Cześć
Z przyczyn ode mnie niezależnych, musiałem pożegnać się z forum opartym o phpBB by Przemo (które nie jest już od dawna rozwijane i aktualizowane). Dokonałem więc migracji na zwykłe phpBB 3. Migracja taka niesie za sobą spore ryzyko (utrata postów, utrata użytkowników, uszkodzenie bazy danych itp.. Na szczęście udało mi się uniknąć tych problemów.

Pozostał tylko jeden problem, a mianowicie Wasze hasła. W phpBB by Przemo hasła te były inaczej kodowane, niż są w phpBB 3. Dlatego też Wasze hasła nie działają. Proszę więc podczas logowania o skorzystanie z opcji "Zapomniałem hasła". Otrzymacie wówczas w mailu instrukcje resetu hasła. W razie problemów, proszę o kontakt ze mną pod adresem konraf@aztec.pl

Airbus A320 - Aerosoft

Dział poświęcony płatnym samolotom i śmigłowcom (czyli opinie, recenzje, poradniki). Z problemami technicznymi proszę do działu Problemy Techniczne-Samoloty.

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

Zgredd
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 190
Rejestracja: pn 21 kwie, 2008 23:00
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: Zgredd »

Czasem między metarem a pogodą w FS (niezależnie od źródła pogody) występuje różnica o 1. Samolot "widzi" zawsze pogodę FS a nie tę w metarze, a checklista opiera się na tym co widzi samolot. Rozwiązanie post wyżej ;)

lotnik555
Cadet
Cadet
Posty: 43
Rejestracja: czw 07 lip, 2011 15:01
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: lotnik555 »

Mam takie dwa pytania jeszcze:
1. Czasem gdy gdy osiągnę wysokość docelową np. FL210 i lecę w trybie CLB(przepustnica ustawiona w ten tryb zaraz na początku wznoszenia) to samolot mimo tego ciągnie mi w górę i zaraz w dół, co chwilę komunikat o przekroczonej prędkości. I tak z FL210 robi się nawet FL300. Nie wiem dlaczego tak się dzieje. Zauważyłem, że występuje to podczas złej pogody.

2. Ostatnio zrobiłem trasę z EPWA do EPWR lądowanie ILS 29. No i tu ciekawe użyłem tej samej trasy, sid i star to poniżej:
http://www.vataware.com/flight.cfm?id=9623319

Wg mapy. ostateczne podejście powinienem mieć kilkanaście kilometrów od lotniska. Niestety mój zakręt na pas 29 odbył się 1 kilometr przed pasem przy samej A8(obwodnicy Wrocławia). Dlaczego tak się dzieje? Wg mapy. powinienem z TRZ skierować się do punktu DEVEG.

Awatar użytkownika
sww
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 110
Rejestracja: wt 06 paź, 2009 09:37
Skąd jesteś: znienacka

Post autor: sww »

lotnik555 pisze: Wg mapy. ostateczne podejście powinienem mieć kilkanaście kilometrów od lotniska. Niestety mój zakręt na pas 29 odbył się 1 kilometr przed pasem przy samej A8(obwodnicy Wrocławia). Dlaczego tak się dzieje? Wg mapy. powinienem z TRZ skierować się do punktu DEVEG.
Pilotujesz samolot, czy tylko obserwujesz jak on leci?
Centrum Szkolenia Pilotów - (prawie) wszystko o wirtualnym lataniu

lotnik555
Cadet
Cadet
Posty: 43
Rejestracja: czw 07 lip, 2011 15:01
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: lotnik555 »

No ale tak mnie procedura STAR naprowadziła.

IkexI
Cadet
Cadet
Posty: 37
Rejestracja: ndz 28 kwie, 2013 20:51
Skąd jesteś: EPGD

Post autor: IkexI »

Nie znam się na airbusach i ich systemach, ale czy czasem nie miałeś czegoś w stylu flight discontinuity? Wtedy maszyna zamiast wykonać Stara mogłaby od razu skierować się prosto na VOR przy progu pasa 29. Z tego co pamiętam po mapach (i lataniu poza Vatsim Embraerem) Star EPWR 29 od strony TRZ przechodzi od północy dużo bliżej lotniska niż DEVEG, wchodząc bezpośrednio na NENRU i kierując w stronę ILS-a 29.
Intel i3-2330M x2 2.2ghz
Intel HD Graphics 3000
4GB DDR3 RAM
Windows 7 Pro

lotnik555
Cadet
Cadet
Posty: 43
Rejestracja: czw 07 lip, 2011 15:01
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: lotnik555 »

Wszystko się zgadzało. Tego samego stara nawet zrobiłem PMDG 737 i ładnie wszystko się ułożyło tak jak na tej mapce. Niestety w Airbusie za każdym razem naprowadza mnie na pkt około 1km. przed pasem 29 po czym o 90 stopni skręca w prawo prosto na pas. Niestety samolot jest za wysoko, aby wylądował.

IkexI
Cadet
Cadet
Posty: 37
Rejestracja: ndz 28 kwie, 2013 20:51
Skąd jesteś: EPGD

Post autor: IkexI »

Nie wiem czy to robiłeś, ale próbowałeś może każdy punkt STARa wprowadzić ręcznie? Tzn po TRZ wpisać samemu po TRZ, VAGUK NENRU WR502 WR504 WCL ? (chyba nic nie pominąłem) - gdzieś wyczytałem, że podobno tam były jakieś problemy z SID i STARami w tej maszynce.

Nawet obrazkiem to okrasili ;)
klik
Intel i3-2330M x2 2.2ghz
Intel HD Graphics 3000
4GB DDR3 RAM
Windows 7 Pro

lotnik555
Cadet
Cadet
Posty: 43
Rejestracja: czw 07 lip, 2011 15:01
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: lotnik555 »

To dziwne, że w PMDG od razu mam całą trasę dolotową aż do pasa, natomaist w airbusie pkty trzeba dodać ręcznie... Sorry za trolowanie.

ylid
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 90
Rejestracja: śr 29 wrz, 2010 22:48
Skąd jesteś: Olkusz

Post autor: ylid »

lotnik555 pisze:Wszystko się zgadzało. Tego samego stara nawet zrobiłem PMDG 737 i ładnie wszystko się ułożyło tak jak na tej mapce. Niestety w Airbusie za każdym razem naprowadza mnie na pkt około 1km. przed pasem 29 po czym o 90 stopni skręca w prawo prosto na pas. Niestety samolot jest za wysoko, aby wylądował.
Z ciekawości wpisałem w/w trasę i w trybie podglądu planu lotu mam tak wyświetlaną procedurę SID RWY 33, która prowadzi do punktu SOXER oraz STAR AGALU 3V, który poprzez punkt NERNU prowadzi na pas 29.
Nie jest to kilometr przed pasem. Może coś źle wpisujesz? Nie mam 737 PMDG więc nie wiem jakie są różnice, ale być może to właśnie przyzwyczajenia z PMDG sprawiły, że coś nie tak wpisujesz w Airbusie. Tak tylko głośno sobie myślę. Airbusa mam w wersji 1.10, AIRAC z Navigraphu w wersji 1304.

IkexI
Cadet
Cadet
Posty: 37
Rejestracja: ndz 28 kwie, 2013 20:51
Skąd jesteś: EPGD

Post autor: IkexI »

Czyli wpisanie odręcznie punktów pomogło?
Z tego co ostatnio czytałem, ten problem jest znany Aerosoftowi, ale na razie trzeba z tego rozwiązania korzystać dla optymalnego działania.

Z Muttley's Hangar:
The trademark “Airbus style” MCDU software works as it should; weight entries automatically calculate other entries, flight plans are navigated using the up/down MCDU keys, flap values are entered as “1, 2 or 3” instead of degrees... Everything works fine.
The only downside the is lack of implementation regarding certain features. SIDs/STARs are not included, nor is there any internal feature that accommodates the entries of them.

The only way to bypass this issue is to manually enter the way-points of the SID/STAR yourself. Time consuming, but effective. Provision for a secondary flight plan is not provided, and also certain keys such as the “OVFY” Key are non-functional.
Intel i3-2330M x2 2.2ghz
Intel HD Graphics 3000
4GB DDR3 RAM
Windows 7 Pro

PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2868
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Cytat dotyczy pierwszej wersji Airbusa X. Extended już wspiera obsługę bazy procedur SID i STAR.

ylid
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 90
Rejestracja: śr 29 wrz, 2010 22:48
Skąd jesteś: Olkusz

Post autor: ylid »

IkexI pisze:Czyli wpisanie odręcznie punktów pomogło?...
Nie wpisywałem punktów odręcznie, nie było to konieczne, wybierałem wszystko z listy w MCDU.

lotnik555
Cadet
Cadet
Posty: 43
Rejestracja: czw 07 lip, 2011 15:01
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: lotnik555 »

Ja natomiast wpisałem ręcznie i dopiero zadziałało. Postanowiłem jeszcze raz zaprogramować trasę jak kolega wyżej i niestety w dalszym ciągu ten sam problem. Jak robię z EDDF do LOWW wszystko ładnie się układa. Z kolei ja mam airaca 1305. Może to coś nie tak z tą nowszą wersją? jakiś bug czy coś. Czy to możliwe?

lotnik555
Cadet
Cadet
Posty: 43
Rejestracja: czw 07 lip, 2011 15:01
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: lotnik555 »

Panowie zrobiłem tak jak pisaliście i wg instrukcji z podręcznika. Jednak wczytuje same ustawienia. A mi chodzi żeby wczytać będąc ustabilizowany na pasie, a nie w miejscu, w którym rozpoczynam całą zabawę.

PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2868
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Zapisz lot w powietrzu, a nie na ziemi, to i tam się wczyta.

Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2793
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

Dla zainteresowanych, ukazała się recenzja wersji Extended na

FlightSim.com
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta

Airbus320
Cadet
Cadet
Posty: 6
Rejestracja: pn 27 sie, 2012 19:08
Skąd jesteś: Pionki

Post autor: Airbus320 »

Witam

Poszukuję aktualizacji Airbusa X Extended z 1.04 do 1.10 tylko nie wiem skąd mogę ją pobrać ? Proszę o pomoc :-)

Fear
Cadet
Cadet
Posty: 22
Rejestracja: pt 11 sty, 2013 20:00
Skąd jesteś: Lubin/ EPLU

Post autor: Fear »

Tu na pewno będzie -> klik .
Ostatnio zmieniony czw 30 maja, 2013 22:09 przez Fear, łącznie zmieniany 1 raz.

PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2868
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Aktualizacje do wersji pudełkowej są w serwisie Aerosoftu, o czym Ci już pisałem. Znowu pytanie, w którym brakuje szczegółów wymaganych by pomóc - skąd ktoś inny ma wiedzieć, jaką masz wersję?

Airbus320
Cadet
Cadet
Posty: 6
Rejestracja: pn 27 sie, 2012 19:08
Skąd jesteś: Pionki

Post autor: Airbus320 »

Fear pisze:Tu na pewno będzie -> klik .

Tylko że na tej liście "wyboru'' dodatku nie ma Airbusa X Extended

Fear
Cadet
Cadet
Posty: 22
Rejestracja: pt 11 sty, 2013 20:00
Skąd jesteś: Lubin/ EPLU

Post autor: Fear »

Musi być, poczytaj newsa z dnia 07.05.2013, tam napisano na temat aktualizacji wersji box.
Ostatnio zmieniony pt 31 maja, 2013 12:43 przez Fear, łącznie zmieniany 5 razy.

PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2868
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Airbus320 pisze:
Fear pisze:Tu na pewno będzie -> klik .

Tylko że na tej liście "wyboru'' dodatku nie ma Airbusa X Extended
Odnośnika "Do you want to register another product?" już nie widziałeś? Przestań trzepać posty jeden po drugim, pomyśl chwilę - prowadzenie za rączkę niedługo się skończy.

adiks7
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 178
Rejestracja: czw 04 lis, 2010 13:56
Skąd jesteś: Mińsk EPMM

Post autor: adiks7 »

Witam, oglądałem film instruktażowy z linku, jak dla mnie jest bardzo pomocny, mam pytanie odnośnie tego co autor filmu mówi o wpisywaniu w MCDU w zakładce dotyczącej paliwa BLOCK, z tego co zrozumiałem mówi żeby przepisać wartość wskazaną na wyświetlaczu Fob, czyli tyle ile zatankowane, czy w zakładce block nie powinno wpisywać się rezerwy np. potrzebnej do przebycia na lotnisko alternatywne?
Ostatnio zmieniony ndz 02 cze, 2013 12:16 przez adiks7, łącznie zmieniany 1 raz.
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl

ylid
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 90
Rejestracja: śr 29 wrz, 2010 22:48
Skąd jesteś: Olkusz

Post autor: ylid »

Nie, wpisujesz tyle ile masz na pokładzie. Zresztą skrót FOB = Fuel on Board. Rezerwy uwzględniasz podczas planowania ilości paliwa przed lotem. W fuel planerze są stosowne opcje.

PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2868
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Przecież to jest jasno podane w instrukcji "krok po kroku":
Empty weight 41.243 kg
Payload 14.402 kg
Zero Fuel Weight 55.645 kg
Fuel 6.686 kg
Gross = Taxi weight 62.331 kg
(...)
BLOCK: Please enter 6.7 in the scratchpad and then press LSK 2R
Oglądanie filmików jest pomocne, ale czytania nie zastąpi.

IkexI
Cadet
Cadet
Posty: 37
Rejestracja: ndz 28 kwie, 2013 20:51
Skąd jesteś: EPGD

Post autor: IkexI »

Z czystej ciekawości, jako 'nie-airbusowiec'. Block Fuel w MCDU służy tylko do dodania masy paliwa dla obliczenia TOW, czy biorąc pod uwagę rozbudowanie systemów Airbusa, odpowiada za coś jeszcze?
Intel i3-2330M x2 2.2ghz
Intel HD Graphics 3000
4GB DDR3 RAM
Windows 7 Pro

PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2868
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Wartość pewnie jest używana także do predykcji paliwa, czyli obliczania ile go zostanie w wybranym punkcie.
Przy okazji znalazłem taką ciekawostkę: http://www.equicom.net/mcdu/

adiks7
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 178
Rejestracja: czw 04 lis, 2010 13:56
Skąd jesteś: Mińsk EPMM

Post autor: adiks7 »

Cześć Koledzy, czy nową bazę airac trzeba aktywować?, latałem do tej pory na seryjnej, teraz mam 1306 od navigraph, zainstalowałem ale mcdu jej nie widzi. W 737 pmdg nie mam tego problemu.
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl

ylid
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 90
Rejestracja: śr 29 wrz, 2010 22:48
Skąd jesteś: Olkusz

Post autor: ylid »

Zerknij na str 6 w Vol1-inFSX.pdf. Ew. do opisu w pliku NavData.ini.

Airbus320
Cadet
Cadet
Posty: 6
Rejestracja: pn 27 sie, 2012 19:08
Skąd jesteś: Pionki

Post autor: Airbus320 »

Witam ponownie.

Mam problem z Airbusem X Extended (wersja 1.10 pudełkowa). otóż po włączeniu autopilota cały samolot drga czyli mniej więcej lata w tę i we w tę, MCDU zaprogramowane na lot podany w manualu EDDF-LOWW i nadal to samo. Informacje o moim komputerze :


Kod Producenta NP300E7A-S03PL
Procesor (producent) IntelŸ
Procesor (rodzaj) Core™ i5
Procesor (taktowanie) 2,5 GHz
Procesor (pamięć cache) 3072 kB
Procesor (opis) IntelŸ Core™ i5 Processor 2450M (2.50 GHz, 3 MB L3 Cache)
Technologia Intel vPro Nie
Matryca (przekątna) 17,3 cale
Matryca (rozdzielczość) WXGA++ 1600 x 900 (16:9)
Matryca (powłoka) matowa
Matryca (opis) 17.3" HD+ LED Display (1600 x 900), Anti-Reflective
Pamięć zainstalowana (pojemność) 6 GB
Pamięć (zajęte/wolne sloty) 2/0
Pamięć (technologia) 6GB DDR3 System Memory at 1333MHz (4GB x 1 + 2GB x 1)
Dysk twardy (pojemność) 750 GB
Dysk twardy (interfejs) SATA II
Dysk twardy (prędkość) 5400 obr/min
Dysk twardy (opis) 750GB S-ATA II Hard Drive (5400RPM)
Napęd optyczny (typ) Super Multi DVD+/-RW/RAM
Karta graficzna (producent) nVidiaŸ
Karta graficzna (model) GeForceŸ GT 520MX Graphics

Do FSX mam zainstalowane dodatki: Active Sky 2012, Airbus X Extended, FSUIPC, Majestic Software Dash-8Q-400.

Oprogramowanie to Windows 7 Home Premium.

Z góry dziękuję za odpowiedzi :)
Ostatnio zmieniony pn 10 cze, 2013 19:11 przez Airbus320, łącznie zmieniany 1 raz.

adiks7
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 178
Rejestracja: czw 04 lis, 2010 13:56
Skąd jesteś: Mińsk EPMM

Post autor: adiks7 »

ylid pisze:Zerknij na str 6 w Vol1-inFSX.pdf. Ew. do opisu w pliku NavData.ini.
Dziękuje, nie wiem jak to przeoczyłem, ale do manuala dawno nie zaglądałem, w ogóle to przejrzałem go pobieżnie, bo angielski kumam nie za dobrze.

Pisz poprawnie.
Ostatnio zmieniony pn 10 cze, 2013 20:50 przez adiks7, łącznie zmieniany 1 raz.
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl

Awatar użytkownika
djmarcel
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 51
Rejestracja: śr 03 mar, 2010 22:25
Skąd jesteś: Gdańsk

Post autor: djmarcel »

Airbus320 pisze:Witam ponownie.

Mam problem z Airbusem X Extended (wersja 1.10 pudełkowa). otóż po włączeniu autopilota cały samolot drga czyli mniej więcej lata w tę i we w tę, MCDU zaprogramowane na lot podany w manualu EDDF-LOWW i nadal to samo. Informacje o moim komputerze :


Kod Producenta NP300E7A-S03PL
Procesor (producent) IntelŸ
Procesor (rodzaj) Core™ i5
Procesor (taktowanie) 2,5 GHz
Procesor (pamięć cache) 3072 kB
Procesor (opis) IntelŸ Core™ i5 Processor 2450M (2.50 GHz, 3 MB L3 Cache)
Technologia Intel vPro Nie
Matryca (przekątna) 17,3 cale
Matryca (rozdzielczość) WXGA++ 1600 x 900 (16:9)
Matryca (powłoka) matowa
Matryca (opis) 17.3" HD+ LED Display (1600 x 900), Anti-Reflective
Pamięć zainstalowana (pojemność) 6 GB
Pamięć (zajęte/wolne sloty) 2/0
Pamięć (technologia) 6GB DDR3 System Memory at 1333MHz (4GB x 1 + 2GB x 1)
Dysk twardy (pojemność) 750 GB
Dysk twardy (interfejs) SATA II
Dysk twardy (prędkość) 5400 obr/min
Dysk twardy (opis) 750GB S-ATA II Hard Drive (5400RPM)
Napęd optyczny (typ) Super Multi DVD+/-RW/RAM
Karta graficzna (producent) nVidiaŸ
Karta graficzna (model) GeForceŸ GT 520MX Graphics

Do FSX mam zainstalowane dodatki: Active Sky 2012, Airbus X Extended, FSUIPC, Majestic Software Dash-8Q-400.

Oprogramowanie to Windows 7 Home Premium.

Z góry dziękuję za odpowiedzi :)
Witam serdecznie. Również przyłączam się do prośby kolegi. Mam ten sam problem i bardzo podobny sprzęt. Po serii testów i różnych ustawień wydaje mi się, że te problemy powoduje program pogodowy (u mnie REX E), ponieważ przy wykonywaniu lotu bez włączonego REX'a problem nie występuje. Odznaczenie realnych wiatrów również nie pomaga. Bardzo proszę o jakieś rady, jak poradzić sobie z tym problemem, ponieważ to "zabija" całą przyjemność latania. Z góry dziękuję i pozdrawiam.

lor3ddr8d
Cadet
Cadet
Posty: 49
Rejestracja: czw 12 kwie, 2012 18:18
Skąd jesteś: Śląsk

Post autor: lor3ddr8d »

Zamierzam dokupić FS2CREW i mam pewien problem, czy będzie współpracował z tym AIRBUSEM ? Na stronie FlightSimShop, zauważyłem że są wersję przypisane pod konkretne samoloty , natomiast A320 od AEROSOFT nie widzę:
http://www.fspilotshop.com/advanced_sea ... ew&x=0&y=0

Druga sprawa to już kupno samego A320 od Aerosoft, czym się różni zwykły od Extended Version ?
Widzę że ceną i wersjami silników oraz malowaniem w różnych liniach lotniczych, czymś jeszcze ? Nie wiem czy warto dopłacać te 5$ ? :)
Ostatnio zmieniony pt 28 cze, 2013 13:58 przez lor3ddr8d, łącznie zmieniany 1 raz.

PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2868
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Nie ma FS2Crew do A320 Aerosoftu. Wystarczy sprawdzić na stronie producenta, że dodatek taki dopiero powstaje: http://www.fs2crew.com/cart/products/FS ... ntrol.html
Zacznij w końcu szukać przed pytaniem, nie zajrzałeś nawet na stronę produktu.
http://www.aerosoft.com/cgi-local/us/ib ... owd,,12065

lor3ddr8d
Cadet
Cadet
Posty: 49
Rejestracja: czw 12 kwie, 2012 18:18
Skąd jesteś: Śląsk

Post autor: lor3ddr8d »

Zajrzałem na stronę producenta. Wczoraj oglądałem film na YT i w opisie autor miał opis software: REX + a320 Aerosoft + Fs2Crew.
Czy jest jakaś dostępna "załoga" dla tego produktu?

PS Mam wrażenie, że na tym forum nie można zadawać pytań, każdy kto jest nowy musi zostać potraktowany jak BOT i intruz? :roll:
Ostatnio zmieniony pt 28 cze, 2013 14:08 przez lor3ddr8d, łącznie zmieniany 1 raz.

PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2868
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Forum może być od pomagania, ale samodzielnego szukania i czytania nie zastąpi - czego oczekujesz, skoro za odpowiedzi na pytania wystarczy wklejanie linków które można znaleźć w kilkanaście sekund?
Na przykład słowa kluczowe Aerosoft Airbus crew zwracają coś takiego: http://asn.aerosoft.com/?p=18616
FS2Crew wydał RAAS zawarty w Airbusie Extended, stąd pewnie taki opis filmiku.

lor3ddr8d
Cadet
Cadet
Posty: 49
Rejestracja: czw 12 kwie, 2012 18:18
Skąd jesteś: Śląsk

Post autor: lor3ddr8d »

Czyli wersja Extended posiada jakąś załogę?
Ostatnio zmieniony pt 28 cze, 2013 14:20 przez lor3ddr8d, łącznie zmieniany 1 raz.

PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2868
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Z linka, którego podałem wcześniej:
Various background sounds from cabin crew, flight crew and ATC (optional)
Załogi wykonującej zadania czy polecania nie ma, stąd tworzenie modułu FS2Crew czy MCE ma sens.

lor3ddr8d
Cadet
Cadet
Posty: 49
Rejestracja: czw 12 kwie, 2012 18:18
Skąd jesteś: Śląsk

Post autor: lor3ddr8d »

Dzięki za informacje.

mbucholski
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 283
Rejestracja: pt 25 cze, 2010 11:32
Skąd jesteś: Maastricht

Post autor: mbucholski »

Extended ma funkcję "Co-pilot", która w połączeniu z automatycznymi checklistami wykonuje prawie wszystkie zadania Pilot Not Flying.

ODPOWIEDZ