Aztec.pl - Forum Dyskusyjne Strona Główna Aztec.pl - Forum Dyskusyjne
pasjonatów wirtualnego latania

FAQFAQ Regulamin  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Airbus A320 - Aerosoft
Autor Wiadomość
PZL Belfegor
Moderator


Imię: Dymitr Osiński
Dołączył: 19 Lut 2005
Posty: 2881
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 29 Cze, 2013 13:43   

Masz rację, dziękuję za korektę:
Cytat:
Add-in Checklist system: semi-automated audio checklists. Checklist has two options, callouts only, or callouts with semi-automation (think virtual co-pilot).
 
 
lor3ddr8d
Cadet


Imię: Zenon
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 49
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pon 01 Lip, 2013 20:54   

Czy ten egzemplarz ma możliwość ręcznego ustawienia częstotliwości ILS dla danego pasa ?
Czy ustawia go automatycznie, w zależności od tego jaki pas wybierzemy podczas planowania lotu ?
Przyciski VOR1, VOR 2 itp. , są zablokowane.
 
 
PZL Belfegor
Moderator


Imię: Dymitr Osiński
Dołączył: 19 Lut 2005
Posty: 2881
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 01 Lip, 2013 21:13   

http://www.efbdesktop.com...sys-14.9.0.html
http://forum.aerosoft.com...cy-on-pedestal/
http://forum.aerosoft.com...bus-x-extended/
Autotune powinien działać: http://forum.aerosoft.com...light/?p=480078
 
 
lor3ddr8d
Cadet


Imię: Zenon
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 49
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pon 01 Lip, 2013 21:26   

Dzięki za linka.
Stare przyzwyczajenie z CRJ700 i na trop, że jest to w MCDU nie wpadłem ;)
 
 
PZL Belfegor
Moderator


Imię: Dymitr Osiński
Dołączył: 19 Lut 2005
Posty: 2881
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 01 Lip, 2013 23:09   

W dobrym Crjocie i w FMC byś znalazł ;)
http://books.google.pl/bo...%20page&f=false
 
 
lor3ddr8d
Cadet


Imię: Zenon
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 49
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pon 01 Lip, 2013 23:31   

Wiem, znam już ten samolot na wylot ;)
Bardzo dobra maszyna i prosta w lataniu. Ja latałem na defaultowym CRJ700 więc takich nowinek nie miałem.
 
 
adiks7
Turboprop Captain


Imię: Mariusz
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 178
Skąd: Mińsk EPMM
Wysłany: Nie 07 Lip, 2013 10:57   

Czy to normalne, jak samolot mija T/D i wcisnę zniżanie powiedzmy do 3000ft to zniża bardzo szybko nie stosując się do danych w MCDU, prędkość w miarę utrzymuje, ale zniżanie z FL300 do FL100 trwa chwilę potem czasem trzyma wysokość z MCDU przy punktach a czasem zejdzie do tych 3000 i stosuje się do ALT CSTR.
_________________
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl
 
 
Tomek1158
Jet 1st Officer


Imię: Tomasz Faszcza
Dołączył: 26 Kwi 2011
Posty: 293
Skąd: EGCN
Wysłany: Nie 07 Lip, 2013 20:52   

Cytat:
i wcisnę zniżanie

To spróbuj pociągnąć.
_________________
This, the mojave desert is the final resting place of thousands of unemployed aircraft. For the old ones, the best future they can look forward to is reincarnation as a coke can. - Bruce Dickinson
 
 
ylid
Light Planes Captain


Imię: Piotr
Dołączył: 29 Wrz 2010
Posty: 90
Skąd: Olkusz
Wysłany: Nie 07 Lip, 2013 23:55   

@ adiks7
Arbuziki to latające kalkulatory, i są bardzo grzeczne w lataniu. Wiec zanim zaczniesz wciskać i ciągnąć za pokrętła i gałki w kokpicie to dobrze by było gdybyś znalazł chwilkę i w międzyczasie poczytał w manualu albo gdzieś w przepastnych zasobach internetu o co chodzi z tymi trybami Open Descent, Open Climb i czym się to rożni od Desent i Climb. Jak poczytasz to od razu będziesz wiedział co też Twój samolot zaczął uskuteczniać po minięciu punktu TOD i dlaczego.

Oczywiście możesz też po prostu pociągnąć za gałkę...
 
 
adiks7
Turboprop Captain


Imię: Mariusz
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 178
Skąd: Mińsk EPMM
Wysłany: Pon 08 Lip, 2013 21:05   

Przy pociągnięciu przecież muszę podać prędkość opadania v/s, o ile się nie mylę, żeby była reakcja samolotu.
_________________
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl
 
 
piwosz84
Cadet


Imię: Maciej
Dołączył: 22 Paź 2013
Posty: 2
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: Czw 24 Paź, 2013 08:17   

Witam wszystkich na forum.
Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Airbusa X Extended 1.15 (wersja download). Niestety pojawił się mały problem. Po wprowadzeniu do MCDU planu lotu, na wyświetlaczu pojawia się również plan lotu z FSX. Zaznaczam, że nie ustawiam planu lotu w FSX, wybieram tylko lotnisko i bramkę na której ma znaleźć się samolot. Co prawda Airbus trzyma się planu z MCDU ale denerwuje mnie kolejna zielona linia na wyświetlaczu. Ma ktoś pomysł, jak rozwiązać ten problem? Dodam, że posiadam FSX Acceleration.
Ostatnio zmieniony przez PZL Belfegor Czw 24 Paź, 2013 18:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
PZL Belfegor
Moderator


Imię: Dymitr Osiński
Dołączył: 19 Lut 2005
Posty: 2881
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 24 Paź, 2013 18:07   

Airbus Extended Aerosoftu nie używa FS-owych planów, chyba, że te zostaną uprzednio przekonwertowane do jego formatu.
http://forum.aerosoft.com...plan-converter/
Mógłbyś pokazać obrazek, prezentujący tę dodatkową trasę na ND?
 
 
adiks7
Turboprop Captain


Imię: Mariusz
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 178
Skąd: Mińsk EPMM
Wysłany: Sob 26 Paź, 2013 17:31   

Zaktualizowałem Airbusa do wersji 1.15 i jest tak jak piszesz, zielona linia na ND, ale nie jest to linia od planu z FSX, ja się we frazeologii lotniczej bardzo nie znam, ale jest to linia Track-jak dobrze pamiętam jest taki napis na wyświetlaczu gdy ta linia jest wyświetlana, tak jakby przedłużenie linii samolotu na ND,nie wiem też czemu to służy, może ktoś inny wyjaśni-bo z angielskim to już w ogóle u mnie kiepsko, po uzbrojeniu NAV(wciśnięciu pokrętła od zmiany kursu) ta linia znika.
_________________
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl
Ostatnio zmieniony przez PZL Belfegor Sob 26 Paź, 2013 17:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
PZL Belfegor
Moderator


Imię: Dymitr Osiński
Dołączył: 19 Lut 2005
Posty: 2881
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 26 Paź, 2013 17:42   

To linia drogi. Samolot może celować nosem w jedną stronę (heading), ale z powodu wiatru, asymetrii itd. lecieć w inną (track).
http://www.photos4u2c.net...e-charlie-west/
Zielona linia jest dołączana do diamencika w trybie HDG i TRK.
 
 
adiks7
Turboprop Captain


Imię: Mariusz
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 178
Skąd: Mińsk EPMM
Wysłany: Sob 26 Paź, 2013 18:14   

Ale w wersji 1.10 tego nie było prawda? Bo nigdy nie rzuciło mi się w oczy. Od razu zapytam w tej wersji można wcisnąć przycisk Terrain, ale na ND nic nie widać, w 1.10 nie było można jak dobrze pamiętam, czy to nie jest symulowane? Czytam ten manual ale nie wszystko jest dla mnie jasne.
_________________
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl
 
 
PZL Belfegor
Moderator


Imię: Dymitr Osiński
Dołączył: 19 Lut 2005
Posty: 2881
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 26 Paź, 2013 18:20   

Najwyraźniej była i w 1.10:
http://www.youtube.com/watch?v=uc0ekiUnasI
Mapa terenu nie działa, ma zostać wprowadzona po premierze A318 i 319.
http://forum.aerosoft.com...r-on-nd-button/
 
 
adiks7
Turboprop Captain


Imię: Mariusz
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 178
Skąd: Mińsk EPMM
Wysłany: Nie 27 Paź, 2013 06:44   

To może jeszcze wiadomo coś o WX radar?
_________________
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl
 
 
PZL Belfegor
Moderator


Imię: Dymitr Osiński
Dołączył: 19 Lut 2005
Posty: 2881
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 27 Paź, 2013 11:29   

Z tego samego źródła wynika, że nie będzie.
http://forum.aerosoft.com...-weather-radar/
 
 
Achilles12
Cadet


Imię: Maciej
Dołączył: 01 Sie 2013
Posty: 9
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 30 Paź, 2013 20:26   

Nie chcąc zakładać nowego tematu na temat mojego pytania napiszę to tutaj.

Mianowicie chodzi mi o FS2Crew: Aerosoft Airbus X Voice Control. Wyczytałem w informacji, że aby go zainstalować należy ustawić rozpoznawanie mowy w Windows na English - US i tutaj się zaczyna moje pytanie. Czy jest to możliwe do zrobienia na polskiej wersji Windows 7. I jeszcze jedno - czy Voice Control jest bardzo trudny do ogarnięcia?
 
 
PZL Belfegor
Moderator


Imię: Dymitr Osiński
Dołączył: 19 Lut 2005
Posty: 2881
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 30 Paź, 2013 20:31   

To zależy od wersji Windowsa 7, względnie chęci do instalacji dodatkowego programu. Temat już był poruszany, szukaj przed pytaniem.
http://www.aztec.pl/forum...p=119853#119853
http://www.support.fs2cre...ognition_setup1
 
 
Achilles12
Cadet


Imię: Maciej
Dołączył: 01 Sie 2013
Posty: 9
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 30 Paź, 2013 20:41   

Faktycznie. Dzięki za odpowiedź. Widocznie szukałem informacji pod innym hasłem.
Jeszcze raz dzięki.
 
 
adiks7
Turboprop Captain


Imię: Mariusz
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 178
Skąd: Mińsk EPMM
Wysłany: Nie 10 Lis, 2013 16:29   

Witam, jako, że zupełnie przesiadłem się na A320, chciałbym wyświetlić MCDU na telefonie, czy jest możliwość wyświetlenia go na telefonie z systemem Windows?
_________________
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl
 
 
PZL Belfegor
Moderator


Imię: Dymitr Osiński
Dołączył: 19 Lut 2005
Posty: 2881
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 10 Lis, 2013 16:32   

Cytat:
Included web server that allows you to access (and use) the MCDU via any web browser; ideal for tablet computers.

Z tego powodu urządzenie mobilne i komputer muszą być w tej samej sieci.
 
 
adiks7
Turboprop Captain


Imię: Mariusz
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 178
Skąd: Mińsk EPMM
Wysłany: Nie 10 Lis, 2013 16:47   

A jakby tak można prosić po polsku, w tej samej sieci czyli ten sam system? Jak to podłączyć przez sieć wifi?
_________________
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl
 
 
PZL Belfegor
Moderator


Imię: Dymitr Osiński
Dołączył: 19 Lut 2005
Posty: 2881
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 10 Lis, 2013 16:56   

Cytat:

Załączony serwer pozwala na dostęp i używanie MCDU z dowolnej przeglądarki; idealne rozwiązanie dla tabletów.

W taj samej sieci, system na urządzeniu mobilnym nie ma znaczenia, o ile pozwala obsłużyć przeglądarkę internetową. Zajrzyj na stronę 12 pierwszej części instrukcji - na komputerze wystarczy uruchomić serwer, a w urządzeniu przenośnym wejść przez IP na stronę MCDU.
Ostatnio zmieniony przez PZL Belfegor Nie 10 Lis, 2013 22:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
adiks7
Turboprop Captain


Imię: Mariusz
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 178
Skąd: Mińsk EPMM
Wysłany: Nie 10 Lis, 2013 17:18   

Nie wiem co robię źle, w konfiguratorze zaznaczyłem webserver, włączyłem Airbus connect, przepisałem adres do przeglądarki w telefonie i nic-błąd adresu. Przepisałem ten adres wyświetlany na zielono w Aibus connect. jak na niego klikne to otwiera mi przeglądarkę w kompie i widać parametry takie jak pułap, prędkość, paliwo, wszystko to robię już w locie, chyba nie ma to znaczenia.
_________________
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl
 
 
PZL Belfegor
Moderator


Imię: Dymitr Osiński
Dołączył: 19 Lut 2005
Posty: 2881
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 10 Lis, 2013 17:21   

Być może komórka nie jest w tej samej sieci, co komputer.
 
 
adiks7
Turboprop Captain


Imię: Mariusz
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 178
Skąd: Mińsk EPMM
Wysłany: Nie 10 Lis, 2013 17:43   

Mam tylko jedną sieć w domu, czy muszę adresy IP poprzypisywać czy coś w tym stylu, bo nie bardzo się na tym znam.
_________________
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl
 
 
PZL Belfegor
Moderator


Imię: Dymitr Osiński
Dołączył: 19 Lut 2005
Posty: 2881
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 10 Lis, 2013 17:51   

Jedna sieć w domu nie oznacza, że komórka nie może korzystać z internetu przez np. 3G. Zakładam, że tak jednak nie jest, i przykładowo zarówno komórka, jak i komputer są w tej samej sieci WiFi. Sprawdź, czy przeszkodą nie jest firewall.
 
 
adiks7
Turboprop Captain


Imię: Mariusz
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 178
Skąd: Mińsk EPMM
Wysłany: Nie 10 Lis, 2013 18:23   

Dzięki Dymitr, Firewalla może też trochę była wina, ale głównym problemem było to że miałem otwartą przeglądarkę w komputerze z tym adresem od Airbus Connect, po zamknięciu i wcześniejszym wyłączeniu firewalla otworzyłem to MCDU na telefonie, jednak nie podoba mi się to że każde kliknięcie klawisza MCDU w telefonie, literkę czy co inny przycisk, przeładowuje tak jakby stronę, poza tym MCDU wyświetla się nieforemnie. nie wiem co może być tego przyczyną.
_________________
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl
 
 
PZL Belfegor
Moderator


Imię: Dymitr Osiński
Dołączył: 19 Lut 2005
Posty: 2881
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 10 Lis, 2013 18:31   

Spróbuj tej modyfikacji - według opisu ma rozwiązać problem z odświeżaniem po każdym kliknięciu.
 
 
piwosz84
Cadet


Imię: Maciej
Dołączył: 22 Paź 2013
Posty: 2
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: Wto 12 Lis, 2013 11:14   

Okej, pojawił się kolejny mały problem. Wpisując długi plan lotu, który ma więcej niż 5 numerów dróg i punktów zaczyna brakować miejsca w MCDU, nie mogę zjechać strzałką w dół aby wyświetliło się kolejne okienko do wpisania drogi a potem punktu. Ktoś się orientuje w tej kwestii?
Ostatnio zmieniony przez PZL Belfegor Wto 12 Lis, 2013 11:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
PZL Belfegor
Moderator


Imię: Dymitr Osiński
Dołączył: 19 Lut 2005
Posty: 2881
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 12 Lis, 2013 11:24   

Kliknij strzałkę w górę. Wykaż trochę samodzielności, klikologię można zobaczyć w jednym z poradników wideo, nie trzeba nawet otwierać instrukcji.
http://www.youtube.com/watch?v=nj5a9gARfoA
 
 
lor3ddr8d
Cadet


Imię: Zenon
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 49
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pon 09 Gru, 2013 15:10   

Pytanie do użytkowników FS2 Crew AirbusX Button Control:
1. Jak włączyć cockpit preparation checklist?
Da się to zrobić od podstaw z trybu Cold&Dark, czy trzeba sobie wydrukować checklistę?
2. W opcjach mam włączone AES, jednak nie da się nigdzie ustawić kąta i odległości na jaką ma być "wypchany" samolot. Niby mogę to zrobić przez standardową opcję w prawym MCDU, ale jaki to ma sens...

Ogólnie z BC od FS2Crew jestem zadowolony, kupiłem w promocji za około 60 zł i spełnia swoje zadanie, w końcu robię wszystko tak jak ja chcę, w odpowiedniej kolejności bo ten Copilot dostarczony z Airbusem to jakieś nieporozumienie, czasami musiałem 10 razy składać i rozkładać stolik przed lądowaniem bo na tej czynności się copilot zawiesił. :)
Przy opcji "Pushback" wszystko jedno jaką ustawiłem odległość, zawsze pchał do oporu. ;)
Ostatnio zmieniony przez RzEmYk Pon 09 Gru, 2013 19:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
RzEmYk
Moderator



Imię: Krzysiek
Dołączył: 18 Lut 2005
Posty: 2785
Skąd: KDA
Wysłany: Pon 09 Gru, 2013 19:17   

lor3ddr8d napisał/a:
2. W opcjach mam włączone AES, jednak nie da się nigdzie ustawić kąta i odległości na jaką ma być "wypchany" samolot. Niby mogę to zrobić przez standardową opcję w prawym MCDU, ale jaki to ma sens...
Nie ma sensu. Jak sama nazwa wskazuje, jest opcją dla posiadaczy AES, który precyzyjnie wypycha na drogę kołowania.
_________________
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX1080, W7 64b SP1, P3D 4.5
 
 
lor3ddr8d
Cadet


Imię: Zenon
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 49
Skąd: Śląsk
Wysłany: Wto 10 Gru, 2013 13:40   

To co zrobić w tym wypadku:

Zawsze uruchamiam samolot w trybie Cold&Dark, korzystając z defaultowego copilota, pomagałem sobie nim przy cockpit preparation checklist bo było szybko, łatwo i przyjemnie.

Korzystając z ButtonControl muszę najpierw samodzielnie przygotować kokpit (bo BC nie ma takiej pozycji na swojej liście), korzystam z manula dostarczonego do samolotu. Następnie włączam BC, wpisuje plan lotu i wykonuje z jego pomocą kolejne checklisty.
I jak teraz włączyć defaultowy AES (ten dostarczony razem z Airbusem) ? Z prawego MCDU nie ma szans, bo wyłączyłem tam opcję checklisty i copilota.
Pozostaje jedynie kupno np. GSX (jest dość drogi) czy jest jakieś inne wyjście ?
(nie wspominając o CTRL+P).
 
 
RzEmYk
Moderator



Imię: Krzysiek
Dołączył: 18 Lut 2005
Posty: 2785
Skąd: KDA
Wysłany: Wto 10 Gru, 2013 14:39   

Do Airbusa nie dołączają AES. Coś mieszasz.
_________________
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX1080, W7 64b SP1, P3D 4.5
 
 
PZL Belfegor
Moderator


Imię: Dymitr Osiński
Dołączył: 19 Lut 2005
Posty: 2881
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 10 Gru, 2013 18:05   

Domyślny skrót do wypychania to shift+P. FS2Crew nie wykorzystuje AES.
http://forum.aerosoft.com...bus-x/?p=509578
 
 
lor3ddr8d
Cadet


Imię: Zenon
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 49
Skąd: Śląsk
Wysłany: Wto 10 Gru, 2013 18:28   

@Rzemyk, jest AES ale jakieś upośledzone, zrobili to jako część checklisty. Zobacz w prawym MCDU>options>checklist>AES.
Właśnie o to mi chodzi, wiem też, że jest Aerosoft EAS gdzie kupuje się kredyty na poszczególne lotniska, wersja darmowa działa np. na EDDM.
 
 
PZL Belfegor
Moderator


Imię: Dymitr Osiński
Dołączył: 19 Lut 2005
Posty: 2881
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 10 Gru, 2013 19:01   

Przeczytaj instrukcję, do samolotu nie dołączono żadnego "upośledzonego" AES. To opcja konfiguracji listy kontrolnej dla użytkowników AES.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Configured by konraf

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania identyfikatora sesji użytkownika. Dzięki temu plikowi będziesz zalogowany w serwisie przez cały czas przebywania w witrynie bądź do momentu wylogowania się. Możesz zrezygnować ze zbierania informacji poprzez pliki cookies, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki - niemniej w takim przypadku nie gwarantujemy poprawnego działania serwisu.