Freeware Tu-154
Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk
Chyba nieco zapeszyłem ze swoim poprzednim postem.
Mianowicie sytuacja wygląda tak. Od 1.5 godziny na laptopie mam włączoną instrukcję, a na PC symulatora z Tu-154. Wszystko szło fajnie, silniki odpaliły, mogłem wybierać, w którym silniku mam zwiększyć ciąg za pomocą kombinacji E+nr silnika. Doszedłem do momentu kołowania, zwiększam ciąg i mogę to zrobić wyłącznie silnikiem nr1.
Byłbym wdzięczny za propozycje
Mianowicie sytuacja wygląda tak. Od 1.5 godziny na laptopie mam włączoną instrukcję, a na PC symulatora z Tu-154. Wszystko szło fajnie, silniki odpaliły, mogłem wybierać, w którym silniku mam zwiększyć ciąg za pomocą kombinacji E+nr silnika. Doszedłem do momentu kołowania, zwiększam ciąg i mogę to zrobić wyłącznie silnikiem nr1.
Byłbym wdzięczny za propozycje
Musisz przypisać trzy silniki do jednej osi w tym programie do obsługi joysticka.Kasztan pisze:Chyba nieco zapeszyłem ze swoim poprzednim postem.
Mianowicie sytuacja wygląda tak. Od 1.5 godziny na laptopie mam włączoną instrukcję, a na PC symulatora z Tu-154. Wszystko szło fajnie, silniki odpaliły, mogłem wybierać, w którym silniku mam zwiększyć ciąg za pomocą kombinacji E+nr silnika. Doszedłem do momentu kołowania, zwiększam ciąg i mogę to zrobić wyłącznie silnikiem nr1.
Byłbym wdzięczny za propozycje
Myślał że wyłączył, ale faktycznie nie, z tym że pisałem nie tylko o sterach.JeV pisze:Nie wyłączył, takich bugów wcale nie ma. Przeskoczył część manuala
Napisałeś "szkoda że nie ma FMC", ale za to trzeba myśleć z dużym wyprzedzeniem i mieć mapy nie tylko lotnisk, jak w życiu.
Nowsza wersja KLN90B (ta obsługująca SID/STAR) potrzebuje sporo pamięci, ale i tak potrafi zgłupieć przy bardziej skomplikowanych procedurach tyle że nie wykrzacza FS'a, przynajmniej mnie to się nigdy nie przytrafiło a katowałem go chyba na wszelkie sposoby. Za to przy aktualizacji bazy potrafi zdublować lotniska i ciągle nie mogę dojść do tego jak to robi.
Panele dla posiadaczy monitorów panoramicznych. Bajer: http://www.protu-154.com/forum/viewtopic.php?t=9101
miechel pisze:Tak, dostałem klucz, ale w zakładce FSUIPC pod przyciskiem REGISTER WideFs nie mam przycisku Register an application program. I dalej nie wiem co robić.
No niestety u mnie nie jest po temacie. Mam taki sam problem jak Miechel, lecz powyższy link, który podał Konraf nie działa. Zna ktoś odpowiedź?konraf pisze:http://forums.simflight.com/viewtopic.php?t=10812 i po temacie.
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Z tego co wiem, to nie trzeba nic rejestrować, ale...
Dopisać w FSUIPC.key (dla niepoznaki jest tam gdzie fsuipc.dll, czyli w Modules):
na przykład
Dopisać w FSUIPC.key (dla niepoznaki jest tam gdzie fsuipc.dll, czyli w Modules):
na przykład
Kod: Zaznacz cały
[Programs]
sb3gaugebridge.dll=D8OZX4N1OARF
blablabla.dll=ABCDEFGHIJKL
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Przyłączę się do rozmowy jednak muszę w tym wątku zaczepić o Polskiego Tupoleva. Po ostatnich bojach z FSRepaintem zrobiłem na szybko texturę polskiej tutki. Mogę pobawic się też w FSPanel studio aby dorobić panel jak real, lecz nie potrafię ładnie przemalować głównej bitmapy panelu. Jeśli jest jakaś osoba która by mogła współpracować i postarać się o polska tutkę to proszę o kontakt: tomcat14@o2.pl lub na priv.
P.S. textura wymaga wielu porpawek ale to tylko kilka dni pracy...
P.S. textura wymaga wielu porpawek ale to tylko kilka dni pracy...
- Załączniki
-
- Tak w mniej więcej wygląda
- tushka.jpg (53.27 KiB) Przejrzano 14136 razy
Tak jak Rzemyk napisał dopisałem do fsuipcy.key:
lecz to nie rozwiązało mojego problemu: gdy wygodnie sobie siedzę przed Flight Engineer Panel, robie wszystko zgodnie z instrukcją, starając się uruchomić APU. Panel ładnie zaczyna świecić, brzęczyć i jestem poprostu zadowolony z samolotu lecz w momencie, w którym trzeba podnieść czerwoną osłonę pt. "shutoff valve switch" zaczynam się zastanawiać, czemu zawsze fs musi mieć różne fochy. Mianowicie, nie mogę żadnego tego typu osłony podnieść, przesunąć itp. Najciekawsze jest to, że w obu (154B-2 i 154M) mam ten sam problem. Szukałem odpowiedzi tutaj i na PTT forum, lecz moje poszukiwania zakończyły się bez rezultatu.
Komputer:
FS działa płynnie na średnich, przycina się na EPWA.
Kod: Zaznacz cały
[Programs]
ES_154_2_06.gau=UZ0Y8CYSGXIM
Komputer:
FS działa płynnie na średnich, przycina się na EPWA.
Z tego co piszesz wynikałoby że masz jakiś problem z myszą a nie z FSUIPC, na pewno używasz prawego przycisku myszy?Frytek pisze:trzeba podnieść czerwoną osłonę pt. "shutoff valve switch" zaczynam się zastanawiać, czemu zawsze fs musi mieć różne fochy. Mianowicie, nie mogę żadnego tego typu osłony podnieść, przesunąć itp. Najciekawsze jest to, że w obu (154B-2 i 154M) mam ten sam problem. Szukałem odpowiedzi tutaj i na PTT forum, lecz moje poszukiwania zakończyły się bez rezultatu.
- a6intruder
- Light Planes Captain
- Posty: 73
- Rejestracja: pt 04 lis, 2005 23:31
- Skąd jesteś: EPKT
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Niedawno wyszedł dodatek z kabiną pasażerską, jednak tracimy wtedy kokpit.
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Pojawiło się malowanie LOTu Tu-154M kompatybilne z obecną wersją samolotu (nie betą).
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Jak czytam takie mądre uwagi to mam ochotę skopać... ich autora. Czekać to sobie możesz długo, Panie Ekspert.wibwk pisze:Dzięki, ale poczekam na kolejną poprawioną wersję lub zrobioną przez kogoś bardziej doświadczonego w temacie, dawno nie widziałem tak skopanych tekstur.
Patrzę, patrzę, i poza źle umieszczonym numerem rejestracyjnym jakoś nie widzę czym sobie te tekstury zasłużyły na to miano.
Czyżbyśmy oglądali na avsim inne skriny? popatrzcie jak się łączą tekstury z otoczeniem, samolot wygląda jak nagrzany do wysokiej temperatury, linie malowania pasów są nierówne itd. Może lepsze monitory są wskazane do oglądu? Za kopniaki dziękuję, kiedyś mówiono że starszych się nie bije. Czy jestem "Ekspertem" w to wątpię ale zacząłem przygodę z FS'em od wersji 3, pamięta ktoś z Was taką?some1 pisze: Jak czytam takie mądre uwagi to mam ochotę skopać... ich autora. Czekać to sobie możesz długo, Panie Ekspert.
Sorry ale jak tekstury samolotu, można połączyć z otoczeniem? Wiesz co kolego zajrzyj na forum pl-vacc dział screen shots & movie, jak jesteś bystry to sam zczaisz, że Twoje zarzuty są bez sensu.wibwk pisze:
popatrzcie jak się łączą tekstury z otoczeniem, samolot wygląda jak nagrzany do wysokiej temperatury, linie malowania pasów są nierówne itd.
Nic nie robić tylko latać, akrobację kręcić wciąż
Być ŻELAZNYM po kres świata, tu w przestworzach jest nasz dom.
http://www.portlotniczy.lublin.pl/
Być ŻELAZNYM po kres świata, tu w przestworzach jest nasz dom.
http://www.portlotniczy.lublin.pl/
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Szczerze mówiąc liczyłem na jakiś rozsądny opis, co jest "tak skopane" w tych teksturach... a Ty najwyraźniej nawet ich nie ściągnąłeś. Ale nie martw sie, nikt Ci nie zabrania opublikować lepszej wersji tego malowania.wibwk pisze:Czyżbyśmy oglądali na avsim inne skriny? popatrzcie jak się łączą tekstury z otoczeniem, samolot wygląda jak nagrzany do wysokiej temperatury, linie malowania pasów są nierówne itd.
Witam wszystkich.
Przepraszam jeśli powtórzę pytanie, które może gdzieś już padło ale czy dysponuje ktoś polskimi głosami do dużej Tutki. Przecież polska załoga nie mogła i nie może rozmawiać po rosyjsku.
Ewentualnie nagram i dokonam obróbki dźwięków ale potrzebuję "scenariusza" czyli rozpiski jak takie dialogi powinny brzmieć i jakie słownictwo zawierać.
Pozdrawiam
Przepraszam jeśli powtórzę pytanie, które może gdzieś już padło ale czy dysponuje ktoś polskimi głosami do dużej Tutki. Przecież polska załoga nie mogła i nie może rozmawiać po rosyjsku.
Ewentualnie nagram i dokonam obróbki dźwięków ale potrzebuję "scenariusza" czyli rozpiski jak takie dialogi powinny brzmieć i jakie słownictwo zawierać.
Pozdrawiam
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Podobny wątek pojawił się na forum PT, ale być może znajdziesz kogoś znającego "oficjalne" polskie komunikaty - sądzę, że największa szansa będzie na www.lotnictwo.net.pl
PS
Gdybyś jeszcze nie znalazł, to zajrzyj na stronę 254 w manualu
PS
Gdybyś jeszcze nie znalazł, to zajrzyj na stronę 254 w manualu
Ależ oczywiście że byłem na 254str manuala, ale mnie właśnie interesują te "oficjalne" polskie dialogi. Tłumaczenie z rosyjskiego czy angielskiego nie odda realizmu polskiej załogi a o to właśnie mi chodzi.
Długo czekałem na taką wersję mojego ulubionego samolotu i chcę żeby wszystko było niemal idealne.
Pzdr
Długo czekałem na taką wersję mojego ulubionego samolotu i chcę żeby wszystko było niemal idealne.
Pzdr
Chłopaki mam problem, chodzi o "martwy wolant" w PT Tu-154M ale nie wersji BETA , tylko ostatecznej.
Z góry powiem, że dopiero się z nim oswajam, nie miałem wcześniej do czynienia z produktami PT.
Kiedy za pomocą klawisza "y" wzniosę samolot w powietrze, w VC wolant nie wykonuje żadnych ruchów, mimo, że samolot skręca (silniki są wyłączone, samolot jest martwy).
Czy ktoś może mnie uspokoić, nie wierzę aby ludzie z PT zapomnieli o animacji steru.
Z góry powiem, że dopiero się z nim oswajam, nie miałem wcześniej do czynienia z produktami PT.
Kiedy za pomocą klawisza "y" wzniosę samolot w powietrze, w VC wolant nie wykonuje żadnych ruchów, mimo, że samolot skręca (silniki są wyłączone, samolot jest martwy).
Czy ktoś może mnie uspokoić, nie wierzę aby ludzie z PT zapomnieli o animacji steru.
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Więc, kolejne pytanie.
Jak wszyscy wiemy Tutki z naszego 36 spec. Pułku , nie rażą tym charakterystycznym kokpitowym radziecki turkusem, lecz delikatym i wysmakowanym rozjaśnionym ecru.
Na www.avsim.com pojawiła się świetna tekstura TU-154M rej. 102
Zauważyłem, że autor tej tekstury starał się odtworzyć ten kolor w VC, jednak w samym centrum kokpitu, czyli na panelu z przyżądami i kilku innych miejscach nadal panuje turkus...
Czy Panowie specjaliści znają jakieś lekarstwo na tę dolegliwość?
Jak wszyscy wiemy Tutki z naszego 36 spec. Pułku , nie rażą tym charakterystycznym kokpitowym radziecki turkusem, lecz delikatym i wysmakowanym rozjaśnionym ecru.
Na www.avsim.com pojawiła się świetna tekstura TU-154M rej. 102
Zauważyłem, że autor tej tekstury starał się odtworzyć ten kolor w VC, jednak w samym centrum kokpitu, czyli na panelu z przyżądami i kilku innych miejscach nadal panuje turkus...
Czy Panowie specjaliści znają jakieś lekarstwo na tę dolegliwość?
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Mi udało się zmienić kolor wnętrza naszej tutki, wygląda to tak:
http://www.lotnictwo.net.pl/viewtopic.p ... &start=700
Jakby co to mogę podesłać na maila odpowiednie textury.
http://www.lotnictwo.net.pl/viewtopic.p ... &start=700
Jakby co to mogę podesłać na maila odpowiednie textury.
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Pojawił się nowy model Tu-154M: http://fs-proteam.com/products.html?op= ... tt=catalog
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Ok, dzięki Ha5mvo z forum PT wiem już prawie wszystko
Jeszcze czekam na dokładną odpowiedź - nie wiem, po co ciepłe powietrze jest mieszana z zimnym dwukrotnie (po BBP/TX i przed wejściem do kabiny) oraz dlaczego mamy osobny przełącznik do ustawiania temperatury w zimnych duktach.
Tak, oba te czynniki - BBP/TX włącza się przy dużym przepływie, stąd po włączeniu silników jest sporo ciepłego powietrza i następuje skok temperatury. Do tego PT przyspieszył ten proces, by nie czekać pół godziny na nagrzanie się kabiny.
Tak (w kabinie ciśnienie zmienia sie na ziemi 2 razy, żeby załoga była pewna, że system działa poprawnie).
Jaka jest relacja pomiędzy pokrętłami do ustawiania temperatury kabiny (19, 20, 21 na 47 stronie manuala) i systemem duktów? Po co jest opcja ustawiania temperatury w zimnych duktach? Czy to ma wpływ na temperaturę kabiny, jeśli BBP/TX ustawimy na auto?
Jeszcze czekam na dokładną odpowiedź - nie wiem, po co ciepłe powietrze jest mieszana z zimnym dwukrotnie (po BBP/TX i przed wejściem do kabiny) oraz dlaczego mamy osobny przełącznik do ustawiania temperatury w zimnych duktach.
Dlaczego kabina przegrzewa się na ziemi? Za dużo ciepłego powietrza z silników/APU, za mało zimnego z BBP/TX?
Tak, oba te czynniki - BBP/TX włącza się przy dużym przepływie, stąd po włączeniu silników jest sporo ciepłego powietrza i następuje skok temperatury. Do tego PT przyspieszył ten proces, by nie czekać pół godziny na nagrzanie się kabiny.
UPV to objętość powietrza płynąca przez dukty w jednostce czasu. Jeśli UPV jest niski, to i zmiany ciśnienia w kabinie są wolniejsze.Czym jest "air flow index UPV"? W jaki sposób łączy się to z ciśnieniem w kabinie (najpierw wzrasta ciśnienie w kabinie do takiego, jak 200 metrów poniżej lotniska startu, a potem UPV rośnie) i duktami?
Ciśnienie w kabinie wzrasta przed włączaniem silników, a potem wraca do normalnego (zerowa różnica ciśnie między kabiną a atmosferą).Gdzie ucieka nadmiar powietrza? Czy dobrze rozumiem manual, że jest on uwalniany do atmosfery?
Tak (w kabinie ciśnienie zmienia sie na ziemi 2 razy, żeby załoga była pewna, że system działa poprawnie).
Jeśli w duktach jest za ciepło, to należy zwiększyć temperaturę w kabinie. Jednak Ha5mvo nie ma jednej sprawdzonej procedury, która pozwala zapobiec przegrzewaniu.Przegrzewanie:Czy to znaczy, ze powinienem zmniejszyć temperaturę w kabinie i zwiększyć temperaturę w zimnych duktach (pokrętła 14 i 15) czy zamknąć zawory ciepłego powietrza (pstryczki 12 i 13)?In case of overheat in the cabin : Reduce heat submission to cabin and increase heat submission in the main duct instead.