Cześć
Z przyczyn ode mnie niezależnych, musiałem pożegnać się z forum opartym o phpBB by Przemo (które nie jest już od dawna rozwijane i aktualizowane). Dokonałem więc migracji na zwykłe phpBB 3. Migracja taka niesie za sobą spore ryzyko (utrata postów, utrata użytkowników, uszkodzenie bazy danych itp.. Na szczęście udało mi się uniknąć tych problemów.

Pozostał tylko jeden problem, a mianowicie Wasze hasła. W phpBB by Przemo hasła te były inaczej kodowane, niż są w phpBB 3. Dlatego też Wasze hasła nie działają. Proszę więc podczas logowania o skorzystanie z opcji "Zapomniałem hasła". Otrzymacie wówczas w mailu instrukcje resetu hasła. W razie problemów, proszę o kontakt ze mną pod adresem konraf@aztec.pl

Airbus A320 - Aerosoft

Dział poświęcony płatnym samolotom i śmigłowcom (czyli opinie, recenzje, poradniki). Z problemami technicznymi proszę do działu Problemy Techniczne-Samoloty.

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2851
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Masz rację, dziękuję za korektę:
Add-in Checklist system: semi-automated audio checklists. Checklist has two options, callouts only, or callouts with semi-automation (think virtual co-pilot).
lor3ddr8d
Cadet
Cadet
Posty: 49
Rejestracja: czw 12 kwie, 2012 18:18
Skąd jesteś: Śląsk

Post autor: lor3ddr8d »

Czy ten egzemplarz ma możliwość ręcznego ustawienia częstotliwości ILS dla danego pasa ?
Czy ustawia go automatycznie, w zależności od tego jaki pas wybierzemy podczas planowania lotu ?
Przyciski VOR1, VOR 2 itp. , są zablokowane.
lor3ddr8d
Cadet
Cadet
Posty: 49
Rejestracja: czw 12 kwie, 2012 18:18
Skąd jesteś: Śląsk

Post autor: lor3ddr8d »

Dzięki za linka.
Stare przyzwyczajenie z CRJ700 i na trop, że jest to w MCDU nie wpadłem ;)
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2851
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

W dobrym Crjocie i w FMC byś znalazł ;)
http://books.google.pl/books?id=oJHNHhR ... ge&f=false
lor3ddr8d
Cadet
Cadet
Posty: 49
Rejestracja: czw 12 kwie, 2012 18:18
Skąd jesteś: Śląsk

Post autor: lor3ddr8d »

Wiem, znam już ten samolot na wylot ;)
Bardzo dobra maszyna i prosta w lataniu. Ja latałem na defaultowym CRJ700 więc takich nowinek nie miałem.
adiks7
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 178
Rejestracja: czw 04 lis, 2010 13:56
Skąd jesteś: Mińsk EPMM

Post autor: adiks7 »

Czy to normalne, jak samolot mija T/D i wcisnę zniżanie powiedzmy do 3000ft to zniża bardzo szybko nie stosując się do danych w MCDU, prędkość w miarę utrzymuje, ale zniżanie z FL300 do FL100 trwa chwilę potem czasem trzyma wysokość z MCDU przy punktach a czasem zejdzie do tych 3000 i stosuje się do ALT CSTR.
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl
Tomek1158
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 293
Rejestracja: wt 26 kwie, 2011 11:02
Skąd jesteś: EGCN

Post autor: Tomek1158 »

i wcisnę zniżanie
To spróbuj pociągnąć.
This, the mojave desert is the final resting place of thousands of unemployed aircraft. For the old ones, the best future they can look forward to is reincarnation as a coke can. - Bruce Dickinson
ylid
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 90
Rejestracja: śr 29 wrz, 2010 22:48
Skąd jesteś: Olkusz

Post autor: ylid »

@ adiks7
Arbuziki to latające kalkulatory, i są bardzo grzeczne w lataniu. Wiec zanim zaczniesz wciskać i ciągnąć za pokrętła i gałki w kokpicie to dobrze by było gdybyś znalazł chwilkę i w międzyczasie poczytał w manualu albo gdzieś w przepastnych zasobach internetu o co chodzi z tymi trybami Open Descent, Open Climb i czym się to rożni od Desent i Climb. Jak poczytasz to od razu będziesz wiedział co też Twój samolot zaczął uskuteczniać po minięciu punktu TOD i dlaczego.

Oczywiście możesz też po prostu pociągnąć za gałkę...
adiks7
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 178
Rejestracja: czw 04 lis, 2010 13:56
Skąd jesteś: Mińsk EPMM

Post autor: adiks7 »

Przy pociągnięciu przecież muszę podać prędkość opadania v/s, o ile się nie mylę, żeby była reakcja samolotu.
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl
piwosz84
Cadet
Cadet
Posty: 2
Rejestracja: wt 22 paź, 2013 09:11
Skąd jesteś: Krosno Odrz.

Post autor: piwosz84 »

Witam wszystkich na forum.
Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Airbusa X Extended 1.15 (wersja download). Niestety pojawił się mały problem. Po wprowadzeniu do MCDU planu lotu, na wyświetlaczu pojawia się również plan lotu z FSX. Zaznaczam, że nie ustawiam planu lotu w FSX, wybieram tylko lotnisko i bramkę na której ma znaleźć się samolot. Co prawda Airbus trzyma się planu z MCDU ale denerwuje mnie kolejna zielona linia na wyświetlaczu. Ma ktoś pomysł, jak rozwiązać ten problem? Dodam, że posiadam FSX Acceleration.
Ostatnio zmieniony czw 24 paź, 2013 18:05 przez piwosz84, łącznie zmieniany 1 raz.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2851
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Airbus Extended Aerosoftu nie używa FS-owych planów, chyba, że te zostaną uprzednio przekonwertowane do jego formatu.
http://forum.aerosoft.com/index.php?/to ... converter/
Mógłbyś pokazać obrazek, prezentujący tę dodatkową trasę na ND?
adiks7
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 178
Rejestracja: czw 04 lis, 2010 13:56
Skąd jesteś: Mińsk EPMM

Post autor: adiks7 »

Zaktualizowałem Airbusa do wersji 1.15 i jest tak jak piszesz, zielona linia na ND, ale nie jest to linia od planu z FSX, ja się we frazeologii lotniczej bardzo nie znam, ale jest to linia Track-jak dobrze pamiętam jest taki napis na wyświetlaczu gdy ta linia jest wyświetlana, tak jakby przedłużenie linii samolotu na ND,nie wiem też czemu to służy, może ktoś inny wyjaśni-bo z angielskim to już w ogóle u mnie kiepsko, po uzbrojeniu NAV(wciśnięciu pokrętła od zmiany kursu) ta linia znika.
Ostatnio zmieniony sob 26 paź, 2013 17:40 przez adiks7, łącznie zmieniany 1 raz.
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2851
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

To linia drogi. Samolot może celować nosem w jedną stronę (heading), ale z powodu wiatru, asymetrii itd. lecieć w inną (track).
http://www.photos4u2c.net/2011/09/28/sh ... rlie-west/
Zielona linia jest dołączana do diamencika w trybie HDG i TRK.
adiks7
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 178
Rejestracja: czw 04 lis, 2010 13:56
Skąd jesteś: Mińsk EPMM

Post autor: adiks7 »

Ale w wersji 1.10 tego nie było prawda? Bo nigdy nie rzuciło mi się w oczy. Od razu zapytam w tej wersji można wcisnąć przycisk Terrain, ale na ND nic nie widać, w 1.10 nie było można jak dobrze pamiętam, czy to nie jest symulowane? Czytam ten manual ale nie wszystko jest dla mnie jasne.
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2851
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Najwyraźniej była i w 1.10:
http://www.youtube.com/watch?v=uc0ekiUnasI
Mapa terenu nie działa, ma zostać wprowadzona po premierze A318 i 319.
http://forum.aerosoft.com/index.php?/to ... nd-button/
adiks7
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 178
Rejestracja: czw 04 lis, 2010 13:56
Skąd jesteś: Mińsk EPMM

Post autor: adiks7 »

To może jeszcze wiadomo coś o WX radar?
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2851
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Z tego samego źródła wynika, że nie będzie.
http://forum.aerosoft.com/index.php?/to ... her-radar/
Achilles12
Cadet
Cadet
Posty: 9
Rejestracja: czw 01 sie, 2013 11:44
Skąd jesteś: Gdańsk

Post autor: Achilles12 »

Nie chcąc zakładać nowego tematu na temat mojego pytania napiszę to tutaj.

Mianowicie chodzi mi o FS2Crew: Aerosoft Airbus X Voice Control. Wyczytałem w informacji, że aby go zainstalować należy ustawić rozpoznawanie mowy w Windows na English - US i tutaj się zaczyna moje pytanie. Czy jest to możliwe do zrobienia na polskiej wersji Windows 7. I jeszcze jedno - czy Voice Control jest bardzo trudny do ogarnięcia?
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2851
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

To zależy od wersji Windowsa 7, względnie chęci do instalacji dodatkowego programu. Temat już był poruszany, szukaj przed pytaniem.
viewtopic.php?p=119853#119853
http://www.support.fs2crew.com/help/man ... ion_setup1
Achilles12
Cadet
Cadet
Posty: 9
Rejestracja: czw 01 sie, 2013 11:44
Skąd jesteś: Gdańsk

Post autor: Achilles12 »

Faktycznie. Dzięki za odpowiedź. Widocznie szukałem informacji pod innym hasłem.
Jeszcze raz dzięki.
adiks7
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 178
Rejestracja: czw 04 lis, 2010 13:56
Skąd jesteś: Mińsk EPMM

Post autor: adiks7 »

Witam, jako, że zupełnie przesiadłem się na A320, chciałbym wyświetlić MCDU na telefonie, czy jest możliwość wyświetlenia go na telefonie z systemem Windows?
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2851
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Included web server that allows you to access (and use) the MCDU via any web browser; ideal for tablet computers.
Z tego powodu urządzenie mobilne i komputer muszą być w tej samej sieci.
adiks7
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 178
Rejestracja: czw 04 lis, 2010 13:56
Skąd jesteś: Mińsk EPMM

Post autor: adiks7 »

A jakby tak można prosić po polsku, w tej samej sieci czyli ten sam system? Jak to podłączyć przez sieć wifi?
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2851
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Załączony serwer pozwala na dostęp i używanie MCDU z dowolnej przeglądarki; idealne rozwiązanie dla tabletów.
W taj samej sieci, system na urządzeniu mobilnym nie ma znaczenia, o ile pozwala obsłużyć przeglądarkę internetową. Zajrzyj na stronę 12 pierwszej części instrukcji - na komputerze wystarczy uruchomić serwer, a w urządzeniu przenośnym wejść przez IP na stronę MCDU.
Ostatnio zmieniony ndz 10 lis, 2013 22:45 przez PZL Belfegor, łącznie zmieniany 1 raz.
adiks7
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 178
Rejestracja: czw 04 lis, 2010 13:56
Skąd jesteś: Mińsk EPMM

Post autor: adiks7 »

Nie wiem co robię źle, w konfiguratorze zaznaczyłem webserver, włączyłem Airbus connect, przepisałem adres do przeglądarki w telefonie i nic-błąd adresu. Przepisałem ten adres wyświetlany na zielono w Aibus connect. jak na niego klikne to otwiera mi przeglądarkę w kompie i widać parametry takie jak pułap, prędkość, paliwo, wszystko to robię już w locie, chyba nie ma to znaczenia.
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2851
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Być może komórka nie jest w tej samej sieci, co komputer.
adiks7
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 178
Rejestracja: czw 04 lis, 2010 13:56
Skąd jesteś: Mińsk EPMM

Post autor: adiks7 »

Mam tylko jedną sieć w domu, czy muszę adresy IP poprzypisywać czy coś w tym stylu, bo nie bardzo się na tym znam.
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2851
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Jedna sieć w domu nie oznacza, że komórka nie może korzystać z internetu przez np. 3G. Zakładam, że tak jednak nie jest, i przykładowo zarówno komórka, jak i komputer są w tej samej sieci WiFi. Sprawdź, czy przeszkodą nie jest firewall.
adiks7
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 178
Rejestracja: czw 04 lis, 2010 13:56
Skąd jesteś: Mińsk EPMM

Post autor: adiks7 »

Dzięki Dymitr, Firewalla może też trochę była wina, ale głównym problemem było to że miałem otwartą przeglądarkę w komputerze z tym adresem od Airbus Connect, po zamknięciu i wcześniejszym wyłączeniu firewalla otworzyłem to MCDU na telefonie, jednak nie podoba mi się to że każde kliknięcie klawisza MCDU w telefonie, literkę czy co inny przycisk, przeładowuje tak jakby stronę, poza tym MCDU wyświetla się nieforemnie. nie wiem co może być tego przyczyną.
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2851
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Spróbuj tej modyfikacji - według opisu ma rozwiązać problem z odświeżaniem po każdym kliknięciu.
piwosz84
Cadet
Cadet
Posty: 2
Rejestracja: wt 22 paź, 2013 09:11
Skąd jesteś: Krosno Odrz.

Post autor: piwosz84 »

Okej, pojawił się kolejny mały problem. Wpisując długi plan lotu, który ma więcej niż 5 numerów dróg i punktów zaczyna brakować miejsca w MCDU, nie mogę zjechać strzałką w dół aby wyświetliło się kolejne okienko do wpisania drogi a potem punktu. Ktoś się orientuje w tej kwestii?
Ostatnio zmieniony wt 12 lis, 2013 11:22 przez piwosz84, łącznie zmieniany 1 raz.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2851
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Kliknij strzałkę w górę. Wykaż trochę samodzielności, klikologię można zobaczyć w jednym z poradników wideo, nie trzeba nawet otwierać instrukcji.
http://www.youtube.com/watch?v=nj5a9gARfoA
lor3ddr8d
Cadet
Cadet
Posty: 49
Rejestracja: czw 12 kwie, 2012 18:18
Skąd jesteś: Śląsk

Post autor: lor3ddr8d »

Pytanie do użytkowników FS2 Crew AirbusX Button Control:
1. Jak włączyć cockpit preparation checklist?
Da się to zrobić od podstaw z trybu Cold&Dark, czy trzeba sobie wydrukować checklistę?
2. W opcjach mam włączone AES, jednak nie da się nigdzie ustawić kąta i odległości na jaką ma być "wypchany" samolot. Niby mogę to zrobić przez standardową opcję w prawym MCDU, ale jaki to ma sens...

Ogólnie z BC od FS2Crew jestem zadowolony, kupiłem w promocji za około 60 zł i spełnia swoje zadanie, w końcu robię wszystko tak jak ja chcę, w odpowiedniej kolejności bo ten Copilot dostarczony z Airbusem to jakieś nieporozumienie, czasami musiałem 10 razy składać i rozkładać stolik przed lądowaniem bo na tej czynności się copilot zawiesił. :)
Przy opcji "Pushback" wszystko jedno jaką ustawiłem odległość, zawsze pchał do oporu. ;)
Ostatnio zmieniony pn 09 gru, 2013 19:15 przez lor3ddr8d, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2746
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

lor3ddr8d pisze:2. W opcjach mam włączone AES, jednak nie da się nigdzie ustawić kąta i odległości na jaką ma być "wypchany" samolot. Niby mogę to zrobić przez standardową opcję w prawym MCDU, ale jaki to ma sens...
Nie ma sensu. Jak sama nazwa wskazuje, jest opcją dla posiadaczy AES, który precyzyjnie wypycha na drogę kołowania.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG Z390 TOMAHAWK, i5 9600K, 2x16GB dual, GTX1080, W10, P3D 4.5
lor3ddr8d
Cadet
Cadet
Posty: 49
Rejestracja: czw 12 kwie, 2012 18:18
Skąd jesteś: Śląsk

Post autor: lor3ddr8d »

To co zrobić w tym wypadku:

Zawsze uruchamiam samolot w trybie Cold&Dark, korzystając z defaultowego copilota, pomagałem sobie nim przy cockpit preparation checklist bo było szybko, łatwo i przyjemnie.

Korzystając z ButtonControl muszę najpierw samodzielnie przygotować kokpit (bo BC nie ma takiej pozycji na swojej liście), korzystam z manula dostarczonego do samolotu. Następnie włączam BC, wpisuje plan lotu i wykonuje z jego pomocą kolejne checklisty.
I jak teraz włączyć defaultowy AES (ten dostarczony razem z Airbusem) ? Z prawego MCDU nie ma szans, bo wyłączyłem tam opcję checklisty i copilota.
Pozostaje jedynie kupno np. GSX (jest dość drogi) czy jest jakieś inne wyjście ?
(nie wspominając o CTRL+P).
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2746
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Do Airbusa nie dołączają AES. Coś mieszasz.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG Z390 TOMAHAWK, i5 9600K, 2x16GB dual, GTX1080, W10, P3D 4.5
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2851
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Domyślny skrót do wypychania to shift+P. FS2Crew nie wykorzystuje AES.
http://forum.aerosoft.com/index.php?/to ... /?p=509578
lor3ddr8d
Cadet
Cadet
Posty: 49
Rejestracja: czw 12 kwie, 2012 18:18
Skąd jesteś: Śląsk

Post autor: lor3ddr8d »

@Rzemyk, jest AES ale jakieś upośledzone, zrobili to jako część checklisty. Zobacz w prawym MCDU>options>checklist>AES.
Właśnie o to mi chodzi, wiem też, że jest Aerosoft EAS gdzie kupuje się kredyty na poszczególne lotniska, wersja darmowa działa np. na EDDM.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2851
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Przeczytaj instrukcję, do samolotu nie dołączono żadnego "upośledzonego" AES. To opcja konfiguracji listy kontrolnej dla użytkowników AES.
ODPOWIEDZ