Airbus A320 - Aerosoft |
Autor |
Wiadomość |
adiks7
Turboprop Captain

Imię: Mariusz
Dołączył: 04 Lis 2010 Posty: 178 Skąd: Mińsk EPMM
|
Wysłany: Czw 14 Lut, 2013 12:59
|
|
|
Tzn. że dróg nie ma w komputerze? Jeszcze jedno, dlaczego samolot nie rozpoczyna zniżania po minięciu T/D, strzałki na ekranie? Autopilota ustawiam przed minięciem punkt np. na 3000ft.? |
_________________ Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl |
Ostatnio zmieniony przez PZL Belfegor Czw 14 Lut, 2013 14:19, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Kirow
Jet 1st Officer


Imię: Boguś
Dołączył: 06 Maj 2008 Posty: 277 Skąd: EPWR
|
Wysłany: Czw 14 Lut, 2013 13:04
|
|
|
Po prostu punkty wpisuje się z jednej strony a drogi między punktami z drugiej. Airbusy tak mają, że nie zniżają same po minięciu TOD. Trzeba mu wcisnąć ALT knob. |
_________________ Pozdrawiam
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart |
|
|
|
 |
RzEmYk
Moderator


Imię: Krzysiek
Dołączył: 18 Lut 2005 Posty: 2790 Skąd: KDA
|
|
|
|
 |
mpawlus97
Cadet

Imię: Michał
Dołączył: 03 Lut 2013 Posty: 2 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: Sob 02 Mar, 2013 12:30 [FSX] Airbus X problem z ILS
|
|
|
Witam, jestem posiadaczem Airbus X nie extended, problem polega na tym że podczas kiedy zaczynam dolatywać już do lotniska przechodzę w MCDU do strony gdzie wpisuje się częstotliwości. Kłopot zaczyna się gdy chce wpisać np. 110.30 w punkcie ILS. Zamiast pojawić się 110.30 pojawia się tylko 110.00 tak samo jest z VOR1. Samolot po prostu nie reaguje.
Mam zainstalowaną wersję 1.22
Może ktoś się spotkał z czymś takim, lub ma pomysł jak to rozwiązać. |
|
|
|
 |
raflat96
Cadet

Imię: Rafał
Dołączył: 26 Lut 2013 Posty: 4 Skąd: Sochaczew
|
|
|
|
 |
djmarcel
Light Planes Captain


Imię: Marcel
Dołączył: 03 Mar 2010 Posty: 51 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 04 Mar, 2013 13:13 Dzine zachowanie w locie Airbus X Extended
|
|
|
Bardzo fajny i pomocny jest w/w tutorial od SkyNews. Dziękuję za linka. Mam natomiast inny problem z Airbusem X Extended. W trakcie wznoszenia jak i samego lotu, a szczególnie przy wykonywaniu zakrętów za pomocą AP maszyna dziwnie się zachowuje tzn. gwałtownie opada i wznosi się np. o ponad 2.000 ft, oraz cały samolot się trzęsie jak przy trudno wyobrażalnych turbulencjach. Do tego Airbus najczęściej traci prędkość, tak znacznie, że przeciąga i pojawia się ostrzeżenie dźwiękowe "Speed" i na wyświetlaczu "A floor". Myślałem, że samolot reaguje tak na wiatry generowane przez Rex Essentials, ale bez uruchomienia programu pogodowego przy ładnej pogodzie również tak się dzieje. Mam zainstalowaną najnowszą oczywiście oryginalną wersję 1.04 i nie wiem co może powodować takie zachowanie maszyny. Czy ktoś z Was może miał podobny problem i wie jak z nim sobie poradzić. Z góry dziękuję za wszystkie pomocne odpowiedzi. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
raflat96
Cadet

Imię: Rafał
Dołączył: 26 Lut 2013 Posty: 4 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: Pon 04 Mar, 2013 16:45
|
|
|
Może napisz w komentarzu pod filmikiem? |
|
|
|
 |
PZL Belfegor
Moderator

Imię: Dymitr Osiński
Dołączył: 19 Lut 2005 Posty: 2881 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 04 Mar, 2013 18:49
|
|
|
Komentarze pod filmikiem nowym forum wsparcia producenta. |
|
|
|
 |
djmarcel
Light Planes Captain


Imię: Marcel
Dołączył: 03 Mar 2010 Posty: 51 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 06 Mar, 2013 09:49 Błąd "g3d.dll" - Airbus X Extended
|
|
|
Witam ponownie. Z problemem opisanym w moim poprzednim poście poradziłem sobie w prosty sposób. Przeinstalowałem Airbusa i problem zniknął. Pojawił się natomiast kolejny i to dużo poważniejszy kłopot. Mianowicie po zainstalowaniu ponownym Airbusa od Aerosoftu, FSX zaczął się zawieszać na samym początku, lub też w trakcie ładowania lotu, czasami gdy lot uda się załadować to po jego zakończeniu FSX również pokazuje komunikat "fatal error occured". Wczoraj zdarzyło mi się jeszcze coś dziwniejszego. W trakcie lotu nagle FSX się zawiesił a następnie gdy "odżył" to zniknęły tekstury zewnętrzne samolotu, oraz wyświetlacze w kokpicie. Gdy chciałem zakończyć lot to oczywiście FSX pokazał błąd i koniec. Za każdym razem w raporcie o błędach jest wymieniony ten sam winny moduł "g3d.dll" Jak odinstaluję Airbusa to problem znika i wszystko jest ok. Wszystkie rady zamieszczone na forum Aerosoft nie przynoszą rezultatu. Próbowałem również usuwania pliku fsx.cfg, oraz dodałem do katalogu FSX plik uiautomationcore.dll, co też nic nie zmieniło. Mam najnowszego FSUIPC 4.86. FSX ma SP1 i SP2. Sprzęt to laptop Dell Inspiron 17, i5 2.8 GHz, 8 GB RAM, Karta GT525M, Windows7. Czy ktoś z Was miał podobny problem i wie jak sobie z nim poradzić. Proszę uprzejmie o pomoc. |
|
|
|
 |
djmarcel
Light Planes Captain


Imię: Marcel
Dołączył: 03 Mar 2010 Posty: 51 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 12 Mar, 2013 08:59 Naprawa problemu Błąd "g3d.dll" - Airbus X Extende
|
|
|
Witam ponownie. Mój wyżej opisany problem został już rozwiązany. Ponieważ miałem tylko FSX w wersji Deluxe to zgodnie z wymaganiami systemowymi firmy Aerosoft należało zainstalować dodatek FSX Acceleration, który rozwiązał moje kłopoty z błędem "g3d.dll", oraz z zanikaniem tekstur samolotu. Nareszcie mogę się w pełni cieszyć wirtualnym lataniem bez denerwujących problemów. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
oskar1994
Light Planes Captain


Imię: Oskar
Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 84 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 12 Mar, 2013 13:38
|
|
|
Witam
Czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem, iż nie można wychylić w żadną stronę steru kierunku? Jedynie co się dzieje, to to, że rudder tylko drga, nic więcej. Tak jakby, coś go blokowało
Na stronie aerosoft'u znalazłem pewnie rozwiązanie problemu za pomocą FSUIPC ( http://forum.aerosoft.com...throttle-fadec/ ), lecz niestety mój FSUIPC nie posiada opcji "Key presses"
- Opcja "Autorudder" w MCDU, wyłączona
- Wychylanie steru kierunku jest przypisane do przycisków na Joy'u
- Aktualna wersja airbusa: Extended, 1.04 + Hotfix od 010-013
- FSX, SP1, SP2
Jeśli będzie taka potrzeba to dorzucę też właściwości systemu.
Pozdrawiam |
_________________ http://www.youtube.com/user/DJOzzi1?feature=mhee |
|
|
|
 |
Tomek1158
Jet 1st Officer

Imię: Tomasz Faszcza
Dołączył: 26 Kwi 2011 Posty: 293 Skąd: EGCN
|
Wysłany: Wto 12 Mar, 2013 16:28
|
|
|
Cytat: | Wychylanie steru kierunku jest przypisane do przycisków na Joy'u |
Nie ma szans by zadziałało w ten sposób. Musisz mieć to przypisane do osi. |
_________________ This, the mojave desert is the final resting place of thousands of unemployed aircraft. For the old ones, the best future they can look forward to is reincarnation as a coke can. - Bruce Dickinson |
Ostatnio zmieniony przez PZL Belfegor Wto 12 Mar, 2013 18:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
oskar1994
Light Planes Captain


Imię: Oskar
Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 84 Skąd: Gdynia
|
|
|
|
 |
Tomek1158
Jet 1st Officer

Imię: Tomasz Faszcza
Dołączył: 26 Kwi 2011 Posty: 293 Skąd: EGCN
|
Wysłany: Wto 12 Mar, 2013 22:18
|
|
|
Nie i właśnie dlatego zaraz po kupieniu arbuza kupiłem sobie skrętny joystick do ruddera. Możesz jeszcze co najwyżej włączyć autorudder jak nie chcesz kupować joya... |
_________________ This, the mojave desert is the final resting place of thousands of unemployed aircraft. For the old ones, the best future they can look forward to is reincarnation as a coke can. - Bruce Dickinson |
|
|
|
 |
oskar1994
Light Planes Captain


Imię: Oskar
Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 84 Skąd: Gdynia
|
|
|
|
 |
Genesis
Cadet

Imię: Genesis
Dołączył: 12 Mar 2013 Posty: 2 Skąd: Warsaw
|
Wysłany: Sob 16 Mar, 2013 10:48
|
|
|
Polecam kupić orczyk od CH albo przypisać 2 przyciski na joysticku do obsługi steru kierunku. |
|
|
|
 |
Zgredd
Turboprop Captain

Imię: Zgredd
Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 190 Skąd: EPPO
|
Wysłany: Nie 17 Mar, 2013 04:41
|
|
|
Orczyk Saiteka tańszy i ma szerszy rozstaw pedałów. Warto porównać. |
|
|
|
 |
oskar1994
Light Planes Captain


Imię: Oskar
Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 84 Skąd: Gdynia
|
|
|
|
 |
Tomek1158
Jet 1st Officer

Imię: Tomasz Faszcza
Dołączył: 26 Kwi 2011 Posty: 293 Skąd: EGCN
|
Wysłany: Pon 25 Mar, 2013 13:54
|
|
|
Cytat: | Tak też zrobiłem, lecz ster ani rusz. |
W tym arbuzie to nie działa. Musisz mieć koniecznie oś. A jak nie to MCDU Auto Rudder. |
_________________ This, the mojave desert is the final resting place of thousands of unemployed aircraft. For the old ones, the best future they can look forward to is reincarnation as a coke can. - Bruce Dickinson |
|
|
|
 |
kowalski89
Cadet

Imię: Krystian
Dołączył: 06 Maj 2009 Posty: 30 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 27 Mar, 2013 21:04
|
|
|
To raczej nie problem braku Acceleration bo u mnie śmiga na Deluxe z SP2 aż miło... |
|
|
|
 |
mbucholski
Jet 1st Officer

Imię: Mateusz
Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 284 Skąd: Maastricht
|
Wysłany: Wto 23 Kwi, 2013 08:44
|
|
|
http://forum.aerosoft.com...irbus-projects/
W skrócie: dzieje się. Za kilka tygodni wyjdzie darmowy update VNAV; jesienią A318/A319 z wx & terrain radar, więcej systemów (33,61 Euro, 50% zniżki dla posiadaczy A320/A321); zimą darmowy update systemów z A318 do A320; a w 2014 premiera A330 (też 33,61 Euro, zniżka dla posiadaczy A318/A320). |
|
|
|
 |
kowalski89
Cadet

Imię: Krystian
Dołączył: 06 Maj 2009 Posty: 30 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 08 Maj, 2013 10:19
|
|
|
Wyszła wersja 1.10
Już po oblataniu na przykładzie EPWR-EPGD z domyślnym airac.
Traska DCT VAGSA N871 LDZ N133 GRUDA po starcie direct GRUDA ładnie wyznaczył trasę, TOC, w międzyczasie ustawiłem fl150 nad GRUDA-arbuzik wyznaczył TOD, przy zbliżaniu do TOD włączyłem tryb znizania-do przejęcia ścieżki opada v/s 1000 a potem jak mu ściażka zadała czyli jak być powinno. Tod oblicznoy bezbłędnie bo miałem dokładnie FL150 nad GRUDA. Bez problemu złapał LOC, lądowanko z łapy bez problemowo.
Podsumowując na szybko- nawet VATSIM mu nie straszny |
|
|
|
 |
slysy
Light Planes Captain


Imię: Sławek Lysy
Dołączył: 06 Lut 2004 Posty: 129 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 08 Maj, 2013 18:01
|
|
|
Teraz jest to już pełnowartościowy Arbuz, ładnie trzyma prędkości i bardzo dobrze liczy Cost Indexy (sprawdzone z PEP-em) no i w końcu zrobili porządek z klapami!!! |
_________________
 |
|
|
|
 |
mbucholski
Jet 1st Officer

Imię: Mateusz
Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 284 Skąd: Maastricht
|
|
|
|
 |
lotnik555
Cadet

Imię: Michał
Dołączył: 07 Lip 2011 Posty: 43 Skąd: EPWA
|
Wysłany: Sob 11 Maj, 2013 13:38
|
|
|
Witam, mam taki problem. Załączam checkliste na on i nic się nie dzieje. Niby jest on, ale nawet nie uaktywnia się COCKPIT REP. Na tym filmiku tutorialu od SkyNews nawet wszystko mam inaczej. Po wczytaniu Cold&Dark, załączeniu bat 1 i 2 przycisk EXT POWER jest nieaktywny. Nie wiem czemu innym się wyświetla ten przycisk, a mi nie. Druga sprawa, że udało mi się znaleźć w MCDU w ustawieniach Ground Services opcję, która go uaktywnia. Zadziałało raz. Włączyło się. Jednak checklista tak j/w pisałem nie uaktywniła 1 części mimo, że jest na on. Co ciekawe teraz nie działa mi już EXT POWER, a w GRD Services jest wszystko nieaktywne. Proszę o pomoc. |
Ostatnio zmieniony przez RzEmYk Sob 11 Maj, 2013 14:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Tomek1158
Jet 1st Officer

Imię: Tomasz Faszcza
Dołączył: 26 Kwi 2011 Posty: 293 Skąd: EGCN
|
Wysłany: Sob 11 Maj, 2013 17:46
|
|
|
skad masz samolot? |
_________________ This, the mojave desert is the final resting place of thousands of unemployed aircraft. For the old ones, the best future they can look forward to is reincarnation as a coke can. - Bruce Dickinson |
|
|
|
 |
Zgredd
Turboprop Captain

Imię: Zgredd
Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 190 Skąd: EPPO
|
Wysłany: Nie 12 Maj, 2013 00:15
|
|
|
Ja nie do końca jestem zadowolony z SP1. Samolot nie respektuje 250KT poniżej FL100. Jest niby zaznaczony limit na speedtapie, ale na tym się sprawa kończy.
W dalszym ciągu nie rozwiązali starego problemu, gdzie w MCDU wyświetlane są niepoprawne poziomy lotu za TOD.
Wykonując stara EPWA BIMPA4N, wprowadziłem restrykcję FL170 nad BIMPA. Przelotową miałem FL210. TOD wyliczyło mi dopiero za OLGER, w ogóle nie respektując BIMPA FL170.
Ale już np. DME ARC od ARBIR przy podejściu do EPPO wykonuje lepiej niż NGX |
|
|
|
 |
lotnik555
Cadet

Imię: Michał
Dołączył: 07 Lip 2011 Posty: 43 Skąd: EPWA
|
Wysłany: Nie 12 Maj, 2013 09:31
|
|
|
Z aerosoftu, a skąd? |
|
|
|
 |
ylid
Light Planes Captain

Imię: Piotr
Dołączył: 29 Wrz 2010 Posty: 90 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: Nie 12 Maj, 2013 09:46
|
|
|
lotnik555 napisał/a: | Z aerosoftu, a skąd? |
Wersja pudełkowa/download? Zaktualizowana? Wszystkie hotfixy? Samolot ustawiony jako domyślny? W jakim stanie? Itd. Po prostu nikt tu nie ma szklanej kuli, a nie napisałeś niczego więcej niż to, że masz problem. Więc z uprzejmości jesteś dopytywany o szczegóły w nadziei, że jednak pozwolisz sobie pomóc. |
Ostatnio zmieniony przez RzEmYk Nie 12 Maj, 2013 19:02, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
karmel
Light Planes Captain

Imię: Karol
Dołączył: 16 Cze 2007 Posty: 50 Skąd: EPWR
|
Wysłany: Nie 12 Maj, 2013 17:09
|
|
|
Lotnik555 miałem ten sam problem co ty Pomogła mi aktualizacja do wersji 1.10 wcześniej miałem 1.4. Moim zdaniem to wina RAASa, który się źle zainstalował razem z Airbusem. Inna rzecz to brak update dla RAAS. Taki komunikat miałem przy każdym uruchamianiu FSX-a. Więc albo update do wersji 1.10 albo update RAASa. |
_________________ Kanał youtube: http://www.youtube.com/watch?v=TYmPhNKbi2M |
|
|
|
 |
lotnik555
Cadet

Imię: Michał
Dołączył: 07 Lip 2011 Posty: 43 Skąd: EPWA
|
Wysłany: Pon 13 Maj, 2013 14:31
|
|
|
Mam taki problem, chcę polecieć z EPKK do EPWA. No i zaczynają się schody bo pierwszy pkt wg planu to JED, a potem M866 LOGDA. Niestety nie da rady wpisać tego punktu. Gdy chcę wpisać po lewej stronie numer drogi M866 też nie znajduje. Tak więc co mam zrobić? |
|
|
|
 |
IkexI
Cadet

Imię: Paweł
Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 37 Skąd: EPGD
|
Wysłany: Pon 13 Maj, 2013 15:11
|
|
|
Czy Airac w Airbusie jest aktualny? Może to jest problemem - zależy od kiedy obowiązują te nazwy nawigacyjne. |
_________________ Intel i3-2330M x2 2.2ghz
Intel HD Graphics 3000
4GB DDR3 RAM
Windows 7 Pro |
|
|
|
 |
lotnik555
Cadet

Imię: Michał
Dołączył: 07 Lip 2011 Posty: 43 Skąd: EPWA
|
Wysłany: Pon 13 Maj, 2013 15:14
|
|
|
Mam najnowszą wersję 1.10. Ale dlaczego nie można zacząć od wpisywania punktu? |
|
|
|
 |
XxCloudy
Cadet


Imię: Oskar
Dołączył: 28 Cze 2012 Posty: 43 Skąd: EPGD
|
Wysłany: Pon 13 Maj, 2013 15:31
|
|
|
Ale nie chodzi o wersję Airbusa, tylko o wersję aktualnej bazy AIRAC od http://www.navigraph.com/ jaką posiadasz. |
|
|
|
 |
lotnik555
Cadet

Imię: Michał
Dołączył: 07 Lip 2011 Posty: 43 Skąd: EPWA
|
Wysłany: Pon 13 Maj, 2013 15:41
|
|
|
najnowszą. 1305. Kiedy jest SID np. z EDDF to jest wszystko ok. Zaczyna się od nr drogi. Jednak kiedy nie ma SIDA, a drogę trzeba zacząć od punktu na trasie to niestety. Nie wyszukuje mi ponadto ani drogi M985 jak i M866 |
|
|
|
 |
Tomek1158
Jet 1st Officer

Imię: Tomasz Faszcza
Dołączył: 26 Kwi 2011 Posty: 293 Skąd: EGCN
|
Wysłany: Pon 13 Maj, 2013 15:49
|
|
|
Po wejsciu w planie w EPKK musisz najpierw wpisać punkt JED w next waypoint dopiero potem z JED wejsc do zakładki airways. |
_________________ This, the mojave desert is the final resting place of thousands of unemployed aircraft. For the old ones, the best future they can look forward to is reincarnation as a coke can. - Bruce Dickinson |
|
|
|
 |
lotnik555
Cadet

Imię: Michał
Dołączył: 07 Lip 2011 Posty: 43 Skąd: EPWA
|
Wysłany: Pon 13 Maj, 2013 17:49
|
|
|
Ok dzięki . Latam PMDG 737 ngx i tam na trochę więcej FMC pozwala |
|
|
|
 |
RzEmYk
Moderator


Imię: Krzysiek
Dołączył: 18 Lut 2005 Posty: 2790 Skąd: KDA
|
Wysłany: Pon 13 Maj, 2013 18:03
|
|
|
Tu i tu FMC/MCDU pozwala na praktycznie to samo. Różnica jest w obsłudze, której należy się nauczyć. |
_________________ Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX1080, W7 64b SP1, P3D 4.5 |
Ostatnio zmieniony przez RzEmYk Pon 13 Maj, 2013 23:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
lotnik555
Cadet

Imię: Michał
Dołączył: 07 Lip 2011 Posty: 43 Skąd: EPWA
|
Wysłany: Pon 13 Maj, 2013 19:08
|
|
|
Myślałem, że to koniec moich problemów... Niestety po tym jak odbyłem piękny lot tym samolotem i wszystko udało się zrobić na 100% to tym razem, kiedy wypełniam check listę prosi mnie o ustawienie ciśnienia. Standardowo jest 1013(offline). No dobra sprawdziłem metar i 1014 tak też ustawiłem, niestety ciągle słyszę głos sprawdzający ustawione ciśnienie. Namachałem się już mocno pokrętłem i niestety w kółko to samo. Zresetowałem FSX-a i jeszcze raz. Niestety... Czy ktoś wie, w czym może być problem? |
|
|
|
 |
Tomek1158
Jet 1st Officer

Imię: Tomasz Faszcza
Dołączył: 26 Kwi 2011 Posty: 293 Skąd: EGCN
|
Wysłany: Pon 13 Maj, 2013 19:33
|
|
|
Naciśnij "B" |
_________________ This, the mojave desert is the final resting place of thousands of unemployed aircraft. For the old ones, the best future they can look forward to is reincarnation as a coke can. - Bruce Dickinson |
|
|
|
 |
|