Aztec.pl - Forum Dyskusyjne Strona Główna Aztec.pl - Forum Dyskusyjne
pasjonatów wirtualnego latania

FAQFAQ Regulamin  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wykonywanie zakrętów
Autor Wiadomość
kopyrda
Light Planes Captain


Imię: rafal
Dołączył: 19 Sty 2012
Posty: 107
Skąd: kraków
Wysłany: Pon 21 Lis, 2016 21:19   Wykonywanie zakrętów

Witam.
Gdy skręcamy ręcznie samolotem np. w lewo wtedy przechylamy wolant w lewo i w momencie kiedy uzyskamy odpowiedni przechył wtedy spowrotem prostujemy wolant na pozycje prostą i samolot sam nam skręca dopuki nie przechylimy wolantu w przeciwną strone (w naszym przypadku w prawo) aż do stabilizacji lotu a następnie spowrotem wracamy wolantem na pozycję prostą i utrzymujemy lot po prostej. Gdy lekko przechylimy wolant w lewo dosłownie o 1 cm i będziemy trzymać go w tej pozycji przez dłuższy czas samolot powoli , powoli będzie się przechylał aż zwali się na skrzydło i będziemy mieli kłopoty. Głębokość wychylenia wolantu nadaje prędkość przechyłu samolotu. Czy pilot musi używać jakiś specjalnych trymerów albo czegoś w tym stylu żeby przy skręcie np. w lewo nie musiał trzymać wolantu cały czas w pozycji lewej żeby samolot utrzymał zakręt , tylko mimo tego że wolant wróci na pozycje prostą samolot sam dalej skręca?
_________________
kopyrda
 
 
wojtek_84
Jet Captain



Imię: Wojciech
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 943
Skąd: EPKT
Wysłany: Pon 21 Lis, 2016 21:27   

Cytat:
wtedy spowrotem prostujemy wolant na pozycje prostą i samolot sam nam skręca dopuki nie przechylimy wolantu w przeciwną strone

Nie do końca. Czasem można wyprostować wolant, czasem potrzebne jest wychylenie, bo samolot ma pozytywną stateczność i tendencję do wyrównywania przechylenia.

Cytat:
Czy pilot musi używać jakiś specjalnych trymerów albo czegoś w tym stylu żeby przy skręcie np. w lewo nie musiał trzymać wolantu cały czas w pozycji lewej żeby samolot utrzymał zakręt , tylko mimo tego że wolant wróci na pozycje prostą samolot sam dalej skręca?

Trymery lotek występują w niektórych samolotach, ale służą do utrzymania samolotu w locie poziomym (np. w sytuacji kiedy samolot ma niesymetryczne obciążenie - dlatego szczególnie ważne są w samolotach wojskowych, ale też zauważysz je w większości maszyn dwusilnikowych i w ogóle w większych samolotach, gdzie może wystąpić jakaś asymetria).

Zasadniczo nie służą one do zakręcania - bo i po co - wykonaj zakręt i po kłopocie. Chyba, że zamierzasz krążyć do wyczerpania paliwa ;) wtedy trymer może się przydać ;)
_________________
CalypteAviation.com [PL] / facebook.com/CalypteAviation / C-Aviation.net [EN]
 
 
kopyrda
Light Planes Captain


Imię: rafal
Dołączył: 19 Sty 2012
Posty: 107
Skąd: kraków
Wysłany: Pon 21 Lis, 2016 22:32   

https://youtu.be/7jiqyjjr3-w
Tutaj w 1:28 ładnie widać jak po zakręcie prostuje wolant a 737 dalej skręca
_________________
kopyrda
 
 
wojtek_84
Jet Captain



Imię: Wojciech
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 943
Skąd: EPKT
Wysłany: Pon 21 Lis, 2016 22:36   

Cytat:
Tutaj w 1:28 ładnie widać jak po zakręcie prostuje wolant a 737 dalej skręca

Jeśli się przyjrzysz to czasem trzyma wolant wyprostowany, czasem wychylony w prawo, a czasem w lewo.

Cały czas - odpowiednio do potrzeb - koryguje położenie lotem utrzymując samolot w wybranym przechyleniu.


Kiedyś pisałem coś o zakrętach:
http://calypteaviation.co...amolot-zakreca/
_________________
CalypteAviation.com [PL] / facebook.com/CalypteAviation / C-Aviation.net [EN]
 
 
kopyrda
Light Planes Captain


Imię: rafal
Dołączył: 19 Sty 2012
Posty: 107
Skąd: kraków
Wysłany: Pon 21 Lis, 2016 23:08   

Czyli generalnie jak wyprostuje to samolot dalej skręca ale wiadomo że nie równo i czasem trzeba korygować np. jak przywieje. Ale jakby wychylił wolant w lewo nawet lekko i trzymał cały czas w jednej pozycji to samolot w końcu powoli przwaliłby się na skrzydło?
_________________
kopyrda
 
 
wojtek_84
Jet Captain



Imię: Wojciech
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 943
Skąd: EPKT
Wysłany: Pon 21 Lis, 2016 23:17   

Cytat:
Czyli generalnie jak wyprostuje to samolot dalej skręca

Samolot skręca ponieważ jest przechylony. Generalnie aby utrzymać przechylenie - siły muszą się równoważyć. Pozycja sterów w takiej sytuacji będzie różna. Mogą być "na równo" a mogą być lekko wychylone w dowolną stronę. Po prostu musisz reagować na to co się dzieje. Różne samoloty mogą reagować inaczej (i na ogół będą reagować inaczej - szczególnie jeśli jeden ma skośne skrzydła, drugi ma proste, a trzeci jeszcze będzie miał neutralną lub negatywną stateczność).
_________________
CalypteAviation.com [PL] / facebook.com/CalypteAviation / C-Aviation.net [EN]
 
 
kopyrda
Light Planes Captain


Imię: rafal
Dołączył: 19 Sty 2012
Posty: 107
Skąd: kraków
Wysłany: Pon 21 Lis, 2016 23:38   

Tutaj w 2:54 w sześćsetce też to ładnie widać ale tu mamy fly by wire wiec może pomaga pilotowi
https://youtu.be/klZPGhxTk-s
_________________
kopyrda
 
 
RzEmYk
Moderator



Imię: Krzysiek
Dołączył: 18 Lut 2005
Posty: 2790
Skąd: KDA
Wysłany: Wto 22 Lis, 2016 16:45   

Odróżniaj samoloty sterowane "ręcznie" od tych sterowanych komputerami.
_________________
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX1080, W7 64b SP1, P3D 4.5
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Configured by konraf

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania identyfikatora sesji użytkownika. Dzięki temu plikowi będziesz zalogowany w serwisie przez cały czas przebywania w witrynie bądź do momentu wylogowania się. Możesz zrezygnować ze zbierania informacji poprzez pliki cookies, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki - niemniej w takim przypadku nie gwarantujemy poprawnego działania serwisu.