Aztec.pl - Forum Dyskusyjne Strona Główna Aztec.pl - Forum Dyskusyjne
pasjonatów wirtualnego latania

FAQFAQ Regulamin  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Airbus A320 - Aerosoft
Autor Wiadomość
adiks7
Turboprop Captain


Imię: Mariusz
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 178
Skąd: Mińsk EPMM
Wysłany: Czw 14 Lut, 2013 12:59   

Tzn. że dróg nie ma w komputerze? Jeszcze jedno, dlaczego samolot nie rozpoczyna zniżania po minięciu T/D, strzałki na ekranie? Autopilota ustawiam przed minięciem punkt np. na 3000ft.?
_________________
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl
Ostatnio zmieniony przez PZL Belfegor Czw 14 Lut, 2013 14:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kirow
Jet 1st Officer



Imię: Boguś
Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 277
Skąd: EPWR
Wysłany: Czw 14 Lut, 2013 13:04   

Po prostu punkty wpisuje się z jednej strony a drogi między punktami z drugiej. Airbusy tak mają, że nie zniżają same po minięciu TOD. Trzeba mu wcisnąć ALT knob.
_________________
Pozdrawiam
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
 
 
RzEmYk
Moderator



Imię: Krzysiek
Dołączył: 18 Lut 2005
Posty: 2785
Skąd: KDA
Wysłany: Pią 15 Lut, 2013 16:50   

http://www.simflight.com/...te-editor-1-01/ - zewnętrzny edytor planów lotu.
_________________
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX1080, W7 64b SP1, P3D 4.5
 
 
mpawlus97
Cadet


Imię: Michał
Dołączył: 03 Lut 2013
Posty: 2
Skąd: Żywiec
Wysłany: Sob 02 Mar, 2013 12:30   [FSX] Airbus X problem z ILS

Witam, jestem posiadaczem Airbus X nie extended, problem polega na tym że podczas kiedy zaczynam dolatywać już do lotniska przechodzę w MCDU do strony gdzie wpisuje się częstotliwości. Kłopot zaczyna się gdy chce wpisać np. 110.30 w punkcie ILS. Zamiast pojawić się 110.30 pojawia się tylko 110.00 tak samo jest z VOR1. Samolot po prostu nie reaguje.
Mam zainstalowaną wersję 1.22

Może ktoś się spotkał z czymś takim, lub ma pomysł jak to rozwiązać.
 
 
raflat96
Cadet


Imię: Rafał
Dołączył: 26 Lut 2013
Posty: 4
Skąd: Sochaczew
Wysłany: Sob 02 Mar, 2013 15:53   

Polecam video tutorial do A320 Extended. Poradnik po polsku zawiera cały lot z Frankfurtu do Wiednia. Filmik można zobaczyć na stronie http://www.youtube.com/watch?v=A8jVyINHkA0
 
 
djmarcel
Light Planes Captain



Imię: Marcel
Dołączył: 03 Mar 2010
Posty: 51
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 04 Mar, 2013 13:13   Dzine zachowanie w locie Airbus X Extended

Bardzo fajny i pomocny jest w/w tutorial od SkyNews. Dziękuję za linka. Mam natomiast inny problem z Airbusem X Extended. W trakcie wznoszenia jak i samego lotu, a szczególnie przy wykonywaniu zakrętów za pomocą AP maszyna dziwnie się zachowuje tzn. gwałtownie opada i wznosi się np. o ponad 2.000 ft, oraz cały samolot się trzęsie jak przy trudno wyobrażalnych turbulencjach. Do tego Airbus najczęściej traci prędkość, tak znacznie, że przeciąga i pojawia się ostrzeżenie dźwiękowe "Speed" i na wyświetlaczu "A floor". Myślałem, że samolot reaguje tak na wiatry generowane przez Rex Essentials, ale bez uruchomienia programu pogodowego przy ładnej pogodzie również tak się dzieje. Mam zainstalowaną najnowszą oczywiście oryginalną wersję 1.04 i nie wiem co może powodować takie zachowanie maszyny. Czy ktoś z Was może miał podobny problem i wie jak z nim sobie poradzić. Z góry dziękuję za wszystkie pomocne odpowiedzi. Pozdrawiam.
 
 
raflat96
Cadet


Imię: Rafał
Dołączył: 26 Lut 2013
Posty: 4
Skąd: Sochaczew
Wysłany: Pon 04 Mar, 2013 16:45   

Może napisz w komentarzu pod filmikiem?
 
 
PZL Belfegor
Moderator


Imię: Dymitr Osiński
Dołączył: 19 Lut 2005
Posty: 2881
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 04 Mar, 2013 18:49   

Komentarze pod filmikiem nowym forum wsparcia producenta.
 
 
djmarcel
Light Planes Captain



Imię: Marcel
Dołączył: 03 Mar 2010
Posty: 51
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 06 Mar, 2013 09:49   Błąd "g3d.dll" - Airbus X Extended

Witam ponownie. Z problemem opisanym w moim poprzednim poście poradziłem sobie w prosty sposób. Przeinstalowałem Airbusa i problem zniknął. Pojawił się natomiast kolejny i to dużo poważniejszy kłopot. Mianowicie po zainstalowaniu ponownym Airbusa od Aerosoftu, FSX zaczął się zawieszać na samym początku, lub też w trakcie ładowania lotu, czasami gdy lot uda się załadować to po jego zakończeniu FSX również pokazuje komunikat "fatal error occured". Wczoraj zdarzyło mi się jeszcze coś dziwniejszego. W trakcie lotu nagle FSX się zawiesił a następnie gdy "odżył" to zniknęły tekstury zewnętrzne samolotu, oraz wyświetlacze w kokpicie. Gdy chciałem zakończyć lot to oczywiście FSX pokazał błąd i koniec. Za każdym razem w raporcie o błędach jest wymieniony ten sam winny moduł "g3d.dll" Jak odinstaluję Airbusa to problem znika i wszystko jest ok. Wszystkie rady zamieszczone na forum Aerosoft nie przynoszą rezultatu. Próbowałem również usuwania pliku fsx.cfg, oraz dodałem do katalogu FSX plik uiautomationcore.dll, co też nic nie zmieniło. Mam najnowszego FSUIPC 4.86. FSX ma SP1 i SP2. Sprzęt to laptop Dell Inspiron 17, i5 2.8 GHz, 8 GB RAM, Karta GT525M, Windows7. Czy ktoś z Was miał podobny problem i wie jak sobie z nim poradzić. Proszę uprzejmie o pomoc.
 
 
djmarcel
Light Planes Captain



Imię: Marcel
Dołączył: 03 Mar 2010
Posty: 51
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 12 Mar, 2013 08:59   Naprawa problemu Błąd "g3d.dll" - Airbus X Extende

Witam ponownie. Mój wyżej opisany problem został już rozwiązany. Ponieważ miałem tylko FSX w wersji Deluxe to zgodnie z wymaganiami systemowymi firmy Aerosoft należało zainstalować dodatek FSX Acceleration, który rozwiązał moje kłopoty z błędem "g3d.dll", oraz z zanikaniem tekstur samolotu. Nareszcie mogę się w pełni cieszyć wirtualnym lataniem bez denerwujących problemów. Pozdrawiam.
 
 
oskar1994
Light Planes Captain



Imię: Oskar
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 84
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 12 Mar, 2013 13:38   

Witam

Czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem, iż nie można wychylić w żadną stronę steru kierunku? Jedynie co się dzieje, to to, że rudder tylko drga, nic więcej. Tak jakby, coś go blokowało

Na stronie aerosoft'u znalazłem pewnie rozwiązanie problemu za pomocą FSUIPC ( http://forum.aerosoft.com...throttle-fadec/ ), lecz niestety mój FSUIPC nie posiada opcji "Key presses"


- Opcja "Autorudder" w MCDU, wyłączona

- Wychylanie steru kierunku jest przypisane do przycisków na Joy'u

- Aktualna wersja airbusa: Extended, 1.04 + Hotfix od 010-013

- FSX, SP1, SP2



Jeśli będzie taka potrzeba to dorzucę też właściwości systemu.


Pozdrawiam
_________________
http://www.youtube.com/user/DJOzzi1?feature=mhee
 
 
Tomek1158
Jet 1st Officer


Imię: Tomasz Faszcza
Dołączył: 26 Kwi 2011
Posty: 293
Skąd: EGCN
Wysłany: Wto 12 Mar, 2013 16:28   

Cytat:
Wychylanie steru kierunku jest przypisane do przycisków na Joy'u


Nie ma szans by zadziałało w ten sposób. Musisz mieć to przypisane do osi.
_________________
This, the mojave desert is the final resting place of thousands of unemployed aircraft. For the old ones, the best future they can look forward to is reincarnation as a coke can. - Bruce Dickinson
Ostatnio zmieniony przez PZL Belfegor Wto 12 Mar, 2013 18:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
oskar1994
Light Planes Captain



Imię: Oskar
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 84
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 12 Mar, 2013 18:59   

Mam tylko 3 osie, które są kolejno przypisane steru wysokości, lotek i przepustnicy

Nie ma na to innego wyjścia?
_________________
http://www.youtube.com/user/DJOzzi1?feature=mhee
 
 
Tomek1158
Jet 1st Officer


Imię: Tomasz Faszcza
Dołączył: 26 Kwi 2011
Posty: 293
Skąd: EGCN
Wysłany: Wto 12 Mar, 2013 22:18   

Nie i właśnie dlatego zaraz po kupieniu arbuza kupiłem sobie skrętny joystick do ruddera. Możesz jeszcze co najwyżej włączyć autorudder jak nie chcesz kupować joya...
_________________
This, the mojave desert is the final resting place of thousands of unemployed aircraft. For the old ones, the best future they can look forward to is reincarnation as a coke can. - Bruce Dickinson
 
 
oskar1994
Light Planes Captain



Imię: Oskar
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 84
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 13 Mar, 2013 11:04   

Tak też zrobiłem, ale słabo widzę podejścia z crosswind'em
_________________
http://www.youtube.com/user/DJOzzi1?feature=mhee
 
 
Genesis
Cadet


Imię: Genesis
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 2
Skąd: Warsaw
Wysłany: Sob 16 Mar, 2013 10:48   

Polecam kupić orczyk od CH albo przypisać 2 przyciski na joysticku do obsługi steru kierunku.
 
 
Zgredd
Turboprop Captain


Imię: Zgredd
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 190
Skąd: EPPO
Wysłany: Nie 17 Mar, 2013 04:41   

Orczyk Saiteka tańszy i ma szerszy rozstaw pedałów. Warto porównać.
 
 
oskar1994
Light Planes Captain



Imię: Oskar
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 84
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pią 22 Mar, 2013 12:31   

Genesis napisał/a:
albo przypisać 2 przyciski na joysticku do obsługi steru kierunku.

Tak też zrobiłem, lecz ster ani rusz.
_________________
http://www.youtube.com/user/DJOzzi1?feature=mhee
 
 
Tomek1158
Jet 1st Officer


Imię: Tomasz Faszcza
Dołączył: 26 Kwi 2011
Posty: 293
Skąd: EGCN
Wysłany: Pon 25 Mar, 2013 13:54   

Cytat:
Tak też zrobiłem, lecz ster ani rusz.


W tym arbuzie to nie działa. Musisz mieć koniecznie oś. A jak nie to MCDU Auto Rudder.
_________________
This, the mojave desert is the final resting place of thousands of unemployed aircraft. For the old ones, the best future they can look forward to is reincarnation as a coke can. - Bruce Dickinson
 
 
kowalski89
Cadet


Imię: Krystian
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 30
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 27 Mar, 2013 21:04   

To raczej nie problem braku Acceleration bo u mnie śmiga na Deluxe z SP2 aż miło...
 
 
mbucholski
Jet 1st Officer


Imię: Mateusz
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 284
Skąd: Maastricht
Wysłany: Wto 23 Kwi, 2013 09:44   

http://forum.aerosoft.com...irbus-projects/

W skrócie: dzieje się. Za kilka tygodni wyjdzie darmowy update VNAV; jesienią A318/A319 z wx & terrain radar, więcej systemów (33,61 Euro, 50% zniżki dla posiadaczy A320/A321); zimą darmowy update systemów z A318 do A320; a w 2014 premiera A330 (też 33,61 Euro, zniżka dla posiadaczy A318/A320).
 
 
kowalski89
Cadet


Imię: Krystian
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 30
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 08 Maj, 2013 11:19   

Wyszła wersja 1.10

Już po oblataniu na przykładzie EPWR-EPGD z domyślnym airac.

Traska DCT VAGSA N871 LDZ N133 GRUDA po starcie direct GRUDA ładnie wyznaczył trasę, TOC, w międzyczasie ustawiłem fl150 nad GRUDA-arbuzik wyznaczył TOD, przy zbliżaniu do TOD włączyłem tryb znizania-do przejęcia ścieżki opada v/s 1000 a potem jak mu ściażka zadała czyli jak być powinno. Tod oblicznoy bezbłędnie bo miałem dokładnie FL150 nad GRUDA. Bez problemu złapał LOC, lądowanko z łapy bez problemowo.

Podsumowując na szybko- nawet VATSIM mu nie straszny :)
 
 
slysy
Light Planes Captain



Imię: Sławek Lysy
Dołączył: 06 Lut 2004
Posty: 129
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 08 Maj, 2013 19:01   

Teraz jest to już pełnowartościowy Arbuz, ładnie trzyma prędkości i bardzo dobrze liczy Cost Indexy (sprawdzone z PEP-em) no i w końcu zrobili porządek z klapami!!!
_________________
 
 
mbucholski
Jet 1st Officer


Imię: Mateusz
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 284
Skąd: Maastricht
Wysłany: Czw 09 Maj, 2013 13:02   

Jest już hotfix - http://forum.aerosoft.com...fmgs-quick-fix/.
 
 
lotnik555
Cadet


Imię: Michał
Dołączył: 07 Lip 2011
Posty: 43
Skąd: EPWA
Wysłany: Sob 11 Maj, 2013 14:38   

Witam, mam taki problem. Załączam checkliste na on i nic się nie dzieje. Niby jest on, ale nawet nie uaktywnia się COCKPIT REP. Na tym filmiku tutorialu od SkyNews nawet wszystko mam inaczej. Po wczytaniu Cold&Dark, załączeniu bat 1 i 2 przycisk EXT POWER jest nieaktywny. Nie wiem czemu innym się wyświetla ten przycisk, a mi nie. Druga sprawa, że udało mi się znaleźć w MCDU w ustawieniach Ground Services opcję, która go uaktywnia. Zadziałało raz. Włączyło się. Jednak checklista tak j/w pisałem nie uaktywniła 1 części mimo, że jest na on. Co ciekawe teraz nie działa mi już EXT POWER, a w GRD Services jest wszystko nieaktywne. Proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony przez RzEmYk Sob 11 Maj, 2013 15:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Tomek1158
Jet 1st Officer


Imię: Tomasz Faszcza
Dołączył: 26 Kwi 2011
Posty: 293
Skąd: EGCN
Wysłany: Sob 11 Maj, 2013 18:46   

skad masz samolot?
_________________
This, the mojave desert is the final resting place of thousands of unemployed aircraft. For the old ones, the best future they can look forward to is reincarnation as a coke can. - Bruce Dickinson
 
 
Zgredd
Turboprop Captain


Imię: Zgredd
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 190
Skąd: EPPO
Wysłany: Nie 12 Maj, 2013 01:15   

Ja nie do końca jestem zadowolony z SP1. Samolot nie respektuje 250KT poniżej FL100. Jest niby zaznaczony limit na speedtapie, ale na tym się sprawa kończy.
W dalszym ciągu nie rozwiązali starego problemu, gdzie w MCDU wyświetlane są niepoprawne poziomy lotu za TOD.
Wykonując stara EPWA BIMPA4N, wprowadziłem restrykcję FL170 nad BIMPA. Przelotową miałem FL210. TOD wyliczyło mi dopiero za OLGER, w ogóle nie respektując BIMPA FL170.

Ale już np. DME ARC od ARBIR przy podejściu do EPPO wykonuje lepiej niż NGX :P
 
 
lotnik555
Cadet


Imię: Michał
Dołączył: 07 Lip 2011
Posty: 43
Skąd: EPWA
Wysłany: Nie 12 Maj, 2013 10:31   

Z aerosoftu, a skąd?
 
 
ylid
Light Planes Captain


Imię: Piotr
Dołączył: 29 Wrz 2010
Posty: 90
Skąd: Olkusz
Wysłany: Nie 12 Maj, 2013 10:46   

lotnik555 napisał/a:
Z aerosoftu, a skąd?

Wersja pudełkowa/download? Zaktualizowana? Wszystkie hotfixy? Samolot ustawiony jako domyślny? W jakim stanie? Itd. Po prostu nikt tu nie ma szklanej kuli, a nie napisałeś niczego więcej niż to, że masz problem. Więc z uprzejmości jesteś dopytywany o szczegóły w nadziei, że jednak pozwolisz sobie pomóc.
Ostatnio zmieniony przez RzEmYk Nie 12 Maj, 2013 20:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
karmel
Light Planes Captain


Imię: Karol
Dołączył: 16 Cze 2007
Posty: 50
Skąd: EPWR
Wysłany: Nie 12 Maj, 2013 18:09   

Lotnik555 miałem ten sam problem co ty :) Pomogła mi aktualizacja do wersji 1.10 wcześniej miałem 1.4. Moim zdaniem to wina RAASa, który się źle zainstalował razem z Airbusem. Inna rzecz to brak update dla RAAS. Taki komunikat miałem przy każdym uruchamianiu FSX-a. Więc albo update do wersji 1.10 albo update RAASa.
_________________
Kanał youtube: http://www.youtube.com/watch?v=TYmPhNKbi2M
 
 
lotnik555
Cadet


Imię: Michał
Dołączył: 07 Lip 2011
Posty: 43
Skąd: EPWA
Wysłany: Pon 13 Maj, 2013 15:31   

Mam taki problem, chcę polecieć z EPKK do EPWA. No i zaczynają się schody bo pierwszy pkt wg planu to JED, a potem M866 LOGDA. Niestety nie da rady wpisać tego punktu. Gdy chcę wpisać po lewej stronie numer drogi M866 też nie znajduje. Tak więc co mam zrobić?
 
 
IkexI
Cadet


Imię: Paweł
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 37
Skąd: EPGD
Wysłany: Pon 13 Maj, 2013 16:11   

Czy Airac w Airbusie jest aktualny? Może to jest problemem - zależy od kiedy obowiązują te nazwy nawigacyjne.
_________________
Intel i3-2330M x2 2.2ghz
Intel HD Graphics 3000
4GB DDR3 RAM
Windows 7 Pro
 
 
lotnik555
Cadet


Imię: Michał
Dołączył: 07 Lip 2011
Posty: 43
Skąd: EPWA
Wysłany: Pon 13 Maj, 2013 16:14   

Mam najnowszą wersję 1.10. Ale dlaczego nie można zacząć od wpisywania punktu?
 
 
XxCloudy
Cadet



Imię: Oskar
Dołączył: 28 Cze 2012
Posty: 43
Skąd: EPGD
Wysłany: Pon 13 Maj, 2013 16:31   

Ale nie chodzi o wersję Airbusa, tylko o wersję aktualnej bazy AIRAC od http://www.navigraph.com/ jaką posiadasz.
 
 
lotnik555
Cadet


Imię: Michał
Dołączył: 07 Lip 2011
Posty: 43
Skąd: EPWA
Wysłany: Pon 13 Maj, 2013 16:41   

najnowszą. 1305. Kiedy jest SID np. z EDDF to jest wszystko ok. Zaczyna się od nr drogi. Jednak kiedy nie ma SIDA, a drogę trzeba zacząć od punktu na trasie to niestety. Nie wyszukuje mi ponadto ani drogi M985 jak i M866
 
 
Tomek1158
Jet 1st Officer


Imię: Tomasz Faszcza
Dołączył: 26 Kwi 2011
Posty: 293
Skąd: EGCN
Wysłany: Pon 13 Maj, 2013 16:49   

Po wejsciu w planie w EPKK musisz najpierw wpisać punkt JED w next waypoint dopiero potem z JED wejsc do zakładki airways.
_________________
This, the mojave desert is the final resting place of thousands of unemployed aircraft. For the old ones, the best future they can look forward to is reincarnation as a coke can. - Bruce Dickinson
 
 
lotnik555
Cadet


Imię: Michał
Dołączył: 07 Lip 2011
Posty: 43
Skąd: EPWA
Wysłany: Pon 13 Maj, 2013 18:49   

Ok dzięki :) . Latam PMDG 737 ngx i tam na trochę więcej FMC pozwala :P
 
 
RzEmYk
Moderator



Imię: Krzysiek
Dołączył: 18 Lut 2005
Posty: 2785
Skąd: KDA
Wysłany: Pon 13 Maj, 2013 19:03   

Tu i tu FMC/MCDU pozwala na praktycznie to samo. Różnica jest w obsłudze, której należy się nauczyć.
_________________
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX1080, W7 64b SP1, P3D 4.5
Ostatnio zmieniony przez RzEmYk Wto 14 Maj, 2013 00:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
lotnik555
Cadet


Imię: Michał
Dołączył: 07 Lip 2011
Posty: 43
Skąd: EPWA
Wysłany: Pon 13 Maj, 2013 20:08   

Myślałem, że to koniec moich problemów... Niestety po tym jak odbyłem piękny lot tym samolotem i wszystko udało się zrobić na 100% to tym razem, kiedy wypełniam check listę prosi mnie o ustawienie ciśnienia. Standardowo jest 1013(offline). No dobra sprawdziłem metar i 1014 tak też ustawiłem, niestety ciągle słyszę głos sprawdzający ustawione ciśnienie. Namachałem się już mocno pokrętłem i niestety w kółko to samo. Zresetowałem FSX-a i jeszcze raz. Niestety... Czy ktoś wie, w czym może być problem?
 
 
Tomek1158
Jet 1st Officer


Imię: Tomasz Faszcza
Dołączył: 26 Kwi 2011
Posty: 293
Skąd: EGCN
Wysłany: Pon 13 Maj, 2013 20:33   

Naciśnij "B"
_________________
This, the mojave desert is the final resting place of thousands of unemployed aircraft. For the old ones, the best future they can look forward to is reincarnation as a coke can. - Bruce Dickinson
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Configured by konraf

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania identyfikatora sesji użytkownika. Dzięki temu plikowi będziesz zalogowany w serwisie przez cały czas przebywania w witrynie bądź do momentu wylogowania się. Możesz zrezygnować ze zbierania informacji poprzez pliki cookies, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki - niemniej w takim przypadku nie gwarantujemy poprawnego działania serwisu.