X-plane vs FSX
Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk
X-plane vs FSX
Witajcie,
Wiadomo że wiekszość lata na FSX.
Pod dłuższej nieobecności wracam do wirtualnego świata latania...
I tutaj pojawił się wybór fsx czy x-plane.
Czy możecie doradzić co warto instalować (kupować).
FSX znam natomiast xplane jest mi obcy.
Czy warto dalej inwestować w fsx np zakup dodatku czy moze lepiej przejść już na x plane.
Jak wygląda sprawa z defaultowymi samolotami w xplane?
Czy na xplane da się latać online?
Może odgrzewam jakiś temat ale znalazłem mało informacji....
Wiadomo że wiekszość lata na FSX.
Pod dłuższej nieobecności wracam do wirtualnego świata latania...
I tutaj pojawił się wybór fsx czy x-plane.
Czy możecie doradzić co warto instalować (kupować).
FSX znam natomiast xplane jest mi obcy.
Czy warto dalej inwestować w fsx np zakup dodatku czy moze lepiej przejść już na x plane.
Jak wygląda sprawa z defaultowymi samolotami w xplane?
Czy na xplane da się latać online?
Może odgrzewam jakiś temat ale znalazłem mało informacji....
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Rynek symulatorów nie kończy się na FSX/P3D i X-Plane. Można by prowokująco zapytać, czym będzie się cechować się P3Dv2, co pozwoli mu konkurować z DCS, BMS czy Ił-2: BoS i zyskać miano "jedynego poważnego i przyszłościowego symulatora"? Fajnie, że P3D się rozwija, a historia symulatorów Microsoftu nie skończyła się na porażce Flighta, ale polecanie niewydanego produktu go gdy jeszcze nie wiadomo choćby jak będzie wyglądała kwestia zakupu dla użytkownika domowego (niekomercyjnego) wydaje się przedwczesne.
X-Plane w przeciwieństwie do FSX ma sensowne demo - można zapoznać się z tym, co oferuje, a jedyną różnicą względem pełnej wersji jest blokada sterów samolotu po upływie pewnego czasu.
X-Plane w przeciwieństwie do FSX ma sensowne demo - można zapoznać się z tym, co oferuje, a jedyną różnicą względem pełnej wersji jest blokada sterów samolotu po upływie pewnego czasu.
No to w tej sytuacji można powiedzieć inaczej - każdy symulator (może poczynając od FS98) bardzo dobrze nadaje się do nauki latania IFR lub nawet VFR przy odpowiednich dodatkach. Wszystko zależy od tego, co użytkownik zamierza z nim robić - np. czy planuje sim certyfikować, czy oczekuje fenomenalnej grafiki czy też ma "ekonomiczny" wariant sprzętowy. A może nie ma w ogóle kasy i wystarczy mu FlightGear.
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Współcześnie część symulatorów rzeczywiście jest otwartymi platformami, których związek z rzeczywistością w dużej mierze zależy od zastosowanych dodatków, lecz...
Niestety, nie wszystko zależy od użytkownika. Może on wprawdzie zdecydować, czy chce się niezobowiązująco pobawić, czy zagłębić się w temat i starać robić wszystko w sposób zbliżony do rzeczywistości, może nawet samemu tworzyć dodatki, jednak pewnych ograniczeń nie pokona, nawet jeśli zdecyduje się wyjść poza ramy SDK.Wszystko zależy od tego, co użytkownik zamierza z nim robić - np. czy planuje sim certyfikować, czy oczekuje fenomenalnej grafiki czy też ma "ekonomiczny" wariant sprzętowy.
Wiec uściślając...
fsx ma swoje lata (i nie będzie kontynuowany - szkoda) i być może lepiej jest zainwestować w zakup x plane'a??- stad pytanie
Co do latania to wiadomo że każdy chciałby jak najwierniej oddawać rzeczywistość najpierw offline później online.
Z tego co czytam to generalnie można podsumować powyższe informacje ze wybór jest wyłącznie kwetią gustu i $$... bo różnice w lataniu offline np. ATC, podstawowe samoloty, etc są zbliżone.
Inną kwestią jest grafika ale tutaj czas zrobił swoje...
fsx ma swoje lata (i nie będzie kontynuowany - szkoda) i być może lepiej jest zainwestować w zakup x plane'a??- stad pytanie
Co do latania to wiadomo że każdy chciałby jak najwierniej oddawać rzeczywistość najpierw offline później online.
Z tego co czytam to generalnie można podsumować powyższe informacje ze wybór jest wyłącznie kwetią gustu i $$... bo różnice w lataniu offline np. ATC, podstawowe samoloty, etc są zbliżone.
Inną kwestią jest grafika ale tutaj czas zrobił swoje...
Zdanie:
W ostatnich miesiącach opublikowano przełomowe z punktu widzenia użytkownika dodatki poprawiające wygląd (FTX Global) i poprawki DirectX10. Co jakiś czas wychodzą nowe produkty poprawiające pogodę (REX Essential Plus to przecież zeszły rok). Do tego mamy dodatki wnoszące zupełnie nowy wymiar do symulacji - Katanę 4X z Aerosoftu, Cessnę 172 z A2A (o innych AccuSimowych samolotach nie wspominając) i rozwój linii doskonałych produktów innych firm - wystarczy wspomnieć PMDG, Aerosoft.
Co do X-Plane - trudno nie zauważyć wersji na procesor 64-bitowy, ale póki co (dla mnie!) dalej X-Plane pozostaje produktem nie całkiem skończonym (chmury, których nie potrafię znieść). Oferta dodatków też jest ograniczona, w dodatku szereg czołowych firm albo nie rozwija albo w ogóle deklaruje brak zainteresowania tą platformą (ORBX, PMDG, A2A z tych, których deklaracje pamiętam).
Jest zupełnie pozbawione podstaw.fsx ma swoje lata (i nie będzie kontynuowany - szkoda)
W ostatnich miesiącach opublikowano przełomowe z punktu widzenia użytkownika dodatki poprawiające wygląd (FTX Global) i poprawki DirectX10. Co jakiś czas wychodzą nowe produkty poprawiające pogodę (REX Essential Plus to przecież zeszły rok). Do tego mamy dodatki wnoszące zupełnie nowy wymiar do symulacji - Katanę 4X z Aerosoftu, Cessnę 172 z A2A (o innych AccuSimowych samolotach nie wspominając) i rozwój linii doskonałych produktów innych firm - wystarczy wspomnieć PMDG, Aerosoft.
Co do X-Plane - trudno nie zauważyć wersji na procesor 64-bitowy, ale póki co (dla mnie!) dalej X-Plane pozostaje produktem nie całkiem skończonym (chmury, których nie potrafię znieść). Oferta dodatków też jest ograniczona, w dodatku szereg czołowych firm albo nie rozwija albo w ogóle deklaruje brak zainteresowania tą platformą (ORBX, PMDG, A2A z tych, których deklaracje pamiętam).
To zdanie mi nic nie mówi. VFR to co innego, IFR to co innego. Jednemu wystarczy byle jakie lotnisko i świetnie symulowany samolot, innemu potrzebna jest fotosceneria do nawigacji w oparciu o punkty terenowe. Jeden chce "realnie" latać nad Polską, inny nad Alaską.Co do latania to wiadomo że każdy chciałby jak najwierniej oddawać rzeczywistość
Bzdura. Jest mnóstwo obiektywnych kryteriów, które dyskwalifikują wybrane symulatory. Dla mnie na przykład takim kryterium jest brak samolotów, których szukam i scenerii nad którymi chcę latać.ze wybór jest wyłącznie kwetią gustu
Znów bzdura. To zależy od tego co Cię interesuje w lataniu. Jak doskonale symulowany 777 to masz tylko jeden wybór i gust nie ma znaczenia.bo różnice w lataniu offline np. ATC, podstawowe samoloty, etc są zbliżone
Nie wiem o czym piszesz.Inną kwestią jest grafika ale tutaj czas zrobił swoje...
Jeszcze wiele wody w Wiśle, miesięcy o ile nie lat upłynie zanim (o ile w ogóle) X-plane dorówna swoim całokształtem FSXowi.
Prawda jest taka o jakiej pisze kolega powyżej - najlepsze dodatki obecnie mamy pod FSX.
A kiedy powstaną samoloty na miarę PMDG/A2A pod Xa? Nieprędko o ile w ogóle.
Tak więc wg mnie inwestując w FSX i kilka konkretnych dodatków masz zapewnione dobre latanie na dobre 3 lata minimum.
Co do P3D - ciężko prorokować. Ale nawet jeśli v2 się sprawdzi to też jeszcze trochę czasu minie zanim doczekamy się czegoś dorównującemu np. takiemu zestawowi:
FSX + PMDG737/777/Aerosoft A320/319 do IFR, A2AC172 do VFR + ActiveSky + UTX Europe + jakieś poszczególne scenerie.
To moja opinia.
Prawda jest taka o jakiej pisze kolega powyżej - najlepsze dodatki obecnie mamy pod FSX.
A kiedy powstaną samoloty na miarę PMDG/A2A pod Xa? Nieprędko o ile w ogóle.
Tak więc wg mnie inwestując w FSX i kilka konkretnych dodatków masz zapewnione dobre latanie na dobre 3 lata minimum.
Co do P3D - ciężko prorokować. Ale nawet jeśli v2 się sprawdzi to też jeszcze trochę czasu minie zanim doczekamy się czegoś dorównującemu np. takiemu zestawowi:
FSX + PMDG737/777/Aerosoft A320/319 do IFR, A2AC172 do VFR + ActiveSky + UTX Europe + jakieś poszczególne scenerie.
To moja opinia.
Nikt chyba nie lata dla "całokształtu". Mnóstwo funkcji FSXa mi wisi i bez trudu potrafię wyobrazić sobie sytuację, w której X-Plane będzie lepszy dla realizacji jakiegoś celu.dorówna swoim całokształtem FSXowi
Znów - takiego miłośnika VFRów i IFRów lekkimi samolotami, który nie przykłada specjalnej wagi do symulacji silnika czy uszkodzeń w pełni może zadowolić X-Plane z jakąś dobrą fotoscenerią i dodatkami Carenado. Wybór zależy tylko od wymagań użytkownika i do nich musi być dopasowany.najlepsze dodatki obecnie mamy pod FSX
Nie widzę niczego fajnego w VFRach nad UTX Europe. Lepiej niż default ale to dalej... badziewieA2AC172 do VFR + ActiveSky + UTX Europe + jakieś poszczególne scenerie
Kompletnie nie wiem o co Ci chodzi.
Ad.1 - to że Tobie "wiszą" niektóre funkcje FSX to Twoje osobiste preferencje. Wyobraźnię każdy ma pewnie sporą, mowa tu jednak o faktach. Mówiąc całokształt mam na myśli pewną wypadkową łączącą w sobie realizm systemów/fizyki/pogody + przydatność graficzna do VFR. Porównując na dzień dzisiejszy to, co można wycisnąć z FSX a X-p uważam że ten pierwszy wypada znacznie lepiej.
Ad.2 - przecież wisnia wyraźnie napisał że zależy mu na jak największym realizmie.
Ad3. - wskaż koledze w takim razie coś co nie jest badziewiem w porównaniu z badziewnymi dodatkami do FSXa.
UTX to oczywiście jedna z wielu możliwości. Są fotoscenerie, jest FTX Global który jest w Twojej poprzedniej wypowiedzi przełomem w jakości symulacji etc.
Ad.1 - to że Tobie "wiszą" niektóre funkcje FSX to Twoje osobiste preferencje. Wyobraźnię każdy ma pewnie sporą, mowa tu jednak o faktach. Mówiąc całokształt mam na myśli pewną wypadkową łączącą w sobie realizm systemów/fizyki/pogody + przydatność graficzna do VFR. Porównując na dzień dzisiejszy to, co można wycisnąć z FSX a X-p uważam że ten pierwszy wypada znacznie lepiej.
Ad.2 - przecież wisnia wyraźnie napisał że zależy mu na jak największym realizmie.
Ad3. - wskaż koledze w takim razie coś co nie jest badziewiem w porównaniu z badziewnymi dodatkami do FSXa.
UTX to oczywiście jedna z wielu możliwości. Są fotoscenerie, jest FTX Global który jest w Twojej poprzedniej wypowiedzi przełomem w jakości symulacji etc.
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez Zgredd, łącznie zmieniany 1 raz.
Zwracam uwagę na ten fakt, że każdy dobiera symulator pod swoje preferencje. Dlatego całokształt ma znaczenie marginalne - znaczenie mają osobiste preferencje. Mnie do FSXa nikt produktami PMDG nie zachęci, bo mnie te produkty nie obchodzą. Analogicznie - jeśli kogoś nie interesują szczególne zalety C172 z A2A, za to jest fanem licznych, dobrze wykonanych i ślicznie wyglądających samolotów GA to może uznać, że X-Plane jest lepszy. Dla tego konkretnego użytkownika.Wyobraźnię każdy ma pewnie sporą, mowa tu jednak o faktach
Do VFRów? Albo bardzo dobra sceneria oparta na landclasie i wektorach (FTX) albo fotosceneria. To jest moim zdaniem. Znajdą się tacy, którzy poniżej fotoscenerii niczego nie uznają za sensowne.Ad3. - wskaż koledze w takim razie coś co nie jest badziewiem w porównaniu z badziewnymi dodatkami do FSXa.
Po prostu zwracam uwagę na to, że akurat UTX żadną miarą przewagi czy sensu wybrania tej platformy nie może być.UTX to oczywiście jedna z wielu możliwości
Ale zgodzimy się chyba, że właśnie ilość dostępnych ulepszeń VFR - czy to fotosceneria, czy UTXy, czy FTXy, czy w końcu konkretne lotniska - jest nieporównywalnie większa dla FSXa?
Dlatego ja poleciłbym właśnie tę platformę. Jest w czym wybierać.
Dyskutowałbym także na temat ilości ładnych samolotów GA - pod FSX jest ich ciągle więcej wedle mojej wiedzy. Całe Carenado np. Samoloty stworzone od podstaw typowo do Xa można policzyć na palcach jednej ręki, a generalnie te które są wydawane to kopie już istniejących dla FSX. Przy czym tych najbardziej realistycznych nie ma i na razie nie będzie, a - tu znów przypominam - kolega pisał że zależy mu na realizmie. Stąd polecam właśnie A2A i PMDG
Dlatego ja poleciłbym właśnie tę platformę. Jest w czym wybierać.
Dyskutowałbym także na temat ilości ładnych samolotów GA - pod FSX jest ich ciągle więcej wedle mojej wiedzy. Całe Carenado np. Samoloty stworzone od podstaw typowo do Xa można policzyć na palcach jednej ręki, a generalnie te które są wydawane to kopie już istniejących dla FSX. Przy czym tych najbardziej realistycznych nie ma i na razie nie będzie, a - tu znów przypominam - kolega pisał że zależy mu na realizmie. Stąd polecam właśnie A2A i PMDG
Dymitr, miałem na myśli wybór symulatora, a nie działanie w obrębie danego programu.PZL Belfegor pisze:pewnych ograniczeń nie pokona, nawet jeśli zdecyduje się wyjść poza ramy SDK.
Poprawki DX10 to rzeczywiście ważny dodatek, ale osobiście uważam, że nowa wersja P3D będzie pod tym względem bardziej rewolucyjna. Tak przynajmniej na razie wygląda, ale oczywiście nie mogę zagwarantować, jak będzie wyglądać finalny efekt. Chciałem tylko zasugerować, że w tym temacie dzieje się dużo i do końca roku ma być wydane coś godnego uwagi.
Ostatnio zmieniony pn 30 wrz, 2013 22:51 przez D. Design, łącznie zmieniany 1 raz.
Oczywiście, że ilość ulepszeń jest większa. Próbuję jedynie wskazać, że sama ilość nie jest żadnym kryterium. Dla każdego liczy się to jak dana platforma (wraz z tym co zainstaluje) realizuje jego potrzeby.Ale zgodzimy się chyba, że właśnie ilość dostępnych ulepszeń VFR - czy to fotosceneria, czy UTXy, czy FTXy, czy w końcu konkretne lotniska - jest nieporównywalnie większa dla FSXa?
Znów. Ilość - jest większa. Ale mnie na przykład wystarcza kilka samolotów GA. I gdyby ich wygląd był dla mnie bardzo ważnym kryterium, a scenerie X-Plane pasowałyby mi - to bym wybrał X-Plane.Dyskutowałbym także na temat ilości ładnych samolotów GA - pod FSX jest ich ciągle więcej wedle mojej wiedzy
No bez przesady - napisał jedynie o tym, że chce coś wiernie oddającego rzeczywistość. A w innym zdaniu pytał o samoloty defaultowe. Nie umiem z tego wyciągnąć wniosku, że głównym kryterium jest symulacja na poziomie PMDG 777 / Cessny A2A wraz ze scenerią na poziomie VFR France.kolega pisał że zależy mu na realizmie
A co sądzicie o dodatku do xplane - a320 neo
http://store01.prostores.com/servlet/x-planestore/Detail?no=436
Jest duża przepaść między Airbus'em aerosoftu?
http://store01.prostores.com/servlet/x-planestore/Detail?no=436
Jest duża przepaść między Airbus'em aerosoftu?
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
W takim razie przepraszam - zmyliła mnie ta certyfikacja symulatora, oba z rozważanych w wątku programów mogą posłużyć do budowy symulatora, dla którego można uzyskać certyfikat. P3D v2 ma oferować wsparcie DX11, miło by było zobaczyć efekt lepszy od DX10 w FSX, który nawet z płatnymi poprawkami nie we wszystkim dorównuje trybowi DX9.D. Design pisze: Dymitr, miałem na myśli wybór symulatora, a nie działanie w obrębie danego programu.
Poprawki DX10 to rzeczywiście ważny dodatek, ale osobiście uważam, że nowa wersja P3D będzie pod tym względem bardziej rewolucyjna. Tak przynajmniej na razie wygląda, ale oczywiście nie mogę zagwarantować, jak będzie wyglądać finalny efekt. Chciałem tylko zasugerować, że w tym temacie dzieje się dużo i do końca roku ma być wydane coś godnego uwagi.
Kontynuacją FSX-a jest Prepar3D. W nadchodzącej wersji 2.0 przyniesie rewolucyjne zmiany i zapewne wielu użytkowników, dla których wersja 1.4 niczym się specjalnie nie różniła od FSX-a, wkrótce zdecyduje się na zakup P3D. Wersja do zastosowań "domowych", czyli licencja akademicka, nie jest nazbyt droga (49USD), a w wersji 2.0 czekają następujące nowości:wisnia80 pisze:fsx ma swoje lata (i nie będzie kontynuowany - szkoda) i być może lepiej jest zainwestować w zakup x plane'a?
1. DX11 - całkowita migracja z DX9 na DX11, dzięki temu wzrośnie wydajność podsystemu graficznego. Wobec poniżej opisanych innych usprawnień będzie spore zapotrzebowanie na wydajność po stronie GPU.
2. Object Instancing - rysowanie wielu kopii tego samego obiektu za jednym razem przez GPU. Jest to idealne rozwiązanie dla generowania autogenu, np. wygenerowanie lasu z pięcioma gatunkami drzew, będzie wymagało jedynie pobrania 5 modeli siatki i 5 tekstur. Cała reszta, czyli multiplikacja i rendering, zostanie wykonana przez GPU.
3. Tesselated Terrain on GPU - przeniesienie generowania siatki terenu (mesh) z CPU na GPU, co w przypadku siatek o wysokiej rozdzielczości (10m, 5m) przyniesie wymierną ulgę dla CPU.
4. Dynamic Terrain Lighting - dynamiczne generowanie cieni i oświetlenia terenu, co pozwoli na realistyczne odwzorowanie oświetlenia zależnego od pór dnia. W górach efekty będą spektakularne, podobnie zresztą, jak cienie budynków w miastach podczas lotów na małych wysokościach (patrz punkt 6).
5. (more) Multi-Threading - więcej zadań wykonywanych obecnie przez główny wątek FSX-a będzie wykonywanych w pozostałych dostępnych wątkach (rdzeniach CPU).
6. Real-Time Shadows and Lighting - dynamiczne oświetlenie i generowanie cieni dla kokpitu, samolotu, chmur (w wersji 2.1 cienie od chmur mają być na pewno, w 2.0 prawdopodobnie, jeśli zdążą), budynków i innych obiektów 3D.
7. Specular Terrain Lighting - funkcja pozwalająca kontrolować zdolność odbijania światła przez daną powierzchnię (połyskliwość materiału). Zwiększy to realizm odwzorowania mokrych czy zaśnieżonych powierzchni.
8. Bloom and HDR - znaczne zwiększenie jakości i szybkości generowania tych efektów.
9. 3-D Waves and Water Surface - powierzchnia wody nie będzie płaska, tylko w zależności od siły wiatru będzie realistycznie trójwymiarowa - obiekty na wodzie będą się kołysać. Ciekawe, jak to będzie wpływać na starty i lądowania z wody.
10. Volumetric Fog - mgła będzie generowana przestrzennie (objętościowo) i wreszcie będzie wyglądać w miarę realistycznie.
Intel i5 2500@4,1GHz, Gigabyte GA-P67A-UD4-B3, 16GB ram, Gigabyte RTX 2060 Super, Win7/Win10
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Warto by podać źródło, gdyż można tam zobaczyć obrazki.
http://www.prepar3d.com/news/2013/10/4507/
http://www.prepar3d.com/news/2013/10/4507/
Oficjalnie nie ma i raczej nie będzie tzw. wersji konsumenckiej z powodów natury licencyjnej (Prepar3D powstał na bazie MS ESP, który nie był produktem konsumenckim).wojtek_84 pisze:A czy gdzieś pojawiły się jakieś plotki lub informacje o nowej EULA dla wersji 2.0? Tzn. - czy pojawią się jakieś wersje dla konsumentów.
Nieoficjalnie Lockheed Martin dopuszcza zakup przez "konsumentów" wersji akademickiej. Jak wiadomo, już jakiś czas temu, LM wszedł w porozumienie z firmą OrbX odnośnie wzajemnego dopasowania produktów. Oto co napisały oficjalne czynniki z OrbX na temat dostępności i ceny P3D: "Prepar3D is now available for $49 and is available for home use at a pricepoint which removes any previous barriers to entry. Conditions apply, please visit the Lockheed Martin website for more info."
49USD to cena wersji akademickiej. Przy jej zakupie nie trzeba udowadniać, że jest się uczniem lub studentem.
Intel i5 2500@4,1GHz, Gigabyte GA-P67A-UD4-B3, 16GB ram, Gigabyte RTX 2060 Super, Win7/Win10
Witam. Zastanawiam się nad zmianą mojego symulatora. Myslałem o X-Plane 10. Co o tym sądzicie? Obecnie latam na FSX, a podobno X-Plane jest bardziej realistyczny. Nie wiem też jak to jest z dodatkami. Mało ich, prawda?
Mam sprzęt:
płyta główna: Gigabyte F2A88XM-HD3 FM2
procesor: Athlonll X4 750K FM2 3,4GHz (podkręcony 4,0 GHz)
pamięć: Kingston 2x4GB DDR3-1866 HX
karta graficzna:Gigabyte RHD7870 2GB DDR5 256bit PCIE2.0
Jakby mi chodziłna nim X-Plane 10 i do tego myślałem jeszcze o JAR design A320.
Może lepiej zainwestować w P3D v.2? Jak to będzie się miało z moim sprzętem?
Mam sprzęt:
płyta główna: Gigabyte F2A88XM-HD3 FM2
procesor: Athlonll X4 750K FM2 3,4GHz (podkręcony 4,0 GHz)
pamięć: Kingston 2x4GB DDR3-1866 HX
karta graficzna:Gigabyte RHD7870 2GB DDR5 256bit PCIE2.0
Jakby mi chodziłna nim X-Plane 10 i do tego myślałem jeszcze o JAR design A320.
Może lepiej zainwestować w P3D v.2? Jak to będzie się miało z moim sprzętem?
Witam.marcinmmm pisze:Może lepiej zainwestować w P3D v.2?
Jak zawsze wszystko zależy od indywidualnych upodobań. Ja osobiście zakupiłem P3Dv2 i dzięki możliwości zwrotu za parę dni go oddałem. Jak dla mnie to powinno się nazywać P3Dv2 betaxx. Póki co jest dużo problemów z dodatkami, nie wszystko śmiga pięknie tak jak zapowiadano. Nie twierdzę oczywiście, że ten projekt nie ma przyszłości, czas pokaże, ale na razie wolę mojego starego FSX-a.
P3Dv2 - spróbuj, a jak Ci nie przypadnie do gustu po prostu oddasz (masz na to 60 dni).
Pozdro.
R.
Po co te entery w losowych miejscach?
Ostatnio zmieniony pt 20 gru, 2013 10:40 przez kulka1981, łącznie zmieniany 1 raz.
Intel i7 2700K 3,5GHz@4,4GHz, ASRock Z77 Extreme 4, Samsung SSD 840 PRO 256Gb, Samsung 3TB+1TB(FSX), Kingston HyperX 2x8GB 2133MHz, EVGA GTX 980Ti SC 6GB, XFX Core PRO 650W, Win7/64
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Jezemi mógłyś porównać XP do MFS'a chętnie przeczytam, ponieważ zastanawiam się nad XP+320neo...
[ Dodano: Pon 30 Gru, 2013 09:57 ]
Pytam się dlaczego moderujecie to forum i wywalacie tematy do przechowalni.... to że kolega się wyraził niefachowo nie podając szczegółów o ile... to nie znaczy ze nie ze się nie zna ... ja chciałem poznać jego zdanie i opinie bo wyrzucić kasę w coś co ma stać na półce to nie problem....
A wracając do tematu. Latał może ktoś 320neo od JARDesign.... czytałem kilka recenzji i tytuł wygląda bardzo ciekawie...
[ Dodano: Pon 30 Gru, 2013 09:57 ]
Pytam się dlaczego moderujecie to forum i wywalacie tematy do przechowalni.... to że kolega się wyraził niefachowo nie podając szczegółów o ile... to nie znaczy ze nie ze się nie zna ... ja chciałem poznać jego zdanie i opinie bo wyrzucić kasę w coś co ma stać na półce to nie problem....
A wracając do tematu. Latał może ktoś 320neo od JARDesign.... czytałem kilka recenzji i tytuł wygląda bardzo ciekawie...
Ale on nie wyraził się niefachowo. On wyraził się bardzo fachowo - a potem nie umiał podać szczegółów i niczym nie zdradził tego, że się zna. Bardzo słusznie, że fragment został usunięty - nie można raz po raz czytać i prostować tego samego.to że kolega się wyraził niefachowo nie podając szczegółów o ile... to nie znaczy ze nie ze się nie zna
Przecież możesz zapytać na priv o dowolne opinie. Nikt wtedy nie popsuje odbioru bzdur, które ktoś nazwie swoimi opiniami albo nawet sprzeda jako faktyja chciałem poznać jego zdanie i opinie
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Wydzielony fragment dyskusji nadal jest na forum. Możesz poznać i jego zdanie, i powody które podyktowały o wydzieleniu tej części tematu. A po co moderować? Bez tego niestety na forum jest bałagan, a wartość merytoryczna spada.Pytam się dlaczego moderujecie to forum i wywalacie tematy do przechowalni.... to że kolega się wyraził niefachowo nie podając szczegółów o ile... to nie znaczy ze nie ze się nie zna ... ja chciałem poznać jego zdanie i opinie bo wyrzucić kasę w coś co ma stać na półce to nie problem....
Od jakiegoś czasu można zakupić wersję download X-Plane 10 bezpośrednio na platformie Steam. Polecam nie kupować "w ciemno", tylko pobrać wersję demo i zaktualizować ją do najnowszej bety. Demo zawiera scenerię mesh okolic Seattle (o całkiem sporej powierzchni 3x3 stopnie) i pozwala na kilka minut lotu po każdym uruchomieniu symulatora. Do testów można ustawić się na mniej ruchliwym lotnisku (np. 1S2 - Darrington Municipal Airport) i zoptymalizować demo korzystając z tego poradnika na forum Polish VACC, identycznie jak wersję pełną.
Na tym obszarze można instalować dowolne scenerie (np. dostępne na x-plane.org) jak i samoloty, ale nie polecam bezpłatnych. Z domyślnie zainstalowanych w demie samolotów dość dobrze wykonany jest Beechcraft King Air C90B.
Jeżeli komuś będzie przeszkadzała lekka kanciastość domyślnego meshu, to w tym obszarze zadziała mesh HD, który można pobrać stąd.
Dopiero po takich testach można wyrobić sobie zdanie co do zalet i wad poszczególnych platform
Ja zgadzam się z opinią użytkownika Froogle:
https://www.youtube.com/watch?v=OxZRgfYssoE
Na tym obszarze można instalować dowolne scenerie (np. dostępne na x-plane.org) jak i samoloty, ale nie polecam bezpłatnych. Z domyślnie zainstalowanych w demie samolotów dość dobrze wykonany jest Beechcraft King Air C90B.
Jeżeli komuś będzie przeszkadzała lekka kanciastość domyślnego meshu, to w tym obszarze zadziała mesh HD, który można pobrać stąd.
Dopiero po takich testach można wyrobić sobie zdanie co do zalet i wad poszczególnych platform
Ja zgadzam się z opinią użytkownika Froogle:
https://www.youtube.com/watch?v=OxZRgfYssoE
x plane 10 demo
Czy mozna w x plane 10 zmienc jednostki masy na kilogramy w opcjach gry.
Jakie najlepsze samoloty do x plane 10 )najbardyiej realistyczne).
Jest jakis program pogodowy do x plane.
Jakie najlepsze samoloty do x plane 10 )najbardyiej realistyczne).
Jest jakis program pogodowy do x plane.
- mandragor80
- Cadet
- Posty: 11
- Rejestracja: pn 27 sie, 2007 02:24
- Skąd jesteś: EPKK
Na 2018 rok co polecacie?
Po przerwie ponad 6 lat zamierzam wrócić do wirtualnego latania online. Jestem na etapie kompletowania sprzętu. Poprzednio skończyłem latanie na fsx, od tej pory nie śledziłem rozwoju symulatorów. Czy możecie mi podpowiedzieć co aktualnie zasługuje na miano najlepszego symulatora? Takiego jak mniej więcej 10 lat temu fsx? Czy dalej korzystać z fsx?
Re: Na 2018 rok co polecacie?
Nie ma takiego. Do wyboru jest Prepar3D (obecnie wersja 4.1) jako duchowy następca FSX oraz X-Plane (11). Ten ostatni posiada demo, więc możesz sobie ściągnąć i spróbować.mandragor80 pisze:co aktualnie zasługuje na miano najlepszego symulatora?
Jest jeszcze FSX: Steam Edition jako najtańsza opcja, ale raczej należy wybierać między P3D oraz X-Plane jako nowszymi produktami lepiej wykorzystującymi nowszy sprzęt.
Dużo zależy w jaki sposób chcesz wykorzystywać symulator. Do P3D jest sporo dodatków, niektóre produkty z FSX zadziałają w nim, inne mogą powodować problemy. Dużo jest cywilnych "autobusów". Za to XP oferuje lepszą zawartość "z pudełka", defaultowe maszyny podobno lepiej latają. Dodatków jest obecnie mniej niż do FSX/P3D, ale to się może zmienić w czasie.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
- mandragor80
- Cadet
- Posty: 11
- Rejestracja: pn 27 sie, 2007 02:24
- Skąd jesteś: EPKK
Dziękuje za odpowiedz. Właśnie zastanawiam się czy wrócić do fsx bo przynajmniej kumam instalacje dodatków, szukanie różnych scenerii po sieci itp. Chociaż nie wiem co sadzić o tej wersji steam, bo rozumiem ze z fs windwosa to najnowsza wersja fsx:) co do p3d - nie wiem gdzie i jak ja kupić. Na ich stronie czytałem o tych licencjach- to znaczy ze kupuje sie tam online ten symulator? Płacąc z góry za licencje? I która wybrać? Prof czy academic? A o co chodzi z tą comiesięczna płatnością?
PS kurde pare lat minęło i takie zmiany;)
PS kurde pare lat minęło i takie zmiany;)
Microsoft po wydaniu Acceleration Pack do FSX zakończył rozwijanie serii. Sprzedał kod i licencję Dovetail Games, które to coś tam poprawiło i wypuściło wersję na platformę steam. Jako FSX, to najnowsza możliwa wersja i raz na jakiś czas jest na promocji za 5 czy 10 Eur.
Prepar3D to taki FSX, ale rozwijany przez Lockheed Martin. Tak, tego Lockheeda. Dzięki temu sporo rzeczy może w mniejszym lub większym stopniu działać po skopiowaniu z FSX. W praktyce w mniejszym, bo P3D nie tak dawno stał się aplikacją 64-bitową. Jakieś meshe, prostsze scenerie czy samoloty jeszcze powinny zadziałać, ale co bardziej rozbudowane dodatki muszą być przepisane.
Ogólnie można potraktować przesiadke na P3D jako przesiadkę na nową platformę, bo wydawcy w większości przypadków każą sobie płacić za dany produkt jak za nowy. Czasem potraktują jako aktualizację oferując zniżkę.
Nie posiadam P3D, ale z tego co widzę, to LM nie wnika szczególnie w to czy jesteś studentem czy nie. Większość ludzi kupuje najtańszą opcję - academic.
Wersja z subskrypcją jest skierowana do twórców dodatków (zawiera SDK).
https://prepar3d.com/product-overview/p ... omparison/
Osobiście, sugerowałbym iść raczej w stronę P3D niż FSX:SE. Zwłasza, że kupujesz nowy sprzęt. P3D jest w stanie wykorzystać wydajną kartę graficzną. FSX dalej polega głównie na procku.
Ja tam jednak dalej lubię włączyć FS9 i F1 ATR 72-500, więc jestem niereprezentatywny.
Prepar3D to taki FSX, ale rozwijany przez Lockheed Martin. Tak, tego Lockheeda. Dzięki temu sporo rzeczy może w mniejszym lub większym stopniu działać po skopiowaniu z FSX. W praktyce w mniejszym, bo P3D nie tak dawno stał się aplikacją 64-bitową. Jakieś meshe, prostsze scenerie czy samoloty jeszcze powinny zadziałać, ale co bardziej rozbudowane dodatki muszą być przepisane.
Ogólnie można potraktować przesiadke na P3D jako przesiadkę na nową platformę, bo wydawcy w większości przypadków każą sobie płacić za dany produkt jak za nowy. Czasem potraktują jako aktualizację oferując zniżkę.
Nie posiadam P3D, ale z tego co widzę, to LM nie wnika szczególnie w to czy jesteś studentem czy nie. Większość ludzi kupuje najtańszą opcję - academic.
Wersja z subskrypcją jest skierowana do twórców dodatków (zawiera SDK).
https://prepar3d.com/product-overview/p ... omparison/
Osobiście, sugerowałbym iść raczej w stronę P3D niż FSX:SE. Zwłasza, że kupujesz nowy sprzęt. P3D jest w stanie wykorzystać wydajną kartę graficzną. FSX dalej polega głównie na procku.
Ja tam jednak dalej lubię włączyć FS9 i F1 ATR 72-500, więc jestem niereprezentatywny.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11