Aztec.pl - Forum Dyskusyjne Strona Główna Aztec.pl - Forum Dyskusyjne
pasjonatów wirtualnego latania

FAQFAQ Regulamin  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Freeware Tu-154
Autor Wiadomość
tomcat
Jet 1st Officer


Imię: Mateusz
Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 305
Skąd: EPWA
Wysłany: Czw 22 Lis, 2012 16:47   

Odkąd przesiadłem się na Vitamina, model PT jest dla mnie tylko modelem poglądowym. Jeden i drugi ma wady i zalety, mój wybór padł na Vitamina, ale brakuje mi tego co dawał model PT, sądze, że używając PT jeszcze bardziej by mi brakowało tego co daje Vitamin, stąd też taka decyzja.

[EDIT] W kwesti różnic:
1. Światła kołowania - w PT w pełni funkcjonalne, w Vitamin są jedynie światła do lądowania.
2. VC - w PT ma wymodelowane przyrządy 3D, ale jest mało atrakcyjny wizualnie. W Vitamin atrakcyjny wizualnie, przyrządy 2D "udające trójwymiar".
3. Wlot/wylot APU - w PT funkcjonalny, w Vitamin - brak.
4. Animacje: amortyzatorów podwozia, klap, skrzydeł (wingflex) - PT - posiada, lecz Vitamin wygląda moim zdaniem odrobinę bardziej wiarygodnie.
5. Światła lądowania w nocy - PT ma błąd efektu podświetlenia tego co znajduje się przed samolotem, Vitamin radzi sobie lepiej.
 
 
mumin3k
Cadet


Imię: Rafał
Dołączył: 21 Lut 2013
Posty: 11
Skąd: miedzyrzec
Wysłany: Czw 21 Lut, 2013 19:12   Tu 154m i problem z autopilotem

Witam,
mam problem z PT TU154m. Mianowicie, już po uruchomieniu silników i włączeniu wysokościomierzy, horyzontów i całej reszty, powinna się załączyć kontrolka na przycisku do kasowania ustawień autopilota. Mimo to autopilot się nie "uzbraja", gdy po starcie próbuje uruchomić AP słyszę alarm i zapalają się kontrolki od: "autopilot pitch chanel failure" oraz "autopilot bank channel failure". Gdzie jest problem?W manualu nie mogę znaleźć.
Ostatnio zmieniony przez PZL Belfegor Czw 21 Lut, 2013 19:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
PZL Belfegor
Moderator


Imię: Dymitr Osiński
Dołączył: 19 Lut 2005
Posty: 2887
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 21 Lut, 2013 19:21   

Wątek o Tu-154 już istnieje, szukaj przed pytaniem. Nie podałeś ani wersji samolotu, ani tego co konkretnie robisz, więc biorąc pod uwagę, że samolot ogólnie działa poprawnie, błąd zapewne jest po stronie użytkownika - być może dokładniejszy opis bądź screeny pozwoliłyby komuś udzielić pomocy.
 
 
mumin3k
Cadet


Imię: Rafał
Dołączył: 21 Lut 2013
Posty: 11
Skąd: miedzyrzec
Wysłany: Czw 21 Lut, 2013 23:29   

Przeczytałem cały wątek. Wersja to 2.03. Starałem się postępować zgodnie z manualem, potem jeszcze obejrzałem parę filmów na YT. Po kolei: Włączam akumulatory, odpalam APU, uruchamiam instalację paliwową oraz hydraulikę, wyrównuję ciśnienie w emergency brake system. Ustawiam temperatury w kabinach i ducty. Biorę fuel levers do góry, naciskam trzy przełączniki od engine menagment. Uruchamiam silniki. Uruchamiam generatory. Następnie air bleed silników 1 i 3, Rozłączam APU i je wyłączam. Bleed air silnika nr2. Uruchamiam systemy na Overhead panel. Nastepnie na panelu od HBY navigation podnoszę 3 przełączniki. Na panelu od autopilota włączam pitch oraz bank channel. Kalibruje sztuczny horyzont, A/T daje na armed. Następnie juz szykuje konfiguracje do startu Nosewhell, światła etc. No i w skrócie tyle.
Pozdrawiam mumin3k
 
 
PZL Belfegor
Moderator


Imię: Dymitr Osiński
Dołączył: 19 Lut 2005
Posty: 2887
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 21 Lut, 2013 23:57   

Czy próbowałeś rozwiązania proponowanego na stronie 68 instrukcji? Ponadto mam wrażenie, że włączenie kanałów autopilota przed zajęciem się sztucznym horyzontem może nie być właściwe, no i nie napisałeś nic o kalibrowaniu żyroskopów i żyrokompasów (chyba, że zaliczyłeś to do ustawień na górnym panelu).
 
 
mumin3k
Cadet


Imię: Rafał
Dołączył: 21 Lut 2013
Posty: 11
Skąd: miedzyrzec
Wysłany: Pią 22 Lut, 2013 22:47   

Żyrokompasy i żyroskopy kalibruje jak twórcy w manualu przykazali. AP już umiem uzbroić, trzeba na overhead panel włączyć najpierw a dopiero potem całą reszte robić. Jednak teraz problem jest już w powietrzu. Gdy próbuję odpalić tryb stab (zielony przycisk, w manualu oznaczony cyfrą 18) zapalają się kontrolki od pitch i bank channel failure oraz słychać alarm. Mimo to samolot wykonuje ruchy czasem ostro się przechyla na skrzydło, czasem zaczyna wznoszenie. Piktogramy ciągle pokazują wolanty zamiast napisu CTAб który powinien się pojawić po przejęciu sterów przez autopilota. Przyciski do trymowania mam ustawione.
Pozdrawiam mumin3k
 
 
SP-LAA
Cadet



Imię: xxx
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 20
Skąd: xxx
Wysłany: Sob 23 Lut, 2013 13:17   

Chłopaki jak możecie podajcie contact pointy i oświetlenie dla modelu vitamina. Skasowałem sobie cały aircraft.cfg jak uczyłem się tego edytora do kabin. Kiedyś na jakimś zagranicznym forum wszystko było ładnie podane a teraz już nie mogę tego znaleźć.
 
 
tomcat
Jet 1st Officer


Imię: Mateusz
Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 305
Skąd: EPWA
Wysłany: Sob 23 Lut, 2013 18:38   

Sprawdź to poniżej, światła z "shockwave", ale możesz zmienić wpisy. To co najważniejsze - współrzędne - powinny się zgadzać.
Kod:
[contact_points]
static_pitch = 0.45284
static_cg_height = 9.61179
max_number_of_points = 9

point.0 = 1, 58.265, 0, -11.5555, 2900, 0, 1.51, 63, 0.58548, 3.5, 0.7, 8, 7, 0, 220, 250
point.1 = 1, -7.9974, -19.0809, -10.5137, 2950, 1, 1.525, 0, 1.092021, 0.755, 0.3, 9.2456, 9.8564, 2, 352, 400
point.2 = 1, -7.9981, 19.0813, -10.5222, 2950, 2, 1.525, 0, 1.092021, 0.755, 0.3, 9.2456, 9.8564, 3, 352, 400
point.3 = 2, -24.968, -61.148, -1.230, 787.402, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 5.000, 0.000, 0.000
point.4 = 2, -24.968, 61.148, -1.230, 787.402, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 6.000, 0.000, 0.000
point.5 = 2, -43.465, 0.000, 1.071, 787.402, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 9.000, 0.000, 0.000
point.6 = 2, 80.328, 0.000, 2.656, 1574.803, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 4.000, 0.000, 0.000
point.7 = 2, 57.705, 0.000, -3.483, 1574.803, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 4.000, 0.000, 0.000
point.8 = 2, -9.279, 0.000, -2.783, 1574.803, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 0.000, 4.000, 0.000, 0.000
gear_system_type=0
max_number_of_points=21

static_pitch=0.455425
static_cg_height=9.26952
gear_system_type=0


Kod:
light.0=1, -38.43, 0.76, -2.99, fx_shockwave_beacon
light.1=2, -57.80, 0, 26.44, fx_shockwave_beacon
light.2=3, -61.68, 0.01, 1.74, fx_shockwave_navwhi
light.3=5, 4.83, -12.22, -3.48, fx_Shockwave_landing_light_tail_old
light.4=5, 4.80, 12.38, -3.51, fx_Shockwave_landing_light_tail_old
light.5=5, 53.77, -0.01, -4.75, fx_Shockwave_landing_light_tail_old
light.6=4, 62.5, -1.00, 5.00, fx_vclight-tu
light.7=4, 62.5, 1.00, 5.00, fx_vclight-tu
light.8=4, 16.5, -3.00, 4.70, Yk42_cabin
light.9=4, 51.7, -3.00, 4.70, Yk42_cabin
light.10=3, -47.55, 5.35, 3.55, fx_shockwave_navwhi
light.11=3, -47.55, -5.35, 3.55, fx_shockwave_navwhi
light.12=5, 53.77, +0.01, -4.75, fx_Shockwave_landing_light_tail_old
 
 
SP-LAA
Cadet



Imię: xxx
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 20
Skąd: xxx
Wysłany: Sob 23 Lut, 2013 18:54   

Dzięki wielkie Tomcacie :D
 
 
Tomek1158
Jet 1st Officer


Imię: Tomasz Faszcza
Dołączył: 26 Kwi 2011
Posty: 293
Skąd: EGCN
Wysłany: Nie 24 Lut, 2013 19:44   

Cytat:
Żyrokompasy i żyroskopy kalibruje jak twórcy w manualu przykazali. AP już umiem uzbroić, trzeba na overhead panel włączyć najpierw a dopiero potem całą reszte robić. Jednak teraz problem jest już w powietrzu. Gdy próbuję odpalić tryb stab (zielony przycisk, w manualu oznaczony cyfrą 18) zapalają się kontrolki od pitch i bank channel failure oraz słychać alarm. Mimo to samolot wykonuje ruchy czasem ostro się przechyla na skrzydło, czasem zaczyna wznoszenie. Piktogramy ciągle pokazują wolanty zamiast napisu CTAб który powinien się pojawić po przejęciu sterów przez autopilota. Przyciski do trymowania mam ustawione.
Pozdrawiam mumin3k


Boostery włączone, klapka zamknięta?
_________________
This, the mojave desert is the final resting place of thousands of unemployed aircraft. For the old ones, the best future they can look forward to is reincarnation as a coke can. - Bruce Dickinson
 
 
mumin3k
Cadet


Imię: Rafał
Dołączył: 21 Lut 2013
Posty: 11
Skąd: miedzyrzec
Wysłany: Nie 24 Lut, 2013 22:42   

Tomek1158 napisał/a:
Boostery włączone, klapka zamknięta?

Tak.
Autopilot przejmuje stery na chwilkę tylko, wtedy na niecałą sekundę zapalają się kontrolki, że AP kontroluje samolot, a następnie włącza się wyżej wspomniany alarm.
 
 
Tomek1158
Jet 1st Officer


Imię: Tomasz Faszcza
Dołączył: 26 Kwi 2011
Posty: 293
Skąd: EGCN
Wysłany: Nie 24 Lut, 2013 22:44   

I ten alarm oznacza, że autopilot jednak nie zaskakuje...

A na górnym panelu inżyniera coś ruszałeś?...
_________________
This, the mojave desert is the final resting place of thousands of unemployed aircraft. For the old ones, the best future they can look forward to is reincarnation as a coke can. - Bruce Dickinson
 
 
mumin3k
Cadet


Imię: Rafał
Dołączył: 21 Lut 2013
Posty: 11
Skąd: miedzyrzec
Wysłany: Nie 24 Lut, 2013 23:17   

Nie, tylko to co w manualu jest napisane.
 
 
Tomek1158
Jet 1st Officer


Imię: Tomasz Faszcza
Dołączył: 26 Kwi 2011
Posty: 293
Skąd: EGCN
Wysłany: Nie 24 Lut, 2013 23:24   

To mało dokładnie żeś manual czytał...



549 i 550 klapki i przełączniki w środku do góry

540 541 542
543 544 545
546 547 548 Do góry

549 i 550 same klapki ppm w dół...
_________________
This, the mojave desert is the final resting place of thousands of unemployed aircraft. For the old ones, the best future they can look forward to is reincarnation as a coke can. - Bruce Dickinson
 
 
mumin3k
Cadet


Imię: Rafał
Dołączył: 21 Lut 2013
Posty: 11
Skąd: miedzyrzec
Wysłany: Pon 25 Lut, 2013 19:10   

Się nie zrozumieliśmy :) chodziło mi o to że nic ponadto co jest w manualu nie robię. A to co wysłałeś włączam. Dzięki za fatygę, ale problem jest gdzieś indziej
 
 
Tomek1158
Jet 1st Officer


Imię: Tomasz Faszcza
Dołączył: 26 Kwi 2011
Posty: 293
Skąd: EGCN
Wysłany: Wto 26 Lut, 2013 03:09   

W takim razie z ostatnich fusów jakie mam jak już zrobisz to co robisz i Ci autopilot nie będzie działał to pierwszy przycisk z tych z klapkami (ten z I i II) otworzyć klapke - góra, dół - zamknąć klapkę i włączyć autopilota - jak nie zadziała to racz nagrać film żeby można było zobaczyć co ty tam kombinujesz...

_________________
This, the mojave desert is the final resting place of thousands of unemployed aircraft. For the old ones, the best future they can look forward to is reincarnation as a coke can. - Bruce Dickinson
 
 
wibwk
Jet 1st Officer


Imię: Wojtek
Dołączył: 29 Lis 2006
Posty: 285
Skąd: EPWA
Wysłany: Wto 26 Lut, 2013 11:01   

A nie jest tak że uzbrajasz autopilota dopiero podczas lotu? Przyciski "STAB", robi się to na ziemi, a włączanie i przełączanie trybów pracy w locie.
_________________
X52
 
 
Tomek1158
Jet 1st Officer


Imię: Tomasz Faszcza
Dołączył: 26 Kwi 2011
Posty: 293
Skąd: EGCN
Wysłany: Wto 26 Lut, 2013 19:29   

Autopilota się włącza jeszcze przed uruchomieniem silników w celu sprawdzenia czy działa...
_________________
This, the mojave desert is the final resting place of thousands of unemployed aircraft. For the old ones, the best future they can look forward to is reincarnation as a coke can. - Bruce Dickinson
 
 
tomcat
Jet 1st Officer


Imię: Mateusz
Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 305
Skąd: EPWA
Wysłany: Wto 26 Lut, 2013 21:42   

Sprawdź:
PKP - wycentrowane, przetestowane, czerwona plakietka AG zniknęła.
RA-56 - wszystkie kanały włączone.
Wspomagacze, włączone.
Ciśnienie w instalacji hydraulicznej.
SAU-STU włączone.
Dwa kanały autopilota włączone.
Sprawdź też położenie wolantu, jeżeli nie jest wycentrowany to poprzez "przesilenie" autopilot automatycznie odłącza się.
 
 
wibwk
Jet 1st Officer


Imię: Wojtek
Dołączył: 29 Lis 2006
Posty: 285
Skąd: EPWA
Wysłany: Śro 27 Lut, 2013 13:16   

Tomek1158 napisał/a:
Autopilota się włącza jeszcze przed uruchomieniem silników w celu sprawdzenia czy działa...


Może zabraknąć prądu przy takiej kolejności.
_________________
X52
 
 
Tomek1158
Jet 1st Officer


Imię: Tomasz Faszcza
Dołączył: 26 Kwi 2011
Posty: 293
Skąd: EGCN
Wysłany: Śro 27 Lut, 2013 16:58   

Napisałem w celu sprawdzenia czy działa. Zaraz potem sie go wyłącza i po problemie... Z resztą przy włączonym APU prądu nie powinno zabraknąć tyle co jak się nie wyłączy autopilota to sam się po paru minutach wyłączy z powodu braku ciśnienia w hydraulice.
_________________
This, the mojave desert is the final resting place of thousands of unemployed aircraft. For the old ones, the best future they can look forward to is reincarnation as a coke can. - Bruce Dickinson
 
 
nikt123
Cadet


Imię: Wojtek
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 7
Skąd: Lublin
Wysłany: Śro 17 Kwi, 2013 20:17   [FS2004] Project Tupolev TU 154m Manual PL

Witam serdecznie.Czy posiada ktoś spolszczony Manual do Project Tupolev TU154m.I mam jeszcze pytanie iście techniczne.Jak ustawić poprawnie podejście ILS w TU 154m by PT.

Pozdrawiam,
 
 
Artur Grabski
Light Planes Captain


Imię: Artur
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 127
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Czw 18 Kwi, 2013 22:24   

Chyba nigdzie spolszczonego manuala nie było.
A jak ustawić to właśnie dowiesz się z manuala, polecam wersje english, jest do ogarnięcia i wyjaśnia dokładnie sposób użytkowania tego samolotu.
 
 
PZL Belfegor
Moderator


Imię: Dymitr Osiński
Dołączył: 19 Lut 2005
Posty: 2887
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 24 Lis, 2013 22:24   

Aktualny adres strony projektu to http://www.protu-154.org/
 
 
Vesper
Turboprop Captain



Imię: Bartek
Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 196
Skąd: Kraśnik/EPLR
Wysłany: Nie 26 Sty, 2014 19:46   

W końcu ukazała się wersja 1.2 :D a w niej m.in:
Cytat:
1. Fixed initialisation of "BKK Test" and "AUASP Test/reset" switches
2. fixed the conflict of AP switches and Service Gauge input
3. KLN-90B is working and AP is linked to the gauge
4. Animated buttons and switches on Yoke
5. Animated pressure gauges in VC
6. AChS-1 reworked
7. TCAS finished


LINK
 
 
PZL Belfegor
Moderator


Imię: Dymitr Osiński
Dołączył: 19 Lut 2005
Posty: 2887
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 02 Lut, 2014 13:20   

Wersja 1.2.1 naprawia światła, TCAS i radioodbiorniki.
http://www.protu-154.org/...p=196713#196713
 
 
Artur Grabski
Light Planes Captain


Imię: Artur
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 127
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Pon 10 Lut, 2014 18:37   

Czy da się to coś zmusić do współpracy z czymś innym niż KLN ?
Na youtube jest filmik gdzie gość zaprzągł do pracy Integrated sim avionics ale nie wiem jakim cudem.
 
 
PZL Belfegor
Moderator


Imię: Dymitr Osiński
Dołączył: 19 Lut 2005
Posty: 2887
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 15 Lut, 2014 21:50   

Samolot nadal wspiera GNS430 RealityXP.
http://www.protu-154.org/...p=196788#196788
 
 
Vesper
Turboprop Captain



Imię: Bartek
Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 196
Skąd: Kraśnik/EPLR
Wysłany: Pią 04 Lip, 2014 18:57   

Mam pytanie odnośnie modelu Vitamin. Czy klatkowanie przyrządów w widoku VC jest naturalne czy tylko ja mam coś nie tak?
 
 
tomcat
Jet 1st Officer


Imię: Mateusz
Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 305
Skąd: EPWA
Wysłany: Sob 05 Lip, 2014 14:43   

Naturalne. To przyrządy 2D wrzucone do modelu, a tylko w pełni wymodelowane 3D nie klatkują.
 
 
wojtek_84
Jet Captain



Imię: Wojciech
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 947
Skąd: EPKT
Wysłany: Wto 22 Lip, 2014 14:27   

Cytat:
To przyrządy 2D wrzucone do modelu, a tylko w pełni wymodelowane 3D nie klatkują

Wszystkie przyrządy powodują obciążenie systemu i zmniejszone klatkowanie. Poziom uciążliwości zależy od wykonania - z moich obserwacji - najbardziej "klatkują" renderowane dla każdej klatki wyświetlacze. Najmniej klatkują klasyczne przyrządy składające się z dwuwymiarowych tekstur, które zmieniają położenie względem siebie. Przyrządy 3D znajdują się gdzieś pośrodku i tu wszystko zależy od sposobu wykonania - dobrze zrobione mogą być niemal niezauważalne dla użytkownika, ale jeśli twórcy pójdą w zbyt wysoką ilość wielokątów tworzących model to efekt stanie się wyraźnie zauważalny. Dlatego coraz częściej widać łączenie obu metod - z jednej strony wskaźniki stają się bardziej 3d, ale jednak zachowują tarcze czy wskazówki ze zwykłych tekstur - spory krok wstecz w porównaniu ze wspaniałymi wskaźnikami Real Air Simulations, ale z drugiej strony - modele są lżejsze.

Inną kwestią jest kod "za" wskaźnikiem, który może być bardziej lub mniej obciążający.
_________________
CalypteAviation.com [PL] / facebook.com/CalypteAviation / C-Aviation.net [EN]
 
 
PZL Belfegor
Moderator


Imię: Dymitr Osiński
Dołączył: 19 Lut 2005
Posty: 2887
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 22 Lip, 2014 14:42   

Klatkowac mogą tez same przyrządy, nawet gdy symulator działa płynnie. Takie klatkowanie nieco akademicko można podzielić na czasowe i przestrzenne (jedno jednak nie wyklucza drugiego). Dwuwymiarowe wskaźniki w FS9 zauważalnie klatkują w VC - maksymalna częstotliwość odświeżeń to chyba 18 Hz i spada wraz ze wzrostem liczby sekcji w VC. Na filmiku (samym w sobie niezbyt płynnym) wyraźnie widać, że wskaźniki zmieniają pozycje co zauważalna chwilę: https://www.youtube.com/watch?v=7Sg5KEh5UFg
Wskaźniki trójwymiarowe też klatkują - liczba pozycji, które mogą przyjąć, zależy od liczby klatek animacji, jakimi obdarzył je autor. Mało płynnie działający przyrząd wykonany tą techniką można zobaczyć w filmiku https://www.youtube.com/watch?v=js5t58E7CA8 - skok sztucznego horyzontu między kolejnymi wskazywanymi pozycjami jest spory.

[ Dodano: Wto 30 Wrz, 2014 19:28 ]
Ukazała się wersja 1.2.2: http://www.protu-154.org/...pic.php?t=12884
 
 
Vesper
Turboprop Captain



Imię: Bartek
Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 196
Skąd: Kraśnik/EPLR
Wysłany: Nie 19 Mar, 2017 21:34   

Witam, odgrzewamy trochę wątek ale mam pytanie do osób które latały, a może latają jeszcze Tutką. Jak u Was z klatkowaniem? Używam Tu-154M w wersji 2.03 z modelem VITAMINa i tylko z panelem 2D, na laptopie na którym spokojnie śmigają mi inne dodatki takie jak ifly 737 czy Leveld 767 bez żadnych spadków 31FPS. Natomiast Tu-154 mocno daje się we znaki, zwłaszcza po uruchomieniu baterii, gdzie spadek jest o około 6FPS. Ogólnie testując zawsze Tutke na EPWA mam ciągle kilkusekundowe spadki klatek od 31 do 18-22 FPS, nic nie robiąc po prostu stojąc, gdzie tak jak wspominałem inne wydaje mi się zaawansowane samoloty spokojnie 31 FPS trzymają. Ktoś z Was może słyszał o czymś podobnym, ma jakąś poradę czy myślicie może że to tylko i wyłącznie wina słabego sprzętu i skomplikowania Tutki?

Toshiba Satellite P750-13F
Intel I7-2670QM 2.2-3.2 GHz
Nvidia GT540M
Ram 8GB
Windows 10
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Configured by konraf

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania identyfikatora sesji użytkownika. Dzięki temu plikowi będziesz zalogowany w serwisie przez cały czas przebywania w witrynie bądź do momentu wylogowania się. Możesz zrezygnować ze zbierania informacji poprzez pliki cookies, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki - niemniej w takim przypadku nie gwarantujemy poprawnego działania serwisu.