TOPCAT is an acronym for Take-Off and Landing Performance Calculation Tool. It's a highly realistic, easy-to-use planning tool for all serious flight simulator enthusiasts
Program umożliwia bardzo dokładne zaplanowanie procedury startu, oraz lądowania, oblicza wszystkie niezbędne prędkości, dystanse, oraz tzw. FLEX Temp, czyli możliwą redukcję mocy podczas startu.
Dodatek jest rozprowadzany jako shareware "try before buy". Jeśli chcemy się pozbyć początkowego okienka należy program kupić za niecałe 14€.
Od wersji 2.47 TOPCAT obsługuje samolot Boeing 737-800, czyli obsługiwana flota to:
Airbus A320-214
Boeing 737-800
Boeing 747-400
Boeing 747-400 Combi
Boeing 747-400 Freighter
Boeing 767-300
Boeing 767-300 ER
Boeing 767-300 Freighter
Fokker F28 Mark 100
W trakcie są prace nad Boeing 737-700.
Dlaczego prędkości V1,Vr, V2, które zostały obliczone w zakładce take-off (TOPCAT 2.70) nie zgadzają się z prędkościami w FMC samolotu (w moim przypadku iFLY 737) po wprowadzeniu odpowiedniej temperatury itd.
Proszę o pomoc
Dzięki i Pozdrawiam
Tomek
i5 9600 KF , MSI MPG Z 390 GAMING PRO CARBON, 32 GB RAM G-SKILL, SAPPHIRE RX 580 8 GB SE, SSD SAMSUNG 850 PRO, WIN 10 PRO 64 bit
Panowie i panie, mam pytanie. Czy jest jakiś program alternatywny do TOPCAT? Ten mi się bardzo podoba, lecz nie posiada wielu samolotów jakimi latam, np. Airbus A318, A319, A321, A330, A340 itd. Czy istnieje taki program który obsługuje te samoloty, lub choć niektóre z nich?
Pozdrawiam,
Łukasz Tyszkiewicz.
Mam pytanie, czy można program TOPCAT traktować jak planer paliwa? A jeśli nie, to czy jest jakiś sposób aby programy TOPCAT i Fuel Planer Boeing 737 NG współdziałały? Czy to jest w ogóle możliwe?
Pozdrawiam
Tomek
i5 9600 KF , MSI MPG Z 390 GAMING PRO CARBON, 32 GB RAM G-SKILL, SAPPHIRE RX 580 8 GB SE, SSD SAMSUNG 850 PRO, WIN 10 PRO 64 bit
http://www.avsim.com/pages/0610/TOPCAT/TOPCAT.htm pisze:Fuel Calculation
TOPCAT also does fuel estimates for its aircraft types and a given departure/destination airport. These calculations are based on LRC (Long Range Cruise) at given weight. The values also include fuel to an alternate and 30 minutes final reserve. While these calculations are fine for most flights, TOPCAT was not designed to be a fuel planner. So manual adjustments might be required under certain circumstances (strong headwinds, long route, etc...)