka jest Twoja pozycja - bezwzględnie przerywasz podejście!
Nie od razu po osiągnięciu wysokości tych 600 stóp, decyzję o MA można podjąć najpóźniej w odległości 2mil od PJM.
Bo już byli tacy... co celowali i nie trafili. I źle na tym wyszli. Bardzo źle.
Te aiming pointy to jakiś sabotaż.
"Po łuku lecimy dokładnie wtedy, kiedy igła wskazuje godzinę trzecią a ja dodam - lub dziewiątą - w zależności, po której stronie naszego samolotu znajduje się radiolatarnia.
Należałoby jeszcze dodać, że opis dotyczy sytuacji bezwietrznej.

Awatar użytkownika
Damian88888888
Cadet
Cadet
Posty: 37
Rejestracja: sob 25 cze, 2011 23:21
Skąd jesteś: Garwolin

Post autor: Damian88888888 »

Chciałbym się upewnić: Godzina dziewiąta to kurs 90? Godzina trzecia to kurs 30? Itd...
Poprawcie mnie, jeżeli się mylę.
"Jeśli choć raz zasmakowałeś latania, będziesz już zawsze chodził z oczami utkwionymi w niebo, bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić"

Leonardo da Vinci

PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2868
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Nie - zastanów się, czy (w sytuacji bezwietrznej) utrzymując radiolatarnię na kierunku 30 stopni względem kursu (czyli dla "Twojej trzeciej" oznaczającej 30 stopni) utrzymywałbyś się w stałej odległości od niej (bez jakiegoś szalonego sideslipu).

[Uzupełnienie]

Oczywiście tak by nie było - samolot w rozważanej sytuacji zbliżałby się do radiopomocy:

Obrazek

A to prowadzi do wniosku, że godzina trzecia nie może oznaczać 30° - w rzeczywistości oznacza 90°:

Obrazek
Ostatnio zmieniony wt 19 lip, 2011 15:20 przez PZL Belfegor, łącznie zmieniany 2 razy.

piccolo1972
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 57
Rejestracja: ndz 23 maja, 2010 20:33
Skąd jesteś: Radlin

Post autor: piccolo1972 »

Możesz to rozwinąć?
Nie od razu po osiągnięciu wysokości tych 600 stóp, decyzję o MA można podjąć najpóźniej w odległości 2mil od PJM
Informacje dotyczące projektowania procedur oraz same procedury zostały zawarte w Doc 8168 Procedury Służb Żeglugi Powietrznej, Operacje statków powietrznych, tom I &#8211; procedury lotu i tom II &#8211; opracowanie procedur lotów z widocznością i według wskazań przyrządów

Minimalna wysokość bezwzględna zniżania (MDA) lub minimalna wysokość względna zniżania (MDH) - Minimum descent altitude or minimum descent height - określona wysokość bezwzględna lub wysokość względna przy podejściu nieprecyzyjnym lub przy podejściu z okrążeniem, poniżej której zniżanie nie może być wykonane bez wzrokowego kontaktu z terenem. Wymagany kontakt z terenem oznacza widzenie części pomocy wzrokowych lub strefy podejścia w odstępie czasu wystarczającym dla oceny przez pilota pozycji SP i szybkości jej zmian w odniesieniu do nominalnego toru lotu.
ATC: Panie Kapitanie, lądując był pan troszkę na lewo od osi pasa...
Kapitan: Zgadza się... a mój pierwszy oficer troszkę na prawo.

Awatar użytkownika
wojtek_84
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 940
Rejestracja: pn 10 maja, 2010 16:09
Skąd jesteś: EPKT

Post autor: wojtek_84 »

Nie - zastanów się, czy (w sytuacji bezwietrznej) utrzymując radiolatarnię na kierunku 30 stopni względem kursu utrzymywałbyś się w stałej odległości od niej (oczywiście bez jakiegoś szalonego sideslipu).
No to akurat nie tak (odnosi się to do utrzymywania stałej odległości przy radiolatarni w namiarze 30). To by oznaczało lot po drodze przypominającej spiralę.. Utrzymując radiolatarnię w namiarze bocznym 30 stopni będziesz się do niej zbliżał. W namiarze 90 stopni będziesz w równej odległości, a w namiarach >90-190 będziesz się oddalał.

[Po uzupełnieniu o "pytający miał zauważyć, ze godzina 3 to nie może być 30 stopni, bo lecąc tak skończyłby nad pomocą."]

Rozumiem - wcześniej źle odczytałem Twój zamysł.
Chciałbym się upewnić: Godzina dziewiąta to kurs 90? Godzina trzecia to kurs 30? Itd...
"Godziny" to kierunki względne - jak na rysunku w poście PZL Belfegor. Z kierunkami geograficznymi nie mają nic wspólnego - odnoszą się tylko do Ciebie.
Ostatnio zmieniony wt 19 lip, 2011 15:04 przez wojtek_84, łącznie zmieniany 2 razy.

PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2868
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Możesz to rozwinąć?
Oczywiście - spójrz na profil pionowy na mapce. Możesz zniżyć do MDA (czyli 600 stóp n.p.m.), wyrównać i wypatrywać, póki nie osiągniesz MAPt w odległości 2 mil od VORa - jeśli do tego momentu nie wypatrzyłeś, odchodzisz.
Ostatnio zmieniony wt 19 lip, 2011 15:01 przez PZL Belfegor, łącznie zmieniany 1 raz.

PK
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 152
Rejestracja: ndz 08 sie, 2010 00:05
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: PK »

@Piccolo1972 - absolutnie podstawowy elementarz tu przerabiamy ale akurat w tym przypadku to ma sens.

Co innego minimalna wysokość (MDA) której nie wolno minąć bez widoczności pasa, a co innego punkt odejścia (MAPt) do którego można kontynuować podejście. To są warunki łączne! Na MDA możesz się bujać aż do punktu odejścia.

Piotr

piccolo1972
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 57
Rejestracja: ndz 23 maja, 2010 20:33
Skąd jesteś: Radlin

Post autor: piccolo1972 »

Racja Panowie @PK i @PZL Belfegor

Kardynalny błąd w moim poście polega na tym, że w miejsce określenia "przerywasz podejście" powinienem napisać "przerywasz zniżanie".
ATC: Panie Kapitanie, lądując był pan troszkę na lewo od osi pasa...
Kapitan: Zgadza się... a mój pierwszy oficer troszkę na prawo.

PK
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 152
Rejestracja: ndz 08 sie, 2010 00:05
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: PK »

piccolo1972 pisze:Kardynalny błąd w moim poście polega na tym, że w miejsce określenia "przerywasz podejście" powinienem napisać "przerywasz zniżanie".
Dokładnie tak. Taki tekst jest warty paru złotych tutaj, bo poradniki nie do końca to wytłuszczają.

Piotr

Awatar użytkownika
Damian88888888
Cadet
Cadet
Posty: 37
Rejestracja: sob 25 cze, 2011 23:21
Skąd jesteś: Garwolin

Post autor: Damian88888888 »

Jeszcze bym prosił o dokładniejsze wytłumaczenie dotyczące godzin, bo nie za bardzo to rozumiem... :? Może jakieś linki już bez pisania ?
"Jeśli choć raz zasmakowałeś latania, będziesz już zawsze chodził z oczami utkwionymi w niebo, bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić"

Leonardo da Vinci

Awatar użytkownika
wojtek_84
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 940
Rejestracja: pn 10 maja, 2010 16:09
Skąd jesteś: EPKT

Post autor: wojtek_84 »

Czego nie rozumiesz na rysunku w tym poście:
http://www.aztec.pl/forum/viewtopic.php?p=111638#111638
???

Godziny jako wygodne podanie kierunku - 12 do przodu, 6 z tyłu, 3 i 9 z prawej i lewej - i tak dalej.

Czy jesteśmy już tak głęboko w erze zegarków cyfrowych :lol:
Ostatnio zmieniony wt 19 lip, 2011 15:06 przez wojtek_84, łącznie zmieniany 2 razy.

PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2868
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Ostatnio zmieniony wt 19 lip, 2011 15:02 przez PZL Belfegor, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Damian88888888
Cadet
Cadet
Posty: 37
Rejestracja: sob 25 cze, 2011 23:21
Skąd jesteś: Garwolin

Post autor: Damian88888888 »

To jeżeli VOR jest po prawej stronie, to tak jakby lecąc w koło, to zawsze zegar ustawiony równo z samolotem będzie wskazywał tą samą godzinę-trzecią. A gdyby VOR była po lewej, to wtedy nie godzina trzecia, lecz dziewiąta. Dobrze mówię ? Myślę, że już zrozumiałem... :roll:
"Jeśli choć raz zasmakowałeś latania, będziesz już zawsze chodził z oczami utkwionymi w niebo, bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić"

Leonardo da Vinci

Awatar użytkownika
Kirow
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 277
Rejestracja: wt 06 maja, 2008 08:20
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: Kirow »

Uff... program "Równe szanse" zdał egzamin ;)
Pozdrawiam
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart

Awatar użytkownika
Damian88888888
Cadet
Cadet
Posty: 37
Rejestracja: sob 25 cze, 2011 23:21
Skąd jesteś: Garwolin

Post autor: Damian88888888 »

Sprawdzałem w Szukaj, lecz nie znalazłem techniki lotu dookoła VOR. Pod jaką nazwą mogę ją znaleźć ? Dzięki za odpowiedź, i już nie będę wam zabierał czasu. :D
"Jeśli choć raz zasmakowałeś latania, będziesz już zawsze chodził z oczami utkwionymi w niebo, bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić"

Leonardo da Vinci

Awatar użytkownika
wojtek_84
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 940
Rejestracja: pn 10 maja, 2010 16:09
Skąd jesteś: EPKT

Post autor: wojtek_84 »

http://www.google.pl/search?sourceid=ch ... &q=arc+dme

:roll:


A zupełnie na poważnie - proponuję przed nauką takich podejść zacząć od nauki latania, opanowania przyrządów i podstawowej wiedzy o lataniu - te tajemnicze godziny mieszczą się właśnie w dziale "podstawowa widza".
Ostatnio zmieniony wt 19 lip, 2011 14:18 przez wojtek_84, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ