Aztec.pl - Forum Dyskusyjne Strona Główna Aztec.pl - Forum Dyskusyjne
pasjonatów wirtualnego latania

FAQFAQ Regulamin  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Radiolatarnia VOR, st. Maarten
Autor Wiadomość
Damian88888888
Cadet



Imię: Damian
Dołączył: 25 Cze 2011
Posty: 38
Skąd: Garwolin
Wysłany: Śro 13 Lip, 2011 08:29   Radiolatarnia VOR, st. Maarten

Chciałbym wykonać misję w fsx dotyczącą lądowania na st. Maarten. Jak najprościej ustawić się na pas ? Wiem, że chyba można wspomóc się radiolatarnią VOR, lecz wydaje mi się, że jest ona z boku pasa i powoli będzie mnie spychało na bok. Co mogę zrobić ? Jakieś linki ? :cry:
_________________
"Jeśli choć raz zasmakowałeś latania, będziesz już zawsze chodził z oczami utkwionymi w niebo, bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić"

Leonardo da Vinci
 
 
hideto
Light Planes Captain


Imię: Łukasz
Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 122
Skąd: Włocławek
Wysłany: Śro 13 Lip, 2011 08:58   

Dziwne, żeby VORy budowali na środku pasa... Ustaw kurs pasa względem tego VOR'a i na końcu wykonaj podejście i lądowanie z łapy...
 
 
tomcat
Jet 1st Officer


Imię: Mateusz
Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 305
Skąd: EPWA
Wysłany: Śro 13 Lip, 2011 10:21   

Poczytaj o podejściach VOR/DME, materiałów jest bardzo dużo, wystarczy poczytać.
 
 
ylid
Light Planes Captain


Imię: Piotr
Dołączył: 29 Wrz 2010
Posty: 90
Skąd: Olkusz
Wysłany: Śro 13 Lip, 2011 14:09   Re: Radiolatarnia VOR, st. Maarten

Damian88888888 napisał/a:
...Jak najprościej ustawić się na pas ?... Jakieś linki ?

Najprościej jest delikatnie manewrując celować prosto w próg pasa. Nie w pas gdzieś tam, tylko w jego próg. def. CRJ-700 nie jest jakoś super zwrotny, no ale też nie jest latającą cegłą. Poza tym nie ma w tej misji nic nadzwyczajnego - trzeba tylko wylądować...

Linków do filmików na YT nie ma co wstawiać - nie o to chodzi. Jak już zaczniesz doczytywać sobie o rodzajach podejść to będzie Ci potrzebna pewna mapa. Żeby trochę ułatwić Ci życie i może zachęcić do czegoś więcej niż trening zręcznościowy w lataniu CRJ'tem: >>wspomniana mapka<<.
 
 
PZL Belfegor
Moderator


Imię: Dymitr Osiński
Dołączył: 19 Lut 2005
Posty: 2881
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 13 Lip, 2011 15:25   

Cytat:
Najprościej jest delikatnie manewrując celować prosto w próg pasa. Nie w pas gdzieś tam, tylko w jego próg.

Warto zapoznać się z oznaczeniami pasów i sprawdzić, które zostały tam umieszczone właśnie do celowania:
http://www.faa.gov/air_tr...0203.html#2-3-3 (FAA, ICO można znaleźć w aneksie 14)
 
 
PK
Turboprop Captain


Imię: Piotr
Dołączył: 07 Sie 2010
Posty: 152
Skąd: EPWA
Wysłany: Śro 13 Lip, 2011 17:27   

Radiopomoce nie służą do "ustawiania się na pas", a do doprowadzenia samolotu w miejsce z którego przy nie gorszej pogodzie niż tzw. minimalna pilot ten pas zobaczy i dalej będzie mógł kontynuować z widzialnością (czyli "z łapki"). Dla oprzyrządowanych lotnisk przygotowuje się algorytmy postępowania zwane podejściami i publikuje w postaci mapki.

Zanim pokombinujesz jak tu dolecieć szukasz mapek dla danego lotniska. Jak znajdziesz to wykonujesz jak opublikowano. Jak znajdziesz ale dla innych pasów, to zawsze możesz wykonać manewr z okrążenia (szukajka CTL). Dopiero jak nic nie znajdziesz kombinuj jak przy pomocy jakiejś radiopomocy dolecieć do kregu pasa, na którym chcesz lądować.

Piotr
 
 
Damian88888888
Cadet



Imię: Damian
Dołączył: 25 Cze 2011
Posty: 38
Skąd: Garwolin
Wysłany: Sob 16 Lip, 2011 10:47   

Na zamieszczonych mapkach są takie skróty: D7.0 lub D2.0 Co oznaczają?
_________________
"Jeśli choć raz zasmakowałeś latania, będziesz już zawsze chodził z oczami utkwionymi w niebo, bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić"

Leonardo da Vinci
Ostatnio zmieniony przez RzEmYk Sob 16 Lip, 2011 10:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
RzEmYk
Moderator



Imię: Krzysiek
Dołączył: 18 Lut 2005
Posty: 2790
Skąd: KDA
Wysłany: Sob 16 Lip, 2011 10:52   

D = distance, D2.0 = odległość 2 mil.
http://www.aztec.pl/index...d=308&Itemid=39
_________________
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX1080, W7 64b SP1, P3D 4.5
 
 
Damian88888888
Cadet



Imię: Damian
Dołączył: 25 Cze 2011
Posty: 38
Skąd: Garwolin
Wysłany: Sob 16 Lip, 2011 17:51   

Dzięki wielkie za wytłumaczenie i poradnik. ;)

EDIT:
I jeszcze jedno moje pytanie: Jak prawidłowo wykonać zakręt na pas lecąc kursem 318 od VOR tak, jak jest to pokazane na mapce?
_________________
"Jeśli choć raz zasmakowałeś latania, będziesz już zawsze chodził z oczami utkwionymi w niebo, bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić"

Leonardo da Vinci
Ostatnio zmieniony przez RzEmYk Nie 17 Lip, 2011 12:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
RzEmYk
Moderator



Imię: Krzysiek
Dołączył: 18 Lut 2005
Posty: 2790
Skąd: KDA
Wysłany: Nie 17 Lip, 2011 12:38   

Można na przykład wykonać zakręt standardowy.
http://www.aztec.pl/forum/viewtopic.php?t=6947
_________________
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX1080, W7 64b SP1, P3D 4.5
 
 
Damian88888888
Cadet



Imię: Damian
Dołączył: 25 Cze 2011
Posty: 38
Skąd: Garwolin
Wysłany: Nie 17 Lip, 2011 13:03   

A jak wiedzieć, kiedy go wykonać?
_________________
"Jeśli choć raz zasmakowałeś latania, będziesz już zawsze chodził z oczami utkwionymi w niebo, bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić"

Leonardo da Vinci
 
 
RzEmYk
Moderator



Imię: Krzysiek
Dołączył: 18 Lut 2005
Posty: 2790
Skąd: KDA
Wysłany: Nie 17 Lip, 2011 13:08   

Może tak, najpierw powiedz o które podejście Ci chodzi - nazwa karty.
Bo chyba jednak mówimy o różnych podejściach.

Na mapce VOR RWY 09 masz podany czas, a na mapce VOR DME 09 masz do wykonania ARC DME. Technika została omówiona na forum.
http://www.aztec.pl/forum/viewtopic.php?t=9554
_________________
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX1080, W7 64b SP1, P3D 4.5
 
 
Damian88888888
Cadet



Imię: Damian
Dołączył: 25 Cze 2011
Posty: 38
Skąd: Garwolin
Wysłany: Nie 17 Lip, 2011 13:13   

Chodzi mi o podejście na pierwszej mapce z miejsca, gdzie lecę kursem 318 od VOR.
_________________
"Jeśli choć raz zasmakowałeś latania, będziesz już zawsze chodził z oczami utkwionymi w niebo, bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić"

Leonardo da Vinci
 
 
RzEmYk
Moderator



Imię: Krzysiek
Dołączył: 18 Lut 2005
Posty: 2790
Skąd: KDA
Wysłany: Nie 17 Lip, 2011 13:18   

Tak ciężko przepisać nazwę karty?
Tam jest ARC DME, link dostałeś.
_________________
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX1080, W7 64b SP1, P3D 4.5
 
 
Damian88888888
Cadet



Imię: Damian
Dołączył: 25 Cze 2011
Posty: 38
Skąd: Garwolin
Wysłany: Nie 17 Lip, 2011 13:21   

Mi chodzi najbardziej o to, po jakim czasie wykonać ten zakręt. Bardzo proszę o konkretną odp. :(
_________________
"Jeśli choć raz zasmakowałeś latania, będziesz już zawsze chodził z oczami utkwionymi w niebo, bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić"

Leonardo da Vinci
 
 
PZL Belfegor
Moderator


Imię: Dymitr Osiński
Dołączył: 19 Lut 2005
Posty: 2881
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 17 Lip, 2011 13:30   

Na wałkowanej pierwszej mapce masz zaznaczony punkt w odległości 7 mil morskich od VORa PJM. Czas, po jakim przestajesz lecieć kursem 318° i zaczynasz zwrot by wykonać łuk DME możesz obliczyć znając GS samolotu.
 
 
Damian88888888
Cadet



Imię: Damian
Dołączył: 25 Cze 2011
Posty: 38
Skąd: Garwolin
Wysłany: Nie 17 Lip, 2011 13:33   

Co to GS samolotu? A co oznacza 9 DME Arc? Sorka, że o tyle pytam. :?
_________________
"Jeśli choć raz zasmakowałeś latania, będziesz już zawsze chodził z oczami utkwionymi w niebo, bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić"

Leonardo da Vinci
 
 
PK
Turboprop Captain


Imię: Piotr
Dołączył: 07 Sie 2010
Posty: 152
Skąd: EPWA
Wysłany: Nie 17 Lip, 2011 15:24   

Damian88888888 napisał/a:
Co to GS samolotu? A co oznacza 9 DME Arc? Sorka, że o tyle pytam. :?
A co to samolot?

Już wiem - wrzuciłem do szukajki.

Piotr
 
 
piccolo1972
Light Planes Captain


Imię: Zdzisiek
Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 57
Skąd: Radlin
Wysłany: Nie 17 Lip, 2011 15:55   

Damianie....

Tutaj masz genialny materiał dotyczący procedury ARC DME

http://www.youtube.com/watch?v=bN_gVJewu-w

A teraz z innej beczki.

Niektórzy każą Ci celować w jakiś próg pasa, inni pokazują, co znaczą symbole na pasie i się przerzucają argumentami różniącymi się bodaj o kilkadziesiąt metrów.

A ja Tobie powiem tak, nie masz w nic celować. Bo jeśli na wysokości 2180 stóp w odległości 7 mil od VOR PJM będziesz miał widoczność, to zobaczysz światła podejścia PAPI. A jak nie będziesz miał widoczności... to ani nie zobaczysz świateł, ani progu pasa, ani początku strefy lądowania, więc w nic nie masz szans celować. Jeśli widoczności nie będzie na tej wysokości, to zgodnie z pierwszą mapką zaczynasz podejście z prędkością pionową adekwatną do prędkości samolotu - ta jest dokładnie podana na pierwszej mapce. I tak schodzisz do 600 stóp (? chyba stóp). Na tej wysokości musisz już mieć wzrokową orientację. Światła podejścia pomogą Ci znaleźć się na ścieżce schodzenia, natomiast wzrokowo musisz starać się ustawić samolot w osi pasa. Jeśli nie widzisz niczego, co pozwala Ci się zorientować jaka jest Twoja pozycja - bezwzględnie przerywasz podejście!

Bo już byli tacy... co celowali i nie trafili. I źle na tym wyszli. Bardzo źle.

Natomiast owe symbole D 7.0 są odległościami od radiolatarni VOR. Ta radiolatarnia jest wyposażona w DME i to dzięki temu przyrządy Twojego samolotu pokazują Ci w jakiej odległości od niej się znajdujesz. A o tym, na których przyrządach odczytać tę odległość jest mowa w filmie, który Ci podałem w linku.

Zwróć uwagę na to stwierdzenie:
"Po łuku lecimy dokładnie wtedy, kiedy igła wskazuje godzinę trzecią a ja dodam - lub dziewiątą - w zależności, po której stronie naszego samolotu znajduje się radiolatarnia.
_________________
ATC: Panie Kapitanie, lądując był pan troszkę na lewo od osi pasa...
Kapitan: Zgadza się... a mój pierwszy oficer troszkę na prawo.
 
 
PZL Belfegor
Moderator


Imię: Dymitr Osiński
Dołączył: 19 Lut 2005
Posty: 2881
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 17 Lip, 2011 16:43   

Cytat:
się przerzucają argumentami różniącymi się bodaj o kilkadziesiąt metrów.

Być może pomyliłeś tematy, w tym żadnego przerzucania argumentami nie było. Tak przy okazji, jako przykład tych "kilkudziesięciu metrów", odległość między progiem pasa 29 na EPWA a aiming pointem wynosi prawie kilometr (a około 400 metrów od przesuniętego progu).
Cytat:
I tak schodzisz do 600 stóp (? chyba stóp).

Tak, stóp.
Cytat:
Na tej wysokości musisz już mieć wzrokową orientację. (...) Jeśli nie widzisz niczego, co pozwala Ci się zorientować jaka jest Twoja pozycja - bezwzględnie przerywasz podejście!

Nie od razu po osiągnięciu wysokości tych 600 stóp, decyzję o MA można podjąć najpóźniej w odległości 2mil od PJM.
Cytat:
Bo już byli tacy... co celowali i nie trafili. I źle na tym wyszli. Bardzo źle.

Te aiming pointy to jakiś sabotaż.
Cytat:
"Po łuku lecimy dokładnie wtedy, kiedy igła wskazuje godzinę trzecią a ja dodam - lub dziewiątą - w zależności, po której stronie naszego samolotu znajduje się radiolatarnia.

Należałoby jeszcze dodać, że opis dotyczy sytuacji bezwietrznej.
 
 
Damian88888888
Cadet



Imię: Damian
Dołączył: 25 Cze 2011
Posty: 38
Skąd: Garwolin
Wysłany: Nie 17 Lip, 2011 18:36   

Chciałbym się upewnić: Godzina dziewiąta to kurs 90? Godzina trzecia to kurs 30? Itd...
Poprawcie mnie, jeżeli się mylę.
_________________
"Jeśli choć raz zasmakowałeś latania, będziesz już zawsze chodził z oczami utkwionymi w niebo, bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić"

Leonardo da Vinci
 
 
PZL Belfegor
Moderator


Imię: Dymitr Osiński
Dołączył: 19 Lut 2005
Posty: 2881
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 17 Lip, 2011 19:01   

Nie - zastanów się, czy (w sytuacji bezwietrznej) utrzymując radiolatarnię na kierunku 30 stopni względem kursu (czyli dla "Twojej trzeciej" oznaczającej 30 stopni) utrzymywałbyś się w stałej odległości od niej (bez jakiegoś szalonego sideslipu).

[Uzupełnienie]

Oczywiście tak by nie było - samolot w rozważanej sytuacji zbliżałby się do radiopomocy:



A to prowadzi do wniosku, że godzina trzecia nie może oznaczać 30° - w rzeczywistości oznacza 90°:

Ostatnio zmieniony przez PZL Belfegor Wto 19 Lip, 2011 14:20, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
piccolo1972
Light Planes Captain


Imię: Zdzisiek
Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 57
Skąd: Radlin
Wysłany: Nie 17 Lip, 2011 20:12   

Możesz to rozwinąć?

Cytat:
Nie od razu po osiągnięciu wysokości tych 600 stóp, decyzję o MA można podjąć najpóźniej w odległości 2mil od PJM


Cytat:
Informacje dotyczące projektowania procedur oraz same procedury zostały zawarte w Doc 8168 Procedury Służb Żeglugi Powietrznej, Operacje statków powietrznych, tom I – procedury lotu i tom II – opracowanie procedur lotów z widocznością i według wskazań przyrządów

Minimalna wysokość bezwzględna zniżania (MDA) lub minimalna wysokość względna zniżania (MDH) - Minimum descent altitude or minimum descent height - określona wysokość bezwzględna lub wysokość względna przy podejściu nieprecyzyjnym lub przy podejściu z okrążeniem, poniżej której zniżanie nie może być wykonane bez wzrokowego kontaktu z terenem. Wymagany kontakt z terenem oznacza widzenie części pomocy wzrokowych lub strefy podejścia w odstępie czasu wystarczającym dla oceny przez pilota pozycji SP i szybkości jej zmian w odniesieniu do nominalnego toru lotu.
_________________
ATC: Panie Kapitanie, lądując był pan troszkę na lewo od osi pasa...
Kapitan: Zgadza się... a mój pierwszy oficer troszkę na prawo.
 
 
wojtek_84
Jet Captain



Imię: Wojciech
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 943
Skąd: EPKT
Wysłany: Nie 17 Lip, 2011 20:17   

Cytat:
Nie - zastanów się, czy (w sytuacji bezwietrznej) utrzymując radiolatarnię na kierunku 30 stopni względem kursu utrzymywałbyś się w stałej odległości od niej (oczywiście bez jakiegoś szalonego sideslipu).

No to akurat nie tak (odnosi się to do utrzymywania stałej odległości przy radiolatarni w namiarze 30). To by oznaczało lot po drodze przypominającej spiralę.. Utrzymując radiolatarnię w namiarze bocznym 30 stopni będziesz się do niej zbliżał. W namiarze 90 stopni będziesz w równej odległości, a w namiarach >90-190 będziesz się oddalał.

[Po uzupełnieniu o "pytający miał zauważyć, ze godzina 3 to nie może być 30 stopni, bo lecąc tak skończyłby nad pomocą."]

Rozumiem - wcześniej źle odczytałem Twój zamysł.

Cytat:
Chciałbym się upewnić: Godzina dziewiąta to kurs 90? Godzina trzecia to kurs 30? Itd...

"Godziny" to kierunki względne - jak na rysunku w poście PZL Belfegor. Z kierunkami geograficznymi nie mają nic wspólnego - odnoszą się tylko do Ciebie.
Ostatnio zmieniony przez PZL Belfegor Wto 19 Lip, 2011 14:04, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
PZL Belfegor
Moderator


Imię: Dymitr Osiński
Dołączył: 19 Lut 2005
Posty: 2881
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 17 Lip, 2011 20:21   

Cytat:
Możesz to rozwinąć?

Oczywiście - spójrz na profil pionowy na mapce. Możesz zniżyć do MDA (czyli 600 stóp n.p.m.), wyrównać i wypatrywać, póki nie osiągniesz MAPt w odległości 2 mil od VORa - jeśli do tego momentu nie wypatrzyłeś, odchodzisz.
Ostatnio zmieniony przez PZL Belfegor Wto 19 Lip, 2011 14:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
PK
Turboprop Captain


Imię: Piotr
Dołączył: 07 Sie 2010
Posty: 152
Skąd: EPWA
Wysłany: Nie 17 Lip, 2011 20:44   

@Piccolo1972 - absolutnie podstawowy elementarz tu przerabiamy ale akurat w tym przypadku to ma sens.

Co innego minimalna wysokość (MDA) której nie wolno minąć bez widoczności pasa, a co innego punkt odejścia (MAPt) do którego można kontynuować podejście. To są warunki łączne! Na MDA możesz się bujać aż do punktu odejścia.

Piotr
 
 
piccolo1972
Light Planes Captain


Imię: Zdzisiek
Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 57
Skąd: Radlin
Wysłany: Nie 17 Lip, 2011 21:12   

Racja Panowie @PK i @PZL Belfegor

Kardynalny błąd w moim poście polega na tym, że w miejsce określenia "przerywasz podejście" powinienem napisać "przerywasz zniżanie".
_________________
ATC: Panie Kapitanie, lądując był pan troszkę na lewo od osi pasa...
Kapitan: Zgadza się... a mój pierwszy oficer troszkę na prawo.
 
 
PK
Turboprop Captain


Imię: Piotr
Dołączył: 07 Sie 2010
Posty: 152
Skąd: EPWA
Wysłany: Nie 17 Lip, 2011 21:27   

piccolo1972 napisał/a:
Kardynalny błąd w moim poście polega na tym, że w miejsce określenia "przerywasz podejście" powinienem napisać "przerywasz zniżanie".
Dokładnie tak. Taki tekst jest warty paru złotych tutaj, bo poradniki nie do końca to wytłuszczają.

Piotr
 
 
Damian88888888
Cadet



Imię: Damian
Dołączył: 25 Cze 2011
Posty: 38
Skąd: Garwolin
Wysłany: Wto 19 Lip, 2011 12:45   

Jeszcze bym prosił o dokładniejsze wytłumaczenie dotyczące godzin, bo nie za bardzo to rozumiem... :? Może jakieś linki już bez pisania ?
_________________
"Jeśli choć raz zasmakowałeś latania, będziesz już zawsze chodził z oczami utkwionymi w niebo, bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić"

Leonardo da Vinci
 
 
wojtek_84
Jet Captain



Imię: Wojciech
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 943
Skąd: EPKT
Wysłany: Wto 19 Lip, 2011 12:51   

Czego nie rozumiesz na rysunku w tym poście:
http://www.aztec.pl/forum...p=111638#111638
???

Godziny jako wygodne podanie kierunku - 12 do przodu, 6 z tyłu, 3 i 9 z prawej i lewej - i tak dalej.

Czy jesteśmy już tak głęboko w erze zegarków cyfrowych :lol:
Ostatnio zmieniony przez PZL Belfegor Wto 19 Lip, 2011 14:06, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
PZL Belfegor
Moderator


Imię: Dymitr Osiński
Dołączył: 19 Lut 2005
Posty: 2881
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 19 Lip, 2011 12:55   

Cytat:
Może jakieś linki już bez pisania ?

http://t3.gstatic.com/ima...t3GU9gqtbwJV98T + http://www.americansmallb...out%20hands.jpg = http://academy.ivao.aero/files/aca/L5-Tra1.gif
Ostatnio zmieniony przez PZL Belfegor Wto 19 Lip, 2011 14:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Damian88888888
Cadet



Imię: Damian
Dołączył: 25 Cze 2011
Posty: 38
Skąd: Garwolin
Wysłany: Wto 19 Lip, 2011 12:59   

To jeżeli VOR jest po prawej stronie, to tak jakby lecąc w koło, to zawsze zegar ustawiony równo z samolotem będzie wskazywał tą samą godzinę-trzecią. A gdyby VOR była po lewej, to wtedy nie godzina trzecia, lecz dziewiąta. Dobrze mówię ? Myślę, że już zrozumiałem... :roll:
_________________
"Jeśli choć raz zasmakowałeś latania, będziesz już zawsze chodził z oczami utkwionymi w niebo, bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić"

Leonardo da Vinci
 
 
Kirow
Jet 1st Officer



Imię: Boguś
Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 277
Skąd: EPWR
Wysłany: Wto 19 Lip, 2011 13:01   

Uff... program "Równe szanse" zdał egzamin ;)
_________________
Pozdrawiam
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
 
 
Damian88888888
Cadet



Imię: Damian
Dołączył: 25 Cze 2011
Posty: 38
Skąd: Garwolin
Wysłany: Wto 19 Lip, 2011 13:06   

Sprawdzałem w Szukaj, lecz nie znalazłem techniki lotu dookoła VOR. Pod jaką nazwą mogę ją znaleźć ? Dzięki za odpowiedź, i już nie będę wam zabierał czasu. :D
_________________
"Jeśli choć raz zasmakowałeś latania, będziesz już zawsze chodził z oczami utkwionymi w niebo, bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić"

Leonardo da Vinci
 
 
wojtek_84
Jet Captain



Imię: Wojciech
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 943
Skąd: EPKT
Wysłany: Wto 19 Lip, 2011 13:10   

http://www.google.pl/sear...UTF-8&q=arc+dme

:roll:


A zupełnie na poważnie - proponuję przed nauką takich podejść zacząć od nauki latania, opanowania przyrządów i podstawowej wiedzy o lataniu - te tajemnicze godziny mieszczą się właśnie w dziale "podstawowa widza".
Ostatnio zmieniony przez wojtek_84 Wto 19 Lip, 2011 13:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Configured by konraf

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania identyfikatora sesji użytkownika. Dzięki temu plikowi będziesz zalogowany w serwisie przez cały czas przebywania w witrynie bądź do momentu wylogowania się. Możesz zrezygnować ze zbierania informacji poprzez pliki cookies, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki - niemniej w takim przypadku nie gwarantujemy poprawnego działania serwisu.