Aztec.pl - Forum Dyskusyjne Strona Główna Aztec.pl - Forum Dyskusyjne
pasjonatów wirtualnego latania

FAQFAQ Regulamin  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
PMDG 747-400 Queen of the Skies
Autor Wiadomość
konraf
Administrator



Imię: Bartek
Dołączył: 05 Lut 2004
Posty: 2877
Skąd: EPPO
Wysłany: Śro 31 Sie, 2005 07:40   

http://www.meriweather.com/747/deck-747.html bardzo ciekawie zrobiona strona (do PMDG 747-400 jak znalazł).
_________________
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
 
 
ags
Turboprop Captain


Imię: Andrzej Grzesik
Dołączył: 18 Maj 2004
Posty: 248
Skąd: EPKK
Wysłany: Śro 31 Sie, 2005 13:56   

Z wartych polecenia 747 jest jeszcze Ready for Pushback :)
 
 
Mike
Cadet



Imię: Michał Remlinger
Dołączył: 21 Kwi 2005
Posty: 18
Skąd: EPBY
Wysłany: Czw 01 Wrz, 2005 09:50   

Zgadza sie - Ready for Pushback wymiata :D
Jezeli jestes hardcorowcem, nie przeszkadza Ci poswiecenie godziny na przygotowanie samolotu do uruchomienia, chcesz miec realnie odwzorowana wiekszosc systemow (glareshield panel, uklad paliwowy JEST najprawdziwszy z prawdziwych) i lubisz sam panowac nad wszystkim - polecam RFP 742. Wiekszosci systemow trzeba pilnowac samemu, a RFP 742 jest w wersji obslugiwanej przez zaloge 3-osobowa, wiec jest co robic ;)

PMDG 747 to w porownaniu z RFP 742 "troszke" wiekszy B737NG - praktycznie sama automatyka.
_________________
Pozdrawiam
 
 
konraf
Administrator



Imię: Bartek
Dołączył: 05 Lut 2004
Posty: 2877
Skąd: EPPO
Wysłany: Czw 01 Wrz, 2005 10:34   

http://smithplanet.com/fs2004/pmdg/index.htm mały poradnik (również w pdf).
_________________
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
 
 
slysy
Light Planes Captain



Imię: Sławek Lysy
Dołączył: 06 Lut 2004
Posty: 129
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 01 Wrz, 2005 23:13   

Mam pytanko do szanownych kolegów, dotyczące działania systemu nawigacyjnego tej maszynki. Mianowicie za żadne skarby nie mogę włączyć trybu LNAV, pomimo zaprogramowania FMC, uzgodnienia IRS, wpisaniu trasy itd. FMC wyśwetla wszystkie punkty, kolejny jest wyświetlany na ND, podany jest czas dolotu itd. Niestety po starcie nie mogę włączyć LNAV, tak aby samolot leciał po trasie. VNAV wchodzi bez problemu, wszystkie inne tryby autopilota działają poprawnie. Czy ktoś z użytkowników spotkał się z takim problemem?
z góry dziękuje za pomoc

PS
Dla formalności tylko dodam że posiadam oryginalną wersję... :D
_________________
 
 
ags
Turboprop Captain


Imię: Andrzej Grzesik
Dołączył: 18 Maj 2004
Posty: 248
Skąd: EPKK
Wysłany: Czw 01 Wrz, 2005 23:26   

Możesz opisać dokładnie?
Spróbuj polecieć w stronę aktualnego punktu HDG SEL i gdy już się na niego skierujesz, dopiero wtedy wcisnąć LNAV. Powyżej chyba 400 albo 850ft, nie pamiętam.
 
 
slysy
Light Planes Captain



Imię: Sławek Lysy
Dołączył: 06 Lut 2004
Posty: 129
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 01 Wrz, 2005 23:36   

Dokładnie tak robie, próbuję na różnych wysokościach i nic...natomiast dany punkt jest wyświetlany prawidłowo, trasa też! :evil:
_________________
 
 
zbysz
Cadet


Imię: Zbyszek
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 23
Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie 16 Paź, 2005 21:19   

Mam takie pytanko, czy przy lądowaniu, przy przyziemieniu nie powinno się samo wyłączyć autothrottle, tak jak w 737, pytam dlatego, że kiedy ląduje i nie kontroluje prędkości ręcznie nie wyłącza się i samolot w efekcie nie zatrzymuje się.

I jeszcze jedna sprawa jak nawigować przy pomocy autopilota na radiolatarnie, bo chyba odbywa się to inaczej niż w 737, wpisuje w FMC częstotliwość VOR i kurs ale jak sprawić żeby samolot przechwycił wpisany radial ?

Proszę o wskazówki, pozdrawiam.
 
 
konraf
Administrator



Imię: Bartek
Dołączył: 05 Lut 2004
Posty: 2877
Skąd: EPPO
Wysłany: Pon 17 Paź, 2005 07:37   

A/T faktycznie się samo nie odłącza.
Co do VOR LOC, 747 nie ma takiej funkcji. Nie ma guziki VOR LOC. Ma co prawda LOC ale słuzy on tylko do przechwycenia localizer. Chcac wiec przechwycic radial danego VOR trzeba robić to poprzez FMC (i LNAV). Taki radial wprowadza sie na zasadzie składni VORradial/dystans. Czyli masz VOR ABC, chcesz go przechwycic, np. przy jakim podejsciu VOR DME na pas. Na mapie podejscia masz np. ze ten radial 123 nalezy przechwycic w odleglosci 10 nm od pasa. Wpisujesz ABC123/10.

Cytat:

The 747 does not have a "NAV" or VOR tracking mode in its autopilot system like those you may have seen on other aircraft. It is quite easy to do though using the FMC:

1. Enter the VOR you wish to track a radial TO or FROM on the LEGS page at LSK 1L. (Just as you'd do to go direct to it)
2. Now, enter the correct course for the radial (same as what you'd set a CDI gauge's OBS knob to) into the INTC CRS prompt that appears at LSK 6R after step 1.
3. Press EXEC

You should now see a magenta line extending to infinity on the course you specified. Turn toward it and arm LNAV. The plane will capture it and you'll be on your way.

The LOC is not coupled with the NAV frequency but with the ILS localizer frequency since they are separated in B744 PMDG (not like in other aircraft where ILS freq is put on the NAV freq).
_________________
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
 
 
zbysz
Cadet


Imię: Zbyszek
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 23
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pon 17 Paź, 2005 08:57   

Dziekuje serdecznie, czy w realu też tak jest, że prędkość przy końcowym podejściu można kontrolować tylko ręcznie ?
 
 
konraf
Administrator



Imię: Bartek
Dołączył: 05 Lut 2004
Posty: 2877
Skąd: EPPO
Wysłany: Pon 17 Paź, 2005 09:05   

Znaczy jak recznie? Ja do samego konca mam włączone A/T, predkosc ustawiona na predkosci wyliczone przez FMC. Tuż przed przyziemieniem odłączam A/T, włączam reverse.
_________________
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
 
 
zbysz
Cadet


Imię: Zbyszek
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 23
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pon 17 Paź, 2005 09:11   

Tak, o to właśnie mi chodzi, czyli poprostu nie jest taj jak w 737 tylko trzeba A/T wyłączyć samemu, chociaż ciekawy jestem dlaczego tak jest, i czy w realu też należy wyłączyć autopilota i osobno A/T ?
 
 
ToTom
Jet Captain



Imię: Tomasz Toboła
Dołączył: 05 Kwi 2004
Posty: 392
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 17 Paź, 2005 10:48   

Nie wiem czy trzeba czy nie, ale cztery lądowania jakie widziałem w kabinie 737-300 odbywały się "ręcznie" od około 1000AGL pilot trzymał wolant i przepustnicę w ręce.
A/T wyłączali na MCP, a na pytanie: czemu nie przyciskiem na przepustnicy, odpowiedzieli że to nie ma znaczenia i tam też można.
Ja, żeby uniknąć niespodzianek, AP odłączam najpóźniej na 500AGL a A/T najpóźniej przy Flare.
_________________
Tomek - AZT005 -->> Mój kokpit...
 
 
konraf
Administrator



Imię: Bartek
Dołączył: 05 Lut 2004
Posty: 2877
Skąd: EPPO
Wysłany: Śro 19 Paź, 2005 14:00   

Pojawił sie nowy, bardzo obszerny poradnik do PMDG747.

http://drk.free.fr/tutoriels/index2.php

około 20MB, ponad 230 stron. Radzę ściągać, póki jest na sieci.
_________________
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
 
 
ags
Turboprop Captain


Imię: Andrzej Grzesik
Dołączył: 18 Maj 2004
Posty: 248
Skąd: EPKK
Wysłany: Pią 04 Lis, 2005 19:45   

Mam problem: W czasie lotu za rękę samolot strasznie ciągnie do góry. Trymuję, ale to nie pomaga [na moment tylko] - kończy mi się skala trimu, kończy oś joy'a - a on wciąż do góry :/ Ma ktoś jakiś pomysł? Żadnego AP włączonego, problem zarówno przy FD wł i wył.
 
 
Wolf
Light Planes Captain



Imię: Łukasz Żurek
Dołączył: 06 Lut 2004
Posty: 90
Skąd: EGSS
Wysłany: Pią 04 Lis, 2005 23:21   

ags napisał/a:
Mam problem: W czasie lotu za rękę samolot strasznie ciągnie do góry. Trymuję, ale to nie pomaga [na moment tylko] - kończy mi się skala trimu, kończy oś joy'a - a on wciąż do góry :/ Ma ktoś jakiś pomysł? Żadnego AP włączonego, problem zarówno przy FD wł i wył.


Tak tylko strzele bo niewiem jak to jest dokladnie odwzorowane w tym modelu, ale moze za duzo cargo/pax masz na ogonie ??
_________________
Pozdrawiam
Łukasz
 
 
SOPAV
[Usunięty]

Wysłany: Nie 06 Lis, 2005 13:43   

Czy ktos moglby mi wyjasnic co oznacza "NO TDZ" widoczny na screenie w czerwonym koleczku ? Dziekuje.
 
 
pmwm
Cadet



Imię: Piotr
Dołączył: 30 Gru 2004
Posty: 10
Skąd: EPML
Wysłany: Nie 06 Lis, 2005 15:06   

"NO TDZ" oznacza "No TouchDown Zone" Znika wtedy gdy zaprogramujesz w FMC pas (numer pasa) na którym zamierzasz lądować. Bodajże potrzebne przy Autoland.
_________________
AMD Sempron 2800, 1 GB RAM, GF 7600GS, WD 160GB, SB Audigy 2, Win XP
 
 
Kamil_W
Cadet


Imię: Kamil Wawrzyniak
Dołączył: 06 Lut 2004
Posty: 37
Skąd: Blisko EPKK
Wysłany: Czw 29 Gru, 2005 15:00   

a czy mozna instalowac tego benka razem z b737 ng?? pytam, bo najpierw zainstalowalem 747, potem 737 i przy instalacji wyskakiwal mi blad (chodzilo o plik pmdgoptions czy cos). czyzby oba korzystaly z pliku o takiej nazwie? nie probowalem instalowac w odwrotnej kolejnosci bo sie boje ze mi sie 737 spieprzy, dlatego pytam.
_________________
| Athlon 2500+ Barton | 1,5GB RAM | 160GB HDD | ATI Radeon X1950GT | Philips 150S4 | FS2004 |
 
 
-Tommy-
Cadet


Imię: Tomek K
Dołączył: 10 Wrz 2004
Posty: 28
Skąd: EPTO
Wysłany: Czw 29 Gru, 2005 15:22   

http://www.precisionmanua...support/747.htm
 
 
dani023
[Usunięty]

Wysłany: Wto 17 Sty, 2006 17:43   rozruch silnikow w PMDG 744

witam wszystkich....
mam taki problem podczas rozruchu silnikow ,po zaladowniu panelu cold&dark wszystko przebiega okay tylko nie moge sobie poradzic z IRS.W jednym tutorialu przeczytalem ze trzeba dac z pozycji off na nav i nastepnie na alig.I tutaj problem mimo ustawienia w opcjach pmdg irs laduje sie od razu zawszewyskakuje mi "time to alig 7min."...
napiszcie proszze jak to u was wyglada i jak to robicie.
Z gory dziekuje za wszelka pomoc

Daniel
 
 
Yoda
Turboprop Captain



Imię: Rafał
Dołączył: 13 Kwi 2004
Posty: 159
Skąd: Zabrze
Wysłany: Wto 17 Sty, 2006 17:51   

Powinno sie dawac z OFF na Nav i odczekac okolo 8-10 minut az IRS nie zostanie skalibrowany i przeliczy wszystkich wartosci. Nie mozna wtedy tez poruszac samolotu (push back itp). Nalezy tez w FMC wpisac obecna pozycje samolotu (to na samym poczatku).
_________________
Mozilla
 
 
konraf
Administrator



Imię: Bartek
Dołączył: 05 Lut 2004
Posty: 2877
Skąd: EPPO
Wysłany: Pon 20 Lut, 2006 07:24   

Pojawiła sie nowa recenzja PMDG747 (pochodzi z magazynu PC Pilot:
http://www.precisionmanua...PMD_747-400.pdf
_________________
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
 
 
Kamandra
Jet 1st Officer



Imię: Marcin
Dołączył: 06 Lut 2004
Posty: 267
Skąd: EPML
Wysłany: Sob 04 Mar, 2006 19:06   Take-Off Calculator for PMDG 747-400

Take-Off Calculator for PMDG 747-400

Cytat:
TOPCAT is its name, standing for Take-Off Performance Calculation Tool. It's a freeware utility developed by Christian Grill for the PMDG 747-400. Taking in consideration the runway length, weather conditions, actual weights - which are even compared to the maximum weights -, it will calculate your speeds V1, Vr, V2 and compute the assume temperatures and the respective engine thrust you may want. It will also generate an ACARS departure card and takeoff table. This program requires Microsoft Excel, a free registration, and the time of use will be limited in weeks although it remains absolutely free. http://topcat.ofplan.net/


_________________
AMD Athlon 3000+/3,25GB RAM/ATI 4870 512MB/nVidia nForce4-4X/CH Yoke/Logitech Cyborg X/MCP/Pro Pedals CH/350d/100-400L/17-40L
Marcin EPML
 
 
konraf
Administrator



Imię: Bartek
Dołączył: 05 Lut 2004
Posty: 2877
Skąd: EPPO
Wysłany: Pon 17 Kwi, 2006 22:04   

PMDG wydał cos na kształ lekcji do 747. Na razie jest czesc pierwsza

http://www.precisionmanua...nloads/docs.htm Type Rating Lesson 1
_________________
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
 
 
Gwidon
Turboprop Captain


Imię: Grzegorz Gierczak
Dołączył: 19 Lip 2004
Posty: 152
Skąd: Adamów
Wysłany: Śro 19 Kwi, 2006 15:47   Quick alligantion

Daniel napisał :
Cytat:
W jednym tutorialu przeczytalem ze trzeba dac z pozycji off na nav i nastepnie na alig.


To jest procedura "szybkiego" uzgadniania poszczególnych IRU. Możesz tak postąpić, jeżeli w wyniku jakichkolwiek zdarzeń, pierwotna (pełna alignacja o której pisał Rafał -tj. OFF-NAV) alignacja dla konkretnego IRU uległa rozkalibrowaniu (np. poprzez przypadkowe ustawienie na selektorze IRU pozycji ATT). Oczywiście szybką procedurę przeprowadzamy również przy zaciągniętych brakes.

Trzeba jedynie pamiętać aby po szybkim uzgodnieniu selektor przestawić z ALIG na NAV.
_________________
"...dobrze ze od 5 lat nie mam telewizora bo bym chyba sie zesral chinskim pudrem z gniewu i rozpaczy..." by Vert
 
 
konraf
Administrator



Imię: Bartek
Dołączył: 05 Lut 2004
Posty: 2877
Skąd: EPPO
Wysłany: Nie 23 Kwi, 2006 16:56   

Jest druga czesc kursu dla PMDG 747. Omawia b. dokładnie procedury startu:

http://www.precisionmanua...TRC_Lesson2.zip
_________________
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
 
 
Kamandra
Jet 1st Officer



Imię: Marcin
Dołączył: 06 Lut 2004
Posty: 267
Skąd: EPML
Wysłany: Czw 04 Maj, 2006 19:46   

747-400 Pushback-calculator V1.1

Tutorial

Calculator

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Trzecia część kursu:

http://www.precisionmanua...TRC_Lesson3.zip
_________________
AMD Athlon 3000+/3,25GB RAM/ATI 4870 512MB/nVidia nForce4-4X/CH Yoke/Logitech Cyborg X/MCP/Pro Pedals CH/350d/100-400L/17-40L
Marcin EPML
 
 
Yoda
Turboprop Captain



Imię: Rafał
Dołączył: 13 Kwi 2004
Posty: 159
Skąd: Zabrze
Wysłany: Wto 30 Maj, 2006 17:54   

Advanced Operations Tutorial
_________________
Mozilla
 
 
Mike
Cadet



Imię: Michał Remlinger
Dołączył: 21 Kwi 2005
Posty: 18
Skąd: EPBY
Wysłany: Śro 31 Maj, 2006 08:45   

http://ops.precisionmanuals.com/wiki/Main_Page

Polecam szczególnie Type Rating Course - absolutny "a must" dla każdego miłośnika 744.
_________________
Pozdrawiam
 
 
konraf
Administrator



Imię: Bartek
Dołączył: 05 Lut 2004
Posty: 2877
Skąd: EPPO
Wysłany: Czw 15 Cze, 2006 18:50   

Type Rating Lesson 4

http://www.precisionmanua...TRC_Lesson4.zip
_________________
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
 
 
Artur Zadak
Light Planes Captain


Imię: Artur
Dołączył: 21 Sty 2006
Posty: 76
Skąd: EPKK
Wysłany: Pią 23 Cze, 2006 13:19   PMDG 747-400F

Dwa dni temu przyszedł do mnie zamówiony 747-400F. Pierwsze wrażenie CUDOWNY!!!!!!
Żadnych problemów z instalką. Cocpit - LCD. a najlepsze na zewnątrz. Nie tylko, że każde drzwi idzie otworzy ale................ wszystkie "maszyny" do ładowania można podstawi pod samolot. Ludziska polecambo jest to cudo. Narazie żadnych minusów nie znalazłem.
 
 
konraf
Administrator



Imię: Bartek
Dołączył: 05 Lut 2004
Posty: 2877
Skąd: EPPO
Wysłany: Pią 23 Cze, 2006 13:39   

A jak sie to ma do wersji pasazerskiej?
_________________
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
 
 
Artur Zadak
Light Planes Captain


Imię: Artur
Dołączył: 21 Sty 2006
Posty: 76
Skąd: EPKK
Wysłany: Pon 26 Cze, 2006 15:24   

Do wersji pasażerskiej ?? Hmm trudno powiedzieć.
Zależy co chcesz wiedzieć. Jako tako wielkich zmian nie ma. model podobny i wykonanie VC też nie jest lepsze. Na pewno rzucają sie w oczy wyświetlacze LCD no i oczywiście zmieniony Overhead. Nie ma zbiorników stabilizacyjnych tzw STAB. Inna jest także cześć OVHD odpowiedzialna za wentyalcję itp. Większych różnic nie widze. Ale to dopiero kilka lotów. własnie sciagam Update.
 
 
Snajper
[Usunięty]

Wysłany: Nie 06 Sie, 2006 15:04   

Witam!
Mam problem.Każdy manual mowi żeby uruchamiać w takiej kolejności:
1 Bateria
2 Bateria L i R
3 Stand By na AUTO
i w tym momencie powinienem miec zasilanie, ale nie mam.Juz nie wiem co robic,przejrzalem kazdy manual i kazdy mowi tak samo. :(
Nie wiem,w dodatku nie moge wlaczyc ENG CONTROL na NORM.
Nie mam zasilania.Robiłem reinstal 747PMDG ale nic nie pomoglo,sciaglem nawet Patche i tez nic.Podejrzewam ze albo cos zle robie ale ewidentnie cos z FS sie stalo :| Prosze o pomoc :|

P.S
Dla kolegów którzy maja problemy z tym zawsze-Mam orginał ;)
 
 
Mike
Cadet



Imię: Michał Remlinger
Dołączył: 21 Kwi 2005
Posty: 18
Skąd: EPBY
Wysłany: Pon 07 Sie, 2006 10:36   

Hmmm...

NIe ma czegos takiego jak "Bateria L i R". Jest UTILITY L R i pewnie to masz na myśli.

BATTERY - ON
STANDBY POWER - AUTO

W tej chwili masz zasilanie podstawowe (wyświetlacze i FMC). Jeżeli nie widzisz nic na wyświetlaczach - pisz do supportu.

Jeśli włączysz jeszcze EPU/APU - samolot bedzie w pełni zasilany.

PS: Polecam:
http://ops.precisionmanua...e_Rating_Course
i
http://www.precisionmanua...TRC_Lesson4.zip

Absolutne "A MUST" dla każdego, kto nie tylko chce umieć latać B744, ale też wiedzieć dlaczego toto się w ogóle odrywa od ziemi ;)
_________________
Pozdrawiam
 
 
Snajper
[Usunięty]

Wysłany: Pon 07 Sie, 2006 10:45   

Cytat:
BATTERY - ON
STANDBY POWER - AUTO

W tej chwili masz zasilanie podstawowe (wyświetlacze i FMC). Jeżeli nie widzisz nic na wyświetlaczach - pisz do supportu.

Właśnie tak robie z tym ze włączam jeszcze "UTILITY L R" i nie mam zasilania na FMC i wyświetlaczasz.Jak włącze samolot nie z trybu Cold&Dark tylko normalnie to wszystko działa i prąd jest.Co robic? ;)
 
 
konraf
Administrator



Imię: Bartek
Dołączył: 05 Lut 2004
Posty: 2877
Skąd: EPPO
Wysłany: Pon 28 Sie, 2006 07:54   

On-line fuel calculator dla B747:

http://tat-virtual.com/747/
_________________
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
 
 
Kamandra
Jet 1st Officer



Imię: Marcin
Dołączył: 06 Lut 2004
Posty: 267
Skąd: EPML
Wysłany: Sob 14 Paź, 2006 14:46   

747-400/400F Sound Update [new]
_________________
AMD Athlon 3000+/3,25GB RAM/ATI 4870 512MB/nVidia nForce4-4X/CH Yoke/Logitech Cyborg X/MCP/Pro Pedals CH/350d/100-400L/17-40L
Marcin EPML
 
 
ABAB
[Usunięty]

Wysłany: Wto 07 Lis, 2006 00:27   

Witam.

Ostatnio kupiłem PMDG B747-400 (VERSION v1.1R1).

Odpalam go z Cold and dark według poradnika:

http://smithplanet.com/fs2004/pmdg/index.htm

Kiedy włącze baterie to na wyświetlaczach brakuje sztucznego horyzontu

Konkretnie jest coś takiego: widoczne są: prędkość i wysokość i czarne tło a powinien być niebieski horyzont, którego nie ma. Na wyświetlaczu po prawej natomiast brakuje trasy lotu którą zaprogramowałem w FMC (na fioletowo) i nie ma fioletowego kursu HDG (jest tylko czarne tło).

I nie wiem czemu. Natomiast jak go odpalę z uruchomionymi silnikami to wszystko jest ok.
Czy może spotkał się ktoś z takim problemem (przypominam że posiadam orginał).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Configured by konraf

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania identyfikatora sesji użytkownika. Dzięki temu plikowi będziesz zalogowany w serwisie przez cały czas przebywania w witrynie bądź do momentu wylogowania się. Możesz zrezygnować ze zbierania informacji poprzez pliki cookies, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki - niemniej w takim przypadku nie gwarantujemy poprawnego działania serwisu.